158719
Książka
W koszyku
WSKOCZ W C++ Konfiguracja środowiska programistycznego Czym jest język programowania? Słyszałem o języku, który nazywa się C. Jaka jest różnica między nim a C++? Czy powinienem znać C, aby nauczyć się C++? Czy żeby zostać programistą, muszę znać matematykę? Terminologia Programowanie Plik wykonywalny Edycja i kompilowanie plików źródłowy Uwaga na temat przykładowych kodów źródłowych Windows Krok 1. Pobierz Code::Blocks) Krok 2. Zainstaluj Code::Blocks Krok 3. Uruchom Code::Blocks Rozwiązywanie problemów Czym właściwie jest Code::Blocks? Macintosh Xcode Instalowanie Xcode Uruchamianie Xcode Tworzenie pierwszego programu C++ w Xcode Instalowanie Xcode 4 Uruchamianie Xcode Tworzenie pierwszego programu C++ w Xcode Rozwiązywanie problemów Linux Krok 1. Instalowanie g++ Krok 2. Uruchomienie g++) Krok 3. Uruchomienie programu Krok 4. Konfigurowanie edytora tekstowego Konfigurowanie nano Korzystanie z nano Podstawy C++ Wprowadzenie do języka C++ Najprostszy program w C++ Co się dzieje, jeżeli nie możesz zobaczyć swojego programu? Podstawowa struktura programu w C++ Komentowanie programów Specyfika myślenia programisty. Tworzenie kodu wielokrotnego użycia Kilka słów na temat radości i bólu praktyki Interakcja z użytkownikiem. Zapisywanie informacji w zmiennych Deklarowanie zmiennych w C++ Korzystanie ze zmiennych Co zrobić, gdy program błyskawicznie kończy działanie? Zmiana wartości zmiennych oraz ich porównywanie Skrócone zapisy na dodawanie i odejmowanie jedynki Poprawne i niepoprawne użycie zmiennych Najczęściej popełniane błędy podczas deklarowania zmiennych w C++ Rozróżnianie wielkości liter Nazwy zmiennych Przechowywanie łańcuchów tekstowych No dobrze, rozumiem już łańcuchy tekstowe, ale co z pozostałymi typami? Mały sekret liczb zmiennoprzecinkowych Mały sekret liczb całkowitych Instrukcje warunkowe Podstawowa składnia instrukcji if Wyrażenia Czym jest prawda? Typ bool Instrukcja else Instrukcje else-if Porównywanie łańcuchów tekstowych Więcej interesujących warunków budowanych za pomocą operatorów logicznych Logiczne nie Logiczne ORAZ Logiczne LUB Łączenie wyrażeń Przykładowe wyrażenia logiczne Pętle Pętla while Najczęściej popełniany błąd Pętla for Inicjalizacja zmiennej Warunek pętli Aktualizacja zmiennej Pętla do-while Kontrolowanie przebiegu pętli Pętle zagnieżdżone Wybór właściwego rodzaju pętli Pętla for Pętla while Pętla do-while Funkcje Składnia funkcji Zmienne lokalne i zmienne globalne Zmienne lokalne Zmienne globalne Ostrzeżenie dotyczące zmiennych globalnych Przygotowanie funkcji do użycia Definicja i deklaracja funkcji Przykład użycia prototypu funkcji Rozbijanie programu na funkcje Kiedy wciąż na nowo powtarzasz ten sam kod Kiedy chcesz, żeby kod był łatwiejszy do czytania Nazywanie i przeładowywanie funkcji Podsumowanie wiadomości o funkcjach Instrukcje switch case oraz typ wyliczeniowy Porównanie instrukcji switch case z if Tworzenie prostych typów za pomocą wyliczeń Dodawanie do programu elementu losowości Uzyskiwanie liczb losowych w C++ Błędy i losowość Co zrobić, kiedy1 nie wiesz, co robić? Krótka dygresja na temat wydajności i bezpieczeństwa kodu Co robić, kiedy nie znasz algorytmu? PRACA Z DANYMI Tablice Podstawowa składnia tablic Przykładowe zastosowania tablic Przechowywanie zamówień w tablicach Odwzorowanie siatek w tablicach wielowymiarowych Korzystanie z tablic Tablice i pętle Przekazywanie tablic do funkcji Wypadnięcie poza ostatni element tablicy Sortowanie tablic Struktury Wiązanie wielu wartości Składnia Przekazywanie struktur Wprowadzenie do wskaźników Zapomnij o wszystkim, co do tej pory słyszałeś No dobrze, czym są wskaźniki? Dlaczego powinny mnie obchodzić? Czym jest pamięć komputera? Zmienne a adresy Uwaga na temat nazewnictwa Organizacja pamięci Nieprawidłowe wskaźniki Pamięć i tablice Pozostałe zalety i wady wskaźników Korzystanie ze wskaźników Składnia wskaźników Deklarowanie wskaźnika Otrzymywanie adresu zmiennej za pomocą wskaźnika Użycie wskaźnika Niezainicjalizowane wskaźniki i wartość NULL Wskaźniki i funkcje Referencje Referencje a wskaźniki Dynamiczna alokacja pamięci Pozyskiwanie pamięci za pomocą instrukcji new Brak pamięci Referencje i dynamiczna alokacja Wskaźniki i tablice Tablice wielowymiarowe Arytmetyka wskaźników Zrozumieć tablice dwuwymiarowe Wskaźniki do wskaźników Wskaźniki do wskaźników i tablic dwuwymiarowych Oswajanie wskaźników Wprowadzenie do struktur danych: listy powiązane Wskaźniki i struktury Tworzenie listy powiązanej Pierwszy przebieg Drugi przebieg Przeglądanie listy powiązanej Oswajanie list powiązanych Tablice a listy powiązane Rekurencja Jak postrzegać rekurencję? Rekurencja i struktury danych Pętle i rekurencja Stos Zaleta stosu Wady rekurencji Debugowanie przepełnienia stosu Wydajność Oswajanie rekurencji Drzewa binarne Konwencje nazewnicze Implementacja drzew binarnych Wstawianie węzła do drzewa Przeszukiwanie drzewa Niszczenie drzewa Usuwanie węzła z drzewa Praktyczne zastosowanie drzew binarnych Koszt tworzenia drzew i map Standardowa biblioteka szablonów Wektor - tablica o zmiennych rozmiarach Przekazywanie wektorów do metod Inne właściwości wektorów Mapy Iteratory Sprawdzanie, czy wartość znajduje się w mapie Oswajanie biblioteki STL Więcej informacji o STL Więcej o łańcuchach tekstowych Wczytywanie łańcuchów tekstowych Długość łańcucha i dostęp do jego elementów Wyszukiwanie i podłańcuchy Przekazywanie łańcucha przez referencję Szerzenie się const Const i STL Debugowanie w Code::Blocks Zaczynamy Wstrzymywanie działania programu Debugowanie awarii Zaglądanie do zawieszonego programu Modyfikowanie zmiennych Zadania praktyczne Zadanie nr 1. Problem z wykładnikiem Zadanie nr 2. Problem z dodawaniem liczb Zadanie nr 3. Problem z ciągiem Fibonacciego Zadanie nr 4. Problem z odczytywaniem i wyświetlaniem listy TWORZENIE WIĘKSZYCH PROGRAMÓW Rozbijanie programów na mniejsze części Proces kompilacji w języku C++ Przetwarzanie wstępne Kompilacja Konsolidacja Dlaczego kompilacja i konsolidacja przebiegają oddzielnie? Jak rozbić program na wiele plików? Krok 1. Oddzielanie deklaracji od definicji Krok 2. Określenie, które funkcje powinny być wspólne Krok 3. Przeniesienie wspólnych funkcji do nowych plików Przykładowy program Pozostałe zasady pracy z plikami nagłówkowymi Praca z wieloma plikami źródłowymi w środowisku programistycznym Wprowadzenie do projektowania programów Powielony kod Założenia dotyczące przechowywania danych Projekt i komentarze Ukrywanie reprezentacji struktur danych Użycie funkcji w celu ukrycia układu struktury Deklaracja metody i składnia wywołania Przeniesienie definicji funkcji poza strukturę Klasa Ukrywanie sposobu przechowywania danych Deklarowanie instancji klasy Odpowiedzialności klasy Co tak naprawdę znaczy private? Cykl życia klasy Konstruowanie obiektu Co się stanie, jeśli nie utworzysz konstruktora? Inicjalizacja składowych klasy Użycie listy inicjalizacyjnej do pól stałych Niszczenie obiektu Niszczenie podczas usuwania Niszczenie przy wyjściu poza zakres Niszczenie przez inny destruktor Kopiowanie klas Operator przypisania Konstruktor kopiujący Pełna lista metod generowanych przez kompilator Całkowite zapobieganie kopiowaniu Dziedziczenie i polimorfizm Dziedziczenie w C++ Pozostałe zastosowania oraz nieprawidłowe użycia dziedziczenia Dziedziczenie, konstruowanie obiektów oraz ich niszczenie Polimorfizm i dziedziczenie obiektów Problem przycinania Dzielenie kodu z podklasami Dane chronione Dane obejmujące całą klasę W jaki sposób zaimplementowany jest polimorfizm? Przestrzenie nazw Kiedy stosować instrukcję using namespace Kiedy należy utworzyć przestrzeń nazw? Plikowe operacje wejścia-wyjścia Podstawy plikowych operacji wejścia-wyjścia Czytanie z plików Formaty plików Koniec pliku Zapisywanie plików Tworzenie nowych plików Pozycja pliku Pobieranie argumentów z wiersza poleceń Obsługa argumentów liczbowych Pliki binarne Praca z plikami binarnymi Konwersja na typ char* Przykład binarnych operacji we/wy Przechowywanie klas w pliku Czytanie z pliku Szablony w C++ Szablony funkcji Inferencja typów Kacze typowanie Szablony klas Wskazówki dotyczące pracy z szablonami Szablony i pliki nagłówkowe Podsumowanie informacji o szablonach Interpretacja komunikatów o błędach w szablonach ZAGADNIENIA ROZMAITE Formatowanie danych wyjściowych za pomocą iomanip Rozwiązywanie problemów związanych z odstępami Określanie szerokości pola za pomocą instrukcji setw Zmiana znaku dopełniającego Trwała zmiana ustawień Korzystanie ze znajomości iomanip Wyświetlanie liczb Określanie precyzji wyświetlanych liczb za pomocą instrukcji setprecision A co z pieniędzmi? Wyświetlanie liczb o różnych podstawach Wyjątki i raportowanie błędów Zwalnianie zasobów po wystąpieniu wyjątku Ręczne czyszczenie zasobów w bloku catch Zgłaszanie wyjątków Specyfikacja wyjątków Korzyści płynące z wyjątków Nieprawidłowe użycie wyjątków Podsumowanie informacji o wyjątkach
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 72
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145247 N (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138708 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Jumping into C++
Uwaga ogólna
Na okładce: Już dziś naucz się programować!
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internetowym wydawnictwa podanym w książce.
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności