158660
Book
In basket
Pojęcie internacjonalizacji i globalizacji 1.1.Internacjonalizacja i globalizacja jako proces 1.2.Statyczne ujęcie internacjonalizacji i globalizacji 1.3.1.Wskaźniki i profile umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa 1.3.2.Charakterystyka internacjonalizacji i globalizacji ze wzglę¬du na stopień samodzielności przedsiębiorstwa w ich reali¬zacji 1.3.3.Internacjonalizacja i globalizacja jako zjawiska instytucjo¬nalne 1.3.4.Behawiorystyczny sposób interpretacji internacjonalizacji i globalizacji Teoretyczne podstawy internacjonalizacji i globalizacji 2.1.Próby objaśnienia internacjonalizacji i globalizacji na gruncie teorii makroekonomicznych 2.3.Mikroekonomiczne próby objaśnienia zagranicznych inwestycji bezpośrednich 2.3.1.Teoria monopolistycznej przewagi 2.3.2.Zagraniczne inwestycje bezpośrednie jako efekt oligopolistycznej reakcji 2.3.3.Teoria obszarów walutowych Alibera 2.3.4.Teoria lokalizacji 2.3.5.Teoria cyklu życia produktu Vernona 2.3.6.Teoria internalizacji 2.3.7.Eklektyczna teoria bezpośrednich inwestycji zagranicznych 2.3.8.Teoria portfela w odniesieniu do internacjonalizacji i globa¬lizacji 2.3.9.Teoria systemów wzajemnych powiązań 2.3.10.Teoria opcji rzeczywistych Motywy internacjonalizacji i globalizacji 3.1.Rodzaje motywów 3.2.1.Motywy rynkowe 3.2.2.Motywy kosztowe 3.2.3.Motywy zaopatrzeniowe 3.2.4.Motywy polityczne Strategie internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstwa 4.1.Pojęcie i elementy strategii 4.2.Czynniki wpływające na tworzenie strategii 4.3.Strategiczne orientacje internacjonalizacji i globalizacji 4.3.1.Zewnętrzne uwarunkowania strategicznych orientacji 4.3.2.Rodzaje strategicznych orientacji 4.4.Strategia rozwoju międzynarodowej pozycji przedsiębior¬stwa 4.5.Strategia konkurencji 4.5.1.Przywództwo kosztowe 4.5.2.Różnicowanie 4.5.3.Analiza łańcucha tworzenia wartości 4.5.4.Konfiguracja czynności przedsiębiorstwa 4.5.5.Koordynacja czynności przedsiębiorstwa 4.6.Strategie funkcjonalne 4.6.1.Strategie marketingowe 4.6.2.Strategie w sferze produkcji 4.6.3.Strategia badań i rozwoju 4.6.4.Strategie zaopatrzenia 4.6.5.Strategie finansowe 4.6.6.Strategia w zakresie zarządzania kadrami 4.7.Strategie zarządzania otoczeniem politycznym Formy internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstwa 5.1.Kryteria podziału form internacjonalizacji i globalizacji 5.2.Charakterystyka poszczególnych form internacjonalizacji i globalizacji 5.3.1.Eksport pośredni i bezpośredni 5.3.2.Handel tranzytowy 5.3.3.Obrót uszlachetniający 5.3.4.Handel wymienny 5.3.5.Import bezpośredni 5.3.6.Sprzedaż licencji 5.3.7.Franchising 5.3.8.Leasing 5.3.9.Kontrakt menedżerski 5.3.10.Budowa zakładu pod klucz 5.3.11.Zagraniczna filia handlowa 5.3.12.Zakład montażowy lub produkcyjny 5.4.Sposoby objęcia własności inwestycji bezpośrednich 5.5.Struktura własności inwestycji bezpośrednich 5.5.1.Wybór: oddział, joint venture czy spółka córka 5.5.2.Specyficzne problemy joint venture 5.6.Alianse strategiczne 5.6.1.Pojęcia i cele 5.6.2.Warunki powstania i funkcjonowania 5.6.3.Rodzaje aliansów strategicznych 5.6.4.Potencjalne konflikty 5.7.Wpływ internacjonalizacji i globalizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa 6.1.Czynniki wpływające na organizację przedsiębiorstwa 6.2.Czynniki wpływające na organizację handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie 6.2.1.Czynniki zewnętrzne 6.2.2.Czynniki wewnętrzne 6.3.Formy rozwiązań organizacyjnych 6.3.1.Handel zagraniczny realizowany przez dział sprzedaży krajowej 6.3.2.Wyodrębniona sekcja handlu zagranicznego 6.3.3.Samodzielny dział handlu zagranicznego 6.4.Zasady organizacji działu handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie 6.4.1.Funkcjonalna organizacja działu handlu zagranicznego 6.4.2.Organizacja działu handlu zagranicznego według produktów 6.4.3.Organizacja działu handlu zagranicznego według kryterium geograficznego 6.4.4.Organizacja działu handlu zagranicznego według grup klientów 6.4.5.Organizacja działu handlu zagranicznego według projektów 6.4.6.Wielowymiarowa organizacja działu handlu zagranicznego (macierzowa i tensorowa) 6.5.Zewnętrzna organizacja handlu zagranicznego 6.6.Systemy kompetencji w organizacji handlu zagranicznego 6.6.1.System liniowy 6.6.2.System sztabowy (liniowo-sztabowy) 6.6.3.Kooperatywny system funkcjonalny 6.7.Organizacja międzynarodowego przedsiębiorstwa 6.7.1.Rodzaje struktur 6.7.2.Struktury zróżnicowane 6.7.3.Struktury zintegrowane 6.7.4.Włączenie spółki córki do organizacji międzynarodowego przedsiębiorstwa 6.7.5.Nowe ujęcie rozwoju struktur organizacyjnych międzynaro¬dowych przedsiębiorstw Kierowanie międzynarodowymi funkcjami przedsiębiorstwa; controlling 7.1.Pojęcie i zadania controllingu 7.2.Międzynarodowy controlling strategiczny 7.2.1.Zadania i specyfika międzynarodowego controllingu strate¬gicznego 7.2.2.Instrumenty międzynarodowego controllingu strategicznego 7.3.Międzynarodowy controlling operacyjny 7.3.1.Zadania controllingu operacyjnego 7.3.2.Instrumenty controllingu operacyjnego 7.3.3.Szczególne cechy międzynarodowego controllingu opera¬cyjnego 7.4.Organizacja controllingu w międzynarodowym przedsiębiorstwie 7.4.1.Centralizacja lub decentralizacja controllingu 7.4.2.Usytuowanie controllingu w hierarchii przedsiębiorstwa 7.4.3.Uprawnienia decyzyjne controllera 7.4.4.Miejsce controllingu w organizacji przedsiębiorstwa 7.4.5.Wewnętrzna organizacja controllingu Internacjonalizacja i globalizacja polskich przedsiębiorstw 8.1.Zmiany systemowe w gospodarce polskiej 8.2.Handel zagraniczny przedsiębiorstw międzynarodowych i polskich 8.3.Korporacje międzynarodowe w gospodarce polskiej 8.4.Bezpośrednie inwestycje polskich przedsiębiorstw za granicą 8.5.Perspektywy internacjonalizacji i globalizacji polskich przedsiębiorstw
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 109659, 149476 N (2 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 325-[335].
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności