Administracja
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(141)
Forma i typ
Książki
(124)
Artykuły
(13)
Czasopisma
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(85)
tylko na miejscu
(56)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(90)
Biblioteka Międzywydziałowa
(19)
Biblioteka WEiZ
(34)
Biblioteka WWFiF
(1)
Magazyn
(1)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Izdebski Hubert (1947- )
(5)
Hausner Jerzy (1949- )
(4)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(4)
Kowalewski Stanisław (1900?-1984)
(3)
Kulesza Michał (1948- )
(3)
Łętowski Janusz
(3)
Boć Jan (1939-2017)
(2)
Bugdol Marek (1966- )
(2)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(2)
Długosz Dagmir
(2)
Gebert Stanisław
(2)
Knosala Ernest (1948-2012)
(2)
Kowalewski Stanisław
(2)
Kulesza Michał
(2)
Starczewski Henryk
(2)
Starościak Jerzy (1914-1974)
(2)
Szreniawski Piotr (1976- )
(2)
Służewski Jerzy
(2)
Zieleniewski Jan (1901-1973)
(2)
Arcimowicz Jolanta
(1)
Atamańczuk Kazimiera
(1)
Bal-Domańska Beata
(1)
Bar Gabriela
(1)
Barczewska-Dziobek Agata
(1)
Bertelli Anthony
(1)
Berłowski Paweł
(1)
Biernat Stanisław (1949- )
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bogucka Iwona
(1)
Bosak Maria
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Brzezińska-Stec Halina
(1)
Błaś Adam
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Chlabicz Józef (1928- )
(1)
Chróścielewski Wojciech
(1)
Czaputowicz Jacek (1956- )
(1)
Darecki Marcin
(1)
Dawidowicz Wacław (1909-1997)
(1)
Dmochowski Mariusz
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dołgań Tomasz
(1)
Drążkiewicz Jerzy
(1)
Duffin Paul H
(1)
Dąbkowski Henryk
(1)
Dębicka Aneta
(1)
Engelhardt Juliusz
(1)
Ferens Andrzej
(1)
Ferlie Ewan (1956- )
(1)
Fic Maria
(1)
Flaga-Gieruszyńska Kinga (1973- )
(1)
Frieske Kazimierz Wojciech (1946- )
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Gitling Maciej
(1)
Gontarz Teresa
(1)
Gostyński Zbigniew
(1)
Gołaczyński Jacek (1966- )
(1)
Gromadzka-Grzegorzewska Maria
(1)
Grosse Tomasz
(1)
Guzowski Rafał (politologia)
(1)
Górzyńska Teresa
(1)
Gęsicka Grażyna
(1)
Habuda Adam
(1)
Habuda Ludwik
(1)
Hughes Owen E
(1)
Izdebski Jan Mariusz
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Janicka Danuta (1960- )
(1)
Jaskanis Adrianna
(1)
Jełowiecki Marcin
(1)
Jeżewski Jan
(1)
Jędrzejczak Jacek
(1)
Kamiński Mateusz
(1)
Karpiuk Mirosław
(1)
Kałużny Stanisław (1932- )
(1)
Kiba Maja
(1)
Kidyba Andrzej (1957- )
(1)
Kitler Waldemar
(1)
Konferencja "Czynniki profesjonalizacji administracji publicznej" (4 ; 2003 ; Warszawa)
(1)
Kopczewski Rajmund
(1)
Kowalewski Stanisław (1901-1984)
(1)
Kołacki Adam
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krawiec Stanisław (1954- )
(1)
Król Tomasz
(1)
Kudrycka Barbara
(1)
Kłosowska-Lasek Katarzyna
(1)
Lemke Marian
(1)
Lipowicz Irena
(1)
Lissowski Olgierd
(1)
Lynn Laurence E. (1937- )
(1)
Macek Iwona
(1)
Maciejewski Tadeusz (1952- )
(1)
Malec Dorota
(1)
Malec Jerzy (1950- )
(1)
Malik Paweł
(1)
Marczewska Magdalena (ekonomia)
(1)
Marszał Kazimierz
(1)
Mazur Sławomir
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(17)
1970 - 1979
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(139)
Kiribati
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(138)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Administracja
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia (region)
(1)
Euroregion Karpacki
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Podlaskie, województwo (Polska ; region)
(1)
Racibórz (Polska ; miasto)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Trzebowisko (Polska ; gmina)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(15)
Podręcznik
(10)
Poradniki
(4)
Podręczniki
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Unia Europejska
(7)
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(5)
Kultura Fizyczna
(1)
141 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu)
Bibliogr. s. [79]. Netogr., wykaz aktów prawnych s. 80.
Dla studentów kierunków: administracja oraz ekonomia i zarządzanie.
Sygnatura czytelni BWZ: XIII F 7
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. ES 146 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stan prawny na s. 8.
Bibliogr. s. 184-189. Wykaz aktów normatywnych s. 189-193. Wykaz orzecznictwa s. 193-[195]. Netogr. s. [195].
Dla studentów, zwłaszcza kierunku administracja, a także dla praktyków, w tym pracowników różnego typu urzędów administracji publicznej.
Sygnatura czytelni BMW: VI W 83 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 135719 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58917 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Administracja publiczna / Adam Błaś, Jan Boć, Jan Jeżewski ; red. Jan Boć. - Wyd. 4 uzup. - Wrocław : Kolonia - Sp., 2004. - 385, [1] s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. s. 377-[380].
Sygnatura czytelni BMW: VI W 18 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XII G 31
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 113255 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2277 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100199 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etyka w administracji publicznej / Iwona Bogucka, Tomasz Pietrzykowski. - 4. wyd. [Stan prawny na 1 września 2015 r.]. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2015. - 254 s. ; 21 cm.
(Seria Akademicka. [Prawo])
Nazwa podserii ze s. interent. wydaw.
Bibliogr. s. [247]-254.
Dla studentów, pracowników organów administracji oraz innych osób związanych ze służbą publiczną.
Sygnatura czytelni BWZ: XII G 75
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 142292 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5468 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 119499, 119498 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [331]-347. Wykaz aktów prawnych, norm s. 347-348.
Dla studentów zarządzania, ekonomii, prawa i administracji oraz wszystkich zainteresowanych.
Podstawowe pojęcia i zadania realizowane przez administrację publiczną 1.1. Jakość jako wartość 1.2. Jakość usług 1.3. Jakość usług w administracji publicznej 1.4. Satysfakcja z usług 1.5. Jakość życia 1.6. Urząd jako organizacja 1.7. Zadania realizowane przez administrację publiczną 1.8. Usługi realizowane przez urzędy administracji publicznej Systemy zarządzania jakością 2.1. Ogólna charakterystyka systemów zarządzania jakością 2.2. Czynniki wpływające na funkcjonowanie systemu 2.3. Funkcjonowanie systemu zarządzania jakością (autoanaliza) 2.4. Polityka jakości urzędów administracji publicznej 2.5. Podejście procesowe w systemie jakości 2.6. Przegląd zarządzania 2.7. Analiza procesów obsługi klienta. Wybrane przykłady 2.8. System zarządzania środowiskowego 2.9. System zarządzania jakością podstawą wdrażania filozofii TQM Koncepcje projakościowego zarządzania w administracji publicznej 3.1. Wybrane problemy zarządzania w administracji publicznej 3.2. Warunki i zasady doskonalenia jakości 3.3. Wybrane koncepcje zarządzania 3.3.1. Zarządzanie przez jakość w administracji publicznej 3.3.2. Zarządzanie wiedzą 3.3.3. Reengineering 3.3.4. E-government 3.3.5. Benchmarking 3.3.6. Outsourcing 3.3.7. New Public Management Pomiar jakości 4.1. Modele samooceny i oceny administracji publicznej 4.1.1. Modele samooceny i oceny – uwagi ogólne 4.1.2. Model Europejskiej Fundacji ds. Zarządzania Jakością (European Foundation for Quality Management – EFQM) 4.1.3. Model Malcolma Baldrige’’a 4.1.4. Model Edwarda Deminga 4.1.5. Model Common Assessment Framework 4.1.6. Model Speyer Quality Award 4.1.7. Metoda i program Charter Mark 4.1.8. Standardy Investor in People 4.1.9. Samoocena systemu zarządzania jakością 4.1.10. Zintegrowany model samooceny 4.2. Metody, techniki i narzędzia pomiaru jakości 4.2.1. Analiza Instytucjonalna Urzędu 4.2.2. Metody i techniki badań społecznych 4.2.3. Narzędzie badawcze SERVQUAL 4.2.4. Badania przy zastosowaniu narzędzia QVOTE 4.2.5. Mystery shopping 4.2.6. Analiza wskaźników 4.2.7. Technika wydarzeń krytycznych 4.2.8. Analiza wartości 4.2.9. Audity jakości Społeczne i organizacyjne możliwości doskonalenia jakości 5.1. Jakościowe zarządzanie zasobami ludzkimi 5.1.1. Procesy zatrudniania 5.1.2. Szkolenia w administracji 5.1.3. Systemy motywacji 5.1.4. Systemy ocen urzędników 5.1.5. Zalecenia praktyczne dla administracji publicznej 5.2. Funkcje i role osób odpowiedzialnych za jakość 5.2.1. Funkcje i role pracowników 5.2.2. Zadania najwyższego kierownictwa 5.2.3. Rola klientów 5.2.4. Rola rady 5.3. Kultura jakości 5.4. Znaczenie etyki 5.5. Rola zaufania w doskonaleniu jakości 5.6. Empowerment w administracji publicznej 5.7. Zaangażowanie pracowników i obywateli – klientów 5.8. Rola kontraktu społecznego w ustalaniu wymagań jakości 5.9. Możliwości stosowania podejścia procesowego 5.10. „One-stop-shop” i kioski obsługi elektronicznej 5.11. Zróżnicowanie form obsługi 5.12. Struktury organizacyjne urzędów
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 51
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3062 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [319]-335. Wykaz aktów prawnych, norm s. 336.
Dla studentów prawa i administracji, ekonomii i zarządzania, a także dla pracowników urzędów publicznych (szczególnie samorządowych) oraz radnych.
Podstawowe pojęcia i zadania realizowane przez administrację publiczną 1.1. Jakość jako wartość 1.2. Jakość usług 1.3. Jakość usług w administracji publicznej 1.4. Satysfakcja z usług 1.5. Jakość życia 1.6. Urząd jako organizacja 1.7. Zadania realizowane przez administrację publiczną 1.8. Usługi realizowane przez urzędy administracji publicznej Systemy zarządzania jakością 2.1. Ogólna charakterystyka systemów zarządzania jakością 2.2. Czynniki wpływające na funkcjonowanie systemu jakości 2.3. Funkcjonowanie systemu zarządzania jakością (autoanaliza) 2.4. Polityka jakości urzędów administracji publicznej 2.5. Podejście procesowe w systemie jakości 2.6. Przegląd zarządzania 2.7. Analiza procesów obsługi klienta. Wybrane przykłady 2.8. System zarządzania środowiskowego 2.9. Wpływ systemów znormalizowanych na funkcjonowanie urzędów Koncepcje projakościowego zarządzania w administracji publicznej 3.1. Wybrane problemy zarządzania w administracji publicznej 3.2. Wybrane koncepcje zarządzania 3.2.1. Zarządzanie przez jakość w administracji publicznej 3.2.2. Zarządzanie wiedzą 3.2.3. Reengineering 3.2.4. E-government 3.2.5. Benchmarking 3.2.6. Outsourcing 3.2.7. New Public Management (NPM) 3.3. Warunki i zasady doskonalenia jakości Pomiar jakości 4.1. Modele samooceny i oceny administracji publicznej 4.1.1. Modele samooceny i oceny – uwagi ogólne 4.1.2. Model Europejskiej Fundacji ds. Zarządzania Jakością (European Foundation for Quality Management – EFQM) 4.1.3. Model Malcolma Baldrige’a 4.1.4. Model Edwarda Deminga 4.1.5. Model Common Assessment Framework (CAF) 4.1.6. Model Speyer Quality Award 4.1.7. Metoda i program Charter Mark 4.1.8. Standardy Investor in People (IIP) 4.1.9. Samoocena systemu zarządzania jakością 4.1.10. Zintegrowany model samooceny 4.2. Metody, techniki i narzędzia pomiaru jakości 4.2.1. Analiza instytucjonalna urzędu 4.2.2. Metody i techniki badań społecznych 4.2.3. Narzędzie badawcze SERVQUAL 4.2.4. Badania przy zastosowaniu narzędzia QVOTE 4.2.5. Mystery shopping 4.2.6. Analiza wskaźników 4.2.7. Technika wydarzeń krytycznych 4.2.8. Analiza wartości 4.2.9. Audity jakości Społeczne i organizacyjne możliwości doskonalenia jakości 5.1. Jakościowe zarządzanie zasobami ludzkimi 5.1.1. Procesy zatrudniania 5.1.2. Szkolenia w administracji 5.1.3. Systemy motywacji 5.1.4. Systemy ocen urzędników 5.1.5. Zalecenia praktyczne dla administracji publicznej 5.2. Funkcje i role osób odpowiedzialnych za jakość 5.2.1. Funkcje i role pracowników 5.2.2. Zadania najwyższego kierownictwa 5.2.3. Rola klientów 5.2.4. Rola rady 5.3. Kultura jakości 5.4. Znaczenie etyki 5.5. Rola zaufania w doskonaleniu jakości 5.6. Empowerment w administracji publicznej 5.7. Zaangażowanie pracowników i obywateli – klientów 5.8. Rola kontraktu społecznego w ustalaniu wymagań jakości 5.9. Możliwości stosowania podejścia procesowego 5.10. „One-stop-shop” i kioski obsługi elektronicznej 5.11. Zróżnicowanie form obsługi 5.12. Struktury organizacyjne urzędów
Sygnatura czytelni BMW: VI H 83 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 131004 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74344 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nauka administracji / Zbigniew Cieślak [et al.] ; pod red. Zbigniewa Cieślaka. - Wyd. 1 [(2 dodr.)]. - Warszawa : LexisNexis, 2012. - 266 s. : il. ; 21 cm.
(Podręczniki LexisNexis)
U dołu okł.: Prawo i postępowanie administracyjne
Indeks.
Dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych uczelni wyższych oraz osób zatrudnionych w podmiotach administracji publicznej.
Istota administracji publicznej 1.Pojęcie administracji publicznej 2. Podmioty administrujące i ich organy 3. Organ administracji publicznej iurządte8o organu 4. Koncentracja - dekoncentracja i centralizacja – decentralizacja administracji publicznej 5. Kompetencja organu administracji publicznej 6. System administracji publicznej (więzi między organami) 7. Administracja publiczna jako zjawisko. Układ administracyjny II. Status nauki administracji. 1. Nauki o administracji 2. Różnorodność koncepcji nauki administracji. 3. Nauka administracji jako samoistna dyscyplina naukowa 4. Metody badawcze w nauce administracji 5. Modelowanie rzeczywistości administracyjnej III. Znaczenie i udział człowieka w wykonywaniu administracji l. Wprowadzenie 2. Obszary działania. 3. Koncepcje ustrojowe służby publicznej - rozwiązania prawne 4. Determinanty ustrojowe służby publicznej 4.1.Polityka 4.2. Doświadczenia historyczne 4.3. Postrzeganie prawa. 4.4. Postawy ludzkie 4.5. Czynnik ekonomiczny 5. Stosunek do obywatela 5.1. Wprowadzenie. 5.2. Regulacje prawne 5.3.Systemy etyczne 6. Instytucje wspierające kształcenie kadr urzędniczych 7. Pragmatyki urzędnicze-ujęcie aksjologiczno-normatywne 7.1. Wprowadzenie 7.2. Dobór osób 7.3. Nawiązanie stosunku pracy 7.4. Instrumenty jakościowe 7.5. Definiowanie obowiązków 7.6. Uprawnienia 7.7. Odpowiedzialność dyscyplinarna 8.Korpusy pracownicze 8.1. Służba cywilna 8.2. Pracownicy urzędów państwowych 8.3. Pracownicy samorządowi. 8.4. Pracownicy Najwyższej lzby Kontroli IV. Prawne formy działania administracji 1. Uwagi wstępne 1.1. Problem definicji. 1.2. Ewolucja prawnych form działania administracji.1.3. Problem związania administracji prawem 2. Systematyka prawnych form działania administracji 3. Rodzaje prawnych form działania administracji 3.1. Akty normatywne administracji i akty generalne stosowania prawa. 3.2. Akty administracyjne 3.3. Przyrzeczenie administracyjne 3.4. Polecenia służbowe 3.5. Porozumienia administracyjne 3.6. Umowy 3.7. Ugody administracyjne. 3.8. Czynności materialno-techniczne 3.9. Działania społeczno-organizatorskie V. Funkcje administracji publicznej 1. Uwagi wstępne 2. Typologie funkcji administracji 3. Rodzaje funkcji administracji publicznej 3.1. Funkcja policyjna (porządkowa) 3.2. Funkcja reglamentacyjna . 3.3. Funkcja nadzorcza 3.4. Funkcja administracji świadczącej 3.5. Funkcja regulacyjna VI. Kontrola administracji publicznej 1. Definiowanie kontroli 2. Przedmiot kontroli 3. Cechy kontroli 4. Formy kontroli 5. Klasyfikacje kontroli 6. Postępowanie kontrolne 7. Kontrola funkcjonalna oraz instytucjonalna 8. Organy kontroli zewnętrznej 8.1. Najwyższa lzba Kontroli 8.2. Sądy Administracyjne. 9. Kontrola społeczna VII. Modele układów administracyjnych i ich usprawnianie 1. Układ administracyjny i jego uwarunkowania 1.1. Pojęcie układu administracyjnego 1.2. Elementy konstrukcyjne układu administracyjnego. 1.3. Ramy konwencjonalne zachowań osób w układach administracyjnych 1.4. Ramy faktyczne zachowań osób w układach administracyjnych. 1.5. Podstawowe kryteria wyróżniania układów administracyjnych 1.5.1. Kryterium podmiotowe 1.5.2. Kryterium przedmiotowe 1.5.3. Kryterium czasowe 1.5.4. Kryterium miejsca w systemie organizacyjnym administracji 1.6. Systemowe uwarunkowania układów administracyjnych 1.6.1. Systemowe uwarunkowanie aksjologiczne.1.6.2. Systemowe uwarunkowanie organizacyjne 1.6.3. Systemowe uwarunkowanie normatywne prawne 1.6.4. Systemowe uwarunkowania ekonomiczne Pozasystemowe uwarunkowania układów administracyjnych. 1.7.7. Pozasystemowe uwarunkowania polityczne I.7.2. Pozasystemowe uwarunkowania kulturowe 1.7.3. Pozasystemowe uwarunkowania etyczne 1.7.4. Inne pozasystemowe uwarunkowania układów administracyjnych. 2. Modele administracji publicznej 2.1. Model fenomenologiczny 2.2. Model aksjologiczny 2.3. Model normatywny prawny 2.4. Model normatywny etyczny 2.5. Model prakseologiczny 2.6. Model idealny 3. Podstawowe cechy struktury organizacyjnej i funkcjonowania układów administracyjnych 3.1. organizacyjne więzi prawne 3.2. Pozaorganizacyjne więzi prawne 3.3. Instytucjonalna rozpiętość kierowania 3.4. Czynniki potencjalnej rozpiętości kierowania w instytucji 3.5. Zasięg kierowania 3.6. Pojęcie funkcji organicznych, koniecznych i zbędnych 4. Procesy optymalizowania układów administracyjnych 4.1. Optymalizacja struktury. 4.2. optymalizacja ze względu na wartości i cele 4.3. Optymalizacja funkcji 4.4. Optymalizacja ze względu na kadry 4.5. Optymalizacja ze względu na koszty VIII. Administracja w działaniu - zagadnienia podstawowe 1. Teoria zmian w administracji 2. Administracja jako czynnik zmian społecznych 3. Podstawowe zagrożenia dysfunkcji administracji.
Sygnatura czytelni BMW: VI W 80 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 135000 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka administracji / red. nauk. Zbigniew Cieślak ; [aut.] Zbigniew Cieślak [et al.]. - 2. wyd., stan prawny na 1 stycznia 2017 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 228 s. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych oraz dla pracowników podmiotów administracji publicznej.
Istota administracji publicznej 1.Pojęcie administracji publicznej 2. Podmioty administrujące i ich organy 3. Organ administracji publicznej iurządte8o organu 4. Koncentracja - dekoncentracja i centralizacja - decentralizacja administracji publicznej 5. Kompetencja organu administracji publicznej 6. System administracji publicznej (więzi między organami) 7. Administracja publiczna jako zjawisko. Układ administracyjny II. Status nauki administracji. 1. Nauki o administracji 2. Różnorodność koncepcji nauki administracji. 3. Nauka administracji jako samoistna dyscyplina naukowa 4. Metody badawcze w nauce administracji 5. Modelowanie rzeczywistości administracyjnej III. Znaczenie i udział człowieka w wykonywaniu administracji l. Wprowadzenie 2. Obszary działania. 3. Koncepcje ustrojowe służby publicznej - rozwiązania prawne 4. Determinanty ustrojowe służby publicznej 4.1.Polityka 4.2. Doświadczenia historyczne 4.3. Postrzeganie prawa. 4.4. Postawy ludzkie 4.5. Czynnik ekonomiczny 5. Stosunek do obywatela 5.1. Wprowadzenie. 5.2. Regulacje prawne 5.3.Systemy etyczne 6. Instytucje wspierające kształcenie kadr urzędniczych 7. Pragmatyki urzędnicze-ujęcie aksjologiczno-normatywne 7.1. Wprowadzenie 7.2. Dobór osób 7.3. Nawiązanie stosunku pracy 7.4. Instrumenty jakościowe 7.5. Definiowanie obowiązków 7.6. Uprawnienia 7.7. Odpowiedzialność dyscyplinarna 8.Korpusy pracownicze 8.1. Służba cywilna 8.2. Pracownicy urzędów państwowych 8.3. Pracownicy samorządowi. 8.4. Pracownicy Najwyższej lzby Kontroli IV. Prawne formy działania administracji 1. Uwagi wstępne 1.1. Problem definicji. 1.2. Ewolucja prawnych form działania administracji.1.3. Problem związania administracji prawem 2. Systematyka prawnych form działania administracji 3. Rodzaje prawnych form działania administracji 3.1. Akty normatywne administracji i akty generalne stosowania prawa. 3.2. Akty administracyjne 3.3. Przyrzeczenie administracyjne 3.4. Polecenia służbowe 3.5. Porozumienia administracyjne 3.6. Umowy 3.7. Ugody administracyjne. 3.8. Czynności materialno-techniczne 3.9. Działania społeczno-organizatorskie V. Funkcje administracji publicznej 1. Uwagi wstępne 2. Typologie funkcji administracji 3. Rodzaje funkcji administracji publicznej 3.1. Funkcja policyjna (porządkowa) 3.2. Funkcja reglamentacyjna . 3.3. Funkcja nadzorcza 3.4. Funkcja administracji świadczącej 3.5. Funkcja regulacyjna VI. Kontrola administracji publicznej 1. Definiowanie kontroli 2. Przedmiot kontroli 3. Cechy kontroli 4. Formy kontroli 5. Klasyfikacje kontroli 6. Postępowanie kontrolne 7. Kontrola funkcjonalna oraz instytucjonalna 8. Organy kontroli zewnętrznej 8.1. Najwyższa lzba Kontroli 8.2. Sądy Administracyjne. 9. Kontrola społeczna VII. Modele układów administracyjnych i ich usprawnianie 1. Układ administracyjny i jego uwarunkowania 1.1. Pojęcie układu administracyjnego 1.2. Elementy konstrukcyjne układu administracyjnego. 1.3. Ramy konwencjonalne zachowań osób w układach administracyjnych 1.4. Ramy faktyczne zachowań osób w układach administracyjnych. 1.5. Podstawowe kryteria wyróżniania układów administracyjnych 1.5.1. Kryterium podmiotowe 1.5.2. Kryterium przedmiotowe 1.5.3. Kryterium czasowe 1.5.4. Kryterium miejsca w systemie organizacyjnym administracji 1.6. Systemowe uwarunkowania układów administracyjnych 1.6.1. Systemowe uwarunkowanie aksjologiczne.1.6.2. Systemowe uwarunkowanie organizacyjne 1.6.3. Systemowe uwarunkowanie normatywne prawne 1.6.4. Systemowe uwarunkowania ekonomiczne Pozasystemowe uwarunkowania układów administracyjnych. 1.7.7. Pozasystemowe uwarunkowania polityczne I.7.2. Pozasystemowe uwarunkowania kulturowe 1.7.3. Pozasystemowe uwarunkowania etyczne 1.7.4. Inne pozasystemowe uwarunkowania układów administracyjnych. 2. Modele administracji publicznej 2.1. Model fenomenologiczny 2.2. Model aksjologiczny 2.3. Model normatywny prawny 2.4. Model normatywny etyczny 2.5. Model prakseologiczny 2.6. Model idealny 3. Podstawowe cechy struktury organizacyjnej i funkcjonowania układów administracyjnych 3.1. organizacyjne więzi prawne 3.2. Pozaorganizacyjne więzi prawne 3.3. Instytucjonalna rozpiętość kierowania 3.4. Czynniki potencjalnej rozpiętości kierowania w instytucji 3.5. Zasięg kierowania 3.6. Pojęcie funkcji organicznych, koniecznych i zbędnych 4. Procesy optymalizowania układów administracyjnych 4.1. Optymalizacja struktury. 4.2. optymalizacja ze względu na wartości i cele 4.3. Optymalizacja funkcji 4.4. Optymalizacja ze względu na kadry 4.5. Optymalizacja ze względu na koszty VIII. Administracja w działaniu - zagadnienia podstawowe 1. Teoria zmian w administracji 2. Administracja jako czynnik zmian społecznych 3. Podstawowe zagrożenia dysfunkcji administracji.
Sygnatura czytelni BWZ: XII G 76
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5688 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [460]-462 i s. 4 okł.
Bibliogr. s. [450]-541. Indeks.
Sygnatura czytelni BMW: VI M 10 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XII G 49
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 121110 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 121109 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3155 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37267 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55433 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [247]-274. Indeks.
I.Urząd gminy jako miejsce pracy 1.Organizacje samorządowe 2.Kapitał ludzki w organizacji 3.Wizerunek a pojęcia pokrewne 4.Wizerunek pracodawcy 5.Funkcje, korzyści i koszty wizerunku pracodawcy samorządowego 6.Kształtowanie wizerunku pracodawcy II.Determinanty wizerunku pracodawcy 1.Otoczenie jako „aktywne tło" 2.Kapitał ludzki w procesie kształtowania wizerunku pracodawcy 3.Cele i wartości jako interpretacja organizacji 4.Zakłócenia w sferze wartości organizacji III.Wizerunek pracodawcy w świetle badań terenowych IV.Metody i techniki zarządzania organizacją V.Strukturalne uwarunkowania wizerunku pracodawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148236 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka zjawiska korupcji / 4 2. Polityka antykorupcyjna w administracji publicznej / 7 2.1 Przepisy europejskie dotyczące walki z korupcją / 9 2.1.1 Konwencja o ochronie interesów finansowych Wspólnot Europejskich / 10 2.1.2 Konwencja o zwalczaniu przekupstwa funkcjonariuszy publicznych Wspólnot Europejskich oraz funkcjonariuszy publicznych krajów członkowskich UE / 12 2.1.3 Decyzja ramowa Rady Unii Europejskiej w sprawie sieci punktów kontaktowych służącej zwalczaniu korupcji / 13 2.1.4 Konwencja o zwalczaniu przekupstwa zagranicznych funkcjonariuszy publicznych w międzynarodowych transakcjach handlowych / 13 2.1.5 Prawnokarna Konwencja o Korupcji / 14 2.1.6 Cywilnoprawna Konwencja o Korupcji / 15 3. Dobre praktyki zapobiegania i zwalczania korupcji w administracji publicznej / 17 3.1 Agencje antykorupcyjne / 17 3.2 Przeciwdziałanie konfliktowi interesów / 18 3.3 Zapewnienie dostępu do informacji / 19 3.4 Przejrzystość działalności lobbingowej / 21 3.5 Przekazywanie informacji o korupcji / 23 3.6 Promowanie uczciwości w sektorze publicznym / 24
Sygnatura czytelni BMW: VI Ł,2 (nowy)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91125 L (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności