158660
No cover
Book
In basket
(Edukacja)
Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej 1.1. Potrzeby i ich klasyfikacje 1.2. Produkt i jego elementy 1.2.1. Usługa jako produkt 1.2.2. Usługi gastronomiczne w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 1.3. Czynniki wytwórcze – zasoby 1.4. Gospodarka rynkowa 1.4.1. Rodzaje rynków 1.4.2. Podmioty i elementy rynku usług gastronomicznych 1.4.3. Mechanizm rynkowy 1.5. Tworzenie podmiotów gospodarczych 1.5.1. Podmiot gospodarczy 1.5.2. Działalność gospodarcza 1.5.3. Osoba fizyczna i prawna 1.5.4. Procedura zakładania działalności gospodarczej 1.5.4.1. Numery niezbędne przy rejestracji i prowadzeniu przedsiębiorstwa 1.5.5. Dokumenty związane z założeniem i prowadzeniem przedsiębiorstwa 1.5.6. Pojęcie przedsiębiorstwa 1.5.7. Klasyfikacja przedsiębiorstw 1.5.8. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw 1.5.8.1. Przedsiębiorstwa indywidualne osób fizycznych 1.5.8.2. Spółki i ich rodzaje 1.5.8.3. Przedsiębiorstwa państwowe 1.5.8.4. Spółdzielnia 1.6. Podatki i inne opłaty ponoszone przez przedsiębiorstwo 1.6.1. Podatki dochodowe i ich rodzaje 1.6.2. Podatek od towarów i usług 1.6.3. Inne podatki odprowadzane do urzędu skarbowego 1.6.4. Podatki i opłaty płacone do urzędu gminy/miasta Rachunkowość przedsiębiorstwa 2.1. Podstawowe pojęcia dotyczące rachunkowości 2.2. Cena w gastronomii i jej rodzaje 2.2.1. Ustalanie ceny sprzedaży w gastronomii 2.2.2. Klasyfikacja kosztów 2.2.3. Kalkulacja cen w zakładach gastronomicznych 2.3. Majątek przedsiębiorstwa i źródła jego pochodzenia 2.3.1. Aktywa przedsiębiorstwa 2.3.1.1. Zużycie środków trwałych i amortyzacja 2.3.2. Pasywa przedsiębiorstwa 2.3.2.1. Kredyt i leasing 2.4. Bilans 2.5. Dokumentacja księgowa w zakładach gastronomicznych 2.6. Wynik finansowy przedsiębiorstwa gastronomicznego 2.7. Inwentaryzacja Elementy marketingu 3.1. Pojęcie marketingu 3.2. Rodzaje marketingu 3.3. Rodzaje orientacji przedsiębiorstw 3.4. Podstawowe funkcje marketingu 3.5. Lokalizacja i otoczenie zakładów gastronomicznych 3.6. Instrumenty (elementy) marketingu 3.6.1. Produkt w ujęciu marketingowym 3.6.1.1. Produkt, jego elementy i struktura 3.6.1.2. Cykl życia produktu 3.6.1.3. Analiza usług świadczonych przez zakład gastronomiczny – macierz BCG 3.6.1.4. Asortyment i marka produktu 3.6.2. Cena jako element marketingu 3.6.2.1. Cena w gastronomii – specyfika 3.6.2.2. Elastyczność cenowa popytu 3.6.2.3. Metody ustalania cen 3.6.2.4. Upusty cenowe 3.6.3. Promocja 3.6.3.1. Promocja – pojęcie, cele, elementy 3.6.3.2. Reklama 3.6.3.3. Promocja dodatkowa 3.6.3.4. Public relations (PR) 3.6.3.5. Sprzedaż osobista (akwizycja) 3.6.4. Dystrybucja 3.6.4.1. Pojęcie i organizacja dystrybucji 3.6.4.2. Kanały dystrybucji 3.6.4.3. Rodzaje dystrybucji 3.6.4.4. Franchising w gastronomii 3.6.5. Personel jako element marketingu 3.6.6. Dodatkowe elementy marketingu 3.7. Informacje i badania marketingowe 3.7.1. Istota i zakres badań marketingowych 3.7.2. System Informacji Marketingowej 3.7.3. Rodzaje i metody badań 3.7.4. Etapy badań marketingowych 3.7.5. Kwestionariusz ankiety – zasady budowy 3.7.5.1. Ankieta badania 3.8. Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwach gastronomicznych 3.8.1. Pojęcie i fazy zarządzania marketingowego 3.8.2. Analiza SWOT 3.8.3. Misja i cele przedsiębiorstwa gastronomicznego 3.8.3.1. Strategie marketingowe 3.9. Planowanie marketingowe w gastronomii Zarządzanie przedsiębiorstwem 4.1. Pracownik w zakładzie gastronomicznym 4.1.1. Rola człowieka w procesie pracy 4.1.2. Umowy o pracę i ich rodzaje 4.1.3. Prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy 4.1.4. Czas pracy 4.1.5. Urlopy pracownicze 4.1.6. Polityka personalna przedsiębiorstwa 4.2. Wynagrodzenia pracowników 4.2.1. Pojęcie, funkcje i podział płacy 4.2.2. Zasady wynagradzania i systemy płac 4.2.3. Obowiązkowe obciążenia wynagrodzenia 4.3. Organizacja stanowiska pracy 4.3.1. Ergonomia pracy 4.3.2. Schematy organizacyjne przedsiębiorstw 4.4. Style komunikowania 4.5. Style kierowania 4.6. Konflikty w firmie i sposoby ich rozwiązywania 4.7. Techniki negocjacji cen z dostawcą i klientem 4.8. Normowanie i kontrola pracy 4.8.1. Wydajność pracy 4.8.2. Systemy zapewniania jakości i zarządzania nią w gastronomii 4.9. Biznesplan przedsiębiorstwa Podstawy biurowości 5.1. Wyposażenie biura 5.2. Materiały, sprzęt i urządzenia biurowe 5.2.1. Materiały biurowe 5.3. Instrukcja kancelaryjna 5.3.1. Obieg dokumentacji biurowej 5.3.2. Systemy kancelaryjne pism 5.3.3. Przechowywanie akt i kategorie archiwalne pism 5.4. Redagowanie pism 5.4.1. Zasady redagowania pism 5.4.2. Elementy składowe pisma 5.4.3. Adresowanie kopert 5.4.4. Blankiety korespondencyjne i ich rodzaje 5.4.5. Pisma w sprawach osobowych 5.4.6. Pisma w sprawach handlowych Rynek pracy 6.1. Popyt i podaż na rynku pracy 6.2. Podmioty rynku pracy 6.3. Podział rynku pracy 6.4. Bezrobocie – przyczyny, rodzaje, skutki 6.4.1. Polityka państwa na rynku pracy – formy walki z bezrobociem 6.5. Metody poszukiwania pracy 6.6. Agencje i instytucje pośrednictwa pracy 6.6.1. Publiczne służby zatrudnienia 6.6.2. Ochotnicze Hufce Pracy 6.6.3. Agencje zatrudnienia Gospodarka międzynarodowa 7.1. Integracja gospodarcza – modele i cele integracji 7.2. Warunki i etapy integracji 7.3. Czynniki wpływające na procesy integracyjne 7.4. Unia Europejska i jej organy 7.5. Proces globalizacji 7.5.1. Szanse i zagrożenia globalizacji
Sygnatura czytelni BMW: VI F 127
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 132635 N (1 egz.)
Notes:
General note
U góry okł.: Technik żywienia i gospodarstwa domowego. Technikum. Szkoła policealna. Podręcznik.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. [281]-282. Netogr. s. 282.
Target audience note
Do nauczania zawodu technik żywienia i gospodarstwa domowego.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności