156772
Książka
W koszyku
Rola i zadania wsparcia państwa gospodarza w integracji systemu bezpieczeństwa narodowego / Sławomir Byłeń. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2024. - 354 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Wsparcie wojsk obcych przez państwo gospodarza determinantem bezpieczeństwa militarnego 1.1.Identyfikacja zagrożeń i wyzwań bezpieczeństwa militarnego państwa 1.2.Stosunek społeczeństwa do obecności Polski w NATO w aspekcie bezpieczeństwa narodowego 1.3.Kluczowe decyzje szczytów NATO w aspekcie bezpieczeństwa militarnego Polski 1.3.1.Szczyt NATO w Newport (2014) 1.3.2.Szczyt NATO w Warszawie (2016) 1.3.3.Szczyt NATO w Brukseli (2018) 1.3.4.Szczyt NATO w Madrycie (2022) 1.3.5.Szczyt NATO w Wilnie (2023) 1.4.Determinanty funkcjonowania systemu wsparcia przez państwo gospodarza 1.5.Zwiększona obecność wojsk sojuszniczych na terytorium Polski Regulacje prawne w zakresie wsparcia pobytu wojsk obcych na terytorium państwa gospodarza 2.1. Sojusznicze podstawy prawne organizacji systemu wsparcia przez państwo gospodarza 2.2. Narodowe podstawy prawne organizacji systemu wsparcia przez państwo gospodarza 2.3. Umowy bilateralne o statusie wojsk obcych na terytorium Polski 2.3.1. Regulacje prawne o współpracy w dziedzinie obronności 2.3.2. Regulacje prawne o statusie wojsk niemieckich na terytorium Polski 2.3.3. Regulacje prawne o statusie wojsk amerykańskich na terytorium Polski Sojusznicza koncepcja wsparcia przez państwo gospodarza 3.2. Miejsce wsparcia przez państwo gospodarza w sojuszniczym systemie logistycznym 3.3. Przeznaczenie systemu wsparcia przez państwo gospodarza 3.4. Zasady wsparcia przez państwo gospodarza 3.5. Proces planowania wsparcia przez państwo gospodarza 3.6. Uprawnienia i obowiązki stron w procesie planowania wsparcia przez państwo gospodarza 3.6.1. Uprawnienia dowództw NATO 3.6.2. Obowiązki i kompetencje dowódcy NATO 3.6.3. Obowiązki państwa wysyłającego 3.6.4. Obowiązki państwa gospodarza Organizacja narodowego systemu wsparcia przez państwo gospodarza w Polsce 4.1.Miejsce wsparcia przez państwo gospodarza w systemie obronnym Polski 4.2.Udział systemu obronnego państwa w procesie wsparcia przez państwo gospodarza 4.3.Podsystem kierowania obronnością na rzecz systemu wsparcia przez państwo gospodarza 4.4.Podsystem militarny na rzecz wsparcia przez państwo gospodarza 4.5.Podsystem pozamilitarny na rzecz wsparcia przez państwo gospodarza Rozmieszczenie wojsk sojuszniczych w Polsce 5.2.Rozmieszczenie instytucji i dowództw NATO w Polsce 5.3.Rozmieszczenie jednostek wojsk sojuszniczych w Polsce 5.4.Lokalizacja ćwiczeń z udziałem wojsk państw sojuszniczych w Polsce 5.5.Możliwości wsparcia wojsk sojuszniczych przez państwo gospodarza w czasie ćwiczeń sojuszniczych organizowanych w Polsce Przyjęcie i przemieszczenie wojsk sojuszniczych w Polsce 6.1. Regulacje prawne w zakresie transportu i ruchu wojsk 6.1.1.Sojusznicze regulacje prawne 6.1.2.Narodowe regulacje prawne 6.2. Ogólny model przemieszczenia strategicznego wojsk sojuszniczych 6.3.Potencjał i struktura organizacyjna podsystem transportu i ruchu wojsk na rzecz wsparcia wojsk sojuszniczych 6.4.Realizacja zadań przez podsystem transportu i ruchu wojsk na rzecz wsparcia wojsk sojuszniczych 6.5.Przykłady przyjęcia i przemieszczenia wojsk sojuszniczych na terytorium Polski 6.6.Ocena możliwości wykorzystania infrastruktury transportowej państwa gospodarza na rzecz wojsk sojuszniczych Finansowanie i rozliczanie wsparcia udzielonego wojskom sojuszniczym przez państwo gospodarza w Polsce 7.1.Wprowadzenie 7.2.Podstawy prawne finansowania pobytu wojsk obcych na terytorium państwa gospodarza 7.3.Finansowanie i rozliczanie kosztów wsparcia sił sojuszniczych przez państwo gospodarza 7.4.Formy rozliczeń finansowych za udzielenie wsparcia wojskom sojuszniczych przez państwo gospodarza 7.4.1.Nieodpłatne udzielanie wsparcia przez państwo gospodarza 7.4.2.Odpłatne udzielanie wsparcia przez państwo gospodarza 7.4.3.Udzielanie wsparcia przez państwo gospodarza w ramach kontraktowania usług przez państwa wysyłające i dowódcę NATO 7.5.Rozliczanie udzielonego wsparcia przez państwo gospodarza 7.6.Wartość wsparcia refinansowanego przez wojska obce w Polsce w ramach programu HNS STANDARD 7.7.Wartość wsparcia poniesiona przez stronę polską w ramach programu HNS PLUS 7.8.Nieprawidłowości w rozliczaniu wydatków za udzielone wsparcie przez państwo gospodarza Rozpatrywanie roszczeń z tytułu szkód wyrządzonych przez wojska obce na terytorium państwa gospodarza 8.2.Podstawy prawne normujące rozliczanie szkód na terenie państwa gospodarza 8.3.Wyjaśnienie pojęć z zakresu rozpatrywania roszczeń z tytułu szkód powstałych w mieniu państwa gospodarza 8.3.1.Szkoda w mieniu wojskowym 8.3.2.Szkoda w mieniu państwowym 8.3.3.Pokrycie szkody na zasadzie refundacji 8.3.4.Pokrycie szkody na zasadzie ex gratia 8.4.Działalność komisji do rozpatrywania roszczeń z tytułu szkód wyrządzonych przez wojska obce na terytorium Polski 8.4.1.Procedura powoływania komisji do rozpatrywania roszczeń 8.4.2.Gromadzenie dokumentacji dotyczącej szkody 8.4.3.Uzupełnianie dokumentacji oraz sporządzenie zawiadomienia 8.4.4.Rozpatrzenie roszczenia przez komisję oraz sporządzenie protokołu z przeprowadzonego postępowania 8.4.5.Porozumienie z poszkodowanym w sprawie wysokości przyznanego odszkodowania 8.4.6.Wypłata odszkodowania z budżetu MON 8.4.7.Przedstawienie Ministrowi Obrony Narodowej projektu notyfikacji wysokości szkody 8.5.Dane statystyczne komisji do rozpatrywania roszczeń z tytułu szkód wyrządzonych przez wojska obce w latach 2017-2020 Utrzymywanie centralnej bazy danych o zasobach obronnych państwa gospodarza na rzecz wojsk sojuszniczych 9.2.Geneza powstania i podstawy prawne funkcjonowania centralnej bazy danych o zasobach obronnych państwa gospodarza 9.3.Proces tworzenia i funkcjonowanie Centralnej Bazy Danych HNS 9.4.Możliwości Centralnej Bazy Danych HNS 9.5.Rozwój Centralnej Bazy Danych HNS 9.6.Funkcjonowanie Centralnej Bazy Danych HNS w nowej formule 9.7.Zasilanie Centralnej Bazy Danych HNS Wybrane przykłady wsparcia przez państwo gospodarza - studium przypadku 10.1.Wsparcie wojsk sojuszniczych przez państwo gospodarza w czasie ćwiczenia pk. Anakonda-16 10.2.Wsparcie wojsk sojuszniczych przez państwo gospodarza w czasie ćwiczenia pk. Saber Strike-18 10.3.Wsparcie wojsk sojuszniczych przez państwo gospodarza w czasie ćwiczenia pk. Defender-22 10.4.Wsparcie państwa gospodarza na rzecz batalionowej grupy bojowej eFP 10.5.Wsparcie przez państwo gospodarza pancernej brygadowej grupy bojowej ABCT 10.6.Wsparcie przez państwo gospodarza Dowództwa Wielonarodowej Dywizji Północny-Wschód Kierunki rozwoju systemu wsparcia przez państwo gospodarza w Polsce 11.1.Przystosowanie infrastruktury transportowej państwa determinantem zapewnienia mobilności wojskowej 11.2.Likwidacja barier infrastrukturalnych ograniczających mobilność wojskową 11.2.1.Ograniczenia infrastruktury drogowej 11.2.2.Ograniczenia infrastruktury kolejowej 11.2.3.Ograniczenia infrastruktury technicznej portów lotniczych 11.2.4.Ograniczenia infrastruktury technicznej i wyposażenia portów morskich 11.3.Koncepcja mobilności wojskowej w Unii Europejskiej 11.4.Wyzwania w zakresie zminimalizowania barier infrastrukturalnych na rzecz poprawy mobilności wojskowej w Polsce 11.5.Udział Polski w inicjatywach międzynarodowych na rzecz mobilności wojskowej 11.6.Implementacja umowy o wzmocnionej współpracy obronnej USA-Polska 11.6.1.Uwagi do treści umowy 11.6.2.Infrastruktura zapewniana przez Polskę (IZPP) 11.6.3.Wsparcie logistyczne zapewniane przez Polskę (WLZPP) 11.7.Projekty infrastrukturalne zapewniane przez stronę polską na rzecz wojsk USA
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155972 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 336-346.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności