156789
Książka
W koszyku
Zarys ekonomii kryzysu 1.1.Pojęcia i definicje kryzysu 1.2.Pojęcia procesu restrukturyzacji naprawczej 1.3.Zarządzanie kryzysowe w świetle teorii 1.4.Kryterium niewypłacalności 1.5.Prakseologia a zarządzanie kryzysem 1.5.1.Kryteria prakseologiczne 1.5.2.Etyczne aspekty restrukturyzacji 1.6.Kierunki rozwoju teorii kryzysów przedsiębiorstw Czynniki kryzysu przedsiębiorstwa 2.1.Klasyfikacja czynników kryzysowych 2.2.Międzynarodowe badania czynników kryzysowych 2.3.Badania czynników kryzysowych w Polsce 2.4.Niezrównoważony rozwój - łamanie zasad ESG 2.5.Zatory płatnicze w gospodarce 2.6.Digitalizacja procesów a ryzyko kryzysu 2.7.Utrata reputacji na rynku a czarny PR 2.7.1. Fiasko restrukturyzacji SM Ursus - studium przypadku 2.8.Bankructwa celowe 2.9.Społeczno-ekonomiczne konsekwencje kryzysów przedsiębiorstw Ścieżki restrukturyzacji w świetle regulacji prawnych 3.1.Dostępne ścieżki restrukturyzacji w świetle regulacji 3.2.Regulacje restrukturyzacyjne drugiej szansy w Unii Europejskiej 3.2.1.Istota i zakres regulacji 3.2.2.Dyrektywa UE harmonizująca regulacje krajowe 3.3.Ugoda cywilna i mediacje 3.3.1.Skuteczność ugody cywilnej 3.3.2.Rola mediacji 3.3.3.Sądy arbitrażowe 3.4.Sądowe ścieżki restrukturyzacji 3.4.1.Procedury w Prawie restrukturyzacyjnym 3.4.2.Układ w Prawie upadłościowym 3.4.3.Specregulacje restrukturyzacyjne dla emitentów obligacji i deweloperów 3.5.Restrukturyzacja i uporządkowana likwidacja instytucji finansowych 3.5.1.Cele i zakres restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji 3.5.2.Uprawnienie szczególne - przejęcie przedsiębiorstwa 3.5.3.Instrumenty KNF Strategie restrukturyzacji 4.1.Obszary restrukturyzacji a typy strategii 4.2.Strategia a odporność i ryzyko. Błędy preparacji strategii 4.2.1.Strategia a odporność kryzysowa 4.2.2.Ryzyko procesu restrukturyzacji 4.3.Współdziałanie organów przedsiębiorstwa - corporate government 4.4.Analityka predykcyjna jako podstawa strategicznego zarządzania 4.4.1.Metody foresight 4.4.2.Analiza komparatywna - benchmarking 4.4.3.Metoda Delphi 4.4.4.Metoda diagramu Pareto-Lorenza 4.5.Rola kompetencji w budowaniu strategii 4.6.Stress testy w przedsiębiorstwie 4.6.1.Funkcje stress testów 4.6.2.Analiza odchyleń wartości kluczowych 4.6.3.Stress test stopy dyskontowej 4.6.4.Stress test przepływów pieniężnych netto 4.6.5.Wybór optymalny i test odwzorowania 4.6.6.Test zaspokojenia w postępowaniu restrukturyzacyjnym 4.7.Zarządzanie ciągłością działania - normy ISO 4.8.Strategiczna karta wyników Modele i systemy wczesnego ostrzegania w przedsiębiorstwach 5.1.Istota wczesnego ostrzegania przed bankructwami przedsiębiorstw 5.2.Konstruowanie modelu wczesnego ostrzegania 5.3.Metodyka opracowywania modeli i systemów wczesnego ostrzegania przed upadłością przedsiębiorstw 5.3.1.Metody wykorzystywane w prognozowaniu zagrożenia bankructwem w przedsiębiorstwach 5.3.2.Konwencjonalna analiza wskaźnikowa jako narzędzie wczesnego ostrzegania 5.3.3.Analiza dyskryminacyjna jako narzędzie w prognozowaniu upadłości 5.3.4.Analiza logitowa 5.3.5.Sztuczne sieci neuronowe 5.4.Modele wczesnego ostrzegania przed bankructwem przedsiębiorstw jako narzędzia użyteczne w praktyce 5.4.1.Zagraniczne modele prognozowania upadłości przedsiębiorstw 5.4.2.Polskie modele predykcji bankructwa przedsiębiorstw 5.4.2.1.Modele prognozowania upadłości autorstwa D. Appenzelleri K. Szarzeć 5.4.2.2.Modele predykcji bankructwa autorstwa J. Gajdki i D. Stosa 5.4.2.3.Modele prognozowania upadłości opracowane przez D. Hadasik 5.4.2.4.Modele predykcji upadłości autorstwa A. Hołdy 5.4.2.5.Modele predykcji bankructwa opracowane przez E. Mączyńską i Z. Zawadzkiego 5.4.2.6.Model predykcji bankructwa autorstwa M. Hamrola, B. Czajki, M. Piechockiego 5.4.2.7.Model prognozowania upadłości opracowany przez M. Pogodzińską i S. Sojaka 5.4.2.8.Modele prognozowania bankructwa autorstwa B. Prusaka 5.4.2.9.Model predykcji upadłości opracowany przez P. Stępnia oraz T. Strąka 5.4.2.10.Modele prognozowania upadłości autorstwa D. Wędzkiego 5.5.Strategiczny system wczesnego ostrzegania 5.5.1.Systemy informacyjne jako wstęp do strategicznego wczesnego ostrzegania 5.5.2.Rola strategicznego systemu wczesnego ostrzegania 5.6.Kompleksowy system wczesnego ostrzegania w przedsiębiorstwie ROZDZIAŁ 6 Instrumenty restrukturyzacji naprawczej 6.1.Typologia i kryteria doboru instrumentów restrukturyzacji 6.1.1.Typologia instrumentów 6.1.2.Kryteria doboru instrumentów 6.2.Instrumenty finansowe 6.2.1. Instrumenty finansowe dłużne 6.2.1.1.Restrukturyzacja zadłużenia kredytowego 6.2.1.2.Pożyczki funduszy publicznych oraz pomoc w spłacie zobowiązań publicznoprawnych 6.2.1.3.Pożyczki właścicieli przedsiębiorstwa 6.2.1.4.Faktoring i forfaiting 6.2.1.5.Leasing zwrotny 6.2.1.6.Ubezpieczenie należności 6.2.1.7.Fundusze poręczeniowe 6.2.1.8.Racjonalizacja kosztów 6.3.Instrumenty kapitałowe 6.3.1.Restrukturyzacja kapitałowa poprzez nowe emisje 6.3.1.1. Emisja ratunkowa akcji - studium przypadku 6.3.2.Sekurytyzacja zadłużenia 6.3.3.Wykup menedżerski lub pracowniczy przedsiębiorstwa 6.3.4.Kapitał mezzanine 6.3.5.Obligacje katastroficzne 6.4.Instrumenty organizacji i zarządzania 6.4.1.Reengineering organizacji 6.4.2.Koncepcja „odchudzania" - lean management 6.4.3.Outsorcing i offshoring 6.4.4.Zmiany w zatrudnieniu i na stanowiskach kierowniczych 6.4.4.1.Restrukturyzacja zatrudnienia 6.4.4.2.Zwolnienia grupowe 6.4.4.3.Zmiany w kierownictwie 6.4.4.4.Metody pomiaru rozpiętości kierowania 6.5.Procedura pre-pack 6.6.Restrukturyzacja marketingowa 6.6.1.Redefiniowanie marketing mix 6.6.2.Public relations w kryzysie 6.7.Windykacja należności 6.7.1.Działania windykacyjne własne 6.7.2.Europejski tytuł egzekucyjny 6.8.Wsparcie procesów restrukturyzacyjnych przez instytucje Unii Europejskiej 6.9.Aplikacja instrumentów restrukturyzacji w świetle badań 6.10.Sukces restrukturyzacji - studium przypadku PKM Duda S.A. Pomoc publiczna - ujęcie unijne i krajowe 7.1.Istota pomocy publicznej 7.2.Uwarunkowania prawne pomocy publicznej na poziomie Unii Europejskiej 7.2.1.Regulacje pomocy publicznej 7.2.2.Pomoc de minimis 7.3.Przepisy krajowe w zakresie pomocy publicznej 7.3.1.Zasady postępowania przy udzielaniu pomocy publicznej 7.3.2.Pomoc na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw 7.4.Uwarunkowania pomocy publicznej udzielanej przez organy skarbowe 7.5.Pomoc publiczna udzielana przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych 7.6.Wsparcie dla przedsiębiorców na poziomie rządowym 7.7.Pomoc publiczna w pandemii COVID-19 Wycena przedsiębiorstwa w kryzysie 8.1.Cele i rekomendowane metody wyceny 8.2.Krajowy standard wyceny 8.3.Wycena wartości niematerialnych a MSSF 8.4.Rola wyceny w procedurze likwidacji pre-pack 8.5.Metody wyceny 8.5.1.Wyceny majątkowe i dochodowe 8.5.2.Wycena aktywów niematerialnych 8.5.2.1.Metody wyceny marki 8.5.2.2.Wycena kapitału ludzkiego 8.5.2.37.Wycena wartości licencji 8.5.2.38.Wycena kapitału klientów 8.6.Bariery i nadużycia w procesie wyceny Sztuczna inteligencja jako wsparcie w działaniach antykryzysowych przedsiębiorstwa 9.1.Sztuczna inteligencja jako drzemiący potencjał dla biznesu 9.2.Korzyści i zagrożenia związane z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji w biznesie 9.3.Praktyczne wykorzystywanie Chatu GPT w obszarze zjawisk kryzysowych
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
w opracowaniu: sygn. 156530 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 383-404.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności