Muzea i centra nauki
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka WB
(1)
Autor
Balcer-Zgraja Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Muzea i centra nauki
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Dziedzina i ujęcie
Architektura i budownictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografia / [Politechnika Śląska] ; 925)
Bibliografia, netografia na stronach 243-267.
2.2. Charakterystyka użytkownika/odbiorcy rozwiązań projektowych 2.3. Stosowana terminologia/definicje pojęć wykorzystywanych w pracy 2.3.1. Aktualny stan badań w obszarach tematycznych związanych z architekturą edukacji pozaszkolnej - przegląd literatury przedmiotu 2.3.2. OBSZAR I - typologia architektury edukacji pozaszkolnej w kontekście przemian społecznych (geneza i program instytucji) 2.3.3. OBSZAR II - architektura edukacji dla dzieci w kontekście badań nad dzieciństwem (ang. childhood studies) 2.3.4. OBSZAR III - środowisko edukacji a Smart City (nowe technologie i wymagania społeczne a dzieci/młodzież w rozwiązaniach wielopokoleniowych) 2.3.5. Podsumowanie stanu badań 3. Opis badań wykonanych na potrzeby niniejszego opracowania 3.1. Cel i zakres badań 3.2. Metoda badań 3.3. Główne założenia pracy 3.3.1. Kontekst współczesnej architektury edukacji pozaszkolnej (wnioski z przeprowadzonych badań literaturowych) 3.3.2. Pytania badawcze 3.3.3. Układ pracy 3.3.4. Kryteria doboru przykładów do badań własnych 3.3.5. Model uwarunkowań społecznych kształtowania rozwiązań architektury edukacji pozaszkolnej - podstawa formułowania kryteriów analiz porównawczych 4. Przestrzeń miasta i architektura jako medium edukacji pozaszkolnej 4.1. Smart City 4.1.1. Definicje inteligentnego miasta 4.2. Edukacja w Smart City - organizacja procesu 4.2.1. Modele 4.2.2. Procesy ukierunkowane na użytkowników 4.2.3. Zróżnicowane tryby uczenia się-spektrum miejsc 4.2.4. "Topografia" przestrzeni uczenia się 4.2.5. Architektura w Smart City I. Architektura instytucji oświaty pozaszkolnej - geneza i typy rozwiązań współczesnych 1. Wprowadzenie do części I 2. Definicje instytucji edukacji pozaszkolnej - podstawowe typy rozwiązań współczesnych jako rezultat ewolucji w XX w. 2.1. Podstawowe definicje w języku polskim 2.2. Podstawowe typy placówek 3. Geneza współczesnych typów placówek edukacji pozaszkolnej w Polsce i na świecie (proces ewolucji od II poł. XIX do końca XX w.) 3.1. Domy ludowe / społeczne / oświatowe / uniwersytety robotnicze w okresie od XIX w. do II wojny światowej 3.1.1. Osady ludowe (uniwersyteckie) 3.1.2. Pałace ludowe, domy społeczne 3.1.3. Domy oświatowe 3.1.4. Innowacyjność pierwszych domów społeczno-oświatowych zrealizowanych od II poł. XIX w. do II wojny światowej 3.2. Miejsca edukacji przez sport - towarzystwa gimnastyczne/kluby sportowe od II poł. XIX w. do II wojny światowej 3.2.1. YMCA/YWCA 3.2.2. Sokolnie (koniec XIX w. do II wojny światowej) 3.2.3. Innowacyjność towarzystw gimnastycznych/klubów sportowych realizowanych od II poł. XIX w. do II wojny światowej 3.3. Instytucje oświaty pozaszkolnej realizowane do poł. XX wieku (wnioski dotyczące rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych, organizacyjnych, programowych i technicznych) 3.4. Wielofunkcyjne placówki oświatowo-kulturalno-wychowawcze w II poł. XX w. 3.4.1. Centra dla dzieci/młodzieży realizowane w II poł. XX w. 3.4.2. Innowacyjność centrów dla młodzieży - wielofunkcyjnych placówek oświatowo-kulturalno-wychowawczych realizowanych w latach 50.-70. XX w. (wnioski dotyczące rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych, organizacyjnych, programowych i technicznych) 3.5. Miejsca edukacji naukowej - wszechnice od końca XIX w., muzea nauki i planetaria w wieku XX 3.5.1. Uniwersytety ludowe od II poł. XIX w. 3.5.2. Centra nauki/muzea edukacyjne - ekspozycje od II poł. XX w. 3.5.3. Planetaria - geneza "teatru gwiezdnego nieba" i jego rozwój w XX w. 3.5.4. Innowacyjność miejsc edukacji naukowej w wieku XX (wnioski dotyczące rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych, organizacyjnych, programowych i technicznych) 3.6. Podsumowanie - miejsca edukacji pozaszkolnej w XX w. - geneza architektury edukacji pozaszkolnej 4. Miejsca edukacji pozaszkolnej/rozwiązania najnowsze (powstałe po 2000 r.) 4.1. Najnowsze rozwiązania domów/centrów kultury 4.1.1. Funkcjonowanie placówek kulturalno-oświatowych w różnych krajach - kontynuacja tradycji a rozwiązania najnowsze 4.1.2. Wielofunkcyjne centra integracji młodzieży (rozwiązania najnowsze) 4.1.3. Podsumowanie - architektura domów i wielofunkcyjnych centrów kultury, rozwiązania najnowsze, ewolucja modelu 4.1.4. Dziecięcy dom kultury (studium przypadku) 4.1.5. Wielopokoleniowe lokalne centrum (studium przypadku) 4.1.6. Wielopokoleniowy ośrodek wspólnotowy (studium przypadku) 4.2. Miejsca edukacji przez sport - rozwiązania najnowsze 4.2.1. Kluby sportowe z tradycjami - nowe interpretacje modelu YMCA 4.2.2. Lokalne ośrodki młodzieżowego sportu (na przykładzie miejskich ośrodków kajakarskich) 4.2.3. Podsumowanie - miejsca edukacji przez sport (rozwiązania najnowsze, ewolucja modelu) 4.2.4. Zespół wielofunkcyjny z częścią sportową (studium przypadku/eksperyment okazjonalny) 4.3. Miejsca pozaszkolnej edukacji naukowej - przestrzeń popularyzacji wiedzy (rozwiązania najnowsze) 4.3.1. Centrum edukacji naukowej (muzeum i park edukacyjny, planetarium, nowe możliwości techniczne a ewolucja modelu - rozwiązania najnowsze) 4.3.2. Podsumowanie - centrum edukacji naukowej, ewolucja modelu 4.3.3. Miejsce popularyzacji nauki w kampusie uniwersyteckim (studium przypadku) 5. Podsumowanie części I. Architektura instytucji edukacji pozaszkolnej - spektrum rozwiązań, typologiczne zróżnicowanie i cechy wspólne II. Młody człowiek w mieście - transfer idei do przestrzeni publicznej 2. Emancypacja dzieci w XX w. - sylwetka użytkownika architektury 3. Poszukiwanie idealnej przestrzeni dla dziecka w I pot. XX w. 4. Ogród/plac zabaw jako pole doświadczeń 5. Wybrane rozwiązania miejsc zabawy w przestrzeni publicznej 5.1. Ogrody jordanowskie 5.2. Parki przygód - przygodowe/śmieciowe place zabaw 5.3. Ruch budowy amsterdamskich placów zabaw, A. Van Eyck & J. Mul-der, C. Van Eesteren (1947-78) 6. Potencjał zabawy - dzieciństwo a przestrzeń publiczna miasta 6.1. Urban Re-identification Grille, P.A. Smithsons & N. Henderson (1953) 6.2. New Babylon (Towards an Alternative Society), Holandia, Constant Nieuwenhuys (1956-74) 6.3. Fun Pałace, Londyn, W. Brytania C. Price, J. Littlewood, G. Pask (1959-1961; 1961-64) 6.4. Inspiracje kulturą dziecięcą a kształtowanie przestrzeni publicznej postmodernistycznego miasta 7. Współczesny ogród zabaw - miasto => budynek 7.1. Inspiracje zabawą w kształtowaniu architektury uczenia się przez uczestnictwo w kulturze 7.2. Współczesne parki przygód/lokalne centrum jako miejsce edukacji przez uczestnictwo w kulturze (studium przypadku) 7.3. Współczesne parki przygód/lokalne centrum kultury i aktywności fizycznej (studium przypadku) 7.4. Współczesne parki przygód/"śmieciowe" muzeum (studium przypadku) 7.5. Współczesne parki przygód/centrum sztuki (studium przypadku) 8. Potencjał dziecięcej zabawy w projektowaniu 8.1. Dzieci jako inspiracja procesów rewitalizacyjnych 8.2. Architektura w oczach dzieci/struktura zabawy edukacyjnej/modelowanie przestrzeni 9. Przestrzeń dziecka wbudowana i zapisana w pamięci miasta III. Eduarchitektura - przestrzeń permanentnej edukacji w Smart City 2. Architektura edukacji przez uczestnictwo w kulturze - permanentna przestrzeń uczenia w inteligentnym mieście 3. Rozwiązania zogniskowane na informacji i zasobach wiedzy 3.1. Informacja o miejscu zapisana w architekturze budynku 3.2. Materializacja informacji w architekturze - aranżacje przestrzeni 3.3. Materializacja informacji w architekturze - kształtowanie fasady budynku 3.4. Przestrzeń przyjazna wymianie informacji 3.5. Informacja a kształtowanie architektury kultury i edukacji (typy rozwiązań - podsumowanie) 4. Rozwiązania zogniskowane na komunikacji i wymianie wiedzy (wybrane aspekty kształtowania relacji budynek/przestrzeń społeczna) 4.1. Przestrzeń publiczna a miejsca udostępniania zasobów/inspirowSnie sytuacji komunikacyjnych 4.2. Przestrzeń uczenia się jako struktura ciągła - sprzyjające komunikacji, wymianie doświadczeń i integracji wiedzy rozwiązania w zespołach na szlakach i ścieżkach rekreacyjno-edukacyjnych 4.3. Architektura instytucji w modelu dialogowym - komunikacja i wymiana wiedzy jako inspiracja rozwiązań projektowych 4.4. Komunikacja i społeczność a kształtowanie architektury kultury i edukacji (typy rozwiązań - podsumowanie) 5. Rozwiązania zogniskowane na ekspresji i twórczości 5.1. Rozwiązania sprzyjające kreatywnemu uczeniu się - uporządkowana struktura a fleksybilność, elastyczność, swoboda kształtowania 5.2. Ewolucja idei - porządkowanie struktury a wpływ nowych technologii 5.3. Przestrzeń edukacji przez uczestnictwo w kulturze - porządkowanie struktury a rozwiązania zielone 5.4. Przestrzeń edukacji przez uczestnictwo w kulturze - narracje 5.5. Radość i ekspresja a architektura obiektów kultury i edukacji (typy rozwiązań - podsumowanie) 6. Strefy nabywania materiałów edukacyjnych 6.1. Strefa usługowo-handlowa - przygotowanie do doświadczeń o charakterze edukacyjnym 6.2. Strefy nabywania materiałów edukacyjnych (typy rozwiązań - podsumowanie) 7. Eduarchitektura i permanentna przestrzeń uczenia się w Smart City
Sygnatura czytelni BWB: VII G 107
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153736 E N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności