158660
Książka
W koszyku
Dizajn : percepcja / Anna Dybczyńska-Bułyszko. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2024. - 164 strony : fotografie, ilustracje, portrety ; 24 cm.
Fizyczne uwarunkowania percepcji 1.1.Fizyczny model świata 1.2.Idea a materia 1.3.Człowiek jako byt elektromagnetyczny 1.4.Współczesna fizyka kwantowa 1.5.Kwantowe wizje rzeczywistości 1.6.Ewolucja układów gwiezdnych 1.7.Ewolucja planety Ziemia 1.8.Cykliczne postrzeganie czasu 1.9.Kosmologia 1.10.Rytmy życia 1.11.Oscylacja — obszar a nie punkt 1.12.Cybernetyka —percepcja poprzez system 1.13.Architektura i dizajn w kontekście cybernetyki 1.14.Wielkość organizmu 1.15.Oto człowiek (optymalizowany) Chemiczne i biologiczne uwarunkowania percepcji 2.1.Ewolucja chemiczna a biologiczna 2.2.Pochodzimy z wody 2.3.Technologie płynów 2.4.Struktury funkcjonalne 2.5.Forma-materiał-technologia 2.6.Drewno 2.7.Cechy procesu technologicznego = cechy produktu = cechy produktu jako komunikatu Geometria życia 3.1.Organizmy w skali nano 3.2.Geometria a funkcja 3.3.Model jako opis świata 3.4.Nauka-wiedza-dizajn 3.5.Model jako narzędzie 3.6.Porządek a hipertekst 3.7.Informacja jako narzędzie 3.8.System językowy a system naukowy 3.9.Abstrakcja a realizacja 3.10.Secesja 3.11.Gestalt jako sposób percepcji 3.12.Gestalt a forma 3.13.Gestalt a projektowanie Ewolucja układu oko-mózg 4.1.Wyposażenie biologiczne a percepcja 4.2.Rośliny —światło to jedzenie 4.3.Euglena— światło to informacja 4.4.Dżdżownica — receptor na powierzchni ciała 4.5.Ślimak —orientacja 2D i rejestracja ruchu 4.6.Owad — widzenie mozaikowe 4.7.Łodzik —rzutowanie obrazu 2D 4.8.Gad — trzecie oko 4.9.Żaba— widzenie ruchu i zmęczenie bodźcem/habituacja 4.10.Ptak —kompensacja „zmęczenia bodźcem" 4.11.Ssak — świat międzymózgowia 4.12.Świat międzymózgowia to świat snu Poznawanie ciałem 5.1.Rytm to kontrola 5.2.Uzgadnianie rytmu to protojęzyk 5.3.Ciało — zapoznane narzędzie 5.4.Ciało a mózg — monizm czy dualizm? 5.5.Ciało pierwszym nauczycielem 5.6.Zmysły 5.7.Obraz potwierdzany doświadczeniem ciała 5.8.Ruch w przestrzeni-ergonomia-mebel 5.9.Symulacja kognitywna 5.10.Ucieleśnione poznanie 5.11.Narracja 5.12.Narracja jest zamkniętą formą jak ruch 5.13.Narracja architektoniczna 5.14.Labirynt jako współczesna narracja Kulturowe uwarunkowania percepcji 6.1.Ewolucja kulturowa 6.2.Ciało a sprawdzian naukowy 6.3.Kulturowe źródła percepcji 6.4.Spójność natury i kultury Etapy rozwoju malarstwa 7.1.Paleolit —wyodrębnianie 7.2.Starożytny Egipt —sztuka społecznego kanonu 7.3.Starożytna Grecja— filozofia a piękno 7.4.Gotyk a Bizancjum — realizm a idealizm 7.5.Renesans — świat uprzedmiotowionej geometrii 7.6.Chiny X—XVII wieku — świat ewoluujących bytów 7.7.Środowisko generatorem postępu technicznego 7.8.Barok — synteza środków 7.9.Impresjonizm i po — eksperymenty 7.10.Antyestetyzm sztuki po II wojnie światowej 7.11.Dziś — nowe narzędzia obserwacji, nowe narzędzia komunikacji
Sygnatura czytelni BMW: X I 29
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 156309 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 156310 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 163-164.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności