158660
Book
In basket
Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania / Urszula Gros. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2003. - 220 stron : ilustracje ; 24 cm.
Rozdział 1. Wprowadzenie do nauki o zachowaniach organizacyjnych 1.1.Przyczyny i możliwości rozszerzania wiedzy o człowieku 1.2.Istota zachowania organizacyjnego 1.3.Źródła wiedzy o zachowaniu organizacyjnym 1.4.Komponenty i zakres przedmiotu 1.5.Klasyczne podejścia do zachowania człowieka w środowisku pracy 1.6.Zasady oddziaływania na pracownika i test badania przyczyn wykony¬wania pracy według trzech koncepcji zarządzania Rozdział 2. Czynniki wpływające na osobowość i jej wpływ na człowieka w środowisku pracy 2.1.Podejścia do osobowości 2.2.Definicje osobowości i jej implikacje dla menedżera 2.3.Zmienne przyczyniające się do kształtowania się osobowości 2.4.Wpływ niektórych charakterystyk osobowości na zachowanie 2.5.Pomiar miejsca kontroli człowieka nad jego zachowaniem 2.6.Typy osobowości ze względu na preferencje człowieka Rozdział 3. Percepcja człowieka w rozumieniu środowiska pracy 3.1.Istota, definicje i warunki percepcji 3.2.Etapy procesu percepcyjnego 3.3.Rodzaje i zasady percepcji wizualnej 3.4.Cechy bodźców otoczenia i cechy człowieka oddziałujące na jego percepcję 3.5.Cechy człowieka wpływające na percepcję 3.6.Stereotypizacja jako skłonność człowieka do zniekształcania percepcji 3.7.Test percepcji stereotypów o kobiecie 3.8.Błędy halo-efektu w rozmowie kwalifikacyjnej 3.9.Stosowanie projekcji przez nowo zatrudnionego kierownika 3.10.Atrybucja w wyjaśnianiu wyników pracy Rozdział 4. Wartości w zachowaniach pracowników i ich diagnoza 4.1.Istota i źródła wartości 4.2.Kryteria wyodrębniania i rodzaje wartości 4.3.Zarządzanie wartościami pracowników firmy 4.4.Diagnoza wartości człowieka Rozdział 5. Motywacja w firmie 5.1.Istota motywacji 5.2.Teoria motywacji A. Masłowa i interpretacja potrzeb 5.3.Komponenty i rezultaty teorii motywacji F. Herzberga 5.4.Trychotomia potrzeb D. McClellanda, ich diagnoza i tendencje Rozdział 6. Istota, przyczyny i etapy istnienia grupy 6.1.Istota grupy, cechy i przyczyny powstania 6.2.Role w grupie i test rodzaju uczestnika 6.3.Etapy istnienia grupy Rozdział 7. Kształtowanie i pomiar satysfakcji z pracy 7.1.Rodzaje i komponenty postawy 7.2.Sposoby wpływania na postawę człowieka 7.3.Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy 7.4.Pomiar poziomu satysfakcji pracownika Rozdział 8. Podejmowanie decyzji 8.1.Istota podejmowania decyzji 8.2.Struktury procesu podejmowania decyzji 8.3.Indywidualna i grupowa twórczość w podejmowaniu decyzji 8.4.Racjonalność i ograniczona racjonalność decyzji 8.5.Rodzaje decyzji Rozdział 9. Porozumiewanie się w organizacji i jego ulepszanie 9.1.Istota i składniki interpersonalnego porozumiewania się 9.2.Cechy elementarnych i złożonych składników porozumiewania się 9.3.Typy i charakterystyki sieci informacyjnych 9.4.Test umiejętności porozumiewania się 9.5.Techniki aktywnego słuchania, pomagające w osiągnięciu celu przekazu 9.6.Istota i funkcje niewerbalnej komunikacji 9.7.Typy języka niewerbalnego 9.8.Atmosfera informacyjna wpływająca na skuteczność kontaktu informa¬cyjnego Rozdział 10. Koncepcje i działania kierownika i przywódcy 10.1.Istota i zakres działań kierownika 10.2.Koncepcja władzy i jej społecznych i organizacyjnych źródeł 10.3.Koncepcja i składniki przywództwa 10.4.Zasady postępowania lidera i test charyzmy 10.5.Lider w globalnej firmie 10.6.Modele cech i zachowań kierownika i lidera 10.7.Sytuacje konfliktowe w firmie i jej rezultaty 10.8.Style zarządzania konfliktem destrukcyjnym
Sygnatura czytelni BMW: IX D 166 @
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 154830 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 154831 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 217-220.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności