158660
No cover
Book
In basket
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Natura rezerwatu w życiu osoby z niepełnosprawnością. Tworzenie (się) rezerwatów Rezerwat znaczeń niepełnosprawności jako źródła wybranych problemów pedagogicznych Aneta Makowska Interakcjonizm symboliczny i kulturalizm Rozumienienie pełnosprawności Rezerwat jako pojęcie uwrażliwiające i model ikoniczny Rezerwat niepełnosprawności Rezerwat kolonizatorski Rezerwat ochronny Rezerwat kontrkulturowy Trop pierwszy: znaczenia niepełnosprawności jako wyznacznik działań Trop drugi: (nie)spójność znaczen Trop trzeci: świadomość metod i technik pracy jako przykład przejawa (nie)świadomości wiedzy pedagogicznej Kolejne tropy Człowiek z niepełnosprawnośc]ą w rezerwacie przestrzeni publicznej Społeczna (de)waloryzacja roli osoby niepełnosprawnej Teresa Żółkowska Ponowoczesność jako przestrzen konstruowan a znaczen niepełnosprawności intelektualnej Projekt waloryzacji ról społecznych Kilka refleksji na temat dekonstrukcji teorii waloryzacji ról społecznych rzeczywiste czy konstruowane? Strefa społecznego porzucenia czy rezerwat? Deprecjacja osób z niepełnosprawnością w dyskursie publicznym za pośrednictwem mediów Dorota Podgórska Jachnik Sąd nad mediami czy wczesne ostrzeganie? Aktualny kontekst społeczny dyskursu niepełnosprawności Co oznacza społeczne konstruowanie (pojęcia) niepełnosprawności? Po co niepełnosprawni w mediach, czyli deprecjacja przez pominięcie Deprecjacja poprzez stereotypy wizerunkowe Deprecjacja przez uprzedmiotowienie osób z niepełnosprawnością a wizerunkowe korzyści z pokazywania twarzy filantropa Deprecjacja przez niekompetencję w opisie niepełnosprawności Gdy dobrze znaczy źle, czyli deprecjacyjny aspekt pomocy charytatywnej w mediach o niemożliwej integracji społecznej osób niepełnosprawnych bez integracji systemowej sektorów polityki państwa. Analiza paradoksów prawnych i działań wdrożeniowych Ilona Fajfer-Kruczek Rola osoby niepełnosprawnej jako narzędzie identyfikowania problemu Przykładowe paradoksy w systemie prawnym i wdrożeniowym o sprzecznościach integracji społecznej i integracji systemowej Reorganizacja sieci szkół specjalnych - oszczędność, racjonalizacja przestrzeni, profesjonalizacja usług czy zwykła głupota? System edukacji specjalnej jako dobro Finansowanie edukacji uczniów niepełnosprawnych roszczenia i bariery oszczędności mimo wszystko, czyli o faktycznych przyczynach zmian Uczeń niepełnosprawny w reformowanej przestrzeni szkoły ogólnodostępnej. o realnych efektach radosnej twórczości legislacyjnej Reforma dla reformy o problemach konstruujących fikcję ograniczone etaty pracowników poradni o zaradności nauczycieli tworzących pozór Relacje szkoła - rodzic Koordynator zespołu Tworzenie dokumentacji Kto w praktyce uczestniczy w diagnozie? Zmęczeni nauczyciele Wsparcie nie idzie zatczniem Niewiele zajęć dodatkowych w szkołach człowiek z niepełnosprawnością w rezerwacie przestrzeni publicznej Poradnia jako koło ratunkowe Nieujawnione orzeczenia i opinie Kogo zakwalifikować, a z kogo zrezygnować? Statystyczny rozkwit nauczania indywidualnego Rozdział7. (Nie)przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną Koncepcja badań własnych . Strategia kształcenia osób niepełnosprawnych. Diagnoza pozoru Iwona Chrzanowska Liderzy kształcenia w Polsce? Analiza wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych uczniów pełnosprawnych i o specjalnych potrzebach edukacyjnych Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością na terenie Łodzi i województwa łódzkiego Mieszkaniec rezerwatow. egzemplifikacje Dlaczego koniec edukacji nie jest początkiem integracji społecznej osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną w lokalnej przestrzeni Katarzyna Ćwłrynkało Przeobrażenia społeczno -kulturowe a sytuacja dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną Dążenia emancypacyjne Dążenia normalizacyjne Sytuacja mieszkaniowa Zatrudnienie Kontrontacja funkcja systemu pomocy społecznej jako przeszkoda w osiąganiu niezależności życiowej przez dorosłe osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną Sprzeczna relacja pomocy i kontroli Nakaz przyjęcia pomocy Pomoc narzucona i próg destabilizacji Ubezwłasnowolnienie Rozczarowania i złudzenia na temat dorosłości osób niepełnosprawnych intelektualnie Zamknięte drzwi - seksualność osób niepełnosprawnych intelektualnie. Respektowanie i egzekwowanie praw seksualnych osób z niepełnosprawnością - palący' nierozwiązany problem Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Walor subiektywnego i dynamicznego ujmowania zdrowia człowieka z niepełnosprawnością Przyczyny ograniczania seksualności i praw seksualnych Atrakcyjność fizyczna jako warunek atrakcyjności seksualnej i możliwości ekspresji seksualnych potrzeb Stereotypy i uprzedzenia wobec seksualności osób z niepełnosprawnością Upośledzanie i uzależnianie seksualności - paternalizm rodziców i profesjonalistów Kontrowersje związane z partnerstwem, zawieraniem małżeństw i rodzicielstwem człowiek z niepełnosprawnością w rezerwacie przestrzeni PUBLICZNEJ Niedostatki rehabilitacji i edukacji seksualnej Sposób porozumiewania się a miejsce osoby z uszkodzonym słuchem w zarezerwowanej przestrzeni społecznej Etap wczesnej interwencji Etap edukacji szkolnej Etap dorosłości Dorosłość niedosłyszących Dorosłość Głuchych Założone a rzeczywiste funkcie terapii zajęciowej w domach pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną Dorota Prysak Dramaturgia i dystans interakcyjny jako narzędzia rozumienia i interpretowania mechanizmów terapii zajęciowej Osadzenie terapii w koncepcji Ervinga Goffmana Terapia zajęciowa rezerwatem w instytucji totalnej Rezerwat fizyczno-materialny Rezerwat psychiczny Rezerwat społeczno-kulturowy Poza rezerwatem Rezerwat z perspektywy agenta - o budowaniu, rozmywaniu i prekraczaniu granic rezerwatu o budowaniu rezerwatu, czyli jak powstał ośrodek o rozmywaniu granic, czyli konstruowaniu normalności o kształtowaniu zdolności wychowanków do przekraczania stereotypów wyznaczających obszary rezerwatów społecznych, czyli o wychowaniu i kształceniu Normalizacja po polsku, czyli historia Kuby niepełnosprawnego pracownika przedszkola, o którym pisano w gazecie Patrycja lurkiewicz Narodziny i wczesne dzieciństwo Pierwsze lata w Szkole Podstawowej Specjalnej nr I23 w Warszawie Powiew zmian: zespół rewalidacyjno-wychowawczy w Przedszkolu Specjalnym nr 2I3 w Warszawie Nowy rozdział w życiu: asystent w grupach rewalidacyjno-wychowawczych Praca czy sztuka dla sztuki? Próba wyjścia z rezerwatu o paradoksach ukrytych w edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych Matylda Pachowicz Relacje społeczne w metaforze rezerwatu o podłożu tworzenia się rezerwatów Rezerwat ochronny zamiast getta ,,Integracja zaszafy' jako przykład rezerwatu Rezerwat sztuki Samostanowienie i samorealizacja Wolność i konieczność bycia sobą człowiek z niepełnosprawnością w rezerwacie przestrzeni publicznej Autoportret mieszkańca rezerwatu Wyjście ewakuacyjne z rezerwatu o naszym wewnętrznym rezerwacie. Na zakończenie... plan wyjścia z rezerwatu
Sygnatura czytelni BWF: X H 6
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 140703, 148430 N (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 7674 (1 egz.)
Notes:
General note
Nazwy autorów na stronach [389]-399.
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 347-376. Indeksy.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności