158660
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości / Adam Hamrol. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2017. - 538 s. : il. ; 25 cm.
1. O inżynierii jakości i zarządzaniu jakością. 2. Zakres i układ książki. 3. Komentarz terminologiczny. Część I Jakość - postrzeganie i ocena. Rozdział 1 Postrzeganie i ocena jakości. 1.1. Postrzeganie jakości. 1.1.1. Definicja jakości. 1.1.2. Jakość w cyklu życia produktu. 1.2. Cechy jakościowe produktów i procesów. 1.3. Ocena jakości. 1.3.1. Badanie, pomiar i wyznaczanie stanu cech jakościowych . 1.3.2. Ocena jakości procesów produkcji oraz dostarczania usług. 1.3.3. Ocena jakości produktów finalnych. Część II Inżynieria jakości w cyklu życia produktu. Rozdział 2. Projektowanie produktów oraz przygotowanie procesów wykonania. 2.1. Projektowanie projakościowe. 2.1.1. Opracowanie planu projektu i zapewnienie warunków . 2.1.2. Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz możliwości ich spełnienia . 2.1.3. Identyfikacja ryzyka niespełniania założeń projektowych. 2.1.4. Innowacyjność i ciągłe doskonalenie produktów. 2.1.5. Ekonomiczny poziom jakości projektowej. 2.2. Zapewnienie jakości procesów wykonania produktów. 2.2.1. Badanie zdolności jakościowej maszyn i procesów. 2.2.2. Projektowanie granic tolerancji. 2.2.3. Zapewnienie zdolności jakościowej. 2.2.4. Tworzenie projakościowego środowiska pracy. 2.2.5. Standaryzacja pracy. 2.2.6. Uodpornianie procesów na błędy. 2.2.7. Kwalifikacja dostawców. Rozdział 3 Wykonanie produktów. 3.1. Kontrola 3.1.1. Kontrola w cyklu życia produktu. 3.1.2. Sposoby, zakres i cel kontroli. 3.1.3. Systemy. 3.1.4. Kontrola stuprocentowa i kontrola wyrywkowa . 3.1.5. Skuteczność i koszty kontroli. 3.1.6. Planowanie kontroli. 3.2. Sterowanie jakością. 3.2.1. Obwody sterowania jakością. 3.2.2. Statystyczne sterowanie procesem. 3.2.3. Utrzymywanie sprawności i dostępności maszyn. 3.2.4. Utrzymywanie porządku i przestrzeganie standardów. 3.2.5. Komunikacja i wizualizacja. 3.2.6. Kontrola. Rozdział 4 Utrzymanie jakości w procesach dystrybucji i użytkowania. 4.1. Zapewnienie jakości w procesach dystrybucji . 4.2. Zapewnienie prawa klienta do jakości . 4.3. Użytkowanie −ocena niezawodności wyrobów. Część III. Zarządzanie jakością. Rozdział 5 Zasady i strategie zarządzania jakością. 5.1. Cele i funkcje zarządzania jakością. 5.1.1. Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania. 5.1.2. Zarządzanie jakością. 5.2. Zasady zarządzania jakością. 5.2.1. Orientacja na klienta. 5.2.2. Przywództwo . 5.2.3. Zaangażowanie ludzi. 5.2.4. Podejście procesowe. 5.2.5. Ciągłe doskonalenie. 5.2.6. Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów. 5.2.7. Zarządzanie relacjami. 5.3. Koncepcje i strategie zarządzania jakością. 5.3.1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością. 5.3.2. TQM - powszechne zaangażowanie. 5.3.3. Six Sigma- dążenie do doskonałości . 5.3.4. Znormalizowane systemy zarządzania jakością. 5.3.5. Lean Manufacturing, Kaizen i inne koncepcje wspierające zarządzanie jakości. 5.3.6. Synergia różnych strategii - Lean Six Sigma. 5.4. Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością. 5.4.1. Koszty jakości . 5.4.2. Modele kosztów. 5.4.3. Rachunek kosztów jakości. Rozdział 6. Normalizacja w zarządzaniu jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem. 6.1. Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem. 6.2. Normalizacja systemów zarządzania jakością. 6.2.1. Zarządzanie jakością−normy serii ISO 9000. 6.2.2. Zarządzanie jakością w motoryzacji −norma IATF 16949. 6.3. Zarządzanie bezpieczeństwem . 6.3.1. Bezpieczeństwo informacji − ISO/ICE 27000. 6.3.2. Bezpieczeństwo żywności −ISO 22000 i HACCP 2246.3.3. Bezpieczeństwo wyrobów −znak CE. 6.3.4. Bezpieczeństwo i higiena pracy - PN-N 18001 6.4. Zarządzanie środowiskowe - ISO 14001. 6.5. Ogólne zasady projektowania i wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania. 6.5.1. Etapy projektowania. 6.5.2. Deklaracja kierownictwa. 6.5.3. Prace przygotowawcze. 6.5.4. Projektowanie systemów. 6.5.5. Integracja systemów. 6.6. Ocena znormalizowanych systemów zarządzania i certyfikacja. 6.6.1. Audyt . 6.6.2. Przegląd systemu. 6.6.3. Certyfi kacja znormalizowanych systemów zarządzania . Część IV. Instrumenty inżynierii i zarządzania jakością. Rozdział 7. Narzędzia rozwiązywania problemów i doskonalenia. 7.1. Wizualizacja. 7.1.1. Schemat blokowy. 7.1.2. Diagram SIPOC. 7.1.3. Sieć działań. 7.1.4. Mapa procesu - mapa przepływu wartości. 7.1.5. Diagram spaghetii −wykres sznurkowy. 7.1.6. Arkusz kontrolny. 7.2. Grupowanie i identyfi kacja relacji. 7.2.1. Burza mózgów. 7.2.2. Diagram Ishikawy i diagram podobieństwa. 7.2.3. Diagram relacji. 7.2.4. Diagram macierzowy. 7.2.5. Diagram systematyki. 7.2.6. Schemat 5-Why. 7.3. Wyznaczanie ważności. 7.3.1. Diagram Pareta. 7.3.2. Metoda ABCD. 7.3.3. Macierzowa analiza danych. Rozdział 8. Narzędzia i metody projakościowego planowania i projektowania. 8.1. Badania potrzeb, oczekiwań i satysfakcji klientów. 8.1.1. Metodyka badań. 8.1.2. Indeks satysfakcji klientów−CSI. 8.2. QFD -„dom jakości”. 8.3. Identyfikacja i analiza ryzyka -FMEA. 8.4. Planowanie eksperymentów. 8.4.1. Znaczenie eksperymentowania w inżynierii jakości. 8.4.2. Zmiana jednego czynnika. 8.4.3. Porównywanie procesów (wyrobów). 8.4.4. Systematyczna zamiana poziomu czynników. 8.4.5. Eksperyment czynnikowy - dwupoziomowy. 8.4.6. Plany Taguchiego. Rozdział 9 Narzędzia i metody kontroli oraz sterowania jakością. 9.1. Wskaźniki zdolności jakościowej. 9.2. Karty. 9.2.1. Zmienność naturalna i specjalna. 9.2.2. Projektowanie i analiza karty kontrolnej x-9.2.3. Karty kontrolne liczbowe. 9.2.4. Karty kontrolne alternatywne. 9.2.5. Zasady projektowania kart kontrolnych. 9.3. Statystyczna kontrola odbiorcza. 9.3.1. Ryzyko odbiorcy i dostawcy. 9.3.2. Kontrola odbiorcza alternatywna. 9.3.3. Kontrola odbiorcza liczbowa. 9.4. Badanie przydatności systemów pomiarowych. 9.4.1. Parametry systemu pomiarowego. 9.4.2. Ocena systemu pomiarowego cech mierzalnych− wskaźnik R& R. 9.4.3. Ocena systemu pomiarowego cech niemierzalnych. Załącznik 1Kompendium wiedzy ze statystyki dla inżyniera i menedżera jakości. Z1.1. Parametry populacji i statystyki próby. Z1.2. Histogram. Z1.3. Rozkłady. Z1.4. Przedziały ufności . Z1.5. Testy Z1.5.1. Testy parametryczne. Z1.5.2. Testy nieparametryczne. Z1.6. Analiza wariancji - ANOVA.Z1.7. Tablice. Z1.8. Regresja i korelacja Załącznik 2 Projekt Six Sigma- metodyka i przykłady.
Sygnatura czytelni BMW: IX H 91 @
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5647 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności