156837
No cover
Book
In basket
Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna Rozdział 2. Kultura fizyczna 2.1. Zagadnienia terminologiczne 2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów 2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej Rozdział 3. Wychowanie fizyczne 3.1. Pojęcie wychowania 3.2. Istota wychowania fizycznego 3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego 3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania 3.5. Cechy wychowania 3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia 3.7. Błędy w procesie wychowania Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego 4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego 4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej 4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki 4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości 4.5. Istota i znaczenie celów wychowania 4.6. Funkcje celów wychowania 4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego 4.8. Kompetencje ucznia Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego Rozdział 6. Funkcje ruchu 6.1. Ruch jako czynnik stymulujący 6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny 6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka 7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania 7.2. Ocena rozwoju fizycznego 7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży 7.4. Zmiany w postawie ciała 7.5. Metody oceny postawy ciała 7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży Rozdział 8. Motoryczność ludzka 8.1. Przejawy motoryczności 8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością 8.3. Diagnoza sprawności motorycznej 8.4. Diagnoza uzdolnień ruchowych 8.5. Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej 8.6. Zasady i metody rozwoju sprawności motorycznej Rozdział 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego 9.1. Klasyfikacja metod wychowania fizycznego 9.2. Opis metod wychowania fizycznego 9.3. Formy organizacyjne ćwiczeń 9.4. Metody kształtowania zdolności motorycznych 9.5. Metody oddziaływań wychowawczych Rozdział 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego 10.1. Model nauczyciela-wychowawcy w literaturze pedagogicznej 10.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela 10.3. Inne uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela 10.4. Styl oddziaływania wychowawczego 10.5. Wychowawca fizyczny jako promotor zdrowia 10.6. Model nauczyciela efektywnego Rozdział 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu Rozdział 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego 12.1. Fazy w rozwoju zawodowym nauczycieli 12.2. Kilka uwag na temat kształcenia nauczycieli do współczesnych potrzeb edukacyjnych Rozdział 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym 13.1. Pojęcie czasu wolnego – próba definicji 13.2. Funkcje czasu wolnego 13.3. Aktywność fizyczna w czasie wolnym 13.4. Techniki organizowania czasu wolnego 13.5. Formy rekreacji 13.6. Zachowania prozdrowotne 13.7. Wycieczka turystyczna jako jedna w form zagospodarowania czasu wolnego
Sygnatura czytelni BWF: X C 72
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 132221 N, 132222, 146365 N (3 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 6713 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Target audience note
Dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Funding information note
Publikacja dofinansowana przez Towarzystwo Wiedzy Powszechnej.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności