158757
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość : podstawy teoretyczne / Teresa Piecuch. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2013. - 271, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Przedsiębiorczość w teoriach ekonomii i zarządzania Geneza przedsiębiorczości Wybrane teorie przedsiębiorczości Przedsiębiorczość w ujęciu R. Cantillona Przedsiębiorczość w ekonomii klasycznej Przedsiębiorczość w ujęciu J.B. Saya Przedsiębiorczość w teorii T. Veblena Przedsiębiorczość w teorii J. Schumpetera Przedsiębiorczość w teorii I. Kirznera Przedsiębiorczość w teorii F. Knighta Przedsiębiorczość w teorii P.F. Druckera Ewolucja teorii przedsiębiorczości Przedsiębiorczość i jej rodzaje Analiza pojęcia „przedsiębiorczość" Przedsiębiorczość jako postawa Przedsiębiorczość jako zachowanie Przedsiębiorczość jako proces Rodzaje, typy i modele przedsiębiorczości Nowe aspekty przedsiębiorczości Przedsiębiorczość wewnętrzna Przedsiębiorczość intelektualna Znaczenie przedsiębiorczości we współczesnych procesach gospodarowania Zagadnienia do dyskusji Charakterystyka przedsiębiorcy Pojęcie przedsiębiorcy Cechy człowieka przedsiębiorczego Czy przedsiębiorczości można się nauczyć? Motywy działalności przedsiębiorczej Rodzaje przedsiębiorców Przedsiębiorca kupiec Przedsiębiorca kapitalista Przedsiębiorca menedżer Przedsiębiorca lider Typy przedsiębiorców w małych firmach Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości Problematyka uwarunkowań przedsiębiorczości w literaturze przedmiotu Uwarunkowania wewnętrzne przedsiębiorczości Przedsiębiorczość wyrazem podmiotowości człowieka w procesie celowego działania Przedsiębiorca jako podmiot gospodarowania Przedsiębiorca jako podmiot wolny, twórczy i aktywny Uwarunkowania zewnętrzne przedsiębiorczości Podstawowe założenia rynkowego modelu gospodarowania jako warunek konieczny rozwoju przedsiębiorczości Uwarunkowania otoczenia bliższego Uwarunkowania otoczenia dalszego Społeczno-kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości Małe i średnie przedsiębiorstwa efektem zachowań przedsiębiorczych Specyfika sektora małych i średnich przedsiębiorstw Zagrożenia uniemożliwiające rozwój sektora MSP w Polsce Tradycyjne źródła finansowania MSP Niekonwencjonalne formy finansowania MSP Leasing Faktoring Franchising Venture capital Polityka państwa wobec MSP Działalność Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w zakresie wspierania przedsiębiorczości Instytucjonalne i organizacyjne wsparcie sektora MSP Parki technologiczne Inkubatory przedsiębiorczości Klastry Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce Przedsiębiorczość rodzinna Istota firmy rodzinnej Rodzaje przedsiębiorstw rodzinnych Problemy z dziedziczeniem firm rodzinnych Przenikanie się wartości rodzinnych i ekonomicznych w firmie rodzinnej Stosunek do kredytów bankowych i podejmowania ryzyka w firmie rodzinnej Wizerunek i marka firmy rodzinnej Kultura organizacyjna, tradycje i system wartości firmy rodzinnej Atuty przedsiębiorstw rodzinnych Bariery funkcjonowania firm rodzinnych Znaczenie przedsiębiorstw rodzinnych w gospodarce oraz w lokalnych społecznościach Przedsiębiorczość kobiet Sytuacja kobiet na rynku pracy i w pracy zawodowej Motywy kobiecej przedsiębiorczości Atuty kobiet prowadzących działalność gospodarczą Bariery i słabości kobiet prowadzących działalność gospodarczą Przedsiębiorczość „kobieca" a przedsiębiorczość „męska" Przedsiębiorczość akademicka Geneza i istota przedsiębiorczości akademickiej Firmy spin-offi spin-out jako forma realizacji przedsiębiorczości akademickiej w praktyce Bariery rozwoju przedsiębiorczości akademickiej Przedsiębiorczość akademicka jako sposób promowania przedsiębiorczych zachowań wśród ludzi młodych Sytuacja ludzi młodych na rynku pracy Motywy podejmowania działalności gospodarczej przez ludzi młodych Bariery przedsiębiorczości ludzi młodych Promowanie wśród ludzi młodych kariery przedsiębiorcy Przedsiębiorczość społeczna Ekonomia społeczna jako mechanizm pobudzania przedsiębiorczości społecznej Charakterystyka przedsiębiorstwa społecznego Geneza i istota przedsiębiorczości społecznej Charakterystyka przedsiębiorcy społecznego Spółdzielnia socjalna jako podmiot przedsiębiorczości społecznej przeciwdziałający wykluczeniu społecznemu
Sygnatura czytelni BMW: VIII A 92 @
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144866 N, 144865 N, E 5043, 144864 N, 144867 N, 137384, 144868 N (7 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 137383 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 249-258 i przy rozdziałach. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów i praktyków przedsiębiorczości.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności