158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zielona gospodarka 1.1. Geneza koncepcji zielonej gospodarki 1.2. Cele oraz zasady zielonej gospodarki 1.2.1. Cele zielonej gospodarki 1.2.2. Zasady budowania zielonej gospodarki 1.3. Wskaźniki zielonej gospodarki 1.4. Zielony wzrost gospodarczy 1.5. Zielone miejsca pracy 1.6. Zielone zamówienia publiczne 1.6.1. Geneza, definicje oraz cele zamówień publicznych 1.6.2. Zielone zamówienia publiczne 2. Teoretyczne ujęcie ekoinnowacji 2.1. Miejsce innowacji w literaturze 2.2. Pojęcie i definicje ekoinnowacji 2.3. Klasyfikacja ekoinnowacji 2.4. Czynniki i bariery rozwoju ekoinnowacji, korzyści z ich wdrożenia 2.4.1. Czynniki determinujące rozwój ekoinnowacji 2.4.2. Bariery ekoinnowacji 2.4.3. Korzyści wynikające z wdrożenia ekoinnowacji 2.5. Ekologiczna ocena cyklu życia 2.5.1. Historyczne ujęcie koncepcji life cycle assessment (LCA) 2.5.2. Definicja metodyki LCA 2.5.3. Struktura LCA 2.5.4. Zalety, wady oraz korzyści wynikające ze stosowania LCA 2.6. LCA jako narzędzie ewaluacji ekoinnowacji 3. Koncepcja czystszej produkcji 3.1. Podstawy koncepcji czystszej produkcji 3.2. Zakres działania, cele, zasady i praktyki czystszej produkcji 3.2.1. Zakres działania i cele czystszej produkcji 3.2.2. Zasady czystszej produkcji 3.2.3. Praktyki programu czystszej produkcji 3.3. Bariery, czynniki wspierające i korzyści wynikające z wdrażania czystszej produkcji 3.3.1. Bariery ograniczające wdrażanie koncepcji czystszej produkcji w organizacji 3.3.2. Czynniki wspierające przyjęcie programu czystszej produkcji przez przedsiębiorstwo 3.3.3. Korzyści płynące z wdrożenia czystszej produkcji 3.4. Ekoprojektowanie 3.4.1. Idea ekoprojektowania 3.4.2. Zasady, etapy i poziomy projektowania ekologicznego 3.4.3. Bariery i czynniki stymulujące oraz korzyści wynikające z procesu ekoinnowacji 3.5. Zielone technologie 3.5.1. Pojęcie, cele oraz kategorie zielonych technologii 3.5.2. Bariery, czynniki indukujące oraz korzyści wynikające z zielonych technologii 3.5.3. Taksonomia oraz modyfikacja materiałów i procesów 3.6. Ekomateriały 4. Cele badania oraz charakterystyka próby badawczej 4.1. Wprowadzenie do badań – cel i zakres 4.2. Budowa ankiety badawczej 4.3. Metody i techniki badawcze 4.4. Charakterystyka próby badawczej 5. Wdrożenie strategii czystszej produkcji w organizacjach 5.1. Podstawowe założenia Zarządzania Czystszą Produkcją 5.1.1. Wizja Zarządzania Czystszą Produkcją 5.1.2. Wsparcie procesu wdrażania ZCP przez kierownictwo 5.1.3. Rozumienie i akceptacja koncepcji czystszej produkcji przez załogę 5.1.4. Świadomość pracowników z procesu realizacji Zarządzania Czystszą Produkcją 5.1.5. Podsumowanie badań w obszarze Podstawowe założenia Zarządzania Czystszą Produkcją 5.2. Cele związane z wdrożeniem Zarządzania Czystszą Produkcją w organizacji 5.2.1. Funkcjonowanie systemu pomiaru efektywności związanej z Czystszą Produkcją 5.2.2. Wsparcie strategii organizacji przez rozwiązania czystszej produkcji 5.2.3. Elastyczność wdrożenia czystszej produkcji dzięki dostępnym rozwiązaniom techniczno-organizacyjnym 5.2.4. Pełna implementacja ZCP wynikająca z kompetencji pracowników i dostępnej infrastruktury 5.2.5. Podsumowanie badań w obszarze Cele związane z wdrożeniem Zarządzania Czystszą Produkcją w organizacji 5.3. Klienci organizacji 5.3.1. Wpływ wdrożenia ZCP na postrzeganie organizacji przez jej klientów 5.3.2. Wpływ wdrożenia ZCP na uatrakcyjnienie oferty rynkowej podmiotu 5.3.3. Wykorzystanie ZCP na potrzeby przedefiniowania docelowego rynku 5.3.4. Wspomaganie procesu Zarządzania Czystszą Produkcją na potrzeby przebudowy oferty organizacji 5.3.5. Podsumowanie badań w obszarze Klienci organizacji 5.4. Obszar konkurencji 5.4.1. Posiadanie systemu czystszej produkcji przez konkurentów organizacji 5.4.2. Posiadanie Zarządzania Czystszą Produkcją i jego wpływ na pozyskanie klientów konkurencji 5.4.3. Wdrożenie zasad czystszej produkcji a powiększenie granic sektora biznesowego 5.4.4. Wpływ czystszej produkcji na ewolucję branży 5.4.5. Podsumowanie badań w obszarze Obszar konkurencji 5.5. Wymiar finansowy związany z wdrożeniem systemu Zarządzania Czystszą Produkcją 5.5.1. Wiedza pracowników związana z kosztami funkcjonowania systemu 5.5.2. Świadomość pracowników dotycząca źródeł zwiększonych przychodów 5.5.3. Posiadanie środków finansowych do rozwoju ZCP 5.5.4. Uwzględnienie dodatkowych przychodów z systemu czystszej produkcji w projekcjach finansowych 5.5.5. Podsumowanie badań w obszarze Wymiar finansowy związany z wdrożeniem systemu Zarządzania Czystszą Produkcją 6. Podsumowanie badań 6.1. Wdrożenie strategii czystszej produkcji w badanych organizacjach 6.2. Zestawienie ocen badanych elementów Zarządzania Czystszą Produkcją 6.3. Porównanie badanych obszarów wdrożenia czystszej produkcji 6.4. Oceny wdrożenia czystszej produkcji w organizacjach w ujęciu grupowym 6.5. Różnice w ocenach badanych elementów czystszej produkcji występujące w podziale próby badawczej na grupy
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155592 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 287-321.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności