Przedsiębiorcy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(101)
Forma i typ
Książki
(100)
Publikacje fachowe
(87)
Publikacje naukowe
(43)
Publikacje dydaktyczne
(39)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(84)
dostępne
(56)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(62)
Czytelnia Główna
(1)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(27)
Biblioteka WEiZ
(56)
Biblioteka WWFiF
(1)
Biblioteka WEAiI
(3)
Autor
Sałbut Bartosz
(6)
Dejnaka Agnieszka
(2)
Hoffman Reid (1967- )
(2)
Hrycak Adam
(2)
Janus Adam
(2)
Kapica Aldona
(2)
Kotowska Beata
(2)
Lankamer Karol
(2)
Maciorowski Artur
(2)
Nowak Mariusz (ekonomia)
(2)
Sielicki Leszek
(2)
Sitko Jacek
(2)
Sitko-Lutek Agnieszka
(2)
Skorupska Justyna
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Stępień Radosław (adwokat)
(2)
Szpakowski Mirosław K
(2)
Tkaczyk Paweł (marketing)
(2)
Tokarski Andrzej (ekonomia)
(2)
Tokarski Maciej
(2)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(2)
Wagner Natalia
(2)
Waśko Zbigniew
(2)
Łapko Aleksandra
(2)
Świerczewska-Opłocka Agnieszka
(2)
Abela Andrew V. (1965- )
(1)
Antoszek Tomasz P
(1)
Aulet Bill (1958- )
(1)
Barański Robert
(1)
Bekas Robert
(1)
Berman Karen (1962- )
(1)
Bland David J. (1976- )
(1)
Bober Tomasz
(1)
Bogdan Natalia
(1)
Brill Jonathan
(1)
Brunson Russell
(1)
Brynjolfsson Erik (1962- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Burcon Tomasz
(1)
Burtowy Michał
(1)
Burzyński Andrzej
(1)
Burzyński Krzysztof (przedsiębiorca)
(1)
Błach-Bujak Barbara
(1)
Capizzi Joseph Edward
(1)
Case John (1944- )
(1)
Cebulski Kamil
(1)
Cengiel Paweł
(1)
Chimkowska Angelika
(1)
Chłodnicki Mateusz
(1)
Cichoń Marcin (informatyk)
(1)
Cichy Janusz (ekonomia)
(1)
Cioczek Konrad
(1)
Cisek Marcin
(1)
Cohen June
(1)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(1)
Czaplicka Monika
(1)
Czarecki Jacek
(1)
Czauderna Iwona
(1)
Czub Krzysztof (prawo)
(1)
Damodaran Aswath (1957- )
(1)
Dudała Rafał (1975- )
(1)
Dutko Maciej
(1)
Dynerowicz Michał
(1)
Dywański Piotr
(1)
Dąbrowska Barbara (finanse)
(1)
Fawcett Tom
(1)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(1)
Flynn Pat
(1)
Folga Jacek
(1)
Fornalski Paweł
(1)
Froń Karol
(1)
Gaca Daria
(1)
Gamoń Adrian
(1)
Ganczar Małgorzata (1977- )
(1)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(1)
Gates Bill (1955- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gniazdowski Paweł
(1)
Godlewski Marcin (marketing)
(1)
Golec Marek
(1)
Gorzycki Adrian
(1)
Goździewska-Nowicka Agnieszka
(1)
Grabowski Grzegorz (księgowy)
(1)
Graziosi Dean
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Grzywnowicz Mateusz
(1)
Głąb Paweł
(1)
Hain-Kotowska Małgorzata
(1)
Hamrol Anna
(1)
Hebda Marta (ochrona środowiska)
(1)
Horoch Andrzej
(1)
Jabłonka Dorota
(1)
Jacyna-Gołda Ilona
(1)
Jagiełka Agnieszka
(1)
Jankowski Marek (ekonomia)
(1)
Jasiński Jakub (organizacja i zarządzanie)
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(78)
2010 - 2019
(23)
Okres powstania dzieła
2001-
(99)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(101)
Język
polski
(101)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1855)
Menedżerowie
(240)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(101)
Fizjoterapeuci
(100)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(73)
Lekarze
(58)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(22)
Specjaliści ds. marketingu
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Ortopedzi
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Rodzice
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Przynależność kulturowa
Przynależność kulturowa Literatura amerykańska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(22)
Zarządzanie
(13)
Zarządzanie strategiczne
(8)
Handel elektroniczny
(7)
Działalność gospodarcza
(6)
Finanse przedsiębiorstwa
(6)
Sukces
(6)
Zarządzanie finansami
(6)
Decyzje
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Komunikacja marketingowa
(4)
Marketing
(4)
Model biznesowy
(4)
Przedsiębiorstwa
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
E-konsumenci
(3)
Google
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Konsumenci
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Marka (ekonomia)
(3)
Marketing doświadczeń
(3)
Pozycjonowanie stron internetowych
(3)
Prawo własności intelektualnej
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Reklama internetowa
(3)
Sprawozdawczość finansowa
(3)
Analiza danych
(2)
Analiza finansowa
(2)
Biznes
(2)
Biznesplan
(2)
Branding (marketing)
(2)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(2)
Finanse
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Innowacje
(2)
Kierowcy zawodowi
(2)
Konkurencyjność
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing wartości
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Organizacje
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Prawo przewozowe
(2)
Prawo spółek handlowych
(2)
Prawo upadłościowe
(2)
Przywództwo
(2)
Płynność finansowa
(2)
Rentowność
(2)
Savoir-vivre
(2)
Spedycja
(2)
Spółki akcyjne
(2)
Spółki cywilne
(2)
Spółki jawne
(2)
Spółki komandytowe
(2)
Spółki komandytowo-akcyjne
(2)
Spółki partnerskie
(2)
Spółki z o.o.
(2)
Start-up
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Transport drogowy
(2)
Turystyka zdrowotna
(2)
Upadłość
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
Zarządzanie relacjami z klientami
(2)
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Analityka internetowa
(1)
Analiza biznesowa
(1)
Autoprezentacja
(1)
BDO (rejestr)
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Blog
(1)
Budowa i konstrukcje
(1)
Cementownia
(1)
Cementownia Chełm
(1)
Cemex Polska
(1)
Controlling
(1)
Customer Experience
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Czas pracy
(1)
Data mining
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Design thinking
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dress code
(1)
Dyplomacja
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekonomia współpracy
(1)
Temat: czas
2001-
(45)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
19089-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(39)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Wielka Brytania
(2)
Belgia
(1)
Brazylia
(1)
Dania
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Kanada
(1)
Niemcy
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(39)
Podręcznik
(20)
Monografia
(17)
Opracowanie
(17)
Materiały pomocnicze
(9)
Praca zbiorowa
(5)
Poradniki
(3)
Raport z badań
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(67)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(33)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(19)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Transport i logistyka
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Ochrona środowiska
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
101 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-203.
Kontekst gospodarczy Czy istnieje prawo do własności prywatnej? W jaki sposób powinniśmy korzystać z własności prywatnej? Jaka jest rola państwa we wdrażaniu zasady powszechnego przeznaczenia dóbr? Czy Kościół katolicki zaleca któryś z konkretnych modeli gospodarczych (np. kapitalizm, socjalizm)? Czy nauczanie społeczne Kościoła na temat gospodarki jest formą pośrednią bądź trzecią drogą pomiędzy kapitalizmem a socjalizmem? Czy socjalizm jest zgodny z nauczaniem Kościoła? Czy kapitalizm jest zgodny z nauczaniem Kościoła? Jaka jest rola państwa w gospodarce i w jaki sposób powinno ono tę rolę wypełniać? Co to jest zasada solidarności i jakie konsekwencje z niej płyną w odniesieniu do roli państwa? Czy państwo jest odpowiedzialne za wdrażanie zasady solidarności w gospodarce? Czy niesprawiedliwe struktury gospodarcze mogą prowadzić ludzi do popełniania grzechu? Jak mogą zostać przezwyciężone niesprawiedliwe struktury gospodarcze? Czy reforma niesprawiedliwych struktur gospodarczych jest wystarczająca do osiągnięcia sprawiedliwości gospodarczej? Czy Kościół sprzyja globalizacji? Zastosowanie nauczania katolickiego do kwestii związanych z biznesem Czy można wskazać na duchowe znaczenie pracy? Czy nauczanie Kościoła katolickiego jest ważne z punktu widzenia prowadzenia biznesu? Czy kierowanie się nauczaniem Kościoła może prowadzić do zmniejszenia potencjału biznesowego? Co jest podstawową zasadą nauki społecznej Kościoła? Czy zasady nauki społecznej Kościoła dotyczą tylko katolików? Jak można wdrażać te zasady w ramach współpracy z niekatolikami? Czy nauka społeczna Kościoła obejmuje tylko poziom zasad, podczas gdy ich praktyczna realizacja leży wyłącznie w gestii osób świeckich? Jak można stosować zasady nauki społecznej Kościoła do poszczególnych kwestii związanych z biznesem? Kto jest odpowiedzialny za realizację zasad nauki społecznej Kościoła? Jakie są zobowiązania osób świeckich co do realizacji zasad nauki społecznej Kościoła? Co powinno być celem osób świeckich w realizacji tychże zasad? Jakie są konkretne zobowiązania osób świeckich w dziedzinie gospodarczej? Dylematy moralne w biznesie Czy niemoralne działania w biznesie są kiedykolwiek dopuszczalne celem osiągnięcia większego dobra (np. by zapobiec bankructwu firmy i ocalić tysiące miejsc pracy)? Co należy zrobić, jeżeli jesteśmy zmuszani (przez prawo lub politykę firmy) do czegoś, co jest złe ze swej istoty (np. dystrybucja środków antykoncepcyjnych)? Czy to musi oznaczać rezygnację z zaangażowania w jakąkolwiek aktywność biznesową zawierającą złe aspekty? Finanse i inwestycje Zysk Czy dążenie do zysku jest moralnie dopuszczalne? Czy podstawowym celem prowadzenia biznesu jest zysk? Czy dążenie do maksymalizacji zysku za wszelką cenę jest moralnie dopuszczalne? Czy mamy moralny obowiązek chronić kapitał, który został nam powierzony celem reinwestycji? Co powinniśmy zrobić w obliczu wyboru pomiędzy działaniem niemoralnym a znaczącą utratą powierzonego nam kapitału? Jaką część naszego osobistego zysku powinniśmy poświęcić w celu uniknięcia lub ograniczenia zwolnień w okresie spowolnienia gospodarczego? Inwestycje Czy przy podejmowaniu decyzji o inwestycjach kapitałowych (np. co do miejsca budowy nowej fabryki) należy brać pod uwagę jakiekolwiek inne względy poza korzyściami firmy? Czy decyzje dotyczące strategii finansowych krótko- czy długoterminowych winny być uwarunkowane względami moralnymi? Podatki Czy minimalizowanie obowiązkowych podatków firmy za pomocą rajów podatkowych bądź luk prawnych jest moralnie dopuszczalne? Zarządzanie Wynagrodzenie Co to jest „słuszne wynagrodzenie"? Skoro pracownik nie jest zmuszany do podjęcia jakiegoś rodzaju pracy i zgadza się pracować za określone wynagrodzenie, to czy tego rodzaju porozumienie jest wystarczające, by uznać je za płacę sprawiedliwą? Jakie czynniki powinien wziąć pod uwagę pracodawca przy określaniu wysokości słusznego wynagrodzenia pracownika? Czyim obowiązkiem jest określenie wysokości słusznego wynagrodzenia? Czy ze względu na zasadę świadczenia sprawiedliwej płacy jest moralne płacić pracownikom więcej, aniżeli mogliby oni zarobić gdzie indziej, wykonując tę samą pracę, jeśli w ten sposób zmniejszylibyśmy ilość zysków, które firma mogłaby pozyskać w inny sposób? Czy pracodawcy powinni zapewniać udział we własności firmy pracownikom? Jaki poziom wynagrodzeń jest właściwy dla kadry kierowniczej? Czy przy określaniu wynagrodzenia dla pracownika należy brać pod uwagę jego sytuację osobistą (np. czy żonaty mężczyzna z liczną rodziną powinien otrzymywać wyższe wynagrodzenie aniżeli mężczyzna samotny, skoro obaj wykonują dokładnie tę samą pracę)? Świadczenia Czy istnieje określony poziom świadczeń zdrowotnych, który jesteśmy moralnie zobowiązani proponować pracownikom? Czy proponowanie pracownikom świadczeń zdrowotnych obejmujących aborcję lub kontrolę urodzeń jest moralnie dopuszczalne? Czy poszerzenie małżeńskiego świadczenia zdrowotnego na konkubentów pracowników jest moralnie dopuszczalne? Czy poszerzenie małżeńskiego świadczenia zdrowotnego na homoseksualnych partnerów pracowników jest moralnie dopuszczalne? Warunki pracy Jakie ogólne warunki pracy powinny być zagwarantowane pracownikom? Jakie zobowiązania, poza przewidzianymi prawem, ciążą na nas z tytułu zapewnienia zdrowia i bezpieczeństwa pracownikom w miejscu pracy? Czy jesteśmy zobowiązani proponować pracownikom szkolenia i możliwości rozwoju, jeśli nie przełoży się to na sukces firmy? Czy poza zobowiązaniami przewidzianymi prawem, pracodawca ma obowiązek uwzględniać życie rodzinne kobiety? Czy mamy obowiązek uwzględniać praktyki religijne pracowników? Dokładniej rzecz ujmując, czy jesteśmy zobowiązani pozostawiać pracownikom wolną niedzielę? Czy powinniśmy uprzywilejowywać pracowników niepełnosprawnych? Czy zasada subsydiarności ma jakiekolwiek znaczenie i praktyczne zastosowanie co do zakresu władzy przekazywanej młodszej kadrze? Relacje Pracownicy - Zarząd firmy Jak powinny wyglądać relacje pomiędzy pracownikami a zarządem firmy? Czy pracownicy mają prawo zakładać związki zawodowe? Jaka powinna być rola związków zawodowych? Czy pracownicy mają prawo do strajku? Zatrudnianie i zwalnianie Czy decydując o zatrudnieniu możemy sprzeciwić się przyjęciu osoby, której niemoralna postawa poza miejscem pracy może być demoralizująca dla innych pracowników? Czy zwalnianie personelu wyłącznie celem zwiększania wartości akcji firmy jest moralnie dopuszczalne? Czy jest coś złego w zwalnianiu osób i zastępowaniu ich rozwiązaniami technologicznymi, jeśli to podniesie jakość produktu i zysk? 4. Marketing i sprzedaż Oferta produktów Czy produkcja i sprzedaż winny mieć moralne ograniczenia, czy też pozostawać w gestii mechanizmów rynkowych? Jakie kryteria decydują o moralnym charakterze produktów i usług? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu zabawek, gier wideo bądź filmów propagujących przemoc lub rozwiązłość seksualną jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu produktów tytoniowych jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w branży hazardowej jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu produktów służących kontroli urodzeń jest moralnie dopuszczalny? Czy zaangażowanie bezpośrednie lub pośrednie w charakterze dostawcy w przemysł aborcyjny jest moralnie dopuszczalne? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu sprzętu obronnego jest moralnie dopuszczalny? Reklama i promocja Czy nauczanie Kościoła odnosi się do reklamy? Czy na reklamie ciąży jakaś odpowiedzialność czy tylko chęć ukazania wartości społecznych? Czy usiłowanie ,,kreowania potrzeb" poprzez reklamę, celem bezpośredniego odwołania się do instynktów konsumentów, jest moralnie dopuszczalne? Czy wywołanie przez reklamę przekonania o własnej niedoskonałości wskutek nieposiadania promowanego produktu jest moralnie dopuszczalne? Jak należy używać reklamę w sposób moralnie dopuszczalny? Czy kierowanie reklam produktów dziecięcych bezpośrednio do dzieci jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie reklamy celem przekonania nastolatków, iż nie będą „cool", dopóki nie użyją promowanych produktów, zwłaszcza gdy ów modus operandi, stosowany przez konkurentów, okazuje się być skuteczny, jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie w reklamie wyobrażeń seksualnych bądź aluzji, zwłaszcza w branży (np. bielizna, hautecouture, piwo), gdzie większość bądź wszyscy konkurenci działają w ten właśnie sposób, konieczny, jak się wydaje, do osiągnięcia sukcesu, jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie wizerunków mających ukazać różnice pomiędzy produktami dwóch konkurujących ze sobą marek (np. napoje, pasty do zębów, proszki do prania) jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie wizerunku osoby duchownej bądź treści religijnych do sprzedaży produktów jest moralnie dopuszczalne? Czy udział w promocji nieszkodliwych, ale bezużytecznych bądź banalnych produktów, które ludzie skłonni są kupić, jest moralnie dopuszczalne? Czy jest złem moralnym wspieranie kultury konsumpcjonizmu? Czy wymagana jest jakaś szczególna wrażliwość moralna przy tworzeniu reklamy w krajach rozwijających się? Ceny Co to jest słuszna cena i czy mamy zobowiązania moralne z tytułu oferowania dóbr za taką cenę? Czy duże przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać swój potencjał celem uzyskania przewagi nad firmami konkurencyjnymi (np. poprzez praktyki cenowe)? Sprzedaż Czy blefowanie podczas negocjacji, celem obrony własnej pozycji bądź uzyskania lepszego kontraktu, jest moralnie dopuszczalne? Czy możemy sprzedawać nasze produkty lub usługi organizacji, która, naszym zdaniem, wykorzysta je w celach niemoralnych (np. oferować usługi poligraficzne firmie, która wydaje czasopisma pornograficzne)? Czy możemy sprzedawać produkty bądź usługi organizacji, która z założenia ma złe cele, (np. usługi poligraficzne na rzecz kliniki aborcyjnej)? Czy jest niewłaściwym oferować własne produkty i usługi grupom klientów biedniejszych czy zdezorientowanych, zwłaszcza gdy ich niższy status społeczny, poziom wykształcenia bądź niezdolność kredytowa czynią z nich ludzi dających się łatwo „zmanipulować" i gospodarczo wykorzystać? Produkcja Czy istnieją wskazania moralne określające poziom jakości produkowanych przez nas towarów? Czy istnieją moralne zobowiązania, poza tymi przewidzianymi prawem, dotyczące ochrony środowiska przez firmę? Czy inwestowanie w technologie wspierające ochronę środowiska, gdy nie jest to wymagane przez prawo, nie poprawia naszej pozycji na rynku, a zmniejsza zyski właścicieli firmy, jest moralne dopuszczalne? Czy wykorzystywanie zwierząt do pracy lub w przemyśle spożywczym i odzieżowym jest moralnie dopuszczalne? Czy producenci żywności powinni uwzględniać, poza wymogami prawnymi, sposób traktowania zwierząt (np. dopuszczalność hodowli zwierząt w pomieszczeniach zamkniętych)? Czy testowanie produktów na zwierzętach jest moralnie dopuszczalne? Biznes międzynarodowy Czy wręczanie wysokich napiwków bądź łapówek w kulturach, w których wydaje się to być wymagane zwyczajem do przeprowadzenia transakcji biznesowych, jest moralnie dopuszczalne? Czy należy zlecać podwykonawstwo zagranicznym producentom, jeżeli istnieje obawa, że wykorzystują oni pracę dzieci i/lub nie zapewniają bezpiecznych warunków pracownikom? Co należy zrobić, jeśli jedynym sposobem na pozostanie konkurencyjnym jest zlecenie podwykonawstwa zagranicznym producentom, którzy nie zapewniają bezpiecznych warunków pracownikom? Do jakiego stopnia należy koncentrować się na poprawie losu pracowników zatrudnianych przez nas w krajach rozwijających się, gdy odbywa się to kosztem naszych zysków? Czy możemy otworzyć fabrykę w Chinach, gdzie nasi menadżerowie byliby angażowani w egzekwowanie chińskiej polityki „jednego dziecka" (która obejmuje możliwość przymusowych aborcji)? Jakie względy należy brać pod uwagę przy wprowadzaniu do obrotu dóbr konsumpcyjnych w krajach rozwijających się? Szczegółowe kwestie moralne dotyczące przedsiębiorczości Opieka zdrowotna Czy pracownicy służby zdrowia powinni odmówić uczestnictwa w działaniach, których celem może być zagrożenie niewinnego życia? Czy czerpanie zysków z eksperymentów na embrionach bądź płodach jest moralnie dozwolone? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę zajmującą się prowadzeniem badań nad metodami manipulacji genetycznej, celem wytworzenia u dzieci cech uznanych za pożądane, jest moralnie dopuszczalne? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę oferującą metodę in vitro bądź sztuczne zapłodnienie jest moralnie dopuszczalne? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę oferującą usługi w zakresie sterylizacji jest moralnie dopuszczalne? Leki Czy można inwestować w przedsiębiorstwa biotechnologiczne, których część działań obejmuje badania nad embrionalnymi komórkami macierzystymi bądź innymi metodami uznanymi przez Kościół za nieetyczne? Jaka jest moralna odpowiedzialność przedsiębiorstw farmaceutycznych i farmaceutów? Media Czy należy mieć obawy moralne związane z pracą w mediach? Jaka jest odpowiedzialność osób pracujących w mediach? Czy w wiadomościach bądź reklamach można przedstawiać fakty w taki sposób, by promować jeden produkt kosztem drugiego? Które tematy wymagają szczególnej uwagi w mediach? Zakończenie Jakie inne kwestie ogólne, dotyczące odpowiedzialności chrześcijan w biznesie, zdają się pojawiać w nauczaniu Kościoła? Dokumenty i wypowiedzi papieskie Dokumenty Soboru Watykańskiego II Dokumenty instytucji watykańskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145297, 145296 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: Discplined entrepreneurship : 24 steps to a successful startup.
24 kroki, sześć motywów przewodnich 29 KROK O. Początek KROK I. Segmentacja rynku KROK 2. Wybór przyczółka rynkowego KROK 3. Tworzenie profilu użytkownika końcowego KROK 4. Obliczanie rozmiarów całkowitego dostępnego rynku (TAM) w ramach przyczółka rynkowego KROK 5. Zdefiniuj użytkownika modelowego na przyczółku rynkowym KROK 6. Analiza zastosowania produktu w pełnym cyklu życia KROK 7. Ogólna specyfikacja produktu 117 KROK 8. Liczbowe ujęcie propozycji wartości 131 KROK 9. Wskaż dziesięciu następnych klientów 141 KROK 10. Zdefiniuj swoją podstawową kompetencję 151 KROK 11. Opracuj wykres pozycji konkurencyjnej 163 KROK 12. Opisz jednostkę decyzyjną klienta 173 KROK 13. Mapa procesu pozyskiwania płacącego klienta 183 KROK 14. Obliczanie rozmiarów całkowitego dostępnego rynku (TAM) dla rynków rozwojowych 193 KROK 15. Opracuj model biznesowy 199 KROK 16. Ustal założenia polityki cenowej 213 KROKU. Oblicz wartość klienta w cyklu życia (LTV) 223 KROK 18. Mapa procesu sprzedaży prowadzącego do pozyskania klienta 239 KROK 19. Oblicz koszt pozyskania klienta (COCA) 249 KROK 20. Zdefiniuj podstawowe założenia 267 KROK 21. Sprawdź swoje podstawowe założenia 273 KROK 22. Zdefiniuj minimalnie satysfakcjonujący produkt biznesowy (MVBP) 285 KROK 23. Wykaż, że „pies zechce jeść karmę dla psów" 295 KROK 24. Opracuj plan produktu 305
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 97 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149561 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych na stronach 111-114.
Monitorowanie prawa Rola specjalisty ds' ochrony środowiska w przedsiębiorstwie Podmiot korzystający ze środowiska obowiązki podmiotów korzystających ze środowiska organy ochrony środowiska Kontrole w zakresie ochrony środowiska Prowadzenie dokumentacji Wymogi formalne w zakresie gospodarki odpadami Wymogi formalne w zakresie gospodarki wodno-ściekowej Wymogi formalne w zakresie ochrony powietrza Naliczanie opłat i obowiązki sprawozdawcze opłata środowiskowa opłata produktowa Ewidencjonowanie składowania odpadów Zaliczenie opłat za korzystanie ze środowiska do kosztów podatkowych Kary pieniężne odpowiadanie za szkody w środowisku naturalnym odpowiedzialność cywilna odpowiedzialność karna" i karnoadministracyjna odpowiedzialność administracyjna' 'odpowiedzialność za szkody w środowisku naturalnym wg dyrektywy Pozyskiwanie zewnętrznych środków inwestycyjnych Zasady zarządzania projektami środowiskowymi' ocena projektów i konkursy Błędy formalne, merytoryczne i finansowe Umowa o dofinansowanie projektu Decyzje środowiskowe w procesie inwestycyjnym.
Sygnatura czytelni BMW: II M 133 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 14463 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblia e-biznesu 3.0 / Robert Bekas, Tomasz Burcon, Andrzej Burzyński, Krzysztof Burzyński, Kamil Cebulski, Angelika Chimkowska, Mateusz Chłodnicki, Marcin Cichoń, Konrad Cioczek, Marcin Cisek, Monika Czaplicka, Agnieszka Dejnaka, Maciej Dutko, Piotr Dywański, Paweł Fornalski, Karol Froń, Daria Gaca, Adrian Gamoń, Marcin Godlewski, Marek Golec, Adrian Gorzycki, Grzegorz Grabowski, Mateusz Grzywnowicz, Jason Hunt, Marek Jankowski, Jakub Jasiński, Łukasz Kamiennik, Piotr Kiełcz, Maria Kobryń, Bartosz Kolanek, Damian Kołata, Paweł Korycki, Michał Kosel, Jacek Kotarbiński, Zbigniew Krakowski, Paweł Królak, Kamila Kruk, Iga Krynicka-Pieleszek, Paweł Krzyworączka, Bartosz Langa, Mikołaj Lech, Maciej Lewiński, Michał Lidzbarski, Dagmara Łuczyńska, Marcin Łukiańczyk, Tomasz Maciejewski, Artur Maciorowski, Łukasz Marczewski, Krzysztof Marzec, Paweł Mielczarek, Piotr Motyl, Rafał Namieciński, Marek Niedźwiedź, Robert Okulski, Piotr Oracz, Marcin Osman, Tomasz Palak, Magdalena Pawłowska, Marcin Pieleszek, Adam Pioch, Marcin Piwowarczyk, Ilona Przetacznik, Dariusz Puzyrkiewicz, Krzysztof Rdzeń, Barbara Rogala, Rafał Sadłowski, Michał Sadowski, Paweł Sala, Jakub Sobczak, Robert Solga, Michał Spławski, Dawid Starzykiewicz, Barbara Stawarz-García, Maciej Stępa, Jakub Szajdziński, Piotr Szulczewski, Paweł Tkaczyk, Trader21, Justyna Trzupek, Mikołaj Winkiel, Izabela Wisłocka, Damian Wiszowaty, Marcin Wsół ; pod redakcją Macieja Dutko. - Gliwice : Onepress, copyright 2022. - 853, [3] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Autor
Bekas Robert Burcon Tomasz Burzyński Andrzej Burzyński Krzysztof (przedsiębiorca) Cebulski Kamil Chimkowska Angelika Chłodnicki Mateusz Cichoń Marcin (informatyk) Cioczek Konrad Cisek Marcin Czaplicka Monika Dejnaka Agnieszka Dutko Maciej Dywański Piotr Fornalski Paweł Froń Karol Gaca Daria Gamoń Adrian Godlewski Marcin (marketing) Golec Marek Gorzycki Adrian Grabowski Grzegorz (księgowy) Grzywnowicz Mateusz Tomczyk Tomek Jankowski Marek (ekonomia) Jasiński Jakub (organizacja i zarządzanie) Kamiennik Łukasz Kiełcz Piotr Kobryń Maria Kolanek Bartosz Kołata Damian Korycki Paweł Kosel Michał Kotarbiński Jacek Krakowski Zbigniew Królak Paweł (organizacja i zarządzanie) Kruk Kamila Krynicka-Pieleszek Iga Krzyworączka Paweł Langa Bartosz Lech Mikołaj Lewiński Maciej Lidzbarski Michał Łuczyńska Dagmara Łukiańczyk Marcin Maciejewski Tomasz Maciorowski Artur Marczewski Łukasz Marzec Krzysztof (informatyk) Mielczarek Paweł (organizacja i zarządzanie) Motyl Piotr (marketing) Namieciński Rafał (1973- ) Niedźwiedź Marek Okulski Robert Adam Oracz Piotr Osman Marcin Palak Tomasz Pawłowska Magdalena (marketing) Pieleszek Marcin Pioch Adam Piwowarczyk Marcin (psycholog) Przetacznik Ilona Puzyrkiewicz Dariusz Rdzeń Krzysztof Rogala Barbara (marketing) Sadłowski Rafał Sadowski Michał (1982- ) Sala Paweł Sobczak Jakub Solga Robert Spławski Michał Starzykiewicz Dawid (przedsiębiorca) Stawarz-García Barbara (ekonomia) Stępa Maciej Szajdziński Jakub Szulczewski Michał (1939- ) Tkaczyk Paweł (marketing) Trader21 Trzupek Justyna Winkiel Mikołaj Wisłocka Izabela Wiszowaty Damian Wsół Marcin
Odbiorca
Gatunek
Przyjęta nazwa autora Jasona Hunta: Tomek Tomczyk.
Indeks.
Jak to się zaczęło 11 "Biblia e-biznesu" w liczbach 12 Świat się zmienia, czyli co nowego w branży 12 "Trójka" od kuchni, czyli garść ciekawostek 17 Rozdział 1. Cele, modele i strategie e-biznesu 21 1.1. Specyfika biznesu w internecie 21 1.2. Nisza i unikalność - podejście strategiczne 25 1.3. Nowe rynki e-biznesu 32 1.4. Startup w internecie 37 1.5. Wstępna analiza rynku 41 1.6. E-biznesplan 45 1.7. Nazwa i domena dla e-biznesu 51 1.8. Dywersyfikacja w e-biznesie 57 1.9. Strategie cenowe 64 1.10. Błędy początkujących e-sprzedawców 70 1.11. Finansowanie e-biznesu 78 1.12. Crowdfunding - finansowanie i testowanie w jednym 84 1.13. Crowdinvesting/equity crowdfunding - finansowanie udziałowe 92 1.14. Tokenizacja e-biznesu 96 1.15. IPO, czyli wprowadzenie firmy na giełdę 98 Rozdział 2. Sklep internetowy 103 2.1. Sklep w internecie - pierwsze kroki 103 2.2. Typy platform e-sklepowych 107 2.3. Struktura i użyteczność sklepu internetowego 115 2.4. Przegląd aplikacji e-sklepowych 125 2.5. Wdrożenie e-sklepu 129 2.6. Hosting dla e-sklepu 135 2.7. Audyt przedwdrożeniowy 140 Rozdział 3. Platformy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe i inne marketplace'y 147 3.1. Allegro dziś 147 3.2. Trafność Allegro - zasady "pozycjonowania" ofert 151 3.3. Zwiększanie efektywności handlu na Allegro - Strefa Marek, Strefa Okazji, Allegro Ads 155 3.4. Sprzedaż na Amazon 160 3.5. Sprzedaż na eBayu 163 3.6. Sprzedaż w serwisach AliExpress i Alibaba 169 3.7. Alternatywne platformy e-sprzedażowe - OLX, Gumtree, Marketplace Facebooka, Allegro Lokalnie 172 Rozdział 4. Usługi online 175 4.1. E-usługi 175 4.2. E-sprzedaż wiedzy 178 4.3. Podcasty - wiedza w formie audio 180 4.4. Webinar - sprzedaż wiedzy i dźwignia sprzedażowa 187 4.5. Personal branding w e-usługach 190 4.6. Programy partnerskie (afiliacyjne) 194 4.7. Usługi hybrydowe: on- & offline 197 Rozdział 5. E-marketing 201 5.1. Podstawy marketingu online 201 5.2. Wprowadzenie do brandingu 205 5.3. Budowanie marki online 207 5.4. Google Moja Firma 211 5.5. Skuteczna oferta sprzedażowa 214 5.6. Dziesięć największych błędów w e-ofertach 225 5.7. Wybór właściwej kategorii sprzedażowej 232 5.8. Storytelling - sprzedaż przez opowiadanie historii 235 5.9. Reklama porównawcza w e-handlu 240 5.10. Zdjęcia w ofertach sprzedażowych - główne zasady i aspekty techniczne 250 5.11. Zdjęcia kontekstowe, korzyściowe i kontrastowe, fotografia 360° 258 5.12. Tagline - slogan jako dźwignia marki 266 5.13. Marketing wirusowy 269 5.14. Growth hacking marketing 278 5.15. Social media i marketing społecznościowy 282 5.16. Skuteczny marketing na Facebooku 286 5.17. "Lajwy" sprzedażowe 293 5.18. Analiza big data, marketing predyktywny i automatyzacja kampanii 296 5.19. Twitter, czyli "marketing ćwierkany" 303 5.20. LinkedIn w biznesie 307 5.21. Instagram - obrazy na służbie biznesu 309 5.22. Dlaczego Twoja firma powinna mieć kanał na YouTubie 312 5.23. Wideo marketing - możliwości i zasady 316 5.24. Angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych 319 5.25. E-mail marketing 322 5.26. Efektywny newsletter 328 5.27. Pozyskiwanie leadów i tworzenie stron docelowych (landing pages) 335 5.28. Systemy do e-mail marketingu 338 5.29. Marketing automation 343 5.30. SEO - pozycjonowanie i optymalizacja 346 5.31. Analiza efektywności słów kluczowych 355 5.32. Content marketing - marketing treści 362 5.33. Utylizacja treści jako dźwignia w procesach e-sprzedażowych 365 5.34. Blog jako dźwignia dla firmy 369 5.35. Sposoby zarabiania na blogu (i nie tylko) 372 5.36. Google Ads - reklama płatna w wyszukiwarce 377 5.37. Remarketing i retargeting - reklama, która wraca 386 Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem 391 6.1. Profil e-klienta 391 6.2. Komunikacja z e-klientem 394 6.3. Dewirtualizacja oferty a poprawa e-sprzedaży 398 6.4. Budowanie zaufania klienta 401 6.5. Customer experience - optymalizacja doświadczeń internautów 407 6.6. CRM - automatyzacja obsługi e-klienta 411 6.7. Automatyzacja komunikacji z e-klientami 415 6.8. Feedback konsumencki 418 6.9. Rekomendacja konsumencka 427 6.10. Monitoring opinii w internecie 434 6.11. Alerty Google w e-biznesie i w brandingu 439 6.12. Niezadowolenie klienta - przyczyny i sposoby neutralizacji 442 6.13. Negocjacje w e-biznesie 446 6.14. Recykling klienta, czyli wyciąganie transakcji 452 Rozdział 7. Optymalizacja i logistyka 459 7.1. Płatności w internecie 459 7.2. Logistyka e-sklepu: magazynowanie, pakowanie, wysyłka, zwroty 462 7.3. Automaty paczkowe 468 7.4. Firmy i brokerzy usług kurierskich 472 7.5. Dropshipping i fulfillment - outsourcing procesów logistycznych 478 7.6. Automatyzacja w e-biznesie 483 7.7. Aplikacje dla e-biznesu 488 7.8. Narzędzia wspomagające sprzedaż w e-sklepie - przegląd 495 Rozdział 8. Poprawa efektywności sprzedaży 507 8.1. Outsourcing w e-biznesie 507 8.2. Analiza konkurencji 510 8.3. Omnichannel - strategia sprzedaży różnymi kanałami 517 8.4. Co-surfing - e-zakupy z asystentem 519 8.5. Rzeczywistość rozszerzona w e-biznesie 523 8.6. Porównywarki cen 536 8.7. Czym są Google Zakupy 539 8.8. Długi ogon w e-biznesie 544 8.9. Google Analytics - optymalizacja przez analizę efektów 547 8.10. Testowanie w e-biznesie a optymalizacja sprzedaży 553 8.11. E-merchandising - strategie zarządzania asortymentem 558 8.12. Cross-selling, up-selling, down-selling - optymalizacja koszyka zakupowego 564 8.13. Telemarketing jako przedłużenie e-sprzedaży 567 8.14. M-biznes - zasady i aplikacje 571 8.15. Optymalizacja kosztów 575 8.16. Mity psujące e-sprzedaż 579 8.17. Dwanaście najczęstszych błędów małych i średnich e-sprzedawców 583 8.18. Skalowanie biznesu poprzez ekspansję zagraniczną 589 8.19. E-biznes ponad granicami - metody globalizacji sprzedaży 592 8.20. Biznes nomadyczny, czyli firma w plecaku 598 Rozdział 9. E-biznes a prawo 603 9.1. Wybór formy podatkowo-prawnej e-biznesu 603 9.2. Rejestracja firmy pod kątem e-biznesu 608 9.3. Optymalizacja form działalności gospodarczej 615 9.4. Optymalizacja georezydencji firmy 618 9.5. Dokumentacja e-sprzedaży 622 9.6. Specyfika podatku VAT w e-biznesie 628 9.7. E-biznes a kontrola skarbowa - jak się przygotować 633 9.8. Prawa konsumenta a obowiązki e-sprzedawcy 637 9.9. Redukowanie zwrotów w e-handlu 641 9.10. Regulamin sklepu internetowego 645 9.11. Klauzule niedozwolone w regulaminach e-sklepów 651 9.12. Ochrona danych osobowych 655 9.13. Specyfika prawna handlu na Allegro 660 9.14. Mailing a spam 666 9.15. Częste błędy prawne w e-biznesie 670 9.16. Legalny marketing i sprzedaż w mediach społecznościowych - zasady i pułapki 675 9.17. Nieuczciwa konkurencja 684 9.18. Ochrona znaków towarowych 689 9.19. Ochrona wzorów przemysłowych 692 9.20. Tajemnica przedsiębiorstwa i zakaz konkurencji - ochrona know-how, klientów, pomysłów na biznes 698 9.21. Prawo autorskie w e-biznesie 703 9.22. Transfer własności intelektualnej 709 9.23. Sprzedaż e-firmy - aspekty prawne 714 9.24. Mity prawne w e-commersie 719 Rozdział 10. BHP w e-biznesie 725 10.1. Osobowość przedsiębiorcy 725 10.2. Zagrożenia psychologiczne dla e-przedsiębiorcy 728 10.3. Kobieta w e-biznesie 731 10.4. Zarządzanie ludźmi w e-przedsiębiorstwie 734 10.5. Procedury w e-biznesie 740 10.6. Telepraca i telepracownicy 748 10.7. Zarządzanie kryzysem w firmie - kryzys wewnętrzny 752 10.8. Zarządzanie firmą w kryzysie (kryzys zewnętrzny) 757 10.9. Hejt, krytyka, negatywne opinie i kryzysy 760 10.10. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów 765 10.11. Dobre i złe praktyki w e-handlu 768 10.12. Bezpieczeństwo e-biznesu 771 10.13. Zdrowie e-przedsiębiorcy 778 10.14. Reinwestowanie zysków z e-biznesu 783 10.15. Sprzedaż firmy - aspekty strategiczne 793 10.16. Porażka w biznesie 801 10.17. Jak przygotować firmę na bankructwo 805 10.18. Sukcesja e-biznesu 811
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154789 N, 154788 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
Na okładce i grzbiecie: Harvard Business Review Press.
SZTUKA FINANSÓW (I JEJ ZNACZENIE) Czym jest inteligencja finansowa? Podstawy sztuki finansów Narzędzia Finansowanie firmy; Budowanie zespołu finansowego CECHY CHARAKTERYSTYCZNE RACHUNKU WYNIKÓW Zysk jest wartością szacunkową Łamanie kodu rachunku wyników Przychód: Najważniejszy jest moment zaksięgowania Koszty i wydatki: Żadnych jednoznacznych rozwiązań Różne ujęcia zysku Narzędzia Zrozumienie istoty odchyleń; Procent procentowi nierówny BILANS UJAWNIA NAJWIĘCEJ Znajomość podstaw bilansu Po stronie aktywów: Kolejne szacunki i założenia (z wyjątkiem gotówki) 105 Pasywa Dlaczego bilans się równoważy? Rachunek wyników wpływa na bilans Narzędzia "Moim najważniejszym zasobem są ludzie"; Wydatek czy nakłady inwestycyjne? GOTÓWKA KRÓLUJE Gotówka daje prawdziwy obraz rzeczywistości Zysk to nie gotówka, choć obydwa elementy są ważne Język rachunku przepływów pieniężnych Jak przepływy pieniężne oddziałują na inne zapisy? Dlaczego gotówka jest tak ważna? Narzędzia oMetoda kasowa; Wolne środki pieniężne WSKAŹNIKI, CZYLI CO TAK NAPRAWDĘ MÓWIĄ LICZBY Potęga wskaźników Wskaźniki rentowności: Im wyższe, tym lepsze (zazwyczaj) Wskaźniki zadłużenia: Zachowywanie równowagi Wskaźniki płynności: Czy jesteśmy w stanie opłacić rachunki?
Sygnatura czytelni BWZ: IX G 99
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151020 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce również nazwa wydawnictwa oryginalnego: Wiley.
CZĘŚĆ I. Projektowanie 1.1. Dobór zespołu (3) 1.2. Formułowanie pomysłu (15) CZĘŚĆ II. Testowanie 2.1. Hipoteza (27) 2.2. Eksperyment (41) 2.3. Wnioski (49) 2.4. Decyzja (59) 2.5. Zarządzanie (65) CZĘŚĆ III. Eksperymenty 3.1. Wybór eksperymentu (91) 3.2. Rozpoznanie (101) 3.3. Potwierdzenie informacji (231) CZĘŚĆ IV. Nastawienie 4.1. Na co uważać podczas realizacji eksperymentu? (313) 4.2. Rola lidera w działalności eksperymentalnej (317) 4.3. Organizacja nastawiona na eksperymenty (323)
Sygnatura czytelni BMW: VI G 33 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150200 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150199 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Wykazy aktów prawnych przy podrozdziałach.
CZAS JAZDY KIEROWCY 1. Jak prawidłowo ewidencjonować czas pracy kierowcy po zmianach przepisów 2. Zatrudnienie bez ryczałtów za nadgodziny i praca w porze nocnej – jak ewidencjonować 3. Umowa o pracę z ryczałtami za nadgodziny i praca w porze nocnej 4. Jak liczyć czas pracy kierowcy pracującego na podstawie umowy zlecenia 5. Obowiązek powrotu auta co 8 tygodni a użyczenie pojazdu innej firmie 6. Jakie są wytyczne dotyczące powrotów ciężarówek co 8 tygodni 7. Poznaj zasady obliczania czasu powrotu ciężarówki do bazy 8. Jak kierowca ma udowodnić pobyt pojazdu w bazie 9. Jak krok po kroku wprowadzić symbol kraju po przekroczeniu granicy 10. Przekroczenie granicy – czy musi to być najbliższy parking KABOTAŻ I CROSS-TRADE 11. Co zmieniło się w zakresie kabotażu od 21 lutego 2022 r. 12. Transport kombinowany – na co zwrócić szczególną uwagę 13. Czy przewóz drewna do Niemiec podlega kabotażowi 14. Czy przy kabotażu weekend zalicza się do colling offu 15. Jak liczyć kabotaże po przepięciu naczep 16. Czy wjazd bez ładunku umożliwia wykonanie kabotażu 17. Czy przewóz pustych kontenerów, palet lub opakowań stanowi operację kabotażową. DELEGOWANIE I WYNAGRODZENIE KIEROWCÓW 18. Jak rozliczyć delegowanie i diety kierowców międzynarodowych? 19. Delegacja w drodze powrotnej z transportu międzynarodowego 20. Gdzie znaleźć wysokość wynagrodzenia kierowców do delegowania 21. Wytyczne delegowania kierowców międzynarodowych zgodne z wytycznymi KE 22. Jakie wynagrodzenie kierowców przy przewozach bilateralnych 23. Delegowanie kierowców tylko za pomocą IMI 24. Czy można zaliczyć diety w koszty działalności 25. Podwyższenie wysokości diet – poznaj szczegóły 26. Rozliczenie wynagrodzenia kierowców przy cross-trade . 27. Dodatkowa operacja podczas przewozu dwustronnego 28. Dwie dodatkowe operacje cross-trade – czy podlegają delegowaniu 29. Tranzyt a zasady delegowania – jakie są zasady postępowania 30. Dwie operacje dwustronne + kabotaż + dwa przejazdy bez ładunku 31. Operacja dwustronna z jedną operacją cross-trade objętą zwolnieniem i jedną podlegającą delegowaniu Pakiet mobilności w pytaniach i odpowiedziach. 45 trudnych zagadnień TRANSPORT BUSAMI O DMC DO 3,5 TONY 32. Wynagrodzenie kierowcy międzynarodowego prowadzącego busa o dmc do 3,5 t 33. Czy trzeba wyrobić świadectwo dla kierowcy busa o dmc do 3,5 t? 34. Badania dla kierowców busów o dmc do 3,5 t – czy obejmują wszystkich 35. Obowiązek wyrobienia licencji na busa o dmc do 3,5 t – czy zawsze 36. Czy potrzebna licencja na międzynarodowe przewozy NPW pojazdami o dmc do 3,5 t 37. Czy prowadząc samochód o dmc do 3,5 tony, należy stosować urlopówkę 38. Dwa terminy licencji dla pojazdów o dmc do 3,5 t – które Cię obowiązują 39. Czy trzeba wyznaczyć zarządzającego transportem busami o dmc do 3,5 tony 40. Jaka jest odpowiedzialność zarządzającego za transport o dmc do 3,5 t 41. Czy pakiet mobilności dotyczy przewozów NPW busem o dmc do 3,5 t 42. Co to jest zdolność finansowa w przypadku licencji na busy o dmc do 3,5 t TARYFIKATOR KAR Jaki jest taryfikator kar dla dostawczaków o dmc od 2,5 tony 44. Ocena dobrej reputacji firmy oraz zarządzającego – poznaj wytyczne 45. Jakie są poziomy przewinienia dla poszczególnych rodzajów naruszeń
Sygnatura czytelni BMW: VIII A 71 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 152627 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
E-biznes : modele i tendencje / Tomasz Bober. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 111, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 103-[109].
E-biznes Formy handlu elektronicznego, modele sprzedaży przez internet w Polsce i na świecie Promocja w internecie E-commerce w utrzymywaniu przewagi konkurencyjnej Rozwój e-commerce w Polsce na tle tendencji światowych Determinanty rozwoju e-commerce Analiza trendów rynkowych w e-commerce Wykorzystanie e-commerce na rynku żywności Wykorzystanie e-commerce na rynku odzieży Wykorzystanie e-commerce na rynku elektroniki użytkowej Analizy przypadków dla rynku żywności BioVert Delikatesy Ekologiczne Tesco Analizy przypadków dla rynku odzieży D&A Twoja Marka Answear Analizy przypadków dla rynku elektroniki użytkowej Morele.net eFOX24
Sygnatura czytelni BWZ: XIII D 80
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153953 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153954 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biblia rekrutacji : jak skutecznie pozyskiwać pracowników? / Natalia Bogdan. - Wydanie I. - Sopot ; [Gdańsk] : [Jobhouse Natalia Bogdan], 2023. - 279, [8] stron : fotografie, ilustracje, portret, wykresy ; 21 cm.
Drugie miejsce wydania i nazwa wydawcy na podstawie serwisu e-ISBN.
Dla rekruterów, HR-owców, managerów i właścicieli firm.
1. Personel branding i Linkedln dla rekruterów 5 powodów, dla których rekruter powinien budować markę osobistą Przekonaj się, co zyskasz dzięki personal brandingowi Sprawdź, jak Cię widzi kandydat - zrób audyt swojej marki osobistej Konto no Linkedln, które pokochają kandydaci O czym i jak pisać posty, aby uwzględniały algorytm Linkedln Inne sposoby no budowanie marki osobistej rekrutera 2. Badanie potrzeb rekrutacyjnych, stworzenie persony kandydata i ogłoszenia o pracę Briefowanie hiring managera Zdefiniowonie persony kandydata Stworzenie wzorcowego ogłoszenia o pracę 3. Źródła pozyskiwania kandydatów 4. Selekcja i prezentacja kandydatów Przeglądanie aplikacji Wstępne wywiady telefoniczne Rozmowy kwalifikacyjne 5. Mentalność rekrutera. Jak sobie radzić z brudnymi sytuacjami zawodowymi Asertywność w kontakcie z hiring managerem Trudni kandydaci Inne wyzwania rekruterów Sposoby na niemarnowanie czasu podczas rekrutacji Umiejętności, które warto rozwijać w pracy rekrutera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 155467 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzikie fale : jak budować biznes gotowy na wszystko / Jonathan Brill ; przekład Bartosz Sałbut. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 349, [2] strony : fotografie, ilustracje, mapa ; 24 cm.
Dlaczego szkolna strategia niezmiennie zawodzi? 14 Skąd się biorą problemy firm? 18 Odporność na wstrząsy jako nowa strategia rozwoju 21 Rady praktyka 26 Organizacja materiału w książce 28 ROZEZNANIE W SYTUACJI Transformacja jako klucz do przetrwania w coraz bardziej rozchwianym świecie 35 Dyrektor generalny jak kapitan na pełnym morzu 37 Fale fenomenalne w ujęciu matematycznym 38 Wzmacnianie fali w rzeczywistości społecznej 42 Czterej wrogowie wzrostu 45 Przyszłość nie jest ani chaotyczna, ani z góry określona 48 Dziesięć prądów głębinowych, które przyczynią się do wezbrania kolejnej fali fenomenalnej 51 Lokalne oddziaływanie makrotrendów 54 Trendy gospodarcze 60 Trendy technologiczne 75 Trendy społeczne 90 Skoro przyszłość jest tak oczywista, to dlaczego fi rmy nie radzą sobie z falami fenomenalnymi? 94 ZMIANA ZACHOWAŃ Sposób na falę fenomenalną, czyli metoda ROGUE 102 Ocena sytuacji bieżącej 105 Dociekania. Sztuka dostrzegania tego, co niewidoczne 106 Rzeczywistość jako punkt odniesienia 109 Gromadzenie danych 119 Analiza dostępnych opcji 130 Prawdopodobne stany faktyczne 137 Klucz do skutecznej oceny sytuacji bieżącej 144 Obserwacja systemu 147 Słowo o przyszłości 149 Zrozumieć system 153 Oswoić się z niepewnością 158 Rozpoznawanie schematów mimo braku wszystkich danych 163 Rozpoznawanie skutków wyższego rzędu 166 Pętle przyczynowe 168 Modelowanie systemów. Rady praktyczne 177 Możliwe wersje przyszłości 181 Drzewo możliwości 186 Wizje skrajności 188 Gra wojenna jako droga do sukcesu 209 Możliwe warianty przyszłości na wykresie 215 Oddzielanie szans od zagrożeń 219 Model jako klucz do zmiany świata 222 Rozpoznanie punktów zapalnych 223 Stymulowanie systemu 230 Priorytetowe szanse i zagrożenia 235 Zmiana poziomu prawdopodobieństwa i siły oddziaływania 247 Eksperymenty 259 Wzrost innowacyjności nie zawsze idzie w parze ze wzrostem rentowności 263 Wybór właściwego eksperymentu 266 Projektowanie portfeli 271 Eksperymenty a wyczucie czasu 273 Równowaga portfela 277 Wyniki i odporność jako dwa podstawowe kryteria projektowania portfela 281 Rezerwa projektów 283 Właściwy poziom innowacyjności 285 Definiowanie eksperymentów 287 Efektywna ocena rezultatów 290
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153468 N, 153469 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: Hay House Business.
Bibliografia, netografia na stronach 318-321.
TWÓJ WYMARZONY KLIENT Kim jest Twój wymarzony klient? Gdzie oni się ukrywają? Wymarzona setka Haczyk, historia, oferta i Atrakcyjna Postać Wypracuj swoje dojście, kup swoje dojście Ruch, który posiadasz Lejki podtrzymywania kontaktu Infiltracja wymarzonej setki SEKCJA II. WYPEŁNIJ SWÓJ LEJEK Napełnij swój lejek w sposób naturalny (wypracuj sobie dojście) Wypełnij swój lejek płatnymi reklamami (kup sobie dojście) Sekrety ruchu na Instagramie Sekrety ruchu na Facebooku Sekrety ruchu Google'a Sekrety ruchu na YouTubie Po klapsach i pstryknięciach Dominacja konwersacyjna SEKCJA III. HAROWANIE WZROSTU Centrum lejkowe Cudze kanały dystrybucji Twoja armia partnerów Zimny ruch Inne sposoby hakowania wzrostu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154060 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 131-147. Indeks.
Dla studentów zarządzania, ekonomii, inżynierii produkcji, ochrony środowiska, inżynierii środowiska, doktorantów, pracowników naukowych, przedsiębiorców, menedżerów, osób administrujących organizacjami społecznymi, ekologów oraz decydentów politycznych i samorządowych.
1. System zarządzania środowiskowego 1.1. Kontekst organizacji 1.1.1. Kontekst zewnętrzny 1.1.2. Kontekst wewnętrzny 1.1.3. Potrzeby i oczekiwania stron zainteresowanych 1.1.4. Zakres systemu zarządzania środowiskowego 1.2. Przywództwo 1.2.1. Przywództwo i zaangażowanie 1.2.2. Polityka środowiskowa 1.2.3. Role, odpowiedzialności i uprawnienia 1.3. Planowanie 1.3.1. Działania odnoszące się do ryzyka i szans 1.3.1.1. Aspekty środowiskowe 1.3.1.2. Zobowiązanie dotyczące zgodności 1.3.1.3. Planowanie działań 1.3.2. Cele środowiskowe i planowanie działań prowadzących do ich osiągania 1.4. Wsparcie 1.4.1. Zasoby 1.4.2. Kompetencje 1.4.3. Świadomość 1.4.4. Komunikacja 1.4.5. Udokumentowane informacje 1.5. Działania operacyjne 1.5.1. Planowanie i nadzór nad działaniami operacyjnymi 1.5.2. Gotowość i reagowanie na sytuacje awaryjne 1.6. Ocena efektów działalności 1.6.1. Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena 1.6.2. Ocena zgodności 1.6.3. Audity wewnętrzne 1.6.4. Przegląd zarządzania 1.7. Doskonalenie 1.8. Niepowodzenia związane z wdrażaniem i utrzymywaniem systemu zarządzania środowiskowego 2. System ekozarządzania i audytu (EMAS) 2.1. Motywy wdrażania i korzyści systemu EMAS 2.2. Problemy i bariery systemu EMAS 3. System zarządzania energią 3.1. Proces wdrożenia systemu zarządzania energią 3.2. Korzyści i warunki ich uzyskiwania 4. Systemy zarządzania środowiskowego o rzeczywistości postpandemicznej 5. Koncepcje zarządzania prośrodowiskowego 5.1. Total Quality Environmental Management 5.2. Zrównoważony rozwój organizacji 5.3. Gospodarka obiegu zamkniętego 5.4. Zielony łańcuch dostaw 5.5. Zielone zarządzanie ludźmi 6. Dyskusja i dalsze badania
Sygnatura czytelni BWZ: XIV E 4
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153624 N, 153625 N, 153628 N, 153626 N, 153172 N, 153629 N, 153627 N, 153171 N (8 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153618 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hulajnogi elektryczne oraz inne mikropojazdy : regulacje prawne i rozwiązania samorządowe / Michał Burtowy, Wojciech Kotowski. - Stan prawny na 2 września 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 176 stron : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Prawo w Praktyce)
Bibliografia, netografia, orzecznictwo na stronach 163-176.
Dla przedsiębiorców, adwokatów oraz pracowników administracji rządowej i samorządowej.
Pojęcie urządzeń transportu osobistego i jego kształtujący się status prawny (Michał Burtowy) 1.Mikromobilność na świecie 2.Dyskusja o regulacji UTO w Polsce Urządzenia transportu osobistego w ruchu drogowym (Wojciech Kotowski) 1.Zasady poruszania się w ruchu drogowym według projektu rządowego 2020 2.Praktyczne propozycje zmian legislacyjnych w odniesieniu do UTO 3.E-hulajnoga w zderzeniu z pieszym - studium przypadku 4.Poruszanie się UTO w ruchu miejskim - uwagi praktyczne
Sygnatura czytelni BMW: VIII B 27 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150665 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie / Paweł Cengiel. - Gliwice : Helion, 2021. - 398 stron : ilustracje ; 24 cm.
(OnePress)
Na stronie tytułowej i okładce: 32 aplikacje wraz z instrukcjami użycia.
Wyszukiwanie fraz/redagowanie treści 1.2. Google Trends 1.3. Google Keyword Planner 1.4. Senuto Analiza widoczności Baza słów kluczowych 1.5. Semstorm Analiza stron SEO - słowa kluczowe SEO - konkurenci Strony Słowa kluczowe 1.6. Ubersuggest Ubersuggest Traffic Analyzer SEO Analyzer 1.7. Keyword Tool 1.8. AnswerThePublic 1.9. Podsumowanie Analiza konkurencji 2.2. Surfer SEO SERP Analyzer Content Editor Keyword Research 2.3. SEO SpyGlass Profil linków Dane historyczne Porównanie projektów 2.4. Clusteric Auditor Profil linków/disavow - w trybie "lekkim" Analiza konkurenta - w trybie "lekkim" Widoczność domeny - w trybie "lekkim" Porównaj widoczność - w trybie "lekkim Potencjalne linki/listy linków - w trybie "lekkim" Audyt onsite Dane z Google Search Console 2.5. Majestic SEO Site Explorer Narzędzia Bulk Backlink Checker Narzędzia - porównaj domeny Narzędzia eksperymentalne Rozdział 3. Audyt SEO 3.2. Google Search Console Przegląd Sprawdzenie adresu URL Skuteczność Indeks Ulepszenia Bezpieczeństwo i ręczne działania Starsze narzędzia i raporty 3.3. Screaming Frog SEO Spider Zakładki główne Sidebar Zakładki w dolnej części aplikacji 3.4. Ahrefs Pulpit Site explorer Keywords explorer Site audit Rank tracker Content explorer More 3.5. SEMrush Domain Analytics Keyword Analytics Gap Analysis Topic Research SEO Content Template SEO Writing Assistant 3.6. Sitebulb Audit Overview SEO Security Page Resources Search Traffic External 3.7. SEOptimer Review Child Pages Seo Results Usability Performance Results Social Results Security Results Technology Results Recommendations Dodatkowe narzędzia 3.8. OnCrawl Konfiguracja audytu Crawl report Seo Impact Report Ranking Report Social Media Report Tools 3.9. XML Sitemap Generator Generowanie pliku z mapą witryny Informacje dostępne po wygenerowaniu mapy witryny 3.10. Copyscape Wyszukiwanie duplikatów za pomocą adresu URL 3.11. Siteliner Summary Your Pages Duplicate Content Broken Links Skipped Pages Related Domains 3.12. Google PageSpeed Insights 3.13. Google Mobile Friendly 3.14. Google Rich Results Raportowanie wyników 4.2. Google Analytics Dostosowanie Czas rzeczywisty Odbiorcy Pozyskiwanie Zachowanie Administracja Konwersje Administracja 4.3. Google Tag Manager Tworzenie kodu GTM Integracja z Google Analytics Integracja z Pikselem Facebooka Śledzenie konwersji z Google Ads Tag łączący konwersje Publikacja ustawień Weryfikacja integracji za pomocą wtyczek do przeglądarki 4.4. Yandex Metrica Dashboard Reports Maps Session Replay Users Segments Goals Content Integrations 4.5. Stat4Seo Dodawanie strony Dodawanie fraz Statystyki Analiza pozycji fraz Dodawanie kategorii fraz Admin Raporty Excel/PDF 4.6. Webpozycja Analiza danych Moje domeny Śledź konkurencję Raporty PDF i CSV Analiza SERP 4.7. Seostation Dashboard Strony - Dodawanie nowej strony Wykres pozycji Dzienne pozycje Raporty Alerty Zadania Bonusy 5.2. Brand24 Tworzenie projektu Ustawienia projektu Wzmianki Analiza Źródła Cytaty Porównanie Raporty 5.3. Wizytówka w Google Moja Firma Rejestracja wizytówki Strona główna Wpisy Informacje Statystyki Jak klienci szukają Twojej firmy Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę Działania klientów Zapytania o trasę Rozmowy telefoniczne Wyświetlenia zdjęć Liczba zdjęć Opinie Wiadomości Zdjęcia Produkty Usługi Pozostałe sekcje
Sygnatura czytelni BWZ: XIII D 71
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 41
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6399 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151502 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo własności intelektualnej / Krzysztof Czub. - Stan prawny na 30 czerwca 2021 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 584 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliografia na stronach 537-545.
Dla studentów, doktorantów, twórców, przedsiębiorców, adwokatów, radców prawnych, rzeczników patentowych, sędziów, prokuratorów, urzędników.
Pojęcie dóbr niematerialnych, własności intelektualnej i przemysłowej 1.Dobra niematerialne 2.Własność intelektualna i własność przemysłowa 3.Własność intelektualna a prawo własności intelektualnej 4.Tryby uzyskiwania ochrony dóbr niematerialnych Ogólna charakterystyka praw podmiotowych chroniących dobra niematerialne 1.Koncepcja własnościowa praw na dobrach niematerialnych 2.Teoria dualistyczna praw na dobrach niematerialnych 3.1.Prawa majątkowe 3.2.Prawa osobiste 4.Wspólność praw własności intelektualnej 4.1.Powstanie stosunku współtwórczości dobra niematerialnego 4.1.1.Prawo autorskie 4.1.2.Prawo własności przemysłowej 4.2.Charakter wspólnego prawa do dobra niematerialnego 4.2.1.Prawo autorskie 4.2.2.Prawo własności przemysłowej 5.Ochrona sądowa własności intelektualnej - uwagi ogólne 5.1.Cywilnoprawna ochrona własności intelektualnej (sprawy własności intelektualnej) 5.2.Sądowa kontrola rozstrzygnięć Urzędu Patentowego RP 5.3.Związanie sądu cywilnego decyzją Urzędu Patentowego RP Podmioty praw własności intelektualne) 1.Twórca 2.Pracodawca/zamawiający 2.1.Prawo autorskie 2.2.Prawo własności przemysłowej 3.Skarb Państwa 4.Producent lub wydawca 5.Podmioty uprawnione do utworów połączonych Podstawowe zasady ochrony przedmiotów własności intelektualnej 1.Utwór w rozumieniu prawa autorskiego 1.1.Przedmiot prawa autorskiego 1.1.1.Definicja utworu 1.1.2.Typologia utworów 1.2.Prawa autorskie 1.2.1.Autorskie prawa majątkowe 1.2.1.1.Katalog praw 1.2.1.2.Ograniczenia praw - dozwolony użytek 1.2.1.3.Zbiorowe zarządzanie prawami autorskimi 1.2.2.Autorskie prawa osobiste 1.2.2.1.Prawo do autorstwa utworu oraz decydowania o jego oznaczeniu 1.2.2.2.Prawo decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności 1.2.2.3.Prawo do nienaruszalności treści i formy (integralności) utworu 1.2.2.4.Prawo wypowiedzenia albo odstąpienia od umowy o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub o korzystanie z utworu ze względu na istotne interesy twórcze autora (prawo wycofania dzieła z obiegu) 1.2.2.5.Prawo wprowadzania zmian w utworze w związku z jego rozpowszechnianiem (nadzór autorski) 1.2.2.6.Prawo żądania udostępnienia oryginału utworu (prawo dostępu do dzieła) 1.2.2.7.Prawo decydowania o losach oryginału dzieła plastycznego znajdującego się w miejscu publicznie dostępnym 1.2.2.8.Prawo do dobrej sławy dzieła 1.2.2.9.Prawo do dobrej sławy autora 1.2.2.10.Prawo do tajemnicy autorskiej 2.Przedmioty praw pokrewnych (sąsiednich) 2.1. Artystyczne wykonania 2.1.1. Definicja artystycznego wykonania 2.1.2. Prawa do artystycznego wykonania 2.2.Fonogramy 2.2.1.Definicja fonogramu 2.2.2.Prawo do fonogramu 2.3.Wideogramy 2.3.1.Definicja wideogramu 2.3.2.Prawo do wideogramu 2.4.Nadania programów 2.4.1.Definicja nadania programu 2.4.2.Prawo do nadania programu 2.5.Pierwsze wydania 2.5.1.Definicja pierwszego wydania 2.5.2.Prawo do pierwszego wydania 2.6.Wydania krytyczne i naukowe 2.6.1.Definicja wydania krytycznego i naukowego 2.6.2.Prawo do wydania krytycznego i naukowego 3.Wynalazki 3.1.Definicja wynalazku 3.2.Nabycie patentu 3.3.Patent 3.4.Wynalazki biotechnologiczne jako szczególny rodzaj wynalazków i ich ochrona 3.5.Prawa osobiste twórców projektów wynalazczych 3.5.1.Prawo do autorstwa projektu wynalazczego oraz decydowania o jego oznaczeniu 3.5.2.1.Uprawnienie do występowania w charakterze twórcy 3.5.2.2.Uprawnienie do żądania wskazania twórcy w zgłoszeniu projektu wynalazczego 3.5.2.3.Uprawnienie do żądania wymienienia twórcy w opisach, rejestrach oraz innych dokumentach i publikacjach 3.5.3.Prawo decydowania o ujawnieniu projektu wynalazczego 3.5.4.Prawo do integralności projektu wynalazczego 3.5.5.Inne prawa osobiste twórcy projektu wynalazczego 4.Wzory użytkowe 4.1.Definicja wzoru użytkowego 4.2.Nabycie prawa ochronnego na wzór użytkowy 4.3.Prawo ochronne na wzór użytkowy 5.Topografie układów scalonych 5.1.Definicja topografii układu scalonego 5.2.Nabycie prawa z rejestracji topografii układu scalonego 5.3.Prawo z rejestracji topografii układu scalonego 6.Wzory przemysłowe 6.1. Definicja wzoru przemysłowego 6.2.Nabycie prawa z rejestracji wzoru przemysłowego 6.3.Prawo z rejestracji wzoru przemysłowego 7.Znaki towarowe 7.1.Przedmiot ochrony 7.1.1.Definicja znaku towarowego 7.1.2.Typologia znaków towarowych 7.1.3.Normatywne kategorie znaków towarowych 7.2.Nabycie prawa ochronnego na znak towarowy 7.3.Prawo ochronne na znak towarowy 8.Oznaczenia geograficzne 8.1.Definicja oznaczenia geograficznego 8.2.Nabycie prawa z rejestracji oznaczenia geograficznego 8.3.Prawo z rejestracji oznaczenia geograficznego 9.Nazwy domen internetowych 9.1.Definicja nazwy domeny internetowej 9.2.Ochrona prawna nazwy domeny internetowej 10.Projekty racjonalizatorskie 10.1.Definicja projektu racjonalizatorskiego 10.2.Ochrona prawna projektu racjonalizatorskiego 11.Know-how 11.1.Definicja know-how 11.2.Ochrona prawna know-how 12.Firma 12.1.Firma jako oznaczenie przedsiębiorcy 12.2.Funkcje firmy 12.3.Zasady prawa firmowego 12.4.Ochrona prawna firmy 13.Inne oznaczenia odróżniające używane w obrocie (nazwy i oznaczenia handlowe) 13.1.Oznaczenie przedsiębiorstwa 13.2.Nazwa zespołów lub zgrupowań osób podejmujących wspólną działalność (gospodarczą lub artystyczną) 14.Bazy danych 14.1.Definicja bazy danych 14.2.Ochrona prawna bazy danych jako utworu 14.3.Sui generis ochrona prawna bazy danych Przenoszenie praw własności intelektualnej i licencje 1.Umowy przenoszące prawa własności intelektualnej 2.Umowy licencyjne 3.1.Ogólna charakterystyka umów licencyjnych 3.2.Typologia umów licencyjnych 3.2.1.Licencje typowe 3.2.2.Szczególne rodzaje licencji 3.2.3.Korzystanie z utworów niedostępnych w obrocie handlowym (utworów out ojcommerce) 3.3. Prawo do wynagrodzenia 4. Ustawowe wymogi dotyczące redagowania umów autorskoprawnych Naruszenia praw własności intelektualnej i cywilnoprawne środki ich ochrony 1.Prawo autorskie 2.Prawo własności przemysłowej 2.1.Roszczenia dotyczące wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych i topografii układów scalonych 2.2.Roszczenia dotyczące znaków towarowych i oznaczeń geograficznych 3.Ochrona kumulatywna 4.Postępowanie w sprawach własności intelektualnej 4.1.Definicja spraw własności intelektualnej 4.2.Sądy własności intelektualnej 4.3.Przymus adwokacko-radcowsko-rzecznikowski 4.4.Specyficzne roszczenia w sprawach własności intelektualnej 4.4.1.Tymczasowe środki ochrony 4.4.2.1.Zabezpieczenie środka dowodowego 4.4.2.2.Wyjawienie lub wydanie środka dowodowego 4.4.2.3.Wezwanie do udzielenia informacji 4.4.3.Postępowanie zabezpieczające 4.4.4.Powództwa szczególne 5.Przedawnienie roszczeń cywilnoprawnych w sprawach własności intelektualnej 5.1.Przedawnienie roszczeń w prawie autorskim 5.2.Przedawnienie roszczeń w prawie własności przemysłowej Uwagi (opozycje), sprzeciwy oraz postępowania sporne przed Urzędem Patentowym RP 1.Uwagi co do istnienia okoliczności uniemożliwiających udzielenie praw własności przemysłowej 2.Sprzeciwy 2.1.Sprzeciw wobec prawomocnej decyzji o udzieleniu patentu, prawa ochronnego na wzór użytkowy lub prawa z rejestracji 2.2.Sprzeciw wobec zgłoszenia znaku towarowego 3. Postępowania sporne 3.1.Wybrane kategorie postępowań spornych 3.2.1.Postępowanie w sprawie o unieważnienie patentu, dodatkowego prawa ochronnego, prawa ochronnego albo prawa z rejestracji 3.2.2.Postępowanie w sprawie o stwierdzenie wygaśnięcia patentu, dodatkowego prawa ochronnego, prawa ochronnego albo prawa z rejestracji 3.2.3.Postępowanie w sprawach o udzielenie licencji przymusowej i zmianę decyzji o udzieleniu licencji przymusowej Ochrona dóbr niematerialnych w trybach międzynarodowych i ponadnarodowych (regionalnych) 1.Utwory i przedmioty praw pokrewnych 2.Przedmioty własności przemysłowej 3.1.Ochrona wynalazków i wzorów użytkowych 3.2.1.Procedura międzynarodowa (PCT) 3.2.2.Procedura regionalna europejska 3.3.Ochrona znaków towarowych 3.3.1.Procedura międzynarodowa 3.3.2.Tryb unijny 3.4.Ochrona wzorów przemysłowych 3.4.1.Procedura międzynarodowa 3.4.2.Tryb wspólnotowy (unijny) 4.Porozumienie TRIPS Źródła informacji o chronionych dobrach niematerialnych (wzmianka) 1.Podstawowe akty prawne 2.Wybrane bazy danych dostępne on-line 3.Najważniejsze organy i instytucje
Sygnatura czytelni BWZ: XI F 22
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153098 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153099 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wycena firmy : storytelling i liczby / Aswath Damodaran ; przekład Bartosz Sałbut. - Puszczykowo : Księgarnia maklerska, 2022. - 348, [3] strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
1. Opowieść o dwóch plemionach 2. Opowiedz mi historię 3. Elementy składające się na opowiadanie historii 4. Potęga liczb 5. Narzędzia analityczne 6. Tworzenie historii 7. Sprawdzanie opowieści 8. Od opowieści do liczb 9. Od liczb do wartości 10. Modyfikowanie i ulepszanie opowieści – pętla sprzężenia zwrotnego 11. Modyfikowanie opowieści – gdy na drodze staje życie 12. Wiadomości a opowieści 13. Opowieści w skali makro 14. Cykl życia przedsiębiorstwa 15. Wyzwania związane z zarządzaniem 16. Finał
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154836 N, 154835 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Analiza Finansowa)
U góry okł.: Opracowanie zbiorowe - eksperci serwisu oficynafk.pl.
Odpowiedzialność członków zarządu za złożenie oświadczenia do urzędu skarbowego potwierdzającego przygotowanie dokumentacji cen transferowych Local File Windykacja polubowna jako ważny element w procesie odzyskiwania długów firmy W sytuacji zagrożenia płynności finansowej potrzebna jest szybka reakcja Należności handlowe jako istotny strumień przepływów pieniężnych w przedsiębiorstwie Rachunkowość zabezpieczeń ogranicza fluktuację wyników finansowych Prezentacja odpisu aktualizującego wartość należności ma wpływ na wskaźniki cyklu spłaty i rotacji Dywidendy za poprzedni rok Ż016. Sptawdź, jak prawidłowo ująć ich wypłatę według UoR i MSR Finanse behawioralne - poznaj źródła nieracjonalności zachowań inwestorów Cash collection jako narzędzie przyspieszające dysponowanie gotówką w firmie. Dowiedz się, na czym polega Cashmanagement - jakie narzędzia ułatwią firmie dostęp do gotówki Cash collection - na czym polega proces gromadzenia gotówki na rachunku zbiorczym Co jest źrodłem kapitału w dużych przedsiębiorstwach - sprawdź na przykładzie Faktoring na wiele sposobów MŚP -jaką metodę finansowania wybrać Kryzys w firmie _ sprawdź, co warto zmienić w polityce finansowania działalności Informacje o dłużnikach, czyli jak sprawdzić kontrahenta Jak najkorzystniej podpisać umowę faktoringową Faktoring poprawia płynność, ale ma tez wady Praktyczne wskazówki zarządzania płynnością finansową Zalety i wady faktoringu międzynarodowego zarządzanie należnościami: od zyskanie długu zarządzanie należnościami: Kontrola Procesu reguIowania biernych płatności zarządzanie należnościami: Strategia finansowa przedsiębiorstwa Wskaźnikowa analiza finansowa rachunku przepływów pieniężnych.
Sygnatura czytelni BWZ: IX G 14
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 145105 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5764 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 177-184.
Dla środowiska akademickiego i praktyków gospodarczych.
Dynamika rozwoju Internetu i Web 2.0 jako determinanty zmian zachowań e-konsumentów Ewolucja zachowań konsumentów w e-konsumentów Dynamika dostępu do Internetu oraz działania informacyjno-komunikacyjne internautów E-konsument w przestrzeni Internetu - profil oraz zakres podejmowanych decyzji zakupowych Web 2.0 jako obszar interakcji e-konsumentów Wirtualne społeczności e-konsumentów Media społecznościowe jako przestrzeń nowego sposobu wymiany informacji i interakcji e-konsumentów Media społecznościowe jako obszary informacyjno-komunikacyjne i ich typologia Portale społecznościowe jako obszary aktywności informacyjnej e-konsumentów Blogi, fora opiniotwórcze i wirtualne światy jako przestrzenie opiniotwórcze Chatboty jako innowacja w zakresie komunikacji z e-konsumentem w mediach społecznościowych Chatboty, czyli wirtualni doradcy e-konsumentów Rzeczywistość rozszerzona jako narzędzie komunikacji wizualnej z e-konsumentem Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów - w świetle wyników badań ilościowych i jakościowych Struktura asortymentowa koszyka zakupów e-konsumentów i miejsce dokonywania zakupu Aktywność zakupowa e-konsumentów - porównanie generacji X i Y Hybrydyzacja informacji w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów Miejsca zakupu produktu a źródła informacji Miejsca zakupu produktu a źródła informacji - porównanie generacji X i Y Identyfikacja czynników wpływających na decyzje zakupowe e-konsumentów Zachowania e-konsumentów w procesie zakupu - ujęcie ogólne Zachowania konsumentów dokonujących zakupu w sposób tradycyjny i internetowy - porównanie generacji Media społecznościowe i ich wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów E-konsumenci jako użytkownicy mediów społecznościowych Aktywność użytkowników Internetu - aspekt komunikacyjno-informacyjny Media społecznościowe jako obszar pozyskiwania informacji zakupowej przez e-konsumentów Rola mediów społecznościowych w pozyskiwaniu informacji przez e-konsumenta Rola mediów społecznościowych w pozyskiwaniu informacji przez e-konsumenta - porównanie generacji X i Y Wpływ portalu społecznościowego Facebook na proces zakupu Wpływ portalu Facebook na proces zakupu Portal społecznościowy Facebook a proces zakupu - generacja X i Y Proces zakupu w Internecie - ujęcie modelowe Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumenta pod wpływem mediów społecznościowych - model Proces zakupu produktów w Internecie a media społecznościowe - model porównawczy generacji X i Y
Sygnatura czytelni BWZ: XIII D 79
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 153381 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
HR Business Partner : koncepcja i praktyka / Grzegorz Filipowicz. - Wydanie III. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2024. - 272 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(HR / [Wolters Kluwer Polska])
Bibliografia na stronach 265-268. Indeks.
Dla pracowników działów personalnych, kadry menedżerskiej, konsultantów HR oraz studentów studiów podyplomowych i MBA kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
w opracowaniu: sygn. 155472 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Bestseller "The Wall Street Journal".
PLANOWANIE MISJI Zanim wyruszysz Test lotniska Test z historii Test rekinów Składanie skrzydeł LABORATORIUM BADAWCZE Zanim wydrukujesz wizytówki Kiełkowanie Jedno zdanie Konwersacja i obserwacja Diagnostyka Tysiąc prawdziwych fanów Mapa rynku P.L.A.N. odbiorcy Eliksiry SYMULATOR LOTU Cichy bohater Zasady weryfikacji Metoda weryfikacji Akcja weryfikacja WSZYSTKIE SYSTEMY SPRAWNE
Sygnatura czytelni BMW: VI G 29 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: 148647
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148646 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148645 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148647 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności