Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(7)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEiZ
(3)
Biblioteka WWFiF
(24)
Autor
Barkley Elizabeth F
(4)
Buzan Tony (1942-2019)
(4)
Major Claire Howell (1967- )
(3)
Buzan Tony (1942- )
(2)
Maciejowska Iwona (1964- )
(2)
Sajdak-Burska Anna
(2)
Wasylczyk Piotr (1976- )
(2)
Allen Michael W. (1946- )
(1)
Ambrose Susan A. (1958- )
(1)
Benner Dietrich (1941- )
(1)
Boettcher Judith V
(1)
Bridges Michael W
(1)
Brown Peter C
(1)
Bręgiel-Pant Marta
(1)
Chabrajska Dorota
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Clark Ruth Colvin
(1)
Clear James
(1)
Conrad Rita-Marie
(1)
Cross K. Patricia (1926- )
(1)
DiPietro Michele
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Duhigg Charles (1974- )
(1)
Griffiths Chris
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jeżewski Władysław
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kahneman Daniel (1934- )
(1)
Knaflic Cole Nussbaumer
(1)
Kolb Alice Y
(1)
Kolb David A. (1939- )
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Lovett Marsha C
(1)
Martin Robert (psycholog)
(1)
Mayer Richard E. (1947- )
(1)
McDaniel Mark A. (1952- )
(1)
McQuesten Pam
(1)
Morka Jerzy (1956- )
(1)
Newport Cal
(1)
Norman Marie K
(1)
Oakley Barbara
(1)
Roediger Henry L. (1947- )
(1)
Rogowsky Beth
(1)
Sejnowski Terrence J
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Siuda Piotr (1982- )
(1)
Stella Collins
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szurawski Marek (1948- )
(1)
Szymczak Piotr
(1)
Trybus Adam
(1)
Vos Jeannette (1943- )
(1)
Walota-Czekaj Grażyna
(1)
Wójcik Anna Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(23)
Stany Zjednoczone
(7)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(23)
angielski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Nauczanie
(8)
Uczenie się
(7)
Metody nauczania
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Pamięć
(4)
Efektywność nauczania
(3)
Mnemotechnika
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie on-line
(3)
Psychologia
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Kształcenie
(2)
Mapa myśli
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nawyki
(2)
Praca umysłowa
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Sukces
(2)
Teoria nauczania
(2)
Zachowanie
(2)
Zastosowania komputerów w edukacji
(2)
Badania naukowe
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Decyzje
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Neurobiologia
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Przechowanie (psychologia)
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Rozwiązywanie problemów
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Samokształcenie
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Studenci
(1)
Wizualizacja (grafika)
(1)
Wykładowcy
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Poradniki
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Psychologia
(7)
Rozwój osobisty
(4)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Data zmiany: 20.09.2024
Metody efektywnej nauki : praktyczny podręcznik / Robert Martin. - Gliwice : Sensus, copyright 2024. - 205, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
(Osobowość Odnowa)
Bibliografia na stronach 205-[206]
Przed Tobą trudny czas, bo musisz się czegoś nauczyć? Koniecznie sięgnij po tę książkę! Autorem poradnika, który trzymasz w ręku, jest człowiek profesjonalnie zajmujący się tematyką uczenia się. Metody skutecznego nauczania to jego pasja i praca - gromadzi je od trzydziestu lat, testuje na sobie i uczy korzystania z nich osoby w różnym wieku. Najskuteczniejsze z nich zebrał w tej książce po to, by i Tobie umożliwić zastosowanie metod, dzięki którym przyswoisz niezbędną wiedzę szybciej, przyjemniej i skuteczniej. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155841 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 04.09.2024
Bibliografia strony 189-[191].
Dla studentów, doktorantów i naukowców, którzy chcą z zrozumiały, ciekawy i inspirujący sposób prezentować wyniki swoich badań na konferencjach, sympozjach czy seminariach.
Wstęp czyli kilka mitów na temat prezentacji naukowych Cel Plan czyli porządkowanie wiedzy Projekt czyli poszukiwanie formy Pierwsze 30 sekund czyli jak zaczynać (i jak kończyć) Slajdy i rekwizyty Przed widownią Plakaty czyli prezentacja w dwóch wymiarach
Sygnatura czytelni BWB: II A 21
Sygnatura czytelni BWF: X B 103
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155725 N (1 egz.)
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 5555 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155135 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 10.05.2024
Profesjonalizacja roli nauczyciela akademickiego / redakcja naukowa Anna Sajdak-Burska, Iwona Maciejowska. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020. - 197, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Dydaktyka Akademicka ; 5)
Bibliografie, netografie przy pracach.
OSOBISTY I SPOŁECZNY ROZWÓJ NAUCZYCIELI AKADEMICKICH Beata Karpińska-Musial Profesjonalizacja postaw społecznych nauczycieli akademickich - zasadność, cele i praktyka Anna Sajdak-Burska Psychospołeczne pułapki rozwoju nauczyciela akademickiego w roli dydaktyka DROGI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH Iwona Maciejowska Nikt nie rodzi się nauczycielem - rozwój kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej Jana Trabalikovà The power of case studies at the coursefor university teachers Łucja Kapralska Akademia Innowacyjnej Dydaktyki jako droga do doskonalenia dydaktycznego nauczyciela akademickiego AGH Jerzy Lackowski Z doświadczeń pracy dydaktycznej z doktorantami Lidia Pokrzycka Design thinking i TIK w efektywnym kształceniu doktorantów oraz nauczycieli akademickich Agata Stalmach-Przygoda, Jadwiga Mirecka, Anna Kocurek, Agnieszka Skrzypek, Jolanta Świerszcz, Michał Nowakowski, Grzegorz Cebula, Magdalena Szopa Metodologia i implementacja Obiektywnego U strukturyzowanego Egzaminu Klinicznego (OSCE) - opis dobrej praktyki DYDAKTYKA AKADEMICKA I ROZWÓJ NAUCZYCIELA W WIRZE ZMIAN LEGISLACYJNYCH Anna Janus-Sitarz Jak docenić dydaktykę akademicką? Relacja z dyskusji o doskonaleniu kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich (III Konferencja „Ars Docendi - rozwijanie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich i doktorantów", Uniwersytet Jagielloński, 10X112018) Brygida Kuźniak Tworzenie publikacji dydaktycznych a nowe rozwiązania prawne - szansa rozwoju czy stare kłopoty? Perspektywa nauczyciela akademickiego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego Piotr Obacz Zarządzanie rozwojem kompetencji nauczycieli akademickich. Między wsparciem i rozwojem dydaktyki a biurokratyzmem i politykierstwem Jan F. Jacko, Daniela Szczepaniak, Tomasz Szewczyk, Agnieszka Śliwa Niektóre determinanty ocen w ankietach studenckich a kompetencje dydaktyków.
Sygnatura czytelni BWF: X B 108
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155351 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Na obwolucie informacja o autorze przedmowy do pierwszego wydania.
Bibliografia na stronach 255-285. Indeksy.
Bridging Learning Research and Teaching Practice Why Do Students’ Identities and Stages of Development Matter for Learning? How Does Students’ Prior Knowledge Affect Their Learning? How Does the Way Students Organize Knowledge Affect Their Learning? What Factors Motivate Students to Learn? How Do Students Develop Mastery? What Kinds of Practice and Feedback Enhance Learning? Why Does Course Climate Matter for Student Learning? How Do Students Become Self-Directed Learners? Applying the Eight Principles to Ourselves What Are Instructor Self-Assessments/Reflections and How Can We Use Them? What Are Ground Rules and How Can We Use Them? What Are Student Self-Assessments and How Can We Use Them? What Are Concept Maps and How Can We Use Them? What Are Rubrics and How Can We Use Them? What Are Learner Checklists and How Can We Use Them? What Are Learning Objectives and How Can We Use Them? What Are Active Learning Strategies and How Can We Use Them? What Are Reader Responses/Peer Reviews and How Can We Use Them? What Are Exam Wrappers and How Can We Use Them?
Sygnatura czytelni BWF: XV Z 107
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Z 8949 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Bibliografia strony 429-457. Indeks.
e-learning promise and pitfalls How people learn from e-courses Evidence-based practice Applying the multimedia principle use words and graphics rather than words alone Applying the contiguilty principle align words to corresponding graphics Applying the signaling principle use verbal and visual cues to direct attention Applying the modality principle present words as audio narration rather than on-screen text When to add text to audio narration applying the redundancy principle Applying the coherence principle adding extra material can hurt learning Engagement in e-learning activities for promoting generative learning Leveraging examples in e-learning Does practice make perfect Organizing instruction applying the segmenting and pretraining principles who's in control guidelines for e-learning navigation Applying the personalization principle use conversational style polite wording friendly voice on screen agents and social presence in e-learning online collaborative learning e-learning to build thinking skills Designing effective instructional video Learning with computer games Immersive virtual reality for instruction Applying the multimedia guidelines
Sygnatura czytelni BWF: XV Z 106
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Z 8948 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Bibliografia strony 381-388. Indeks.
Plain Talk What You Don’t Know Gan Ki!! (Your e-Learning) Making Success Possible Executive’s Guide to Good e-Learning Where Does e-Learning Fit? Great e-Learning Design Seven Simple Success Strategies The Serious e-Learning Manifesto Motivation in Learning Seven Magie Keys to Motivational e-Learning Build on Anticipated Outcomes Put the Learner at Risk Select the Right Content for Each Learner Use an Appealing Context Have the Learner Perform Multistep Tasks Provide Intrinsic Feedback Delay Judgment Navigation CCAF and lnteractive Instruction lnteractivity Paradigms That Work Successive Approximation and SAM Serious Learning Games Integrating Instructional Content and Games Learning Games, Serious or Not?
Sygnatura czytelni BWF: XV Z 105
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Z 8947 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Indeks.
Why neuroscience and learning are good companions The science of your brain of learning Motovation learners from curiosity to persistence Use your sense Attention, learning and why Goldilocks deserves Making learning meaningful and valuing intelligence Meaningful memories: from encording to forgetting Testing, experimenting, habits and practice Review and reflect to retain getting rid of the magic wand Stickier stories and food for thought Sleep and learning Learning to learn Your brain and digital learning The future is already with us The edn of this journey and the start of more
Sygnatura czytelni BWF: XV Z 104
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Z 8946 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Teaching online Pedagogical principles for effective teaching and learning Best practices for teaching online Technology tools to suppert teaching and learning Four phases of a course themes and happenings Course beginnings Phase 2 Keeping the Ball Rolling in the early middle Letting go of power in the ;ate middle Pruning, reflecting and wrapping up Teaching accelerated intensive courses Flexible learning models and experiences what's next Reflecting and looking forward
Sygnatura czytelni BWF: XV Z 103
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Z 8945 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Clarifying what you want students to learn Determining your purpose for assessing student learning Selecting a learning assessment technique Implementing a learning assessment technique analyzing and reporting what students have learned Closing the loop Teaching and assessing for the foundational knowledge domain Teaching and assessing for the application learning integration human dimension caring learning how to learn domain
Sygnatura czytelni BWF: XV Z 102
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Z 8944 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Bibliografia na stronach 386-401. Indeks.
ESTABLISHING THE CONTEXT Collaborative Learning: Corning to Terms with the Term The Case for Collaborative Learning IMPLEMENTING CQLLABORATSVE LEARNING Designing the Learning Task Orienting Students Forming Groups Facilitating Student Collaboration Grading and Evaluating Collaborative Learning Avoiding and Resolving Common Problems COLLABORATIVE LEARNING TECHNIQUES Techniques for Discussion Techniąues for Reciprocal Teaching Techniąues for Problem-Solving Techniąues Using Graphic Information Organizers Techniąues Focusing on Writing Techniąues Using Games Useful tools for implementing collaborative learning in online courses key to classroom environment in CoLT examples Key to profesor names from CoLT examples
Sygnatura czytelni BWF: XV Z 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Z 8943 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Bibliografia na stronach 391-407. Indeks.
A CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR UNDERSTANDING STUDENT ENGAGEMENT Engagement and Motivation Engagement and Active Learning Promoting Synergy Between Motivation and Active Learning TIPS AND STRATEGIES Tips and Strategies for Fostering MotivationPromoting Active LearningBuilding Community Ensure Students Are Challenged Appropriately Tips and Strategies to Promote Holistic Learning STUDENT ENGAGEMENTTECHNIQUES (SETS) Techniąues to Engage Students in Learning Course-Related Knowledge and Skilis Knowledge, Skills, Recall, and Understanding Background Knowledge Probe Artifacts Focused Reading Notes Stations Team Jeopardy Seminar Analysis and Critical Thinking Classify Frames Believing and Doubting Academic Controversy Split-Room Debate Analytic Teams Book Club Smali Group Tutorials Synthesis and Creative Thinking Team Concept Maps Variations Letters Role Play Poster Sessions Class Book WebQuest Problem Solving What's the Problem? Think Again! Think-Aloud-Pair-Problem Solving (TAPPS) Proclamations Send-a-ProblemApplication and Performance Contemporary Issues Journal Hearing the Subject Directed Paraphrase Insights-Resources-Application (IRAs) Jigsaw Field Trips Techniąues for Developing Learner Attitudes, Values, and Self-Awareness Attitudes and Values Autobiographical Reflections Dyadic Interviews Circular Response Ethical Dilemmas Connected Communities Stand Where You Stand Self-Awareness as Learners Learning Logs Critical Incident Questionnaire (CIQ) Go for the Goal Post-Test Analysis Learning and Study Skills In-Class Portfolio Resource Scavenger Hunt Formative Quiz Crib Cards Student Generated Rubrics Triad Listening
Sygnatura czytelni BWF: XV Z 100
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Z 8942 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 09.05.2024
Lecture versus active learning Integrating lectures and active learning Setting goals Creating content Structuring the session leveraging the language Designing effective audiovisuals Crafting handouts and supplements Demonstrating readiness Generating enthusiasm and interest Managing the session Presenting like a professional asking and answering questions Signaling the takeaways Actively preparing Anticipating and predicting new information Listening for information Taking notes Rehearsing information Applying information Checking understanding Reflecting and metacognition
Sygnatura czytelni BWF: XV Z 99
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Z 8941 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 26.04.2024
Tytuł oryginału: The experiental educator : principles and practices of experiental learning.
Bibliografia na stronach 487-521. Indeks.
Filozofia edukacji opartej na doświadczeniu Prekursorzy TUOD jako przewodnicy edukatorów pracujących w paradygmacie doświadczeniowym Cykl Uczenia się i styl uczenia się Mózg a uczenie się oparte na doświadczeniu Spirala uczenia sie i rozwoju Tożsamość edukacyjna Świadome uczenie się oparte na doświadczeniu Uczenie się jako rozwój zespołu i organizacji Przestrzenie uczenia się Tworzenie przyjaznej przestrzeni uczenia się Tworzenie przestrzeni dla uczenia się poprzez rozmowę Tworzenie przestrzeni uczenia przyjaznej osobie uczącej się Tworzenie przestrzeni sprzyjającej refleksyjnemu myśleniu Ludyczna przestrzeń uczenia się Tworzenie przestrzeni sprzyjących rozwojowi i utrzymaniu głębokiego uczenia się Program SAGES Role edukatora Kwestionariusz stylu uczenia się Kolba Typologia dziewięciu stylów KSUK 4.0 Sprawozdanie z Osobistego Zastosowania
Sygnatura czytelni BWF: X K 17
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 155278 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155277 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.03.2024
Bibliografia, netografia na stronach 389-411. Indeks.
Lekcje mistrzów - z historii europejskiego i amerykańskiego dyskursu dydaktycznego Pojęcie paidei w Platońskiej metaforze jaskini Dydaktyczna strona sokratejskiej aporetyki na przykładzie lekcji geometrii przedstawionej w dialogu Menon Arystoteles o sztuce nauczania i uczeniu się Roussowskie zasady wychowania i ich dydaktyczne znaczenie na przykładzie lekcji ze złamanym kijem Dydaktyczne znaczenie Fichteańskiego pojęcia wychowania na przykładzie konstruowania trójkąta Dydaktyczna koncepcja prowadzenia lekcji jako rozszerzanie doświadczenia i wiedzy uzyskanej dzięki obcowaniu z innymi według Johanna Friedricha Herbarta Nabudowana na irytacjach edukacyjnych i negatywnych doświadczeniach (samo)kształcących dydaktyka jednolita Johna Deweya W kierunku (naukowo-)dydaktycznych badań pedagogicznych nad taktem i profesjonalizacją nauczania Wychowanie i (samo)kształcenie Nauczanie i uczenie się Pozytywne i negatywne doświadczenia Trzy rodzaje przyczynowości w procesach wychowania i (samo)kształcenia (Samo)kształcenie i kompetencja Doświadczenie, wiedza, nauka oraz nauczanie, uczenie się, prowadzenie lekcji w kontekście wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy Teleologiczny paradygmat nauki Arystotelesa i jego antycypacje społeczno-praktyczne Indukcja naukowa i praxis technologiczno-społeczna według Francisa Bacona W sprawie zależności między krytyką rozumu a konceptualizacjąpraxis u Immanuela Kanta Racjonalizm krytyczny a demokracja rozwiązująca problemy- wyprowadzona z jedności nauki logika badań Karla R. Poppera i jej znaczenie dla pluralizmu nowoczesnych typów wiedzy Doświadczenie historyczno-hermeneutyczne, (samo)kształcenie i kompetencje w nawiązaniu do Wilhelma Diltheya, Hansa-Georga Gadamera, Joachima Rittera, Johanna G. Droysena i Gunthera Bucka Kryzys nauk europejskich według Edmunda Husserla i nieprzemijające znaczenie eksplikacji doświadczenia życia codziennego w propedeutyce nauki Max Horkheimer o teorii tradycyjnej i krytycznej, Theodor W. Adorno o bezpośredniości i mediacji oraz Jurgen Habermas o naukowo-dydaktycznej interpretacji związku między poznaniem a interesem Theodor Litt na temat triady podmiot - metoda - przedmiot, „nieuniknioności obcowania" i „błogosławieństwa refleksji" Wolfgang Fischer i Jorg Ruhloffo (samo)kształceniowym znaczeniu sceptyczno-transcendentalnego posługiwania się rozumem W sprawie pragmatycznego obchodzenia się z wielorakimi typami wiedzy. Albo: apologia nowego rozumienia metod nauczania wychowującego i (samo)kształcącego Koncepcie naukowo-dydaktyczne i tendencje rozwojowe wychowaniaw XX-wiecznej pedagogice niemieckiej Od teorii nauczania Johanna Friedricha Herbarta, przez dydaktykę stopni formalnych herbartystów i teorię planu nauczania Ericha Wenigera, do krytyki prospektywnych ideałów uczenie się,(samo)kształcenia Hannah Arendt i Theodora Litta oraz dydaktykikategorialnej Wolfganga Klafkiego Dydaktyczne znaczenie metodycznych pytań kierunkowych Giseli Blankertz oraz problem konstytucji nauczania propedeutyczno-naukowego według Hermanna-Josefa Kaisera Klausa Prangego pedagogika operatywna i jej uzupełnienie przez koncepcję dydaktycznego zapytywania i odpowiadania Alfreda Petzelta i Josefa DerbolavaW sprawie podejścia do problemów naukowo-dydaktycznychw wybranych projektach reform oświatowych w Niemczech Elementy ogólnej dydaktyki nauki w kierunku dydaktyki typów wiedzy i formatów sądzenia Triada szkolna: podstawowe wiadomości teoretyczne, Wilhelma Diltheya,kompetencja sądzenia i kompetencja partycypacji w działaniu Triada dydaktyczna: nauczanie przedmiotowe, nauczanie ponadprzedmiotowe i nauczanie metodą projektów według Edmunda HusserlaTriada ewaluacyjna: zadania dydaktyczne, kontrolne i testowe Reguły, zasady konstruowania zadań ukierunkowanych, których celem jest mierzenie kompetencji z perspektywy tradycyjnej i krytycznej,teorjj kształcenia) metodyk przedmiotowych i badgń empirycznych O konieczności i możliwości uzgodnienia modelowania dydaktycznego z kompetencyjnym Matematyka: o nauczaniu twierdzenia Pitagorasa Fizyka: od starożytnej do nowożytnej fizyki Biologia: wprowadzenie do teorii ewolucji Darwina z uwzględnieniem różnorodności typów wiedzy naukowej Etyka: jak Shinichi Ushida uczy etyki? Albo o dydaktycznym znaczeniu refleksyjnych zadań testowych w nauczaniu problemowym na lekcjach etyki Polityka: jak Gunther Braun czytał z uczniami ustawę zasadniczą Republiki Federalnej Niemiec Perspektywy dotyczące przyszłości dydaktyki nauki Kształcenie przez naukę? Dydaktyka szkoły wyższej poza shift from teaching to learning i constructive alignment Współzależności między badaniami naukowymi, nauczaniem, uczeniem się i uczeniem się przez badanie
Sygnatura czytelni BWF: X B 107
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155218 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.03.2024
Bibliografia na stronach 602-604. Indeks.
DWA SYSTEMY Poznaj bohaterów opowieści Uwaga i wysiłek Leniwy kontroler Maszyneria skojarzeniowa Łatwość poznawcza Normy, niespodzianki i przyczyny Maszyna do wyciągania pochopnych wniosków Skąd biorą się osądy Odpowiadanie na łatwiejsze pytanie HEURYSTYKI I BŁĘDY (SKRZYWIENIA) POZNAWCZE Prawo małych liczb Kotwice Naukowe badanie dostępności umysłowej Umysłowa dostępność, emocje i ryzyko Co studiuje Tomasz W. Linda: mniej znaczy więcej Przyczyny mają pierwszeństwo przed statystykami Powrót do średniej Poskramianie prognoz intuicyjnych NADMIERNA PEWNOŚĆ SIEBIE Złudzenie zrozumienia Złudzenie trafności Intuicja kontra wzory Intuicja ekspertów: kiedy możemy jej ufać Spojrzenie z zewnątrz Motor kapitalizmu WYBORY Błędy Bernoulliego Teoria perspektywy Efekt posiadania Zdarzenia niekorzystne Cztery warianty stosunku do ryzyka Zdarzenia rzadkie Podejście do ryzyka Mentalna punktacja Odwracanie preferencji Ramy interpretacyjne (framing) a rzeczywistość DWIE JAŹNIE Dwie jaźnie Życie jako opowieść Dobrostan doznawany Jak myślimy o życiu Osądy w warunkach niepewności: heurystyki i błędy poznawcze Wybory, wartości i ramy interpretacyjne
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 121
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 2
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 155208 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145224 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155217 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.03.2024
Indeks.
Nie kieruj się swoją pasją „Pasja” Steve’a Jobsa Pasja to rzadkość Pasja jest niebezpieczna Bądź tak dobry, żeby wszyscy to widzieli (czyli o znaczeniu umiejętności) O pracy rzemieślnika Znaczenie kapitału zawodowego Ludzie z kapitałem zawodowym jak zostać rzemieślnikiem Zrezygnuj z awansu (czyli o znaczeniu kontroli) Eliksir wymarzonej pracy Pierwsza pułapka kontroli Druga pułapka kontroli Jak uniknąć pułapek kontroli Planuj skromnie, działaj z rozmachem (czyli o znaczeniu misji) Udane życie Pardis Sabeti Misja potrzebuje kapitału Misja wymaga małych zakładów Misja potrzebuje reklamy
Sygnatura czytelni BWF: X K 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
w opracowaniu: sygn. 155205 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155216 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 11.03.2024
(Dydaktyka Akademicka ; 6)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Iwona Maciejowska, Anna Sajdak-Burska AKTYWIZOWANIE STUDENTEK I STUDENTÓW Małgorzata Herman Praktyczne przykłady aktywności i form aktywizacji studentów chemii Joanna Dębowska-Ludwin Zastosowanie Project Based Learning w nauczaniu archeologii - studium przypadku Dagmara Sokołowska Badania na małą skalę w edukacji - dwa wymiary odkrywania przez dociekanie Wioleta J. Karna, Kamila Noworól Design thinking jako metoda kształcenia w zakresie rozwoju kompetencji studenta Karolina Wawer Design thinking w praktyce polonistycznej Anna Grygoruk Odwrócony egzamin jako metoda aktywizowania studentów Łukasz Hajduk Zdalna i stacjonarna możliwość wdrażania modelu pisania magisterskich prac wdrożeniowych w naukach humanistycznych i społecznych DOŚWIADCZENIA EDUKACJI ZDALNEJ Monika Czyżewska, Olga Mastela, Małgorzata Winiarska-Brodowska W stronę refleksyjnej praktyki i dialogicznej informacji zwrotnej w synchronicznym i asynchronicznym nauczaniu (zdalnym). Inspiracje dydaktyczne z Aarhus University Wojciech Szymla, Anna K. Stanisławska-Mischke Rola uprzednich doświadczeń nauczyciela akademickiego a efektywność zdalnej dydaktyki w trakcie pandemii COVID-19. Studium przypadku Małgorzata Lasota, Grzegorz Kasparek, Patryk Obajtek, Anna Jagusiak, Martyna Pacanowska Wzbudzanie zainteresowania studentów tematyką zajęć z wykorzystaniem technik aktywizujących podczas zajęć on-line Anna Wierciak Użycie cyfrowych opowieści w nauczaniu na poziomie akademickim na przykładzie lektoratu języka angielskiego Aeddan Shaw, Elżbieta Zienkiewicz Introducing the flipsaw classroom Artur Gunia Blog jako narzędzie aktywizacji i motywowania studentów - przykład wykorzystania w dydaktyce zdalnej Brygida Kuźniak Akademicka netykieta. Garść uwag opartych na regułach protokołu dyplomatycznego Aleksandra Lis, Iwona Maciejowska Zdalne nauczanie w czasie pandemii COVID-19 w perspektywie doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Implikacje na przyszłość WSPARCIE KADRY AKADEMICKIEJ OBECNEJ I PRZYSZŁEJ Iwona Maciejowska, Katarzyna Zięba, Bartosz Trzewik, Nataça Brouwer, Stefania Grecea, Bob Pirok, Jocelyne Vreede, Matti Niemela, Johanna Karkkainen Rozwój zawodowy nauczycieli akademickich na wydziałach ścisłych, przyrodniczych, technicznych i inżynieryjnych. Potrzeby i oczekiwania Anna K. Stanisławska-Mischke, Aneta Powroźnik Krótkie szkolenia czy "duże" programy szkoleniowe dla nauczycieli akademickich? Doświadczenia projektu UEK Hub. Uniwersytecki hub dydaktyczny Joanna Markowska, Jacek Markowski, Monika Brząkała, Marta Dzimińska, Artur Majchrzak, Sylwia Biały, Dominika Hołodziuk Model szkoleń w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowo-pedagogicznych nauczycieli akademickich na Uniwersytecie Przyrodnicznym we Wrocławiu w czasie pandemii Anna Wach, Joanna Furmańczyk Wsparcie rozwoju kompetencji do nauczania on-line w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu Anna Sajdak-Burska Zagrajmy w pokera... czyli Student Centered Learning w praktyce kształcenia kadry akademickiej Iwona Maciejowska Ewaluacja efektów uczenia się jako jeden z tematów rozwoju kompetencji dydaktycznych doktorantów
Sygnatura czytelni BWF: X B 106
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155202 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155215 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.03.2024
(Onepress)
Bibliografia na stronach 267-269.
Dla analityków, studentów i naukowców, a także dla każdego, kto w swojej komunikacji odwołuje się do danych.
Rozdział 1. Znaczenie kontekstu 33 Rozdział 2. Wybór skutecznego wykresu49 Rozdział 3. Śmieci są Twoim wrogiem!83 Rozdział 4. Pokieruj uwagą swoich odbiorców109 Rozdział 5. Myśl jak projektant137 Rozdział 6. Analiza wzorcowych wykresów163 Rozdział 7. Lekcje dotyczące przedstawiania historii177 Rozdział 8. Łączenie wszystkich elementów199 Rozdział 9. Analizy przypadków217
Sygnatura czytelni BWF: X B 105
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150333 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155140 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.03.2024
Tytuł oryginału: The power of habit.
Indeks.
NAWYKI JEDNOSTEK Pętla nawyku: jak działają nawyki Zachcianki mózgu: jak kształcić nowe nawyki Złota Zasada zmiany nawyku: dlaczego zachodzi transformacja NAWYKI SKUTECZNYCH ORGANIZACJI Kluczowe nawyki albo ballad o Paulu O`niellu: które nawyki są najważniejsze Sturbucks i nawyk sukcesu: kiedy siła woli staje się automatyczna Siła kryzysu: jak liderzy tworzą nawyki wskutek wypadków i planowania Target wie, czego chcesz, zanim ty sam się o tym dowiesz: kiedy firmy przewidują nawyki (i nimi manipulują) NAWYKI W SPOŁECZEŃSTWIE Kościół w Saddleback i bojkot autobusów w Montgomery: jak powstają ruchy społeczne Neurologia wolnej woli: czy jesteśmy odpowiedzialni za własne nawyki? Przewodnik po sposobach wykorzystywania zawartych tu pomysłów
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 120
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155139 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155138 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Data zmiany: 05.03.2024
Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos ; przekład Bożena Jóźwiak. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2022. - 516 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Tytuł oryginału: The learning revolution.
Bibliografia na stronach 497-503. Indeks.
Przyszłość Natychmiastowa komunikacja Świat bez granic ekonomicznych Cztery etapy prowadzące do wspólnej gospodarki światowej Handel i nauka przez Internet Nowe społeczeństwo usługowe Nowe sposoby wypoczynku | Zmiana form wykonywania pracy zawodowej Wzrost znaczenia kobiet Docenienie wspaniałych możliwości naszego mózgu | Kulturowy nacjonalizm | Rosnące szeregi klasy niższej | Aktywne starzenie się populacji | Metoda „zrób to sam" znowu w modzie | Przedsiębiorstwo wspólne | Triumf jednostki | Trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się | Rola elektronicznych środków komunikacji | Uczmy się korzystać z komputera i Internetu | Konieczność edukacji rodzicielskiej | Priorytety opieki zdrowotnej we wczesnym dzieciństwie | Programy rozwojowe dla wczesnego dzieciństwa [ Na każdym etapie można nadrobić opóźnienia w nauce | Dostosowywanie sposobu nauczania do indywidualnego stylu przyswajania wiedzy | Nauczanie, jak się uczyć i jak myśleć | Czego zatem należy nauczać w szkole? | Uczenie się na czterech poziomach| Gdzie więc powinniśmy się uczyć? | Otwarty umysł i jasne wyrażanie myśli | Poznaj swój zadziwiający mózg Jesteś właścicielem najpotężniejszego komputera | Neurony, dendryty, komórki glejowe oraz system izolacji | Wiele różnych „ośrodków inteligencji" | Dwie półkule mózgowe | Jak nasz mózg przechowuje informacje | Cztery odrębne częstotliwości | Twój mózg zasilany jest tlenem i składnikami odżywczymi | Proste wskazówki na temat diety korzystnej dla mózgu | Znaczenie inteligencji emocjonalnej | Ciało i umysł jako jedność | Przewodnik samouka | Bierz przykład ze sportowców | Nie bój się marzyć i wyobraź sobie swoją przyszłość | Wyznaczaj sobie konkretne cele i terminy ich realizacji Szybko znajdź entuzjastycznie nastawionego doradcę Zacznij od stworzenia ogólnego obrazu | Pytaj! | Szukaj głównej zasady | Znajdź trzy najlepsze książki napisane przez praktyków, którzy odnieśli sukces w danej dziedzinie | Naucz się na nowo, jak czytać — tym razem szybciej, lepiej, z większą łatwością | Podczas nauki korzystaj z obrazu i dźwięku | Ucz się przez działanie | Nie rób liniowych notatek, tylko mapy skojarzeń [ łatwe sposoby przypomnienia sobie tego, czego się nauczyliśmy | Naucz się sztuki osiągania stanu jednoczesnej gotowości i odprężenia Stosuj skojarzenia jako punkty zaczepienia dla pamięci | Baw się, graj w gry | Ucz innych | Zapisz się na kurs przyspieszonego uczenia Jak myśleć, by znajdować wspaniałe pomysły Nowy program uczenia siebie i innych twórczego myślenia | Zdefiniuj problem | Zdefiniuj idealne rozwiązanie i wyobraź je sobie | Zbierz wszystkie fakty | Przełam schemat | Wyjdź poza swoją dziedzinę | Baw się różnymi kombinacjami | Używaj wszystkich zmysłów | Wyłącz się i pozwól, by wszystko się „przetrawiło" | Odpręż się, słuchając muzyki lub obcując z naturą | Prześpij się z tym | Eureka! Jest! | Sprawdź poprawność swojego pomysłu | Prawidłowy start Co należy zrobić, aby twoje dziecko było lepsze i mądrzejsze | Najważniejsze lata Jak wzbogacać inteligencję dziecka od chwili jego urodzenia do ukończenia dziesięciu lat | Rozwój krok po kroku | Kieruj się zdrowym rozsądkiem | Wykorzystuj wszystkie zmysły Szkołą może być cały świat | Wspaniała sztuka porozumiewania się | Rodzice w roli pierwszych nauczycieli | Rodzice w ośrodkach przedszkolnych | Szkoła powinna kontynuować radosne podejście do nauki Tajemnica efektywnej nauki Jak stworzyć system szkolnictwa nastawiony na sukces | Prawdziwa nauka — szybka i zabawna Wskazówki dla nauczycieli i instruktorów nowego stulecia | Właściwy stan ducha i umysłu | Czynniki decydujące o dobrej prezentacji | Myślenie o tym, czego się nauczyliśmy, i przechowywanie wiadomości w głębszych pokładach pamięci Aktywizacja dostępu do zapamiętanego materiału | Stosuj to, czego się nauczyłeś | Powtarzaj, oceniaj i świętuj | sączymy wszystko razem | Eksperyment szkoły podstawowej Simon Guggenheim School | Płynna konwersacja po francusku w osiem tygodni | Nauka języka obcego w wojsku w rekordowo krótkim czasie | Nauczyciel stosujący metody zintegrowanego przyspieszonego nauczania |
Co przeszkadza w szerszym wykorzystaniu przełomowych odkryć? Rób to stylowo Jak rozpoznać własny styl uczenia się i wykorzystać różne rodzaje inteligencji | Określenie własnego stylu uczenia się Jak przyswajamy informacje | Jak porządkujemy i przetwarzamy informacje | Warunki, które wpływają na naszą zdolność uczenia się | Potrzeby fizyczne i biologiczne uwarunkowania wpływające na zdolność uczenia się | Jak określić styl uczenia się preferowany przez uczniów | Twój styl pracy | Cztery typy stylów myślenia | Implikacje dla szkół i poszczególnych osób | Co robić, gdy późno zaczynamy? Najlepsze światowe programy nadrabiania zaległości — co sprawia,że przynoszą dobre rezultaty | Dwie podstawowe zasady: zadbanie o połączenie umysł—ciało oraz umysł—mózg Specjalistyczna kinezjologia | Modele Domana, Palmera, Niklassonów i Hartiganów | Metoda „piłki, patyczka i ptaszka" | Nadrabianie zaległości w ortografii | „Pisanie po plecach" w wypadku problemów z rozróżnianiem liter | Nowozelandzkie innowacje w nauczaniu | Czterominutowy program nauki czytania | Program palcowo-fonetyczny | TARP — nauka czytania wspomagana nagraniem z kasety magnetofonowej Nauczanie rówieśnicze | Metoda „patrz i słuchaj" | Nowozelandzki program Reading Recovery | Indywidualne słowa podstawowe | Początki szkolnej matematyki | Nadrabianie zaległości za pomocą komputera | Program matematyczny SEED | Programy nadrabiania opóźnień dla osób niepełnosprawnych | Zapobiegamy porzucaniu szkół przez młodzież Jak sprawić, by nauka miała większą siłę przyciągania niż narkotyki i grupy przestępcze | Metody japońskiego biznesu jako sposób na poprawę funkcjonowania szkół | Nauka zintegrowana wykorzystuje cały świat jako klasę | Nauka zespołowa i metody oparte na przedstawianiu ogólnego obrazu Sześciotygodniowe kursy pozwalające stopniowo odnieść sukces | SuperCamp scala wszystkie elementy w spójną całość | Planowanie szkół przyszłości Dwanaście kroków wiodących ku zmianie państwowych systemów szkolnictwa. Szkoły jako działające przez cały rok ośrodki wiedzy i źródła informacji, z których członkowie miejscowej społeczności korzystają przez całe życie Ustalić, czego oczekuje klient | Zagwarantować klientowi zadowolenie z rezultatów | Zaspokoić potrzeby uczniów o różnych stylach uczenia się i oddziaływać na wszystkie rodzaje inteligencji | Stosować najlepsze światowe metody nauczania | Inwestować w najważniejsze bogactwo — nauczycieli | Niech każdy uczeń stanie się nauczycielem | W programie nauczania uwzględnić cztery elementy | Zmienić system oceniania | Korzystać z najnowszych technologii | Traktować całą społeczność jako źródło umożliwiające zdobywanie wiedzy | Każdemu przysługuje prawo wyboru | Przyszłość świata biznesu Ogromne możliwości rozwoju dla „uczącej się organizacji" | Możliwości stwarzane przez multimedia | Metody przyspieszonego uczenia jako produkt handlowy | Sprzedaż usług i szkoleń wraz z produktem | Przedsiębiorstwo jako ucząca się organizacja | Szkoły podstawowe i średnie jako przedsiębiorstwa handlowe | Zrób to! Każdy kraj może przewodzić rewolucji w uczeniu, możesz i ty | Singapurski model scentralizowanego przywództwa | Zdecentralizowany model nowozelandzki | Nowe wzorce szwedzkie | Najlepsze sposoby zdobywania dyplomu | Style zarządzania firmą | Model rozdawnictwa | Model sprzedaży przez Internet | Sposoby połączenia sfery biznesu z możliwościami multimediów i pracą nauczycieli | Wzorzec fundacji | Model międzynarodowej konferencji | Model uczącej się organizacji | Model „skupiska" | Chiński model powrotu do korzeni | Stwórz własny wzorzec szkoły przyszłości
Sygnatura czytelni BWF: X B 104
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155137 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności