156983
Książka
W koszyku
Storytelling oparty na danych / Michał Szudejko. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 291, [5] stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapa, portrety, wykresy ; 24 cm.
Rozdział 1. Co to jest storytelling oparty na danych i dlaczego przedsiębiorstwa go potrzebują? 1.1. Geneza storytellingu 1.2. Storytelling w biznesie 1.3. Dlaczego potrzebujemy storytellingu opartego na danych? 1.4. Czym jest storytelling oparty na danych? 1.5. Jak konstruować opowieść? 1.6. Jak formułować wnioski? 1.7. Studium przypadku: trudności finansowe Mailbox. Projekt opowieści Rozdział 2. Jak zaprząc dane do pracy? 2.1. Jak przygotować dane do analizy? 2.2. Jakie są podstawowe techniki analizy danych? 2.3. Jak analizować trendy? 2.4. Jak znajdować zależności? 2.5. Jak znajdować anomalie w danych? 2.6. Z jakich narzędzi korzystać? 2.6.1. Kartka papieru 2.6.2. Arkusze kalkulacyjne 2.6.3. Programy statystyczne 2.6.4. Narzędzia business intelligence / wizualizacji danych 2.6.5. ChatGPT Rozdział 3. Analiza danych: studia przypadku 3.1. Studium przypadku: produkcje filmowe. Analiza danych przy pomocy ChatGPT 3.2. Studium przypadku: obsługa klienta. Analiza sentymentu przy pomocy ChatGPT 3.3. Studium przypadku: sprzedaż samochodów. Przygotowanie danych przy pomocy Power Query (Power BI) 3.4. Studium przypadku: incydenty w systemie IT. Przygotowanie danych przy pomocy Power Query (Excel) 3.5. Studium przypadku: sprzedaż samochodów. Analiza danych przy pomocy Power BI 3.6. Studium przypadku: sprzedaż i reklamacje. Identyfikowanie anomalii w Power BI 3.7. Studium przypadku: zamknięcie miesiąca. Analiza porównawcza w Power BI 3.8. Studium przypadku: prognoza sprzedaży. Arkusz prognozy w Excelu 3.9. Studium przypadku: analiza produktów. Tabela przestawna w Excelu 3.10. Studium przypadku: Web scraping w Excelu, Arkuszach Google i w ChatGPT Rozdział 4. Jak stosować wizualizacje? 4.1. Dlaczego stosujemy wizualizacje? 4.2. Jak projektować wykresy? 4.3. Czego unikać w projektowaniu wykresów? 4.4. Jak projektować tabele? 4.5. Jak posługiwać się kolorem? 4.6. Jak stosować tekst? 4.7. Inne elementy wizualne 4.8. Jak projektować slajdy? Rozdział 5. Jak budować opowieść? 5.1. Studium przypadku: budowa opowieści z ChatGPT 5.2. Gdzie szukać pomysłu na opowieść? 5.3. Czy potrzebujemy opowieści? 5.4. Jaką przyjąć strategię? 5.5. Jak konstruować narrację opowieści? 5.6. Inne koncepcje narracji 5.7. Jak akcentować kluczowe momenty? 5.8. Czy warto ubarwiać opowieść? 5.9. Dlaczego opowieść działa, a dlaczego nie? 5.10. Data storytelling a data crafting 5.11. Jak pisać rekomendacje? Rozdział 6. Jak przygotować raport? 6.1. Cechy dobrego raportu 6.2. Proces przygotowywania raportu 6.3. Wybór formy wizualizacji 6.4. Wybór rodzaju wykresu 6.5. Projektowanie układu całego raportu 6.6. Studium przypadku: AIRMAX Rozdział 7. Od danych do opowieści: studia przypadku 7.1. Studium przypadku 1: Zwiększenie zaangażowania w projekty społeczne i ekologiczne 7.2. Studium przypadku 2: Optymalizacja procesu produkcyjnego 7.3. Studium przypadku 3: Zwiększenie zaufania klientów banku 7.4. Studium przypadku 4: Inicjatywa biznesowa 7.5. Studium przypadku 5: Exposé menedżera Rozdział 8. Jak zaprojektować kokpit menedżerski? 8.1. Rodzaje i zasady budowania kokpitów menedżerskich 8.2. Przegląd rynku narzędzi do budowania kokpitów menedżerskich 8.3. Zastosowanie struktury narracyjnej w budowie kokpitu menedżerskiego 8.4. Hierarchia wizualna i projektowanie układu kokpitu 8.5. Jakie wizualizacje sprawdzają się w kokpitach menedżerskich? 8.6. Wykorzystanie interaktywności w kokpicie menedżerskim 8.7. Komunikowanie się z odbiorcami kokpitu 8.8. Projektowanie kokpitów menedżerskich: kilka praktycznych porad na koniec
Sygnatura czytelni BMW: XIII D 94 @
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 155482 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155483 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 289-291.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla osób zarządzających przedsiębiorstwami, menedżerów działów wspierających procesy podejmowania kluczowych decyzji.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności