Etyka zawodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(41)
Forma i typ
Książki
(34)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(20)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Biblioteka Międzywydziałowa
(6)
Biblioteka WEiZ
(10)
Biblioteka WWFiF
(5)
Magazyn
(1)
Autor
Borowski Henryk
(2)
Myśliwiec Grzegorz (1955- )
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Abela Andrew V. (1965- )
(1)
Adamczyk-Garbowska Monika. (1956- )
(1)
BanyPaweł
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Capizzi Joseph Edward
(1)
Chochorek Maria
(1)
Cisek Sabina
(1)
Dekker Sidney (1969- )
(1)
Dereziński Paweł
(1)
Dudała Rafał (1975- )
(1)
Dziamski Seweryn
(1)
Garbowski Marcin (1987- )
(1)
Golka Bartłomiej (1934- )
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Gębołyś Zdzisław
(1)
Hollender Henryk
(1)
Hyra Monika
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Januszek Henryk
(1)
Jazdon Artur
(1)
Johnson Robert L
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Kaszyński Krzysztof
(1)
Kielanowski Tadeusz (1905-1992)
(1)
Kiyosaki Robert T. (1947- )
(1)
Kojder Andrzej
(1)
Komosa Andrzej
(1)
Konferencja "Etyka zawodu nauczyciela nauczanie etyki" (1995 ; Zielona Góra)
(1)
Kowalewski Stanisław
(1)
Krawczyńska-Zaucha Tatiana
(1)
Lewandowska Anna
(1)
Materska Maria (1942- )
(1)
McCann Vivian
(1)
Michalski Bogdan (1931- )
(1)
Mierzejewska-Majcherek Janina
(1)
Mosiej Gerard
(1)
Neal Stephen
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- )
(1)
Pezdek Krzysztof
(1)
Pikus Stefan
(1)
Rojík Jozef (1957- )
(1)
Sarapata Adam (1921-1999)
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Sikora Jan
(1)
Singer Blair
(1)
Skuczyński Paweł
(1)
Sobiecki Roman
(1)
Sosińska-Kalata Barbara
(1)
Spencer-Arnell Lisa
(1)
Sympozjum "Etyka w środowisku akadmickim : rzeczywistość normy środki promocji" (1992 ; Katowice)
(1)
Szewczyk Kazimierz (1946- )
(1)
Szymborski Krzysztof
(1)
Tyszkiewicz Leon
(1)
Walkiewicz Łukasz
(1)
Werbanowska Marta
(1)
Wilson Liz
(1)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Zieliński Tadeusz
(1)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(1)
Świderska Gertruda Krystyna (1942- )
(1)
Żuk-Lapińska Ludmiła
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(40)
Słowacja
(1)
Język
polski
(40)
słowacki
(1)
Odbiorca
Coachowie
(1)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Etyka zawodowa
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Monografia
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
Transport i logistyka
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(4)
Kultura Fizyczna
(1)
Transport, Spedycja, Logistyka
(1)
Unia Europejska
(1)
41 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-203.
Kontekst gospodarczy Czy istnieje prawo do własności prywatnej? W jaki sposób powinniśmy korzystać z własności prywatnej? Jaka jest rola państwa we wdrażaniu zasady powszechnego przeznaczenia dóbr? Czy Kościół katolicki zaleca któryś z konkretnych modeli gospodarczych (np. kapitalizm, socjalizm)? Czy nauczanie społeczne Kościoła na temat gospodarki jest formą pośrednią bądź trzecią drogą pomiędzy kapitalizmem a socjalizmem? Czy socjalizm jest zgodny z nauczaniem Kościoła? Czy kapitalizm jest zgodny z nauczaniem Kościoła? Jaka jest rola państwa w gospodarce i w jaki sposób powinno ono tę rolę wypełniać? Co to jest zasada solidarności i jakie konsekwencje z niej płyną w odniesieniu do roli państwa? Czy państwo jest odpowiedzialne za wdrażanie zasady solidarności w gospodarce? Czy niesprawiedliwe struktury gospodarcze mogą prowadzić ludzi do popełniania grzechu? Jak mogą zostać przezwyciężone niesprawiedliwe struktury gospodarcze? Czy reforma niesprawiedliwych struktur gospodarczych jest wystarczająca do osiągnięcia sprawiedliwości gospodarczej? Czy Kościół sprzyja globalizacji? Zastosowanie nauczania katolickiego do kwestii związanych z biznesem Czy można wskazać na duchowe znaczenie pracy? Czy nauczanie Kościoła katolickiego jest ważne z punktu widzenia prowadzenia biznesu? Czy kierowanie się nauczaniem Kościoła może prowadzić do zmniejszenia potencjału biznesowego? Co jest podstawową zasadą nauki społecznej Kościoła? Czy zasady nauki społecznej Kościoła dotyczą tylko katolików? Jak można wdrażać te zasady w ramach współpracy z niekatolikami? Czy nauka społeczna Kościoła obejmuje tylko poziom zasad, podczas gdy ich praktyczna realizacja leży wyłącznie w gestii osób świeckich? Jak można stosować zasady nauki społecznej Kościoła do poszczególnych kwestii związanych z biznesem? Kto jest odpowiedzialny za realizację zasad nauki społecznej Kościoła? Jakie są zobowiązania osób świeckich co do realizacji zasad nauki społecznej Kościoła? Co powinno być celem osób świeckich w realizacji tychże zasad? Jakie są konkretne zobowiązania osób świeckich w dziedzinie gospodarczej? Dylematy moralne w biznesie Czy niemoralne działania w biznesie są kiedykolwiek dopuszczalne celem osiągnięcia większego dobra (np. by zapobiec bankructwu firmy i ocalić tysiące miejsc pracy)? Co należy zrobić, jeżeli jesteśmy zmuszani (przez prawo lub politykę firmy) do czegoś, co jest złe ze swej istoty (np. dystrybucja środków antykoncepcyjnych)? Czy to musi oznaczać rezygnację z zaangażowania w jakąkolwiek aktywność biznesową zawierającą złe aspekty? Finanse i inwestycje Zysk Czy dążenie do zysku jest moralnie dopuszczalne? Czy podstawowym celem prowadzenia biznesu jest zysk? Czy dążenie do maksymalizacji zysku za wszelką cenę jest moralnie dopuszczalne? Czy mamy moralny obowiązek chronić kapitał, który został nam powierzony celem reinwestycji? Co powinniśmy zrobić w obliczu wyboru pomiędzy działaniem niemoralnym a znaczącą utratą powierzonego nam kapitału? Jaką część naszego osobistego zysku powinniśmy poświęcić w celu uniknięcia lub ograniczenia zwolnień w okresie spowolnienia gospodarczego? Inwestycje Czy przy podejmowaniu decyzji o inwestycjach kapitałowych (np. co do miejsca budowy nowej fabryki) należy brać pod uwagę jakiekolwiek inne względy poza korzyściami firmy? Czy decyzje dotyczące strategii finansowych krótko- czy długoterminowych winny być uwarunkowane względami moralnymi? Podatki Czy minimalizowanie obowiązkowych podatków firmy za pomocą rajów podatkowych bądź luk prawnych jest moralnie dopuszczalne? Zarządzanie Wynagrodzenie Co to jest „słuszne wynagrodzenie"? Skoro pracownik nie jest zmuszany do podjęcia jakiegoś rodzaju pracy i zgadza się pracować za określone wynagrodzenie, to czy tego rodzaju porozumienie jest wystarczające, by uznać je za płacę sprawiedliwą? Jakie czynniki powinien wziąć pod uwagę pracodawca przy określaniu wysokości słusznego wynagrodzenia pracownika? Czyim obowiązkiem jest określenie wysokości słusznego wynagrodzenia? Czy ze względu na zasadę świadczenia sprawiedliwej płacy jest moralne płacić pracownikom więcej, aniżeli mogliby oni zarobić gdzie indziej, wykonując tę samą pracę, jeśli w ten sposób zmniejszylibyśmy ilość zysków, które firma mogłaby pozyskać w inny sposób? Czy pracodawcy powinni zapewniać udział we własności firmy pracownikom? Jaki poziom wynagrodzeń jest właściwy dla kadry kierowniczej? Czy przy określaniu wynagrodzenia dla pracownika należy brać pod uwagę jego sytuację osobistą (np. czy żonaty mężczyzna z liczną rodziną powinien otrzymywać wyższe wynagrodzenie aniżeli mężczyzna samotny, skoro obaj wykonują dokładnie tę samą pracę)? Świadczenia Czy istnieje określony poziom świadczeń zdrowotnych, który jesteśmy moralnie zobowiązani proponować pracownikom? Czy proponowanie pracownikom świadczeń zdrowotnych obejmujących aborcję lub kontrolę urodzeń jest moralnie dopuszczalne? Czy poszerzenie małżeńskiego świadczenia zdrowotnego na konkubentów pracowników jest moralnie dopuszczalne? Czy poszerzenie małżeńskiego świadczenia zdrowotnego na homoseksualnych partnerów pracowników jest moralnie dopuszczalne? Warunki pracy Jakie ogólne warunki pracy powinny być zagwarantowane pracownikom? Jakie zobowiązania, poza przewidzianymi prawem, ciążą na nas z tytułu zapewnienia zdrowia i bezpieczeństwa pracownikom w miejscu pracy? Czy jesteśmy zobowiązani proponować pracownikom szkolenia i możliwości rozwoju, jeśli nie przełoży się to na sukces firmy? Czy poza zobowiązaniami przewidzianymi prawem, pracodawca ma obowiązek uwzględniać życie rodzinne kobiety? Czy mamy obowiązek uwzględniać praktyki religijne pracowników? Dokładniej rzecz ujmując, czy jesteśmy zobowiązani pozostawiać pracownikom wolną niedzielę? Czy powinniśmy uprzywilejowywać pracowników niepełnosprawnych? Czy zasada subsydiarności ma jakiekolwiek znaczenie i praktyczne zastosowanie co do zakresu władzy przekazywanej młodszej kadrze? Relacje Pracownicy - Zarząd firmy Jak powinny wyglądać relacje pomiędzy pracownikami a zarządem firmy? Czy pracownicy mają prawo zakładać związki zawodowe? Jaka powinna być rola związków zawodowych? Czy pracownicy mają prawo do strajku? Zatrudnianie i zwalnianie Czy decydując o zatrudnieniu możemy sprzeciwić się przyjęciu osoby, której niemoralna postawa poza miejscem pracy może być demoralizująca dla innych pracowników? Czy zwalnianie personelu wyłącznie celem zwiększania wartości akcji firmy jest moralnie dopuszczalne? Czy jest coś złego w zwalnianiu osób i zastępowaniu ich rozwiązaniami technologicznymi, jeśli to podniesie jakość produktu i zysk? 4. Marketing i sprzedaż Oferta produktów Czy produkcja i sprzedaż winny mieć moralne ograniczenia, czy też pozostawać w gestii mechanizmów rynkowych? Jakie kryteria decydują o moralnym charakterze produktów i usług? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu zabawek, gier wideo bądź filmów propagujących przemoc lub rozwiązłość seksualną jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu produktów tytoniowych jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w branży hazardowej jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu produktów służących kontroli urodzeń jest moralnie dopuszczalny? Czy zaangażowanie bezpośrednie lub pośrednie w charakterze dostawcy w przemysł aborcyjny jest moralnie dopuszczalne? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu sprzętu obronnego jest moralnie dopuszczalny? Reklama i promocja Czy nauczanie Kościoła odnosi się do reklamy? Czy na reklamie ciąży jakaś odpowiedzialność czy tylko chęć ukazania wartości społecznych? Czy usiłowanie ,,kreowania potrzeb" poprzez reklamę, celem bezpośredniego odwołania się do instynktów konsumentów, jest moralnie dopuszczalne? Czy wywołanie przez reklamę przekonania o własnej niedoskonałości wskutek nieposiadania promowanego produktu jest moralnie dopuszczalne? Jak należy używać reklamę w sposób moralnie dopuszczalny? Czy kierowanie reklam produktów dziecięcych bezpośrednio do dzieci jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie reklamy celem przekonania nastolatków, iż nie będą „cool", dopóki nie użyją promowanych produktów, zwłaszcza gdy ów modus operandi, stosowany przez konkurentów, okazuje się być skuteczny, jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie w reklamie wyobrażeń seksualnych bądź aluzji, zwłaszcza w branży (np. bielizna, hautecouture, piwo), gdzie większość bądź wszyscy konkurenci działają w ten właśnie sposób, konieczny, jak się wydaje, do osiągnięcia sukcesu, jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie wizerunków mających ukazać różnice pomiędzy produktami dwóch konkurujących ze sobą marek (np. napoje, pasty do zębów, proszki do prania) jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie wizerunku osoby duchownej bądź treści religijnych do sprzedaży produktów jest moralnie dopuszczalne? Czy udział w promocji nieszkodliwych, ale bezużytecznych bądź banalnych produktów, które ludzie skłonni są kupić, jest moralnie dopuszczalne? Czy jest złem moralnym wspieranie kultury konsumpcjonizmu? Czy wymagana jest jakaś szczególna wrażliwość moralna przy tworzeniu reklamy w krajach rozwijających się? Ceny Co to jest słuszna cena i czy mamy zobowiązania moralne z tytułu oferowania dóbr za taką cenę? Czy duże przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać swój potencjał celem uzyskania przewagi nad firmami konkurencyjnymi (np. poprzez praktyki cenowe)? Sprzedaż Czy blefowanie podczas negocjacji, celem obrony własnej pozycji bądź uzyskania lepszego kontraktu, jest moralnie dopuszczalne? Czy możemy sprzedawać nasze produkty lub usługi organizacji, która, naszym zdaniem, wykorzysta je w celach niemoralnych (np. oferować usługi poligraficzne firmie, która wydaje czasopisma pornograficzne)? Czy możemy sprzedawać produkty bądź usługi organizacji, która z założenia ma złe cele, (np. usługi poligraficzne na rzecz kliniki aborcyjnej)? Czy jest niewłaściwym oferować własne produkty i usługi grupom klientów biedniejszych czy zdezorientowanych, zwłaszcza gdy ich niższy status społeczny, poziom wykształcenia bądź niezdolność kredytowa czynią z nich ludzi dających się łatwo „zmanipulować" i gospodarczo wykorzystać? Produkcja Czy istnieją wskazania moralne określające poziom jakości produkowanych przez nas towarów? Czy istnieją moralne zobowiązania, poza tymi przewidzianymi prawem, dotyczące ochrony środowiska przez firmę? Czy inwestowanie w technologie wspierające ochronę środowiska, gdy nie jest to wymagane przez prawo, nie poprawia naszej pozycji na rynku, a zmniejsza zyski właścicieli firmy, jest moralne dopuszczalne? Czy wykorzystywanie zwierząt do pracy lub w przemyśle spożywczym i odzieżowym jest moralnie dopuszczalne? Czy producenci żywności powinni uwzględniać, poza wymogami prawnymi, sposób traktowania zwierząt (np. dopuszczalność hodowli zwierząt w pomieszczeniach zamkniętych)? Czy testowanie produktów na zwierzętach jest moralnie dopuszczalne? Biznes międzynarodowy Czy wręczanie wysokich napiwków bądź łapówek w kulturach, w których wydaje się to być wymagane zwyczajem do przeprowadzenia transakcji biznesowych, jest moralnie dopuszczalne? Czy należy zlecać podwykonawstwo zagranicznym producentom, jeżeli istnieje obawa, że wykorzystują oni pracę dzieci i/lub nie zapewniają bezpiecznych warunków pracownikom? Co należy zrobić, jeśli jedynym sposobem na pozostanie konkurencyjnym jest zlecenie podwykonawstwa zagranicznym producentom, którzy nie zapewniają bezpiecznych warunków pracownikom? Do jakiego stopnia należy koncentrować się na poprawie losu pracowników zatrudnianych przez nas w krajach rozwijających się, gdy odbywa się to kosztem naszych zysków? Czy możemy otworzyć fabrykę w Chinach, gdzie nasi menadżerowie byliby angażowani w egzekwowanie chińskiej polityki „jednego dziecka" (która obejmuje możliwość przymusowych aborcji)? Jakie względy należy brać pod uwagę przy wprowadzaniu do obrotu dóbr konsumpcyjnych w krajach rozwijających się? Szczegółowe kwestie moralne dotyczące przedsiębiorczości Opieka zdrowotna Czy pracownicy służby zdrowia powinni odmówić uczestnictwa w działaniach, których celem może być zagrożenie niewinnego życia? Czy czerpanie zysków z eksperymentów na embrionach bądź płodach jest moralnie dozwolone? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę zajmującą się prowadzeniem badań nad metodami manipulacji genetycznej, celem wytworzenia u dzieci cech uznanych za pożądane, jest moralnie dopuszczalne? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę oferującą metodę in vitro bądź sztuczne zapłodnienie jest moralnie dopuszczalne? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę oferującą usługi w zakresie sterylizacji jest moralnie dopuszczalne? Leki Czy można inwestować w przedsiębiorstwa biotechnologiczne, których część działań obejmuje badania nad embrionalnymi komórkami macierzystymi bądź innymi metodami uznanymi przez Kościół za nieetyczne? Jaka jest moralna odpowiedzialność przedsiębiorstw farmaceutycznych i farmaceutów? Media Czy należy mieć obawy moralne związane z pracą w mediach? Jaka jest odpowiedzialność osób pracujących w mediach? Czy w wiadomościach bądź reklamach można przedstawiać fakty w taki sposób, by promować jeden produkt kosztem drugiego? Które tematy wymagają szczególnej uwagi w mediach? Zakończenie Jakie inne kwestie ogólne, dotyczące odpowiedzialności chrześcijan w biznesie, zdają się pojawiać w nauczaniu Kościoła? Dokumenty i wypowiedzi papieskie Dokumenty Soboru Watykańskiego II Dokumenty instytucji watykańskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145297, 145296 N (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Etyka kierowcy / Paweł Bany. W: Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego 2017, nr 3 , s.10 -14. - 2017.
Kartoteka zagadnieniowa: Transport, Spedycja, Logistyka
Książka
W koszyku
Zawód psycholog : regulacje prawne i etyka zawodowa / Dorota Bednarek. - Nowe wydanie, wydanie 2. - Warszawa : PWN, 2020. - 353, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
1. Zawód psychologa w świetle prawa 1.1.Prawna definicja zawodu psychologa 1.2.Psycholog jako zawód zaufania publicznego 1.2.1.Prawne koncepcje zawodu zaufania publicznego i za¬wodu regulowanego 1.2.2.Zawody zaufania publicznego w świadomości współ¬czesnych Polaków 1.3.Samorząd zawodowy i inne organizacje zawodowe 1.3.1.Regulacje prawne i organizacje zawodowe psycholo¬gów w innych krajach 1.3.2.Sytuacja prawna innych zawodów zaufania publiczne¬go w Polsce 1.3.3.Samorząd zawodowy psychologów w Polsce 1.3.4.Zrzeszenia psychologów w Polsce 1.3.5.Międzynarodowe zrzeszenia psychologów 1.4.Prawo do wykonywania zawodu psychologa 1.4.1.Prawo do wykonywania zawodu psychologa w zapisie ustawy 1.4.2.Faktyczne prawo do wykonywania zawodu psychologa 1.4.3.Konsekwencje niejasności prawnych w regulacji zawo¬du psychologa i losy ustawy 2.Odpowiedzialność w zawodzie psychologa 2.1.Rodzaje odpowiedzialności psychologów w praktyce zawodowej 2.1.1.Odpowiedzialność karna 2.1.2.Odpowiedzialność cywilna 2.1.3.Odpowiedzialność dyscyplinarna 2.2.Prawa klienta/pacjenta w kontekście odpowiedzialności zawodowej psychologa Akty prawne 3.Źródła zasad etycznych w zawodzie psychologa 3.1.Etyka filozoficzna a etyka stosowana 3.2.Kodeksy etyki różnych zawodów 3.3.Etyka zawodowa w zawodzie psychologa 3.3.1.Kodeksy etyczne Polskiego Towarzystwa Psychologicz¬nego 3.3.2.Zasady etyki zawodu psychologa wg Kodeksu Etyki Ame¬rykańskiego Towarzystwa Psychologicznego 3.3.3.Kodeksy etyczne innych stowarzyszeń psychologicz¬nych 3.4.Zasady etyczne a regulacje prawne 3.4.1.Konflikt zasad etycznych i przepisów prawa 3.4.2.Konflikt zasad etycznych i wymogów organizacji 3.4.3.Absolutny zakaz łamania praw człowieka 3.5.Kontrowersje wokół kodeksów etyki 3.6.Jak rozstrzygać wątpliwości etyczne? 4.Podstawowe zasady etyczne w pracy psychologa 4.1.Zasada A: Działanie dla dobra i nieszkodzenie 4.2.Zasada B: Wierność i odpowiedzialność 4.3.Zasada C: Uczciwość i prawość 4.4.Zasada D: Sprawiedliwość 4.5.Zasada E: Szacunek dla ludzkich praw i ludzkiej godności 5.Tajemnica zawodowa 5.1.Pojęcie tajemnicy zawodowej 5.2.Tajemnica w zawodzie psychologa - podstawy prawne 5.3.Jak długo obowiązuje tajemnica zawodowa? 5.4.Ograniczenia tajemnicy zawodowej w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia 5.5.Tajemnica zawodowa psychologa a sąd, prokuratura i policja 5.5.1.Bezwzględny zakaz dowodowy 5.5.2.Społeczny obowiązek denuncjacji 5.5.3.Prawny obowiązek denuncjacji 5.5.4.Psycholog jako świadek w procesie karnym 5.5.5.Psycholog jako świadek w postępowaniu cywilnym 5.5.6.Tajemnica w pracy biegłego sądowego 5.6.Zagrożenie poufności w kontekście terapii grupowej lub terapii par 5.7.Ograniczenia poufności w usługach na zlecenie strony trze¬ciej 5.8.Ujawnienie informacji w celach dydaktycznych 5.9.Ujawnienie informacji w celu uzyskania konsultacji 5.10.Ujawnienie informacji poufnej na życzenie klienta 5.11.Ujawnienie informacji poufnych w związku z obroną psycho¬loga 5.12.Zabezpieczenie poufności przy współpracy z innymi specjali¬stami 6.Dokumentacja psychologiczna 6.1.Standardy APA w zakresie dokumentacji 6.1.1.Cel tworzenia dokumentacji 6.1.2.Co podlega udokumentowaniu 6.1.3.Sposób organizacji dokumentacji 6.1.4.Etyczne standardy tworzenia i zabezpieczania doku¬mentacji psychologicznej 6.2.Regulacje prawne związane z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) 6.2.1.Dane osobowe w praktyce psychologicznej 6.2.2.Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych 6.2.3.Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe 6.2.4. Zasady ochrony prywatności i danych osobowych 6.3.Prawne regulacje dotyczące dokumentacji w niektórych obszarach praktyki psychologicznej 6.3.1.Dokumentacja psychologiczna - ogólna 6.3.2.Dokumentacja medyczna i dokumentacja psychologicz¬na w kontekście świadczeń leczniczych 6.4.Prywatność a dokumentacja zewnętrzna („jawna") 6.5.Okres przechowywania dokumentacji psychologicznej 6.6.Etyczne i prawne zasady udostępniania dokumentacji innym podmiotom 6.6.1.Opracowania statystyczne na podstawie dokumentacji psychologicznej 6.6.2.Dostęp do dokumentacji innych specjalistów pracują¬cych z klientem 6.6.3.Opracowania do celów naukowych 6.7.Ograniczenie uprawnień organów ścigania w dostępie do dokumentacji psychologicznej 6.7.1.Dokumentacja psychologiczna jako dowód w procesie karnym 6.7.2.Dokumentacja psychologiczna jako dowód w procesie cywilnym 7. Świadoma zgoda na usługę psychologiczną 7.1.Prawo klienta do dobrowolnego i świadomego korzystania z usług psychologicznych 7.1.1.Zgoda na przetwarzanie danych osobowych 7.1.2.Zgoda na usługę psychologiczną osób z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych 7.1.3.Usługa psychologiczna bez zgody 7.2.Informacje niezbędne do podjęcia świadomej zgody 7.2.1.Rzetelna informacja o kwalifikacjach psychologa 7.2.2.Rzetelna informacja o metodzie pracy i jej alternaty¬wach 7.2.3.Rzetelna informacja o poufności i jej ograniczeniach 7.2.4.Uzgodnienie celu, zakresu i sposobu realizacji usługi 7.2.5.Rzetelna informacja o prawach klienta 7.3.Uzgodnienie praktycznych aspektów usługi 7.3.1.Konflikt interesów i różnorodność ról 7.3.2.Odpłatność 7.3.3.Wymiar czasowy Załącznik 1. Lista kontrolna zagadnień etycznych związanych z poinformowaną zgodą Załącznik 2. Lista kontrolna związana z podjęciem się usługi psychologicznej 8. Standardy etyczne w diagnozie psychologicznej 8.1.Opinia psychologiczna na podstawie badania diagnostycznego 8.2.Zasady ogólne etycznego postępowania diagnostycznego 8.3.Podmiotowe traktowanie klienta 8.3.1.Minimalizacja wtargnięcia (standard 4.04 - Minimali¬zacja wtargnięcia; APA, 2017) 8.3.2.Diagnoza a badania naukowe 8.4.Zapewnienie optymalnego funkcjonowania klienta 8.5.Standardy diagnozy 8.6.Dobór narzędzi diagnostycznych 8.6.1.Odpowiedzialne rozróżnienie między diagnozą psycho¬logiczną a badaniem testowym 8.6.2.Kontrowersje wokół technik projekcyjnych 8.6.3.Prawo do stosowania narzędzia diagnostycznego 8.6.4.Kwalifikacje użytkownika narzędzi diagnostycznych 8.7.Przedstawienie wniosków diagnostycznych 8.7.1.Pisemna opinia, orzeczenie, raport 8.7.2.Ustna informacja zwrotna 8.8.Diagnoza grup szczególnych (niepełnosprawność, obca kultura/obcy język) 8.8.1.Bariera językowa 8.8.2.Bariera kulturowa 8.8.3.Modyfikacja procedury i niedostosowanie prób norma¬lizacyjnych 9. Standardy etyczne w pomocy psychologicznej 9.1.Kwalifikacje do udzielania pomocy psychologicznej 9.1.1.Interwencja oparta na dowodach 9.1.2.Kontekst prawny 9.2.Pomoc psychologiczna a autonomia i integralność klienta 9.3.Zawarcie kontraktu na pomoc psychologiczną 9.4.Terapia dla rodzin lub grup 9.5.Terapia dla osób znajdujących się już pod opieką psychologa 9.6.Niedostępność terapii 9.7.Zakończenie terapii 9.8.Monitorowanie skuteczności interwencji. Superwizja 10.Usługi psychologiczne na zlecenie strony trzeciej – problem dobrowolności, podmiotowości i poufności 10.1.Diagnoza psychologiczna w procesie ubiegania się o pracę 10.2.Prawnie wymagana ocena psychologiczna w celu określenia zdolności do wykonywania zawodu lub funkcji 10.3.Pobór do wojska 10.4.Usługa psychologiczna na zlecenie pracodawcy 10.5.Przymusowe badanie psychologiczne na zlecenie wymiaru sprawiedliwości 10.6.Dokumentacja psychologiczna w systemie oświaty 11.Przeciwdziałanie dyskryminacji w praktyce psychologicznej 11.1.Dyskryminacja - kontekst prawny 11.2.Przejawy dyskryminacji w praktyce psychologicznej 11.2.1.Odmowa świadczenia 11.2.2.Niezróżnicowane postrzeganie osób należących do mniejszości 11.2.3.Niedostosowanie świadczenia do specyficznych potrzeb osób należących do mniejszości 11.2.4.Nieuwzględnianie zagrożenia stereotypem 11.2.5.Przeżywanie negatywnych uczuć 11.3.Dyskryminacja wynikająca z ograniczeń kompetencji psychologów 11.3.1.Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z zaburzeniami somatycznymi 11.3.2.Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z grup mniejszościowych 11.4. Dyskryminacja wynikająca z uprzedzeń żywionych przez psychologa 11.4.1.Obowiązek eliminowania uprzedzeń 11.4.2.Zalecenia dla psychologów świadczących usługi populacjom zróżnicowanym etnicznie, językowo, kulturowo i seksualnie 12.Usługi psychologiczne na odległość 12.1.Czy możliwa jest etyczna usługa psychologiczna na odle¬głość? 12.2.Opracowania dotyczące zasad etycznych w usługach na od¬ległość 12.3.Zalety kontaktu psychologicznego na odległość 12.4.Zagrożenia dla praw klienta w usługach na odległość 12.4.1.Poufność w usługach na odległość 12.4.2.Sytuacja kryzysowa w usługach na odległość 12.4.3.Świadoma zgoda w usługach na odległość 12.4.4.Wyznaczenie granic 12.5.Specyfika telepsychoterapii 12.6.Diagnoza psychologiczna przez internet 12.6.1.Zalety i ograniczenia 12.6.2.Testy do samodzielnego rozwiązania w celu rozwo¬ju osobistego i pogłębienia samoświadomości vs. diagnoza psychologiczna 12.7.Bezpieczeństwo narzędzi diagnostycznych w internecie 13.Usługi psychologiczne na rzecz dzieci 13.1. Zgoda na usługę psychologiczną wobec dzieci 13.1.1.Władza rodzicielska - aspekt prawny 13.1.2.Wyrażenie zgody na usługę psychologiczną wobec dziecka - kwestie prawne350 13.1.3.Zgoda na usługę psychologiczną na terenie instytu¬cji, pod której opieką znajduje się dziecko 13.1.4.Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyra¬żenia świadomej zgody - regulacje w kodeksie cy¬wilnym 13.1.5.Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyra¬żenia świadomej zgody - jak kwestia zgody dziecka jest regulowana w zawodzie lekarza 13.1.6. Wyrażenie przyzwolenia na usługę psychologiczną przez dziecko 13.2.Odpowiedzialność za samopoczucie dziecka w trakcie kontaktu 13.2.1. Obecność osoby bliskiej 13.3.Poszanowanie podmiotowości dziecka 13.3.1.Poszanowanie podmiotowości dziecka a wywiad z rodzicami 13.3.2.Poszanowanie podmiotowości dziecka a udzielanie informacji zwrotnych 13.3.3.Zdefiniowanie obszaru świadczenia i minimaliza¬cja wtargnięcia 13.4.Dylemat klient-dziecko czy klient-rodzic 13.5.Zasada poufności i jej ograniczenia w usługach wobec dzie¬ci 13.6.Dziecko w badaniach naukowych 13.6.1.Dobrowolność udziału dzieci w psychologicznych badaniach naukowych 13.6.2.Czy badania naukowe z udziałem dzieci są koniecz¬ne? 14. Zasady etyki w naukowych badaniach psychologicznych 14.1. Prawne aspekty przestrzegania zasad etyki w psychologicznych badaniach naukowych 14.1.1.Regulacja badań biomedycznych 14.1.2.Regulacje w badaniach naukowych z udziałem lu¬dzi w innych krajach 14.1.3.Regulacje w badaniach naukowych z udziałem zwierząt 14.1.4. Polskie regulacje w psychologicznych badaniach naukowych z udziałem ludzi 14.2.Świadoma zgoda na udział w badaniu 14.2.1.Regulacje prawne dotyczące przetwarzania wraż¬liwych danych osobowych 14.2.2.Świadoma zgoda na rejestrację głosu i wizerunku 14.2.3.Zgoda na ujawnienie dodatkowych informacji 14.2.4.Zgoda na udział w badaniach osób bez zdolności lub z ograniczoną zdolnością do czynności praw¬nych 14.2.5.Odstąpienie od świadomej zgody w badaniach na¬ukowych 14.2.6.Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) 14.3.Poufność informacji w badaniach naukowych 14.3.1.Przechowywanie danych 14.3.2.Ujawnienie osobie badanej wrażliwych danych z badania naukowego 14.3.3.RODO a badania naukowe 14.4.Zgoda instytucji 14.5.Udział w badaniu osób podległych (klient/pacjent, student) 14.6.Problemy związane z wykluczaniem osób z badań 14.7.Wynagrodzenie za udział w badaniach 14.8.Procedury maskujące 14.8.1.Procedura odkłamania 14.8.2.Odstąpienie od procedury odkłamania 14.9.Minimalizowanie szkód 14.10.Badanie naukowe weryfikujące skuteczność terapii 14.11.Badania naukowe przez internet 14.11.1.Poufność w badaniach internetowych 14.11.2.Problem świadomej zgody w badaniach interne¬towych 14.11.3.Maskowanie, odkłamanie i dyskomfort w bada¬niach internetowych Załącznik 1. Lista kontrolna zagadnień etycznych w badaniu naukowym Załącznik 2. Lista kontrolna zagadnień etycznych związanych ze świadomą zgodą na badanie 15.Zasady etycznego postępowania podczas rozpowszechniania wyników badań, wiedzy psychologicznej i popularyzacji 15.1. Rozpowszechnianie wyników badań naukowych i wiedzy naukowej 15.1.1.Plagiatorstwo 15.1.2.Zasady powoływania się na literaturę cytowaną 15.1.3.Zasady cytowania i parafrazowania 15.1.4.Zgoda na reprodukcję 15.2.Autorstwo publikacji 15.3.Powtórna publikacja danych 15.4.Udostępnianie danych do weryfikacji 15.5.Recenzja naukowa 15.6. Unikanie konfliktu interesów 16.Tożsamość zawodowa psychologa i prawa psychologa 16.1. Prawa psychologa 16.1.1.Prawo do niezależności zawodowej 16.1.2.Prawo do zrzeszania się 16.1.3.Prawo do ustawicznego kształcenia 16.1.4.Prawo do błędu 16.1.5.Prawo do obrony 16.1.6.Prawo do uzyskania wsparcia 16.1.7.Prawo do korzystania z wyników pracy innych spe¬cjalistów 16.1.8.Prawo do odmowy składania zeznań 16.1.9.Prawo do odmowy wobec pracodawcy lub współ¬pracownika 16.1.10.Prawo do odmowy informacji wobec klienta 16.1.11.Prawo do odmowy świadczenia w szczególnych sy¬tuacjach 16.1.12.Prawo do przerwania usługi w szczególnych sytu¬acjach 16.1.13.Prawo do autorskich metod pracy 16.1.14. Prawo do ochrony osobistych granic
Sygnatura czytelni BMW: VI U 222 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149155 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 67136, 93252 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O psychologii i psychologach : między uniwersytetem a praktyką społeczną / Jerzy M. Brzeziński, Piotr K. Oleś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - XIII, [3], 563, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 517-[544]. Indeks.
PSYCHOLOGIA JAKO NAUKA Jaką nauką jest psychologia? Psychologia jest nauką empiryczną, która ma swoje osobliwości Osobliwości przedmiotu i metody psychologii Koncepcja człowieka Potrzeba założeń metasystemowych Kim jest człowiek? Dlaczego – będąc psychologiem – warto to wiedzieć Psychologia a inne dyscypliny naukowe: problemy interdyscyplinarne PROBLEMY KSZTAŁCENIA PSYCHOLOGÓW Skąd się biorą psychologowie – co zrobić, aby zostać dobrym psychologiem? Idea kształcenia na poziomie uniwersyteckim – czyli czemu służy studiowanie Studia psychologiczne na polskich uniwersytetach i w innych szkołach wyższych Zideologizowane początki studiów psychologicznych (1950 r.) Rozwój studiów po przełomie październikowym 1956 r. Blaski i cienie prowadzenia studiów psychologicznych według deklaracji bolońskiej (1999 r. – I0 i II0 kształcenia) versus jednolite pięcioletnie studia magisterskie O potrzebie ogólnopolskich standardów kształcenia na studiach psychologicznych Trochę historii Jak mogłyby wyglądać studia psychologiczne? O jednolite standardy dla rozpraw doktorskich z psychologii Kontekst nowej ustawy z 20 lipca 2018 r.: Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Kryteria dobrej rozprawy doktorskiej Co po dyplomie magisterskim – nieustające doskonalenie zawodowe i podejmowanie nowych wyzwań zawodowych Co dają, a czego nie dają studia magisterskie i co można dzięki nim osiągnąć? Co wynosimy z uczelni? A czego studia nie dają i jak zdobyć „to”, czego nie dają? Studia przygotowują do pracy badawczej i praktyki psychologicznej Zawód psycholog Psycholog – jako profesjonalista, badacz i nauczyciel akademicki Europejski Certyfikat Psychologa EuroPsy Czym jest EuroPsy? Model kompetencji zawodowych EuroPsy w Europie i w Polsce Specjalizacja, certyfikat, uprawnienia Konieczność ustawicznego kształcenia PSYCHOLOG JAKO PROFESJONALISTA Jedna jest psychologia, ale z wieloma zastosowaniami O integracji teorii i badań empirycznych z praktyką psychologiczną Od teorii do praktyki. Cztery fazy przejścia od wyników badania naukowego do ich praktycznych zastosowań – wytworzenia wiedzy naukowej – upowszechniania wyników opracowania Programu Praktycznego Działania (PPD) aplikacji PPD Praktyka oparta na dowodach empirycznych Diagnoza oparta na dowodach empirycznych Terapia oparta na dowodach empirycznych Terapia i inne rodzaje profesjonalnej aktywności oparte na dowodach empirycznych Gdy psycholog występuje jako ekspert Trzy role eksperckie podejmowane przez psychologa Psycholog-badacz jako kompetentny krytyk naukowy Dobre „wychowanie” badacza-krytyka Postawa krytycznej otwartości Odporność na pokusy Unikanie konfliktu interesów Niepożądane społeczne skutki złej krytyki naukowej Psycholog-profesjonalista jako biegły sądowy Psycholog-profesjonalista jako doradca i autor ekspertyz Gdy psycholog występuje jako popularyzator Kto, co i jak powinien popularyzować? Istota popularyzacji Cztery poziomy popularyzacji W kierunku ustalenia granic popularyzacji wiedzy Gdy psycholog angażuje się w działalność społeczną Ochrona zdrowia psychicznego jednym z priorytetów Unii Europejskiej Skutki rozwoju cywilizacji a społeczna rola psychologów Psycholog jako badacz zjawisk społecznych Psycholog zaangażowany w procesy społeczne Psycholog świadczący pomoc wobec wyzwań i problemów społecznych Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom Promocja zdrowia i jakości życia Psycholog pomaga w zdrowiu i chorobie Psycholog a problemy i potrzeby osób starszych Interwencja Psycholog wobec problemów współczesności Niektóre problemy popandemicznego świata Lęk jako reakcja na pandemię i lęki społeczne Trudne relacje społeczne w okresie pandemii i po niej Lęk przed śmiercią Popandemiczny wzrost? Czterowymiarowy model zmian człowieka XXI wieku Przemiany kulturowe o charakterze globalnym Niepewność, iluzja wolności a tożsamość Wymiary zmian Człowiek wobec nowej fali cywilizacji Psychologiczne implikacje zmian Świat realny i wirtualny Kultura młodych a tradycja Brak tożsamościowego zakorzenienia i lęk przed przyszłością Problem autentyczności Uzależnienia, agresja społeczna, odmienność Sens życia i ekonomia działań Psychologia i psychologowie też będą inni Jeszcze o wyzwaniach popandemicznego świata E-interwencje Niepewność i kryzys autorytetów Psychologia: globalna czy lokalna? Jak pracować z ludźmi w świecie kulturowo zróżnicowanym Problemy a możliwości adaptacyjne człowieka NIE TYLKO WIEDZA… Nie tylko twarda wiedza naukowa, lecz także empatia Co jest potrzebne w zawodzie psychologa: wiedza i empatia Profesjonalizm jako synteza wiedzy i empatii Osiem cnót psychologicznych Uważność Otwartość Wrażliwość Asertywność Rzetelność Odpowiedzialność Dalekowzroczność Pokora W kierunku metacnoty? Jak to osiągnąć? Podatność i odporność na wpływy kulturowe Wrażliwość etyczna psychologa: badacza i profesjonalisty Znaczenie wrażliwości etycznej w kształceniu i funkcjonowaniu zawodowym psychologów Etyczny kontekst badania naukowego Naukowa ważność podejmowanej tematyki Podstawy kompetencyjne badacza Umiejętności w zakresie planowania danego badania empirycznego Przeprowadzanie badania empirycznego Wyciągnięcie wniosków z przeprowadzonego badania Traktowanie osób badanych Prawo do poszanowania godności Prawo do zapewnienia bezpiecznego udziału w badaniu Prawo do wyrażenia w pełni świadomej zgody na udział w badaniu oraz do informacji o badaniu i wykorzystaniu przez badacza wyników Prawo do poszanowania poufności, prywatności oraz anonimowości Kilka uwag o zakresie działania uniwersyteckich komisji etycznych Uczciwość badacza – naganne etycznie odstępstwa od naukowych standardów p-hacking, fishing expedition (p < 0,05); efekt szuflady ( file drawer effect, publication bias)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 117
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8796 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113738 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prolog. O tym, jak błąd pielęgniarki stał się przestępstwem 1.Jak należy postąpić? 2.„Nie macie się czego obawiać, jeśli nic złego nie zrobiliście" 3.Winni czy niewinni? 4.Czy wszystkie błędy są jednakowe? 5.Zgłaszaj, ujawniaj, chroń, ucz się 6.Kultura sprawiedliwego traktowania w twojej organizacji 7.Kryminalizacja błędu ludzkiego 8.Czy kryminalizacja ma niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo? 9.Bez prokuratorów nie byłoby przestępstw 10.Kultura sprawiedliwego traktowania - trzy kwestie 11.Dlaczego szukamy winnego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149140 LE, 149139 LE (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Filozofia i Logika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4246 ; nr 96)
Bibliogr. s. 206-[207].
Sygnatura czytelni BWZ: IX J 11
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2285 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 78956
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2487 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 110788 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1748 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Omega : biblioteka wiedzy współczesnej ; 176)
Międzynarodowy Rok Oświaty 1970.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19004, 19005 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura zawodu / Andrzej Komosa. - Warszawa : Ekonomik, 2003. - 134 s. : il. ; 21 cm.
Na okł.: Technikum i szkoła policealna, [w zawodzie] technik ekonomista, technik handlowiec, technik rachunkowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109036 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96669, 96586 L (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 451, F 429 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68546 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 927)
Bibliografia, netografia na stronach 176-184.
SPOŁECZNA ROLA COACHINGU Kondycja współczesnego człowieka Zawody pomocowe w XXI wieku Cel i istota coachingu Założenia coachingu Obecność coachingowa w relacji z klientem Poziomy słuchania Zadawanie pytań w coachingu Cel procesu Istota coachingu FILOZOFICZNE ŹRÓDŁA COACHINGU Filozoficzny fundament coachingu Metoda majeutyczna Sokratesa Sokratejskie metody dialogiczne Dążenie do prawdy Metoda majeutyczna i coaching Retoryka sofistów czy prawda Sokratesa Sens wyznaczania celów w życiu ETYCZNY WYMIAR PRACY COACHA Etyka ogólna a etyka zawodowa coacha Etyka i moralność Działy etyki Niewystarczalność etyki ogólnej Dylematy etyczne w świetle kodeksów Znaczenie kodeksu etycznego w pracy coacha Kodeks etyczny jako zaproszenie do refleksji PRAKTYCZNE APLIKACJE ETYKI COACHA Etyka coacha i wpływ na klienta Wartości osobiste coacha Wartości zawodowe w coachingu Wybór kodeksu etycznego a jakość pracy z klientem Odkrywanie wartości jednostki Etyczny coach CZY COACHING DZIAŁA? Poprawa jakości życia coachee Parametry zmiany Efektywność menedżerska Efekty coachingu Jakość życia i poczucie sprawczości coachee
Sygnatura czytelni BWZ: IX J 67
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6148 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności