Przedsiębiorczość międzynarodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(29)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WEiZ
(16)
Autor
Nowakowski Marcin K
(3)
Puślecki Zdzisław W. (1947- )
(2)
Wach Krzysztof (1976- )
(2)
Abela Andrew V. (1965- )
(1)
Anusz Jan
(1)
Bako Zbigniew
(1)
Bobkowski Sebastian
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Canwell Diane
(1)
Capizzi Joseph Edward
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Daszkiewicz Nelly (1968- )
(1)
Dobroczyński Michał (1931- )
(1)
Dołęgowski Tomasz
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Dudała Rafał (1975- )
(1)
Egeman Marian
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Giedz Maria
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(1)
Głodowska Agnieszka
(1)
Kozłowski Artur Roland (1972- )
(1)
Królak-Werwińska Joanna
(1)
Majewski Rafał
(1)
Martens Jean-Pierre
(1)
Marx Elisabeth
(1)
Nasierowski Wojciech
(1)
Nikk Karl
(1)
Nojszewska Ewelina
(1)
Osiński Krzysztof
(1)
Rymarczyk Jan (1944- )
(1)
Ryś Bronisław
(1)
Schroeder Jerzy
(1)
Sutherland Jonathan (1958- )
(1)
Tubielewicz Andrzej
(1)
Vincent Anne
(1)
Wojciechowski Henryk
(1)
Yip George S
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Ekonomiści
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Polska
(2)
Azja
(1)
Pacyfik (region)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedie
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 197-203.
Kontekst gospodarczy Czy istnieje prawo do własności prywatnej? W jaki sposób powinniśmy korzystać z własności prywatnej? Jaka jest rola państwa we wdrażaniu zasady powszechnego przeznaczenia dóbr? Czy Kościół katolicki zaleca któryś z konkretnych modeli gospodarczych (np. kapitalizm, socjalizm)? Czy nauczanie społeczne Kościoła na temat gospodarki jest formą pośrednią bądź trzecią drogą pomiędzy kapitalizmem a socjalizmem? Czy socjalizm jest zgodny z nauczaniem Kościoła? Czy kapitalizm jest zgodny z nauczaniem Kościoła? Jaka jest rola państwa w gospodarce i w jaki sposób powinno ono tę rolę wypełniać? Co to jest zasada solidarności i jakie konsekwencje z niej płyną w odniesieniu do roli państwa? Czy państwo jest odpowiedzialne za wdrażanie zasady solidarności w gospodarce? Czy niesprawiedliwe struktury gospodarcze mogą prowadzić ludzi do popełniania grzechu? Jak mogą zostać przezwyciężone niesprawiedliwe struktury gospodarcze? Czy reforma niesprawiedliwych struktur gospodarczych jest wystarczająca do osiągnięcia sprawiedliwości gospodarczej? Czy Kościół sprzyja globalizacji? Zastosowanie nauczania katolickiego do kwestii związanych z biznesem Czy można wskazać na duchowe znaczenie pracy? Czy nauczanie Kościoła katolickiego jest ważne z punktu widzenia prowadzenia biznesu? Czy kierowanie się nauczaniem Kościoła może prowadzić do zmniejszenia potencjału biznesowego? Co jest podstawową zasadą nauki społecznej Kościoła? Czy zasady nauki społecznej Kościoła dotyczą tylko katolików? Jak można wdrażać te zasady w ramach współpracy z niekatolikami? Czy nauka społeczna Kościoła obejmuje tylko poziom zasad, podczas gdy ich praktyczna realizacja leży wyłącznie w gestii osób świeckich? Jak można stosować zasady nauki społecznej Kościoła do poszczególnych kwestii związanych z biznesem? Kto jest odpowiedzialny za realizację zasad nauki społecznej Kościoła? Jakie są zobowiązania osób świeckich co do realizacji zasad nauki społecznej Kościoła? Co powinno być celem osób świeckich w realizacji tychże zasad? Jakie są konkretne zobowiązania osób świeckich w dziedzinie gospodarczej? Dylematy moralne w biznesie Czy niemoralne działania w biznesie są kiedykolwiek dopuszczalne celem osiągnięcia większego dobra (np. by zapobiec bankructwu firmy i ocalić tysiące miejsc pracy)? Co należy zrobić, jeżeli jesteśmy zmuszani (przez prawo lub politykę firmy) do czegoś, co jest złe ze swej istoty (np. dystrybucja środków antykoncepcyjnych)? Czy to musi oznaczać rezygnację z zaangażowania w jakąkolwiek aktywność biznesową zawierającą złe aspekty? Finanse i inwestycje Zysk Czy dążenie do zysku jest moralnie dopuszczalne? Czy podstawowym celem prowadzenia biznesu jest zysk? Czy dążenie do maksymalizacji zysku za wszelką cenę jest moralnie dopuszczalne? Czy mamy moralny obowiązek chronić kapitał, który został nam powierzony celem reinwestycji? Co powinniśmy zrobić w obliczu wyboru pomiędzy działaniem niemoralnym a znaczącą utratą powierzonego nam kapitału? Jaką część naszego osobistego zysku powinniśmy poświęcić w celu uniknięcia lub ograniczenia zwolnień w okresie spowolnienia gospodarczego? Inwestycje Czy przy podejmowaniu decyzji o inwestycjach kapitałowych (np. co do miejsca budowy nowej fabryki) należy brać pod uwagę jakiekolwiek inne względy poza korzyściami firmy? Czy decyzje dotyczące strategii finansowych krótko- czy długoterminowych winny być uwarunkowane względami moralnymi? Podatki Czy minimalizowanie obowiązkowych podatków firmy za pomocą rajów podatkowych bądź luk prawnych jest moralnie dopuszczalne? Zarządzanie Wynagrodzenie Co to jest „słuszne wynagrodzenie"? Skoro pracownik nie jest zmuszany do podjęcia jakiegoś rodzaju pracy i zgadza się pracować za określone wynagrodzenie, to czy tego rodzaju porozumienie jest wystarczające, by uznać je za płacę sprawiedliwą? Jakie czynniki powinien wziąć pod uwagę pracodawca przy określaniu wysokości słusznego wynagrodzenia pracownika? Czyim obowiązkiem jest określenie wysokości słusznego wynagrodzenia? Czy ze względu na zasadę świadczenia sprawiedliwej płacy jest moralne płacić pracownikom więcej, aniżeli mogliby oni zarobić gdzie indziej, wykonując tę samą pracę, jeśli w ten sposób zmniejszylibyśmy ilość zysków, które firma mogłaby pozyskać w inny sposób? Czy pracodawcy powinni zapewniać udział we własności firmy pracownikom? Jaki poziom wynagrodzeń jest właściwy dla kadry kierowniczej? Czy przy określaniu wynagrodzenia dla pracownika należy brać pod uwagę jego sytuację osobistą (np. czy żonaty mężczyzna z liczną rodziną powinien otrzymywać wyższe wynagrodzenie aniżeli mężczyzna samotny, skoro obaj wykonują dokładnie tę samą pracę)? Świadczenia Czy istnieje określony poziom świadczeń zdrowotnych, który jesteśmy moralnie zobowiązani proponować pracownikom? Czy proponowanie pracownikom świadczeń zdrowotnych obejmujących aborcję lub kontrolę urodzeń jest moralnie dopuszczalne? Czy poszerzenie małżeńskiego świadczenia zdrowotnego na konkubentów pracowników jest moralnie dopuszczalne? Czy poszerzenie małżeńskiego świadczenia zdrowotnego na homoseksualnych partnerów pracowników jest moralnie dopuszczalne? Warunki pracy Jakie ogólne warunki pracy powinny być zagwarantowane pracownikom? Jakie zobowiązania, poza przewidzianymi prawem, ciążą na nas z tytułu zapewnienia zdrowia i bezpieczeństwa pracownikom w miejscu pracy? Czy jesteśmy zobowiązani proponować pracownikom szkolenia i możliwości rozwoju, jeśli nie przełoży się to na sukces firmy? Czy poza zobowiązaniami przewidzianymi prawem, pracodawca ma obowiązek uwzględniać życie rodzinne kobiety? Czy mamy obowiązek uwzględniać praktyki religijne pracowników? Dokładniej rzecz ujmując, czy jesteśmy zobowiązani pozostawiać pracownikom wolną niedzielę? Czy powinniśmy uprzywilejowywać pracowników niepełnosprawnych? Czy zasada subsydiarności ma jakiekolwiek znaczenie i praktyczne zastosowanie co do zakresu władzy przekazywanej młodszej kadrze? Relacje Pracownicy - Zarząd firmy Jak powinny wyglądać relacje pomiędzy pracownikami a zarządem firmy? Czy pracownicy mają prawo zakładać związki zawodowe? Jaka powinna być rola związków zawodowych? Czy pracownicy mają prawo do strajku? Zatrudnianie i zwalnianie Czy decydując o zatrudnieniu możemy sprzeciwić się przyjęciu osoby, której niemoralna postawa poza miejscem pracy może być demoralizująca dla innych pracowników? Czy zwalnianie personelu wyłącznie celem zwiększania wartości akcji firmy jest moralnie dopuszczalne? Czy jest coś złego w zwalnianiu osób i zastępowaniu ich rozwiązaniami technologicznymi, jeśli to podniesie jakość produktu i zysk? 4. Marketing i sprzedaż Oferta produktów Czy produkcja i sprzedaż winny mieć moralne ograniczenia, czy też pozostawać w gestii mechanizmów rynkowych? Jakie kryteria decydują o moralnym charakterze produktów i usług? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu zabawek, gier wideo bądź filmów propagujących przemoc lub rozwiązłość seksualną jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu produktów tytoniowych jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w branży hazardowej jest moralnie dopuszczalny? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu produktów służących kontroli urodzeń jest moralnie dopuszczalny? Czy zaangażowanie bezpośrednie lub pośrednie w charakterze dostawcy w przemysł aborcyjny jest moralnie dopuszczalne? Czy udział w produkcji lub wprowadzaniu do obrotu sprzętu obronnego jest moralnie dopuszczalny? Reklama i promocja Czy nauczanie Kościoła odnosi się do reklamy? Czy na reklamie ciąży jakaś odpowiedzialność czy tylko chęć ukazania wartości społecznych? Czy usiłowanie ,,kreowania potrzeb" poprzez reklamę, celem bezpośredniego odwołania się do instynktów konsumentów, jest moralnie dopuszczalne? Czy wywołanie przez reklamę przekonania o własnej niedoskonałości wskutek nieposiadania promowanego produktu jest moralnie dopuszczalne? Jak należy używać reklamę w sposób moralnie dopuszczalny? Czy kierowanie reklam produktów dziecięcych bezpośrednio do dzieci jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie reklamy celem przekonania nastolatków, iż nie będą „cool", dopóki nie użyją promowanych produktów, zwłaszcza gdy ów modus operandi, stosowany przez konkurentów, okazuje się być skuteczny, jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie w reklamie wyobrażeń seksualnych bądź aluzji, zwłaszcza w branży (np. bielizna, hautecouture, piwo), gdzie większość bądź wszyscy konkurenci działają w ten właśnie sposób, konieczny, jak się wydaje, do osiągnięcia sukcesu, jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie wizerunków mających ukazać różnice pomiędzy produktami dwóch konkurujących ze sobą marek (np. napoje, pasty do zębów, proszki do prania) jest moralnie dopuszczalne? Czy wykorzystywanie wizerunku osoby duchownej bądź treści religijnych do sprzedaży produktów jest moralnie dopuszczalne? Czy udział w promocji nieszkodliwych, ale bezużytecznych bądź banalnych produktów, które ludzie skłonni są kupić, jest moralnie dopuszczalne? Czy jest złem moralnym wspieranie kultury konsumpcjonizmu? Czy wymagana jest jakaś szczególna wrażliwość moralna przy tworzeniu reklamy w krajach rozwijających się? Ceny Co to jest słuszna cena i czy mamy zobowiązania moralne z tytułu oferowania dóbr za taką cenę? Czy duże przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać swój potencjał celem uzyskania przewagi nad firmami konkurencyjnymi (np. poprzez praktyki cenowe)? Sprzedaż Czy blefowanie podczas negocjacji, celem obrony własnej pozycji bądź uzyskania lepszego kontraktu, jest moralnie dopuszczalne? Czy możemy sprzedawać nasze produkty lub usługi organizacji, która, naszym zdaniem, wykorzysta je w celach niemoralnych (np. oferować usługi poligraficzne firmie, która wydaje czasopisma pornograficzne)? Czy możemy sprzedawać produkty bądź usługi organizacji, która z założenia ma złe cele, (np. usługi poligraficzne na rzecz kliniki aborcyjnej)? Czy jest niewłaściwym oferować własne produkty i usługi grupom klientów biedniejszych czy zdezorientowanych, zwłaszcza gdy ich niższy status społeczny, poziom wykształcenia bądź niezdolność kredytowa czynią z nich ludzi dających się łatwo „zmanipulować" i gospodarczo wykorzystać? Produkcja Czy istnieją wskazania moralne określające poziom jakości produkowanych przez nas towarów? Czy istnieją moralne zobowiązania, poza tymi przewidzianymi prawem, dotyczące ochrony środowiska przez firmę? Czy inwestowanie w technologie wspierające ochronę środowiska, gdy nie jest to wymagane przez prawo, nie poprawia naszej pozycji na rynku, a zmniejsza zyski właścicieli firmy, jest moralne dopuszczalne? Czy wykorzystywanie zwierząt do pracy lub w przemyśle spożywczym i odzieżowym jest moralnie dopuszczalne? Czy producenci żywności powinni uwzględniać, poza wymogami prawnymi, sposób traktowania zwierząt (np. dopuszczalność hodowli zwierząt w pomieszczeniach zamkniętych)? Czy testowanie produktów na zwierzętach jest moralnie dopuszczalne? Biznes międzynarodowy Czy wręczanie wysokich napiwków bądź łapówek w kulturach, w których wydaje się to być wymagane zwyczajem do przeprowadzenia transakcji biznesowych, jest moralnie dopuszczalne? Czy należy zlecać podwykonawstwo zagranicznym producentom, jeżeli istnieje obawa, że wykorzystują oni pracę dzieci i/lub nie zapewniają bezpiecznych warunków pracownikom? Co należy zrobić, jeśli jedynym sposobem na pozostanie konkurencyjnym jest zlecenie podwykonawstwa zagranicznym producentom, którzy nie zapewniają bezpiecznych warunków pracownikom? Do jakiego stopnia należy koncentrować się na poprawie losu pracowników zatrudnianych przez nas w krajach rozwijających się, gdy odbywa się to kosztem naszych zysków? Czy możemy otworzyć fabrykę w Chinach, gdzie nasi menadżerowie byliby angażowani w egzekwowanie chińskiej polityki „jednego dziecka" (która obejmuje możliwość przymusowych aborcji)? Jakie względy należy brać pod uwagę przy wprowadzaniu do obrotu dóbr konsumpcyjnych w krajach rozwijających się? Szczegółowe kwestie moralne dotyczące przedsiębiorczości Opieka zdrowotna Czy pracownicy służby zdrowia powinni odmówić uczestnictwa w działaniach, których celem może być zagrożenie niewinnego życia? Czy czerpanie zysków z eksperymentów na embrionach bądź płodach jest moralnie dozwolone? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę zajmującą się prowadzeniem badań nad metodami manipulacji genetycznej, celem wytworzenia u dzieci cech uznanych za pożądane, jest moralnie dopuszczalne? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę oferującą metodę in vitro bądź sztuczne zapłodnienie jest moralnie dopuszczalne? Czy zaangażowanie w (np. inwestowanie w) firmę oferującą usługi w zakresie sterylizacji jest moralnie dopuszczalne? Leki Czy można inwestować w przedsiębiorstwa biotechnologiczne, których część działań obejmuje badania nad embrionalnymi komórkami macierzystymi bądź innymi metodami uznanymi przez Kościół za nieetyczne? Jaka jest moralna odpowiedzialność przedsiębiorstw farmaceutycznych i farmaceutów? Media Czy należy mieć obawy moralne związane z pracą w mediach? Jaka jest odpowiedzialność osób pracujących w mediach? Czy w wiadomościach bądź reklamach można przedstawiać fakty w taki sposób, by promować jeden produkt kosztem drugiego? Które tematy wymagają szczególnej uwagi w mediach? Zakończenie Jakie inne kwestie ogólne, dotyczące odpowiedzialności chrześcijan w biznesie, zdają się pojawiać w nauczaniu Kościoła? Dokumenty i wypowiedzi papieskie Dokumenty Soboru Watykańskiego II Dokumenty instytucji watykańskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145297, 145296 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66690 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Innowacje)
Na okł. nazwa projektu: Skuteczne Otoczenie Innowacyjnego Biznesu oraz oznaczenie 12 - nr publ. wydanej w ramach tego projektu.
Bibliogr. s. 59. Netogr. s. 60.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140263 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139688 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5248 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109275 L, 109276 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, ISSN 0867-7727 ; nr 505)
Bibliogr.s. [188] - 197
Sygnatura czytelni BWZ: IV A 14
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 132584 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4473 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102990 L (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 672 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Przedsiębiorczość jako przedmiot badań naukowych 1.1.Konceptualizacja pojęcia „przedsiębiorczość" i terminów powiązanych 1.2.Systematyka wymiarów przedsiębiorczości 1.3.Charakterystyka wymiarów i rodzajów przedsiębiorczości 1.4.Ewolucja badań nad przedsiębiorczością w naukach ekonomicznych Badania porównawcze w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej 2.1.Istota przedsiębiorczości międzynarodowej 2.2.Komparatystyka jako domena przedsiębiorczości międzynarodowej 2.3.Przegląd badań z obszaru międzynarodowych porównań przedsiębiorczości 2.3.1.Systematyka dotychczasowego dorobku - analiza bibliograficzna 2.3.2.Charakterystyka dotychczasowego dorobku - analiza treści Poziom przedsiębiorczości krajowej w Unii Europejskiej - analiza porównawcza 3.1.Problem operacjonalizacji przedsiębiorczości krajowej 3.2.Sposoby ewaluacji przedsiębiorczości krajowej 3.3.Porównanie przedsiębiorczości krajowej w Unii Europejskiej na podstawie wybranych miar 3.4. Wielowymiarowa analiza przedsiębiorczości krajowej w Unii Europejskiej - budowa własnego miernika 3.4.1.Syntetyczny miernik przedsiębiorczości (SMP): założenia i metody badawcze Determinanty przedsiębiorczości krajowej w Unii Europejskiej 4.1.Teoretyczne podstawy czynników przedsiębiorczości 4.2.Przegląd badań na temat czynników determinujących przedsiębiorczość krajową 4.2.1.Systematyka dotychczasowego dorobku – analiza bibliometryczna 4.2.2.Charakterystyka dotychczasowego dorobku - analiza treści 4.3.Identyfikacja czynników determinujących przedsiębiorczość krajów Unii Europejskiej - badania własne Przedsiębiorczość a wzrost gospodarczy w krajach Unii Europejskiej 5.1.Przedsiębiorczość a wzrost gospodarczy - kontaminacja problemu 5.2.Podstawy teoretyczne łączenia przedsiębiorczości ze wzrostem gospodarczym 5.3.Przegląd badań łączących przedsiębiorczość ze wzrostem gospodarczym 5.3.1.Systematyka dotychczasowego dorobku - analiza bibliometryczna 5.3.2.Charakterystyka dotychczasowego dorobku - analiza treści 5.4.Przedsiębiorczość krajów Unii Europejskiej a wzrost gospodarczy - badania własne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151560 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Marketing / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia, netografia na stronach 259-268.
Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw Pojęcie marketingu międzynarodowego Badania marketingowe rynku międzynarodowego Pojęcie i specyfika badań rynku międzynarodowego Rodzaje badań Źródła informacji i metody badań Etapy strategii na rynku międzynarodowym Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa Ocena i selekcja rynków zagranicznych Określenie celów działania na rynkach zagranicznych Ustalenie sposobów ekspansji na rynki zagraniczne Określenie strategii marketing‑mix na rynkach zagranicznych Koordynacja działań Realizacja strategii i kontrola Ekspansja przedsiębiorstw na wybrane rynki zagraniczne Metody oceny i selekcji rynków zagranicznych Formy ekspansji na rynki zagraniczne Charakterystyka form ekspansji przedsiębiorstwa na rynki międzynarodowe Działania eksportowe Działania kooperacyjne niekapitałowe Sprzedaż licencji Franchising Kontrakt menedżerski Inwestycje kompleksowe Działania kooperacyjne kapitałowe Joint ventures Alianse strategiczne Inwestycje bezpośrednie Strategie marketingowe przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym Rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym Pozostałe strategie funkcjonalne i ich związki ze strategią marketingową na rynku międzynarodowym Polityka produktu i ceny na rynku międzynarodowym Polityka produktu i jej rodzaje Cykl życia produktu na rynku międzynarodowym Kształtowanie marki produktu na rynku międzynarodowym Polityka cenowa na rynku międzynarodowym Ustalanie ceny w działalności eksportowej Aspekty finansowe decyzji cenowych na rynku międzynarodowym Formy płatności w transakcjach zagranicznych Faktoring międzynarodowy Forfaiting międzynarodowy Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym Czynniki dystrybucji Decyzje przedsiębiorstwa w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym 168 Tworzenie kanału dystrybucji na rynku zagranicznym Polityka promocji na rynku międzynarodowym Czynniki promocji Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym Rodzaje strategii promocji na rynku międzynarodowym Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym Uwarunkowania organizacji działalności marketingowej na rynku międzynarodowym Rodzaje organizacyjnych struktur marketingu Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw Wykorzystanie franchisingu polskich firm na rynku międzynarodowym Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych Studia przypadków Grupa Maspex Wadowice Amica Wronki SA Grupa Selena Dr Irena Eris Solaris Bus & Coach Grupa Forte Grupa Nowy Styl LPP SA 245 Everlasting Flowers – firma z branży kwiaciarskiej 10. Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 288 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150358 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Biznesmena)
Tytuł oryginału: Breaking through culture shock : what you need to succeed in international business.
Na okł.: Emocje, myślenie, tożsamość i umiejętności socjalne.
Bibliografia na stronach 311-312.
Doświadczanie szoku kulturowego - nauka adaptacji Trójkąt szoku kulturowego Szok kulturowy Symptomy szoku kulturowego Jak długo trwa szok kulturowy? Fazy adaptacji Praca na kontraktach krótkoterminowych Trójkąt szoku kulturowego Uczucia Myślenie Tożsamość społeczna i umiejętności społeczne Umiejętności społeczne: połączenie biznesu i przyjemności? Dziesięć kroków prowadzących do zmniejszenia szoku kulturowego Bilansowanie emocji Wyzwania związane z pracą za granicą Mieszane uczucia Wpływ na wyniki w pracy Niepokój Obsesja Depresja Typ A Podstawowe cechy typu A Czy ty jesteś menedżerem typu A? Lista kontrolna dotycząca stresu Osobiste wskaźniki stresu Efektywne strategie radzenia sobie ze stresem Trzy lekcje o rozwiązywaniu problemów Radzenie sobie z emocjami Myśleć inaczej Rozumienie innych ludzi Kultura Symbole Bohaterowie Rytuały Wartości Trzy wymiary kultury Zadania czy ludzie? Indywidualizm a kolektywizm Szczegóły a kontekst Podejście do zadań - zorganizowane a elastyczne Tolerancja niejednoznaczności Pojęcie czasu Styl komunikacji i prezentacji Styl rzeczowy a styl ekspresyjny Styl formalny a styl nieformalny Efektywność na styku różnych kultur Myślenie na płaszczyźnie wielu kultur Zmiana zachowania Jak zmieniają się tożsamość, oczekiwania i cele? Co wybrać - krąg koktajlowy czy społeczność lokalną? W jaki sposób można się adaptować? Znaczenie budowania sieci kontaktów (networking) Strategia nawiązywania kontaktów (networking) Umiejętności społeczne Przezwyciężanie szoku kulturowego - osiąganie sukcesu Rozdział 5. Rozumienie kultury biznesu Niemcy Pracownicy i stosunki społeczne: atmosfera i podejście do biznesu; komunikacja w biznesie; struktura organizacyjna oraz przywództwo; ubranie w biznesie; dzień roboczy: słabości niemieckiego podejścia do biznesu Francja Pracownicy i stosunki społeczne; atmosfera i podejście biznesu; komunikacja w biznesie; struktura organizacyjna oraz przywództwo; ubranie w biznesie; dzień roboczy; słabości francuskiego podejścia do biznesu Wielka Brytania Pracownicy i stosunki społeczne; atmosfera i podejście do biznesu: komunikacja w biznesie; struktura organizacyjna oraz przywództwo; ubranie w biznesie; dzień roboczy USA Pracownicy i stosunki społeczne; atmosfera i podejście biznesu; komunikacja w biznesie; struktura organizacyjna oraz przywództwo; ubranie w biznesie; dzień roboczy; słabości biznesu w wydaniu amerykańskim Chiny Pracownicy i stosunki społeczne; atmosfera i podejście biznesu: komunikacja w biznesie; struktura organizacyjna oraz przywództwo; ubranie w biznesie; dzień roboczy; słabości biznesu w wydaniu chińskim Jeszcze jedno spojrzenie narożnice kulturowe Styl myślenia oraz język Filozofia Którzy partnerzy najlepiej pracują w warunkach biznesu międzynarodowego? Fuzje międzynarodowe Dynamika grupy Zgodność kultury korporacyjnej z narodową Szok kulturowy czy szok spowodowany zmianą? Wyzwania dla zespołów międzynarodowych Ocena efektywności kulturowej członków zespołu Lista kontrolna wskaźników behawioralnych Wrażliwość międzykulturowa Zdolność adaptowania się do nowych sytuacji Umiejętności komunikacyjne i nawiązywania relacji - orientacja na ludzi O tych, co dużo podróżują, i o dwóch wymiarach kariery Kawaler wolny jak ptak Miodowe miesiące oraz ciche dni Planowanie udanej kariery międzynarodowej Ludzie sukcesu na arenie międzynarodowej Peter Job, prezes firmy Reuters Co sprawia, że ktoś jest dobrym menedżerem międzynarodowym? We właściwym czasie Złożoność różnych rynków Rady dla menedżerów międzynarodowych Różnica między tradycyjnymi menedżerami a nowymi menedżerami międzynarodowymi Planowanie kariery Częste podróże zagraniczne Sfery działania i aktywności zapewniające schronienie i komfort Literatura dotycząca zarządzania Międzynarodowi menedżerowie w roku 2020 Komentarz Win Bischoff, prezes firmy Shroders Kto odnosi sukcesy w międzynarodowym biznesie? Fuzje i przejęcia Podróże zagraniczne Przygotowanie psychiczne do podróży zagranicznych Rekrutacja Planowanie kariery Adaptacja w Azji Nowy model menedżera międzynarodowego Komentarz Walter Haselkus, były prezes grupy Rover Wyzwania w dziedzinie zarządzania międzynarodowego Planowanie kariery Różnica między menedżerami niemieckimi a brytyjskimi Jakie cechy sprawiły, że Haselkus odniósł sukces? Wpływ doświadczenia międzynarodowego na życie osobiste Rozwój w firmie Rover Rozdział 9. Zarządzanie menedżerami międzynarodowymi Selekcja Przygotowanie oraz szkolenie Ciągłość wsparcia Repatriacja, czyli powrót do kraju Główne problemy pojawiające się w trakcie kontraktów zagranicznych Co robią najlepsze firmy Co sądzą menedżerowie Menedżerowie, którzy często podróżują Kariera dla dwojga Lista kontrolna dla pracujących par Uniwersalne dzieci? Rady praktyczne: Lista kontrolna dotycząca przeprowadzki Przed wyjazdem W dniu wyjazdu Po przybyciu na miejsce przeznaczenia Mieszkanie i edukacja Kwestie medyczne w krajach tropikalnych Badania lekarskie Szczepienia ochronne Inne czynniki Sprawy związane z dziećmi Zalecenia praktyczne dotyczące tego, jak uniknąć zarażenia Powrót do domu największym szokiem kulturowym? Powtórna adaptacja osobista Nierealistyczny obraz własnego kraju Brak radości po powrocie Izolacja towarzyska Zniecierpliwienie Pięć kroków ułatwiających powrót w sferze osobistej Sukces w kierowaniu karierą zawodową Jak praca za granicą wpływa na twoje życie? Wpływ na osobowość Wpływ na karierę Doświadczeni menedżerowie wyższego szczebla Tło kariery Perspektywa rodzinna Adaptacja i zarządzanie na styku różnych kultur Młodzi, którzy wysoko mierzą Przebieg kariery Ci, którzy pracują za granicą po raz pierwszy Nowy model kariery Rozwój kariery międzynarodowej Cześć pierwsza: ocena psychologiczna trwająca pół dnia Cześć druga: sesja indywidualnego doradztwa (coaching) trwająca minimum pól dnia Przygotuj sobie powrót Porady dla osób szukających pracy za granicą Odpowiadanie na oczekiwania menedżerów Jak wypracować najlepsze praktyki? Określanie kompetencji międzynarodowych Jak zainteresować odpowiedniego kandydata? Ocena zdolności do adaptacji w innych krajach Metoda Assessment Center stosowana przy rekrutacji absolwentów Wywiady ukierunkowane oraz autoselekcja Ocena psychologiczna predyspozycji do pracy za granicą Ocena psychologiczna menedżerów innych narodowości Kwestie kariery współmałżonka oraz wykształcenia dzieci Efektywne przygotowanie międzykulturowe Dopasowanie pakietu świadczeń Rozwój kariery międzynarodowej Jak poprawić wskaźniki pozostawania w firmie pracowników wracających z kontraktów międzynarodowych Czy jesteś efektywnym menedżerem międzynarodowym? Motywacja Oczekiwania Osobowość Wrażliwość na inne kultury Zdolność do adaptacji w nowych systemach Komunikacja, umiejętności nawiązywania kontaktów, ukierunkowanie na ludzi Umiejętność radzenia sobie ze stresem Samodzielność Komentarz do samooceny Motywacja Oczekiwania Osobowość
Sygnatura czytelni BWZ: IX F 32
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 123387, 145915, 109894 (3 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1833 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102954 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111000 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104018, 103996 L (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 831 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108064 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. zadania.
Bibliogr. s. 217-220. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, przedsiębiorców, pracowników firm oraz osób zainteresowanych problematyką.
Sygnatura czytelni BWZ: IV B 64
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126715, 126714 N, 126716 (3 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3709 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(EEE - Wydawnictwo Naukowe PWN. Ekonomia)
Bibliografia, na stronach 437-[470].
Rozdział 1. Wokół nowego modelu funkcjonowania Światowej Organizacji Handlu 1.1.W kierunku zmian funkcjonowania Światowej Organizacji Handlu 1.2.Ograniczanie neoprotekcjonizmu rolnego Unii Europejskiej 1.3.Zmiany systemu płatności bezpośrednich Wspólnej Polityki Rolnej UE a zobowiązania wobec Światowej Organizacji Handlu 1.5.Bezpieczeństwo żywnościowe, doskonalenie łańcucha dostaw żywności, wzrost znaczenia porozumień bilateralnych i wzmocnienie rozwiązań normatywnych 1.6.Zwiększanie integralności i przejrzystości instrumentów pochodnych na rynkach towarowych Rozdział 2. Tendencje do wzrostu protekcjonizmu regulacyjnego w handlu międzynarodowym 2.2.Protekcjonizm regulacyjny w handlu międzynarodowym 2.3.Współpraca w dziedzinie normalizacji 2.4.Porozumienie Światowej Organizacji Handlu w sprawie technicznych barier handlowych oraz Porozumienie Sanitarne i Fitosanitarne 2.5.Ochrona środowiska naturalnego w regulacjach Światowej Organizacji Handlu 2.6.Nowe podejście do harmonizacji przepisów technicznych oraz do systemu oceny zgodności w Unii Europejskiej 2.7.Potrzeba gruntownej przebudowy funkcjonowania Światowej Organizacji Handlu i międzynarodowej wymiany handlowej 2.8.Nowa rola Grupy G-20 Rozdział 3. Konkurencyjność Unii Europejskiej w XXI w. 3.1.Unia Europejska wobec USA i Japonii 3.2.Innowacje i zatrudnienie w Unii Europejskiej 3.3.Wspólna Polityka Rolna a konkurencyjność Unii Europejskiej 3.4.Wzrost roli usług w Unii Europejskiej 3.5.Unia Europejska wobec konkurencyjności Brazylii, Rosji, Indii i Chin 3.6.Funkcjonowanie Unii Europejskiej w ramach reguł Światowej Organizacji Handlu w XXI w. Rozdział 4. Unia Europejska a bezpieczeństwo ekonomiczne 4.1.Wokół przeciwdziałania niestabilności cen surowców 4.2.Inicjatywy Unii Europejskiej na rzecz bezpieczeństwa surowcowego Rozdział 5. Interakcje i współpraca w systemie innowacyjnym 5.1.System innowacyjny a proces innowacyjny 5.2.System innowacyjny na poziomie regionu 5.3.Alianse technologiczne, komplementarne i addytywne oraz konsorcja badawczo-rozwojowe 5.4.Consulting i wiedzochłonne usługi biznesowe 5.5.System innowacyjny a wzrost konkurencyjności państwa 5.6.Charakter procesu innowacyjnego a konkurencyjność przedsiębiorstw Rozdział 6. Usługi we współczesnym rozwoju gospodarczym 6.1.Sektor usług w gospodarce 6.2.Między liberalizacją i protekcjonizmem przepływów usługowych Rozdział 7. Delokalizacja (offshoring) usług 7.1.Ogólna charakterystyka delokalizacji usług 7.2.Formy wydzielania funkcji biznesowych firm za granicę 7.3.Motywy, korzyści i ograniczenia przenoszenia usług za granicę 7.4.Kierunki przenoszenia funkcji biznesowych za granicę 7.5.Kontrowersje wokół offshoringu Rozdział 8. Spójność ekonomiczna i społeczna Unii Europejskiej 8.1.Spójność ekonomiczna i społeczna Unii Europejskiej w nowych uwarunkowaniach rozwojowych 8.2.Czynniki wzrostu konkurencyjności Unii Europejskiej 8.3.Nowy program reform gospodarczych Rozdział 9. Osłabienie Unii Europejskiej, USA i Japonii w warunkach recesji oraz światowe skutki kryzysu i prognozy rozwoju gospodarczego 9.1.Unia Europejska w obliczu recesji gospodarczej 9.2.Stany Zjednoczone Ameryki w obliczu recesji gospodarczej 9.3.Stany Zjednoczone w warunkach pandemii COVID-19 9.4.Japonia wobec recesji gospodarczej 9.5.Światowe skutki kryzysu i prognozy rozwoju gospodarczego 9.6.Dylematy rozwojowe Unii Europejskiej 9.7.Budżet Unii Europejskiej na lata 2014-2020 9.8.Nowa perspektywa finansowa Unii Europejskiej na lata 2021-2027 w świetle wieloletnich ram finansowych i instrumentu odbudowy (Next Generation) Rozdział 10. Unia Europejska w nowej epoce merkantylizmu i regionalizmu ekonomicznego 10.1.Unia Europejska wobec celów i zadań ekonomicznych Rosji 10.2.Unia Europejska a wzrastająca potęga Chin we współczesnym świecie 10.3.Wokół strefy euro w kontekście neomerkantylizmu Rozdział 11. Unia Europejska a interesy narodowe Federacji Rosyjskiej 11.1.Relacje Unii Europejskiej z Rosją - ujęcie ogólne 11.2.Zarys stosunków ekonomicznych 11.3.Interesy narodowe Rosji 11.4.Polityczne wykorzystywanie surowców energetycznych przez Rosję 11.5.Zależności konkurencyjne w sferze energetycznej 11.6.Stanowisko Unii Europejskiej w kwestiach energetycznych 11.7.Uwarunkowania energetycznych perspektyw konkurencyjnych 11.8.Rosja w czasie pandemii COVID-19 i jej budżetowe założenia makroekonomiczne na lata 2021-2023 Rozdział 12. Unia Europejska a Chińska Republika Ludowa 12.1.Dynamiczny rozwój gospodarczy Chińskiej Republiki Ludowej 12.2.Polityczno-prawne podstawy stosunków dwustronnych 12.3.Czynniki i instrumenty dwustronnej zagranicznej polityki ekonomicznej 12.4.Stosunki handlowo-ekonomiczne 12.5.Przekształcenia struktury towarowej handlu zagranicznego 12.6.Pogłębianie współpracy ekonomicznej 12.7.Unia Europejska wobec Chin w warunkach kryzysu gospodarki światowej Rozdział 13. Perspektywy stosunków ekonomicznych między Unią Europejską a Chinami w warunkach pandemii COVID-19 13.1.Wpływ zmian na stosunki dwustronne 13.2.Możliwości dalszego rozwoju współpracy 13.3.Stosunki ekonomiczne między Unią Europejską a Chinami w czasie pandemii 13.4.Rozszerzanie reform i pogłębienie rozwoju Chin w odpowiedzi na pandemię 13.5.Perspektywy rozwoju Chin a przemysł wysokich technologii na Zachodzie Rozdział 14. Kontrowersje wobec chińskiej inicjatywy Nowego Jedwabnego Szlaku 14.1.Sytuacja na Morzu Południowochińskim 14.2.Interesy chińskie 14.3.Gwadar Port - kluczowy punkt Nowego Jedwabnego Szlaku 14.4.Kontrowersje wokół Nowego Jedwabnego Szlaku 14.5.Nowy Jedwabny Szlak a Polska 14.6.Powrót systemu trybutarnego? 14.7.Ocena Nowego Jedwabnego Szlaku 14.8.Rozwój infrastruktury 14.9.Kraje mogące wpaść w pułapkę zadłużenia 14.10.Pas i Szlak a możliwości kryzysu zadłużenia na świecie 14.11.Opozycja państw Zachodu wobec Nowego Jedwabnego Szlaku 14.12.Kompleksowe porozumienie inwestycyjne Unii Europejskiej z Chinami w kontekście realizacji inicjatywy Pasa i Szlaku 14.14.Perspektywy Pasa i Szlaku w obliczu pandemii COVID-19 Rozdział 15. Konsekwencje pandemii COVID-19 dla gospodarki światowej 15.1.Wpływ zakłóceń w krajach Azji Wschodniej na „zarażenie łańcucha dostaw" 15.2.Rozmiary szoku w gospodarce światowej w czasie pandemii 15.3.Konsekwencje pandemii dla Polski i Unii Europejskiej 15.4.Zróżnicowane nasilenia wstrząsu w Chinach i szoku globalnego w czasie pandemii 15.5.W kierunku nowej dynamicznej gospodarki światowej Rozdział 16. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w walce z pandemią COVID-19 i wzrost ich perspektywicznego znaczenia 16.1.Sztuczna inteligencja i internet rzeczy w walce z pandemią 16.2.Budowa sieci piątej generacji - 5G w obliczu pandemii Rozdział 17. O kapitalizmie inwigilacyjnym 17.1.W kierunku kapitalizmu inwigilacyjnego 17.2.Nowoczesna technologia w inwigilacji społeczeństwa - System Zaufania Społecznego
Sygnatura czytelni BWZ: IV B 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150981 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6350 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Unia Europejska)
Bibliografia, netografia na stronach 231-248. Indeks.
Rozdział 1. W kierunku nowego modelu funkcjonowania Światowej Organizacji Handlu 1.2. W kierunku zmian przyszłościowego funkcjonowania Światowej Organizacji Handlu 1.3. Ograniczanie neoprotekcjonizmu rolnego Unii Europejskiej 1.4. Zmiany systemu płatności bezpośrednich Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej a zobowiązania wobec Światowej Organizacji Handlu 1.5. Bezpieczeństwo żywnościowe, doskonalenie łańcucha dostaw żywności, wzrost znaczenia porozumień bilateralnych i wzmocnienie rozwiązań normatywnych 1.6. Zwiększanie integralności i przejrzystości instrumentów pochodnych na rynkach towarowych Rozdział 2. Protekcjonizm regulacyjny w ograniczaniu i zniekształcaniu współczesnego handlu międzynarodowego 2.2. Protekcjonizm regulacyjny w handlu międzynarodowym 2.3. Współpraca w dziedzinie normalizacji 2.4. Porozumienie Światowej Organizacji Handlu w sprawie Technicznych Barier Handlowych oraz Porozumienie Sanitarne i Fitosanitarne 2.5. Ochrona środowiska naturalnego w regulacjach Światowej Organizacji Handlu 2.6. Nowe podejście do harmonizacji przepisów technicznych oraz do systemu oceny zgodności towarów 2.7. W kierunku gruntownej zmiany funkcjonowania przyszłościowego handlu międzynarodowego 2.8. Nowa rola G20 Rozdział 3. Spójność ekonomiczna i społeczna w nowej dynamice wzrostu konkurencyjności Unii Europejskiej 3.2. Spójność ekonomiczna i społeczna Unii Europejskiej w nowych uwarunkowaniach rozwojowych 3.3. Czynniki wzrostu konkurencyjności Unii Europejskiej 3.4. Nowy program reform gospodarczych Unii Europejskiej w celu pobudzenia produktywności Rozdział 4. Unia Europejska wobec bezpieczeństwa ekonomicznego w świetle niestabilności cen surowców na rynku światowym 4.2. Wokół przeciwdziałania niestabilności cen surowców 4.3. Kierunki realizacji inicjatyw Unii Europejskiej na rzecz bezpieczeństwa surowcowego Rozdział 5. Interakcje i współpraca w systemie innowacyjnym na różnych poziomach działalności gospodarczej Unii Europejskiej 5.2. System innowacyjny a proces innowacyjny 5.3. System innowacyjny na poziomie regionu - Unii Europejskiej 5.4. Alianse technologiczne, komplementarne i addytywne oraz konsorcja badawczo-rozwojowe 5.5. Consulting i wiedzochłonne usługi biznesowe 5.6. System innowacyjny a wzrost konkurencyjności 5.7. Charakter procesu innowacyjnego a konkurencyjność przedsiębiorstw Rozdział 6. Globalne uwarunkowania konkurencyjności Unii Europejskiej w XXI wieku 6.2. Unia Europejska wobec Stanów Zjednoczonych i Japonii 6.3. Potrzeba wzrostu innowacji i deregulacji na rynku pracy Unii Europejskiej 6.4. Wspólna Polityka Rolna a konkurencyjność Unii Europejskiej 6.5. Wokół wzrostu roli usług w Unii Europejskiej 6.6. Wzrost konkurencyjności Brazylii, Rosji, Indii i Chin (BRIC) 6.7. Funkcjonowanie Unii Europejskiej w ramach reguł Światowej Organizacji Handlu w XXI wieku Rozdział 7. Unia Europejska wobec interesów narodowych Federacji Rosyjskiej 7.2. Unia Europejska a Federacja Rosyjska 7.3. Interesy narodowe Rosji 7.4. Polityczne wykorzystywanie surowców energetycznych 7.5. Zależności konkurencyjne w sferze energetycznej 7.6. Unia Europejska a Rosja w kwestiach energetycznych 7.7. Uwarunkowania energetycznych perspektyw konkurencyjnych Rozdział 8. Unia Europejska wobec Chińskiej Republiki Ludowej w warunkach kryzysu gospodarki światowej i pandemii Covid-19 8.2. Dynamiczny rozwój gospodarczy Chińskiej Republiki Ludowej 8.3. Polityczno-prawne podstawy stosunków dwustronnych między Unią Europejską i Chinami 8.4. Czynniki i instrumenty dwustronnej zagranicznej polityki ekonomicznej 8.5. Stosunki handlowo-ekonomiczne Unii Europejskiej z Chinami 8.6. Przekształcenia struktury towarowej handlu zagranicznego 8.7. Pogłębianie współpracy ekonomicznej 8.8. Perspektywy współpracy Rozdział 9. Stanowisko Unii Europejskiej wobec chińskiej Inicjatywy Jednego Pasa i Jednej Drogi - Nowego Jedwabnego Szlaku 9.2. Sytuacja na Morzu Południowochińskim 9.3. Interesy chińskie 9.4. Gwadar Port - kluczowy punkt Nowego Jedwabnego Szlaku 9.5. Kontrowersje wokół Nowego Jedwabnego Szlaku 9.6. Nowy Jedwabny Szlak a Polska 9.7. Powrót systemu trybutarnego? 9.8. Ocena Nowego Jedwabnego Szlaku 9.9. Rozwój infrastruktury 9.10. Pułapka zadłużenia 9.11. Inicjatywa Pasa i Szlaku a ewentualny kryzys zadłużenia na świecie 9.12. Opozycja państw Zachodu wobec Nowego Jedwabnego Szlaku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Finanse biznesu międzynarodowego / Jan Rymarczyk. - Poznań : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, 2017. - 440 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 429-436.
Dla studentów i wykładowców kierunków: finanse, finanse międzynarodowe, biznes międzynarodowy, handel międzynarodowy, ekonomia gospodarki otwartej.
Globalizacja finansowa we współczesnej gospodarce światowej Pojęcie globalizacji finansowej 1.2. Miary globalizacji finansowej 1.3. Nowe technologie inforraacyjno-komunikacyjne jako czynnik rozwoju globalizacji finansowej 1.4. Wpływ innowacji finansowych na globalizację finansową 1.4.1. Derywaty 1.4.2. Sekurytyzacja 1.4.3. Pozytywne efekty innowacji finansowych 1.4.4. Negatywne efekty innowacji finansowych 1.5. Inwestorzy instytucjonalni jako główni aktorzy rynków finansowych 1.5.1. Tradycyjni inwestorzy instytucjonalni 1.5.2. Fundusze hedgingowe 1.5.3. Fundusze private equity capital 1.5.4. Państwowe fundusze majątkowe 1.6. Zmiany w strukturze finansowania przedsiębiorstw i instytucji 1.7. Efekty globalizacji finansowej 1.7.1. Efekty pożytywne 1.7.2. Efekty negatywne 2. Uwarunkowania, cele, planowanie, organizacja i sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstw międzynarodowych 2.1. Determinanty rozwoju finansów przedsiębiorstw międzynarodowych Cel strategiczny działalności przedsiębiorstw międzynarodowych 2.3. Cele operacyjne finansowej działalności przedsiębiorstw międzynarodowych 2.4. Planowanie finansowe przedsiębiorstw międzynarodowych 2.4.1. Podstawowe zasady planowania finansowego 2.4.2. Finansowanie zewnętrzne w planowaniu finansowym 2.5. Ład korporacyjny 2.6. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw międzynarodowych Zarządzanie finansami w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego 2.7.2. Struktura organizacyjna finansów w przedsiębiorstwie międzynarodowym 2.8. Sprawozdania finansowe przedsiębiorstw międzynarodowych i ich analiza 2.8.1. Cele analizy finansowej i jej baza informacyjna 2.8.2. Analiza bilansu 2.8.3. Analiza rachunku wyników (strat i zysków) 2.8.4. Analiza rachunku przepływów pieniężnych 2.8.5. Analiza działalności przedsiębiorstw międzynarodowych za pomocą wskaźników 2.8.5.1. Znaczenie wskaźników i ich rodzaje 2.8.5.2. Wskaźniki płynności 2.8.5.3. Wskaźniki zadłużenia 2.8.5.4. Wskaźniki zarządzania aktywami (rotacji) 2.8.5.5. Wskaźniki rentowności 2.8.5.6. Analiza Du Ponta 2.8.5.7. Model Altmana 3. Kurs walutowy, jego determinanty i znaczenie dla przedsiębiorstw międzynarodowych 3.1. Pojęcie, rodzaje i wyznaczanie kursów walutowych 3.2. Trójstronny arbitraż 3.3. Koszty transakcyjne 3.4. Systemy kursów walutowych 3.5. Teoretyczne podstawy kształtowania się kursu w alutowego 3.5.2. Prawo jednej ceny 3.5.3. Teoria parytetu siły nabywczej 3.5.4. Efekt Fishera 3.5.5. Międzynarodowy efekt Fishera 3.5.6. Parytet stopy procentowej 3.5.7. Pokryty arbitraż stopy procentowej 3.5.8. Teoria niezwiązanego kursu forward. Kurs terminowy jako prognostyk przyszłego kursu kasowego 3.6. Czynniki wpływające na poziom kursu walutowego 3.6.2. Czynniki ekonomiczne 3.6.3. Czynniki polityczno-społeczne 3.6.4. Czynniki psychologiczne 4. Zarządzanie ryzykiem kursowym 4.1. Pojęcie ryzyka kursowego i proces jego zabezpieczenia 4.2. Rodzaje ryzyka kursowego 4.2.1. Ryzyko transakcyjne 4.2.2. Ryzyko ekonomiczne 4.2.3. Ryzyko konwersji 4.3. Porównanie trzech rodzajów ryzyka kursowego 4.4. Zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym 4.4.1. Argumenty za i przeciw stosowaniu zabezpieczeń przed ryzykiem kursowym 4.4.2. Rodzaje stosowanych technik zabezpieczenia przed ryzykiem kursowym Sposoby zabezpieczania przed ryzykiem transakcyjnym 4.4.4.1. Forward 4.4.3.2. Futures 4.4.3.3. Opcje 4.4.3.3.1. Pojęcie opcji i ich przykłady z przeszłości 4.4.3.3.2. Podstawowe rodzaje opcji i ich wykonanie 4.4.3.3.3. Czynniki określające wartość rynkową opcji 4.4.3.3.4. Strategie opcyjnie 4.4.3.3.5. Klasyfikacja opcji 4.4.3.4. Warranty 4.4.3.5. Transakcje swapowe 4.4.3.5.1. Pojęcie transakcji swapowej 4.4.3.5.2. Swapy procentowe 4.4.3.5.3. Swapy walutowe 4.4.3.5.4. Swapy towarowe 4.4.3.5.5. Inne rodzaje swapów 4.4.3.5.6. Ryzyko kredytowe transakcji swapowej 4.4.3.6. Zabezpieczenie przed ryzykiem transakcyjnym na rynku pieniężnym 4.4.3.7. Kontraktowe instrumenty hedgingu 4.4.4. Sposoby zabezpieczenia przed ryzykiem ekonomicznym 5. Międzynarodowe rynki finansowe jako sfera działalności przedsiębiorstw międzynarodowych 5.1. Pojęcie międzynarodowych rynków finansowych, ich rodzaje i funkcje 5.2. Międzynarodowy rynek walutowy 5.2.1. Pojęcie, funkcje i uczestnicy rynku walutowego 5.2.2. Transakcje na rynku walutowym 5.2.3. Handel elektroniczny na rynku walutowym 5.3. Międzynarodowy rynek pieniężny 5.3.1. Pojęcie i cechy rynku pieniężnego 5.3.2. Uczestnicy rynku pieniężnego 5.3.3. Instrumenty rynku pieniężnego 5.3.4. Transakcje repo 5.3.5. Rynek europieniężny (eurowalutowy) 5.3.5.1. Istota rynku europieniężnego 5.3.5.2. Historyczne uwarunkowania rynku europieniężnego 5.3.5.3. Cechy rynku europieniężnego 5.3.5.4. Pożyczki i depozyty tynku europieniężnego 5.3.5.4.1. Formy kredytów 5.3.5.4.2. Konsorcja kredytowe 5.3.5.4.3. Koszt kredytów i oprocentowanie depozytów 5.3.5.5. Instrumenty rynku europieniężnego 5.4. Międzynarodowy rynek kapitałowy 5.4.1. Istota i cechy rynku kapitałowego 5.4.2. Międzynarodowe rynki obligacji 5.4.2.1. Pojęcie obligacji i ich ro d z a je 5.4.2.2. Rating obligacji 5.4.2.3. Wartość obligacji i rentowność inwestowania w nie 5.4.3. Międzynarodowe rynki akcji 5.4.3.1. Pojęcie akcji i jej rodzaje 5.4.3.2. Emisja akcji i zasady ich zbywania 5.4.3.3. Notowanie krzyżowe akcji 5.4.3.4. Kwity depozytowe 5.4.3.5. Wskaźniki wyceny akcji 5.4.4. Giełdowy obrót obligacjami i akcjami 5.4.4.1. Zmiana charakteru współczesnej giełdy 5.4.4.2. Systemy handlu na giełdach. Handel elektroniczny 5.4.4.3. Główne giełdy na świecie i ich konsolidacja 6. Długookresowe decyzje finansowe przedsiębiorstw międzynarodowych i ich realizacja 6.1. Pojęcie strategii finansowej i jej uwarunkowania 6.2. Wybór formy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstwa międzynarodowego 6.3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne 6.3.1. Pojęcie i rodzaje bezpośrednich inwestycji zagranicznych 6.3.2. Teoretyczne uzasadnienie bezpośrednich inwestycji zagranicznych 6.3.3. Motywy podejmowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych 6.3.4. Wewnętrzne źródła finansowania bezpośrednich inwestycji 6.3.5. Zewnętrzne źródła finansowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych 6.3.5.2. Finansowanie kapitałem własnym 6.3.5.3. Finansowanie długiem 6.3.5.4. Leasing jako instrument finansowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych 6.3.5.5. Finansowanie bezpośrednich inwestycji zagranicznych w formie projectfincmce 6.3.6. Ryzyko kraju związane z bezpośrednimi inwestycjami zagranicznymi 6.3.6.1. Przyczyny i rodzaje ry z y k a 6.3.6.2. Ocena ryzyka 6.3.6.3. Sposoby zmniejszania ekspozycji na ryzyko kraju 6.4. Budżetowanie kapitałowe w przedsiębiorstwie międzynarodowym 6.4.1. Pojęcie i czynniki wpływające na budżetowanie kapitałowe 6.4.2. Metody budżetowania kapitałowego 6.4.2.1. Metoda zaktualizowanej wartości netto 6.4.2.2. Metoda okresu zwrotu nakładów 6.4.2.3. Metoda wewnętrznej stopy zwrotu 6.4.2.4. Metoda wskaźnika rentowności 6.4.2.5. Księgowa stopa zwrotu 6.4.2.6. Metoda analizy scenariuszy hipotetycznych 6.4.3. Uwzględnienie ryzyka kraju w budżetowaniu kapitałowym 6.5. Koszt kapitału przedsiębiorstwa międzynarodowego 6.5.1. Pojęcie kosztu kapitału i jego składniki 6.5.2. Koszt kapitału przedsiębiorstwa międzynarodowego w porównaniu do firmy krajowej 6.5.3. Różnice w kosztach kapitału przedsiębiorstw międzynarodowych w poszczególnych krajach 6.5.4. Koszt długu przedsiębiorstwa międzynarodowego 6.5.5. Koszt akcji uprzywilejowanych 6.5.6. Koszt zatrzymanych zysków 6.5.7. Koszt kapitału własnego 6.6. Struktura kapitału przedsiębiorstwa międzynarodowego 6.6.1. Pojęcie struktury kapitału i podstawy teoretyczne jej kształtowania 6.6.2. Czynniki wpływające na wybór struktury kapitału 6.6.3. Struktura kapitału zagranicznych spółek córek przedsiębiorstwa międzynarodowego 6.6.4. Różnice branżowe i krajowe w strukturze kapitału przedsiębiorstw międzynarodowych 7. Krótkoterminowe zarządzanie finansami przedsiębiorstw międzynarodowych Istota krótkoterminowego zarządzania finansami 7.2 Organizacja krótkoterminowego zarządzania finansami 7.3. Cykl operacyjny oraz cykl konwersji gotówki w firmie 7.4. Krótkoterminowa polityka finansowa firmy 7.5. Zarządzanie gotówką 7.5.1. Pojęcie i funkcje zarządzania gotówką 7.5.2. Pieniądz w drodze 7.5.3. Wypłaty gotówki 7.5.4. Równoważenie cashflow w danej walucie 7.5.5. Centralny depozyt gotówki 7.5.6. Kompensacja należności i zobowiązań 7.5.7. Przyspieszanie i opóźnianie płatności 7.5.8. Refakturowanie w zarządzaniu gotówką 7.5.9. Utworzenie banku wewnętrznego w przedsiębiorstwie międzynarodowym 7.5.10. Ceny transferowe 7.5.11. Międzynarodowe centra finansowe 7.5.12. Wyznaczanie docelowego stanu gotówki 7.6. Zbywalne papiery wartościowe 7.7. Zarządzanie należnościami 7.7.1. Polityka kredytowa 7.7.1.1. Standardy kredytowania 7.7.1.2. Warunki płatności 7.7.1.3. Polityka ściągania należności 7.8. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie międzynarodowym 7.8.1. Pojęcie zapasów i ich rodzaje 7.8.2. Funkcje zarządzania zapasami i ich koszt 7.8.3. Optymalna wielkość zapasów 7.8.4. Determinanty zarządzania zapasami 7.8.5. Strategie zarządzania zapasami 7.8.6. System just in time w zarządzaniu zapasami 7.8.7. Wpływ inflacji i kursów walutowych na zarządzanie zapasami 7.8.8. Alianse strategiczne w zarządzaniu zapasami 7.8.9. Znaczenie specjalnych stref ekonomicznych dla zarządzania zapasami 7.8.10. Nowe technologie informatyczne w zarządzaniu zapasami 7.9. Finansowanie handlu zagranicznego 7.9.2. Metody płatności w handlu zagranicznym 7.9.2.1. Przedpłata 1.9.22. Akredytywa 1.9.23. Inkaso dokumentowe 1.92.4. Konsygnacja 1.92.5. Płatność w rachunku otwartym 7.9.3. Gwarancje banków i innych instytucji finansowych 7.9.4. Źródła finansowania handlu zagranicznego 7.9.5. Wspieranie handlu zagranicznego przez rządy i organizacje międzynarodowe 7.10. Opodatkowanie dochodów i optymalizacja podatkowa w przedsiębiorstwie międzynarodowym 7.10.2. Neutralność podatkowa 7.10.3. Rodzaje systemów podatkowych 7.10.4. Rodzaje podatków 7.10.5. Opodatkowanie a forma organizacyjna zagranicznej działalności 7.10.6. Metody unikania podwójnego opodatkowania 7.10.6.2. Unikanie podwójnego opodatkowania w przypadku „stałego oddziału” Unikanie podwójnego opodatkowania w przypadku spółki córki
Sygnatura czytelni BWZ: III A 73
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6042 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności