Specjaliści ds. kadr
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(8)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Biblioteka Międzywydziałowa
(5)
Biblioteka WEiZ
(9)
Autor
Guryn Halina
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Ambroziewicz Maciej
(1)
Andrian Karolina
(1)
Berłowski Paweł (1964- )
(1)
Berłowski Paweł. (1964- )
(1)
Binda Albert
(1)
Czarnecka Joanna
(1)
Dziuba Damian
(1)
Fiszer Hanna
(1)
Gniazdowski Paweł
(1)
Gołaś-Olszak Sylwia (prawnik)
(1)
Hernik-Solarska Anna
(1)
Jagiełka Agnieszka
(1)
Jasińska-Cichoń Adrianna
(1)
Jaśkowski Kazimierz
(1)
Jelińska Urszula
(1)
Kasprzak Magdalena
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Klimkiewicz Luiza
(1)
Kosińska Milena
(1)
Kozak Zbigniew (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kozłowski Waldemar (ekonomia)
(1)
Krysińska-Wnuk Lena
(1)
Kuba Magdalena
(1)
Kuron Piotr
(1)
Kuźniar Jerzy
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Leśnikowska-Marciniak Monika
(1)
Marciniak Jarosław
(1)
Mianowski Maciej
(1)
Nowacki Paweł
(1)
Peikow Marta
(1)
Piecyk Katarzyna
(1)
Pietrzyk Sylwester
(1)
Pisarczyk Łukasz
(1)
Prokopowicz Piotr
(1)
Przybylska Justyna (prawo)
(1)
Rycak Magdalena Barbara
(1)
Rączka Magdalena (nauki prawne)
(1)
Sienkiewicz Łukasz
(1)
Skibińska Małgorzata (prawo)
(1)
Sobieska Maria
(1)
Sokołowska Anna (prawnik)
(1)
Stojek-Siwińska Magdalena
(1)
Szakiewicz Iwona
(1)
Winch Sławomir
(1)
Wiśniewski Janusz (prawo)
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wolańska Magdalena (prawo)
(1)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Wąsowska Marzena
(1)
Żukowska Joanna (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1855)
Menedżerowie
(240)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(101)
Fizjoterapeuci
(100)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(73)
Lekarze
(58)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Ortopedzi
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Rodzice
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(11)
Rekrutacja pracowników
(4)
Motywacja pracy
(3)
Ocena pracowników
(3)
Wartościowanie pracy
(3)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(2)
Dobre praktyki
(2)
Kadry
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Oceny pracowników
(2)
Praca zdalna
(2)
Prawo pracy
(2)
Rozwiązanie umowy o pracę
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Coaching
(1)
Informatyzacja
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kontrola
(1)
Menedżerowie
(1)
Ochrona danych osobowych
(1)
Outplacement
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Technologie cyfrowe
(1)
Transformacja cyfrowa
(1)
Urlop bezpłatny
(1)
Urlop macierzyński
(1)
Urlop ojcowski
(1)
Urlop wychowawczy
(1)
Urlop wypoczynkowy
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zarządzanie kompetencjami
(1)
Zarządzanie talentami
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Zasiłek macierzyński
(1)
Zatrudnienie
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Belgia
(1)
Brazylia
(1)
Dania
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kanada
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(7)
Opracowanie
(7)
Case study (studium przypadku)
(3)
Poradnik
(3)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka zawiera wybór artykułów z czasopisma Personel i Zarządzanie.
Dla działów personalnych oraz studentów kierunków zarządzania personelem.
Budowanie wizerunku pracodowcy Zerwać ze stereotypami. Strategia HRM i budowa wizerunku pracodawcy w Lidlu Matryca aktywności pracowników. Dia gnoza oczekiwań pracowników i tworzenie oferty EVP w firmie Michael Page Unikatowe DNA firmy. Wartości oraz Employee Value Proposition w Owens-Illinois Rekrutocja i adaptacja pracowników Rekrutacja liderów zespołów w fabryce lKEA lndustry Lubawa Stań pod dobrą opieką. Proces onboardingu w MTU Aero Engines i Elica Group Skutecznie nie znaczy z premią. Jak firma objectivity pozyskuje specjalistów lT? Maraton rekrutacji. Jak Alior Bank pozyskał 1850 pracowników w 365 dni Warto szukać inaczej. Rekrutacja kandydatów pasywnych w ZF TRW lgrzyska rekrutacji. W jaki sposób pozyskiwano pracowników do Hotelu Orbis w Krakowie? Kandydat bez wiedzy, ale z potencjałem. Rekrutacja talentów w Shell Business Operations Rozwój Uzależnieni od uczenia się. Mechanizmy gier w menedżerskich programach rozwojowych w PZU ścieżki kariery dla mechaników w Bergerat Monnoyeur od specjalisty do menedżera w pół roku. Program rozwoju menedżerów w Citi Service Center Poland Dobry przepis w dobrych rękach. Szkolenie i rozwój pracowników W Carrefour Polska.................. otwarty dostęp do wiedzy. Jak w firmie Cognifide pracownicy dzielą się swoim know how?..'...........'' Utalentowany pracownik jako klient wewnętrzny w PKO Banku Polskim Różne poziomy przywództwa. Rozwój liderów w spółce Energa obrót ocenionie lnformacja zwrotna ,,tu i teraz': Zmiany w ocenianiu pracowników w firmie Accenture Lider na indeksie. ocena menedżerów produkcji w Sanden Manufacturing Poland Budowanie zaangażowania Udział, wpływ i zaangażowanie. Bada nie opinii pracowniczej w firmie URSA Budowanie zaangażowania pracowników Sonoco Poland Packaging Services oraz Flex Poland o mały włos i nie tylko. Jak DHL ParceI buduje zaangażowanie pracowników? Przykład idzie z góry. od działania do zmiany i dialogu w Brown-Forman Polska........ Jaka kampania -taka frekwencja. Motywowanie pracowników do udziału w badaniu zaangażowania w Sodexo lntegracyjno-brandingowy MasterChef, czyli kulinarny konkurs dla pracownikóW KFC Jak liderzy budują zaangażowanie w PwC Polska?. Kulturo organizacyjna Empatia w finansach. Budowa wewnętrznych relacji w mBanku Przykład idzie z góry. Promowanie etyki w Provident Polska Rozliczanie z wartości. strategia HRM w firmie Everest Finanse Accelerator i wspólne cele. Zmiana postaw liderów w Hiab Cargotec Poland Zarzqdzonie Top menedżerowie a sprawy ludzkie. Partnerstwo biznesowe w Boehringer lngetheim i Provident Polska To nie jest wróżenie z fusów. Model retencji w Nationale_Nederlanden Kontrolowany wzrost organizacji. Rozwój świadomości biznesowej kadry w Centrum Medyczno-Diagnostycznym w Siedlcach HR biznes partner facylitatorem w Siemens Polska W ciągłej podróży, czyli zmiany podejścia do biznesu w firmie Microsoft......... orange na drodze Toyoty, czyli ciągłe doskonalenie w kołach jakości Zarządzanie różnorodnościq W różności jedność Korzyści z różnorodności w firmie CEMEX Polska Między Kalifornią a Tokio' Usługi dla biznesu w kontekście różnic kulturowych w Hitachi Data Systems wellness w firmie Dla każdego coś zdrowego. Program wellness w SAS lnstitute Aktywni bezpieczni, skuteczni. Kształtowanie kultury bezpieczeństwa i hieny pracy w Veolia Energia Warszawa Amica Kids od kuchni. Firmowy żłobek i przedszkole jako element politykj WLB w firmie Amica
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 159
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145949 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 257-260.
Dla pracowników działów personalnych.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W PROCESIE REKRUTACJI Damian Dziuba 1.1.Zbieranie danych osobowych kandydatów do pracy 1.2.Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy 1.3.Zgoda jako jedna z podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy. Kiedy jest ona niezbędna? 1.4.Jak przetwarzać dane osobowe kandydatów do pracy pozyskane z zewnętrznych źródeł? 1.5.Dane osobowe kandydatów do pracy pozyskane niebezpośrednio od nich samych. Programy poleceń pracowniczych 1.6.Rozmowa o pracę - na co zwrócić uwagę? 1.7.Zakończenie procesu rekrutacji. Co dalej z danymi kandydatów? 1.8.Rejestr czynności przetwarzania danych dla procesu rekrutacji 1.9.Czym jest zasada rozliczalności? Jak wywiązać się z tej zasady w procesie rekrutacji? PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W STOSUNKACH PRACY ORAZ STOSUNKACH CYWILNOPRAWNYCH Magdalena Wolańska, Damian Dziuba 2.1.Cele i podstawy prawne przetwarzania danych pracowników 2.1.1.Zgoda - art. 6 ust. 1 lit. a) RODO 2.1.2.Umowa - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO 2.1.3.Obowiązki prawne spoczywające na administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c) RODO 2.1.4.Ochrona żywotnych interesów - art. 6 ust. 1 lit. d) RODO 2.1.5.Interes publiczny - art. 6 ust. 1 lit. e) RODO 2.1.6.Prawnie uzasadniony interes administratora - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO62 2.2.Obowiązek informacyjny wobec pracownika 2.3.Przetwarzanie danych osobowych w dokumentacji kadrowo-płacowej zgodnie z zasadami RODO 2.3.1.Kwestionariusz osobowy pracownika 2.3.2.Dokumenty zebrane w trakcie zatrudnienia 2.3.3.Dowody usprawiedliwiające nieobecności pracownika w pracy 2.4.Przetwarzanie danych szczególnych kategorii 2.5.Imię i nazwisko oraz wizerunek pracownika - zasady przetwarzania, w tym udostępniania, przez pracodawcę84 2.6.Medycyna pracy i wymagania w zakresie BHP - na co zwrócić uwagę? 2.7.Monitoring w miejscu pracy, kontrola służbowej poczty elektronicznej 2.8.ZFŚS - przetwarzanie danych osobowych na potrzeby przyznania świadczeń 2.9.Kary, nagany i upomnienia a ochrona danych osobowych i prawo do zachowania godności pracownika 2.10.Zajęcia komornicze a zakres przekazanych danych osobowych. Co się zmienia na gruncie RODO, a także opinia byłego GIODO 2.11.Oceny okresowe - na co zwrócić uwagę, oceniając pracownika? 2.12.Jak prawidłowo przetwarzać dane osobowe cudzoziemców? 2.13.Zakończenie umowy. Co dalej z danymi osobowymi pracowników? 2.14.Rejestry czynności przetwarzania danych w procesach kadrowo-płacowych. Rejestr kategorii czynności przetwarzania powierzonych danych osobowych 2.15.Dowody przestrzegania zasady rozliczalności w procesie zatrudnienia i po zakończeniu stosunku pracy 2.16.Umowy cywilnoprawne, samozatrudnienie, świadczenie usług 2.17.Stażyści skierowani przez Urząd Pracy 2.18.Pracownicy/zleceniobiorcy tymczasowi PRZETWARZANIE DANYCH DOTYCZĄCYCH PRZYNALEŻNOŚCI ZWIĄZKOWEJ Justyna Przybylska 3.1.Odprowadzanie składek członkowskich - lista szczególnie chroniona 3.2.Czy pracodawca jest podmiotem przetwarzającym wobec związku? 3.3.Czy związek zawodowy powinien uczestniczyć w procesie oceny skutków? 3.4.Monitoring zakładu pracy a realizacja obowiązku zapewnienia pomieszczenia na działalność związkową 3.5.Związek zawodowy a ZFŚS 3.6.IOD w związku zawodowym DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH W RELACJI KANDYDAT DO PRACY-PRZYSZŁY PRACODAWCA, PRACOWNIK-PRACODAWCA Magdalena Wolańska, Damian Dziuba 4.1.Szacowanie ryzyka ochrony danych osobowych 4.2.Przeprowadzenie testów równowagi 4.3.IOD w organizacji 4.4.Prawa osób fizycznych, których dane dotyczą 4.5.Zasady wyboru podmiotów przetwarzających 4.6.Zasady prowadzenia rejestru czynności przetwarzania danych osobowych oraz rejestru kategorii czynności wraz z wywiązywaniem się z domyślnej ochrony danych osobowych - wzór instrukcji 4.7.Praca zdalna - zasady bezpiecznego przetwarzania danych osobowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152396 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla pracowników działów kadr, menadżerów i przedsiębiorców, a także prawników oraz pracowników naukowych.
Rozdział 1. Restrukturyzacja jako ryzykowna zmiana – ryzyka społeczne i komunikacyjne Paweł Gniazdowski 1. Natura ryzyka biznesowego 2. Specyfika ryzyka restrukturyzacyjnego 3. Ryzyko prawne 3.2. Brak koordynacji korporacyjnego harmonogramu z przepisami lokalnymi 3.3. Brak świadomości przepisów związanych z reprezentacją pracowniczą 3.4. Problem ignorowania różnic między podmiotem biznesowym a prawnym 3.5. Pułapka skupiania się na pozytywach 3.6. Pułapki nadmiernej ostrożności prawnej 4. Ryzyko kontekstów 4.1. Uwagi wprowadzające 4.2. Kontekst dawnej obietnicy 4.3. Kontekst treści poprzednich zmian 4.4. Ryzyko kontekstów biznesowych 5. Ryzyko związane ze związkami zawodowymi i społecznością lokalną 6. Ryzyko odejść Rozdział 2. Jak minimalizować emocje, komunikując trudną zmianę? Maciej Mianowski 1. Dlaczego w praktyce to takie trudne? 2. Powody zmiany 2.1. Czy trzeba komunikować wszystkie? 2.2. Najtrudniejsze do podważenia 2.3. Budzące jak najmniej emocji 2.4. Nieuderzające osobiście w ludzi 3. Marketing w przekazie trudnej zmiany 4. Czy literalne trzymanie się prawa pomaga studzić emocje? 5. Informacja zwrotna wpływa na emocje 6. To, co się nie zmienia, jest równie ważne jak to, co się zmienia Rozdział 3. Rola kierowników/menedżerów liniowych podczas procesu restrukturyzacji – problem zaangażowania Piotr Kuron 1. Uwagi wprowadzające 2. Postrzeganie menedżera liniowego w czasie spokoju 3. Postrzeganie menedżera liniowego w czasie niepokoju 4. Dlaczego zarządy obawiają się włączenia kierowników liniowych do procesów restrukturyzacji? 5. Dlaczego kierownicy się nie angażują? 6. Jak w rozsądny sposób włączyć kierowników do procesu zmiany? 7. Dlaczego menedżerowie liniowi są krytycznie ważną grupą dla powodzenia restrukturyzacji? Rozdział 4. Diagnostyka, czyli o celach i metodach oceniania kompetencji pracowników podczas restrukturyzacji Agnieszka Jagiełka 1. Czy ocenianie jest konieczne? 2. Kryteria do wytypowania zwalnianych pracowników 3. Selekcja negatywna czy wyłonienie przyszłych talentów? 4. Co i jak warto oceniać? 5. Postawa i motywacja – jak mogą się zmieniać w procesie restrukturyzacji? 6. Lęk przed oceną w procesie restrukturyzacji Rozdział 5. Reskilling i upskilling – kogo, czego i kiedy można nauczyć? Milena Kosińska 1. Zmieniający się świat 2. Krótkie wprowadzenie do idei lifelong learning 3. Czym zatem jest reskilling i upskilling? 4. Kogo i czego można uczyć? 5. Jak wdrożyć reskilling i upskilling z uwzględnieniem różnorodnych potrzeb? Rozdział 6. Wyzwania formalne, prawne i praktyki rozstaniowe Paweł Gniazdowski, Agnieszka Jagiełka 1. Uwagi wprowadzające 2. Kontekst prawny 3. Benefity związane z odejściem – perspektywa pracownika 3.2. Korzyści finansowe 3.3. Wsparcie w poszukiwaniu nowej pracy 3.4. Inne benefity Rozdział 7. Outplacement – kiedy przydaje się przy restrukturyzacji? Agnieszka Jagiełka 1. Uwagi wprowadzające 2. Outplacement wciąż nie taki powszechny 3. Zakres outplacementu 4. Komu naprawdę jest potrzebny outplacement? 5. Outplacement z urzędem pracy, realizowany siłami wewnętrznymi czy z pomocą zewnętrznej firmy doradczej? 6. Restrukturyzacja z outplacementem czy bez? Rozdział 8. Program dobrowolnych odejść – niedoceniane narzędzie trudnych zmian Piotr Kuron, Paweł Gniazdowski 1. Uwagi wprowadzające 2. PDO – kontekst prawny 3. Kontekst organizacyjny i kulturowy PDO 4. Praktyki realizacji „nowoczesnych” PDO 5. Wybór modelu realizacji 6. Jaką przyszłość ma PDO? Rozdział 9. Utrzymanie kluczowych pracowników podczas restrukturyzacji Paweł Gniazdowski 1. Uwagi wprowadzające 2. Definicja kluczowego pracownika 3. Powody utraty kluczowych pracowników w okresie restrukturyzacji 3.1. Zagrożenia prawne 3.2. Utrata uwagi menedżerów 3.3. Atmosfera niepewności i chaosu 3.4. Spadek morale 3.5. Wizerunkowe perturbacje 3.6. Oddziaływania zewnętrzne 3.7. Stosunek do zmiany 4. Metody zapobiegania odejściom 4.1. Uwagi ogólne 4.2. Bonusy retencyjne 4.3. Wczesne dzielenie się informacjami o restrukturyzacji 4.4. Indywidualne rozmowy wkrótce po zakomunikowaniu restrukturyzacji 4.5. Zaproszenie do współtworzenia rzeczywistości po restrukturyzacji Rozdział 10. Specyficzne wyzwania integracji kultur po fuzjach i przejęciach Paweł Gniazdowski 2. Wyzwanie pierwsze – kto z kim się łączy 3. Wyzwanie drugie – kto odchodzi, kto zostaje 4. Wyzwanie trzecie – integracja kultur 5. Łączenie typów kultur 6. Łączenie kultur podobnych – kultura roli 7. Łączenie kultur zadania Rozdział 11. Praktyki restrukturyzacyjne w Europie i na świecie Piotr Kuron, Paweł Gniazdowski 1. Uwagi wprowadzające 2. Rosnące znaczenie programów dobrowolnych odejść 3. Wsparcie outplacementowe 4. Rola menedżerów w procesach reorganizacyjnych 5. Praktyki restrukturyzacyjne w poszczególnych krajach 6. Państwa o relatywnie niskim poziomie regulacji 6.1. Wielka Brytania 6.2. Norwegia, Szwecja i Dania 6.3. Szwajcaria 7. Państwa o wyższym poziomie regulacji 7.1... Niemcy 7.2. Francja 7.3. Hiszpania 8. Kraje o wysokiej złożoności projektów restrukturyzacyjnych 8.1. Belgia i Holandia 8.2. Włochy 9. Kraje pozaeuropejskie Rozdział 12. Restrukturyzacje przyszłości – jak będą wyglądały za 5–10 lat Paweł Gniazdowski 2. Wpływ regulacji i polityki 3. Zmiana lub podnoszenie kwalifikacji zamiast restrukturyzacji 4. Scenariusz końca wzrostu gospodarczego 5. Rozwój programów przygotowujących pracowników do zmian 6. „Dożywotnie” pakiety odprawowe 7. Częściej, ale na mniejszą skalę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152475 N, 152476 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Szkolenia i rozwój Pokazać inną drogę Model rozwoju i motywowania Masz pomysł, działaj Poligon doświadczalny Dla każdego coś rozwojowego Rozdział 2.Kompetencje menedżerskie PRL Od dyrektora do koordynatora zespołu Kluczem jest styl zarządzania Brygadzista menedżerem Rozdział 3. Budowanie zaangażowania Duża firma, dużo dobrego Zacznij od siebie Nowa strategia HRM Ankieta to dopiero początek Organizacja i zarządzanie Projektowanie procesów HRM Wyższy poziom organizacji Jak zwiększyć moc Przeprowadzić ludzi przez trudny proces Zwinny klient, zwinny bank .Rynek pracy/rekrutacja Przybysze ze Wschodu Klasyczne metody już nie wystarczą Dzisiaj wygrywa ten, kto ma ludzi. Cenzurka dla HR-owca Piłka w grze Proponujemy ci wyjazd za granicę Kultura organizacyjna Kultura silnikiem, który uniesie samolot Twój wynik - twoja odpowiedzialność ... Docenianie ma moc Corning out na co dzień Trudno przychodzi, łatwo odchodzi Dobrostan pracowników. Z naciskiem na ergonomię Wskaźnik szczęścia Radość w pracy - to się opłaca! Po pomoc do konsultanta Mentoring Dwustronny kontrakt Wyższy poziom organizacji
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 172
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meritum)
Bibliografia, orzecznictwo, wykaz aktów prawnych przy niektórych zagadnieniach. Indeks.
Przyjęcie pracownika do pracy 1. Katalog danych osobowych – uregulowania prawne 2. Wstępne badania lekarskie 3. Przyjęcie pracownika do pracy – sposób postępowania Rozdział II. Strony stosunku pracy 1. Pracodawca 2. Pracownik Umowa o pracę 1. Umowa o pracę 2. Umowa o pracę na okres próbny 3. Umowa o pracę na czas określony 4. Umowa o pracę w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy 5. Umowa na czas wykonania określonej pracy – przepisy przejściowe 6. Umowa o pracę na czas nieokreślony Rozdział IV. Delegowanie pracowników w ramach świadczenia usług w Unii Europejskiej 1. Delegowanie pracowników – uregulowania prawne 2. Delegowanie na podstawie dyrektywy 96/71 3. Delegowanie pracowników do Polski w ramach świadczenia usług 4. Dochodzenie roszczeń z tytułu delegowania przed sądem 5. Zabezpieczenie społeczne pracowników wykonujących pracę najemną na terenie UE 6. Zatrudnienie cudzoziemca spoza obszaru UE Rozdział V. Pozostałe formy świadczenia pracy 1. Kodeksowe 2. Cywilnoprawne 3. Elastyczne formy pracy Rozdział VI. Zatrudnianie telepracowników 1. Uwagi wprowadzające i ważniejsze pojęcia 2. Warunki stosowania telepracy Rozdział VII. Zatrudnianie pracowników tymczasowych 1. Ogólna charakterystyka pracy tymczasowej i najważniejsze definicje 2. Zasady zatrudniania pracowników tymczasowych i kierowania tych pracowników do wykonywania pracy tymczasowej 3. Realizacja zatrudnienia tymczasowego 4. Rozwiązanie stosunku pracy tymczasowej. Rezygnacja z pracy pracownika tymczasowego Obowiązki pracodawcy 1. Zakres obowiązków pracodawcy – zagadnienia ogólne 2. Katalog obowiązków pracodawcy 3. Regulamin pracy 4. Zapewnienie bhp Obowiązki pracownika 1. Obowiązek wykonywania pracy 2. Szczegółowe obowiązki pracownika Rozdział X. Odpowiedzialność w stosunkach pracy 1. Odpowiedzialność pracowników 2. Odpowiedzialność pracodawcy Rozdział XI. Wynagrodzenie za pracę 1. Ogólna charakterystyka wynagrodzenia za pracę 2. Składniki wynagrodzenia za pracę 3. Ustalanie warunków wynagrodzenia za pracę 4. Ochrona wynagrodzenia za pracę 5. Wynagrodzenie za czas niewykonywania pracy 6. Wynagrodzenie za pracę wadliwą 7. Inne świadczenia związane z pracą 8. Odszkodowania przysługujące pracownikom 9. Roszczenia o wynagrodzenie za pracę 10. Rola organów Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie realizacji prawa do wynagrodzenia za pracę 11. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu pojednawczym 12. Sądowe dochodzenie roszczeń o wynagrodzenie za pracę 13. Przedawnienie roszczeń o wynagrodzenie za pracę 2. Przepisy o czasie pracy 3. Kluczowe pojęcia dotyczące czasu pracy 4. Okresy niewykonywania pracy wliczane do czasu pracy 5. Okresy niewliczane do czasu pracy 6. Okresy odpoczynku od pracy 7. Systemy czasu pracy 8. Praca w godzinach nadliczbowych 9. Praca w nocy 10. Praca w dni wolne od pracy 11. Szczególne regulacje czasu pracy wybranych grup zawodowych 12. Kumulacja zatrudnienia a czas pracy 13. Tryb wprowadzania i zmiany systemów oraz rozkładów czasu pracy 14. Planowanie i rozliczanie czasu pracy 15. Ewidencja czasu pracy 16. Naruszenie przepisów o czasie pracy Rozdział XIII. Urlopy pracownicze 1. Urlop wypoczynkowy 2. Urlop bezpłatny 3. Urlopy szkoleniowe 4. Urlopy okolicznościowe Uprawnienia pracownika-rodzica 1. Ochrona stosunku pracy w okresie ciąży 2. Urlop macierzyński 3. Urlop wychowawczy 4. Pozostałe uprawnienia pracownicze związane z rodzicielstwem 5. Zasiłek opiekuńczy Zatrudnianie pracowników młodocianych 2. Wiek pracowników młodocianych 3. Zawarcie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego 4. Prawo do refundacji 5. Praktyki absolwenckie Rozdział XVI. Zatrudnianie pracowników niepełnosprawnych 2. Osoba niepełnosprawna 3. Typy pracodawców 4. Adaptacja środowiska pracy 5. Uprawnienia pracownicze osób niepełnosprawnych 6. Wpłaty na PFRON 7. Formy wsparcia dla pracodawców 8. Wspieranie samozatrudnienia 9. Pomoc publiczna 10. Odpowiedzialność wykroczeniowa 11. Pełnomocnik Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych 12. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych 13. Rady konsultacyjne do spraw osób niepełnosprawnych 14. Zespół do spraw opracowania rozwiązań w zakresie poprawy sytuacji osób niepełnosprawnych i członków ich rodzin 15. Międzyresortowy Zespół do Spraw Opracowania Systemu Orzekania o Niepełnosprawności oraz Niezdolności do Pracy 16. Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych Rozdział XVII. Środki prawne aktywizacji zawodowej i zatrudniania osób bezrobotnych 1. Pojęcie bezrobotnego 2. Środki aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych 3. Instrumenty wspierające zatrudnianie osób bezrobotnych 4. Formy zatrudnienia subsydiowanego osób bezrobotnych 5. Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej jako instrument wspierania samozatrudnienia osób bezrobotnych 6. Zasiłek dla bezrobotnych jako zastępcza forma wspierania osób bezrobotnych 7. Uprawnienia przysługujące pracodawcom w związku z zatrudnianiem osób bezrobotnych Zmiana treści stosunku pracy 1. Porozumienie zmieniające 2. Wypowiedzenie zmieniające 3. Czasowe powierzenie pracownikowi innej pracy Ustanie umowy o pracę Rozwiązanie umowy o pracę – zagadnienia ogólne Rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron 4. Rozwiązanie umów terminowych 5. Wypowiedzenie umowy o pracę 6. Procedura zwolnień grupowych 7. Rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzenia 8. Wygaśnięcie stosunku pracy 9. Uprawnienia pracownicze towarzyszące ustaniu umowy o pracę 10. Świadectwo pracy Rozdział XX. Rozwiązywanie indywidualnych sporów ze stosunku pracy 2. Terminy do dochodzenia roszczeń w sprawach z zakresu prawa pracy 3. Wykonalność orzeczeń z zakresu prawa pracy 4. Zaskarżanie orzeczeń 5. Skarga na przewlekłość postępowania 6. Skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia Zbiorowe prawo pracy 1. Układy zbiorowe pracy 2. Związek zawodowy u pracodawcy 3. Rady pracowników Wypadki przy pracy i choroby zawodowe – ubezpieczenie wypadkowe 1. Ustawa wypadkowa – nowe przepisy 2. Choroby zawodowe 3. Wypadki i choroby zawodowe powstałe w szczególnych okolicznościach Kontrola pracowników 1. Zakres prawny dopuszczalności kontroli 2. Kontrola bezpośrednia sposobu i efektywności wykonywanej pracy 3. Sankcje dla pracodawcy
Sygnatura czytelni BMW: VI R 30 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146957 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 162-167.
Urlopy wypoczynkowe Obowiązki pracodawców w zakresie planowania i udzielania urlopów wypoczynkowych Plan urlopów Przesunięcie terminu urlopu Możliwość odwołania z urlopu Termin udzielenia urlopu oraz urlopy zaległe Zasady nabywania prawa do urlopów wypoczynkowych w określonym wymiarze Wymiar urlopu wypoczynkowego Zasady ustalania okresów zatrudnienia i nauki uprawniające do urlopu wypoczynkowego w określonym wymiarze Pierwszy urlop wypoczynkowy Zasady udzielania urlopów wypoczynkowych Godzinowy wymiar urlopu wypoczynkowego Godzinowy wymiar urlopu wypoczynkowego dla pracowników z niepełnosprawnościami Godzinowy wymiar urlopu dla pracowników podmiotów leczniczych Zasady ustalania wymiaru urlopu dla pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy Podział urlopu na części Urlop w okresie wypowiedzenia umowy o pracę Urlop wypoczynkowy w wymiarze proporcjonalnym Urlop proporcjonalny po okresach nieobecności Urlop uzupełniający Urlop na żądanie Wynagrodzenie za czas urlopu wypoczynkowego Ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy Dopłaty do wypoczynku a świadczenia urlopowe Zasady udzielania urlopu bezpłatnego Prawo do urlopu i jego wymiar Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego Urlop w okresie wypowiedzenia umowy o pracę Rezygnacja z pracy pracownika tymczasowego a urlop wypoczynkowy w okresie wypowiedzenia Wykorzystanie urlopu wypoczynkowego Wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy Istota urlopu macierzyńskiego Osoby uprawnione do korzystania Urlop wychowawczy w częściach Praca zarobkowa w czasie urlopu wychowawczego Urlop wychowawczy a urlop wypoczynkowy Uprawnienia korzystających z urlopu macierzyńskiego, rodzicielskiego Zasiłek macierzyński Podstawa wymiaru zasifku Sytuacje szczególne a prawo do zasiłku macierzyńskiego Ogłoszenie upadłości i likwidacji pracodawcy Urodzenie kolejnego dziecka w czasie korzystania z urlopu wychowawczego Porzucenie dziecka przez matkę lubśmierć matki Niezdolność matki do samodzielnej egzystencji Pobyt matki w szpitalu Podjęcie pracy przez matkę Podwyższenie zasiłku macierzyńskiego Zasiłek macierzyński - potrącenia Wypłata zasiłku macierzyńskiego Warunki zatrudnienia po powrocie do pracy po zakończeniu urlopów związanych z rodzicielstwem Urlopy rodzicielskie - jako przesłanka determinująca zawieszenie działalności gospodarczej
Sygnatura czytelni BMW: VI R 32 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149266 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie motywacją pracowników / Waldemar Kozłowski. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 134 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 131-134.
Dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR i studentów nauk ekonomicznych.
Istota motywacji pracowniczej 1.1. Pojęcie motywacji 1.2. Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego 1.2.1. Typ pracownika w organizacji 1.2.2. Osobowość pracownika 1.2.3. Gotowość pracownika do działania 1.3. Proces motywacyjny 1.4. System motywacyjny 1.5. Teorie motywacji w zarządzaniu organizacją 1.5.1. Teorie potrzeb 1.5.2. Teorie procesu Istotne uwarunkowania procesu motywowacyjnego 2.1. Przywództwo w procesie motywowania 2.2. Klimat organizacyjny 2.3. Struktura zadań wykonywanych przez pracowników Praktyczne aspekty zarządzania procesem motywowania 3.1. Analiza potencjału pracowniczego 3.1.1. Analiza cech osobowych pracowników 3.1.2. Analiza poziomu kompetencji pracowniczych 3.2. Analiza systemu wartości preferowanych przez pracowników w organizacji 3.3. Analiza poziomu zadowolenia pracowników 3.4. Analiza klimatu organizacyjnego 3.5. Analiza nastawień kadry kierowniczej 3.6. Analiza wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi Ocena efektywności procesu motywacyjnego w organizacji 4.1. Motywacja pracownicza jako element strategii rozwoju organizacji 4.2. Ocena efektywności procesu motywowania pracowników 4.3. Mierniki efektywności procesu motywacyjnego 4.4. Wartość procesu motywacyjnego 4.5. Motywacja pracowników jako element systemu doskonalenia jakości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152531 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie motywacją pracowników / Waldemar Kozłowski. - Wydanie IV. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 134 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 131-134.
Dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR i studentów nauk ekonomicznych.
Istota motywacji pracowniczej 1.1. Pojęcie motywacji 1.2. Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego 1.2.1. Typ pracownika w organizacji 1.2.2. Osobowość pracownika 1.2.3. Gotowość pracownika do działania 1.3. Proces motywacyjny 1.4. System motywacyjny 1.5. Teorie motywacji w zarządzaniu organizacją 1.5.1. Teorie potrzeb 1.5.2. Teorie procesu Istotne uwarunkowania procesu motywowacyjnego 2.1. Przywództwo w procesie motywowania 2.2. Klimat organizacyjny 2.3. Struktura zadań wykonywanych przez pracowników Praktyczne aspekty zarządzania procesem motywowania 3.1. Analiza potencjału pracowniczego 3.1.1. Analiza cech osobowych pracowników 3.1.2. Analiza poziomu kompetencji pracowniczych 3.2. Analiza systemu wartości preferowanych przez pracowników w organizacji 3.3. Analiza poziomu zadowolenia pracowników 3.4. Analiza klimatu organizacyjnego 3.5. Analiza nastawień kadry kierowniczej 3.6. Analiza wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi Ocena efektywności procesu motywacyjnego w organizacji 4.1. Motywacja pracownicza jako element strategii rozwoju organizacji 4.2. Ocena efektywności procesu motywowania pracowników 4.3. Mierniki efektywności procesu motywacyjnego 4.4. Wartość procesu motywacyjnego 4.5. Motywacja pracowników jako element systemu doskonalenia jakości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152941 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie motywacją pracowników / Waldemar Kozłowski. - Wydanie V zmienione. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 223 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 215-220.
Dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR i studentów nauk ekonomicznych.
Istota motywacji pracowniczej Pracownicy jako podmiot procesu motywacyjnego Typ pracownika w organizacji Osobowość pracownika Inteligencja emocjonalna pracownika Gotowość pracownika do działania Proces motywacyjny System motywacyjny Teorie motywacji w zarządzaniu organizacją Teorie potrzeb Teorie procesu System wartości organizacji jako istotny element procesu motywowania. Istota systemu wartości w organizacji. Praca zawodowa a wartości pracownika Zarządzanie systemem wartości Kreowanie wartości na przykładzie firmy VALDKOZ Istotne uwarunkowania procesu motywacyjnego Przywództwo w procesie motywowania Klimat organizacyjny Struktura zadań wykonywanych przez pracowników Coaching jako metoda doskonalenia motywacji pracownika Coaching w procesie motywacji Model GROW w coachingu Stres jako czynnik ograniczający motywację pracownika Istota i pojęcie stresu Zachowania obronne pracownika w sytuacjach stresowych Zarządzanie stresem pracownika Praktyczne aspekty zarządzania procesem motywowania Analiza potencjału pracowniczego Analiza cech osobowych pracowników Analiza poziomu kompetencji pracowniczych Analiza systemu wartości preferowanych przez pracowników w organizacji Analiza poziomu satysfakcji z kluczowych obszarów życia pracownika Analiza poziomu zadowolenia pracowników Analiza klimatu organizacyjnego Analiza nastawień kadry kierowniczej. Analiza wybranych procesów zarządzania zasobami ludzkimi Ocena efektywności procesu motywacyjnego w organizacji Motywacja pracownicza jako element strategii rozwoju organizacji Ocena efektywności procesu motywowania pracowników Mierniki efektywności procesu motywacyjnego Wartość procesu motywacyjnego Motywacja pracowników jako element systemu doskonalenia jakości
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 186
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 153653 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 153654 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meritum)
Na okładce: Edytowalne wzory dostępne na stronie internetowej.
Indeks.
Rozdział I. Funkcja personalna w organizacji 1. Charakter i istota funkcji personalnej 2. Podział kompetencji w firmach w odniesieniu do zarządzania ludźmi - przykłady rozwiązań (dziat personalny, zarząd, menedżerowie) 3. Strategia personalna organizacji 4. Przykłady strategii personalnych Rozdział II. Administracja i obsługa kadrowa 1. Administracja i obsługa jako punkt wyjścia dla HR 2. Omówienie najważniejszych kwestii związanych z administracją kadrową - podstawy prawne 3. Standardy obsługi kadrowej 4. Standardy pracy kadrowej/ standardy stanowisk 5. Regulaminy jako podstawa polityki kadrowej organizacji 6. Przykłady regulacji podstawowych w praktyce kadrowej 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych 8. Administracja i obsługa kadrowa a potrzeby i rola kierowników w tym obszarze Rozdział III. Analiza i planowanie zatrudnienia 1. Analiza i planowanie zatrudnienia w systemie HR współczesnej organizacji 2. Czynniki wpływające na plan zatrudnienia 3. Analiza stanu zatrudnienia - dlaczego jest niezbędna 4. Budżetowanie - podejście do planowania kosztów zatrudnienia i HR 5. Opisy stanowisk jako podstawowe narzędzie w pracy kadrowej 6. Plan zatrudnienia-narzędzie "kadrowe" i narzędzie "kierownicze" 7. Procedura planowania zatrudnienia 8. Wdrożenie planu zatrudnienia Rozdział IV. Pozyskiwanie pracowników - rekrutacja 1. Pozyskiwanie/ dobór pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2. Co umożliwia sprawne pozyskiwanie i dobór pracowników 3. Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna - porównanie 4. Wptyw przepisów prawnych na proces rekrutacji 5. Procedura rekrutacyjna 6. Konkurs na stanowisko - zastosowanie w rekrutacji 7. Rozmowy kwalifikacyjne w praktyce rekrutacji 8. Przykładowy zestaw pytań do rozmów kwalifikacyjnych wraz z komentarzem 9. Pozostałe metody stosowane w rekrutacji pracowników 10. Zasady ostatecznego wyboru kandydata 11. Błędy w procesie rekrutacji - występujące w praktyce, niezależnie od stosowanych narzędzi 12. Przykład wypełnionego dokumentu - raportu podsumowującego obszar HR rekrutacja - w danym roku 13. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział V. Adaptacja i integracja 1. Adaptacja i integracja pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2. Kontekst zespołowy procesu adaptacji zawodowej i podmioty realizujące proces adaptacji 3. Adaptacja i integracja pracowników a "budowanie" lojalności 4. Adaptacja pokoleniowa 5. Procedura adaptacyjna 6. Zakończenie procesu adaptacji zawodowej w firmie 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział VI. Motywacja placowa i pozapłacowa - wprowadzenie 1. Motywacja płacowa i pozapłacowa w systemie HR współczesnej organizacji 2. Wynagradzanie pracowników-podstawy prawne 3. Podstawowe pojęcia związane z systemem wynagrodzeń 4. Tworzenie i doskonalenie systemów wynagrodzeń 5. Wewnętrzna analiza wynagrodzeń - punkt wyjścia do poprawy systemu motywacji 6. Stosowane motywatory w praktyce polskich przedsiębiorstw 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział VII. Wynagrodzenie stałe i wartościowanie stanowisk pracy 1. Charakterystyka wynagrodzenia podstawowego - płacy zasadniczej 2. Zmiana wynagrodzeń - zasady 3. Taryfikatory w zarządzaniu płacą zasadniczą 4. Wartościowanie stanowisk 5. Wybrane metodologie wartościowania 6. Przykład zastosowania Metody Profilowej Wartościowania Stanowisk Pracy 7. Przykład wartościowania stanowisk metodą analityczno-punktową uproszczoną Rozdział VIII. Systemy premiowania 1. Premiowanie - czym jest premia 2. Prowizje i nagrody w systemie premiowania pracowników 3. Tworzenie i wdrażanie systemu premiowania 4. Kafeteryjne systemy wynagrodzeń 5. Przykłady systemów premiowania Rozdział IX. Szkolenia i rozwój zawodowy 1. Szkolenia i rozwój pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2. Aspekty prawne związane z nowymi przepisami dotyczącymi szkoleń 3. Planowanie szkoleń 4. Rozwój zawodowy pracowników 5. Standardy i dobre praktyki szkoleniowe a szkolenia wewnętrzne 6. Mentoring i coaching jako narzędzia w procesie rozwoju pracowników 7. Mobilność pracowników jako alternatywa dla awansów 8. Przykłady dokumentów z obszaru szkoleń i rozwoju 9. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział X. Ocena pracowników 1. Oceny w systemie HR współczesnej organizacji 2. Procedura/regulamin ocen okresowych 3. Kryteria oceniania 4. Konsekwencje ocen 5. Rozmowy oceniające 6. Przykład kompleksowego systemu ocen 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział XI. Racjonalizacja zatrudnienia 1. Działania optymalizacyjne w systemie HR współczesnej organizacji 2. Podmioty zaangażowane w proces zmian 3. Relacje kierownik-pracownicy w procesie restrukturyzacji 4. Rola i zadania działu personalnego w przygotowywaniu organizacji na zmiany 5. Analizy-punkt wyjścia 6. Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami - analiza przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej 7. Określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych 8. Narzędzia ułatwiające optymalizację zatrudnienia - przykłady formularzy do analiz i ocen Rozdział XII. Redukcja zatrudnienia 1. Zakończenie współpracy z pracownikiem w systemie HR współczesnej organizacji 2. Komunikacja-najważniejszy element procesu zwolnień 3. Rozmowy ze zwalnianymi pracownikami-wskazówki 4. Outplacement - program osłonowy dla zwalnianych pracowników 5. Korzyści z outplacementu 6. Organizacja i przebieg programu outplacementu 7. Usługi składające się na program outplacementu 8. Skuteczność pomocy indywidualnej w programach outplacementu 9. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział XIII. Kontrola i audyt procesów HR 1. Kontrola i audyt w systemie HR współczesnej organizacji 2. Funkcja kontrolna działu personalnego 3. Analiza ryzyka kadrowego firmy - sposoby i zasady postępowania 4. Przygotowanie systemu controllingu personalnego w firmie 5. Miary i wskaźniki w systemie controllingu HR 6. Wdrożenie systemu controllingu w organizacji 7. Pojęcie audytu funkcji personalnej w organizacji 8. Cele audytu funkcji personalnej 9. Korzyści z audytu funkcji personalnej 10. Zarządzanie zasobami ludzkimi a System Zarządzania Jakością w organizacji 11. Przykład zawartości kompleksowego raportu rocznego - obszar zatrudnienia w organizacji Rozdział XIV. Budowa wizerunku pracodawcy i marketing personalny 1. Marketing wewnętrzny i zewnętrzny w systemie HR współczesnej organizacji 2. Podstawowe pojęcia związane z wizerunkiem pracodawcy 3. Budowa przewag wizerunkowych w wybranych obszarach HR 4. Rekrutacja i oddziaływanie na ogólny rynek pracy 5. Współpraca z uczelniami i szkołami 6. Budowa specyficznych przewag w wizerunku pracodawcy 7. Współpraca HR z PR w obszarze wizerunkowym 8. Charakter zaangażowania HR w budowanie wizerunku 9. Rekomendacje dla współpracy HR z różnymi grupami podmiotów w organizacji 10. Współpraca i zasady komunikacji HR - ze związkami zawodowymi 11. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział XV. Trendy HR 1. Wymagania wobec działów personalnych - tendencje 2. HR - dla menedżerów i "z menedżerami" 3. Szczególne wymagania wobec menedżera HR 4. HR-właściciel i kreator procedur 5. HR a porządek prawny organizacji i kwestia zapewnienia zgodności 6. Informatyzacja procesów HR 7. Zarządzanie wiekiem jako wyzwanie dla HR 8. Różnorodność kontra specjalizacja 9. HRBP - podejście biznesowe i organizacyjne 10. Przyszłość HR w naszych realiach
Sygnatura czytelni BMW: VI E 247 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146186 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(HR / [Wolters Kluwer])
Bibliografia, netografia 231-248.
Dla menedżerów, specjalistów HR, studentów i wykładowców psychologii oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
Wstęp, czyli nie wszystko, co poważne, należy traktować z powagą Nauka i sztuka rekrutacji i selekcji Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach Wprowadzenie, czyli co ma wspólnego mikser z rekrutacją i selekcją Potęga rekrutacji i selekcji Podstawowe pojęcia psychologii rekrutacji i selekcji Pomiar Predyktory i kryteria Trafność i rzetelność Skuteczność wybranych narzędzi selekcyjnych Co jest istotą EBHRM? Zarządzanie (personelem) oparte na dowodach Hierarchia dowodów Proces rekrutacji i selekcji opartej na dowodach Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach Analiza pracy, czyli dlaczego nie dojdziemy na Mount Everest, chodząc bez celu Czym jest analiza pracy? Identyfikacja stanowiska pracy Gromadzenie danych Sporządzenie listy zadań Analiza pracy a modelowanie kompetencji Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach Efektywność pracy, czyli skąd będziemy wiedzieć, że jesteśmy na Mount Evereście Czym jest efektywność? Definicja efektywności Rodzaje efektywności Korelaty trzech typów efektywności indywidualnej Efektywność maksymalna i typowa Jedna miara, by wszystkimi rządzić? Pomiar efektywności Oceny subiektywne Zniekształcenia w ocenie efektywności pracownika Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach Rekrutacja i preselekcja kandydatów, czyli dlaczego grube sito powinno być gęste Rekrutacja: wiedzieć i przyciągnąć Jak dopasować i być dopasowanym Realistyczne oczekiwania wobec pracy i autoselekcja Gdzie znaleźć kandydatów? Co ma znaczenie dla kandydata? Pierwsze sito: preselekcja Im więcej, tym lepiej; im więcej, tym gorzej Poza CV: metody preselekcji CV – czego zwykle chce pracodawca? Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach Testy psychometryczne w selekcji: zdolności poznawcze, osobowość, uczciwość i inteligencja emocjonalna Istota testowania w psychologii personelu Po czym poznać dobre testy Zasady dobrego testowania Skąd wziąć dobry test i jak się nim posłużyć, czyli dlaczego (czasami) warto być psychologiem Testowanie zdolności poznawczych Poszukiwany: bystry, inteligentny, sprawny poznawczo Trafność testów zdolności poznawczych Przykładowe testy zdolności poznawczych LOGIKS – Cubiks Testowanie osobowości Wielki Konsensus: pięć podstawowych cech osobowości Dylematy zastosowania testów osobowości Przykładowe testy osobowości Testy uczciwości: czy to w ogóle możliwe? Testowanie inteligencji społecznej i emocjonalnej Czym jest inteligencja emocjonalna? Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach Badanie zachowania w selekcji: wywiady, testy kompetencyjne i ośrodki oceny Rzeczywiste zachowania w przeszłości i teraźniejszości: podstawa wszystkiego Incydenty krytyczne Wywiady selekcyjne O co pytać, żeby uzyskać dobrą odpowiedź? Co może pójść nie tak? Perspektywa procesowa W jaki sposób zwiększyć rzetelność i trafność wywiadów Kompetencyjne testy sytuacyjne Co mierzą i jak trafne są kompetencyjne testy sytuacyjne? Jak stworzyć samemu test sytuacyjny Ośrodki oceny (AC) Jak trafne są wymiary i ogólne oceny AC? Dziesięć zasad tworzenia trafnych ośrodków oceny Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach All you need is love, czyli o tym, że podejmowanie decyzji w rekrutacji i selekcji jest jak miłość Zbieranie danych Kombinacja danych Wybieraj najlepszych: równanie regresji Wybieraj powyżej oczekiwań i średniej: wielorakie progi, granice i płotki Wybieraj ideały: dopasowanie profili Czy każdy wybór jest dyskryminacją? Podsumowanie: zasady rekrutacji i selekcji opartej na dowodach
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 189
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 154471 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Coaching : teoria, praktyka, studia przypadków / redakcja naukowa Małgorzata Sidor-Rządkowska. - Wydanie II rozszerzone i zaktualizowane. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 374 strony : ilustracje ; 25 cm.
(HR)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Pojęcie i odmiany coachingu Łukasz Kama Marciniak Przegląd istniejących definicji coachingu Przegląd praktycznych podejść do coachingu Mity na temat coachingu Cele coachingu Zasady efektywnej praktyki Odmiany coachingu Nurty coachingu Coaching a inne działania wspierające: konsulting, psychoterapia, counselling i mentoring W stronę zintegrowanej definicji coachingu . Coaching a zarządzanie strategiczne Czesław Szmidt Coaching - strategia firmy - strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi Coaching w procesie budowy i realizacji strategii firmy Budowa kultury coachingowej jako element strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi Podsumowanie Coaching jako wsparcie procesu adaptacji pracowników awansowanych na stanowiska kierownicze Agnieszka Flis Sytuacja nowego menedżera Jak pomóc nowym menedżerom? Kontrakt Główna część procesu coachingu Zadania domowe i follow up w procesie coachingu Kompetencje profesjonalnego coacha Dominika Kukiełka-Pucher Skuteczny coach - kluczowe kompetencje Zakres wiedzy potrzebnej coachowi Umiejętności ważne w pracy coacha Postawa coacha Sytuacje trudne w trakcie procesu coachingu a kompetencje coacha Stawanie się coachem - rozwijanie umiejętności i poszukiwanie własnego stylu prowadzenia coachingu Zawieranie kontraktu coachingowego Łada Bobrowska-Drozda Na co umawia się coach ze swoim klientem Cel a myślenie problemowe Kto jest klientem coacha Zakresy odpowiedzialności w coachingu Ustalenie sposobu monitorowania Etapy w zawieraniu kontraktu Kontrakt jako cel coachingowy klienta Czas trwania procesu i raport końcowy Coach - klient: etapy budowania relacji Dominika Kukiełka-Pucher Specyfika relacji coach - klient Warunki brzegowe relacji coach - klient Etapy współtworzenia relacji z klientem Autentyczne bycie w relacji Metody i narzędzia pracy coacha Łada Bobrowska-Drozda Wartości Kontakt Sztuka pytania Od czego zacząć? Zadania coachingowe Coaching międzykulturowy Edyta Hillesland Coaching międzykulturowy a expat coaching Kultura organizacji Kultury organizacyjne według F. Trompenaarsa i Ch. Hampden-Turnera Pojęcie szoku kulturowego Poziomy wrażliwości międzykulturowej w procesie coachingu Siatka orientacji kulturowych jako narzędzie w pracy coacha Efektywność coachingu w środowisku pracy Piotr Olaf Żylicz, Gil Bozer Kilka uwag wstępnych Cele coachingu Efektywność coachingu - przegląd badań Adaptacja modelu Donalda Kirkpatricka i problem ROI "Twarde" i "miękkie" wskaźniki efektywności Obszary pomiaru efektywności coachingu Jak badać efektywność coachingu? Coaching wewnętrznego nastawienia Jacek Santorski (Zbyt) agresywny szef sprzedaży (autentyczna historia) Zrównoważony coaching wszechstronnego lidera - model Kaplana i Kaisera Narzędzia coachingu "wewnętrznej gry" Przykłady pytań i zadań dla adepta "Wewnętrzna gra" coacha Coaching biznesowy a psychologia pozytywna Tomasz Ochinowski Po co coachowi psychologia pozytywna? Coaching nastawiony na przepływ W poszukiwaniu mocnych stron Kilka szczegółowych przykładów obecności psychologii pozytywnej w coachingu biznesowym . Pojęcie i istota life coachingu Katarzyna Popiołek Czym jest life coaching? Jak uczynić czas swoim sprzymierzeńcem? Potrzeba sensu życia i samorealizacji jako źródło rozwoju Wsparcie społeczne jako życiodajna siła Pułapki współczesnej codzienności Dziesięć praw życia Superwizja coachingu Henryk Szmidt Superwizja - definicje i funkcje Rodzaje superwizji Superwizja terapii, audytu, konsultingu, doradztwa i mentoringu a superwizja coachingu - punkty specyficzne Badania poświęcone superwizji Jakie warunki wstępne powinien spełniać projekt superwizyjny? Sposób oceny projektu coachingowego za pomocą superwizji Korzyści płynące z usystematyzowanego podejścia do kontroli projektów coachingowych Polskie doświadczenia w superwizji w coachingu Anna Chraniuk, Katarzyna Dujanowicz Rozwój superwizji coachingu w Polsce Perspektywa European Mentoring and Coaching Council Global (EMCC Global) Perspektywa Izby Coachingu Perspektywa International Coach Federation Wpływ globalnej sytuacji pandemicznej na rozwój superwizji w Polsce Coaching kariery Małgorzata Sidor-Rządkowska Specyfika coachingu kariery Coaching kariery a doradztwo (poradnictwo) zawodowe Kariera zawodowa jako przedmiot coachingu Przedstawiciele różnych pokoleń jako klienci coacha kariery Zatrudnialność (employability) a budowanie marki osobistej (personal branding) Krótki przegląd narzędzi coachingu kariery Coaching a rozwój zawodowy osób z niepełnosprawnościami Małgorzata Sidor-Rządkowska Rola pracy zawodowej w rehabilitacji osób niepełnosprawnych Rozwój(?) osób niepełnosprawnych w miejscu pracy Coaching a doradztwo zawodowe Model GROW Coachingowe metody wspierania osób niepełnosprawnych Etyka coachingu Małgorzata Sidor-Rządkowska Etyka coachingu jako etyka zawodowa Kontrowersje wokół kodeksów etycznych Powinności moralne coacha w świetle kodeksów etyki zawodowej Dylematy etyczne w pracy coacha 14 zasad coacha I. Proces coachingu w Philips Lighting - model CARE II. Coaching zarządu III. Historia Anny IV. Historia Pauliny V. Historia Tomka VI. Historia Adama VII. Historia Piotra VIII. Historia Arka IX. Coaching zespołów X. Coaching zespołu z uwzględnieniem nieświadomych zjawisk grupowych XI. Superwizja coachingu w LHH Polska XII. Rola superwizji w mojej pracy - wywiad z coachem
Sygnatura czytelni BMW: VI U 253 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 105
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151055 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 275-292.
Dla menedżerów wszystkich szczebli, pracowników działów personalnych, pracowników naukowych oraz studentów kierunków związanych z HR, zarządzaniem i informatyką.
Rozdział 1. Cyfrowa transformacja jako rzeczywistość współczesnej gospodarki 1.1.Transformacja cyfrowa globalnej gospodarki 1.2.Technologie przyszłości czy teraźniejszości? - czyli o tym, co kształtuje obecnie rzeczywistość cyfrową Rozdział 2. Cyfryzacja w świecie pracy 2.1.Wpływ kluczowych technologii na zmiany w świecie pracy -technologie w służbie pracy czy zamiast pracy? 2.2.Cyfryzacja a nowe formy pracy. Czy firmy nadążają za zmianami na rynku pracy? Rozdział 3. Cyfrowy HR - charakterystyka koncepcji 3.1.Cyfryzacja HR - ewolucja czy rewolucja podejścia do zarządzania ludźmi? 3.2.Zakres funkcjonalny cyfrowego HR 3.3.Etapy rozwoju cyfrowego HR Rozdział 4. Proces digitalizacji organizacji i HR 4.1.Dojrzałość czy dojrzewanie cyfrowe? 4.2.Poziomy digitalizacji organizacji i HR 4.3.Wdrażanie cyfrowego HR jako proces technologiczny, organizacyjny, społeczny i środowiskowy Rozdział 5. Funkcja HR w obliczu digitalizacji 5.1.Zadania działu HR w procesie dojrzewania cyfrowego organizacji 5.2.Cyfryzacja a tradycyjne funkcje HR 5.3.Nowe role HR w procesie digitalizacji przedsiębiorstwa Rozdział 6. Analityka i predykcja: o podejmowaniu decyzji w erze cyfrowego HR 6.1.Analityka i HR oparty na dowodach 6.2.Rozwój funkcji predykcyjnych i preskryptywnych: jak analityka wspiera podejmowanie decyzji w HR Rozdział 7. HR w świecie algorytmów 7.1.Algorytmiczne zarządzanie zasobami ludzkimi 7.2.Od wsparcia decyzji do pełnej automatyki. Klasyfikacja systemów algorytmicznych w HR 7.3.Obszary wykorzystania algorytmów w HR 7.4.Przyszłość algorytmicznego HR. Czy sztuczna inteligencja będzie zarządzać pracownikami przyszłości? Rozdział 8. Wyzwania wdrożenia cyfrowego HR 8.1.Przenikanie się światów, czyli o interaktywności cyfrowego HR 8.2.Wielki Brat patrzy, czyli słów kilka o wykorzystaniu monitoringu w HR 8.3.Etyczna strona technologii. Sprawiedliwość czy tyrania sztucznej inteligencji? 8.4.Cyberbezpieczeństwo w cyfrowym HR Rozdział 9. Przywództwo w erze rewolucji cyfrowej 9.1.Przywództwo a zarządzanie. Czy uda się rozstrzygnąć stary spór? 9.2.VUCA czy BANI? Kilka pytań o istotę współczesnego przywództwa 9.3.Dyrygent orkiestry symfonicznej czy członek zespołu jazzowego? 9.4.Jak zarządzać zmianą w świecie ciągłych zmian? 9.5.Między ślepą nieufnością a ślepym zaufaniem. Umiejętność budowy zaufania jako podstawowa kompetencja przywódcy Rozdział 10. Zarządzanie zespołem w warunkach pracy zdalnej 10.1.Wyzwania pracy zdalnej 10.2.Home worker, workationist, slowmad, cyfrowy nomada -rodzaje zdalnych pracowników 10.3.Modele zarządzania zespołami pracującymi w trybie zdalnym i hybrydowym 10.4.Komunikacja jako podstawa zdalnej pracy Rozdział 11. Praca hybrydowa jako codzienność ery gospodarki cyfrowej 11.1.Hybrydowość w teorii i praktyce zarządzania 11.2.Hybryda, ale jaka? Organizacja pracy hybrydowej jako wyzwanie dla działów HR 11.3. Analityczny Albert, Współpracująca Klara, Wielozadaniowy Wiktor a oczekiwania dotyczące pracy hybrydowej Rozdział 12. Pracownik w erze rewolucji cyfrowej 12.1.Kompetencje cyfrowe - must have współczesnego pracownika 12.2.Profil kompetencyjny zdalnego pracownika 12.3.Zagrożenia psychospołeczne w erze cyfrowej 12.4.Work-life balance czy work-life enrichment? 12.5.Wellbeing jako odkrycie ostatnich lat 12.6.Wellbeing a tzw. nowa normalność Rozdział 13. Kariera zawodowa w świecie cyfrowym 13.1.Automatyzacja zawodów a kompetencje przyszłości 13.2.Czas karierowych surferów - krótki przegląd modeli współczesnych karier zawodowych 13.3.Personal branding - budowanie marki osobistej jako fundament kariery zawodowej Rozdział 14. Kilka pytań o codzienność pracy w erze cyfrowej 14.1.Jak uniknąć dekoncentracji? - szkodliwy mit multitaskingu i zasada sterylnego kokpitu 14.2.Strategia zjedz tę żabę czy metoda kuli śnieżnej? 14.3.Technika pomodoro czy metoda Tony'ego Schwartza? 14.4.Praca głęboka - utopia czy konieczność? 14.5.Jesteś cyfrowym tubylcem czy cyfrowym imigrantem? - krótki test na zakończenie Studia przypadków Jak z sukcesem wdrożyć system informatyczny do zarządzania kapitałem ludzkim organizacji? TEMPURIO - innowacyjny system do zarządzania wynagrodzeniami Technologie w HR - wsparcie w ocenie i rozwoju kompetencji Studium przypadku cyfrowego HR w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi Organizacyjne i merytoryczne uwarunkowania wdrożenia systemu informatycznego mHR w firmie S.S.A Wdrożenie e-learningu w Narodowym Centrum Kultury
Sygnatura czytelni BWZ: II A 50
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154308 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154309 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
HR business partner : organizacja, kultura, społeczeństwo / Sławomir Winch. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2021. - 189, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 183-189.
Dla studentów i praktyków zarządzania.
Rola zarządzania ludźmi w polskich przedsiębiorstwach w latach 1945-2003 1.1. Upolitycznienie relacji w przedsiębiorstwie - lata 1945-1980 1.2. Od "Karnawału Solidarności" do końca "Mrocznych czasów stanu wojennego" 1.3. Transformacja i "niewidzialna ręka rynku" 1.4. Modyfikacja roli działów personalnych 1990-2003 HR Business Partner - założenia koncepcji 2.1. Geneza koncepcji i jej krytyka 2.2. Założenia HR BP w kontekście sytuacji kryzysowych Kulturowa perspektywa analizy HR Business Partner 3.1. Pojęcie kultury organizacyjnej - wybrane koncepcje 3.2. Kultura - perspektywa organizacji gospodarczych 3.3. Typy kultur w koncepcji F. Trompenaarsa i Ch. Hampdena-Turnera 3.4. Pomiędzy kulturą rynku a kulturą zespołu 3.5. Indywidualizm vs kolektywizm Badania ilościowe i jakościowe w praktyce HR Business Partner 4.1. Badania ilościowe 4.1.1. Proces badawczy 4.1.1.1. Badania ilościowe z perspektywy nauk o zarządzaniu i jakości 4.1.1.2. Kwestionariusz ankiety - pytania 4.1.1.3. Wpływ słownictwa 4.1.1.4. Pytania zamknięte i pytania otwarte 4.1.1.5. Skale - pomiar zmiennych 4.1.1.6. Dobór próby i jej reprezentatywność 4.1.1.7. Kodowanie wyników 4.2. Realizacja badań i interpretacja danych 4.3. Badania jakościowe Kształtowanie pożądanych postaw pracowników w praktyce HR Business Partner 5.1. Typy przystosowań pracowników do przedsiębiorstwa - założenia koncepcji 5.2. Problemy i hipotezy badawcze, charakterystyka próby badawczej 5.3. Wyniki badań - determinanty typów przystosowań 5.3.1. System ocen pracowniczych i przejrzystość systemu wynagrodzeń 5.3.2. Sytuacja finansowa, rynkowa i zaangażowanie w pracę 5.3.3. Zarządzanie wiedzą a typy przystosowań 5.3.4. Dystans władzy a typy przystosowań 5.3.4.1. Style przywództwa z perspektywy HR BP 5.3.4.2. Dystans władzy a styl działania i typy przystosowań Wybrane instrumenty HR Business Partner 6.1. Misja przedsiębiorstwa 6.2. Misja personalna 6.3. Rekrutacja pracowników 6.3.1. Macierz profilu pracownika 6.3.2. Rekrutacja absolwentów szkół wyższych - rola doświadczenia zawodowego 6.3.4. Społeczny kontekst stanowiska w procesie rekrutacji 6.4. System ocen 6.5. Digitalizacja procesów HR Employer branding 7.1. Istota employer brandingu - założenia koncepcji 7.1.1. Redukcja dysonansu poznawczego 7.1.2. Praktyka employer brandnigu 7.2. Zewnętrzny wizerunek firmy 7.2.1. Oczekiwania pokoleniowe - pomiędzy regułami moralnymi a konwencjami społecznymi 7.3. Oczekiwania wobec pracodawców - wyniki badań 7.4. Ideologizacja zarządzania - dwa sposoby zmiany organizacji (ładu społecznego) 7.4.1. Ideologizacja - wymiar przedsiębiorstwa 7.4.2. Pomiędzy priorytetem jednostki a grupy - dylemat przedsiębiorstwa 7.4.3. Konserwatyzm przedsiębiorstwa jako rozwiązanie dylematu
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 163
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152990 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6534 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zarządzanie kapitałem ludzkim i strategia zrównoważonego rozwoju Teoria i praktyka zrównoważonego rozwoju – Agata Lulewicz-Sas, Michał Zubek Zrównoważone zarządzanie kapitałem ludzkim i zielone ZKL – założenia koncepcji i stosowane w firmach praktyki – Rafał Łabędzki Zachowania pracowników wspierające zrównoważony rozwój w organizacji – Anna Biłyk Zdrowie pracowników w zrównoważonym zarządzaniu kapitałem ludzkim – Tomasz Rostkowski Charakterystyka wybranych praktyk zrównoważonego ZKL w organizacjach Well-being w organizacjach – dobre praktyki biznesowe – Dariusz Danilewicz, Tomasz Rostkowski Znaczenie równowagi między pracą a życiem osobistym i aktywnością pozazawodową w zrównoważonym rozwoju kapitału ludzkiego – Katarzyna Mikołajczyk Zarządzanie karierami i rozwojem w perspektywie zrównoważonego rozwoju – Marzena Fryczyńska Systemy wynagrodzeń w zrównoważonym zarządzaniu kapitałem ludzkim – Hanna Kinowska W poszukiwaniu efektów zrównoważonego ZKL – związki z postawami i zachowaniami w miejscu pracy Zrównoważone ZKL a zaangażowanie w pracę – Hanna Kinowska Zrównoważone ZKL a satysfakcja z pracy – Małgorzata Pawlak Zrównoważone ZKL a konflikt między rolami w pracy i życiu osobistym – Katarzyna Mikołajczyk Zrównoważone ZKL a dobrostan w pracy – Dariusz Danilewicz Zrównoważone ZKL a identyfikacja z organizacją – Agnieszka Wojtczuk-Turek Zrównoważone ZKL a postrzegana zatrudnialność – Marzena Fryczyńska Efekty zrównoważonego ZKL w świetle wyników metaanalizy i własnych badań empirycznych – Agnieszka Wojtczuk-Turek Metodyka badania, charakterystyka próby badawczej i narzędzia pomiaru
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 181
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 152300, 152299 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 201-210.
Dla właścicieli małych i średnich firm, menedżerów i pracowników działów kadr, a także studentów i pracowników naukowych.
Rozdział 1. Monitorowanie jako obszar badań w zarządzaniu Rozdział 2. Cele i rodzaje monitorowania Rozdział 3. Powody monitorowania pracy i jego rodzaje na przykładzie problemu gapowicza i jego współczesna wersja w pracy w postaci serfowania po sieci Rozdział 4. Tradycyjne i współczesne monitorowanie pracy, czyli o monitoringu elektronicznym Rozdział 5. Sposoby wdrażania monitorowania pracy w różnych kontekstach
Sygnatura czytelni BMW: VI E 289 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150562 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150561 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Na stronie redakcyjnej: Pierwsze wydanie książki ukazało się nakładem Oficyny Wydawniczej SGH, (Warszawa, 2019).
Bibliografia, netografia na stronach 245-266.
Dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców, a także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.
Kompetencje w naukach o zarządzaniu Podejście holistyczne Podejście do kompetencji w szkołach zarządzania Typologia kompetencji . Rozwój kompetencji jako inwestycja w kapitał ludzki Rozwój kompetencji pracowników Proces rozwoju kompetencji pracowników Determinanty rozwoju kompetencji pracowników Formy rozwoju kompetencji pracowników Tutoring, mentoring, coaching Mentoring Coaching Szkolenie, warsztat, trening . Blended learning Self-directed learning Konferencja, kongres, seminarium Studia podyplomowe Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników Ewaluacja rozwoju kompetencji pracowników Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników Czteropoziomowy model Kirkpatricka Model Hamblina Pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa Zmodyfikowany ROI Metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści Model krytycznych poziomów Guskeya Model Holtona Model oceny wyników O’Connora (RA) Model Kaufmana i Kellera Model Brinkerhoffa (SCM) Model IPO Model C-I-P-O Czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO) Czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP) Model Passmore’a i Velez (SOAP-M model) Model Ramseya (GAP model) Model Fiester i Morris Analiza porównawcza modeli oceny form rozwoju kompetencji ....... pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń Przegląd badań poświęconych problematyce modeli oceny form rozwoju kompetencji pracowników Opracowanie narzędzi gromadzenia danych, przeprowadzenie badań terenowych i analiza zgromadzonych danych Rozdział V. Autorska metoda oceny form rozwoju kompetencji pracowników . Autorska metoda i jej zastosowanie Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medialnego przetwórstwa mięsnego transportowego piwowarskiego nowych technologii doradczego obsługi klienta medycznego
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 86
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153420 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności