158722
Book
In basket
Zarządzanie znaczeniami z perspektywy krytycznej Sławomir Magala Wstęp – Geneza krytycznych nauk o zarządzaniu 1.1. Krytyczna perspektywa: raport obserwatora uczestniczącego 1.2. Krytyczne badania zarządzania: jak patrzeć szefom na ręce? 1.3. Zarządzanie znaczeniami: ideologie i metodologie 1.4. Zarządzanie znaczeniami: skąd wiemy, czy coś ma sens? 1.5. Recepcja krytycznych teorii zarządzania Paradygmat krytyczny organizacji i zarządzania Łukasz Sułkowski 2.1. Paradygmaty nauk społecznych w zarządzaniu 2.2. Źródła paradygmatu krytycznego w zarządzaniu 2.3. Założenia epistemologiczne CMS 2.4. Krytyka dyskursu nauk o zarządzaniu 2.5. Ideologia menedżeryzmu 2.6. Zastosowania CMS 2.7. Krytyka nurtu krytycznego Opowieści i archetypy Monika Kostera Wstęp – Rys historyczny 3.1. Główne teorie 3.1.1. Estetyka a organizowanie 3.1.2. Opowieści organizacyjne 3.1.3. Archetypy i organizacje 3.1.4. Opowieści archetypiczne i mity Płeć – odzyskiwany wymiar organizacji i zarządzania Małgorzata Durska 4.1. Co ma feminizm do organizacji i zarządzania? 4.2. Czy organizacje i zarządzanie mają płeć? 4.3. Gender jako system i jako proces 4.4. Gender (wciąż) nieoswojony Analiza przypadku Społeczna „nieodpowiedzialność” biznesu Justyna Fijałkowska 5.1. Podejście klasyczne do koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 5.2. Krytyka koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 5.3. Krytyka motywów i sposobów działań deklarowanych jako działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu Deuniwersytetyzacja współczesnego uniwersytetu Michał Zawadzki Opis przypadku. Przedsiębiorczy model uniwersytetu w Polsce 6.1. Typy racjonalności w edukacji i wynikające z ich dominacji konsekwencje 6.2. Racjonalność instrumentalna 6.3. Racjonalność hermeneutyczna 6.4. Racjonalność emancypacyjna 6.5. Analiza przypadku. Krytyka przedsiębiorczego modelu uniwersytetu 6.6. Fundamentalizm edukacyjny i rynkowy Marketing w kulturze Jerzy Kociatkiewicz Opis przypadku: Przemiana Wnerwiacza w Szaloną Żabę 7.1. Funkcja ekonomiczna marketingu 7.2. Funkcja ideologiczna marketingu 7.3. Funkcja kulturotwórcza marketingu Analiza przypadku: Wnerwiacz utowarowiony Rozdział 8. Czy prosumpcja sprzyja emancypacji? Dylematy zarządzania konsumentami Łukasz Iwasiński 8.1. Zarządzanie konsumentami 8.2. Prosumpcja 8.3. Krytyka Neomarksistowskie koncepcje alienacji pracy w analizie strajku czynnego Paweł Sydor Opis przypadku – strajk czynny 9.1. Materializm 9.2. Alienacja pracy 9.3. Alienacja pracy w marksizmie 9.4. Koncepcje alienacji pracy w neomarksizmie 9.5. Użyteczność koncepcji alienacji pracy w analizie zjawiska strajku czynnego – próba analizy 9.6. Wartość poznawcza koncepcji alienacji pracy Wolontariat jako forma wyzysku pracownika. Autoetnografia pracy wolontariuszki Pamela Ślufińska 10.1. Korzyści płynące z wolontariatu 10.1.1. Możliwe do osiągnięcia korzyści 10.1.2. Regulacje prawne i bezprawne łamanie zasad 10.2. Wyzysk – próba definicji oraz przykłady 10.3. Błahość powierzanych zadań 10.4. Nieprawdziwe obietnice awansu 10.5. Osobiste preferencje 10.6. Wykorzystywanie szczególnych kompetencji 10.7. Organizacyjny bałagan 10.8. Nieporozumienie Krytyczne spojrzenie na nurt krytyczny Michał Izak 11.1. Krytyki Nurtu Krytycznego 11.1.1. Nieinteraktywność Nurtu Krytycznego – problem komunikacji teorii z praktyką 11.1.2. Niespójność teoretyczna w obrębie Nurtu Krytycznego 11.1.3. Problematyczny status metody argumentacji krytycznej 11.1.4. Ryzyko badań „krytycznych” – studium przypadku
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 139145 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy pracach. Netogr. przy niektórych pracach.
Target audience note
Dla środowiska akademickiego, jak i biznesowego.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności