Edukacja i pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(312)
Forma i typ
Książki
(269)
Publikacje naukowe
(115)
Publikacje dydaktyczne
(112)
Publikacje fachowe
(86)
Artykuły
(23)
Filmy i seriale
(10)
Poradniki i przewodniki
(10)
Czasopisma
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje informacyjne
(3)
Druki ulotne
(2)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(170)
dostępne
(132)
nieokreślona
(42)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(163)
Biblioteka WB
(12)
Biblioteka Międzywydziałowa
(44)
Biblioteka WEiZ
(13)
Biblioteka WWFiF
(97)
Magazyn
(8)
Biblioteka WEAiI
(21)
Autor
Tytko Ryszard
(7)
Rzeszotek Mariusz
(5)
Barkley Elizabeth F
(4)
Gałat Edyta
(4)
Krawczyk Irmina
(4)
Uziembło Adam Olgierd (1906-1990)
(4)
Boś Piotr
(3)
Cichy Elżbieta
(3)
Godek Piotr (1966- )
(3)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(3)
Major Claire Howell (1967- )
(3)
Nicieja Stanisław Sławomir (1949- )
(3)
Nitka Dawid
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Czerwiński Piotr (filologia angielska)
(2)
Czyżyk Kazimierz
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Fleszar Mateusz
(2)
Gierusz Barbara (1952- )
(2)
Golczyk-Wala Małgorzata
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Horstmann Cay S. (1959- )
(2)
Jodłowski Maciej
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kafel Anatol Józef
(2)
Karkut Krzysztof
(2)
Kędzia Piotr
(2)
Lepioszka Marcin (1979- )
(2)
Lewandowski Jerzy (1948- )
(2)
Maciejowska Iwona (1964- )
(2)
Majchrzycki Marian
(2)
Martyka Anna
(2)
Pacholski Krzysztof (1953-2018)
(2)
Pietrusik Krzysztof
(2)
Rajca Piotr (1970- )
(2)
Sajdak-Burska Anna
(2)
Sowa Janusz M. (1950- )
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Wantuch-Matla Dorota
(2)
Warżołek Piotr
(2)
Wiśniewski Krzysztof (mechanika)
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Woźnicki Tadeusz (1914-1998)
(2)
Ziętek Justyna
(2)
Ai Zhiquiang
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Allen Michael W. (1946- )
(1)
Ambrose Susan A. (1958- )
(1)
Andrzej Gorzym
(1)
Apolinarska Joanna
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Aronson Joshua
(1)
Aue Wiesława
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Bachorz Czesław
(1)
Bajdor Paula
(1)
Balcer-Zgraja Małgorzata
(1)
Baran Krzysztof. W
(1)
Barczyk Jan (1940-2019)
(1)
Bartyś Michał
(1)
Bernaciński Stefan (1915-1989)
(1)
Bernatek-Bączyk Katarzyna
(1)
Biedal Maria
(1)
Bies Aleksander
(1)
Bocheńska Aleksandra
(1)
Boettcher Judith V
(1)
Bogusz Dariusz
(1)
Borek Henryk (1929-1986)
(1)
Bridges Michael W
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Brown Peter C
(1)
Brzeziński Andrzej (ekonomia)
(1)
Brzostek-Pawłowska Jolanta
(1)
Bręgiel-Pant Marta
(1)
Bubel Dagmara
(1)
Bychov Oleksji
(1)
Bęza Stanisław
(1)
Błasiak Aleksandra
(1)
Cedro Michał
(1)
Chabrajska Dorota
(1)
Charęzińska Aleksandra
(1)
Chodorowska Dorota
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciesielka Marta
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Clark Ruth Colvin
(1)
Connell Raewyn
(1)
Conrad Rita-Marie
(1)
Cooper Agata
(1)
Cross K. Patricia (1926- )
(1)
Cylbov Petr Petrovič
(1)
Czajkowski Kazimierz (pedagog)
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czerepok Hubert (1973- )
(1)
Czerwińska Elżbieta (1954- )
(1)
DiPietro Michele
(1)
Dimitrov Georgi Lûbomirov
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(152)
2010 - 2019
(109)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(26)
1960 - 1969
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(260)
1945-1989
(23)
1901-2000
(17)
1989-2000
(13)
1918-1939
(3)
Kraj wydania
Polska
(300)
Stany Zjednoczone
(7)
Niemcy
(2)
Wielka Brytania
(2)
Rosja
(1)
Język
polski
(292)
angielski
(12)
niemiecki
(5)
rosyjski
(2)
francuski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(48)
Nauczyciele
(30)
Technikum
(21)
Szkoły zawodowe
(15)
Fizjoterapeuci
(12)
Rodzice
(9)
B1 (poziom biegłości językowej)
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Pedagodzy
(5)
Szkoły policealne
(5)
Szkoły średnie
(5)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(5)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Ortopedzi
(4)
Psycholodzy
(4)
A2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Cudzoziemcy
(3)
Doradcy zawodowi
(3)
Dzieci
(3)
Logopedzi
(3)
Programiści
(3)
Szkoły branżowe I stopnia
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
6-8 lat
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Graficy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Trenerzy
(2)
0-5 lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Animatorzy czasu wolnego
(1)
Arteterapeuci
(1)
Dowódcy
(1)
Instruktorzy zajęć plastycznych
(1)
Językoznawcy
(1)
Kierowcy zawodowi
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Księgowi
(1)
Lekarze
(1)
Mechanicy maszyn i urządzeń drogowych
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele tańca
(1)
Operatorzy sprzętu do robót ziemnych
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom rozszerzony
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Projektanci 3D
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły branżowe
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Typografowie
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(8)
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie
(23)
Uczniowie
(22)
Szkolnictwo wyższe
(19)
Kształcenie
(16)
Metody nauczania
(12)
Wychowanie fizyczne
(12)
Dzieci
(11)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(11)
Nauczanie na odległość
(10)
Uczenie się
(10)
Trening sportowy
(8)
Fizjoterapia
(7)
Szkolnictwo
(7)
Terminologia
(7)
Gry i zabawy
(6)
Młodzież
(6)
Nauczanie on-line
(6)
Polityka oświatowa
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Sport
(6)
Studenci
(6)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Aktywność fizyczna
(5)
Architektura
(5)
Dobre praktyki
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Energetyka odnawialna
(5)
Język polski jako obcy
(5)
Kariera
(5)
Kultura fizyczna
(5)
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Nauki społeczne
(5)
Odnawialne źródła energii
(5)
Samochody
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Mnemotechnika
(4)
Pedagogika
(4)
Program nauczania
(4)
Psychologia
(4)
Wychowanie
(4)
Budownictwo
(3)
Design thinking
(3)
Diagnostyka różnicowa
(3)
Edukacja architektoniczna
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Ekonomia
(3)
Elektronika
(3)
Elektrotechnika
(3)
Integracja
(3)
Internet
(3)
Jakość życia
(3)
Java (język programowania)
(3)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(3)
Język środowiskowy
(3)
Kreatywność
(3)
Lekcja wf
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Mentoring
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Nauczyciel wf
(3)
Obsługa i eksploatacja
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Podstawa programowa
(3)
Praca w grupach
(3)
Prawa dziecka
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Programowanie (informatyka)
(3)
Rachunkowość
(3)
Rysunek techniczny
(3)
Sprawność fizyczna
(3)
Szkolenie zawodowe
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Towarzystwo Wolnej Wszechnicy Polskiej
(3)
Turystyka
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zastosowania komputerów w edukacji
(3)
Zatrudnienie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Anatomia
(2)
Arteterapia
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Budowa i konstrukcje
(2)
Choroby przewlekłe
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnostyka techniczna
(2)
Diagnoza
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dysfunkcje (medycyna)
(2)
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Egzaminy do szkół wyższych
(2)
Ergonomia
(2)
Temat: czas
2001-
(60)
1901-2000
(22)
1989-2000
(12)
1945-1989
(11)
1918-1939
(3)
1939-1945
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(66)
Opole
(4)
Dania
(2)
Finlandia
(2)
Norwegia
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Szwecja
(2)
Australia
(1)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okolice)
(1)
Brazylia
(1)
Bułgaria
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Mazowsze
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rumunia
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Sukces
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(86)
Praca zbiorowa
(41)
Opracowanie
(30)
Monografia
(25)
Artykuł z czasopisma naukowego
(22)
Poradnik
(14)
Film edukacyjny
(10)
Poradniki
(9)
Raport z badań
(9)
Podręczniki akademickie
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Czasopismo polskie
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Antologia
(2)
Dane statystyczne
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo dla młodzieży
(1)
Czasopismo ekologiczne
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo policyjne
(1)
Czasopismo popularnonaukowe
(1)
Esej
(1)
Film
(1)
Grafika
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Katalog wystawy
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały dla nauczycieli
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publicystyka polska
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Ustawa
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Inżynieria i technika
(3790)
Medycyna i zdrowie
(2536)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2433)
Informatyka i technologie informacyjne
(1722)
Zarządzanie i marketing
(1608)
Edukacja i pedagogika
(312)
Nauka i badania
(1530)
Transport i logistyka
(1344)
Kultura fizyczna i sport
(1313)
Architektura i budownictwo
(1059)
Historia
(717)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(508)
Socjologia i społeczeństwo
(362)
Psychologia
(346)
Matematyka
(334)
Podróże i turystyka
(318)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(308)
Ochrona środowiska
(288)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(268)
Fizyka i astronomia
(267)
Chemia
(200)
Kultura i sztuka
(181)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(161)
Geografia i nauki o Ziemi
(149)
Biologia
(134)
Rozwój osobisty
(124)
Rolnictwo i leśnictwo
(120)
Filozofia i etyka
(104)
Językoznawstwo
(99)
Praca, kariera, pieniądze
(82)
Media i komunikacja społeczna
(80)
Hobby i czas wolny
(49)
Kulinaria
(49)
Religia i duchowość
(48)
Styl życia, moda i uroda
(30)
Etnologia i antropologia kulturowa
(27)
Literaturoznawstwo
(19)
Dom i ogród
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(8)
Archeologia
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Architektura i budownictwo4
(1)
Engineering vibrations
(1)
KF1123np
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliowści
(1)
Transport
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(22)
312 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, ISSN 2082-7202 ; nr 50)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 294-339.
ROZDZIALI. MŁODZIEŻ STUDENCKA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ 1.1.Przegląd teoretycznych koncepcji młodzieży 1.2.Młodzi dorośli - kryteria dorosłości 1.3.Zmiany i zadania rozwojowe młodych dorosłych 1.4.Aktywność własna jako podstawa i skutek zmian rozwojowych 1.5.Młodzież akademicka - charakterystyczne cechy grupy ROZDZIAŁ 2. DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA DOROSŁEJ MŁODZIEŻY 2.1.Znaczenie działań autokreacyjnych studentów dla realizacji zadań rozwojowych 2.2.Konstruowanie tożsamości oraz autoidentyfikacja w procesie autokreacji 2.2.1.Koncepcja siebie 2.2.2.Samoocena jako aspekt wartościujący (oceniający) obrazu „ja" 2.2.3.Cele i wartości oraz ich znaczenie dla autoidentyfikacji 2.2.4.Plany życiowe 2.3.Motywacja i aspekt rozwojowy zachowań autoidentyfikacyjnych 2.4.Struktura przebiegu procesu autokreacji oraz jego uwarunkowania 2.5.Działalność autokreacyjna a rozwój zawodowy 2.6.Obszary działalności autokreacyjnej, czyli edukacja formalna, pozaformalna i nieformalna a rozwój zawodowy 2.7.Zainteresowania jako czynnik rozwoju osobowości ROZDZIAŁ 3. PRZEGLĄD WYBRANYCH KONCEPCJI ROZWOJU ZAWODOWEGO 3.1.Teorie cech i czynnika (Frank Parsons, John L. Holland) 3.2.Teorie psychodynamiczne (Anne Roe) 3.3.Teorie rozwoju/rozwojowe (Donald E. Super, Eli Ginzberg, Sol W. Gin¬zburg) 3.4.Teorie kognitywne i społeczne/poznawczo-społeczne (John D. Krum-boltz, David V. Tiedeman, Robert 0'Hara) 3.5.Planowanie ścieżki kariery zawodowej według Marka Suchara ROZDZIAŁ 4. METODOLOGICZNE UWARUNKOWANIA BADAŃ WŁASNYCH 4.1.Działalność autokreacyjna młodzieży studenckiej. Uzasadnienie po¬trzeby badań 4.2.Cele i problematyka badawcza 4.3.Zmienne i wskaźniki 4.4.Metody, techniki oraz narzędzia badawcze 4.5.Dobór próby badawczej. Teren i organizacja badań 4.6.Charakterystyka próby badawczej ROZDZIAŁ 5. EDUKACJA FORMALNA I POZAFORMALNA A DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA MŁODZIEŻY STUDENCKIEJ 5.1.Ścieżka edukacyjna studentów „turystyki i rekreacji" a planowanie kariery zawodowej 5.2.Motywy podejmowania studiów a aspiracje edukacyjne absolwentów szkół średnich 5.3.Motywy wyboru kierunku studiów „turystyka i rekreacja" 5.3.1.Motywy poznawcze 5.3.2.Motywy społeczne 5.3.3.Motywy prestiżowe 5.3.4.Motywy pragmatyczne 5.3.5.Motywy wyboru kierunku studiów ze względu na doświadcze¬nie edukacyjne respondentów na poziomie wyższym 5.3.6.Motywy wyboru kierunku studiów a płeć 5.3.7.Motywy wyboru kierunku studiów a typ szkoły 5.3.8.Motywy wyboru kierunku studiów a oceny w szkole 5.3.9.Motywy wyboru kierunku studiów a wykształcenie rodziców 5.3.10.Motywy wyboru kierunku a rok studiów 5.4.Ponowny wybór kierunku studiów „turystyka i rekreacja 5.5.Planowanie przyszłości zawodowej przez studentów „turystyki i rekre¬acji" 5.5.1.Plany zawodowe studentów a doświadczenie edukacyjne 5.5.2.Plany zawodowe studentów a płeć 5.5.3.Plany zawodowe studentów a typ szkoły 5.5.4.Plany zawodowe studentów a oceny w szkole 5.5.5.Plany zawodowe studentów a wykształcenie rodziców 5.5.6.Plany zawodowe studentów a rok studiów 5.5.7.Plany zawodowe studentów a staż praktyk 5.5.8.Plany zawodowe studentów a ponowny wybór tego samego kierunku 5.5.9. Plany zawodowe studentów a podejście do planowania swojej przyszłości 5.6.Doskonalenie siebie w zakresie edukacji formalnej 5.6.1.Podjęcie drugiego kierunku studiów przez studentów „turystyki i rekreacji" 5.6.2.Uczestnictwo studentów w wymianach międzynarodowych związanych z edukacją i pracą 5.6.3.Doskonalenie znajomości języków obcych jako kluczowej kompetencji na turystycznym rynku pracy 5.6.4.Praktyki zawodowe a kształtowanie umiejętności zawodowych 5.7.Działalność autokreacyjna studentów „turystyki i rekreacji" w zakresie edukacji pozaformalnej, czyli kursy i szkolenia jako forma doskonalenia zawodowego 5.7.1.Kursy zrealizowane w trakcie edukacji szkolnej 5.7.2.Kursy zrealizowane w miejscu pracy 5.7.3.Kursy zrealizowane samodzielnie 5.7.4.Dokumenty potwierdzające kwalifikacje ROZDZIAŁ 6. EDUKACJA NIEFORMALNA A DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA MŁODZIEŻY STUDENCKIEJ 6.1.Praca zawodowa jako forma działalności autokreacyjnej 6.2.Staż zawodowy studentów „turystyki i rekreacji" 6.3.Staż pracy zawodowej oraz praktyk a motywy wyboru kierunku „tury¬styka i rekreacja" 6.4.Charakterystyka stanowisk pracy podejmowanych przez studentów „turystyki i rekreacji" 6.5.Przykłady opisów ścieżek rozwoju zawodowego studentów „turystyki i rekreacji" 6.6.Praca zawodowa a doskonalenie kompetencji w opinii badanych studentów 6.6.1.Kompetencje zawodowe 6.6.2.Kompetencje społeczne 6.6.3.Kompetencje osobiste 6.6.3.1.Samodzielność, odpowiedzialność 6.6.3.2.Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach 6.6.3.3.Cierpliwość, wytrwałość, otwartość 6.6.3.4.Sumienność, dyscyplina, punktualność 6.6.4.Kompetencje menadżerskie 6.7.Uczestnictwo w wolontariacie jako forma działalności autokreacyjnej 6.8.Potrzeby, jakie spełnia praca zawodowa dla młodzieży studenckiej 6.9.Zadowolenie z dotychczasowej kariery zawodowej młodzieży stu¬denckiej 6.10.Zainteresowania młodzieży akademickiej studiującej na kierunku „tu¬rystyka i rekreacja" 6.10.1.Zainteresowania poznawcze 6.10.2.Zainteresowanie rekreacją ruchową i sportem 6.10.3.Zainteresowanie rozwojem osobistym 6.10.4.Zainteresowania rozrywkowo-społeczne 6.10.5.Zainteresowania studentów a motywy wyboru kierunku „tury¬styka i rekreacja" 6.10.6.Zainteresowania a plany zawodowe studentów
Sygnatura czytelni BWF: XII Ą 160
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154261 E N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy ; 199)
Bibliografia na stronach [444]-453. Indeks.
I. EWOLUCJA NAZEWNICTWA OŚWIATY DOROSŁYCH I TRENDY W TWORZENIU JEJ TEORETYCZNYCH PODSTAW 1. Powstanie i ewolucja nazewnictwa 2. Usamodzielnienie się teorii oświaty dorosłych jako nauki społecznej 3. Swoistość i odrębność andragogiki jako nauki 4. Stopień rozwoju naukowego andragogiki 5. Istota edukacja permanentnej (ustawicznej) II. DZIEJE OŚWIATY DOROSŁYCH W POLSCE 1. Prekursorzy oświaty dorosłych 2. Oświata dorosłych w czasach zaborów 3. Nauczanie dorosłych w latach międzywojennych 4. Edukacja dorosłych w okresie powojennym i latach przemian 5. Z przeszłości kształcenia kadr andragogicznych w Polsce III. TRADYCJE DOMÓW KULTURY W POLSCE 1. Początki domów społecznych 2. Rozwój w okresie międzywojennym 3. Budowa i zakładanie domów społecznych 4. Warunki działalności 5. Kierunki działalności wychowawczej IV. DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA INSTYTUTÓW RZEMIEŚLNICZO- -PRZEMYSŁOWYCH W LATACH MIĘDZYWOJENNYCH 1. Okoliczności powstania i początkowy rozwój 2. Organizacja i warunki działalności 3. Kształcenie i dokształcanie kursowe rzemieślników 4. Inne formy działalności edukacyjnej V. SZKOŁY DLA DOROSŁYCH 2. Szkoły podstawowe dla dorosłych 3. Licea ogólnokształcące dla dorosłych 4. Szkoły zawodowe dla dorosłych 5. Centrum kształcenia ustawicznego 6. Szkoły wyższe dla dorosłych 6 Tadeusz Aleksander Andragogika VI. OŚWIATA POZASZKOLNA 2. Kursy 3. Uniwersytet powszechny 4. Uniwersytet ludowy 5. Ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego 6. Formy audytoryjne 7. Poradnictwo 8. Samokształcenie VII. SYSTEM KSZTAŁCENIA DOROSŁYCH Z WYKORZYSTANIEM MEDIÓW MASOWYCH 1. Fenomen i rodzaje mediów masowych 2. Możliwości edukacyjne mediów 3. Założone funkcje mediów 4. Centra nadawcze i specyfika pracy w nich 5. Proces przekazu informacji (dystrybucji treści medialnych) 6. Odbiorcy i recepcja przekazów medialnych 7. Modernizacja kształcenia dorosłych z wykorzystaniem mediów masowych VIII. EDUKACJA KULTUROWA LUDZI DOROSŁYCH – WYBRANE INSTYTUCJE I NIEKTÓRE FORMY JEJ REALIZACJI 1. Dom kultury 2. Wystawiennictwo 3. Amatorskie zespoły artystyczne 4. Edukacyjny wymiar współczesnego regionalizmu polskiego IX. UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU 1. Warunki powstawania 2. Sieć i forma prawna uniwersytetów trzeciego wieku 3. Główne formy działalności 4. Organizacja pracy uniwersytetów trzeciego wieku 5. Uczestnicy 6. Motywy kształcenia w uniwersytecie trzeciego wieku 7. Społeczne funkcje X. CECHY, TRENDY ROZWOJOWE I FUNKCJE SPOŁECZNE EDUKACJI DOROSŁYCH 1. Cechy systemu współczesnej edukacji dorosłych 2. Trendy rozwojowe współczesnej edukacji dorosłych 3. Społeczne uzasadnienie konieczności edukacji dorosłych 4. Typy uczenia się preferowane przez ludzi dorosłych 5. Funkcje społeczne edukacji dorosłych XI. GLOBALIZACYJNE IMPLIKACJE EDUKACJI DOROSŁYCH W POLSCE 1. Drogi międzynarodowej integracji kształcenia dorosłych 2. Preferencje w kształceniu dorosłych w Polsce na tle integracji z Europą 3. Globalne wyznaczniki kształcenia dorosłych w Polsce XII. OŚWIATA DOROSŁYCH W POLSCE NA POCZĄTKU XXI WIEKU 1. Organizatorzy 2. Instytucje oświaty dorosłych 3. Formy kształcenia 4. Osiągnięcia w zakresie dokształcania i doskonalenia kadr 5. Stymulatory i trendy rozwoju 6. Niedomagania edukacyjne i propozycje zmian XIII. STAN WSPÓŁCZESNEJ REFLEKSJI ANDRAGOGICZNEJ W POLSCE 1. Stopień instytucjonalizacji 2. Kierunki refleksji i badań andragogicznych 3. Książki i wydawnictwa andragogiczne 4. Konferencje andragogiczne 5. Kształcenie andragogiczne studentów 6. Osiągnięcia, bariery rozwoju i plany na przyszłość
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 53(199) (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148406 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148405 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 381-388. Indeks.
Plain Talk What You Don’t Know Gan Ki!! (Your e-Learning) Making Success Possible Executive’s Guide to Good e-Learning Where Does e-Learning Fit? Great e-Learning Design Seven Simple Success Strategies The Serious e-Learning Manifesto Motivation in Learning Seven Magie Keys to Motivational e-Learning Build on Anticipated Outcomes Put the Learner at Risk Select the Right Content for Each Learner Use an Appealing Context Have the Learner Perform Multistep Tasks Provide Intrinsic Feedback Delay Judgment Navigation CCAF and lnteractive Instruction lnteractivity Paradigms That Work Successive Approximation and SAM Serious Learning Games Integrating Instructional Content and Games Learning Games, Serious or Not?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
w opracowaniu: sygn. Z 8947 N (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Miesięcznik
1992, nr 1-.
Opis na podstawie: 1992, nr 1.
Tytuł według okładki.
Na okładce: www.wiz.pl
Od 1993, nr 3 wydawca: Prószyński i S-ka.
Od 2001, 1 brak podtytułu.
Od 2001, 1: 27 cm.
Od 2001, 8 [redaktor naczlna Irena Szymczak].
Od 2002, 6 wydawca: Agora.
Od 2005, 10 częste zmiany redaktorów.
Od 2005, 2 wydawca: Prószyński Media.
Od 2006, 4 [redaktor naczelna Elżbieta Wieteska].
Od 2013, nr 1 [redaktor naczelny Adam Wawrzyński].
Od 2013, nr 2 podtytuł: twoje pismo o nauce.
Od 2015, nr 2 [redaktor naczelna Olga Orzyłowska-Śliwińska].
Od 2021, nr 1 wydawca: Polityka Sp. z o.o.
Zawiera m.in.: Od 1996 dodatek: Wiedza i Człowiek.
Zawartość zasobu Magazyn P 2654 udostępniany w BWEiZ
1992 nr 1-12
1993 nr 1-9
1994 nr 1-12
1995 nr 1-5,7-12
1996 nr 1-3,5-9,11-12
1997 nr 1-12
1998 nr 1-12
1999 nr 1-12 <769-780>
2000 nr 1-12 <781-792>
2001 nr 1-12 <793-804>
2002 nr 1-12
2003 nr 1-12
2004 nr 1-12
2005 nr 1-12
2006 nr 1-12
2007 nr 1-12
2008 nr 1-12
2009 nr 2-12
2010 nr 1-12
2011 nr 1-12
2012 nr 1-12
2013 nr 1-12
2014 nr 1-12
2015 nr 1-12
2016 nr 1-12
2017 nr 1-12 = 985-996
2018 nr 1-12 = 997-1008
2019 nr 1-12 = 1009-1020
2020 nr 3-12 = 1023-1032
2021 nr 1-12 = 1033-1044
2022 nr 1-12 = 1045-1056 . Dostępne w zbiorach BWEiZ
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Biblioteka WEiZ: 2023 nr 1, nr 2, nr 3, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2024 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5
Czytelnia Główna: 1999 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5+CD, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2000 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2002 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2003 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5+CD, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9+CD, nr 10, nr 11, nr 12, 2004 nr 1+CD, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6+CD, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10+CD, nr 11, nr 12, 2005 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2006 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2007 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2008 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2009 nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2010 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2011 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2012 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2013 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2014 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12, 2015 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, nr 11, nr 12
Książka
W koszyku
Człowiek istota społeczna / Elliot Aronson, Joshua Aronson ; przekład Małgorzata Guzowska. - Wydanie I / redakcja naukowa polskiego wydania Dariusz Doliński. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 406 stron ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Social animal.
Indeksy.
Dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii i innych nauk społecznych.
Rozdział 1. Co to jest psychologia społeczna? Rozdział 2. Poznanie społeczne Rozdział 3. Uzasadnianie własnego postępowania Rozdział 4. Konformizm Rozdział 5. Środki masowego przekazu, propaganda i perswazja Rozdział 6. Agresja u człowieka Rozdział 7. Uprzedzenia Rozdział 8. Sympatia, miłość, zrozumienie Rozdział 9. Psychologia społeczna jako nauka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
I. Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej Podstawy działalności gospodarczej 1.1.Podstawowe pojęcia ekonomiczne 1.2.Podstawy prawne działalności gospodarczej 1.3.Istota działalności usługowej 1.4.Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2007) Konsument Opodatkowanie działalności gospodarczej 3.1.Polityka podatkowa 3.2.Podatnik VAT 3.3.Majątek firmy Przedsiębiorca i przedsiębiorstwo 4.1.Biznesplan 4.2.Forma organizacyjno-prawna 4.3.Wniosek rejestracyjny CEIDG-1 Podejmowanie decyzji gospodarczych 5.1.Koszty 5.2.Przychody 5.3.Wynik finansowy Dokumentowanie działalności gospodarczej 6.1.Faktura 6.2.Rachunkowość 6.3.Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 6.4.Podatkowa księga przychodów i rozchodów - PKPiR 6.5.Ewidencja podatku od towaru i usług 6.6.Księga środków trwałych 6.7.Rozrachunki z ZUS 6.8.Zawieranie umów Działania marketingowe Analiza wyników działalności gospodarczej Zawieszenie i likwidacja działalności gospodarczej II. Bezpieczeństwo i higiena pracy Podstawowe zagadnienia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy 1.1.Obowiązki pracodawcy w zakresie BHP 1.2.Organy sprawujące nadzór nad warunkami pracy 1.3.Obowiązki pracownika w zakresie BHP Zagrożenia na stanowiskach pracy 2.1.Zagrożenie wypadkowe 2.2.Szkodliwe czynniki biologiczne 2.3.Czynniki chemiczne występujące w procesie pracy 2.4.Czynniki fizyczne występujące w procesie pracy 2.5.Czynniki psychofizyczne występujące w procesie pracy EH Zagadnienia związane z wypadkami przy pracy, w drodze do pracy i z pracy 3.1.Wypadek w drodze do i z pracy 3.2.Choroba zawodowa EH Profilaktyczna ochrona zdrowia 4.1. Szkolenia z zakresu BHP EH Ochrona przeciwpożarowa 5.1.Reguła powstawania pożarów - tzw. trójkąt spalania 5.2.Ochrona przeciwpożarowa 5.3.Podręczny sprzęt gaśniczy i urządzenia gaśnicze 5.4.Najczęstsze znaki przeciwpożarowe 5.5.Ewakuacja III. Kompetencje personalne i społeczne Porozumiewanie się ludzi 1.1.Mowa, język, komunikacja 1.2.Przebieg i warunki komunikowania się 1.3.Słuchanie w porozumiewaniu się 1.4.Komunikacja niewerbalna Efektywne komunikowanie się w mowie i na piśmie 2.1.Przeszkody i bariery w skutecznym komunikowaniu się 2.2.Klimat relacji w porozumiewaniu się 2.3.Argumentowanie w dialogu i dyskusji 2.4.Wyrażanie i odbieranie krytyki 2.5.Przygotowanie tekstu wypowiedzi i tekstu pisanego 2.6.Zasady poprawnej komunikacji Oddziaływanie społeczne 3.1.Najczęstsze reakcje na oddziaływania społeczne 3.2.Zasady wywierania wpływu 3.3.Praktyczne sposoby wywierania wpływu Człowiek w sytuacji trudnej 4.1.Stresory 4.2.Człowiek i stres w życiu codziennym IV. Opiekun osoby starszej Wstęp do tematyki opieki nad osobą starszą 1.1.Najważniejsze definicje 1.2.Demografia w Polsce 1.3.Konsekwencje starzenia się społeczeństwa 1.4.Opiekun osoby starszej Podstawy anatomii i fizjologii człowieka 2.1.Układ szkieletowy 2.1.1.Kości czaszki, kręgosłupa i klatki piersiowej 2.1.2.Kości kończyny górnej 2.1.3.Kości kończyny dolnej 2.2.Układ mięśniowy 2.2.1. Najważniejsze mięśnie 2.3.Układ nerwowy 2.3.1. Narządy zmysłów człowieka 2.4.Układ krążenia (krwionośny) 2.5.Układ pokarmowy 2.6.Układ oddechowy 2.7.Układ moczowo-płciowy 2.8.Układ odpornościowy (limfatyczny) Podstawy fizjologii starzenia się organizmu człowieka 3.1.Starzenie się układu szkieletowego człowieka 3.2.Starzenie się układu mięśniowego człowieka 3.3.Starzenie się układu nerwowego człowieka 3.4.Starzenie się układu pokarmowego człowieka 3.5.Starzenie się układu oddechowego człowieka 3.6.Starzenie się układu moczowo-płciowego człowieka 3.7.Starzenie się układu krwionośnego człowieka 3.8.Starzenie się układu odpornościowego człowieka Podstawy rehabilitacji 4.1.Test „wstań i idź" 4.2.Test Tinetti POMA 4.3.Pomoce ortopedyczne i ich zastosowanie 4.4.Zasady bezpiecznego podnoszenia przedmiotów i przemieszczania pacjentów Choroby wieku starszego 5.1.Choroby układu krążenia 5.2.Choroby układu oddechowego 5.3.Choroby układu moczowego 5.4.Choroby układu pokarmowego 5.5.Choroby tarczycy 5.6.Choroby narządu ruchu 5.7.Zaburzenia postawy 5.8.Nowotwory 5.9.Choroby neurologiczne 5.10.Choroby i zaburzenia psychiczne 5.11.Inne choroby 5.12.Problemy społeczne Podstawy żywienia 6.1.Potrzeby energetyczne organizmu 6.2.Podstawowe składniki odżywcze 6.3.Metody oceny stanu odżywienia 6.4.Zasady zdrowego żywienia 6.5.Modyfikacja żywienia ze względu na wybrane patologie 6.6.Świadomy wybór produktów Podstawy psychologii 7.1.Rozwój psychologiczny 7.2.Problemy komunikacji z osobami starszymi, chorymi, niesamodzielnymi oraz ich bliskimi 7.3.Wykluczenie społeczne i przeciwdziałanie mu Podstawy pielęgnowania człowieka 8.1.Pomiar podstawowych parametrów życiowych 8.2.Mycie głowy osobie leżącej 8.3.Toaleta jamy ustnej 8.4.Słanie łóżka 8.5.Zmiana bielizny pościelowej 8.6.Zmiana bielizny osobistej 8.7.Mycie podopiecznego w łóżku 8.8.Kąpiel w wannie 8.9.Wykonywanie okładów 8.10.Karmienie doustne 8.11.Karmienie przez zgłębnik 8.12.Karmienie przez przetokę 8.13.Wymiana worka stomijnego 8.14.Wymiana pieluchomajtek 8.15.Wymiana worka na mocz 8.16.Podawanie basenu i kaczki 8.17.Zapobieganie skutkom długotrwałego unieruchomienia Podstawy wiedzy o lekach 9.1.Informacje ogólne o leku 9.2.Leki bez recepty 9.3.Zioła Pierwsza pomoc 10.1.Udzielanie pomocy 10.2.Nagłe zatrzymanie krążenia 10.3.Zadławienie 10.4.Omdlenie i zasłabnięcie 10.5.Duszność 10.6.Dolegliwości w klatce piersiowej 10.7.Hipoglikemia 10.8.Napad drgawkowy 10.9.Udar mózgu 10.10.Uczulenie i anafilaksja 10.11.Krwawienie 10.12.Upadek z niewielkiej wysokości 10.13.Oparzenie termiczne 10.14.Wyczerpanie upałem EEI System pomocy społecznej w Polsce 11.1.Geneza opieki nad osobami starszymi 11.2.Współczesne akty prawne regulujące system pomocy osobom starszym 11.3.System pomocy społecznej osobom starszym w Polsce 11.4.Przemoc oraz inne zagrożenia wobec osób starszych
Sygnatura czytelni BMW: II O 204 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: VII P 64
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148910 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8461 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka RPD)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 252-266.
Prawa człowieka i dziecka jako fundament społeczeństwa obywatelskiego Społeczeństwo obywatelskie jako warunek i skutek osiągania podmiotowości Perspektywa historyczno-filozoficzna praw człowieka i praw dziecka Prawo do autoekspresji Pedagogiczne konteksty prawa do autoekspresji Wyrażanie siebie jako warunek pokonania kryzysu tożsamości - rozwój psychospołeczny w ujęciu E. H. Eriksona Racjonalność komunikacyjna jako predyktor uwzględniania siebie i Innego - koncepcja J. Habermasa Prawo do autoekspresji w perspektywie pedagogiki oporu Dialektyka rytuału w przestrzeni szkoły Respektowanie prawa do autoekspresji w szkole Prawo do autoekspresji w dokumentach szkoły Znajomość prawa do autoekspresji Rozumienie istoty prawa do wyrażania siebie Akceptacja prawa do samoekspresji w środowisku wychowawczym gimnazjum Rytuały oporu uczniów Szkoła jako miejsce wyzwolenia i opresji - zachowania oporowe gimnazjalistów Rytuały oporu wobec nieprzestrzegania i przestrzegania prawa do autoekspresji Habermasowskie roszczenia ważności a zachowania oporowe gimnazjalistów Obywatelskie nieposłuszeństwo uczniów Prawo do autoekspresji w szkole a rytuały oporu uczniów gimnazjum Funkcjonowanie prawa do wyrażania siebie w dokumentach szkoły a zachowania oporowe uczniów Znajomość prawa do samoekspresji a rytualny wymiar oporu Odczytywanie rozumienia prawa do autoekspresji w kontekście zachowań oporowych gimnazjalistów Deklaracja a rzeczywistość - akceptacja prawa do wyrażania siebie w środowisku wychowawczym a rytuały oporu gimnazjalistów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145792 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 74101 E N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Według nowej podstawy programowej.
Bibliografia na stronach 215-218.
1. Istota łańcucha dystrybucji 1.1. Kanały dystrybucji 1.1.1. Pojęcie kanału dystrybucji 1.1.2. Warunki tworzenia kanału dystrybucji 1.1.3. Pośrednicy w kanale dystrybucji 1.1.4. Warianty kanałów dystrybucji 1.1.5. Szerokość kanałów dystrybucji 1.1.6. Integracja kanałów dystrybucji 1.1.7. Dobór kanału dystrybucji 1.2. Zasady współpracy w kanale dystrybucji 1.3. Przepływy w kanale dystrybucji 1.3.1. Przepływy materiałów 1.3.2. Przepływy informacji 1.3.3. Przepływy finansowe 1.3.4. Logistyczna obsługa klienta 1.3.5. Przepływy odwrotne 1.4. Efektywność pracy w kanale dystrybucji 1.4.1. Definicja i rodzaje wskaźników efektywności pracy w kanale dystrybucji 1.4.2. Sposoby poprawy efektywności pracy w kanale dystrybucji z wykorzystaniem nowoczesnych systemów informatycznych 2. Rola i znaczenie centrum dystrybucji 2.1. Przyczyny i skutki tworzenia centrum dystrybucji 2.1.2. Klasyfikacja centrów logistyczno-dystrybucyjnych 2.1.3. Rola i zadania centrów dystrybucyjnych 2.1.4. Funkcje centrów dystrybucyjnych 2.1.5. Dystrybucja na terenie Polski 2.2. Zasady lokalizowania centrum dystrybucji 2.2.1. Problem lokalizacji centrum dystrybucji 2.2.2. Modele lokalizacji centrów dystrybucji 2.2.3. Geograficzna lokalizacja centrum dystrybucji 2.2.4. Czynniki decydujące o lokalizacji centrów dystrybucji 2.3. Najważniejsze centra dystrybucji w kraju i za granicą 2.3.1. Definicja centrum dystrybucji 2.3.2. Klasyfikacja centrów dystrybucji 2.3.3. Systemy informatyczne w centrum dystrybucji 3. Dokumenty i rozliczenia w kanale dystrybucji 3.1. Dokumenty procesów dystrybucji 3.1.1. Dokumenty handlowe 3.1.2. Dokumenty transportowe 3.1.3. Dokumenty finansowe 3.1.4. Dokumenty magazynowe 3.1.5. Współczesne metody dokumentacji obrotu magazynowego 3.2. Zasady przepływu dokumentacji 3.2.1. Rodzaje przepływu dokumentacji w kanale dystrybucji 3.2.2. Przepływ zewnętrzny dokumentów w kanale dystrybucji 3.2.3. Wewnętrzny przepływ dokumentów w ogniwie kanału dystrybucji 3.2.4. Mieszany przepływ dokumentów 3.2.5. Elektroniczny przepływ dokumentów 3.2.6. Systemy informatyczne w firmie 3.2.7. Elektroniczna wymiana dokumentów – EDI 3.3. Cena usług dystrybucyjnych 3.3.1. Definicja ceny, narzutu, marży 3.3.2. Klasyczny schemat procesu ustalania cen 3.3.3. Metody wyznaczania ceny za usługi transportowe 3.3.4. System taryfowy 3.3.5. System umowny 3.3.6. System mieszany 3.4. Koszty dystrybucji 3.4.1. Definicja i istota kosztów dystrybucji 3.4.2. Koszty dystrybucji w przekrojach strukturalnych kosztów logistyki 3.4.3. Koszty całkowite dystrybucji fizycznej 3.4.4. Koszt jednostkowy dystrybucji 3.4.5. Wybrane wskaźniki dystrybucji 3.4.6. Analiza kosztów składowych dystrybucji bezpośredniej i pośredniej 3.4.7. Kalkulacja zyskowności klienta w dystrybucji 3.5. Zasady rozliczeń pomiędzy jednostkami kanału dystrybucji 3.5.1. Podstawowe pojęcia i definicje funkcjonujące w rozliczeniach między uczestnikami kanału dystrybucji 3.5.2. Faktura VAT 3.5.3. Faktura korygująca 3.5.4. Faktura pro forma 3.5.5. Nota korygująca 3.5.6. Duplikat faktury 3.5.7. Paragon fiskalny 3.5.8. Inne dokumenty 3.5.9. Rachunki i faktury z zagranicy 3.5.10. Formy rozliczeń między jednostkami kanału dystrybucji 3.5.11. Rozliczenia gotówkowe 3.5.12. Rozliczenia bezgotówkowe – przelew bankowy 3.5.13. Rozliczenia bezgotówkowe – czek 3.5.14. Rozliczenia bezgotówkowe − weksel 3.5.15. Rozliczenia bezgotówkowe – akredytywa dokumentowa 3.5.16. Rozliczenia bezgotówkowe – barter 3.5.17. Specyfika rozliczeń międzynarodowych pomiędzy jednostkami kanału dystrybucji
Sygnatura czytelni BMW: VI I 210 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152492 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144320 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / [Politechnika Śląska] ; 925)
Bibliografia, netografia na stronach 243-267.
2.2. Charakterystyka użytkownika/odbiorcy rozwiązań projektowych 2.3. Stosowana terminologia/definicje pojęć wykorzystywanych w pracy 2.3.1. Aktualny stan badań w obszarach tematycznych związanych z architekturą edukacji pozaszkolnej - przegląd literatury przedmiotu 2.3.2. OBSZAR I - typologia architektury edukacji pozaszkolnej w kontekście przemian społecznych (geneza i program instytucji) 2.3.3. OBSZAR II - architektura edukacji dla dzieci w kontekście badań nad dzieciństwem (ang. childhood studies) 2.3.4. OBSZAR III - środowisko edukacji a Smart City (nowe technologie i wymagania społeczne a dzieci/młodzież w rozwiązaniach wielopokoleniowych) 2.3.5. Podsumowanie stanu badań 3. Opis badań wykonanych na potrzeby niniejszego opracowania 3.1. Cel i zakres badań 3.2. Metoda badań 3.3. Główne założenia pracy 3.3.1. Kontekst współczesnej architektury edukacji pozaszkolnej (wnioski z przeprowadzonych badań literaturowych) 3.3.2. Pytania badawcze 3.3.3. Układ pracy 3.3.4. Kryteria doboru przykładów do badań własnych 3.3.5. Model uwarunkowań społecznych kształtowania rozwiązań architektury edukacji pozaszkolnej - podstawa formułowania kryteriów analiz porównawczych 4. Przestrzeń miasta i architektura jako medium edukacji pozaszkolnej 4.1. Smart City 4.1.1. Definicje inteligentnego miasta 4.2. Edukacja w Smart City - organizacja procesu 4.2.1. Modele 4.2.2. Procesy ukierunkowane na użytkowników 4.2.3. Zróżnicowane tryby uczenia się-spektrum miejsc 4.2.4. "Topografia" przestrzeni uczenia się 4.2.5. Architektura w Smart City I. Architektura instytucji oświaty pozaszkolnej - geneza i typy rozwiązań współczesnych 1. Wprowadzenie do części I 2. Definicje instytucji edukacji pozaszkolnej - podstawowe typy rozwiązań współczesnych jako rezultat ewolucji w XX w. 2.1. Podstawowe definicje w języku polskim 2.2. Podstawowe typy placówek 3. Geneza współczesnych typów placówek edukacji pozaszkolnej w Polsce i na świecie (proces ewolucji od II poł. XIX do końca XX w.) 3.1. Domy ludowe / społeczne / oświatowe / uniwersytety robotnicze w okresie od XIX w. do II wojny światowej 3.1.1. Osady ludowe (uniwersyteckie) 3.1.2. Pałace ludowe, domy społeczne 3.1.3. Domy oświatowe 3.1.4. Innowacyjność pierwszych domów społeczno-oświatowych zrealizowanych od II poł. XIX w. do II wojny światowej 3.2. Miejsca edukacji przez sport - towarzystwa gimnastyczne/kluby sportowe od II poł. XIX w. do II wojny światowej 3.2.1. YMCA/YWCA 3.2.2. Sokolnie (koniec XIX w. do II wojny światowej) 3.2.3. Innowacyjność towarzystw gimnastycznych/klubów sportowych realizowanych od II poł. XIX w. do II wojny światowej 3.3. Instytucje oświaty pozaszkolnej realizowane do poł. XX wieku (wnioski dotyczące rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych, organizacyjnych, programowych i technicznych) 3.4. Wielofunkcyjne placówki oświatowo-kulturalno-wychowawcze w II poł. XX w. 3.4.1. Centra dla dzieci/młodzieży realizowane w II poł. XX w. 3.4.2. Innowacyjność centrów dla młodzieży - wielofunkcyjnych placówek oświatowo-kulturalno-wychowawczych realizowanych w latach 50.-70. XX w. (wnioski dotyczące rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych, organizacyjnych, programowych i technicznych) 3.5. Miejsca edukacji naukowej - wszechnice od końca XIX w., muzea nauki i planetaria w wieku XX 3.5.1. Uniwersytety ludowe od II poł. XIX w. 3.5.2. Centra nauki/muzea edukacyjne - ekspozycje od II poł. XX w. 3.5.3. Planetaria - geneza "teatru gwiezdnego nieba" i jego rozwój w XX w. 3.5.4. Innowacyjność miejsc edukacji naukowej w wieku XX (wnioski dotyczące rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych, organizacyjnych, programowych i technicznych) 3.6. Podsumowanie - miejsca edukacji pozaszkolnej w XX w. - geneza architektury edukacji pozaszkolnej 4. Miejsca edukacji pozaszkolnej/rozwiązania najnowsze (powstałe po 2000 r.) 4.1. Najnowsze rozwiązania domów/centrów kultury 4.1.1. Funkcjonowanie placówek kulturalno-oświatowych w różnych krajach - kontynuacja tradycji a rozwiązania najnowsze 4.1.2. Wielofunkcyjne centra integracji młodzieży (rozwiązania najnowsze) 4.1.3. Podsumowanie - architektura domów i wielofunkcyjnych centrów kultury, rozwiązania najnowsze, ewolucja modelu 4.1.4. Dziecięcy dom kultury (studium przypadku) 4.1.5. Wielopokoleniowe lokalne centrum (studium przypadku) 4.1.6. Wielopokoleniowy ośrodek wspólnotowy (studium przypadku) 4.2. Miejsca edukacji przez sport - rozwiązania najnowsze 4.2.1. Kluby sportowe z tradycjami - nowe interpretacje modelu YMCA 4.2.2. Lokalne ośrodki młodzieżowego sportu (na przykładzie miejskich ośrodków kajakarskich) 4.2.3. Podsumowanie - miejsca edukacji przez sport (rozwiązania najnowsze, ewolucja modelu) 4.2.4. Zespół wielofunkcyjny z częścią sportową (studium przypadku/eksperyment okazjonalny) 4.3. Miejsca pozaszkolnej edukacji naukowej - przestrzeń popularyzacji wiedzy (rozwiązania najnowsze) 4.3.1. Centrum edukacji naukowej (muzeum i park edukacyjny, planetarium, nowe możliwości techniczne a ewolucja modelu - rozwiązania najnowsze) 4.3.2. Podsumowanie - centrum edukacji naukowej, ewolucja modelu 4.3.3. Miejsce popularyzacji nauki w kampusie uniwersyteckim (studium przypadku) 5. Podsumowanie części I. Architektura instytucji edukacji pozaszkolnej - spektrum rozwiązań, typologiczne zróżnicowanie i cechy wspólne II. Młody człowiek w mieście - transfer idei do przestrzeni publicznej 2. Emancypacja dzieci w XX w. - sylwetka użytkownika architektury 3. Poszukiwanie idealnej przestrzeni dla dziecka w I pot. XX w. 4. Ogród/plac zabaw jako pole doświadczeń 5. Wybrane rozwiązania miejsc zabawy w przestrzeni publicznej 5.1. Ogrody jordanowskie 5.2. Parki przygód - przygodowe/śmieciowe place zabaw 5.3. Ruch budowy amsterdamskich placów zabaw, A. Van Eyck & J. Mul-der, C. Van Eesteren (1947-78) 6. Potencjał zabawy - dzieciństwo a przestrzeń publiczna miasta 6.1. Urban Re-identification Grille, P.A. Smithsons & N. Henderson (1953) 6.2. New Babylon (Towards an Alternative Society), Holandia, Constant Nieuwenhuys (1956-74) 6.3. Fun Pałace, Londyn, W. Brytania C. Price, J. Littlewood, G. Pask (1959-1961; 1961-64) 6.4. Inspiracje kulturą dziecięcą a kształtowanie przestrzeni publicznej postmodernistycznego miasta 7. Współczesny ogród zabaw - miasto => budynek 7.1. Inspiracje zabawą w kształtowaniu architektury uczenia się przez uczestnictwo w kulturze 7.2. Współczesne parki przygód/lokalne centrum jako miejsce edukacji przez uczestnictwo w kulturze (studium przypadku) 7.3. Współczesne parki przygód/lokalne centrum kultury i aktywności fizycznej (studium przypadku) 7.4. Współczesne parki przygód/"śmieciowe" muzeum (studium przypadku) 7.5. Współczesne parki przygód/centrum sztuki (studium przypadku) 8. Potencjał dziecięcej zabawy w projektowaniu 8.1. Dzieci jako inspiracja procesów rewitalizacyjnych 8.2. Architektura w oczach dzieci/struktura zabawy edukacyjnej/modelowanie przestrzeni 9. Przestrzeń dziecka wbudowana i zapisana w pamięci miasta III. Eduarchitektura - przestrzeń permanentnej edukacji w Smart City 2. Architektura edukacji przez uczestnictwo w kulturze - permanentna przestrzeń uczenia w inteligentnym mieście 3. Rozwiązania zogniskowane na informacji i zasobach wiedzy 3.1. Informacja o miejscu zapisana w architekturze budynku 3.2. Materializacja informacji w architekturze - aranżacje przestrzeni 3.3. Materializacja informacji w architekturze - kształtowanie fasady budynku 3.4. Przestrzeń przyjazna wymianie informacji 3.5. Informacja a kształtowanie architektury kultury i edukacji (typy rozwiązań - podsumowanie) 4. Rozwiązania zogniskowane na komunikacji i wymianie wiedzy (wybrane aspekty kształtowania relacji budynek/przestrzeń społeczna) 4.1. Przestrzeń publiczna a miejsca udostępniania zasobów/inspirowSnie sytuacji komunikacyjnych 4.2. Przestrzeń uczenia się jako struktura ciągła - sprzyjające komunikacji, wymianie doświadczeń i integracji wiedzy rozwiązania w zespołach na szlakach i ścieżkach rekreacyjno-edukacyjnych 4.3. Architektura instytucji w modelu dialogowym - komunikacja i wymiana wiedzy jako inspiracja rozwiązań projektowych 4.4. Komunikacja i społeczność a kształtowanie architektury kultury i edukacji (typy rozwiązań - podsumowanie) 5. Rozwiązania zogniskowane na ekspresji i twórczości 5.1. Rozwiązania sprzyjające kreatywnemu uczeniu się - uporządkowana struktura a fleksybilność, elastyczność, swoboda kształtowania 5.2. Ewolucja idei - porządkowanie struktury a wpływ nowych technologii 5.3. Przestrzeń edukacji przez uczestnictwo w kulturze - porządkowanie struktury a rozwiązania zielone 5.4. Przestrzeń edukacji przez uczestnictwo w kulturze - narracje 5.5. Radość i ekspresja a architektura obiektów kultury i edukacji (typy rozwiązań - podsumowanie) 6. Strefy nabywania materiałów edukacyjnych 6.1. Strefa usługowo-handlowa - przygotowanie do doświadczeń o charakterze edukacyjnym 6.2. Strefy nabywania materiałów edukacyjnych (typy rozwiązań - podsumowanie) 7. Eduarchitektura i permanentna przestrzeń uczenia się w Smart City
Sygnatura czytelni BWB: VII G 107
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153736 E N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komentarze)
Bibliografia na stronach 655-[667]. Indeks.
Ustawa z 20.07.2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (wyciąg) DZIAŁ II. Szkolnictwo wyższe Rozdział 5. Pracownicy uczelni Art. 112. [Pracownicy uczelni] Art. 113. [Wymagania wobec nauczycieli akademickich] Art. 114. [Grupy pracowników uczelni będących nauczycielami akademickimi] Art. 115. [Obowiązki nauczycieli akademickich] Art. 116. [Stanowiska nauczycieli akademickich] Art. 117. [Nawiązanie stosunku pracy] Art. 118. [Zakaz powstania podległości służbowej między osobami bliskimi] Art. 119. [Konkurs na stanowisko nauczyciela akademickiego] Art. 120. [Wskazanie uczelni jako podstawowego miejsca pracy] Art. 121. [Osoba wykonująca czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do rektora] Art. 121 a. [Ochrona trwałości stosunku pracy nauczyciela akademickiego będącego sędzią TK, SN lub NSA]... Art. 122. [Legitymacja służbowa] Art. 123. [Wypowiedzenie umowy o pracę z nauczycielem akademickim] Art. 124. [Wygaśnięcie umowy o pracę z nauczycielem akademickim] Art. 125. [Dodatkowe zatrudnienie nauczyciela akademickiego] Art. 126. [Regulamin pracy; określenie warunków wynagradzania za pracę] Art. 127. [Czas pracy nauczyciela akademickiego; pensum]... Art. 128. [Okresowa ocena nauczycieli akademickich] Art. 129. [Urlop wypoczynkowy] Art. 130. [Płatny urlop naukowy] Art. 131. [Płatny urlop dla poratowania zdrowia] Art. 132. [Odwołanie od orzeczenia lekarskiego] Art. 133. [Ponoszenie przez uczelnię kosztów badań lekarskich] Art. 134. [Delegacja ustawowa] Art. 135. [Wynagrodzenie w okresie urlopu wypoczynkowego oraz za czas płatnych urlopów] Art. 136. [Składniki wynagrodzenia pracownika uczelni publicznej] Art. 137. [Wysokość miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego] Art. 138. [Dodatki do wynagrodzenia] Art. 139. [Wypłata wynagrodzenia] Art. 140. [Ustalenie wysokości wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego rektora] Art. 141. [Prawo do nagrody jubileuszowej] Art. 142. [Obliczenie wysokości nagrody jubileuszowej] Art. 143. [Dodatkowe wynagrodzenie roczne] Art. 144. [Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych] Art. 145. [Nagrody rektora] Art. 146. [Odprawa] Art. 147. [Stosowanie przepisów k.p.; właściwość sądów pracy] DZIAŁ V. Stopnie i tytuł w systemie szkolnictwa wyższego i nauki Rozdział 2. Stopień doktora Oddział 1. Nadawanie stopnia doktora Art. 185. [Podmioty doktoryzujące] Art. 186. [Warunki nadania stopnia doktora] Art. 187. [Rozprawa doktorska] Art. 188. [Udostępnienie rozprawy doktorskiej i recenzji w BIP podmiotu doktoryzującego] Art. 189. [Wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora] Art. 190. [Promotorzy i recenzenci] Art. 191. [Dopuszczenie do obrony rozprawy doktorskiej] Art. 192. [Określenie sposobu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora] Art. 193. [Odwołanie do RDN od decyzji o odmowie nadania stopnia doktora] Art. 194. [Wznowienie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora] Art. 195. [Stwierdzenie nieważności decyzji w sprawie nadania stopnia doktora] Art. 196. [Urlop na przygotowanie obrony rozprawy doktorskiej oraz zwolnienie od pracy na przeprowadzenie obrony rozprawy doktorskiej] Art. 197. [Tryby przygotowania rozprawy doktorskiej] Oddział 2. Kształcenie doktorantów Art. 200. [Rekrutacja do szkoły doktorskiej] Art. 201. [Czas trwania kształcenia doktorantów] Art. 202. [Realizacja indywidualnego planu badawczego] Art. 203. [Skreślenie z listy doktorantów] Art. 204. [Złożenie rozprawy doktorskiej] Art. 205. [Regulamin szkoły doktorskiej] Art. 206. [Obowiązki wobec doktorantów w przypadku zaprzestania kształcenia doktorantów w danej dyscyplinie] Art. 207. [Podstawowe obowiązki doktoranta] Art. 208. [Przerwy wypoczynkowe; zaliczenie okresu kształcenia w szkole doktorskiej do okresu pracy Art. 209. [Stypendium doktoranckie] Art. 210. [Kredyt studencki] Art. 211. [Zakwaterowanie w domu studenckim; wyżywienie w stołówce studenckiej] u Art. 212. [Stypendia przyznawane przez jednostki samorządu terytorialnego] 382 Art. 213. [Stypendia za wyniki w nauce lub w sporcie] Art. 214. [Ulgi w opłatach za przejazdy publicznymi środkami komunikacji miejskiej] Art. 215. [Samorząd doktorantów] Art. 216. [Zrzeszanie się w organizacjach doktorantów] Oddział 3. Tryb eksternistyczny Art. 217. [Wniosek o wyznaczenie promotora] Rozdział 3. Stopień doktora habilitowanego Art. 218. [Podmioty habilitujące] Art. 219. [Warunki nadania stopnia doktora habilitowanego] Art. 220. [Wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego] Art. 221. [Ocena przez RDN wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego; powołanie komisji habilitacyjnej; wyznaczenie recenzenta; kolokwium habilitacyjne] Art. 222. [Informacje udostępniane w BIP podmiotu habilitującego] Art. 223. [Zwolnienie od pracy na uczestnictwo w kolokwium habilitacyjnym] Art. 224. [Odwołanie do RDN od decyzji o odmowie nadania stopnia doktora habilitowanego] Art. 225. [Wznowienie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego oraz stwierdzenie nieważności decyzji o nadaniu tego stopnia - odpowiednie stosowanie przepisów] Art. 226. [Nabycie uprawnień równoważnych uprawnieniom wynikającym z posiadania stopnia doktora habilitowanego] Rozdział 4. Tytuł profesora Art. 227. [Warunki nadania tytułu profesora] Art. 228. [Wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu profesora] Art. 229. [Recenzent w postępowaniu w sprawie nadania tytułu profesora] Art. 230. [Złożenie przez RDN wniosku o nadanie tytułu profesora] Art. 231. [Utrata tytułu profesora jako następstwo złożenia niezgodnego z prawdą oświadczenia lustracyjnego] DZIAŁ VII. Odpowiedzialność dyscyplinarna Rozdział 1. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich Art. 275. [Podstawy odpowiedzialności dyscyplinarnej] Art. 276. [Kary dyscyplinarne] Art. 277. [Rzecznicy dyscyplinarni] Art. 278. [Podmioty orzekające w postępowaniach dyscyplinarnych] Art. 279. [Właściwość rzeczowa komisji dyscyplinarnych] Art. 280. [Kadencja komisji dyscyplinarnej] Art. 281. [Obsługa komisji dyscyplinarnych przez ministerstwo] Art. 282. [Kompetencje rektora] Art. 283. [Mediacja] Art. 284. [Kara upomnienia] Art. 285. [Rozpoczęcie prowadzenia sprawy przez rzecznika dyscyplinarnego] Art. 286. [Strony w postępowaniu wyjaśniającym i ich uprawnienia] Art. 287. [Termin wszczęcia i zakończenia postępowania wyjaśniającego; przesłanki wszczęcia postępowania wyjaśniającego z urzędu] Art. 288. [Przedawnienie karalności] Art. 289. [Zażalenie na postanowienie o umorzeniu postępowania wyjaśniającego] Art. 290. [Zawieszenie postępowania wyjaśniającego] Art. 291. [Skład orzekający komisji dyscyplinarnych] Art. 292. [Strony w postępowaniu dyscyplinarnym] Art. 293. [Przebieg postępowania dyscyplinarnego] Art. 294. [Orzeczenia komisji dyscyplinarnej] Art. 295. [Odwołanie do komisji dyscyplinarnej przy ministrze oraz do sądu pracy] Art. 296. [Wznowienie postępowania dyscyplinarnego] Art. 297. [Zawieszenie postępowania dyscyplinarnego na czas trwania postępowania przygotowawczego lub postępowania sądowego] Art. 298. [Przedawnienie karalności] Art. 299. [Przekazanie orzeczenia komisji dyscyplinarnej stronom postępowania, rektorowi i ministrowi] Art. 300. [Zatarcie kar dyscyplinarnych] Art. 301. [Opinia komisji do spraw etyki w nauce PAN] Art. 302. [Zawieszenie w pełnieniu obowiązków] Art. 303. [Wynagrodzenie w okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków] Art. 304. [Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej rzecznika dyscyplinarnego oraz członka komisji dyscyplinarnej] Art. 305. [Zakres stosowania przepisów k.p.k. do postępowań w sprawach odpowiedzialności dyscyplinarnej] Art. 306. [Delegacja ustawowa - szczegółowy tryb prowadzenia mediacji, postępowania wyjaśniającego i postępowania dyscyplinarnego] Dział XIV. Przepisy szczególne Art. 451. [Wyznaczenie żołnierza zawodowego na stanowisko nauczyciela akademickiego w uczelni wojskowej; wyznaczenie funkcjonariusza na stanowisko nauczyciela akademickiego w uczelni służb państwowych; stanowisko profesora w uczelni wojskowej, uczelni służb państwowych i uczelni morskiej] Art. 452. [Zwolnienie ze stanowiska nauczyciela akademickiego uczelni wojskowej będącego żołnierzem zawodowym] Art. 453. [Dodatkowe zatrudnienie żołnierza zawodowego będącego nauczycielem akademickim uczelni wojskowej; stwierdzenie wygaśnięcia mandatu rektora uczelni wojskowej, uczelni służb państwowych, uczelni artystycznej, uczelni medycznej oraz uczelni morskiej] Art. 454. [Uczestnictwo nauczyciela akademickiego w udzielaniu świadczeń zdrowotnych] Art. 455. [Świadczenia dla żołnierzy zawodowych wykonujących zadania w uczelni wojskowej oraz funkcjonariuszy wykonujących zadania w uczelni służb państwowych - odesłanie do odrębnych przepisów] Art. 456. [Przebieg zawodowej służby wojskowej żołnierzy zawodowych zajmujących stanowiska w uczelniach] Art. 457. [Odpowiedzialność zawodowa w uczelni wojskowej, uczelni służb państwowych, uczelni artystycznej, uczelni medycznej i uczelni morskiej] Art. 458. [Nagroda ministra przyznawana nauczycielowi akademickiemu zatrudnionemu w uczelni wojskowej, uczelni służb państwowych, uczelni artystycznej, uczelni medycznej lub uczelni morskiej] Ustawa z 3.07.2018 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (wyciąg) Rozdział 3. Przepisy uchylające, przejściowe, dostosowujące i końcowe Art. 246. [Ciągłość stosunków pracy pracowników uczelni; dostosowanie umów o pracę do wprowadzanych przepisów] Art. 247. [Przyporządkowanie nauczycieli akademickich do odpowiednich stanowisk określonych we wprowadzanych przepisach] Art. 248. [Pracownicy uczelni zatrudnieni w uczelniach na podstawie mianowania w dniu wejścia w życie wprowadzanych przepisów] Art. 249. [Wprowadzenie regulaminów pracy; zawarcie zakładowych układów zbiorowych pracy lub ustalenie regulaminów wynagradzania; dostosowanie umów o pracę do nowych przepisów; dostosowanie stanowisk osób zatrudnionych na podstawie mianowania do stanowisk określonych na podstawie wprowadzanych przepisów] Art. 250. [Stanowisko profesora zwyczajnego, profesora nadzwyczajnego i profesora wizytującego] Art. 251. [Niezakończone sprawy dotyczące zatrudnienia na stanowisku profesora nadzwyczajnego] Art. 252. [Niezakończone sprawy dotyczące zatrudnienia nauczyciela akademickiego] Art. 253. [Utrzymanie w mocy zgód rektora na dodatkowe zatrudnienie nauczyciela akademickiego] Art. 254. [Wymiar czasu pracy pracowników uczelni - okres stosowania dotychczasowych przepisów]... 625 Art. 255. [Niezakończone sprawy dotyczące ocen okresowych nauczycieli akademickich; pierwsza ocena okresowa dokonywana na podstawie wprowadzanych przepisów] Art. 256. [Zasady wykorzystywania i wymiar urlopów dla celów naukowych i urlopów dla poratowania zdrowia udzielonych przed wejściem w życie wprowadzanych przepisów] Art. 257. [Niezakończone postępowania w sprawach dotyczących odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli akademickich] Art. 258. [Termin zakończenia kadencji komisji dyscyplinarnych; świadczenia przysługujące rzecznikom dyscyplinarnym i członkom komisji dyscyplinarnych] Art. 259. [Zniesienie Konwentu Rzeczników] Art. 260. [Zachowanie przez pracowników uczelni niepublicznych prawa do dodatku za staż] Art. 261. [Zaliczenie okresów uprawniających do nagrody jubileuszowej] Art. 262. [Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w latach 2019-2026
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 148802 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 386-401. Indeks.
ESTABLISHING THE CONTEXT Collaborative Learning: Corning to Terms with the Term The Case for Collaborative Learning IMPLEMENTING CQLLABORATSVE LEARNING Designing the Learning Task Orienting Students Forming Groups Facilitating Student Collaboration Grading and Evaluating Collaborative Learning Avoiding and Resolving Common Problems COLLABORATIVE LEARNING TECHNIQUES Techniques for Discussion Techniąues for Reciprocal Teaching Techniąues for Problem-Solving Techniąues Using Graphic Information Organizers Techniąues Focusing on Writing Techniąues Using Games Useful tools for implementing collaborative learning in online courses key to classroom environment in CoLT examples Key to profesor names from CoLT examples
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
w opracowaniu: sygn. Z 8943 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Lecture versus active learning Integrating lectures and active learning Setting goals Creating content Structuring the session leveraging the language Designing effective audiovisuals Crafting handouts and supplements Demonstrating readiness Generating enthusiasm and interest Managing the session Presenting like a professional asking and answering questions Signaling the takeaways Actively preparing Anticipating and predicting new information Listening for information Taking notes Rehearsing information Applying information Checking understanding Reflecting and metacognition
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
w opracowaniu: sygn. Z 8941 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Clarifying what you want students to learn Determining your purpose for assessing student learning Selecting a learning assessment technique Implementing a learning assessment technique analyzing and reporting what students have learned Closing the loop Teaching and assessing for the foundational knowledge domain Teaching and assessing for the application learning integration human dimension caring learning how to learn domain
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
w opracowaniu: sygn. Z 8944 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 391-407. Indeks.
A CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR UNDERSTANDING STUDENT ENGAGEMENT Engagement and Motivation Engagement and Active Learning Promoting Synergy Between Motivation and Active Learning TIPS AND STRATEGIES Tips and Strategies for Fostering MotivationPromoting Active LearningBuilding Community Ensure Students Are Challenged Appropriately Tips and Strategies to Promote Holistic Learning STUDENT ENGAGEMENTTECHNIQUES (SETS) Techniąues to Engage Students in Learning Course-Related Knowledge and Skilis Knowledge, Skills, Recall, and Understanding Background Knowledge Probe Artifacts Focused Reading Notes Stations Team Jeopardy Seminar Analysis and Critical Thinking Classify Frames Believing and Doubting Academic Controversy Split-Room Debate Analytic Teams Book Club Smali Group Tutorials Synthesis and Creative Thinking Team Concept Maps Variations Letters Role Play Poster Sessions Class Book WebQuest Problem Solving What's the Problem? Think Again! Think-Aloud-Pair-Problem Solving (TAPPS) Proclamations Send-a-ProblemApplication and Performance Contemporary Issues Journal Hearing the Subject Directed Paraphrase Insights-Resources-Application (IRAs) Jigsaw Field Trips Techniąues for Developing Learner Attitudes, Values, and Self-Awareness Attitudes and Values Autobiographical Reflections Dyadic Interviews Circular Response Ethical Dilemmas Connected Communities Stand Where You Stand Self-Awareness as Learners Learning Logs Critical Incident Questionnaire (CIQ) Go for the Goal Post-Test Analysis Learning and Study Skills In-Class Portfolio Resource Scavenger Hunt Formative Quiz Crib Cards Student Generated Rubrics Triad Listening
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
w opracowaniu: sygn. Z 8942 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Liternictwo / Stefan Bernaciński. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1978. - 78, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Rys historyczny 7 Ogólne zasady pisania, konstruowania i łączenia liter w wyrazy, wiersze i kolumny oraz ich aranżowania 20 Pisma narzędziowe 28 Pismo jednoelementowe - pisane redisem 30 Pismo dwuelementowe - pisane piórem „Ato" lub patykiem 37 Cancellaresca 40 Pismo pisane pędzlem 45 Pisma konstruowane 48 Grotesk ściągły 48 Grotesk 55 Kapitała rzymska 60 Pisma fantazyjne 73 Piszemy jeden wyraz 75
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59209 L, 150791 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie / Politechnika Łódzka)
Bibliografia, netografia na stronach [210]-216.
Cele i znaczenie różnych form edukacji architektonicznej Obszary architektury w ramach edukacji powszechnej Droga do budowania świadomości społecznej. Szwecja Środowisko zbudowane narzędziem w poznawaniu świata. Finlandia Wiedza historyczna i poszanowanie tradycji budowlanych. Norwegia Dostrzeganie i poznawanie otoczenia. Irlandia Środowisko zbudowane podstawą tożsamości regionalnej. Polska - Dialog z otoczeniem Wstęp do zagadnień architektonicznych. Obowiązująca w Polsce podstawa programowa Holistyczne ujęcie architektury w działaniach pozaszkolnych Zmienność architektury na przestrzeni epok Architektura w relacji do życia, natury i sztuki Motywy architektoniczne Przyrodnicze inspiracje w architekturze Procesy kształtujące miasta Systematyczność i konsekwencja w nauczaniu architektury Aspekty architektury o szczególnym znaczeniu, uwzględniane w jednorazowych zajęciach edukacyjnych Składniki architektury - kształt, struktura, materiał Projektowanie w wielu wymiarach - urbanistyka, architektura, design Historia i współczesność w bezpośrednim odbiorze architektury Architektura częścią większej całości Interaktywność architektury Zrozumienie poprzez doświadczenie Poprawa jakości środowiska zbudowanego a rola edukacji Powiązania w architekturze Edukacyjna rola architektury i sposoby jej realizacji w obiektach dla dzieci Percepcja przestrzeni a architektura Oddziaływanie architektury na człowieka Postrzeganie otoczenia a wiek Potrzeby rozwojowe dzieci a architektura Architektura dla dzieci. Studium przypadków Architektura jako źródło sensorycznego poznawania świata Siła oddziaływania środowiska zbudowanego Idea zrównoważonego rozwoju w kształtowaniu obiektów oświaty Społeczny wymiar architektury Budynek oświaty jako element struktury miasta Miejsce dzieci w mieście Udział dzieci w projektowaniu. Praktyczne działanie jako sposób przybliżania architektury Miasto w oczach młodych ludzi REBUS, czyli szkoła według dzieci Oswoić przestrzeń
Sygnatura czytelni BWB: VII D 109
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 5201 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Blickpunkt Wirtschaft : niemiecki w ekonomii i biznesie / Stanisław Bęza. - Wydanie poprawione i uzupełnione o klucz rozwiązań. - Warszawa : Poltext, 2021. - 492 strony : ilustracje ; 24 cm.
Poziom: B1-C2.
DIE WIRTSCHAFTEN DEUTSCHSPRACHIGER LÄNDER UND POLENS Deutsche Wirtschaft auf einen Blick Automobilindustrie in Deutschland Deutsches Wirtschaft swunder Verdienen in Deutschland Wirtschaft Österreichs Swarovski – nicht nur funkelnder Schmuck Red Bull verleiht Flügel? Wirtschaft der Schweiz Nestlé bald überall? Wirtschaft Polens Polnisches Wirtschaft swunder – Realität oder Medienprodukt? Deutsch-polnische Wirtschaft sbeziehungen GRUNDLAGEN DER WIRTSCHAFT Einführung in die Wirtschaft swissenschaft en Grundbegriff e der Wirtschaft Wirtschaft – ihre Aufgaben und Zweige Wirtschaft ssysteme und Wirtschaft sordnungen Soziale Marktwirtschaft – das bewährte Erfolgsmodell Ökonomie und Ökologie Umwelt- und Klimaschutz Erneuerbare Energie DAS UNTERNEHMEN UND SEINE GRUNDFUNKTIONEN Einführung und Klärung der Grundbegriffe Unternehmen in Deutschland Unternehmensformen – Wahlkriterien Einzelunternehmen und Personengesellschaften Kapitalgesellschaft en und Europäische Gesellschaft (SE) Genossenschaften Unternehmenszusammenschlüsse Joint Venture und Franchising Standortfaktoren Standort Deutschland Standort Polen Wesen und Aufgaben des Unternehmens Aufb auorganisation und Produktion des Betriebes Logistik – Aufgaben und Ziele Führungsstile und -techniken Der Markt – seine Arten und Formen Unternehmenskultur Unternehmenspräsentation Insolvenzverfahren ABSATZ, MARKETING, WERBUNG Der Absatz – seine Formen und Wege Marketing Marktforschung Werbung Der Handel – seine Aufgaben und Arten Innovative Absatzwege – Homeshopping Außenhandel und Außenwirtschaft Zahlungsbilanz Messen und Ausstellungen Messekorrespondenz DIE WELT DER ARBEIT Arbeitsplatz- und Arbeitszeitgestaltung Soziale Sicherungen für die Arbeitnehmer Tarifverhandlungen und Tarifverträge Arbeitslosigkeit Arbeitslose Jugend in Europa ASPEKTE DER WELTWIRTSCHAFT Globalisierung – Fluch oder Segen? Wirtschaft sblöcke und Freihandelszonen Tiger- und Pantherstaaten . Schwellenländer . BRIC-Länder Internationale Wirtschaft sorganisationen Schattenwirtschaft Produkt- und Markenpiraterie – Fluch der Marktwirtschaft ? Interkulturelle Stolpersteine DIE EUROPÄISCHE WIRTSCHAFTSINTEGRATION Historische Entwicklung der europäischen Integration Der Europäische Binnenmarkt Die Europäische Union Die Organe der EU Die Europäische Währungsunion Der Euro und die Eurozone
Sygnatura czytelni BWZ: I A 9
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6388 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Programowanie obiektowe dla studenta i technika programisty : kwalifikacja INF.04 / Aleksander Bies ; redakcja Tomasz Gacki. - Wydanie pierwsze. - Piekary Śląskie : ITstart, 2023. - 351, [17] stron : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronie 351.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
w opracowaniu: sygn. 155462 N (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
w opracowaniu: sygn. 155463 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching online Pedagogical principles for effective teaching and learning Best practices for teaching online Technology tools to suppert teaching and learning Four phases of a course themes and happenings Course beginnings Phase 2 Keeping the Ball Rolling in the early middle Letting go of power in the ;ate middle Pruning, reflecting and wrapping up Teaching accelerated intensive courses Flexible learning models and experiences what's next Reflecting and looking forward
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
w opracowaniu: sygn. Z 8945 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności