Zarządzanie różnorodnością
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(23)
Forma i typ
Książki
(12)
Artykuły
(11)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Biblioteka Międzywydziałowa
(5)
Biblioteka WEiZ
(10)
Autor
Guryn Halina
(4)
Berłowski Paweł
(3)
Gross-Gołacka Elwira
(2)
Jamka Beata (1961- )
(2)
Andrian Karolina
(1)
Berłowski Paweł (1964- )
(1)
Berłowski Paweł. (1964- )
(1)
Chojnacka Małgorzata
(1)
Czarnecka Joanna
(1)
Duda Maciej
(1)
Gadomska-Dzięcioł Paulina
(1)
Hernik-Solarska Anna
(1)
Jefmański Bartłomiej
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Leoński Wojciech
(1)
Mazur Barbara
(1)
Nieżurawska-Zając Joanna
(1)
Niziołek Olga
(1)
Peikow Marta
(1)
Pietrzyk Sylwester
(1)
Piotrowska Dorota
(1)
Pluta Anna (ekonomia)
(1)
Przytuła Sylwia (ekonomia)
(1)
Rzewuska Małgorzata
(1)
Spałek Paulina
(1)
Szmalec Sylwia
(1)
Vreuls Guido
(1)
Wieczorek-Szymańska Anna
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Menedżerowie
(6)
Doradcy personalni
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Studenci
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Zarządzanie różnorodnością
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Monografia
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(10)
Unia Europejska
(1)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
W świecie trzech pokoleń / Paweł Berłowski. W: Personel i Zarządzanie. 2012, nr 9, s.36-39. - Warszawa : INFOR, 2012
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka zawiera wybór artykułów z czasopisma Personel i Zarządzanie.
Dla działów personalnych oraz studentów kierunków zarządzania personelem.
Budowanie wizerunku pracodowcy Zerwać ze stereotypami. Strategia HRM i budowa wizerunku pracodawcy w Lidlu Matryca aktywności pracowników. Dia gnoza oczekiwań pracowników i tworzenie oferty EVP w firmie Michael Page Unikatowe DNA firmy. Wartości oraz Employee Value Proposition w Owens-Illinois Rekrutocja i adaptacja pracowników Rekrutacja liderów zespołów w fabryce lKEA lndustry Lubawa Stań pod dobrą opieką. Proces onboardingu w MTU Aero Engines i Elica Group Skutecznie nie znaczy z premią. Jak firma objectivity pozyskuje specjalistów lT? Maraton rekrutacji. Jak Alior Bank pozyskał 1850 pracowników w 365 dni Warto szukać inaczej. Rekrutacja kandydatów pasywnych w ZF TRW lgrzyska rekrutacji. W jaki sposób pozyskiwano pracowników do Hotelu Orbis w Krakowie? Kandydat bez wiedzy, ale z potencjałem. Rekrutacja talentów w Shell Business Operations Rozwój Uzależnieni od uczenia się. Mechanizmy gier w menedżerskich programach rozwojowych w PZU ścieżki kariery dla mechaników w Bergerat Monnoyeur od specjalisty do menedżera w pół roku. Program rozwoju menedżerów w Citi Service Center Poland Dobry przepis w dobrych rękach. Szkolenie i rozwój pracowników W Carrefour Polska.................. otwarty dostęp do wiedzy. Jak w firmie Cognifide pracownicy dzielą się swoim know how?..'...........'' Utalentowany pracownik jako klient wewnętrzny w PKO Banku Polskim Różne poziomy przywództwa. Rozwój liderów w spółce Energa obrót ocenionie lnformacja zwrotna ,,tu i teraz': Zmiany w ocenianiu pracowników w firmie Accenture Lider na indeksie. ocena menedżerów produkcji w Sanden Manufacturing Poland Budowanie zaangażowania Udział, wpływ i zaangażowanie. Bada nie opinii pracowniczej w firmie URSA Budowanie zaangażowania pracowników Sonoco Poland Packaging Services oraz Flex Poland o mały włos i nie tylko. Jak DHL ParceI buduje zaangażowanie pracowników? Przykład idzie z góry. od działania do zmiany i dialogu w Brown-Forman Polska........ Jaka kampania -taka frekwencja. Motywowanie pracowników do udziału w badaniu zaangażowania w Sodexo lntegracyjno-brandingowy MasterChef, czyli kulinarny konkurs dla pracownikóW KFC Jak liderzy budują zaangażowanie w PwC Polska?. Kulturo organizacyjna Empatia w finansach. Budowa wewnętrznych relacji w mBanku Przykład idzie z góry. Promowanie etyki w Provident Polska Rozliczanie z wartości. strategia HRM w firmie Everest Finanse Accelerator i wspólne cele. Zmiana postaw liderów w Hiab Cargotec Poland Zarzqdzonie Top menedżerowie a sprawy ludzkie. Partnerstwo biznesowe w Boehringer lngetheim i Provident Polska To nie jest wróżenie z fusów. Model retencji w Nationale_Nederlanden Kontrolowany wzrost organizacji. Rozwój świadomości biznesowej kadry w Centrum Medyczno-Diagnostycznym w Siedlcach HR biznes partner facylitatorem w Siemens Polska W ciągłej podróży, czyli zmiany podejścia do biznesu w firmie Microsoft......... orange na drodze Toyoty, czyli ciągłe doskonalenie w kołach jakości Zarządzanie różnorodnościq W różności jedność Korzyści z różnorodności w firmie CEMEX Polska Między Kalifornią a Tokio' Usługi dla biznesu w kontekście różnic kulturowych w Hitachi Data Systems wellness w firmie Dla każdego coś zdrowego. Program wellness w SAS lnstitute Aktywni bezpieczni, skuteczni. Kształtowanie kultury bezpieczeństwa i hieny pracy w Veolia Energia Warszawa Amica Kids od kuchni. Firmowy żłobek i przedszkole jako element politykj WLB w firmie Amica
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 159
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145949 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5843 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-146.
Zarządzanie organizacją przyszłości Nadzwyczajne zagrożenia - "czarne łabędzie", "szare nosorożce" Teoria VUCA w kontekście zarządzania organizacją Oblicza elastyczności przedsiębiorstw Koncepcja zarządzanie przez wartości jako podstawa trwania i rozwoju współczesnych organizacji Zarządzanie respektujące wartości - uwarunkowania Droga ważniejsza niż cel Istota wartości Postrzeganie wartości Różnorodność jako wyzwanie Wymiary różnorodności Wpływ różnorodności na realizowane cele organizacji Wdrażanie zarządzania różnorodnością - kontekst korzyści i kosztów Przywództwo w kontekście organizacji przyszłości Współczesne uwarunkowania przywództwa Profil przywódcy Oczekiwania względem lidera Upełnomocnienie pracowników Nowe technologie Technologie - przeszłość i przyszłość Trendy technologiczne Wpływ technologii na zmianę charakteru pracy Kształtowanie przyszłości organizacyjnej a zjawisko oporu i stresu występującego u pracowników Zmiany w organizacjach i opór wobec zmian Źródła oporu Reakcja na zmiany Metody i techniki osłabiające opór pracowników Stres jako niepożądany skutek zmian i jego determinanty Skutki stresu
Sygnatura czytelni BWZ: VII C 98
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6479 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Gender mainstreaming i zarządzanie róznorosnością / Maciej Duda. W: Fundusze Europejskie . 2013, nr 2, s. 20-23. - 2013
Dokument nadrzędny: Fundusze Europejskie .
Kartoteka zagadnieniowa: Unia Europejska
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 199-206.
Dla naukowców, studentów i menedżerów.
1.Kapitał intelektualny - pojęcie, znaczenie, podejścia 1.1.Geneza kapitału intelektualnego 1.2.Pojęcie kapitału intelektualnego 1.3.Kategoryzacja kapitału intelektualnego 1.4.Znaczenie elementów składowych kapitału intelektualnego dla rozwoju przedsiębiorstw w Polsce - wyniki badania 1.4.1.Znaczenie części składowych kapitału ludzkiego dla rozwoju przedsiębiorstw w Polsce 1.4.2.Znaczenie elementów składowych kapitału organizacyjnego dla rozwoju przedsiębiorstw w Polsce 1.4.3.Znaczenie elementów składowych kapitału relacyjnego dla rozwoju przedsiębiorstw w Polsce 2.Metody identyfikacji i pomiaru kapitału intelektualnego 2.1.Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod finansowych 2.1.1.Wskaźnik wartości rynkowej do wartości księgowej 2.1.2.Wskaźnik Q-Tobina 2.1.3.Metoda skalkulowanej wartości niematerialnej - CIV 2.1.4.Metoda KCE™ 2.1.5.Metoda VAIC™ 2.2.Pomiar kapitału intelektualnego z zastosowaniem metod niefinansowych 2.2.1.Navigator Skandii 2.2.2.Monitor Aktywów Niematerialnych 2.2.3.Zrównoważona Karta Wyników 2.3.Identyfikacja wskaźników kapitału intelektualnego - na przykładzie hierarchicznej analizy procesu 3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich a kapitał intelektualny 3.1.Zakresy znaczeniowe różnorodności 3.2.Zakresy znaczeniowe kapitału intelektualnego 3.3.Zarządzanie różnorodnością i korzyści z niej wynikające 3.4.Zarządzanie różnorodnością i jej wkład w tworzenie kapitału intelektualnego organizacji 3.5.Kapitał intelektualny a różnorodność zasobów ludzkich w organizacji w świetle badań 3.5.1.Korzyści, które może przynieść organizacji zarządzanie różnorodnością 3.5.2.Wpływ różnorodności zasobów ludzkich w organizacji na poziom kapitału intelektualnego Zarządzanie kapitałem intelektualnym w przedsiębiorstwie - aspekty praktyczne
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 395 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149319 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149318 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [393]-426.
Dla menedżerów i studentów.
Rozdział 1. Różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji – istota i teoretyczne podstawy 1.1. Rys historyczny zagadnienia różnorodności 1.1.1. Różnorodność – wybrane sposoby rozumienia 1.1.2. Globalny kontekst zainteresowania różnorodnością 1.1.3. Zmiany społeczno-gospodarcze i ich wpływ na rozwój koncepcji zarządzania różnorodnością 1.2. Znaczenie terminu „różnorodność” 1.3. Różnorodność – jej wymiary i rodzaje 1.4. Wieloznaczność terminu „różnorodność” z perspektywy organizacji 1.5. Definicje zarządzania różnorodnością w organizacji 1.6. Od polityki równych szans do zarządzania różnorodnością 1.7. Paradygmaty zarządzania różnorodnością 1.8. Modele zarządzania różnorodnością w organizacji 1.9. Nurt krytyczny zarządzania różnorodnością 1.10. Miejsce zarządzania różnorodnością w naukach o zarządzaniu Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju koncepcji zarządzania różnorodnością – wybrane aspekty 2.1. Równość, różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji – uwarunkowania instytucjonalno-prawne 2.1.1. Ewolucja regulacji w zakresie równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji na poziomie międzynarodowym 2.1.2. Prawo krajowe w zakresie równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji 2.2. Trendy demograficzne a różnorodność zasobów ludzkich 2.2.1. Międzynarodowe trendy demograficzne 2.2.2. Tendencje demograficzne w Europie 2.2.3. Trendy demograficzne dla Polski 2.3. Wyzwania dla zarządzania organizacją z perspektywy zmian demograficznych 2.3.1. Płeć 2.3.2. Wiek 2.3.3. Niepełnosprawność 2.3.4. Rasa/pochodzenie etniczne 2.3.5. Religia 2.3.6. Orientacja seksualna Rozdział 3. Zarządzanie różnorodnością w organizacji – motywy, korzyści i bariery 3.1. Motywy implementacji koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji 3.2. Zarządzanie różnorodnością wobec zmian w otoczeniu organizacji 3.3. Korzyści z zarządzania różnorodnością w organizacji 3.3.1. Perspektywa długookresowa 3.3.2. Perspektywa średnio-krótkookresowa 3.4. Dylematy pomiaru korzyści 3.5. Bariery i wyzwania wobec zarządzania różnorodnością w organizacji Rozdział 4. Kluczowe obszary wdrażania koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji 4.1. Przywództwo 4.2. Kultura organizacyjna 4.3. Komunikowanie się w różnorodnej organizacji 4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie różnorodnością w organizacji 4.5. Edukacja i szkolenia w zakresie różnorodności w organizacji 4.6. Monitorowanie i analizowanie różnorodności w organizacji 4.6.1. Zewnętrzne narzędzia oceny 4.6.2. Wewnętrzny monitoring 4.6.3. Obowiązek raportowania danych dotyczących różnorodności w organizacji Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością w organizacjach w Polsce w świetle badań empirycznych 5.1. Proces i metody badawcze 5.2. Charakterystyka prób badawczych 5.3. Zasięg regionalny podejmowanych działań w organizacjach 5.4. Wiedza organizacji na temat zarządzania różnorodnością 5.5. Charakter i zakres podejmowanych działań na rzecz różnorodności w organizacji 5.6. Przegląd dobrych praktyk podejmowanych w organizacjach na rzecz równości i różnorodności 5.7. Ewaluacja i monitoring danych personalnych z perspektywy różnorodności 5.8. Korzyści i bariery w zarządzaniu różnorodnością w opinii organizacji Rozdział 6. W kierunku organizacji otwartej na różnorodność – autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji 6.1. Autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji 6.1.1. Założenia do budowy modelu (konstrukty) 6.1.2. Zasady modelu 6.1.3. Holistyczny model zarządzania różnorodnością w organizacji 6.1.4. Obszary wertykalne 6.1.5. Zarządzanie różnorodnością w organizacji – architektura 5P 6.2. Budowanie organizacji otwartej na różnorodność ? poziomy dojrzałości Rozdział 7. Architektura zarządzania różnorodnością w organizacjach w świetle badań własnych 7.1. Metodyka badania i charakterystyka próby badawczej 7.2. Architektura 5P – podsumowanie 7.3. Rozkład wskaźników architektury 5P 7.4. Wzajemnie relacje między obszarami architektury 5P 7.5. Uwarunkowania wewnętrzne zarządzania różnorodnością 7.6. Wiedza na temat zarządzania różnorodnością a intensywność jego wdrażania
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 165
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 146173 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5949 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Szkolenia i rozwój Pokazać inną drogę Model rozwoju i motywowania Masz pomysł, działaj Poligon doświadczalny Dla każdego coś rozwojowego Rozdział 2.Kompetencje menedżerskie PRL Od dyrektora do koordynatora zespołu Kluczem jest styl zarządzania Brygadzista menedżerem Rozdział 3. Budowanie zaangażowania Duża firma, dużo dobrego Zacznij od siebie Nowa strategia HRM Ankieta to dopiero początek Organizacja i zarządzanie Projektowanie procesów HRM Wyższy poziom organizacji Jak zwiększyć moc Przeprowadzić ludzi przez trudny proces Zwinny klient, zwinny bank .Rynek pracy/rekrutacja Przybysze ze Wschodu Klasyczne metody już nie wystarczą Dzisiaj wygrywa ten, kto ma ludzi. Cenzurka dla HR-owca Piłka w grze Proponujemy ci wyjazd za granicę Kultura organizacyjna Kultura silnikiem, który uniesie samolot Twój wynik - twoja odpowiedzialność ... Docenianie ma moc Corning out na co dzień Trudno przychodzi, łatwo odchodzi Dobrostan pracowników. Z naciskiem na ergonomię Wskaźnik szczęścia Radość w pracy - to się opłaca! Po pomoc do konsultanta Mentoring Dwustronny kontrakt Wyższy poziom organizacji
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 172
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6134 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 289-313.
Uwarunkowania współczesnego ZZL Scenariusze rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi w reakcji na przemiany otoczenia zewnętrznego Uwarunkowania zewnętrzne ZZL w relacyjnej perspektywie przedsiębiorstwa Procesy demograficzne: w kierunku zarządzania talentami bądź zarządzania różnorodnością Procesy technologiczne: dematerializacja pracy i pracowników. a flexicurity Procesy rynkowe finansjalizacja: pomiar kapitału ludzkiego a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw Scenariusze rozwoiu ZZL w odpowiedzi na wyzwania przemian demograficznych, technologicznych i rynkowych Endogeniczne uwarunkowania ZZL w organizacji . Struktura organizacji w kierunku organizacji sieciowych . e-ZZL: ku zarządzaniu ,,w chmurze" Kultura organizacji: pas transmisyjny wartości Potencjał diagnostyczno-prognostyczy struktury zasobów ludzkich organizacji Zarządzanie przez pomiar wpływ zarządzania kadrami na wyniki przedsiębiorstwa - dylematy pomiaru ZZL Transformacja: ZZL a wyniki przedsiębiorstwa Wyjście - wyniki przedsiębiorstwa ,,Twarde'' wyzwania HR a potenciał kadr działu personalnego: problem luki kompetencyjnej Współczesne ZZL _ ku zarządzaniu przez pomiar Wyzwania HR a zadania nowoczesnego pionu personalnego. ZZL to zarządzanie; (nie)spójność zadań i możliwości rekomendacje Jakość zasobów ludzkich a wybrane aspekty standaryzacji i certyfikacji w HR Jakość i wartość zasobów ludzkich Kompetencje jako standardy jakości ludzkich zasobów. Konkursy jako certyfikacja dziale w kadrowych i zawodu menedźera/specjalisty HR Dyskusja wyników i podsumowanie Zarządzanie potenciałem ludzkim : atrybutowe zarządzanie talentami a wzrost innowacyiności i przedsiębiorczości kadr Podmiotowe i atrybutowe zarządzanie talentami podwładnych 'Wojna o talenty Podmiotowe a atrybutowe pojęcie talentu Zarządzanie talentami podwładnych wobec podmiotowego rozumienia talentu Implikacje atrybutowego rozumienia talentu Zarządzanie talentami podwładnych wobec atrybutowego rozumienia talentu Atrybutowe zarządzanie talentami jako instrumentarium rozwoju kreatywności kadr Istota kreatywności i innowacyjności Kreatywność a pojęcie talentu Stymulowanie kreatywności kadr poprzez atrybutowe zarządzanie talentami Etap I: Identyfikacja talentów Etap II: Aktywacja talentów Etap III: Maksymalizacja wykorzystania talentów Wzrost innowacyjności organizacji poprzez przedsiębiorczości jako talentu Przedsiębiorczość a innowacyjność Pojęcie talentu Wyznaczniki przedsiębiorczości jako talentu Zdolności kierunkowe: umiejętność dostrzegania okazji Cechy osobowości stymulujące dzialanie: motywacja przedsiębiorcza oraz intencje przedsiębiorcze Czynnik losowy: pojawiające się w otoczeniu Myślenie twórcze Rozwój talentu przedsiębiorczości Modelowe typy przedsiębiorców Edukacja przedsiębiorcza Neuronauki a stymulowanie przedsiębiorczości: potenciał ukryty w specjalizacji pólkul mózgowych, neuroprzekaźnikach i plastyczności mózgu Modelowe charakterystyki przedsiębiorców Charakterystyki jednostek przedsiębiorczych a wnioski Z badan w obszarze neuronauk Specjalizacja półkul mózgowych a ,,pożądanie nowości Myślenie ,,wolne'' i ,,szybkie'' a podejmowanie decyzji Neuroprzekaźniki a rywalizacja i synergia działania Stymulowanie przedsiębiorczości a plastyczność mózgu Ku ekonomii kreatywności: bariery organizacji pracy w Polsce Hierarchia wiedzy a ekonomia kreatywności - pojęcia bazowe i rys sytuacyjny Determinanty twórczości ogólna motywacja pracy l zaangażowanie 'Wsparcie kulturowe Czas pracy Zarządzanie różnorodnością: komplementarne wykorzystanie potencjału kreatywności kadr Kierowanie karierami kobiet - problemy i perspektywy Skutki rozwoju karier kobiet dla życia rodzinnego Indywidualne strategie rozwoju kariery zawodowej kobiet Cykl życia kobiety Kariera a tzw. family competencies Kierowanie karierą kobiet w wymiarze organizacyjnym a polityka równych szans Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako podstawa aktywacji potencjału zawodowego kobiet Sytuacja demograficzna Polski a aktywność zawodowa kobiet Aktywizacja zawodowa kobiet jako zarządzanie zmianą Model biznesowy zarządzania różnorodnością jako źródło popytu na zróżnicowane kadry= Zarządzanie różnorodnością a kompetencje transferowalne pracowników 50+ = Zarys problemu zarządzania wiekiem/różnorodnością Istota kompetencji Kompetencje transferowalne Stereotypy (i fakty) dotyczące kompetencji pracowników ,,starszych'' (50+) Kompetencje transferowalne a fazy rozwoju zawodowego Zarządzanie wiedzą a kompetencje transferowalne pracowników 45l5o+ Społeczeństwo wiedzy i gospodarka oparta na wiedzy . Istota zarządzania wiedzą Zarządzanie wiedz a zarządzanie ludźmi w przedsiębiorstwie XIV4. wybrane kompetencje transferowalne a samoocena osób w wieku 45*' Zarządzanie wiekiem w świetle rozwoju neuronauk. Charakterystyka pokoleń na rynku pracy Badania nad mózgiem/umysłem ludzkim Fizjologia myślenia a przełom w psychologii twórczości Pro-pokoleniowe zarządzanie ludźmi wobec dorobku neuronauk - implikacje dla pracodawców
Sygnatura czytelni BMW: VI E 268 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 168
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147991 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147990 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6017 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5604 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 219-234.
RÓŻNORODNOŚĆ W PRACY ZAWODOWEJ Zróżnicowanie personalne współczesnych organizacji Wymiary różnorodności pracowniczej Istota zarządzania różnorodnością pracowniczą Korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowniczą Pokolenia aktywne na rynku pracy Kategoria pokolenia w analizach kohortowych Jakościowa charakterystyka pokoleń w kontekście ich funkcjonowania w miejscu pracy Niepełnosprawność jako wymiar różnicujący zasoby ludzkie Współczesne rozumienie niepełnosprawności Potencjał zawodowy osób niepełnosprawnych – od ograniczeń do możliwości Niepełnosprawność a rynek pracy Zarządzanie niepełnosprawnością w organizacji Zatrudnienie wspomagane Zróżnicowanie zasobów pracy jako czynnik sprzyjający uczeniu się Uczenie się w miejscu pracy. Orientacja nastawiona na rozwój Uczenie się w miejscu pracy przez organizację pracy Korzyści z uczenia się w miejscu pracy zróżnicowanych zasobów pracy ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ Zarządzanie różnorodnością w organizacji a adaptacja społeczno-zawodowa pracowników Znaczenie adaptacji do środowiska pracy w zarządzaniu personelem Etapy rozwoju zawodowego w cyklu życia człowieka Start zawodowy na etapie wczesnej kariery Instrumenty wspierające adaptację społeczno-zawodową pracowników Zarządzenie pracownikami różnych pokoleń w polskich firmach Istota zarządzania różnorodnością pokoleniową Zespoły międzypokoleniowe Zarządzanie międzypokoleniowe w obszarze rekrutacji i selekcji Uwarunkowania dialogu międzypokoleniowego Międzypokoleniowy transfer wiedzy Różnicowanie motywatorów ze względu na przynależność pokoleniową Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a zarządzanie różnorodnością pracowników Idea społecznej odpowiedzialności biznesu Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec problemów grup defaworyzowanych Wielokulturowość a zarządzanie zróżnicowanym zespołem pracowników Strategia współpracy instytucjonalnej Zarządzanie w start-upie. Różnorodność kompetencyjna zespołu start-upu Organizacja typu start-up. Zwinne zarządzanie Zespoły tworzące start-up i ich różnorodność Praktyki w działalności start-upów Kształtowanie zróżnicowanych zespołów pracowniczych Kultura organizacyjna Rola przełożonego w tworzeniu zróżnicowanych zespołów pracowniczych Psychologiczne aspekty zarządzania różnorodnością pracowników Inteligencja emocjonalna pracowników a zarządzanie różnorodnością
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 404 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 149
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149600 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. E 6202 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Geneza i rozwój koncepcji zarządzania różnorodnością 13 1.1. Ewolucja zarządzania różnorodnością 13 1.2. Współczesne rozumienie różnorodności 18 1.3. Modele i podejścia do zarządzania różnorodnością 22 Istota, teoretyczne podstawy i obszary zarządzania różnorodnością 33 2.1. Pojęcie i różne interpretacje zarządzania różnorodnością 33 2.2. Obszary zarządzania różnorodnością w miejscu pracy 38 2.2.1. Rasa i pochodzenie etniczne 40 2.2.2. Wiek 41 2.2.3. Płeć 44 2.2.4. Religia 45 2.2.5. Niepełnosprawność 46 2.2.6. Orientacja seksualna 48 2.3. Karta Różnorodności 49 Implementacja zarządzania różnorodnością w organizacji 55 3.1. Etapy implementacji różnorodności w organizacji 55 3.2. Instrumenty wspomagające zarządzanie różnorodnością w organizacji 67 3.3. Przykładowe działania z zakresu zarządzania różnorodnością w miejscu pracy 74 3.4. Koncepcje wspierające zarządzanie różnorodnością w organizacji 78 3.4.1. Zarządzanie kompetencjami w zarządzaniu różnorodnością 79 3.4.2. Zarządzanie talentami w zarządzaniu różnorodnością 80 Przywództwo w zarządzaniu różnorodnością w organizacji 85 4.1. Kompetencje przywódcy heterogenicznego zespołu 85 4.2. Przywództwo w heterogenicznym zespole 91 4.2.1. Przywództwo włączające 91 4.2.2. Przywództwo służebne 95 Korzyści i motywy zarządzania różnorodnością w organizacji 101 5.1. Motywy zarządzania różnorodnością 101 5.2. Korzyści zarządzania różnorodnością 108 Bariery i wyzwania zarządzania różnorodnością w organizacji 117 6.1. Bariery zarządzania różnorodnością 117 6.2. Wyzwania zarządzania różnorodnością 130 6.3. Zapobieganie zagrożeniom do przewidzenia w ramach zarządzania różnorodnością 132 Zarządzanie różnorodnością jako element społecznej odpowiedzialności biznesu 139 7.1. Istota koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 139 7.2. Zależności, podobieństwa i różnice pomiędzy społeczną odpowiedzialnością biznesu a zarządzaniem różnorodnością 144 Zarządzanie różnorodnością jako sposób na budowanie Organizacji Turkusowej 155 8.1. Przesłanki ukierunkowania na turkus 155 8.2. Heterogeniczne zespoły w „kolorowych" organizacjach 160 8.3. Tworzenie Organizacji Turkusowej w zarządzaniu różnorodnością 166 Praktyczne aspekty zarządzania różnorodnością w organizacji 173 9.1. Różnorodność płciowa w krajach Unii Europejskiej i w Polsce 173 9.2. Zarządzanie różnorodnością w przedsiębiorstwie - studium przypadku na podstawie danych z raportu niefi nansowego PNB Paribas Bank Polska 183
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 416 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX A 110
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150365 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6289 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124739 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Motywowanie pracowników zróżnicowanych pokoleniowo / Joanna Nieżurawska-Zając. - Wydanie 1. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 424 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 355-366.
Współczesne podejście do motywowania pracowników Istota i cele motywowania pracowników Tradycyjne teorie motywacji Teorie treści Teorie procesu Nowoczesne podejście do motywowania Koncepcja szczęścia (hygge) i jej rola w motywowaniu pracowników Koncepcja równoważąca życie zawodowe i osobiste (work-life balance) Nowoczesne koncepcje wynagradzania Koncepcja całkowitych korzyści z pracy (total reward) Koncepcje elastycznych systemów wynagradzania Uelastycznianie wynagradzania na przykładzie systemów kafeteryjnych Motywowanie przez zaangażowanie i lojalność pracowników Pojęcie i składniki zaangażowania pracowników Czynniki wzmacniające zaangażowanie pracowników Pomiar poziomu zaangażowania pracowników . Motywowanie przez zaangażowanie Determinanty i motywy lojalności pracowników Utracone korzyści spowodowane nielojalnością Czynniki determinujące lojalność i pomiar lojalności pracowników Motywowanie przez lojalność Zarządzanie różnorodnością pokoleniową w przedsiębiorstwie Pojęcie i wymiary różnorodności Istota różnorodności Różnorodność wiekowa w ujęciu socjologicznym Zarządzanie różnorodnością Wiek jako kryterium zarządzania pracownikami Całościowe podejście do zarządzania różnorodnością pokoleniową Motywowanie w zarządzaniu różnorodnością pokoleniową Zastosowane metody i procedura badań empirycznych Motywowanie pracowników zróżnicowanych pokoleniowo Ocena ważności elementów systemu motywacyjnego w przekroju różnych generacji Tradycyjne instrumenty motywowania 1 Nowoczesne koncepcje motywowania Dopasowanie instrumentów motywowania do potrzeb pracowników w opinii różnych grup pokoleniowych Tradycyjne instrumenty motywowania Nowoczesne koncepcje motywowania Poziom zaangażowania i lojalności pracowników w przekroju różnych grup pokoleniowych Determinanty poziomu zaangażowania pracowników Czynniki opisujące poziom lojalności pracowników Tradycyjne instrumenty i nowoczesne koncepcje motywowania preferowane przez bardziej zaangażowanych w pracę i lojalnych przedstawicieli generacji pokoleniowych Skuteczność polityki motywacyjnej a poziom zaangażowania i lojalności pracowników w przekroju generacji pokoleniowych
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 173
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6172 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Opłacalna różnorodność / Olga Niziołek. W: Personel i Zarządzanie. 2013, nr 12, s.18-20. - Warszawa : INFOR, 2013
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności