Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(240)
Forma i typ
Książki
(237)
Publikacje fachowe
(206)
Publikacje naukowe
(138)
Publikacje dydaktyczne
(117)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(192)
dostępne
(126)
wypożyczone
(30)
nieokreślona
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(144)
Czytelnia Główna
(3)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(72)
Biblioteka WEiZ
(114)
Biblioteka WWFiF
(6)
Magazyn
(3)
Biblioteka WEAiI
(15)
Autor
Sałbut Bartosz
(8)
Biesok Grzegorz (1976- )
(4)
Kozłowski Waldemar
(4)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(4)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(3)
Kuzior Anna
(3)
Nowak Edward (1951- )
(3)
Pfaff Józef (1953- )
(3)
Poniatowska Lucyna
(3)
Strojek-Filus Marzena
(3)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(3)
Farley David (1959- )
(2)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(2)
Gierulski Wacław
(2)
Gross-Gołacka Elwira
(2)
Guryn Halina
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Hamrol Adam (1952- )
(2)
Hoffman Reid (1967- )
(2)
Jabłoński Marek (ekonomia)
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Leoński Wojciech
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(2)
Nowak Mariusz (ekonomia)
(2)
Nowak Marta (ekonomia)
(2)
Pilch Piotr
(2)
Plinta Dariusz
(2)
Puchalska-Kamińska Malwina
(2)
Rostek Katarzyna
(2)
Rówińska Małgorzata
(2)
Santarek Krzysztof
(2)
Schein Edgar H. (1928- )
(2)
Skonieczny Jan
(2)
Szczepański Jarek
(2)
Vernon Vaughn
(2)
Wagner Natalia
(2)
Wirkus Marek
(2)
Wiśniewski Michał (ekonomia)
(2)
Wyród-Wróbel Jolanta
(2)
Zagórska Paulina (tłumacz)
(2)
Łapko Aleksandra
(2)
Łądka-Barańska Agnieszka
(2)
Świerczek Artur
(2)
Abela Andrew V. (1965- )
(1)
Ajdacki Michał
(1)
Ali Hashem Saad Ahmed
(1)
Ameisen Emmanuel
(1)
Andrian Karolina
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Ashkenas Ronald N. (1950- )
(1)
Babin Leif
(1)
Baczyńska Anna K
(1)
Baraniecka Anna (logistyka)
(1)
Baranowski Marian
(1)
Barry Bruce (1958- )
(1)
Barłożewski Krystian
(1)
Becella Adrian
(1)
Berman Karen (1962- )
(1)
Berłowski Paweł (1964- )
(1)
Berłowski Paweł. (1964- )
(1)
Bełch Paulina
(1)
Bielewski Andrzej
(1)
Bielińska Irena
(1)
Biernacki Michał
(1)
Biliński Michał (prawo)
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bober Tomasz
(1)
Bogdan Natalia
(1)
Bojar Waldemar L. (1959- )
(1)
Bokacki Robert St
(1)
Brill Jonathan
(1)
Brunson Russell
(1)
Brynjolfsson Erik (1962- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Buła Piotr
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Bąkowska-Morawska Urszula
(1)
Błażyńska Joanna
(1)
Cagan Marty (1959- )
(1)
Capizzi Joseph Edward
(1)
Carlberg Conrad George
(1)
Case John (1944- )
(1)
Cawrey Daniel
(1)
Chaniewska Maria
(1)
Cheba Katarzyna
(1)
Chmielewska Anna (ekonomia)
(1)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Chrapko Mariusz
(1)
Cichocki Marcin (marketing)
(1)
Ciesielska Magdalena (organizacja i zarządzanie)
(1)
Cieślik Rafał
(1)
Cohen June
(1)
Cohn Mike
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(152)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(236)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(240)
Język
polski
(239)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1855)
Menedżerowie
(240)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(101)
Fizjoterapeuci
(100)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(73)
Lekarze
(58)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Ortopedzi
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Rodzice
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Przedsiębiorstwo
(37)
Zarządzanie
(36)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(30)
Przywództwo
(14)
Innowacje
(13)
Zarządzanie strategiczne
(11)
Finanse przedsiębiorstwa
(9)
Kultura organizacyjna
(9)
Marketing
(9)
Menedżerowie
(9)
Zachowanie organizacyjne
(9)
Logistyka
(8)
Zaangażowanie pracowników
(8)
Komunikacja marketingowa
(7)
Konkurencyjność
(7)
Motywacja pracy
(7)
Praca zespołowa
(7)
Przedsiębiorstwa
(7)
Rachunkowość zarządcza
(7)
Controlling
(6)
Decyzje
(6)
Kapitał ludzki
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Logistyka gospodarcza
(6)
Organizacja
(6)
Organizacje
(6)
Programy komputerowe
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Szczupłe zarządzanie
(6)
Zarządzanie kryzysowe
(6)
Zarządzanie projektami
(6)
Zarządzanie różnorodnością
(6)
Analiza finansowa
(5)
Coaching
(5)
Efektywność ekonomiczna
(5)
Ocena pracowników
(5)
Produkcja
(5)
Rachunkowość finansowa
(5)
Rekrutacja pracowników
(5)
Sprawozdawczość finansowa
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Wartościowanie pracy
(5)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(5)
Zarządzanie relacjami z klientami
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Zarządzanie zmianą
(5)
Badania marketingowe
(4)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(4)
Model biznesowy
(4)
Nowy produkt
(4)
Praca
(4)
Programowanie (informatyka)
(4)
Projektowanie
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
Analiza danych
(3)
Dobre praktyki
(3)
Działalność gospodarcza
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Internet
(3)
Kompetencje przywódcze
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF)
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Praca zdalna
(3)
Public relations
(3)
Rachunkowość
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Strategia marketingowa
(3)
Sztuczna inteligencja
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
Technologie cyfrowe
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie kompetencjami
(3)
Zarządzanie produktem
(3)
Analiza rynku
(2)
Automatyzacja procesów biznesowych
(2)
BHP
(2)
Badania ilościowe
(2)
Badania naukowe
(2)
Badania rynku
(2)
Big data
(2)
Blockchain
(2)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
E-konsumenci
(2)
Etyka
(2)
Finansowanie
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Gospodarka komunalna
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Hotelarstwo
(2)
Interesariusze
(2)
Temat: czas
2001-
(108)
1901-2000
(12)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(65)
Europa
(3)
Czechy
(2)
Japonia
(2)
Niemcy
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Belgia
(1)
Białoruś
(1)
Brazylia
(1)
Dania
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Libia
(1)
Powiat olsztyński (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Sudan
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(62)
Opracowanie
(56)
Monografia
(53)
Poradnik
(47)
Materiały pomocnicze
(44)
Praca zbiorowa
(15)
Raport z badań
(13)
Case study (studium przypadku)
(10)
Poradniki
(7)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocniczne
(1)
Vademecum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(192)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(59)
Informatyka i technologie informacyjne
(23)
Transport i logistyka
(17)
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Matematyka
(3)
Nauka i badania
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Religia i duchowość
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
240 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-203.
Kontekst gospodarczy Czy istnieje prawo do własności prywatnej? W jaki sposób powinniśmy korzystać z własności prywatnej? Jaka jest rola państwa we wdrażaniu zasady powszechnego przeznaczenia dóbr? Czy Kościół katolicki zaleca któryś z konkretnych modeli gospodarczych (np. kapitalizm, socjalizm)? Czy nauczanie społeczne Kościoła na temat gospodarki jest formą pośrednią bądź trzecią drogą pomiędzy kapitalizmem a socjalizmem? Czy socjalizm jest zgodny z nauczaniem Kościoła? Czy kapitalizm jest zgodny z nauczaniem Kościoła? Jaka jest rola państwa w gospodarce i w jaki sposób powinno ono tę rolę wypełniać? Co to jest zasada solidarności i jakie konsekwencje z niej płyną w odniesieniu do roli państwa? Czy państwo jest odpowiedzialne za wdrażanie zasady solidarności w gospodarce? Czy niesprawiedliwe struktury gospodarcze mogą prowadzić ludzi do popełniania grzechu? Jak mogą zostać przezwyciężone niesprawiedliwe struktury gospodarcze? Czy reforma niesprawiedliwych struktur gospodarczych jest wystarczająca do osiągnięcia sprawiedliwości gospodarczej? Czy Kościół sprzyja globalizacji? Zastosowanie nauczania katolickiego do kwestii związanych z biznesem Czy można wskazać na duchowe znaczenie pracy? Czy nauczanie Kościoła katolickiego jest ważne z punktu widzenia prowadzenia biznesu? Czy kierowanie się nauczaniem Kościoła może prowadzić do zmniejszenia potencjału biznesowego? Co jest podstawową zasadą nauki społecznej Kościoła? Czy zasady nauki społecznej Kościoła dotyczą tylko katolików? Jak można wdrażać te zasady w ramach współpracy z niekatolikami? Czy nauka społeczna Kościoła obejmuje tylko poziom zasad, podczas gdy ich praktyczna realizacja leży wyłącznie w gestii osób świeckich? Jak można stosować zasady nauki społecznej Kościoła do poszczególnych kwestii związanych z biznesem? Kto jest odpowiedzialny za realizację zasad nauki społecznej Kościoła? Jakie są zobowiązania osób świeckich co do realizacji zasad nauki społecznej Kościoła? Co powinno być celem osób świeckich w realizacji tychże zasad? Jakie są konkretne zobowiązania osób świeckich w dziedzinie gospodarczej? Dylematy moralne w biznesie Czy niemoralne działania w biznesie są kiedykolwiek dopuszczalne celem osiągnięcia większego dobra (np. by zapobiec bankructwu firmy i ocalić tysiące miejsc pracy)? Co należy zrobić, jeżeli jesteśmy zmuszani (przez prawo lub politykę firmy) do czegoś, co jest złe ze swej istoty (np. dystrybucja środków antykoncepcyjnych)? Czy to musi oznaczać rezygnację z zaangażowania w jakąkolwiek aktywność biznesową zawierającą złe aspekty? Finanse i inwestycje Zysk Czy dążenie do zysku jest moralnie dopuszczalne? Czy podstawowym celem prowadzenia biznesu jest zysk? Czy dążenie do maksymalizacji zysku za wszelką cenę jest moralnie dopuszczalne? Czy mamy moralny obowiązek chronić kapitał, który został nam powierzony celem reinwestycji? Co powinniśmy zrobić w obliczu wyboru pomiędzy działaniem niemoralnym a znaczącą utratą powierzonego nam kapitału? Jaką część naszego osobistego zysku powinniśmy poświęcić w celu uniknięcia lub ograniczenia zwolnień w okresie spowolnienia gospodarczego? Inwestycje Czy przy podejmowaniu decyzji o inwestycjach kapitałowych (np. co do miejsca budowy nowej fabryki) należy brać pod uwagę jakiekolwiek inne względy poza korzyściami firmy? Czy decyzje dotyczące strategii finansowych krótko- czy długoterminowych winny być uwarunkowane względami moralnymi? Podatki Czy minimalizowanie obowiązkowych podatków firmy za pomocą rajów podatkowych bądź luk prawnych jest moralnie dopuszczalne? Zarządzanie Wynagrodzenie Co to jest „słuszne wynagrodzenie"? Skoro pracownik nie jest zmuszany do podjęcia jakiegoś rodzaju pracy i zgadza się pracować za określone wynagrodzenie, to czy tego rodzaju porozumienie jest wystarczające, by uznać je za płacę sprawiedliwą? Jakie czynniki powinien wziąć pod uwagę pracodawca przy określaniu wysokości słusznego wynagrodzenia pracownika? Czyim obowiązkiem jest określenie wysokości słusznego wynagrodzenia? Czy ze względu na zasadę świadczenia sprawiedliwej płacy jest moralne płacić pracownikom więcej, aniżeli mogliby oni zarobić gdzie indziej, wykonując tę samą pracę, jeśli w ten sposób zmniejszylibyśmy ilość zysków, które firma mogłaby pozyskać w inny sposób? Czy pracodawcy powinni zapewniać udział we własności firmy pracownikom? Jaki poziom wynagrodzeń jest właściwy dla kadry kierowniczej? Czy przy określaniu wynagrodzenia dla pracownika należy brać pod uwagę jego sytuację osobistą (np. czy żonaty mężczyzna z liczną rodziną powinien otrzymywać wyższe wynagrodzenie aniżeli mężczyzna samotny, skoro obaj wykonują dokładnie tę samą pracę)? Świadczenia Czy istnieje określony poziom świadczeń zdrowotnych, który jesteśmy moralnie zobowiązani proponować pracownikom? Czy proponowanie pracownikom świadczeń zdrowotnych obejmujących aborcję lub kontrolę urodzeń jest moralnie dopuszczalne? Czy poszerzenie małżeńskiego świadczenia zdrowotnego na konkubentów pracowników jest moralnie dopuszczalne? Czy poszerzenie małżeńskiego świadczenia zdrowotnego na homoseksualnych partnerów pracowników jest moralnie dopuszczalne? Warunki pracy Jakie ogólne warunki pracy powinny być zagwarantowane pracownikom? Jakie zobowiązania, poza przewidzianymi prawem, ciążą na nas z tytułu zapewnienia zdrowia i bezpieczeństwa pracownikom w miejscu pracy? Czy jesteśmy zobowiązani proponować pracownikom szkolenia i możliwości rozwoju, jeśli nie przełoży się to na sukces firmy? Czy poza zobowiązaniami przewidzianymi prawem, pracodawca ma obowiązek uwzględniać życie rodzinne kobiety? Czy mamy obowiązek uwzględniać praktyki religijne pracowników? Dokładniej rzecz ujmując, czy jesteśmy zobowiązani pozostawiać pracownikom wolną niedzielę? Czy powinniśmy uprzywilejowywać pracowników niepełnosprawnych? Czy zasada subsydiarności ma jakiekolwiek znaczenie i praktyczne zastosowanie co do zakresu władzy przekazywanej młodszej kadrze? Relacje Pracownicy - Zarząd firmy Jak powinny wyglądać relacje pomiędzy pracownikami a zarządem firmy? Czy pracownicy mają prawo zakładać związki zawodowe? Jaka powinna być rola związków zawodowych? Czy pracownicy mają prawo do strajku? Zatrudnianie i zwalnianie Czy decydując o zatrudnieniu możemy sprzeciwić się przyjęciu osoby, której niemoralna postawa poza miejscem pracy może być demoralizująca dla innych pracowników? Czy zwalnianie personelu wyłącznie celem zwiększania wartości akcji firmy jest moralnie dopuszczalne? Czy jest coś złego w zwalnianiu osób i zastępowaniu ich rozwiązaniami technologicznymi, jeśli to podniesie jakość produktu i zysk? 4. Marketing i sprzedaż Oferta produktów Czy produkcja i sprzedaż winny mieć moralne ograniczenia, czy też pozostawać w gestii mechanizmów rynkowych? Jakie kryteria decydują o moralnym charakterze produktów i usług? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu zabawek, gier wideo bądź filmów propagujących przemoc lub rozwiązłość seksualną jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu produktów tytoniowych jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w branży hazardowej jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu produktów służących kontroli urodzeń jest moralnie dopuszczalny? Czy zaangażowanie bezpośrednie lub pośrednie w charakterze dostawcy w przemysł aborcyjny jest moralnie dopuszczalne? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu sprzętu obronnego jest moralnie dopuszczalny? Reklama i promocja Czy nauczanie Kościoła odnosi się do reklamy? Czy na reklamie ciąży jakaś odpowiedzialność czy tylko chęć ukazania wartości społecznych? Czy usiłowanie ,,kreowania potrzeb" poprzez reklamę, celem bezpośredniego odwołania się do instynktów konsumentów, jest moralnie dopuszczalne? Czy wywołanie przez reklamę przekonania o własnej niedoskonałości wskutek nieposiadania promowanego produktu jest moralnie dopuszczalne? Jak należy używać reklamę w sposób moralnie dopuszczalny? Czy kierowanie reklam produktów dziecięcych bezpośrednio do dzieci jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie reklamy celem przekonania nastolatków, iż nie będą „cool", dopóki nie użyją promowanych produktów, zwłaszcza gdy ów modus operandi, stosowany przez konkurentów, okazuje się być skuteczny, jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie w reklamie wyobrażeń seksualnych bądź aluzji, zwłaszcza w branży (np. bielizna, hautecouture, piwo), gdzie większość bądź wszyscy konkurenci działają w ten właśnie sposób, konieczny, jak się wydaje, do osiągnięcia sukcesu, jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie wizerunków mających ukazać różnice pomiędzy produktami dwóch konkurujących ze sobą marek (np. napoje, pasty do zębów, proszki do prania) jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie wizerunku osoby duchownej bądź treści religijnych do sprzedaży produktów jest moralnie dopuszczalne? Czy udział w promocji nieszkodliwych, ale bezużytecznych bądź banalnych produktów, które ludzie skłonni są kupić, jest moralnie dopuszczalne? Czy jest złem moralnym wspieranie kultury konsumpcjonizmu? Czy wymagana jest jakaś szczególna wrażliwość moralna przy tworzeniu reklamy w krajach rozwijających się? Ceny Co to jest słuszna cena i czy mamy zobowiązania moralne z tytułu oferowania dóbr za taką cenę? Czy duże przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać swój potencjał celem uzyskania przewagi nad firmami konkurencyjnymi (np. poprzez praktyki cenowe)? Sprzedaż Czy blefowanie podczas negocjacji, celem obrony własnej pozycji bądź uzyskania lepszego kontraktu, jest moralnie dopuszczalne? Czy możemy sprzedawać nasze produkty lub usługi organizacji, która, naszym zdaniem, wykorzysta je w celach niemoralnych (np. oferować usługi poligraficzne firmie, która wydaje czasopisma pornograficzne)? Czy możemy sprzedawać produkty bądź usługi organizacji, która z założenia ma złe cele, (np. usługi poligraficzne na rzecz kliniki aborcyjnej)? Czy jest niewłaściwym oferować własne produkty i usługi grupom klientów biedniejszych czy zdezorientowanych, zwłaszcza gdy ich niższy status społeczny, poziom wykształcenia bądź niezdolność kredytowa czynią z nich ludzi dających się łatwo „zmanipulować" i gospodarczo wykorzystać? Produkcja Czy istnieją wskazania moralne określające poziom jakości produkowanych przez nas towarów? Czy istnieją moralne zobowiązania, poza tymi przewidzianymi prawem, dotyczące ochrony środowiska przez firmę? Czy inwestowanie w technologie wspierające ochronę środowiska, gdy nie jest to wymagane przez prawo, nie poprawia naszej pozycji na rynku, a zmniejsza zyski właścicieli firmy, jest moralne dopuszczalne? Czy wykorzystywanie zwierząt do pracy lub w przemyśle spożywczym i odzieżowym jest moralnie dopuszczalne? Czy producenci żywności powinni uwzględniać, poza wymogami prawnymi, sposób traktowania zwierząt (np. dopuszczalność hodowli zwierząt w pomieszczeniach zamkniętych)? Czy testowanie produktów na zwierzętach jest moralnie dopuszczalne? Biznes międzynarodowy Czy wręczanie wysokich napiwków bądź łapówek w kulturach, w których wydaje się to być wymagane zwyczajem do przeprowadzenia transakcji biznesowych, jest moralnie dopuszczalne? Czy należy zlecać podwykonawstwo zagranicznym producentom, jeżeli istnieje obawa, że wykorzystują oni pracę dzieci i/lub nie zapewniają bezpiecznych warunków pracownikom? Co należy zrobić, jeśli jedynym sposobem na pozostanie konkurencyjnym jest zlecenie podwykonawstwa zagranicznym producentom, którzy nie zapewniają bezpiecznych warunków pracownikom? Do jakiego stopnia należy koncentrować się na poprawie losu pracowników zatrudnianych przez nas w krajach rozwijających się, gdy odbywa się to kosztem naszych zysków? Czy możemy otworzyć fabrykę w Chinach, gdzie nasi menadżerowie byliby angażowani w egzekwowanie chińskiej polityki „jednego dziecka" (która obejmuje możliwość przymusowych aborcji)? Jakie względy należy brać pod uwagę przy wprowadzaniu do obrotu dóbr konsumpcyjnych w krajach rozwijających się? Szczegółowe kwestie moralne dotyczące przedsiębiorczości Opieka zdrowotna Czy pracownicy służby zdrowia powinni odmówić uczestnictwa w działaniach, których celem może być zagrożenie niewinnego życia? Czy czerpanie zysków z eksperymentów na embrionach bądź płodach jest moralnie dozwolone? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę zajmującą się prowadzeniem badań nad metodami manipulacji genetycznej, celem wytworzenia u dzieci cech uznanych za pożądane, jest moralnie dopuszczalne? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę oferującą metodę in vitro bądź sztuczne zapłodnienie jest moralnie dopuszczalne? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę oferującą usługi w zakresie sterylizacji jest moralnie dopuszczalne? Leki Czy można inwestować w przedsiębiorstwa biotechnologiczne, których część działań obejmuje badania nad embrionalnymi komórkami macierzystymi bądź innymi metodami uznanymi przez Kościół za nieetyczne? Jaka jest moralna odpowiedzialność przedsiębiorstw farmaceutycznych i farmaceutów? Media Czy należy mieć obawy moralne związane z pracą w mediach? Jaka jest odpowiedzialność osób pracujących w mediach? Czy w wiadomościach bądź reklamach można przedstawiać fakty w taki sposób, by promować jeden produkt kosztem drugiego? Które tematy wymagają szczególnej uwagi w mediach? Zakończenie Jakie inne kwestie ogólne, dotyczące odpowiedzialności chrześcijan w biznesie, zdają się pojawiać w nauczaniu Kościoła? Dokumenty i wypowiedzi papieskie Dokumenty Soboru Watykańskiego II Dokumenty instytucji watykańskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145297, 145296 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 121-122.
Dla menedżerów i dziennikarzy, a także studentów i wykładowców.
Metoda Oceny Odchyleń (FAM) jako narzędzie w procesie podejmowania decyzji - aspekt teoretyczny 13 1.2. Rola czasu w analizie PERT - perspektywa historyczna 19 1.3. Time Now, czyli stan obecny i inne aspekty czasu rozważane w części eksperymentalnej 20 Zastosowanie metody FAM poprzez wykorzystanie modelu symultanicznego „S" w eksperymentach empirycznych 25 2.1. Rola symultanicznego modelu S w eksperymentach empirycznych 25 2.2. Proces testowania hipotezy poprzez przeprowadzanie eksperymentów z wykorzystaniem modelu S 27 2.3. Wybrane zagadnienia zarządzania remontami w specyficznych warunkach zarządzania procesami produkcji 29 2.4. Oceny realizacji inwestycji mieszkaniowych dla potrzeb kredytowania przedsięwzięć biznesowych 30 2.5. Klasyfikacja wg miary skupień-koncentracji, jako metoda wspomagająca zarządzanie jakością środowiska 32 2.6. Ocena poziomu wydolności pracowników w specyficznym środowisku pracy 33 2.7. Ocena cytokin prozapalnych w ostrym zapaleniu trzustki 36 2.8. Ocena raka narządu rodnego za pomocą FAM 38 2.9. Diagnostyka chłoniaka Hodgkina u dzieci i młodych dorosłych 40 2.10. Uwagi końcowe dotyczące stosowania metod analizy wielowymiarowej w praktyce 40 Zarządzanie za pomocą metody MBF (Management by Failures - zarządzanie przez niepowodzenia). Studium przypadku National Oil Company w Libii 43 3.2. Wprowadzenie do koncepcji zarządzania przez niepowodzenia MBF 45 3.3. Komponenty metody FAM 46 3.4. Prezentacja obiektów zastosowanych w procesie oceny 47 3.5. Praktyczne zastosowanie zaproponowanego systemu 50 3.6. Problem ewaluacji przy pomocy MBF 54 Wsparcie procesu podejmowania decyzji poprzez Management By Controlling (MBC). Studium przypadku 57 4.1. Teoretyczne aspekty oceny oferty handlowej 57 4.2. Co to jest koncepcja Zarządzania Przez Controlling - MBC? 58 4.3. Kryteria rozstrzygające o poziomie rozwoju ofert handlowych 60 4.4. Pomiar, ocena i wybór oferty spełniającej wymogi zamawiających w ramach metody MBC 61 4.5. Pojęcie struktury i procesu z punktu widzenie MBC 62 4.6. Ocena i weryfikacja poziomu rozwoju poszczególnych ofert za pomocą efektu synergicznego 63 System Wsparcia Zarządzania - zastosowania w fotowoltaice oraz w funkcjonowaniu urządzeń elektrycznych w Sudanie 67 5.1. Wprowadzenie do problemu pozyskiwania energii słonecznej w Sudanie 68 5.2. Instalacje fotowoltaiczne i baterie słoneczne 69 5.3. Proponowany system Wsparcia dla Zarządzania Przetwarzaniem Energii Słonecznej w Energię Elektryczną 70 5.4. System PSE - zastosowanie do Zamiany Energii Słonecznej na Elektryczną (System Wsparcia Zarządzania) 72 5.4.1. Populacja zastosowana w systemie 73 5.4.2. Czas stosowania PSE i kryteria oceny 73 5.5. Ocena i klasyfikacja w oparciu o cechy/czynniki 77 5.6. Model symultaniczny S jako fundament zamiany energii słonecznej na elektryczną (PSE) 77 5.7. Rozważania ekonomiczne 79 5.8. Funkcje systemu 80 Wykorzystanie metody FAM do badania i oceny mieszanek różnych rodzajów mąki w systemie FMC-FAM 87 6.1. Wprowadzenie do tematyki opracowania 87 6.2. Uzasadnienie podjęcia problematyki badań 89 6.3. Transponowanie metody szacowania odchyleń FAM do produkcji mąki o żądanych parametrach 91 6.4. Przykład empirycznej weryfikacji omawianego systemu 94
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150311, 150312, 150310 N (3 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Dla programistów i menedżerów.
OKREŚLENIE WŁAŚCIWEGO PODEJŚCIA ML 1. Od pomysłu do podejścia ML Modele Dane Zarys edytora ML Spróbujmy wszystko zrobić za pomocą ML Najprostsze podejście: wykonanie algorytmu Etap pośredni: uczenie się na podstawie doświadczenia Jak wybierać projekty ML i określać ich priorytety - Monica Rogati 2. Opracowanie planu Mierzenie postępów Wydajność biznesowa Wydajność modelu Aktualność i przesunięcie rozkładu danych Szybkość Szacowanie zakresu i wyzwań Wykorzystanie doświadczenia w danej dziedzinie Podążanie za wielkimi Planowanie edytora ML Początkowy plan edytora Zawsze należy zaczynać od prostego modelu Sposób na systematyczne postępy - prosty początek Prosty początkowy proces Proces dla edytora ML BUDOWANIE PROCESU 3. Zbudowanie pierwszego całościowego procesu Najprostsza architektura Prototyp edytora ML Analizowanie i oczyszczanie danych Tokenizacja testu Generowanie cech Testowanie procesu Wrażenia użytkowników Modelowanie wyników Ocena prototypu edytora ML Model Wrażenia użytkowników 4. Pozyskiwanie początkowego zbioru danych Iterowanie zbioru danych Badanie danych Badanie pierwszego zbioru danych Bądź skuteczny, zacznij od czegoś małego Informacje i produkty Ocena jakości danych Etykiety i wyszukiwanie trendów Statystyki podsumowujące Efektywne badanie i znakowanie danych Wykonanie algorytmu Trendy danych Niech dane informują o cechach i modelach Budowanie cech na podstawie wzorców Cechy edytora ML Jak wyszukiwać, znakować i wykorzystywać dane - Robert Munro ITEROWANIE MODELI 5. Trening i ocena modelu Najprostszy, odpowiedni model Proste modele Od wzorców do modeli Podział zbioru danych Podział danych dla edytora ML Ocena wydajności Ocena modelu: nie tylko dokładność Porównywanie danych i prognoz Tablica pomyłek Krzywa ROC Krzywa kalibracyjna Redukcja wymiarowości w analizie błędów Metoda top-k Ocena ważności cech Ocena bezpośrednio z klasyfikatora Analiza czarnej skrzynki 6. Diagnozowanie problemów Dobre praktyki programowania Dobre praktyki w ML Diagnozowanie połączeń: wizualizacja i testy Testowanie kodu ML Diagnozowanie treningu Trudność zadania Problemy optymalizacyjne Diagnozowanie uogólnienia modelu Wyciek danych Nadmierne dopasowanie Analiza zadania 7. Przygotowywanie zaleceń przy użyciu klasyfikatora Wyodrębnianie zaleceń z modeli Co można osiągnąć bez modelu? Wyodrębnianie globalnych ważności cech Wykorzystanie ocen modelu Wyodrębnianie lokalnych ważności cech Porównanie modeli Wersja 1: karta raportu Wersja 2: lepszy, ale mniej czytelny model Wersja 3: zrozumiałe zalecenia Formułowanie zaleceń edycyjnych WDRAŻANIE I MONITOROWANIE MODELI 8. Wdrażanie modeli 1 Własność danych Zniekształcenie danych Zniekształcenia systemowe Modele Sprzężenie zwrotne Inkluzyjna wydajność modelu Kontekst Ataki Nadużycia i podwójne zastosowanie Eksperymenty wysyłkowe - Chris Harland Opcje wdrażania modeli Wdrożenie po stronie serwera Aplikacja strumieniowa, czyli interfejs API Prognozowanie wsadowe Wdrożenie po stronie klienta Model w urządzeniu Model w przeglądarce Uczenie federacyjne: podejście hybrydowe 10. Zabezpieczanie modelu Ochrona przed awariami Sprawdzanie danych wejściowych i wyjściowych Scenariusze awaryjne modelu Inżynieria wydajności Obsługa wielu użytkowników Zarządzanie cyklem życia modelu i danych Przetwarzanie danych i skierowany graf acykliczny Opinie użytkowników Wspieranie badaczy danych we wdrażaniu modeli - Chris Moody 11. Monitorowanie i aktualizowanie modeli Monitorowanie oszczędza kłopotów Informowanie o konieczności odświeżenia modelu Wykrywanie nadużyć Wskaźniki wydajności Wskaźniki biznesowe CI/CD w dziedzinie ML Testy A/B i eksperymenty
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 125
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153862 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: How to be an even better manager.
Indeks.
1. Jak być bardzo dobrym menedżerem CZĘŚĆ PIERWSZA. Zarządzanie ludźmi 2. Jak należy traktować pracowników 3. Jak motywować pracowników 4. Jak się doskonalić w roli przywódcy 5. Jak być menedżerem angażującym 6. Jak zarządzać efektywnością pracowników 7. Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi 8. Jak przekazywać pracownikom informacje zwrotne CZĘŚĆ DRUGA. Rozwój pracowników 9. Jak dbać o rozwój pracowników 10. Jak prowadzić coaching CZĘŚĆ TRZECIA. Umiejętności menedżerskie 11. Jak sprawować kontrolę 12. Jak koordynować pracę 13. Jak delegować obowiązki 14. Jak wywierać sprawczy wpływ na swoje otoczenie 15. Jak budować relacje z przełożonym 16. Jak zarządzać zmianą 17. Jak zarządzać w sytuacji konfliktowej 18. Jak zarządzać w sytuacji kryzysowej 19. Jak zarządzać projektami 20. Jak zarządzać ryzykiem 21. Jak zarządzać stresem 22. Jak zarządzać czasem 23. Jak opanować sztukę perswazji 24. Jak prowadzić negocjacje 25. Jak przewodniczyć zebraniom 26. Jak być aktywnym uczestnikiem zebrania 27. Jak budować organizację 28. Jak planować i ustalać priorytety 29. Jak postępować z politykami w organizacji CZĘŚĆ CZWARTA. Kompetencje osobiste 30. Jak ocenić własną efektywność 31. Jak osiągać postępy 32. Jak rozwijać inteligencję emocjonalną 33. Jak wypracować poczucie pewności siebie 34. Jak być asertywnym 35. Jak doskonalić umiejętność podejmowania decyzji 36. Jak rozwiązywać problemy 37. Jak inicjować i wprowadzać innowacje 38. Jak skutecznie prowadzić rozmowę kwalifikacyjną 39. Jak odbyć rozmowę kwalifikacyjną w charakterze kandydata 40. Jak być dobrym słuchaczem 41. Jak się skutecznie komunikować 42. Jak opanować sztukę publicznych wystąpień 43. Jak sporządzać sprawozdania 44. Jak funkcjonować w sieci wzajemnych powiązań 45. Jak zarządzać strategicznie 46. Jak rozwijać umiejętność racjonalnego rozumowania 47. Jak rozwiązywać problemy 48. Jak przezwyciężać niepowodzenia 49. Jak sobie radzić ze skutkami niekompetencji CZĘŚĆ PIĄTA. Zarządzanie działalnością przedsiębiorczą i zarządzanie finansowe 50. Jak postępować w sposób racjonalny ekonomicznie 51. Jak przygotować uzasadnienie biznesowe 52. Jak opracować plan biznesowy 53. Jak opracować finansowy plan działania przedsiębiorstwa 54. Jak przeprowadzić operację obniżenia kosztów 55. Jak analizować bilans 56. Jak korzystać ze wskaźników finansowych
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 75
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146424 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5896 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [297]-307. Indeks.
Tworzenie jednoczącej wizji Opracowywanie strategii Pozyskiwanie świetnych pracowników Koncentrowanie się na wynikach Innowacyjne działanie na rzecz przyszłości Kierowanie sobą
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 160
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152253, 152254 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6465 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(AKM Akademia Kompetencji Menedżera)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Wprowadzenie - kompetencje menedżera 1 Anna Baczyńska, Agnieszka Jóźwik Czy kompetencje się zmieniają na poszczególnych szczeblach zarządzania Leadership - rola przywódcy w organizacji (Anna Baczyńska) Perspektywa historyczna, czyli od kierownika do lid e r a 24 Nurty badań nad przywództwem Skuteczne delegowanie zadań według modelu Herseya i Blancharda Menedżer czy lider. Kogo potrzebuje współczesna organizacja? Budowanie zespołu (Radosław Ścibek Razem czy osobno Efektywne zespoły według G o o g le a Pracowniku, do zmotywowania przystąp Podsumowanie doświadczeń z perspektywy rozwoju Komunikacja w organizacji {Anna Czarczyńska) Jaka organizacja - taka komunikacja Reguły komunikacji w organizacji Kluczowe rozmowy menedżera {Marcin Jóźwik) Trudna rozmowa czy rozmowa kluczowa? W jaki sposób dochodzi do kluczowej rozmowy Widok z g a le rii Budowanie zrozumienia - wspólna mapa znaczeń Podjęcie decyzji Prowadzenie kluczowej rozmowy - s k r y p t Zadanie wdrożeniowe Coachingowy styl zarządzania (Lidia D. Czarkowska) Czym jest coaching i jakie są specjalizacje w zakresie interwencji coachingowych? Wyznaczniki coachingowego stylu zarządzania i kreowania coachingowej kultury organizacyjnej Implikacje praktyczne - modele, narzędzia i schematy użyteczne w coachingowym stylu zarządzania Negocjacje wewnętrzne i zewnętrzne (Anna Czarczyńska Założenia negocjacji Ja jako negocjator Etapy negocjacji Komunikacja podporządkowana celowi negocjacji Otoczenie biznesowe - wielokrotność dostępnych wariantów Negocjacje jako etap procesu budowania relacji Prowadzenie spotkań zespołu (Marcin Jóźwik) Grupa czy zespól Dlaczego ludzie lubią pracować w dobrze funkcjonującym zespole Dynamika grupy Role grupowe Prowadzenie spotkań zespołu Rodzaje spotkań zespołu Struktura spotkania zespołu Sztuka zarządzania uwagą, czyli wystąpienia publiczne {Jarosław Kulczycki) Odkąd zaczęliśmy mówić, opowiadamy i słuchamy opowieści. Nie prezentuj - opowiadaj Szczypta teorii, czyli eksperyment Mehrabiana Trening czyni mistrza!
Sygnatura czytelni BMW: VI E 262 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 103
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147702 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5990 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [235]-245. Indeks.
Dla pracowników naukowych i studentów oraz kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw.
Teoria internacjonalizacji Internacjonalizacja i globalizacja – kluczowe pojęcia biznesu międzynarodowego Znaczenie terminu „internacjonalizacja” „Biznes międzynarodowy” i jego definicje. Definicja terminu „globalizacja” i pojęć pokrewnych Makroekonomiczne teorie wymiany międzynarodowej Mikroekonomiczne teorie i modele internacjonalizacji Klasyfikacja teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw Korzyści i ograniczenia dla przedsiębiorstw w świetle mikroekonomicznych teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w świetle literatury przedmiotu Motywy i bariery internacjonalizacji. Motywy internacjonalizacji – ujęcie, klasyfikacja i stosowane terminy Bariery internacjonalizacji Motywy dezinternacjonalizacji Formy wejścia na rynki zagraniczne Stosowane definicje i klasyfikacje Czynniki determinujące wybór i zmianę formy ekspansji zagranicznej Ogólna charakterystyka form internacjonalizacji Pomiar stopnia internacjonalizacji przedsiębiorstwa Wymiary internacjonalizacji i kluczowe aspekty ich pomiaru Sposób konstruowania mierników internacjonalizacji Klasyfikacja i przykłady mierników stopnia internacjonalizacji Wady, zalety i ograniczenia mierników stopnia internacjonalizacji Przegląd badań dotyczących relacji między internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw Nurty badań i teorie stosowane w badaniach zagranicznych nad relacją stopień internacjonalizacji–efektywność firm Miary internacjonalizacji w zagranicznych badaniach empirycznych Miary efektywności w zagranicznych badaniach empirycznych Kształt relacji stopień internacjonalizacji–efektywność Przyczyny rozbieżności uzyskiwanych wyników Kluczowe zmienne moderujące i kontrolne Przesłanki do prowadzenia badań na temat związków między internacjonalizacją a efektywnością polskich firm Nurty badań i wykorzystywane koncepcje teoretyczne Czynniki determinujące efektywność internacjonalizacji przedsiębiorstw (polskie badania) Przebieg relacji między internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw (polskie badania) Badane firmy i operacjonalizacja zmiennych (polskie badania) Wyniki badań dotyczących wpływu internacjonalizacji na efektywność polskich przedsiębiorstw Wpływ stopnia, form i motywów internacjonalizacji na efektywność przedsiębiorstw w świetle badań własnych Koncepcja i metodyka badań własnych Model teoretyczny – pytania badawcze i cele badania Operacjonalizacja zmiennych. Grupa badanych przedsiębiorstw Procedura gromadzenia danych i przeprowadzenia badania w terenie Charakterystyka próby badawczej Efektywność finansowa badanych przedsiębiorstw Zakres umiędzynarodowienia badanych przedsiębiorstw Formy prowadzenia działalności gospodarczej za granicą Motywy internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw Relacja między stopniem internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw. Relacja między motywami internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw Relacja między formami internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw
Sygnatura czytelni BMW: VI F 164 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII A 126
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150511 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6298 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kredyt kupiecki w Polsce : determinanty popytowe i podażowe / Adrian Becella. - Wydanie 1. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 337 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 293-307.
Dla finansistów i menedżerów.
Charakterystyka i rola kredytu kupieckiego Istota i rodzaje kredytu kupieckiego Cechy kredytu kupieckiego Funkcje kredytu kupieckiego Wpływ kredytu kupieckiego na działalność przedsiębiorstw Ryzyko kredytowe w transakcjach handlowych Koszty udzielania i zaciągania kredytu kupieckiego Determinanty struktury majątku przedsiębiorstw Klasyfikacja majątku przedsiębiorstw Mierniki struktury aktywów podmiotów gospodarczych Czynniki determinujące strukturę aktywów obrotowych przedsiębiorstw Kryteria podejmowania decyzji inwestycyjnych podmiotów gospodarczych Struktura aktywów a wartość przedsiębiorstwa Wpływ ryzyka na strukturę majątku podmiotów gospodarczych Kredyt kupiecki w strukturze aktywów przedsiębiorstw Polityka kredytowa przedsiębiorstw Zmiany w prowadzonej polityce kredytowej Strategie inwestowania w aktywa bieżące Strategie kredytowania partnerów handlowych Determinanty struktury kapitału przedsiębiorstw Klasyfikacja źródeł finansowania działalności przedsiębiorstw Mierniki struktury kapitału przedsiębiorstw Klasyfikacje teorii struktury kapitału Czynniki determinujące strukturę kapitału przedsiębiorstw Popyt przedsiębiorstw na źródła finansowania Dostępność krótkoterminowych źródeł finansowania Koszt kapitału i jego składowe Elastyczność źródeł finansowania Wpływ ryzyka na wybór źródeł finansowania Kredyt kupiecki w strukturze finansowania przedsiębiorstw Charakterystyka strategii finansowania działalności przedsiębiorstw Strategie finansowania działalności kredytem kupieckim Modele struktury kapitału a strategie finansowania Strategie inwestowania i finansowania z udziałem kredytu kupieckiego Motywy stosowania kredytu kupieckiego Motywy transakcji z zastosowaniem kredytu handlowego Motywy finansowania działalności kredytem kupieckim - perspektywa odbiorcy Motywy udzielania odroczonego terminu płatności - perspektywa dostawcy Motywy dostawcy i odbiorcy w modelach kredytu kupieckiego Wpływ kredytu kupieckiego na równowagę podmiotu w modelu Schwartza Asymetria informacji w modelu Smitha Popyt na kredyt kupiecki w modelu Elliehausena i Wolkena Determinanty kredytu kupieckiego w modelu Summers i Wilsona Wpływ pozycji kredytowej dostawcy na alokację kredytu kupieckiego według Meltzera Wieloczynnikowe modele podaży kredytu kupieckiego według Summers i Wilsona Czynniki determinujące wykorzystanie kredytu kupieckiego w świetle współczesnych badań Determinanty stosowania kredytu kupieckiego Popytowe czynniki wpływające na wybór kredytu kupieckiego jako źródła finansowania działalności przedsiębiorstw Czynniki determinujące podaż kredytu kupieckiego Determinanty stosowania kredytu kupieckiego w Polsce Wpływ czynników popytowych na rozwój kredytu kupieckiego w Polsce Estymacja parametrów modelu i weryfikacja statystyczna Weryfikacja merytoryczna i porównanie uzyskanych wyników Wpływ czynników podażowych na rozwój kredytu kupieckiego w Polsce Estymacja parametrów modelu i weryfikacja statystyczna Weryfikacja merytoryczna i porównanie uzyskanych wyników
Sygnatura czytelni BWZ: III D 79
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 115-123.
Znaczenie logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem produkcyjnym Istota przedsiębiorstwa produkcyjnego Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym System logistyczny przedsiębiorstwa produkcyjnego Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie produkcyjnym Infrastruktura logistyczna ukierunkowana na procesy logistyczne Efektywność ekonomiczna procesów logistycznych Koszty procesów logistycznych i ich klasyfikacja Rachunek kosztów procesów logistycznych Pojęcie efektywności ekonomicznej Efektywność procesów logistycznych w ujęciu ekonomicznymControlling procesów logistycznych Controlling jako element wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem Interpretacja teoretyczna pojęcia controlling procesów logistycznych Organizacja controllingu procesów logistycznych Implementacja controllingu procesów logistycznych w przedsiębiorstwie Uwarunkowania funkcjonowania controllingu procesów logistycznych w przedsiębiorstwach produkcyjnych
Sygnatura czytelni BMW: VI I 161 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154288 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka zawiera wybór artykułów z czasopisma Personel i Zarządzanie.
Dla działów personalnych oraz studentów kierunków zarządzania personelem.
Budowanie wizerunku pracodowcy Zerwać ze stereotypami. Strategia HRM i budowa wizerunku pracodawcy w Lidlu Matryca aktywności pracowników. Dia gnoza oczekiwań pracowników i tworzenie oferty EVP w firmie Michael Page Unikatowe DNA firmy. Wartości oraz Employee Value Proposition w Owens-Illinois Rekrutocja i adaptacja pracowników Rekrutacja liderów zespołów w fabryce lKEA lndustry Lubawa Stań pod dobrą opieką. Proces onboardingu w MTU Aero Engines i Elica Group Skutecznie nie znaczy z premią. Jak firma objectivity pozyskuje specjalistów lT? Maraton rekrutacji. Jak Alior Bank pozyskał 1850 pracowników w 365 dni Warto szukać inaczej. Rekrutacja kandydatów pasywnych w ZF TRW lgrzyska rekrutacji. W jaki sposób pozyskiwano pracowników do Hotelu Orbis w Krakowie? Kandydat bez wiedzy, ale z potencjałem. Rekrutacja talentów w Shell Business Operations Rozwój Uzależnieni od uczenia się. Mechanizmy gier w menedżerskich programach rozwojowych w PZU ścieżki kariery dla mechaników w Bergerat Monnoyeur od specjalisty do menedżera w pół roku. Program rozwoju menedżerów w Citi Service Center Poland Dobry przepis w dobrych rękach. Szkolenie i rozwój pracowników W Carrefour Polska.................. otwarty dostęp do wiedzy. Jak w firmie Cognifide pracownicy dzielą się swoim know how?..'...........'' Utalentowany pracownik jako klient wewnętrzny w PKO Banku Polskim Różne poziomy przywództwa. Rozwój liderów w spółce Energa obrót ocenionie lnformacja zwrotna ,,tu i teraz': Zmiany w ocenianiu pracowników w firmie Accenture Lider na indeksie. ocena menedżerów produkcji w Sanden Manufacturing Poland Budowanie zaangażowania Udział, wpływ i zaangażowanie. Bada nie opinii pracowniczej w firmie URSA Budowanie zaangażowania pracowników Sonoco Poland Packaging Services oraz Flex Poland o mały włos i nie tylko. Jak DHL ParceI buduje zaangażowanie pracowników? Przykład idzie z góry. od działania do zmiany i dialogu w Brown-Forman Polska........ Jaka kampania -taka frekwencja. Motywowanie pracowników do udziału w badaniu zaangażowania w Sodexo lntegracyjno-brandingowy MasterChef, czyli kulinarny konkurs dla pracownikóW KFC Jak liderzy budują zaangażowanie w PwC Polska?. Kulturo organizacyjna Empatia w finansach. Budowa wewnętrznych relacji w mBanku Przykład idzie z góry. Promowanie etyki w Provident Polska Rozliczanie z wartości. strategia HRM w firmie Everest Finanse Accelerator i wspólne cele. Zmiana postaw liderów w Hiab Cargotec Poland Zarzqdzonie Top menedżerowie a sprawy ludzkie. Partnerstwo biznesowe w Boehringer lngetheim i Provident Polska To nie jest wróżenie z fusów. Model retencji w Nationale_Nederlanden Kontrolowany wzrost organizacji. Rozwój świadomości biznesowej kadry w Centrum Medyczno-Diagnostycznym w Siedlcach HR biznes partner facylitatorem w Siemens Polska W ciągłej podróży, czyli zmiany podejścia do biznesu w firmie Microsoft......... orange na drodze Toyoty, czyli ciągłe doskonalenie w kołach jakości Zarządzanie różnorodnościq W różności jedność Korzyści z różnorodności w firmie CEMEX Polska Między Kalifornią a Tokio' Usługi dla biznesu w kontekście różnic kulturowych w Hitachi Data Systems wellness w firmie Dla każdego coś zdrowego. Program wellness w SAS lnstitute Aktywni bezpieczni, skuteczni. Kształtowanie kultury bezpieczeństwa i hieny pracy w Veolia Energia Warszawa Amica Kids od kuchni. Firmowy żłobek i przedszkole jako element politykj WLB w firmie Amica
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 159
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145949 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
CZĘŚĆ I. SZTUKA FINANSÓW (I JEJ ZNACZENIE) 1. Czym jest inteligencja finansowa? 19 2. Podstawy sztuki finansów 29 Część I. Narzędzia 39 Finansowanie firmy; Budowanie zespołu finansowego CZĘŚĆ II. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE RACHUNKU WYNIKÓW 3. Zysk jest wartością szacunkową 45 4. Łamanie kodu rachunku wyników 51 5. Przychód: Najważniejszy jest moment zaksięgowania 61 6. Koszty i wydatki: Żadnych jednoznacznych rozwiązań 67 7. Różne ujęcia zysku 83 Część II. Narzędzia 91 Zrozumienie istoty odchyleń; Procent procentowi nierówny CZĘŚĆ III. BILANS UJAWNIA NAJWIĘCEJ 8. Znajomość podstaw bilansu 97 9. Po stronie aktywów: Kolejne szacunki i założenia (z wyjątkiem gotówki) 105 10. Pasywa 117 11. Dlaczego bilans się równoważy? 125 12. Rachunek wyników wpływa na bilans 129 Część III. Narzędzia 135 "Moim najważniejszym zasobem są ludzie"; Wydatek czy nakłady inwestycyjne? CZĘŚĆ IV. GOTÓWKA KRÓLUJE 13. Gotówka daje prawdziwy obraz rzeczywistości 141 14. Zysk to nie gotówka, choć obydwa elementy są ważne 147 15. Język rachunku przepływów pieniężnych 155 16. Jak przepływy pieniężne oddziałują na inne zapisy? 161 17. Dlaczego gotówka jest tak ważna? 173 Część IV. Narzędzia 177 Metoda kasowa; Wolne środki pieniężne CZĘŚĆ V. WSKAŹNIKI, CZYLI CO TAK NAPRAWDĘ MÓWIĄ LICZBY 18. Potęga wskaźników 181 19. Wskaźniki rentowności: Im wyższe, tym lepsze (zazwyczaj) 189 20. Wskaźniki zadłużenia: Zachowywanie równowagi 197 21. Wskaźniki płynności: Czy jesteśmy w stanie opłacić rachunki? 203 22. Wskaźniki wydajności: W jaki sposób wydobyć ze swoich aktywów jak najwięcej 207 Część V. Narzędzia 215 Które wskaźniki są najistotniejsze dla Twojej firmy?; Znaczenie procentowego udziału w przychodzie ze sprzedaży; Stopa zrównoważonego wzrostu CZĘŚĆ VI. JAK OBLICZYĆ (I ZROZUMIEĆ) ZWROT Z INWESTYCJI 23. Istota zwrotu z inwestycji 221 24. Sedno sprawy, czyli obliczanie zwrotu z inwestycji 231 Część VI. Narzędzia 245 Analiza nakładów inwestycyjnych krok po kroku CZĘŚĆ VII. INTELIGENCJA FINANSOWA STOSOWANA - ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM OBROTOWYM 25. Magia zarządzania bilansem 251 26. W bilansie wszystko jest ze sobą powiązane 255 27. Cel - konwersja gotówki 263 Część VII. Narzędzia 269 Współpraca z bankiem; Wskaźnik przedawnienia należności CZĘŚĆ VIII. INTELIGENCJA FINANSOWA W ORGANIZACJI 28. Biegłość finansowa i przejrzystość a wyniki organizacji 275 29. Strategie biegłości finansowej 283 30. Wykorzystanie inteligencji finansowej w praktyce: Rozwijanie firmy 291 Część VIII. Narzędzia 299 Zarządzanie w modelu otwartej księgi; Ustawa Sarbanes-Oxley
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150678 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla studentów kierunków: zarządzanie, zarządzanie zasobami ludzkimi, socjologia.
Zaufanie - Grzegorz Biesok, Jolanta Wyród-Wróbel Pojęcie zaufania Typologia zaufania Kształtowanie się zaufania Znaczenie zaufania w organizacjach Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania Przywództwo - Aleksandra Kołodziej Pojęcie przywództwa Typologia i paradygmaty przywództwa Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka Innowacyjność i kreatywność - Monika Skrzyp Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych Typologia innowacji i kreatywności Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność Bariery kreatywności i innowacyjności Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji Praca zespołowa - Michał Jezusek Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej Podstawowe typologie zespołów Role w zespole Organizacja pracy zespołowej Praca zespołowa a efektywność Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku Zaangażowanie w pracę - Aleksandra Świętek-Bysko Pojęcie zaangażowania w pracę Typologia form zaangażowania Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika Badanie zaangażowania pracowników Zarządzanie przez zaangażowanie Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji Satysfakcja z pracy - Kinga Jureczka Satysfakcja pracownika Modele satysfakcji pracownika Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy Satysfakcja z pracy a jakość życia Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji - Paulina Gajewska Kultura w organizacji Klasyfikacja kultur organizacyjnych Elementy składowe kultury organizacyjnej Komunikacja wewnątrz firmy Przywództwo Proces motywowania Budowanie zespołów Symbole, rytuały, mity, tabu i wartości jako przejawy kultury Funkcje kultury organizacyjnej Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej.
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 18
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5775 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, a także pracowników naukowych i studentów zarządzania oraz socjologii.
Rozdział 1. Zaufanie - Grzegorz Biesok, Jolanta Wyród-Wróbel 11 1.1. Pojęcie zaufania 11 1.2. Typologia zaufania 16 1.3. Kształtowanie się zaufania 20 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 26 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania 28 Rozdział 2. Przywództwo - Aleksandra Kołodziej 37 2.1. Pojęcie przywództwa 37 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 40 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 44 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 53 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka 55 Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność - Monika Skrzyp 63 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 63 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 67 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 69 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 73 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji 76 Rozdział 4. Praca zespołowa - Michał Jezusek 83 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 83 4.2. Podstawowe typologie zespołów 85 4.3. Role w zespole 86 4.4. Organizacja pracy zespołowej 88 4.5. Praca zespołowa a efektywność 91 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 95 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 96 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku 98 Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę - Aleksandra Świętek-Bysko 103 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 103 5.2. Typologia form zaangażowania 105 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 107 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 120 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 122 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 125 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji 126 Rozdział 6. Satysfakcja z pracy - Kinga Jureczka 135 6.1. Satysfakcja pracownika 135 6.2. Modele satysfakcji pracownika 137 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 140 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 142 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 145 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia 147 Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji - Paulina Gajewska 153 7.1. Kultura w organizacji 153 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 159 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 163 7.3.1. Komunikacja wewnątrz firmy 163 7.3.2. Przywództwo 166 7.3.3. Proces motywowania 168 7.3.4. Budowanie zespołów 170 7.3.5. Symbole, rytuały, mity, tabu i wartości jako przejawy kultury 173 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 174 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej 176
Sygnatura czytelni BMW: VI E 294 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150745 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150744 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka usług / Grzegorz Biesok (redakcja). - Wydanie II - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 160 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
Dla menedżerów, kadry naukowej i dydaktycznej uczelni oraz innych instytucji naukowych, a także studentów kierunków: zarządzanie, logistyka, transport.
Usługi - Grzegorz Biesok Pojęcie usług Cechy usług Klasyfikacja usług Usługi w polskich klasyfikacjach standardowych Usługi w Polskiej Klasyfikacji Działalności Usługi w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Jakość usług Determinanty i ocena jakości usług Logistyka usług Literatura do rozdziału pierwszego Usługi logistyczne - Jakub Koszeluk Pojęcie usług logistycznych Rodzaje usług logistycznych Charakterystyka usług logistycznych Usługi spedycyjne Usługi transportowe Usługi kurierskie Centra logistyczne Outsourcing usług logistycznych Branża usług logistycznych Literatura do rozdziału drugiego Logistyka usług transportu samochodowego rzeczy - Eleonora Springer Charakterystyka transportu samochodowego Przepisy regulujące transport drogowy rzeczy Infrastruktura transportu drogowego Środki transportu drogowego rzeczy Koszty producenta usługi transportowej Koszty rodzajowe Koszty bezpośrednie i pośrednie Koszty paliwa w Europie Analiza ograniczeń czasowych w transporcie drogowym rzeczy Czas pracy kierowców Ograniczenia wynikające ze specyfiki przewożonego towaru Indywidualne ograniczenia ruchu drogowego Czynniki losowe Literatura do rozdziału trzeciego Logistyka usług komunikacji miejskiej - Mariusz Młynarczyk, Mariusz Łysoń Logistyka miejska Cele i zadania logistyki miejskiej Funkcjonalny i obszarowy podział logistyki miejskiej Charakterystyka komunikacji miejskiej Infrastruktura transportu miejskiego Środki komunikacji miejskiej Organizacja komunikacji miejskiej Systemy biletowe w komunikacji miejskiej Komunikacja miejska a niepełnosprawni Literatura do rozdziału czwartego Logistyka w turystyce - Jolanta Romańska, Katarzyna Noga O turystyce Logistyka w usługach turystycznych Literatura do rozdziału piątego Logistyka usług gastronomicznych - Paulina Nieuważna-Górny Usługa gastronomiczna Logistyka w gastronomii Problemy zarządzania logistycznego w gastronomii Obsługa klienta Gastronomia a turystyka Nowe trendy i rozwiązania w gastronomii Literatura do rozdziału szóstego Logistyka imprez masowych - Rafał Walusiak, Grzegorz Biesok Pojęcie imprezy masowej Motywy organizacji imprez masowych Rodzaje imprez masowych Formalnoprawne aspekty organizacji imprez masowych Bezpieczeństwo imprez masowych Zabezpieczenie imprezy masowej Logistyczne aspekty imprez masowych Lokalizacja Rozmieszczenie obiektów i publiczności Transport i komunikacja Przepływ informacji Obsługa klienta Problemy logistyczne imprez masowych Literatura do rozdziału siódmego Logistyka usług. Studia praktyczne Transport i magazynowanie dzieł sztuki - Tamara Mądra Logistyka usług transportowych i magazynowych Logistyka przedsiębiorstw usługowych Obsługa logistyczna dzieł sztuki Przewóz dzieł sztuki na przykładzie firmy ART LOGISTICS Literatura i źródła Warunki bezpiecznej organizacji przewozu materiałów niebezpiecznych - Katarzyna Noga, Marta Szczotka Obowiązki stron w przewozie materiałów niebezpiecznych Znakowanie opakowań materiałów niebezpiecznych Niezgodności w przewozie materiałów niebezpiecznych
Sygnatura czytelni BMW: VI I 270 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150006 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka usług / Grzegorz Biesok (red.). - Wydanie 3. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 160 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Dla menedżerów, kadry naukowej i dydaktycznej uczelni oraz innych instytucji naukowych, a także studentów kierunków zarządzanie, logistyka, transport.
Usługi - Grzegorz Biesok 9 Pojęcie usług 10 Cechy usług 12 Klasyfikacja usług 15 Usługi w polskich klasyfikacjach standardowych 18 Usługi w Polskiej Klasyfikacji Działalności 19 Usługi w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług 20 Jakość usług 21 Determinanty i ocena jakości usług 26 Logistyka usług 29 Usługi logistyczne - Jakub Koszeluk 37 Pojęcie usług logistycznych 37 Rodzaje usług logistycznych 40 Charakterystyka usług logistycznych 42 Usługi spedycyjne 42 Usługi transportowe 44 Usługi kurierskie 47 Centra logistyczne 48 Outsourcing usług logistycznych 50 Branża usług logistycznych 52 Logistyka usług transportu samochodowego rzeczy - Eleonora Springer 57 Charakterystyka transportu samochodowego 57 Przepisy regulujące transport drogowy rzeczy 58 Infrastruktura transportu drogowego 59 Środki transportu drogowego rzeczy 61 Koszty producenta usługi transportowej 62 Koszty rodzajowe 62 Koszty bezpośrednie i pośrednie 64 Koszty paliwa w Europie 64 Analiza ograniczeń czasowych w transporcie drogowym rzeczy 67 Czas pracy kierowców 67 Ograniczenia wynikające ze specyfiki przewożonego towaru 71 Indywidualne ograniczenia ruchu drogowego 76 Czynniki losowe 78 Logistyka usług komunikacji miejskiej - Mariusz Młynarczyk, Mariusz Łysoń 81 Logistyka miejska 81 Cele i zadania logistyki miejskiej 82 Funkcjonalny i obszarowy podział logistyki miejskiej 84 Charakterystyka komunikacji miejskiej 85 Infrastruktura transportu miejskiego 86 Środki komunikacji miejskiej 90 Organizacja komunikacji miejskiej 93 Systemy biletowe w komunikacji miejskiej 94 Komunikacja miejska a niepełnosprawni 96 Logistyka w turystyce - Jolanta Romańska, Katarzyna Noga 101 O turystyce 102 Logistyka w usługach turystycznych 107 Logistyka usług gastronomicznych - Paulina Nieuważna-Górny 113 Usługa gastronomiczna 114 Logistyka w gastronomii 116 Problemy zarządzania logistycznego w gastronomii 118 Obsługa klienta 119 Gastronomia a turystyka 121 Nowe trendy i rozwiązania w gastronomii 122 Logistyka imprez masowych - Rafał Walusiak, Grzegorz Biesok 125 Pojęcie imprezy masowej 125 Motywy organizacji imprez masowych 127 Rodzaje imprez masowych 128 Formalnoprawne aspekty organizacji imprez masowych 129 Bezpieczeństwo imprez masowych 131 Zabezpieczenie imprezy masowej 133 Logistyczne aspekty imprez masowych 134 Lokalizacja 135 Rozmieszczenie obiektów i publiczności 135 Transport i komunikacja 136 Przepływ informacji 137 Obsługa klienta 138 Problemy logistyczne imprez masowych 140 Logistyka usług. Studia praktyczne 145 Transport i magazynowanie dzieł sztuki - Tamara Mądra 145 Logistyka usług transportowych i magazynowych 145 Logistyka przedsiębiorstw usługowych 146 Obsługa logistyczna dzieł sztuki 146 Przewóz dzieł sztuki na przykładzie firmy ART LOGISTICS 147 Warunki bezpiecznej organizacji przewozu materiałów niebezpiecznych - Katarzyna Noga, Marta Szczotka 151 Obowiązki stron w przewozie materiałów niebezpiecznych 151 Znakowanie opakowań materiałów niebezpiecznych 153 Niezgodności w przewozie materiałów niebezpiecznych 156
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154363 N, 154365 N, 154364 N (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 251-261.
Dla kadry zarządzającej podmiotów zajmujących się gospodarką komunalną, radców prawnych, adwokatów, studentów prawa, administracji, ekonomii, zarządzania.
Przedmiot gospodarki komunalnej (M. Biliński) Pojęcie gospodarki komunalnej Zadania własne a zadania zlecone jednostek samorządu terytorialnego Pojęcie użyteczności publicznej Zadania użyteczności publicznej w ustawie o gospodarce komunalnej Zadania użyteczności publicznej w innych aktach prawnych Zadania wybaczające poza sferę użyteczności publicznej Zadania gmin . Zadania województw Gospodarka komunalna a działalność gospodarcza Działalność gospodarcza w sferze użyteczności publicznej Działalność gospodarcza poza sferą użyteczności publicznej Działalność jednostek samorządu terytorialnego w świetle ustawy antymonopolowej Gospodarka komunalna a związlu i porozumienia jednostek samorządu terytorialnego Podmiot gospodarki komunalnej II.1. Uwagi wprowadzające (H. Wolska Spółka komunalna (H. Wolska) Formy prawne spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego Zarząd w spółkach komunalnych Rada nadzorcza w spółkach komunalnych Samorządowy budżetowy (M' Biliński) Inne jednostki organizacyjne (M' Biliński) Jednostka budżetowa (M' Biliński) Spółdzielnie (M. Biliński) Samodzielne publiczne zasady opieki zdrowotnej (H. Wolska) Samorządowe instytucje kultury (M' Biliński) Rozdział III Umowne powierzenie zadańz zakresu gospodarki komunalnej (H.WoIska) Zakres podmiotowy powierzenia zadan z zakresu gospodarki komunalnej Strony umow o publicznego Strony umowy koncesji na roboty budowlane lub usługi Strony umowy partnerstwa publiczno-Prywatnego Zakres i charakter umowy powierzenia Zadania z zakresu gospodarki komunalnej (H. Wolska) Świadczenie usług dotyczących zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków (W Gonet) Realizacja zadan dotyczących publicznego transportu udzielenie zamówienia zbiorowego (H. Wolska) Realizacja zadan w zakresie Zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (H. Wolską) Realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia (H. Wokka) Świadczenie usług z zakresu sportu i rekreacji (M. Biliński) Zapewnienie czystości i porządku (W. Gonet) obrót prawami właścicielskimi w spółkach komunalnych (W.Gonet) Pojęcie obrotu obrót udziałami' akcjami w komunalnych spółkach kapitałowych 'Przepisy Kodeksu spółek handlowych dotyczące obrotu udziałami i akcjami kapitałowych spółek komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka akcyjna Przejście ogółu praw i obowiązków w gminnych spółkach osobowych Stosowanie przepisów ustawy o zarządzaniu mieniem państwowym do zbywania akcji i udziałów jednostek samorządu terytorialnego'... Uchwały organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego dotyczące obrotu akcjami, udziałami i prawami członkowskimi w spółkach osobowych Stosowanie przepisów ustawy o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników do obrotu udziałami i akcjami w komunalnych spółkach kapitałowych ograniczenia w obrocie akcjami gmin w spółkach zajmujących się czynnościami bankowymi i ubezpieczeniowymi Zbywanie akcji lub udziałów w spółkach powołanych do realizacji partnerstwa publiczno-prywatnego ograniczenia w obrocie prawami właścicielskimi w spółkach celowych utworzonych do realizacji inwestycji mieszkaniowej lub uzbrojenia technicznego Kontrasygnata przy odpłatnych umowach nabycia udziałów, akcji, ogółu praw i obowiązków
Sygnatura czytelni BMW: XI Y 40 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 14935 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Trzecia edycja.
Indeks.
Efektywne organizacje (Don Carew, Fay Kandarian, Eunice Parisi-Carew, Jesse Stoner, Ken Blanchard) Właściwy cel: cztery kluczowe sprawy Najlepszy obywatel korporacyjny Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem Model HPO SCORES® Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES® Interpretacja wyników Zastosowanie uzyskanych wyników Siła wizji (Jesse Stoner, Ken Blanchard, Drea Zigarmi) Znaczenie wizji Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji Tworzenie skutecznej wizji Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej Wizja jako punkt wyjścia Wizja na wszystkich poziomach organizacji Urzeczywistnienie wizji Życie zgodne z wizją Wizja a przywództwo ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE PRACOWNIKÓW . Kluczem jest empowerment (Alan Randolph, Ken Blanchard) Definicja empowermentu Siła empowermentu Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty Uczenie się języka empowermentu Trzy klucze do empowermentu Przywództwo Sytuacyjne SLII® – koncepcja integrująca (Współzałożyciele The Ken Blanchard Companies®: Ken Blanchard, Margie Blanchard, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fred Finch, Laurence Hawkins, Drea Zigarmi, Pat Zigarmi) Trzy umiejętności lidera SLII® Umiejętność trzecia: dostosowywanie stylu przywództwa do etapu rozwoju Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki Efektywne przywództwo to proces transformacji Samoprzywództwo: siła kryjąca się za empowermentem (Susan Fowler, Ken Blanchard, Laurence Hawkins) Wyzwalanie empowermentu u pracowników Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się Trzy główne umiejętności samoprzywódcy Przywództwo indywidualne (Fred Finch, Ken Blanchard) Skuteczny system ocen pracowniczych Przywództwo indywidualne a zarządzanie wynikami Współpraca jako nieformalny system ocen Kluczowe umiejętności w zakresie przywództwa indywidualnego (Ken Blanchard, Fred Finch) Jednominutowe wyznaczanie celów Jednominutowe pochwały Reprymendy a uwagi Czwarty tajnik jednominutowego menedżera Budowanie zaufania (Ken Blanchard, Cynthia Olmstead, Randy Conley) Wysokie koszty braku zaufania Korzyści płynące z zaufania Cztery składowe zaufania Wyzwanie przejrzystości Odzyskiwanie nadszarpniętego zaufania Efekt domina 1Coaching – kluczowa umiejętność z punktu widzenia kształtowania przywódców (Madeleine Homan Blanchard, Linda Miller) Definicja coachingu Pięć zastosowań coachingu Mentoring. Narzędzie planowania życia (Ken Blanchard, Claire Díaz-Ortiz) Przeszkody w procesie rozpoczynania relacji mentorskiej Wybór partnera w relacji mentorskiej Istota kontra forma Model MENTOR. Składowe udanej relacji mentorskiej Tworzenie programu mentoringu w organizacji Mentoring dostosowany do etapu kariery Przywództwo zespołowe (Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Lael Good, Ken Blanchard) Po co w ogóle tworzyć zespoły? Przyczyny niepowodzenia zespołów Model skutecznego przewodzenia zespołowi Strategie sprzyjające osiąganiu większej efektywności pracy zespołowej Potęga zespołów Współdziałanie. Paliwo znakomitych wyników (Jane Ripley, Eunice Parisi-Carew, Ken Blanchard) Współdziałanie to nie koordynowanie, współpraca ani praca zespołowa Tworzenie ram dla współdziałania Współdziałanie a rywalizacja Co jest niezbędne, żeby współdziałać? Współdziałanie. Motor znakomitych wyników Przywództwo organizacyjne (Ken Blanchard, Jesse Stoner, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fay Kandarian) Autentyczne przykłady zastosowania modelu HPO SCORES® Wyznaczanie odpowiedniego stylu przewodzenia w danej organizacji Diagnozowanie etapu rozwoju, na którym znajduje się organizacja Wyniki i relacje – wyznaczniki efektywnych organizacji Pierwszy etap rozwoju organizacji: startup Drugi etap rozwoju organizacji: poprawa Trzeci etap rozwoju organizacji: wzrost Czwarty etap rozwoju organizacji: wysoka efektywność Dopasowywanie stylu przewodzenia do etapu rozwoju organizacji Stosowanie właściwego stylu przewodzenia na poszczególnych etapach rozwoju organizacji Istotność diagnozy i dopasowywania Historyczna operacja ratowania firmy Zmiana organizacyjna. Dlaczego ludzie się jej opierają? (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra, Ken Blanchard) Znaczenie przewodzenia zmianie Dlaczego zmiana organizacyjna jest tak skomplikowana? Kiedy zmiana jest niezbędna? Dlaczego zmiany się nie udają i kończą niepowodzeniem? Skupienie na przewodzeniu tej podróży Wydobywanie z ludzi obaw związanych ze zmianą i reagowanie na nie Angażowanie tych, od których oczekuje się zmian Przewodzenie ludziom w okresie zmian (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra) Pięć strategii zarządzania zmianą Strategia druga: wyjaśnienie przyczyn wprowadzania zmiany Strategia trzecia: współdziałanie przy wdrożeniu Strategia czwarta: utrwalanie zmiany Strategia piąta: analiza możliwości Znaczenie umacniania wprowadzonej zmiany Kierowanie udaną transformacją kulturową (Garry Demarest, Chris Edmonds, Bob Glaser) Gung Ho! – punkt wyjścia Kultura ukształtowana samoistnie, a nie zaprojektowana Skuteczne zarządzanie transformacją kulturową Transformacja kulturowa – krytyczne czynniki sukcesu ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE KLIENTÓW Obsługa klientów na wyższym poziomie (Ken Blanchard, Kathy Cuff, Vicki Halsey, Jesse Stoner) Korzyści zdobywane dzięki klientom Kreowanie doskonałej obsługi Obsługa klientów na wyższym poziomie WŁAŚCIWY RODZAJ PRZYWÓDZTWA Przywództwo służebne (Ken Blanchard, Scott Blanchard, Drea Zigarmi) Przywództwo służebne – definicja Stosowanie przywództwa służebnego Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia Czynniki wpływające na wydajność pracy Przywództwo służebne to kwestia serca Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem Zagrożenie ze strony ego Zadania przywódców służebnych Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór Kształtowanie własnej wizji przywództwa (Ken Blanchard, Margie Blanchard, Pat Zigarmi) Elementy składowe wizji przywództwa Kształtowanie własnej wizji przywództwa
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 116 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 157
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151504 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151503 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6400 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
E-biznes : modele i tendencje / Tomasz Bober. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 111, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 103-[109].
E-biznes Formy handlu elektronicznego, modele sprzedaży przez internet w Polsce i na świecie Promocja w internecie E-commerce w utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej Rozwój e-commerce w Polsce na tle tendencji światowych Determinanty rozwoju e-commerce Analiza trendów rynkowych w e-commerce Wykorzystanie e-commerce na rynku żywności Wykorzystanie e-commerce na rynku odzieży Wykorzystanie e-commerce na rynku elektroniki użytkowej Analizy przypadków dla rynku żywności BioVert Delikatesy Ekologiczne Tesco Analizy przypadków dla rynku odzieży D&A Twoja Marka Answear Analizy przypadków dla rynku elektroniki użytkowej Morele.net eFOX24
Sygnatura czytelni BWZ: XIII D 80
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153953 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153954 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biblia rekrutacji : jak skutecznie pozyskiwać pracowników? / Natalia Bogdan. - Wydanie I. - Sopot ; [Gdańsk] : [Jobhouse Natalia Bogdan], 2023. - 279, [8] stron : fotografie, ilustracje, portret, wykresy ; 21 cm.
Drugie miejsce wydania i nazwa wydawcy na podstawie serwisu e-ISBN.
Dla rekruterów, HR-owców, managerów i właścicieli firm.
1. Personel branding i Linkedln dla rekruterów 5 powodów, dla których rekruter powinien budować markę osobistą Przekonaj się, co zyskasz dzięki personal brandingowi Sprawdź, jak Cię widzi kandydat - zrób audyt swojej marki osobistej Konto no Linkedln, które pokochają kandydaci O czym i jak pisać posty, aby uwzględniały algorytm Linkedln Inne sposoby no budowanie marki osobistej rekrutera 2. Badanie potrzeb rekrutacyjnych, stworzenie persony kandydata i ogłoszenia o pracę Briefowanie hiring managera Zdefiniowonie persony kandydata Stworzenie wzorcowego ogłoszenia o pracę 3. Źródła pozyskiwania kandydatów 4. Selekcja i prezentacja kandydatów Przeglądanie aplikacji Wstępne wywiady telefoniczne Rozmowy kwalifikacyjne 5. Mentalność rekrutera. Jak sobie radzić z brudnymi sytuacjami zawodowymi Asertywność w kontakcie z hiring managerem Trudni kandydaci Inne wyzwania rekruterów Sposoby na niemarnowanie czasu podczas rekrutacji Umiejętności, które warto rozwijać w pracy rekrutera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 155467 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Leadership toolbox : narzędzia nowoczesnego menedżera / Robert St. Bokacki. - Warszawa : MT Biznes, 2018. - 229, [2] strony : ilustracje ; 22 cm.
U dołu strony tytułowej i okładki: Kontekst HR.
Na okładce: Gratis case studies w formacie mp3.
Bibliografia na stronach 229-230.
Leadership toolbox Nikt nie rodzi się przywódcą Nowe wyzwania dla menedżerom Kłopoty z przywództmem Fundament nonoczesnego przymództwa Cykl kierowania ludźmi. Style przewodzenia Stopień samodzielności pracomnika Linia przewodzenia Charakter zadań czynnik „Z” Menedżerska skrzynka z narzędziami Narzędzia kierowania ludźmi Instruowanie Delegowanie zadań Uprawnianie Rozwiązywanie problemów Konsultowanie decyzji Coaching epizodyczny Rozmowa kontrolna Przekazywanie informacji zwrotnej Korygowanie Komunikowanie decyzji Praktyki motywacyjne
Sygnatura czytelni BMW: VI E 258 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 126
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147302 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5952 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności