Wybór kierunku kształcenia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka WWFiF
(2)
Autor
Alejziak Bożena
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Szczepański Stanisław (1941- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Wybór kierunku kształcenia
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, ISSN 2082-7202 ; nr 50)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 294-339.
ROZDZIALI. MŁODZIEŻ STUDENCKA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ 1.1.Przegląd teoretycznych koncepcji młodzieży 1.2.Młodzi dorośli - kryteria dorosłości 1.3.Zmiany i zadania rozwojowe młodych dorosłych 1.4.Aktywność własna jako podstawa i skutek zmian rozwojowych 1.5.Młodzież akademicka - charakterystyczne cechy grupy ROZDZIAŁ 2. DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA DOROSŁEJ MŁODZIEŻY 2.1.Znaczenie działań autokreacyjnych studentów dla realizacji zadań rozwojowych 2.2.Konstruowanie tożsamości oraz autoidentyfikacja w procesie autokreacji 2.2.1.Koncepcja siebie 2.2.2.Samoocena jako aspekt wartościujący (oceniający) obrazu „ja" 2.2.3.Cele i wartości oraz ich znaczenie dla autoidentyfikacji 2.2.4.Plany życiowe 2.3.Motywacja i aspekt rozwojowy zachowań autoidentyfikacyjnych 2.4.Struktura przebiegu procesu autokreacji oraz jego uwarunkowania 2.5.Działalność autokreacyjna a rozwój zawodowy 2.6.Obszary działalności autokreacyjnej, czyli edukacja formalna, pozaformalna i nieformalna a rozwój zawodowy 2.7.Zainteresowania jako czynnik rozwoju osobowości ROZDZIAŁ 3. PRZEGLĄD WYBRANYCH KONCEPCJI ROZWOJU ZAWODOWEGO 3.1.Teorie cech i czynnika (Frank Parsons, John L. Holland) 3.2.Teorie psychodynamiczne (Anne Roe) 3.3.Teorie rozwoju/rozwojowe (Donald E. Super, Eli Ginzberg, Sol W. Gin¬zburg) 3.4.Teorie kognitywne i społeczne/poznawczo-społeczne (John D. Krum-boltz, David V. Tiedeman, Robert 0'Hara) 3.5.Planowanie ścieżki kariery zawodowej według Marka Suchara ROZDZIAŁ 4. METODOLOGICZNE UWARUNKOWANIA BADAŃ WŁASNYCH 4.1.Działalność autokreacyjna młodzieży studenckiej. Uzasadnienie po¬trzeby badań 4.2.Cele i problematyka badawcza 4.3.Zmienne i wskaźniki 4.4.Metody, techniki oraz narzędzia badawcze 4.5.Dobór próby badawczej. Teren i organizacja badań 4.6.Charakterystyka próby badawczej ROZDZIAŁ 5. EDUKACJA FORMALNA I POZAFORMALNA A DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA MŁODZIEŻY STUDENCKIEJ 5.1.Ścieżka edukacyjna studentów „turystyki i rekreacji" a planowanie kariery zawodowej 5.2.Motywy podejmowania studiów a aspiracje edukacyjne absolwentów szkół średnich 5.3.Motywy wyboru kierunku studiów „turystyka i rekreacja" 5.3.1.Motywy poznawcze 5.3.2.Motywy społeczne 5.3.3.Motywy prestiżowe 5.3.4.Motywy pragmatyczne 5.3.5.Motywy wyboru kierunku studiów ze względu na doświadcze¬nie edukacyjne respondentów na poziomie wyższym 5.3.6.Motywy wyboru kierunku studiów a płeć 5.3.7.Motywy wyboru kierunku studiów a typ szkoły 5.3.8.Motywy wyboru kierunku studiów a oceny w szkole 5.3.9.Motywy wyboru kierunku studiów a wykształcenie rodziców 5.3.10.Motywy wyboru kierunku a rok studiów 5.4.Ponowny wybór kierunku studiów „turystyka i rekreacja 5.5.Planowanie przyszłości zawodowej przez studentów „turystyki i rekre¬acji" 5.5.1.Plany zawodowe studentów a doświadczenie edukacyjne 5.5.2.Plany zawodowe studentów a płeć 5.5.3.Plany zawodowe studentów a typ szkoły 5.5.4.Plany zawodowe studentów a oceny w szkole 5.5.5.Plany zawodowe studentów a wykształcenie rodziców 5.5.6.Plany zawodowe studentów a rok studiów 5.5.7.Plany zawodowe studentów a staż praktyk 5.5.8.Plany zawodowe studentów a ponowny wybór tego samego kierunku 5.5.9. Plany zawodowe studentów a podejście do planowania swojej przyszłości 5.6.Doskonalenie siebie w zakresie edukacji formalnej 5.6.1.Podjęcie drugiego kierunku studiów przez studentów „turystyki i rekreacji" 5.6.2.Uczestnictwo studentów w wymianach międzynarodowych związanych z edukacją i pracą 5.6.3.Doskonalenie znajomości języków obcych jako kluczowej kompetencji na turystycznym rynku pracy 5.6.4.Praktyki zawodowe a kształtowanie umiejętności zawodowych 5.7.Działalność autokreacyjna studentów „turystyki i rekreacji" w zakresie edukacji pozaformalnej, czyli kursy i szkolenia jako forma doskonalenia zawodowego 5.7.1.Kursy zrealizowane w trakcie edukacji szkolnej 5.7.2.Kursy zrealizowane w miejscu pracy 5.7.3.Kursy zrealizowane samodzielnie 5.7.4.Dokumenty potwierdzające kwalifikacje ROZDZIAŁ 6. EDUKACJA NIEFORMALNA A DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA MŁODZIEŻY STUDENCKIEJ 6.1.Praca zawodowa jako forma działalności autokreacyjnej 6.2.Staż zawodowy studentów „turystyki i rekreacji" 6.3.Staż pracy zawodowej oraz praktyk a motywy wyboru kierunku „tury¬styka i rekreacja" 6.4.Charakterystyka stanowisk pracy podejmowanych przez studentów „turystyki i rekreacji" 6.5.Przykłady opisów ścieżek rozwoju zawodowego studentów „turystyki i rekreacji" 6.6.Praca zawodowa a doskonalenie kompetencji w opinii badanych studentów 6.6.1.Kompetencje zawodowe 6.6.2.Kompetencje społeczne 6.6.3.Kompetencje osobiste 6.6.3.1.Samodzielność, odpowiedzialność 6.6.3.2.Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach 6.6.3.3.Cierpliwość, wytrwałość, otwartość 6.6.3.4.Sumienność, dyscyplina, punktualność 6.6.4.Kompetencje menadżerskie 6.7.Uczestnictwo w wolontariacie jako forma działalności autokreacyjnej 6.8.Potrzeby, jakie spełnia praca zawodowa dla młodzieży studenckiej 6.9.Zadowolenie z dotychczasowej kariery zawodowej młodzieży stu¬denckiej 6.10.Zainteresowania młodzieży akademickiej studiującej na kierunku „tu¬rystyka i rekreacja" 6.10.1.Zainteresowania poznawcze 6.10.2.Zainteresowanie rekreacją ruchową i sportem 6.10.3.Zainteresowanie rozwojem osobistym 6.10.4.Zainteresowania rozrywkowo-społeczne 6.10.5.Zainteresowania studentów a motywy wyboru kierunku „tury¬styka i rekreacja" 6.10.6.Zainteresowania a plany zawodowe studentów
Sygnatura czytelni BWF: XII Ą 160
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154261 E N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / [Politechnika Śląska] ; 792)
Bibliografia, netografia na stronach 319-362.
WSPARCIE W TRANSFORMACJI WSPÓŁCZESNEGO SPOŁECZEŃSTWA 1.1.Koncepcje wsparcia społecznego - teoria i praktyka 1.2.Wsparcie społeczne w dyskursie pedagogiki specjalnej 1.3.Interdyscyplinarne determinanty wsparcia pedagogicznego 1.4.Problematyka wsparcia psychopedagogicznego rodziców dzieci zagrożonych niepełnosprawnością - wybrane obszary PORADNICTWO SPECJALISTYCZNE A DROGA DO WYBORU I AKCEPTACJI MIEJSCA EDUKACJI DZIECKA ZAGROŻONEGO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ 2.1.Pedagog wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka w roli odpowiedzialnego eksperta przyszłej edukacji dziecka zagrożonego niepełnosprawnością 2.2.Wspierająca rola poradni psychologiczno-pedagogicznej w efektywnym „prognozowaniu" edukacji dziecka zagrożonego niepełnosprawnością 2.3.Wybór szkoły dla dziecka zagrożonego niepełnosprawnością - perspektywy decyzyjne rodziców 2.4.Poradnictwo specjalistów jako utrudniony obszar wsparcia i wzajemnych relacji - rodziców i specjalistów 2.5.Koncepcja wsparcia kumulatywnego - ujęcie teoretyczne DIAGNOSTYCZNO-WERYFIKACYJNE UJĘCIE WSPARCIA PSYCHOPEDAGOGICZNEGO W PERSPEKTYWIE WYBORU PLACÓWKI KSZTAŁCENIA DLA DZIECKA ZAGROŻONEGO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - WYBRANE OBSZARY 4.1.Miejsce wsparcia jako perspektywa jego efektywności 4.2.Formy wsparcia specjalistycznego w placówkach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ocenie rodziców 4.3.Współpraca rodziców ze specjalistami jako fundament wsparcia w wyborze szkoły dla dziecka zagrożonego niepełnosprawnością 4.4.Wsparcie psychopedagogiczne a wybór szkoły dla dziecka zagrożonego niepełnosprawnością - refleksje specjalistów i rodziców WSPARCIE I POMOC PSYCHOLOGICZNA W IMPLEMENTOWANIU DROGI EDUKACYJNEJ DZIECKA ZAGROŻONEGO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - WYBRANE OBSZARY 5.1.Specjalistyczne wsparcie i współpraca rodziców dziecka o niepełnej sprawności z poradnią psychologiczno-pedagogiczną 5.2.Projektowanie specjalistycznej prognozy edukacyjnej - autonomia decyzyjna rodziców czy twórczy impas 5.3.Specjalistyczne wparcie rodziców w procesie wyboru szkoły dla dziecka zagrożonego niepełnosprawnością w kontekście oddziaływania poradni psychologiczno-pedagogicznej - wybrane obszary 5.4.Niedostosowania formy kształcenia do możliwości dziecka zagrożonego niepełnosprawnością a wybór szkoły specjalnej - ujęcie ogólne PEDAGOGICZNE PROGNOZOWANIE EDUKACJI DZIECKA ZAGROŻONEGO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ W PERSPEKTYWIE SPECJALISTÓW WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU Pedagogiczne wymiary prognozowania edukacji dzieci zagrożonych niepełnosprawnością a wybór szkoły 6.1.Perspektywy edukacji dziecka zagrożonego niepełnosprawnością - refleksje pedagogów 6.2.Współpraca pedagogów wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka z rodzicami dzieci zagrożonych niepełnosprawnością a wybór przyszłej placówki kształcenia PEDAGOGICZNA EFEKTYWNOŚĆ WSPARCIA I WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI DZIECI ZAGROŻNYCH NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ A WYBRANE UWARUNKOWANIA ZAWODOWE 7.1. Samoocena pedagogów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w kontekście wybranych uwarunkowań zawodowych i współpracy z rodzicami dzieci zagrożonych niepełnosprawnością 7.2.Obciążenia zawodowe pedagogów wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka a koherencja oddziaływania wspierającego 7.3.Samoocena i obciążenia zawodowe pedagogów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka - poszukiwanie związku WCZESNA TERAPIA I PLANOWANIE EDUKACJI DZIECKA ZAGROŻONEGO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ - ODPOWIEDZIALNA INTERWENCJA SPECJALISTÓW CZY TAKTYKA PERSFAZJI - RODZICIELSKIE IMPLIKACJE W DIALOGU DECYZYJNYM 8.1.Wczesne strategie terapeutyczne sposobem na współuczestnictwo rodziców dzieci niepełnosprawnych w planowaniu rozwoju i edukacji 8.2.Niepełnosprawność jako „prognostyk" edukacji dziecka - odpowiedzialna decyzyjność czy stereotyp naznaczenia 8.3.Odpowiedzialne doradztwo i partnerstwo w wyborze szkoły a zaangażowanie rodziców w terapie i rehabilitację dziecka zagrożonego niepełnosprawnością 8.4.Rodzicielska autonomia w wyborze szkoły dla dziecka zagrożonego niepełnosprawnością - wspólna droga czy samotny werdykt
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151853 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 161)
Bibliogr. s. 85-87.
Sygnatura czytelni BWF: IX Ą 61 ; IX Ą 62
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110495, 110492, 110493, 110496, 110494, 110491 L (6 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2980, F 2981 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności