156983
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Dezinformacja jako determinanta infodemii 1.1. Istota dezinformacji 1.2. Typologie dezinformacji 1.2.1. Podział dezinformacji według kryterium intencji źródła 1.2.2. Podział dezinformacji według kryterium treści 1.2.3. Podział dezinformacji według kryterium strefy oddziaływania 1.3. Skala dezinformacji 1.4. Zjawisko infodemii Rozdział 2. Przeciwdziałanie dezinformacji 2.1. Modele rozpoznawania dezinformacji 2.2. Rekomendacje organizacji międzynarodowych 2.3. Fact-checking 2.4. Narzędzia technologiczne wspomagające rozpoznawanie i weryfikację informacji Rozdział 3. Znaczenie kompetencji medialnych i edukacji medialnej w przeciwdziałaniu oraz zwalczaniu dezinformacji 3.1. Istota kompetencji medialnych 3.2. Edukacja medialna a kompetencje medialne 3.3. Działania instytucji międzynarodowych w zakresie edukacji i kompetencji medialnych 3.3.1. Najważniejsze inicjatywy regulacyjne Unii Europejskiej 3.3.2. Działalność UNESCO na rzecz edukacji medialnej 3.4. Edukacja medialna w krajach Unii Europejskiej 3.4.1. Austria 3.4.2. Belgia 3.4.3. Bułgaria 3.4.4. Chorwacja 3.4.5. Cypr 3.4.6. Czechy 3.4.7. Dania 3.4.8. Estonia 3.4.9. Finlandia 3.4.10. Francja 3.4.11. Grecja 3.4.12. Hiszpania 3.4.13. Holandia 3.4.14. Irlandia 3.4.15. Litwa 3.4.16. Luksemburg 3.4.17. Łotwa 3.4.18. Malta 3.4.19. Niemcy 3.4.20. Polska 3.4.21. Portugalia 3.4.22. Rumunia 3.4.23. Słowacja 3.4.24. Słowenia 3.4.25. Szwecja 3.4.26. Węgry 3.4.27. Włochy Rozdział 4. Wybrane inicjatywy edukacyjne wspierające walkę z dezinformacją w Polsce i na świecie 4.1. Projekty realizowane w Polsce 4.1.1. Akademia Fact-Checkingu 4.1.2. Platforma Edukacyjna Demagog 4.1.3. #FakeHunter Edu 4.1.4. CovidHub Edu 4.1.5. Sposób na dezinformację 4.1.6. Zdezinformowani 4.1.7. Projekt „Dezinformacja – sprawdzam” 4.1.8. Cyberodporni 4.1.9. MedFake 4.1.10. Pozostałe inicjatywy 4.2. Projekty realizowane na świecie 4.2.1. EUvsDisinfo 4.2.2. MediaNumeric 4.2.3. Fake news & Elders 4.2.4. SMILES 4.2.5. FI.DO 4.2.6. Nyhetsvärderaren 4.2.7. Italian Digital Media Observatory (IDMO) 4.2.8. Fermi. Fake News Risk Mitigator 4.2.9. Spotted. School Policies to Tackle and Detect Fake News 4.2.10. Checkology Rozdział 5. Gry online jako narzędzia edukacji medialnej w walce z dezinformacją 5.1. Edukacyjny wymiar gier 5.2. Gry dotyczące dezinformacji a teoria inokulacji 5.3. Przegląd edukacyjnych (i naukowych) gier dedykowanych problematyce dezinformacji 5.3.1. Authenticity 5.3.2. Bad News 5.3.3. Fajnie, że wiesz! 5.3.4. Go Viral! 5.3.5. BBC iReporter 5.3.6. Cranky Uncle 5.3.7. Fake it to make it! 5.3.8. Find the Fake 5.3.9. Harmony Square 5.3.10. NewsFeed Defenders 5.3.11. Politricks 5.3.12. Real, LOLZ, Oops or Fake No. 1 i No. 5.3.13. Spot the Troll 5.3.14. Spotting Misinformation + Disinformation 5.3.15. The Fake News Game 5.3.16. Troll Factory Rozdział 6. Obrona przed dezinformacją – zalecenia dla projektujących szkolenia e-learningowe 6.1. Metodyka projektowania szkoleń e-learningowych 6.1.1. Cele nauczania 6.1.2. Efektywność 6.1.3. Etapy tworzenia 6.1.4. Elementy grywalizacji 6.2. Dobre praktyki w zakresie tworzenia efektywnych szkoleń e-learningowych 6.2.1. Informacje ogólne 6.2.2. Struktura i nawigacja 6.2.3. Treści 6.2.4. Materiały dodatkowe 6.2.5. Komunikacja 6.2.6. Ewaluacja 6.3. „Detektor Kłamstw” – propozycja szkolenia e-learningowego
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 156358 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 268-304. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności