Hamrol Adam (1952- )
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Biblioteka Międzywydziałowa
(8)
Biblioteka WEiZ
(8)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Hamrol Adam (1952- )
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Manedżerowie
(1)
Temat
Zarządzanie jakością
(21)
Produkcja
(4)
Jakość
(2)
Bezpieczeństwo i higiena pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Inżynieria jakości
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(9)
Podręczniki
(7)
Opracowanie
(3)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia na stronach 493-496. Indeks.
Sprawność, strategie i praktyki sprawnego działania Sprawność działań i procesów Sprawność jako ogólna kategoria oceny działań Aspekty sprawności Sprawność działań przekłada się na sprawność procesu W procesie produkcyjnym sprawność ma odniesienie do jakości, kosztów i czasu Mierniki sprawności działań i procesów Mierniki muszą uwzględniać różne aspekty sprawności Mierniki odnoszą się do cech liczbowych lub atrybutowych Mierniki są wyrażane w różnych skalach pomiarowych Uniwersalne mierniki skuteczności Skuteczny - zgodny z oczekiwaniami lub wymaganiami Mierniki zgodnoŚci _ jak skuteczny był proces Mierniki zdolności - prognozowanie SkutecznoŚci procesu ,,Poziom Sigma" - jak blisko procesowi do doskonałości? . Jaki miernik skutecznoŚci wybrać? Uniwersalne mierniki efektywności Wskaźnik wydajności pracy _ jak efektywnie jest wykorzystany czas pracy? Wskaźnik oEE - jak efektywnie są wykorzystane maszyny i urządzenia? Wskaźnik efektywności procesu * gdzie jest dodawana wartoŚć? Mierniki finansowe i kosztowe Mierniki dedykowane do procesów W procesach rozwoju ważna jest innowacyjność W sprzedaży należy zwracać uwagę na terminowość W procesach wykonania liczy się skuteczność i stabilnoŚć W zaopatrzeniu ważna jest racjonalność zakupów i zapasów Utrzymanie ruchu to przede wszystkim niezawodność i dostępność W zarządzaniu zasobami ludzkimi oczekuje się stabilności i bezpieczeństwa Mierniki satysfakcji klienta Klient i dostawca różnie postrzegają jakość produktu Wskaźnik satysfakcji klienta uwzględnia znaczenie i ocenę wymagan Kluczowe wskaźniki sprawności Strategie i praktyki sprawnego działania. Zródła strategii i praktyk sprawnego dzialania Od filozofii do praktyki Zródla biznesowe i naukowe Ewolucja zamiast rewolucji Strategie sprawnego dzialania TQM - powszechne zaangażowanie . Zaangażowanie wszystkich w ciągłe doskonalenie Fundamentem są zasady Deminga Klient, procesy i dostawcy w centrum uwagi . Potrzeby i oczekiwania klienta Źródlem wymagań . . Podejście procesowe _ patrz na proces oczami klienta Udzial w konkursach o nagrodę jakości . Kaizen - problemy motywacją do dzialania Wykorzystanie każdej okazji do doskonalenia Doskonalenie malymi krokami Wynagradzanie aktywności Lean Manufacturing - sprawny przepływ wartości . Marnotrawstwo i wartość dodana _ woda i ogień sprawności Pozwolić wartości płynąć Wiele marnotrawstwa ukrywa się w procesach biurowych Six Signa - dążenie do perfekcji Postrzeganie jakości jako wartości dla klienta i dostawcy Aby coś zmienić, trzeba to najpierw zmierzyć oryginalne mierniki skuteczności Role Green - oraz Black Belta budują kulturę Six Sigma Metodyka DMAIC wyróżnikiem projektów Slx Sigma ' ToC - Zarządzanie ograniczeniami . Proces nie może być sprawniejszy niż jego najsłabsze ogniwo Ograniczenia są ukryte -_trzeba je znaleźć w modelach myślowych ograniczenie powinno narzucać tempo i warunki Znormalizowane systemy zarządzania- przestrzeganie standardów Nie tylko ISO wyznacza standardy Porządkuje i uspokaja Różne strategie - jeden cel Są różne, ale się przenikają i uzupełniają . Lean i Six Sigma tworzą silną parę 2.3. Praktyki sprawnego działania Zasady Są werbalnym orężem strategii Metodyki działania Nie tylko PDCA Metody i narzędzia Różnorodność i komplemęntarność Strategie i praktyki sprawnego dzialania w zapewnianiu, sterowaniu i doskonaleniu Zapewnianie, planowanie i organizowanie warunków do spełniania wymagań Budowanie zaufania Żródla dzisiejszych problemów powstały wczoraj W fazie zapewniania tworzy się podstawy przyszłych wyników (lub porażki) Cele i wartości - określanie tożsamości przedsiębiorstwa Misja, wizja i strategia Misja i wizja budują tożsamość Strategia i cele strategiczne wyznaczają pola i sposoby konkurowania Misja i strategia to nie slogany Misja, wizja, strategia, cele strategiczne i operacyjne muszą być spójne Wartości Są drogowskazem na co dzień Tworzą kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa Mająźr6d1aw otoczeniu przedsiębiorstwa Ludzie - kluczowy zasób. Przywódcy i kierownicy Przywódca wie, co jest dobre Kierownik potrafi sprawni ę działać Styl kierowania musi być dostosowany do sytuacji Pracownicy o sprawności działania człowieka decyduje wiedza, umiejętności i motywacja Jak znaIeźć tych najlepszych? Motywacja ma wiele wymiarów Aby się angażować, potrzeba współodpowiedzialności WielozadaniowoŚć zwiększa pewność siebie Dobra komunikacja pozwala unikać błędów Struktura organizacyjna wpływa na relacje między ludźmi Produkty - wizytówka przedsiębiorstwa Zrozumienie klienta Zrozumieć klientów - ich potrzeby i oczekiwania Klient i producent mają r6żne oczekiwania * konieczny jest kompromis Różne oczekiwania co do trwałości wyrobów QFD - link między projektantem a klientem Projektowanie równoległe - warunek sprawnego wdrażania produktów Planistandaryzacja pozwalają uniknąć błędów i opóŹnień FMEA - przewidywanie potencjalnych problemów Pułapki czasowe zmota projektantów Dostawcy - przedłużenie przedsiębiorstwa Partnerskie relacje z dostawcami warunkiem jakości i terminowoŚci dostaw Kwalifikacja dostawców wymaga uwzględnienia czynników Wewnętrznych i zewnętrznych Dylemat-produkować czy kupować Technologia i organizacja procesów produkcyjnych Proces _ przetwarzanie zasobów w produkty Procesy produkcyjne a procesy uslugowe Proces technologiczny - zmiana właściwości, kształtu i konfiguracji produktu Rodzaje produkcji _ decyduje postać, złożoność, różnorodność oraz ilość Produkcja na zamówienie lub na magazyn 22| Forma organizacji produkcji _ zależy od sposobu przepływu materialów Organizacja procesów a technologia i produkty Organizacja powinna nadążać za technologią Formy organizacji powinny być dostosowane do produktów i zapotrzebowania . Layout pomaga - nie może przeszkadzać Zasada just in Time wymusza przepływ Przeplyw jednej sztuki pozwala szybko reagować na błędy Wyrównane obciążenie warunkiem ciągłego przepływu Pchać czy wyciągać? . Współdzielenie zasobów Supermarket lekarstwem na zakłócenia i zmienność zapotrzebowania Mapowanie procesów Mapowanie strumienia wartości pozwala wiele zauważyć Standardy pracy pozwalają precyzyjnie planować System zapewnienia dostępności zasobów Bogactwo praktyk daje duże możliwości Praktyki 55 porządkują miejsce i otoczenie TPM zapewnia dostępność maszyn Poka Yoke zapobiega popełnianiu błędów SMED - skraca czas tracony naprzezbrojenia Visual Management zapęwnia dostępność i czytelność informacji Zarządzanie jakością Norma ISo 9001 wzorcem w zarządzaniu procesami Wymagania dotyczą wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa Podejście procesowe oraz cykl PDCA 269 Dokumentacja gwarantem spójności i trwałości systemu zarządzania Wprowadzanie systemu zarządzania jakością wymaga Systematyczności I konsekwencji Zmienność wymagań i warunków Zmienność ma różnorodne źródła i postaci Zadaniem sterowania jest minimalizacja odchyleń od wymagań obwód sterowania - kontrola, decyzja i działanie Kontrola - pozyskiwanie danych do sterowania Wielkości kontrolowane Wielkości kontrolowane są mierzone, obserwowane lub obliczane Muszą mieć związek z tym, co w działaniu lub w procesie jest ważne Wartości graniczne nie mogą być określane arbitralnie Łączą cele operacyjne i strategiczne Planowanie i prowadzenie kontroli Dzialania związane z kontrolą W planie kontroli należy uwzględniać różnorodne aspekty Kontrola procesu jest bardziej efektywna niż kontrola odbiorcza Za dużo kontroli może być kosztowne Wiarygodność kontroli Sterowanie i spełnianie wymagań Spełnianie wymagań i utrzymanie warunków Wyniki pomiarów są obciążone Błędy oceny mają różne skutki zmiennoscią Statystyczna kontrola odbiorcza Dostawca i odbiorca dzielą ryzyko niewłaściwej oceny . Plan kontroli jest kompromisem Statystyczna kontrola procesu - karty kontrolne Nadzorowanie stabilności procesu _ czy nie pojawiły się zakłócenia specjalne? Linie kontrolne to granice przedziału ufności nadzorowanej statystyki W praktyce wystarczy Znać kilka wzorców Projektowanie i prowadzenie kart kontrolnych Projektowanie i prowadzenię kart kontrolnych alternatywnych Audyt Audyt może odnosić się do systemu' procesu lub wyrobu o skuteczności decyduje przygotowanie audytorów Badanie wymagań i satysfakcji klientów Wiele źródeł oraz sposobów pozyskiwania danych i informacji Niewłaściwie dobrana próba może dać bezwartoŚciowe wyniki Obwody sterowania w praktyce Stanowiskowe obwody sterowania - dominuje samokontrola Praktyki 55, autonomicznę utrzymanie ruchu, Poka Yoke oraz wizualizacja Statystyczne sterowanie procesem (SPC) daje szansę na zero braków Międzywydziałowe obwody sterowania -łączą ludzi i procesy Trzeba widzieć całe przedsiębiorstwo Planowanie i harmonogramowanie łagodzi skutki zmienności zapotrzebowania .. Poziomowanie _ równomierne obciążenie wszystkich zasobów Zespołowe rozwiązywanie bieżących problemów - wykorzystanie Efektu synergii Systematyczna ocena dostawców oraz utrzymywanie racjonalnych zapasów Audyt i zaangażowanie menedżerów - ocena czy system jest Spójny Rynkowe obwody sterowania - sięgają poza przedsiębiorstwo Doskonalenie zdolności do spełniania wymagań 5.l. Doskonalenie - sztuka zauważania i wykorzystywania okazji problemy i okazje inspiracją do doskonalenia . Uczynienie z problemu szansy Doskonalenie odnosi się do celów strategicznych - prowadzone jest na poziomie operacyjnym Cęlę doskonalenia muszą być SMART Zarządzanie projektami doskonalącymi Doskonalenie na co dzień i doskonalenie jako projekt Nie popelnić falstartu - zidentyfikować stan aktualny i dominujące problemy Przyjąć sekwencję dzialań Rozpoczynać od doskonalenia i angażowania ludzi Właściwe zarządzanie projektem zmniejsza ryzyko niepowodzenia Dzialać metodycznie, opisywać prosto i zrozumiale Chwalić się osiągnięciami Narzędzia i metody doskonalenia Proste narzędzia - pomagają więcej zauważyć Narzędzia i metody pozwalają zalważyć to, Częgo nie widać golym okiem Umiejscowić w czasie i otoczeniu Zbięrać i w i wizualizować dane Znajdować podobieństwa Koncentrować się na czynnikach najważniejszych . Widzieć związki między rzeczami, faktami, zjawiskami Narzędzia logicznego wnioskowania odkrywać głęboko ukryte przyczyny problemów Eksperymentowanie-poznawanie zależności Identyfikowanie czynników, którymi można wpływać na sprawność procesu Eksperyment czynnikowy - wy znaczanie siły wpływu czynników Oraz ich interakcji Systematyczna zamiana czynników między lepszym a gorszym - szybkie wskazanie czynników krytycznych Porównywanie ,,lepszego z gorszym" - wykorzystanie danych z przeszlości Samodoskonalenie oraz doskonalenie systemu Praktyki 55 w laboratorium Skracanie czasu przezbrajania . Usprawnianie przeplywu Zmiana layoutu Kompleksowa zmiana organizacji całego procesu produkcyjnego Skracanie taktu linii montażowej Stabilizacja i poprawa zdolności jakościowej procesu Projekt S ix _sigma przeprowadzony według metodyki DMAIC Male, lokalne usprawnienia Gemba-MTM Wybór i ocena efektywności projektów Korzystać z różnych źródeł inspiracji Najważniejsze są korzyści przedsiębiorstwa Uwzględniać wskaźniki kosztów jakości Wpisywać się w cele przedsiębiorstwa Ważyć nakłady i korzyści
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 93
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. E 5908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie i praktyki sprawnego działania : lean, six sigma i inne / Adam Hamrol. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. - 501 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 491-494. Indeks.
Sprawność, strategie i praktyki sprawnego działania Sprawność działań i procesów Sprawność jako ogólna kategoria oceny działań Sprawność ma wiele wymiarów Sprawność działań przekłada się na sprawność procesu W procesie produkcyjnym sprawność ma odniesienie do jakości, kosztów i czasu 1.2.Mierniki sprawności działań i procesów Mierniki muszą uwzględniać różne konteksty Mierniki odnoszą się do cech liczbowych lub atrybutowych Należy wybrać odpowiednią skalę pomiarową Uniwersalne mierniki skuteczności Mierniki zgodności - jak skuteczny jest proces? Mierniki zdolności - jak skuteczny może być proces? „Poziom Sigma" - jak blisko procesowi do doskonałości? Jaki miernik skuteczności wybrać? Uniwersalne mierniki efektywności Wskaźnik wydajności pracy - wykorzystanie czasu pracy Wskaźnik efektywności wykorzystania maszyn i urządzeń Wskaźnik efektywność procesu Mierniki finansowe i kosztowe Mierniki dedykowane do procesów W procesach rozwoju ważna jest innowacyjność i skuteczność W sprzedaży należy zwracać uwagę na dynamikę W procesach wykonania liczy się skuteczność i stabilność W zaopatrzeniu ważna jest racjonalność zakupów i zapasów Utrzymanie ruchu to przede wszystkim dostępność do infrastruktury W zarządzaniu zasobami ludzkimi oczekuje się stabilności Mierniki satysfakcji klienta Klient i dostawca różnie postrzegają jakość produktu Wskaźnik satysfakcji klienta uwzględnia znaczenie i ocenę wymagań Kluczowe wskaźniki sprawności Strategie i praktyki sprawnego działania Źródła strategii i praktyk sprawnego działania Nowe spojrzenie Propozycja uporządkowania Strategie i praktyki mają źródła biznesowe i naukowe Ewolucja zamiast rewolucji 2.2.Strategie sprawnego działania TQM - powszechne zaangażowanie Zaangażowanie wszystkich w ciągle doskonalenie Fundamentem są zasady Deminga Klient, procesy i dostawcy są centrum uwagi Klient wyznacza wymagania Podejście procesowe - patrz na proces oczami klienta Udział w konkursach o nagrodę jakości-ważną praktyką TQM Kaizen - wykorzystanie każdej okazji do poprawy sprawności działań Sposób myślenia i działania na co dzień i odwoływanie się do pozytywnych emocji Doskonalenie małymi krokami Wynagradzanie aktywności Lean Manufacturing - sprawny przepływ wartości dodanej Marnotrawstwo i wartość dodana - woda i ogień sprawności Aby „być Lean", trzeba mieć szeroko otwarte oczy W procesach usługowych i biurowych Lean może być szczególnie potrzebny Six Sigma - dążenie do doskonałości procesów Postrzeganie jakości jako wartości dla klienta i dostawcy Aby coś zmienić, trzeba to najpierw zmierzyć Stopnie wtajemniczenia budują kulturę Six Sigma Metodyka DM AIC jest siłą napędową projektów Six Sigma TOC - zarządzanie ograniczeniami Proces nie może być silniejszy niż jego najsłabsze ogniwo Ograniczenia są ukryte - trzeba je znaleźć w modelach myślowych Ograniczenie powinno narzucać tempo i warunki Znormalizowane systemy zarządzania - zarządzanie przez przestrzeganie standardów Nie tylko ISO wyznacza standardy Porządkuje i uspokaja Różne strategie - jeden cel Są różne, ale się przenikają Lean i Six Sigma tworzą silną parę 2.3. Praktyki sprawnego działania Zasady Są werbalnym orężem strategii Metodyki działania PDCA i inne modyfikacje cyklu organizacyjnego Strategie i praktyki sprawnego działania w zapewnianiu, sterowaniu i doskonaleniu Zapewnianie Planowanie i organizowanie warunków do spełniania wymagań Budowanie zaufania Źródła dzisiejszych problemów powstały wczoraj W fazie zapewniania tworzy się podstawy przyszłych wyników (lub porażki) Cele i wartości - określanie tożsamości przedsiębiorstwa Misja, wizja i strategia Misja i wizja budują tożsamość Strategia i cele strategiczne wyznaczają pola i sposoby konkurowania Misja i strategia to nie slogany Misja, wizja, strategia, cele strategiczne i procesy operacyjne muszą być spójne Wartości W codziennych działaniach drogowskazem są wartości podstawowe Wartości tworzą kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa Na wartości podstawowe wpływ ma otoczenie przedsiębiorstwa 3.3.Ludzie - kluczowy zasób Przywódcy i kierownicy Przywódca wie, co jest dobre dla przedsiębiorstwa Kierownik wie, jak sprawnie działać Styl kierowania musi być dostosowany do sytuacji Pracownicy 0sprawności działań człowieka decyduje wiedza, umiejętności 1motywacja Jak znaleźć tych najlepszych? Motywacja ma wiele wymiarów Aby się angażować, potrzeba współodpowiedzialności Wielozadaniowość zwiększa pewność siebie Dobra komunikacja pozwala unikać błędów Struktura organizacyjna wpływa na relacje między ludźmi 3.4.Produkty - narzędzie konkurowania Zrozumienie klienta Zrozumieć klientów i ich wymagania Klient i producent mają różne oczekiwania - konieczny jest kompromis Różne oczekiwania co do trwałości wyrobów Metody rozpoznawania potrzeb i oczekiwań klientów Projektowanie równolegle - warunek sprawnego wdrażania produktów Plan i standaryzacja pozwalają uniknąć błędów i opóźnień FMEA - przewidywanie potencjalnych problemów W procesie projektowania łatwo wpaść w pułapki 3.5.Dostawcy - zewnętrzne oddziały przedsiębiorstwa Partnerskie relacje z dostawcami warunkiem jakości i terminowości dostaw Kwalifikacja dostawców wymaga uwzględnienia czynników wewnętrznych i zewnętrznych Dylemat - produkować czy kupować? 3.6.Technologia i organizacja procesów produkcyjnych Trochę definicji Procesy produkcyjne Technologia wymaga wsparcia organizacyjnego Technologia jest oparta na wiedzy specjalistycznej Formy organizacji produkcji muszą być dobrane do produktów i zapotrzebowania Lay-out musi pomagać - nie może przeszkadzać Organizacja procesów zorientowana na cel „dokładnie na czas" Dokładnie na czas, czyli dobry produkt w ustalonym terminie Dążyć do przepływu jednej sztuki Przepływ jednej sztuki pozwala szybko reagować na błędy Wyrównane obciążenie warunkiem ciągłego przepływu Pchać czy wyciągać? Współdzielenie zasobów Supermarket panaceum na nieciągłości przepływu Mapowanie procesów Mapowanie strumienia wartości pozwala wiele zauważyć Standardy pracy pozwalają precyzyjnie planować Najlepiej przekonują sukcesy 3.7.Praktyki zapewniania dostępności zasobów Bogactwo praktyk daje duże możliwości Praktyki 5S porządkują miejsce i otoczenie TPM zapewnia dostępność maszyn Poka Yoke zapobiega popełnianiu prostych błędów SMED - skraca czas tracony na przezbrojenia Visual Management zapewnia dostępność i czytelność informacji 3.8.Zarządzanie jakością - zapewnienie spójności Norma ISO 9001 wzorcem w zarządzaniu procesami produkcyjnymi Wymagania dotyczą wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa Dokumentacja gwarantem spójności i trwałości systemu zarządzania Wprowadzanie systemu zarządzania jakością wymaga systematyczności i konsekwencji Sterowanie Spełnianie wymagań 4.1.Spełnianie wymagań i utrzymanie warunków Zmienność wymagań i warunków Zmienność ma różną naturę Zadaniem sterowania jest minimalizacja odchyleń od wymagań Obwód sterownia 4.2.Kontrola - pozyskiwanie danych do sterowania Wielkości kontrolowane Wielkości kontrolowane to mierniki sprawności w działaniu Muszą mieć związek z tym, co w działaniu lub w procesie jest ważne Wartości graniczne nie mogą być określane arbitralnie Łączą cele operacyjne i strategiczne Formy kontroli Kontrola ma wiele wymiarów Kontrolę trzeba starannie planować Kontrola procesu jest lepsza niż kontrola odbiorcza Wiarygodność kontroli Wyniki pomiarów są obciążone zmiennością Błędy oceny mają różne skutki Za dużo kontroli może być kosztowne Statystyczna kontrola odbiorcza W statystycznej kontroli odbiorczej dostawca i odbiorca ponoszą ryzyko Plan kontroli musi być kompromisem Statystyczna kontrola procesu - karty kontrolne Nadzorowanie stabilności procesu Linie kontrolne to granice przedziału ufności W praktyce wystarczy znać kilka wzorców Audyt Audyt powinien być ukierunkowany O skuteczności decyduje przygotowanie audytorów Badanie wymagań i satysfakcji klientów Wiele źródeł danych Niewłaściwie dobrana próba może dać bezwartościowe wyniki 4.3. Obwody sterowania w praktyce Stanowiskowe obwody sterowania - przede wszystkim samokontrola Narzędzia samokontroli są podstawą stanowiskowych obwodów sterowania Statystyczne sterowanie procesem Międzywydziałowe obwody sterowania - łączą ludzi i procesy Podejście procesowe podstawą międzywydziałowych obwodów sterowania Planowanie i harmonogramowanie pozwala pokonać zmienność Równomierne obciążenie wszystkich zasobów Zespołowe rozwiązywanie bieżących problemów Oceniać dostawców i utrzymywać racjonalne zapasy Obserwować i oceniać, czy system jest spójny Rynkowe obwody sterowania - sięgają poza przedsiębiorstwo Rozdział 5 Doskonalenie Zwiększanie zdolności do spełniania wymagań 5.1. Doskonalenie - sztuka zauważania i wykorzystywania okazji Problemy i okazje inspiracją do doskonalenia Zamiana problemu na okazję Cele i obszary doskonalenia Doskonalenie odnosi się do celów strategicznych - prowadzone jest przede wszystkim na poziomie operacyjnym Koncentracja na zmianach w istniejących zasobach Cele doskonalenia muszą być SM ART Zarządzanie projektami doskonalącymi Doskonalenie na co dzień i doskonalenie jako projekt Nie popełnić falstartu - zidentyfikować stan aktualny i dominujące problemy Przyjąć sekwencję działań Rozpoczynać od doskonalenia ludzi Przywództwo, struktura organizacyjna, motywowanie Właściwe zarządzanie projektem zmniejsza ryzyko niepowodzenia Karta projektu - informuje i mobilizuje Działać metodycznie, opisywać prosto i zrozumiale Chwalić się osiągnięciami 5.2.Narzędzia i metody doskonalenia Proste narzędzia - pomagają więcej zauważyć Narzędzia i metody pozwalają zauważyć to, czego nie widać „gołym" okiem Umiejscowić w czasie i otoczeniu Zbierać i wizualizować dane Znajdować podobieństwa Koncentrować się na czynnikach najważniejszych Widzieć związki między rzeczami, faktami, zjawiskami Zadawać pytania Narzędzia logicznego wnioskowania Eksperymentowanie - poznawanie zależności Wiedzieć, „czym" można skutecznie wpływać na sprawność procesu Interakcje mogą być krytyczne - pełny eksperyment czynnikowy Zamiana czynników między lepszym a gorszym Porównywanie „lepszego z gorszym" 5.3.Studia przypadków Porządkowanie Samodoskonalenie oraz doskonalenie systemu Praktyki 5S w laboratorium Skracanie czasu przezbrajania Usprawnianie przepływu Zmiana lay-outu Kompleksowa zmiana organizacji całego procesu produkcyjnego Skracanie taktu linii montażowej Poprawa zdolności jakościowej Dobranie optymalnych parametrów procesu Maie, lokalne usprawnienia Gemba-MTM Umieć zauważać 5.4. Wybór i ocena efektywności projektów Należy korzystać z różnych źródeł inspiracji Najważniejsze są korzyści przedsiębiorstwa Kryterium wyboru projektów mogą być wskaźniki kosztów jakości Wpisywać się w cele przedsiębiorstwa Ważyć nakłady i korzyści
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [491]-494. Indeks.
Streszczenie: Książka prezentuje metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony. Wskazuje właściwe narzędzia, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób. Przedstawia metody, techniki, procesy i dobre praktyki oraz pokazuje jak umiejętnie zastosować je we własnej działalności w opraciu o liczne przykłady zaczerpnięte z polskich przedsiębiorstw. Autor omawia modne obecnie metody zarządzania, takie jak lean management - dostosowanie przedsiębiorstwa do warunków panujących w otoczeniu przez racjonalizację działań i struktur, kaizen - ciągłe udoskonalanie procesów dzięki wszystkim pracownikom firmy. Prezentuje również filozofię six sigma.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 685 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 92
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 141402 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości / Adam Hamrol. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2017. - 538 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
1. O inżynierii jakości i zarządzaniu jakością. 2. Zakres i układ książki. 3. Komentarz terminologiczny. Część I Jakość - postrzeganie i ocena. Rozdział 1 Postrzeganie i ocena jakości. 1.1. Postrzeganie jakości. 1.1.1. Definicja jakości. 1.1.2. Jakość w cyklu życia produktu. 1.2. Cechy jakościowe produktów i procesów. 1.3. Ocena jakości. 1.3.1. Badanie, pomiar i wyznaczanie stanu cech jakościowych . 1.3.2. Ocena jakości procesów produkcji oraz dostarczania usług. 1.3.3. Ocena jakości produktów finalnych. Część II Inżynieria jakości w cyklu życia produktu. Rozdział 2. Projektowanie produktów oraz przygotowanie procesów wykonania. 2.1. Projektowanie projakościowe. 2.1.1. Opracowanie planu projektu i zapewnienie warunków . 2.1.2. Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz możliwości ich spełnienia . 2.1.3. Identyfikacja ryzyka niespełniania założeń projektowych. 2.1.4. Innowacyjność i ciągłe doskonalenie produktów. 2.1.5. Ekonomiczny poziom jakości projektowej. 2.2. Zapewnienie jakości procesów wykonania produktów. 2.2.1. Badanie zdolności jakościowej maszyn i procesów. 2.2.2. Projektowanie granic tolerancji. 2.2.3. Zapewnienie zdolności jakościowej. 2.2.4. Tworzenie projakościowego środowiska pracy. 2.2.5. Standaryzacja pracy. 2.2.6. Uodpornianie procesów na błędy. 2.2.7. Kwalifikacja dostawców. Rozdział 3 Wykonanie produktów. 3.1. Kontrola 3.1.1. Kontrola w cyklu życia produktu. 3.1.2. Sposoby, zakres i cel kontroli. 3.1.3. Systemy. 3.1.4. Kontrola stuprocentowa i kontrola wyrywkowa . 3.1.5. Skuteczność i koszty kontroli. 3.1.6. Planowanie kontroli. 3.2. Sterowanie jakością. 3.2.1. Obwody sterowania jakością. 3.2.2. Statystyczne sterowanie procesem. 3.2.3. Utrzymywanie sprawności i dostępności maszyn. 3.2.4. Utrzymywanie porządku i przestrzeganie standardów. 3.2.5. Komunikacja i wizualizacja. 3.2.6. Kontrola. Rozdział 4 Utrzymanie jakości w procesach dystrybucji i użytkowania. 4.1. Zapewnienie jakości w procesach dystrybucji . 4.2. Zapewnienie prawa klienta do jakości . 4.3. Użytkowanie −ocena niezawodności wyrobów. Część III. Zarządzanie jakością. Rozdział 5 Zasady i strategie zarządzania jakością. 5.1. Cele i funkcje zarządzania jakością. 5.1.1. Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania. 5.1.2. Zarządzanie jakością. 5.2. Zasady zarządzania jakością. 5.2.1. Orientacja na klienta. 5.2.2. Przywództwo . 5.2.3. Zaangażowanie ludzi. 5.2.4. Podejście procesowe. 5.2.5. Ciągłe doskonalenie. 5.2.6. Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów. 5.2.7. Zarządzanie relacjami. 5.3. Koncepcje i strategie zarządzania jakością. 5.3.1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością. 5.3.2. TQM - powszechne zaangażowanie. 5.3.3. Six Sigma- dążenie do doskonałości . 5.3.4. Znormalizowane systemy zarządzania jakością. 5.3.5. Lean Manufacturing, Kaizen i inne koncepcje wspierające zarządzanie jakości. 5.3.6. Synergia różnych strategii - Lean Six Sigma. 5.4. Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością. 5.4.1. Koszty jakości . 5.4.2. Modele kosztów. 5.4.3. Rachunek kosztów jakości. Rozdział 6. Normalizacja w zarządzaniu jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem. 6.1. Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem. 6.2. Normalizacja systemów zarządzania jakością. 6.2.1. Zarządzanie jakością−normy serii ISO 9000. 6.2.2. Zarządzanie jakością w motoryzacji −norma IATF 16949. 6.3. Zarządzanie bezpieczeństwem . 6.3.1. Bezpieczeństwo informacji − ISO/ICE 27000. 6.3.2. Bezpieczeństwo żywności −ISO 22000 i HACCP 2246.3.3. Bezpieczeństwo wyrobów −znak CE. 6.3.4. Bezpieczeństwo i higiena pracy - PN-N 18001 6.4. Zarządzanie środowiskowe - ISO 14001. 6.5. Ogólne zasady projektowania i wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania. 6.5.1. Etapy projektowania. 6.5.2. Deklaracja kierownictwa. 6.5.3. Prace przygotowawcze. 6.5.4. Projektowanie systemów. 6.5.5. Integracja systemów. 6.6. Ocena znormalizowanych systemów zarządzania i certyfikacja. 6.6.1. Audyt . 6.6.2. Przegląd systemu. 6.6.3. Certyfi kacja znormalizowanych systemów zarządzania . Część IV. Instrumenty inżynierii i zarządzania jakością. Rozdział 7. Narzędzia rozwiązywania problemów i doskonalenia. 7.1. Wizualizacja. 7.1.1. Schemat blokowy. 7.1.2. Diagram SIPOC. 7.1.3. Sieć działań. 7.1.4. Mapa procesu - mapa przepływu wartości. 7.1.5. Diagram spaghetii −wykres sznurkowy. 7.1.6. Arkusz kontrolny. 7.2. Grupowanie i identyfi kacja relacji. 7.2.1. Burza mózgów. 7.2.2. Diagram Ishikawy i diagram podobieństwa. 7.2.3. Diagram relacji. 7.2.4. Diagram macierzowy. 7.2.5. Diagram systematyki. 7.2.6. Schemat 5-Why. 7.3. Wyznaczanie ważności. 7.3.1. Diagram Pareta. 7.3.2. Metoda ABCD. 7.3.3. Macierzowa analiza danych. Rozdział 8. Narzędzia i metody projakościowego planowania i projektowania. 8.1. Badania potrzeb, oczekiwań i satysfakcji klientów. 8.1.1. Metodyka badań. 8.1.2. Indeks satysfakcji klientów−CSI. 8.2. QFD -„dom jakości”. 8.3. Identyfikacja i analiza ryzyka -FMEA. 8.4. Planowanie eksperymentów. 8.4.1. Znaczenie eksperymentowania w inżynierii jakości. 8.4.2. Zmiana jednego czynnika. 8.4.3. Porównywanie procesów (wyrobów). 8.4.4. Systematyczna zamiana poziomu czynników. 8.4.5. Eksperyment czynnikowy - dwupoziomowy. 8.4.6. Plany Taguchiego. Rozdział 9 Narzędzia i metody kontroli oraz sterowania jakością. 9.1. Wskaźniki zdolności jakościowej. 9.2. Karty. 9.2.1. Zmienność naturalna i specjalna. 9.2.2. Projektowanie i analiza karty kontrolnej x-9.2.3. Karty kontrolne liczbowe. 9.2.4. Karty kontrolne alternatywne. 9.2.5. Zasady projektowania kart kontrolnych. 9.3. Statystyczna kontrola odbiorcza. 9.3.1. Ryzyko odbiorcy i dostawcy. 9.3.2. Kontrola odbiorcza alternatywna. 9.3.3. Kontrola odbiorcza liczbowa. 9.4. Badanie przydatności systemów pomiarowych. 9.4.1. Parametry systemu pomiarowego. 9.4.2. Ocena systemu pomiarowego cech mierzalnych− wskaźnik R& R. 9.4.3. Ocena systemu pomiarowego cech niemierzalnych. Załącznik 1Kompendium wiedzy ze statystyki dla inżyniera i menedżera jakości. Z1.1. Parametry populacji i statystyki próby. Z1.2. Histogram. Z1.3. Rozkłady. Z1.4. Przedziały ufności . Z1.5. Testy Z1.5.1. Testy parametryczne. Z1.5.2. Testy nieparametryczne. Z1.6. Analiza wariancji - ANOVA.Z1.7. Tablice. Z1.8. Regresja i korelacja Załącznik 2 Projekt Six Sigma- metodyka i przykłady.
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 91
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. E 5647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości / Adam Hamrol. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 538 stron : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1.O inżynierii jakości i zarządzaniu jakością Jakość - postrzeganie i ocena Postrzeganie i ocena jakości 1.1.Postrzeganie jakości 1.1.1.Definicja jakości 1.1.2.Jakość w cyklu życia produktu 1.2.Cechy jakościowe produktów i procesów 1.3.Ocena jakości 1.3.1.Badanie, pomiar i wyznaczanie stanu cech jakościowych 1.3.2.Ocena jakości procesów produkcji oraz dostarczania usług 1.3.3.Ocena jakości produktów finalnych Inżynieria jakości w cyklu życia produktu Projektowanie produktów oraz przygotowanie procesów wykonania 2.1. Projektowanie projakościowe 2.1.1.Opracowanie planu projektu i zapewnienie warunków 2.1.2.Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz możliwości ich spełnienia 2.1.3.Identyfikacja ryzyka niespełniania założeń projektowych 2.1.4.Innowacyjność i ciągle doskonalenie produktów 2.1.5.Ekonomiczny poziom jakości projektowej 2.2. Zapewnienie jakości procesów wykonania produktów 2.2.1.Badanie zdolności jakościowej maszyn i procesów 2.2.2.Projektowanie granic tolerancji 2.2.3.Zapewnienie zdolności jakościowej 2.2.4.Tworzenie projakościowego środowiska pracy 2.2.5.Standaryzacja pracy 2.2.6.Uodpornianie procesów na Wędy 2.2.7.Kwalifikacja dostawców Wykonanie produktów 3.1.Kontrola jakości 3.1.1.Kontrola w cyklu życia produktu 3.1.2.Sposoby, zakres i cel kontroli 3.1.3.Systemy pomiarowe 3.1.4.Kontrola stuprocentowa i kontrola wyrywkowa 3.1.5.Skuteczność i koszty kontroli 3.1.6.Planowanie kontroli 3.2.Sterowanie jakością 3.2.1.Obwody sterowania jakością 3.2.2.Statystyczne sterowanie procesem 3.2.3.Utrzymywanie sprawności i dostępności maszyn 3.2.4.Utrzymywanie porządku i przestrzeganie standardów 3.2.5.Komunikacja i wizualizacja 3.2.6.Kontrola dostaw Utrzymanie jakości w procesach dystrybucji i użytkowania 4.1.Zapewnienie jakości w procesach dystrybucji 4.2.Zapewnienie prawa klienta do jakości 4.3.Użytkowanie - ocena niezawodności wyrobów Zarządzanie jakością Zasady i strategie zarządzania jakością 5.1. Cele i funkcje zarządzania jakością 5.1.1.Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania 5.1.2.Zarządzanie jakością 5.2.Zasady zarządzania jakością 5.2.1.Orientacja na klienta 5.2.2.Przywództwo 5.2.3.Zaangażowanie ludzi 5.2.4.Podejście procesowe 5.2.5.Ciągle doskonalenie 5.2.6.Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów 5.2.7.Zarządzanie relacjami 5.3.Koncepcje i strategie zarządzania jakością 5.3.1.Ewolucja podejścia do zarządzania jakością 5.3.2.TQM - powszechne zaangażowanie 5.3.3.Six Sigma - dążenie do doskonałości 5.3.4.Znormalizowane systemy zarządzania jakością 5.3.5.Lcan Manufacturing, Kaizen i inne koncepcje wspierające zarządzanie jakością 5.3.6.Synergia różnych strategii - Lecin Sbc Sigma 5.4.Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością 5.4.1.Koszty jakości 5.4.2.Modele kosztów jakości 5.4.3.Rachunek kosztów jakości Normalizacja w zarządzaniu jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem 6.1.Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem 6.2.Normalizacja systemów zarządzania jakością 6.2.1.Zarządzanie jakością - normy serii ISO 9000 6.2.2.Zarządzanie jakością w motoryzacji — norma IATF 16949 6.3.Zarządzanie bezpieczeństwem 6.3.1.Bezpieczeństwo informacji - ISO/ICE 27000 6.3.2.Bezpieczeństwo żywności - ISO 22000 i HACCP 6.3.3.Bezpieczeństwo wyrobów — znak CE 6.3.4.Bezpieczeństwo i higiena pracy - PN-N 18001 6.4.Zarządzanie środowiskowe - ISO 14001 6.5.Ogólne zasady projektowania i wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania 6.5.1.Etapy projektowania 6.5.2.Deklaracja kierownictwa 6.5.3.Prace przygotowawcze 6.5.4.Projektowanie systemów 6.5.5.Integracja systemów 6.6.Ocena znormalizowanych systemów zarządzania i certyfikacja 6.6.1.Audyt 6.6.2.Przegląd systemu 6.6.3.Certyfikacja znormalizowanych systemów zarządzania Instrumenty inżynierii i zarządzania jakością Narzędzia rozwiązywania problemów i doskonalenia 7.1.Wizualizacja 7.1.1.Schemat blokowy 7.1.2.Diagram SIPOC 7.1.3.Sieć działań 7.1.4.Mapa procesu - mapa przepływu wartości 7.1.5.Diagram spaghetii — wykres sznurkowy 7.1.6.Arkusz kontrolny 7.2.Grupowanie i identyfikacja relacji 7.2.1.Burza mózgów 7.2.2.Diagram Ishikawy i diagram podobieństwa 7.2.3.Diagram relacji 7.2.4.Diagram macierzowy 7.2.5.Diagram systematyki 7.2.6.Schemat 5-Why 7.3.Wyznaczanie ważności 7.3.1.Diagram Pareta 7.3.2.Metoda ABCD 7.3.3.Macierzowa analiza danych Narzędzia i metody projakościowego planowania i projektowania 8.1.Badania potrzeb, oczekiwań i satysfakcji klientów 8.1.1.Metodyka badań 8.1.2.Indeks satysfakcji klientów - CSI 8.2.QFD -„dom jakości" 8.3.Identyfikacja i analiza ryzyka - FMEA 8.4.Planowanie eksperymentów 8.4.1.Znaczenie eksperymentowania w inżynierii jakości 8.4.2.Zmiana jednego czynnika 8.4.3.Porównywanie procesów (wyrobów) 8.4.4.Systematyczna zamiana poziomu czynników 8.4.5.Eksperyment czynnikowy — dwupoziomowy 8.4.6.Plany Taguchiego Narzędzia i metody kontroli oraz sterowania jakością 9.1.Wskaźniki zdolności jakościowej 9.2.Karty kontrolne 9.2.1.Zmienność naturalna i specjalna 9.2.2.Projektowanie i analiza karty kontrolnej x 9.2.3.Karty kontrolne liczbowe 9.2.4.Karty kontrolne alternatywne 9.2.5.Zasady projektowania kart kontrolnych 9.3.Statystyczna kontrola odbiorcza 9.3.1.Ryzyko odbiorcy i dostawcy 9.3.2.Kontrola odbiorcza alternatywna 9.3.3.Kontrola odbiorcza liczbowa 9.4.Badanie przydatności systemów pomiarowych 9.4.1.Parametry systemu pomiarowego 9.4.2.Ocena systemu pomiarowego cech mierzalnych - wskaźnik R&R 9.4.3.Ocena systemu pomiarowego cech niemierzalnych Kompendium wiedzy ze statystyki dla inżyniera i menedżera jakości Zl.l. Parametry populacji i statystyki próby Z1.2. Histogram Z1.3. Rozkłady Z 1.4. Przedziały ufności Z1.5. Testy statystyczne Zl.5.1. Testy parametryczne Zl.5.2. Testy nieparametryczne Z1.6. Analiza wariancji - ANOVA Z1.7. Tablice wielodzielcze Z 1.8. Regresja i korelacja Projekt Six Sigma - metodyka i przykłady
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości : ze spojrzeniem w rzeczywistość 4.0 / Adam Hamrol. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 368 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką jakości, inżynierów i studentów studiów technicznych i ekonomicznych.
Z jakością do Rzeczywistości 4.0 11 1. Jakość dóbr jako stymulator wzrostu i rozwoju 12 1.1. Permanentny deficyt jakości 12 1.2. Permanentny deficyt jakości stymulatorem wzrostu i rozwoju gospodarczego 14 1.3. Permanentny deficyt jakości katalizatorem rozwoju naukowo-technicznego 15 2. Czwarta rewolucja przemysłowa 17 3. Rzeczywistość 4.0 19 ROZDZIAŁ 1 Postrzeganie i definiowanie jakości 29 1.1. Postrzeganie jakości 29 1.1.1. Trochę historii 29 1.1.2. Konteksty postrzegania jakości produktu 30 1.2. Potrzeby, oczekiwania i wymagania 32 1.3. Właściwości jakościowe produktów 34 1.3.1. Metawłaściwości wyrobów i usług 35 1.3.2. Marketingowe właściwości wyrobów 36 1.3.3. Marketingowe właściwości usług 38 1.3.4. Procesowe właściwości wyrobów 39 1.3.5. Procesowe właściwości usług 40 1.4. Jakość w cyklu życia produktu 41 1.4.1. Cykl życia produktu 41 1.4.2. Łańcuch jakości 43 1.4.3. Kluczowe znaczenie etapu projektowania 45 ROZDZIAŁ 2 Ocena jakości 49 2.1. Podstawowe pojęcia 49 2.1.1. Ocena, obserwacja, pomiar 49 2.1.2. Dane liczbowe oraz dane opisowe 50 2.1.3. Skale pomiarowe 51 2.1.4. Niezgodność i wada 52 2.2. Ocena jakości 54 2.2.1. Ocena jakości produktów finalnych – perspektywa klienta 54 2.2.2. Ocena jakości produktów w procesie realizacji – perspektywa wykonawcy 55 2.3. Mierniki satysfakcji klientów 56 2.4. Mierniki jakości procesów 57 2.4.1. Mierniki odnoszące się do niezgodności (DPU, DPO, DPMO) 58 2.4.2. Mierniki odnoszące się jednostek zgodnych/niezgodnych (p, ppm, FTY) 59 2.4.3. Wskaźnik zdolności jakościowej (Cp, Cpk) 60 2.4.4. Poziom sigma 66 2.4.5. Wskaźnik OEE 69 ROZDZIAŁ 3 Planowanie jakości produktów 73 3.1. Etapy planowania jakości produktu 73 3.2. Identyfikacja potrzeb i oczekiwań klientów 74 3.2.1. Model Kano 75 3.2.2. Mapa jakości produktu 76 3.3. Współtworzenie produktów przez klientów 77 3.3.1. Masowa kastomizacja 77 3.3.2. Konfiguratory produktów 80 3.3.3. Design Thinking 81 3.4. Projektowanie produktu 81 3.4.1. Innowacyjność produktu 81 3.4.2. Quality Function Deployment 82 3.4.3. Systemy projektowania 86 3.4.4. Zapewnianie niezawodności, bezpieczeństwa i ekologiczności wyrobów 88 3.5. Ocena ryzyka 94 3.5.1. Przegląd, weryfikacja oraz walidacja 95 3.5.2. Badania prototypu 96 3.5.3. FMEA produktu 96 ROZDZIAŁ 4 Planowanie i zapewnienie zdolności jakościowej procesów realizacji produktu 107 4.1. Zdolność jakościowa procesu 107 4.1.1. Dobór technologii 108 4.1.2. Dobór parametrów procesu 110 4.1.3. Zapewnienie warunków pracy 113 4.1.4. Standaryzacja pracy .116 4.1.5. Praktyki 5S 119 4.1.6. Zapobieganie powstawaniu błędów i wczesne ich wykrywanie 120 4.1.7. Utrzymanie zdolności jakościowej 124 4.2. Kwalifikacja dostawców 124 4.3. Weryfikacja zdolności jakościowej procesu 128 4.3.1. Kontrola pierwszej sztuki 128 4.3.2. Testowanie zdolności jakościowej 129 4.3.3. Planowanie kontroli jakości 129 4.4. FMEA procesu 129 ROZDZIAŁ 5 Kontrola jakości 135 5.1. Planowanie kontroli jakości 135 5.2. System pomiarowo-kontrolny 138 5.2.1. Skuteczność kontroli 138 5.2.2. Sprzęt pomiarowo-kontrolny 139 5.2.3. Badanie przydatności systemów pomiarowych 140 5.2.4. Badanie przydatności systemu kontroli organoleptycznej i wizyjnej .147 5.2.5. Nadzorowanie i obsługa sprzętu pomiarowo-kontrolnego 150 5.3. Kontrola selekcjonująca stuprocentowa i wyrywkowa 152 5.4. Statystyczna kontrola odbiorcza partii wyrobów 153 5.4.1. Ryzyko odbiorcy i dostawcy. 153 5.4.2. Kontrola alternatywna 155 5.4.3. Kontrola liczbowa 160 5.5. Statystyczna kontrola procesu 164 5.6. Statystyczne sterowanie procesem – karty kontrolne 165 5.6.1. Stabilność procesu – zakłócenia naturalne i specjalne 165 5.6.2. Karty kontrolne liczbowe 167 5.6.3. Karty kontrolne alternatywne .176 5.6.4. Ogólne wytyczne do projektowania kart kontrolnych 179 ROZDZIAŁ 6 Zapewnienie jakości w dystrybucji i eksploatacji. Badanie opinii klientów 183 6.1. Zapewnienie i ochrona jakości w dystrybucji 183 6.1.1. Czynniki zagrażające 183 6.1.2. Opakowanie, magazynowanie i transport 185 6.2. Eksploatacja i serwis 186 6.2.1. Zużywanie i starzenie się wyrobu 186 6.2.2. Instrukcja obsługi 187 6.2.3. Serwis 188 6.2.4. Rękojmia i gwarancja 188 6.3. Koniec życia wyrobu 189 6.4. Badanie oczekiwań i satysfakcji klientów 190 6.4.1. Metody badań 191 6.4.2. Dobór próby 191 6.4.3. Pytania ankietowe 195 6.4.4. Przeprowadzenie badań 196 6.4.5. Analiza i prezentacja wyników badań 197 ROZDZIAŁ 7 Cel, funkcje oraz zasady zarządzania jakością 205 7.1. Cele i funkcje zarządzania jakością 205 7.1.1. Cele zarządzania jakością 206 7.1.2. Funkcje zarządzania jakością 207 7.2. Zasady zarządzania jakością. 209 7.2.1. Orientacja na klienta 210 7.2.2. Przywództwo 211 7.2.3. Zaangażowanie ludzi 212 7.2.4. Podejście procesowe .217 7.2.5. Doskonalenie 218 7.2.6. Podejmowania decyzji na podstawie dowodów 219 7.2.7. Dbałość o relacje 220 7.3. Koncepcje zarządzania jakością 222 7.3.1. Ewolucja koncepcji zarządzania jakością 222 7.3.2. TQM 224 7.3.3. Six Sigma 224 7.3.4. Kaizen 225 7.3.5. Znormalizowane systemy zarządzania jakością 226 7.3.6. Lean Six Sigma 226 ROZDZIAŁ 8 Znormalizowane systemy zarządzania jakością 231 8.1. System zarządzania jakością 231 8.1.1. Poziomy zaawansowania systemu zarządzania jakością 231 8.1.2. Przesłanki do wprowadzania znormalizowanego systemu zarządzania jakością 232 8.2. Normy dotyczące systemów zarządzania jakością 234 8.2.1. Normalizacja i organizacje normalizacyjne 234 8.2.2. Normy ISO serii 9000 235 8.2.3. Normy branżowe 235 8.2.4. Integracja systemów 237 8.3. Wymagania normy ISO 9001 238 8.4. Projektowanie systemów zarządzania jakością 240 8.4.1. Etapy projektowania systemu 240 8.4.2. Deklaracja kierownictwa oraz ogłoszenie polityki jakości 241 8.4.3. Działania przygotowawcze 243 8.4.4. Identyfikacja procesów i dokumentowanie 244 8.5. Nadzorowanie i certyfikacja 248 8.5.1. Audyt 248 8.5.2. Audyt wewnętrzny 251 8.5.3. Przegląd systemu 254 8.5.4. Certyfikacja 254 Bibliografia 255 ROZDZIAŁ 9 Doskonalenie 257 9.1. Idea doskonalenia 257 9.1.1. Doskonalenie a rozwiązywanie problemów 257 9.1.2. Doskonalenie a postęp i innowacje 260 9.1.3. Cykl doskonalenia 260 9.2. Narzędzia doskonalenia 262 9.2.1. Klasyfikacja 262 9.2.2. Opis wybranych narzędzi 265 9.3. Planowanie i prowadzenie eksperymentów 273 9.3.1. Czynniki oraz interakcja czynników 273 9.3.2. Plany eksperymentów stosowane w doskonaleniu procesów 276 9.3.3. Plan jednoczynnikowy 277 9.3.4. Plan z sekwencyjną zmianą czynników – OFAT 278 9.3.5. Plan czynnikowy – dwupoziomowy 280 9.3.6. Wstępna selekcja czynników 289 9.3.7. Eksperyment pasywny 292 9.4. Prowadzenie projektu według metodyki DMAIC 296 ROZDZIAŁ 10 Koszty jakości 303 10.1. Źródła kosztów jakości 303 10.2. Klasyfikacja kosztów jakości 304 10.3. Ewidencjonowanie oraz wskaźniki kosztów jakości 304 10.4. Modele kosztów jakości 310 10.4.1. Model z optymalnym, niezerowym poziomem niezgodności 310 10.4.2. Model z minimum kosztów jakości przy „zero niezgodności” 311 ROZDZIAŁ 11 Jakość, inżynieria jakości i zarządzanie jakością w Rzeczywistości 4.0 317 11.1. Produkty i jakość 4.0 317 11.1.1. Produkty 4.0 317 11.1.2. Rozpowszechnienie produktów 4.0 321 11.1.3. Jakość produktów 4.0 322 11.2. Inżynieria jakości w Rzeczywistości 4.0 323 11.2.1. Technologie 4.0 323 11.2.2. Technologie 4.0 i produkty 4.0 w inżynierii jakości 326 11.3. Technologie 4.0 w inżynierii jakości 329 11.3.1. Profilowanie klientów 329 11.3.2. Wykorzystywanie sprawdzonych rozwiązań – systemy KBE 330 11.3.3. Udział klienta w konfigurowanie produktu w rzeczywistości wirtualnej 331 11.3.4. Szybkie prototypowanie wyrobów – technologie przyrostowe 333 11.3.5. Prototypy cyfrowe 334 11.3.6. Kontrola jakości in-line – systemy wizyjne 335 11.3.7. Prognozowanie zdolności jakościowej procesu – diagnostyka procesu 338 11.3.8. Zdalne monitowanie i serwisowanie wyrobów 342 11.4. Zarządzanie jakością w Rzeczywistości 4.0 343 11.4.1. Potrzeba ewolucji koncepcji zarządzania jakością 343 11.4.2. Nowe aspekty zasad zarządzania jakością 344
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 62
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153261 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98683 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 2 uzup. - Warszawa ; Poznań : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1999. - 366 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E 842 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3 uaktual. - Warszawa ; Poznań : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. - 371 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 124 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 21
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 105493 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1522 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3 uaktual. - 2 dodr. - Warszawa ; Poznań : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 371 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
Sygnatura czytelni BWF: V G 2
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113734, 114043 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3742 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3 uaktual. - 4 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 371 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy część. Indeks.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 41 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 11273 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3, uaktual., [5 dodr.]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 371, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134629, 126813, 134626, 126811, 126677, 126675, 134627, 126810, 126679, 126674, 126812, 126676, 126678, 134628 (14 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3. uaktual. - 6 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 371 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 130002, 130003 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 483 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [474]-476 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 126 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118887 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 122043 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 554, [1] s. : il. ; 24 cm.
Na okł. : Nowe wyd.
Bibliogr. s. 541-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 42 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 11274 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2 zm. - 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Na okł. i grzb. : Nowe wyd.
Zaw. słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 30 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 55
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124477 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124476 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2 zm. - 2 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Na okł. i grzb.: Nowe wyd.
Zaw. słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126819, 126818, 126817 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2 zm. - 3 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Na okł.: Nowe wyd.
Zawiera słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 132233, 132234, 132232, 132235 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2, zm. [- 4 dodr.]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Na okł.: Nowe wyd.
Zawiera słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji, a także dla praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134625, 134033, 134035, 134623, 134032, 134624 (6 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2, zm. [- 5 dodr.]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Zawiera słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji, a także dla praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143044 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności