Internacjonalizacja przedsiębiorstw
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(26)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Artykuły
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Biblioteka Międzywydziałowa
(8)
Biblioteka WEiZ
(8)
Biblioteka WWFiF
(2)
Autor
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(3)
Glinkowska Beata
(2)
Hadryś-Nowak Alicja
(2)
Kaczmarek Bogusław
(2)
Wach Krzysztof (1976- )
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Barłożewski Krystian
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Brach Jarosław
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Danik Lidia
(1)
Daszkiewicz Nelly (1968- )
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jonek-Kowalska Izabela
(1)
Karasiewicz Grzegorz (1964- )
(1)
Kowalski Arkadiusz Michał
(1)
Krawiec Wioletta
(1)
Kuba Piotr
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Michalak Aneta
(1)
Mruk Henryk
(1)
Narożniak Szymon
(1)
Nikk Karl
(1)
Pangsy-Kania Sylwia
(1)
Pietrasieński Paweł
(1)
Puślecki Łukasz
(1)
Schroeder Jerzy
(1)
Staszków Michał
(1)
Stępień Beata. Redaktor
(1)
Sztorc Małgorzata
(1)
Szymańska Kamila (ekonomia)
(1)
Szymczak Maciej
(1)
Treder Hanna
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Wilczyńska Barbara (zarządzanie)
(1)
Wirth Herbert (1956- )
(1)
Wodnicka Monika
(1)
Woś Sonia
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Żabicki Damian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(3)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Gatunek
Monografia
(7)
Materiały pomocnicze
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Transport i logistyka
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(1)
Transport, Spedycja, Logistyka
(1)
Unia Europejska
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [235]-245. Indeks.
Dla pracowników naukowych i studentów oraz kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw.
Teoria internacjonalizacji Internacjonalizacja i globalizacja – kluczowe pojęcia biznesu międzynarodowego Znaczenie terminu „internacjonalizacja” „Biznes międzynarodowy” i jego definicje. Definicja terminu „globalizacja” i pojęć pokrewnych Makroekonomiczne teorie wymiany międzynarodowej Mikroekonomiczne teorie i modele internacjonalizacji Klasyfikacja teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw Korzyści i ograniczenia dla przedsiębiorstw w świetle mikroekonomicznych teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w świetle literatury przedmiotu Motywy i bariery internacjonalizacji. Motywy internacjonalizacji – ujęcie, klasyfikacja i stosowane terminy Bariery internacjonalizacji Motywy dezinternacjonalizacji Formy wejścia na rynki zagraniczne Stosowane definicje i klasyfikacje Czynniki determinujące wybór i zmianę formy ekspansji zagranicznej Ogólna charakterystyka form internacjonalizacji Pomiar stopnia internacjonalizacji przedsiębiorstwa Wymiary internacjonalizacji i kluczowe aspekty ich pomiaru Sposób konstruowania mierników internacjonalizacji Klasyfikacja i przykłady mierników stopnia internacjonalizacji Wady, zalety i ograniczenia mierników stopnia internacjonalizacji Przegląd badań dotyczących relacji między internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw Nurty badań i teorie stosowane w badaniach zagranicznych nad relacją stopień internacjonalizacji–efektywność firm Miary internacjonalizacji w zagranicznych badaniach empirycznych Miary efektywności w zagranicznych badaniach empirycznych Kształt relacji stopień internacjonalizacji–efektywność Przyczyny rozbieżności uzyskiwanych wyników Kluczowe zmienne moderujące i kontrolne Przesłanki do prowadzenia badań na temat związków między internacjonalizacją a efektywnością polskich firm Nurty badań i wykorzystywane koncepcje teoretyczne Czynniki determinujące efektywność internacjonalizacji przedsiębiorstw (polskie badania) Przebieg relacji między internacjonalizacją a efektywnością przedsiębiorstw (polskie badania) Badane firmy i operacjonalizacja zmiennych (polskie badania) Wyniki badań dotyczących wpływu internacjonalizacji na efektywność polskich przedsiębiorstw Wpływ stopnia, form i motywów internacjonalizacji na efektywność przedsiębiorstw w świetle badań własnych Koncepcja i metodyka badań własnych Model teoretyczny – pytania badawcze i cele badania Operacjonalizacja zmiennych. Grupa badanych przedsiębiorstw Procedura gromadzenia danych i przeprowadzenia badania w terenie Charakterystyka próby badawczej Efektywność finansowa badanych przedsiębiorstw Zakres umiędzynarodowienia badanych przedsiębiorstw Formy prowadzenia działalności gospodarczej za granicą Motywy internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw Relacja między stopniem internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw. Relacja między motywami internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw Relacja między formami internacjonalizacji a efektywnością finansową badanych przedsiębiorstw
Sygnatura czytelni BMW: VI F 164 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII A 126
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150511 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6298 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-200.
1. ZNACZENIE KONKURENCYJNOŚCI GOSPODARKI NARODOWEJ W BUDOWANIU POTENCJAŁU PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM 1.1. Istota międzynarodowej konkurencyjności gospodarki 1.2. Klasyczne i neoklasyczne przesłanki rozwoju handlu oraz źródła osiągania przewagi konkurencyjnej państwa 1.3. Współczesne ujęcie konkurencyjności międzynarodowej poprzez uczestnictwo w handlu międzynarodowym 1.4. Uwarunkowania konkurencyjności gospodarki 1.5. Miary międzynarodowej pozycji oraz zdolności konkurencyjnej gospodarek narodowych 1.6. Wpływ stabilności makroekonomicznej na międzynarodową konkurencyjność gospodarki narodowej 2. DETERMINANTY KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW W PROCESIE EKSPANSJI ZAGRANICZNEJ 2.1. Istota, przestanki i formy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 2.2. Elementy systemu konkurencyjności podmiotów gospodarczych 2.3. Uwarunkowania konkurencyjności podmiotów gospodarczych 2.4. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 2.5. Strategie konkurencji według M.E. Portera 2.6. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw w otoczeniu rynku międzynarodowego 3. KSZTAŁTOWANIE RELACJI KONKURENCYJNYCH POMIĘDZY UCZESTNIKAMI RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Z ZASTOSOWANIEM ZWYCZAJÓW HANDLOWYCH 3.1. Rynek jako otoczenie ekonomiczne wymiany handlowej z zagranicą 3.2. Pojęcie i znaczenie zwyczajów handlowych w praktyce wymiany międzynarodowej 3.3. Zwyczaje handlowe jako podstawa kształtowania warunków kontraktowych 3.4. Zagospodarowanie ryzyka transakcyjnego przy zastosowaniu zwyczajowych metod kształtowania relacji ekonomicznych z partnerami zagranicznymi 3.5. Zastosowanie zwyczajowych warunków ubezpieczenia w przebiegu transakcji handlowych 4. ASPEKTY MARKETINGOWE ROZWIJANIA DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH 4.1. Strategie internacjonalizacji podmiotów gospodarczych 4.2. Zarządzanie produktami adresowanymi na rynki zagraniczne 4.3. Polityka marki w handlu zagranicznym 4.4. Kształtowanie cen w handlu międzynarodowym 4.5. Uwarunkowania komunikacji marketingowej przedsiębiorstw w ujęciu międzynarodowym 5. ZNACZENIE INNOWACYJNOŚCI W PROCESIE KREOWANIA POZYCJI RYNKOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA W OTOCZENIU MIĘDZYNARODOWYM 5.1. Innowacyjność wybranych krajów na tle ich pozycji konkurencyjnej 5.2. Istota innowacyjności jako podstawy kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 5.3. Rodzaje i charakter innowacji 5.4. Cechy innowacyjnego przedsiębiorstwa 5.5. Determinanty aktywności przedsiębiorstw w zakresie podejmowania przedsięwzięć innowacyjnych 5.6. Pomiar i kryteria oceny aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw 5.7. Wpływ innowacyjności na pozycję rynkową przedsiębiorstwa w otoczeniu międzynarodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154771 N, 154770 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania, ISSN 2084-6193 ; nr 220)
Tyt. grzb.: Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw....
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych s. [485]-501.
Sygnatura czytelni BMW: VIII H 145(220) (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 13619 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139099 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Innowacje)
Na okł. nazwa projektu: Skuteczne Otoczenie Innowacyjnego Biznesu oraz oznaczenie 12 - nr publ. wydanej w ramach tego projektu.
Bibliogr. s. 59. Netogr. s. 60.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140263 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 365-393.
Dystans psychiczny jako kategoria teoretyczna oraz obszar badawczy Teoretyczne perspektywy internacjonalizacji przedsiębiorstw Dystans psychiczny w etapowym modelu internacjonalizacji Definicje dystansu psychicznego i sposoby pomiaru Główne nurty badań dystansu psychicznego Dystans psychiczny a przebieg procesu umiędzynarodowienia (wybór rynku zagranicznego, wybór sposobu wejścia, sekwencja) Dystans psychiczny a wyniki na rynkach zagranicznych Dystans psychiczny a adaptacja do rynku zagranicznego Dystans psychiczny a uwarunkowania postrzeganego dystansu Dystans psychiczny a relacje z partnerem zagranicznym Dystans psychiczny a miękkie aspekty zarządzania Dystans psychiczny a sposoby pokonywania trudności wynikających z odmienności rynków E fe k ty na ryn ka c h za g ra n ic zn y c h : fila ry p e rs p e k tyw y stra te giczn ej i ro d za je barier („k o s z tó w " ) Lu k a b a d aw c za - k om p le k s ow o ś ć za le żn o ś c i, k o n te kst i m e c h a n izm y og ran icza ją ce w p ły w d ystan su psych ic zn eg o na ekspansję za g ra n ic zn ą p r z e d s ię b io r s tw Logika modelu konceptualnego Hipotezy replikujące dotychczasowy dorobek teoretyczny w nowym kontekście Hipotezy poszerzające dotychczasowy dorobek teoretyczny Metody mieszane: łączenie metod ilościowych i jakościowych Dystans psychiczny i sposoby jego pokonywania w świetle wyników badań ilościowych Operacjonalizacja zmiennych Modele równań strukturalnych (SEM) Wpływ dystansu psychicznego na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych: estymowanie modelu konceptualnego z wykorzystaniem modelowania strukturalnego Model strukturalny dla całej próby Modelowanie strukturalne w podgrupach branżowych Ocena wyników: weryfikacja hipotez z modelu konceptualnego Znaczenie kontekstu: analiza różnic na poziomie głównych zmiennych w grupach branżowych Dystans psychiczny Reakcja na dystans i zakres instrumentów Adaptacja do rynku zagranicznego Mechanizmy pokonywania dystansu w świetle wyników badań jakościowych Studium przypadku jako metoda badawcza Dobór przedsiębiorstw, źródła danych i analiza materiału empirycznego Profile badanych przedsiębiorstw i charakterystyka ekspansji zagranicznej Dystans kulturowy Postrzegana kulturowa odmienność rynków Pokonywanie dystansu kulturowego Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne Dystans administracyjny Postrzegana administracyjna odmienność rynków Protekcjonizm, związki zawodowe i podatki Pokonywanie dystansu administracyjnego Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne Dystans geograficzny Postrzegana geograficzna odmienność rynków Pokonywanie dystansu geograficznego Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne Dystans gospodarczo-technologiczny Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji Typy mechanizmów pokonywania dystansu Model pokonywania dystansu w ekspansji zagranicznej Sposoby i mechanizmy pokonywania dystansu - model teoretyczny Wkład w teorię internacjonalizacji przedsiębiorstw Wkład w praktykę zarządzania Ograniczenia modelu i kierunki dalszych badań Załącznik 1. Przegląd badań uwzględniających dystans psychiczny, opublikowanych do 2017 Załącznik 2. Kwestionariusz badawczy do badań ilościowych Załącznik 3. Klasyfikacja technologiczna branż produkcyjnych Załącznik 4. Kategorie instrumentów - wyniki modelowania strukturalnego w grupach branżowych Załącznik 5. Przypadek A (Grupa Nowy Styl) Załącznik 6. Przypadek B (Granna) Załącznik 7. Przypadek C (Aplisens SA) Załącznik 8. Przypadek D (Lechpol)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII A 116
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147963 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6014 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139688 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5248 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Akademia Zarządzania i Finansów)
Bibliogr. s. 139-[145]. Netogr. s. . s. [145].
Przedsiębiorstwo wobec procesów globalizacji i internacjonalizacji 11 1. Globalizacja – istota, korzyści 11 2. Internacjonalizacja – istota, korzyści, zagrożenia 14 3. Warunki funkcjonowania współczesnych firm 17 4. Wsparcie rządu 22 5. Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw i ryzyko w handlu międzynarodowym 26 Formy i strategie internacjonalizacji 33 1. Strategie internacjonalizacji 33 2. Formy internacjonalizacji 40 3. Modele internacjonalizacji 49 4. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych 63 Studia Przypadków 73 1. Przedsiębiorstwo „Agat” 73 2. Przedsiębiorstwo „Wola” 80 3. Przedsiębiorstwo „High Fashion” 87 4. Przedsiębiorstwo P. Hulicki ZPHU „PiK” 93 5. Przedsiębiorstwo Famas SA 98 6. Przedsiębiorstwo „Z.W. Biliński” Sp. j. (Factory of Colour) 103 7. Przedsiębiorstwo „X” z branży zbrojeniowej 110 8. Przedsiębiorstwo „Y” z branży zbrojeniowej 115 9. Przedsiębiorstwo Sprzętu Ochronnego MASKPOL SA 124 10. Przedsiębiorstwo Gatta Sp. z o.o. 132
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144358 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Akademia Zarządzania i Finansów)
Bibliogr., netogr. s. 267-[284].
Sygnatura czytelni BWZ: IX A 122
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5594 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Marketing / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia, netografia na stronach 259-268.
Uwarunkowania i specyfika marketingu międzynarodowego Czynniki ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw Pojęcie marketingu międzynarodowego Badania marketingowe rynku międzynarodowego Pojęcie i specyfika badań rynku międzynarodowego Rodzaje badań Źródła informacji i metody badań Etapy strategii na rynku międzynarodowym Określenie strategii internacjonalizacyjnej przedsiębiorstwa Ocena i selekcja rynków zagranicznych Określenie celów działania na rynkach zagranicznych Ustalenie sposobów ekspansji na rynki zagraniczne Określenie strategii marketing‑mix na rynkach zagranicznych Koordynacja działań Realizacja strategii i kontrola Ekspansja przedsiębiorstw na wybrane rynki zagraniczne Metody oceny i selekcji rynków zagranicznych Formy ekspansji na rynki zagraniczne Charakterystyka form ekspansji przedsiębiorstwa na rynki międzynarodowe Działania eksportowe Działania kooperacyjne niekapitałowe Sprzedaż licencji Franchising Kontrakt menedżerski Inwestycje kompleksowe Działania kooperacyjne kapitałowe Joint ventures Alianse strategiczne Inwestycje bezpośrednie Strategie marketingowe przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym Rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym Pozostałe strategie funkcjonalne i ich związki ze strategią marketingową na rynku międzynarodowym Polityka produktu i ceny na rynku międzynarodowym Polityka produktu i jej rodzaje Cykl życia produktu na rynku międzynarodowym Kształtowanie marki produktu na rynku międzynarodowym Polityka cenowa na rynku międzynarodowym Ustalanie ceny w działalności eksportowej Aspekty finansowe decyzji cenowych na rynku międzynarodowym Formy płatności w transakcjach zagranicznych Faktoring międzynarodowy Forfaiting międzynarodowy Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym Czynniki dystrybucji Decyzje przedsiębiorstwa w zakresie dystrybucji na rynku międzynarodowym 168 Tworzenie kanału dystrybucji na rynku zagranicznym Polityka promocji na rynku międzynarodowym Czynniki promocji Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym Rodzaje strategii promocji na rynku międzynarodowym Organizacja marketingu w przedsiębiorstwie działającym na rynku międzynarodowym Uwarunkowania organizacji działalności marketingowej na rynku międzynarodowym Rodzaje organizacyjnych struktur marketingu Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki międzynarodowe Formy wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw Wykorzystanie franchisingu polskich firm na rynku międzynarodowym Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych Studia przypadków Grupa Maspex Wadowice Amica Wronki SA Grupa Selena Dr Irena Eris Solaris Bus & Coach Grupa Forte Grupa Nowy Styl LPP SA 245 Everlasting Flowers – firma z branży kwiaciarskiej 10. Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych SA
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 288 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150358 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Akademia Zarządzania i Finansów)
Bibliografia, netografia na stronach 197-[204].
Proces ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 1.1.Czynniki i motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 1.2.Mikroekonomiczne teorie internacjonalizacji 1.3.Strategia wejścia na rynki zagraniczne i jej elementy 1.3.1.Rodzaje strategii ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne 1.3.2.Znaczenie rynków zagranicznych w strategii firmy 1.3.3.Ocena i wybór rynków zagranicznych 1.3.4.Wybór formy ekspansji na rynki zagraniczne 1.4.Specyfika procesu ekspansji na rynki zagraniczne małych i średnich przedsiębiorstw Metody wyboru rynków zagranicznych i pomiar efektów ekspansji na te rynki 2.1.Źródła informacji w procesie wejścia firmy na rynek zagraniczny 2.2.Obszar prowadzonych badań i analiz na rynkach zagranicznych 2.3.Metody selekcji i wyboru rynków zagranicznych 2.4.Pomiar stopnia internacjonalizacji i jej efektów Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne - wyniki badań wtórnych 3.1.Charakterystyka założeń badawczych 3.2.Formy ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne -wyniki badań wtórnych 3.2.1.Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw 3.2.2.Wykorzystanie franchisingu na rynkach zagranicznych 3.2.3.Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne - wyniki badań pierwotnych 4.1. Charakterystyka badanych firm działających na rynkach zagranicznych 4.2.Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw województwa łódzkiego 4.3.Określenie metod oceny i wyboru rynków zagranicznych jako celu ekspansji firm 4.4.Formy ekspansji na rynki zagraniczne i ich proces 4.5.Kierunki ekspansji i liczba rynków zagranicznych 4.6.Działania marketingowe firm na rynkach zagranicznych 4.7.Pomiar efektów ekspansji firm na rynki zagraniczne Ekspansja polskich firm na rynki zagraniczne - studia przypadków 5.1. Firma z branży kwiaciarsko-ogrodniczej 5.1.1.Charakterystyka firmy 5.1.2.Działania na rynkach zagranicznych 5.1.3.Strategia marketing-mix firmy na rynkach zagranicznych 5.1.4.Modele ekspansji i analiza efektywności działań za granicą 5.1.5. Wnioski i rekomendacje 5.2.Producent tworzyw sztucznych dla branży budowlanej 5.2.1.Charakterystyka firmy 5.2.2.Działalność na rynkach zagranicznych 5.2.3.Motywy i cel działań na rynkach zagranicznych 5.2.4.Modele ekspansji na rynki zagraniczne 5.2.5.Strategia działalności na rynkach zagranicznych 5.2.6.Analiza efektywności działań 5.2.7.Wnioski i rekomendacje 5.3.Zakład przetwórstwa owoców i warzyw 5.3.1.Charakterystyka firmy 5.3.2.Działalność na rynkach zagranicznych 5.3.3.Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych 5.3.4.Modele ekspansji na rynki zagraniczne 5.3.5.Strategia działalności na rynkach zagranicznych 5.3.6.Analiza efektywności działań 5.3.7.Wnioski i rekomendacje 5.4.Producent z branży napojów energetycznych 5.4.1.Charakterystyka firmy 5.4.2.Działalność na rynkach zagranicznych 5.4.3.Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych 5.4.4.Modele ekspansji na rynki zagraniczne 5.4.5.Strategia działalności na rynkach zagranicznych 5.4.6.Wnioski i rekomendacje 5.5.Producent drzwi i ościeżnic-branża budowlana 5.5.1.Charakterystyka firmy 5.5.2.Działalność na rynkach zagranicznych 5.5.3.Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych 5.5.4.Modele ekspansji na rynki zagraniczne 5.5.5.Strategia działalności na rynkach zagranicznych 5.5.6.Analiza efektywności działań 5.5.7.Wnioski i rekomendacje 5.5.8.Producent wyposażenia placówek oświatowych 5.6.1.Charakterystyka firmy 5.6.2.Działalność na rynkach zagranicznych 5.6.3.Motywy i cel podjęcia się działań na rynkach zagranicznych 5.6.4.Modele ekspansji na rynki zagraniczne 5.6.5.Strategia działalności na rynkach zagranicznych
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 271 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148336 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Akademia Zarządzania i Finansów)
Bibliografia, netografia na stronach 177-179.
1. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym – etapy, treść i rodzaje 11 1.1. Badania rynków zagranicznych 12 1.2. Określenie celów działania na rynku zagranicznym 17 1.3. Określenie narzędzi marketingowych przedsiębiorstwa i formułowanie strategii marketing‑mix 18 1.4. Realizacja strategii i kontrola 22 1.5. Rodzaje strategii marketingowych na rynkach zagranicznych 23 2. Strategie marketing‑mix na rynkach zagranicznych 31 2.1. Polityka produktu na rynkach zagranicznych 31 2.2. Polityka cenowa na rynku zagranicznym 38 2.2.1. Ustalanie ceny w działalności eksportowej 39 2.2.2. Formy płatności w transakcjach zagranicznych 42 2.2.3. Polityka cenowa w rozwiniętych formach internacjonalizacji 45 2.3. Polityka dystrybucji na rynku zagranicznym 48 2.4. Polityka promocji przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym 56 2.4.1. Etapy strategii promocji na rynku międzynarodowym 57 2.4.2. Rodzaje działań promocyjnych 61 2.5. Marketing‑mix a orientacja internacjonalizacyjna przedsiębiorstw 63 2.6. Specyfika marketingu małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 65 2.6.1. Badania marketingowe rynków zagranicznych na użytek firm sektora MSP 67 2.6.2. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych małych i średnich firm na rynkach zagranicznych 69 2.6.3. Organizacja działalności marketingowej MSP na rynkach zagranicznych 72 3. Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych – wyniki badań wtórnych 75 3.1. Formy działania przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych 75 3.2. Strategie marketing‑mix polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych 77 3.2.1. Badania marketingowe rynków zagranicznych i organizacja marketingu 78 3.2.2. Rodzaje i treść strategii marketing‑mix polskich firm na rynkach zagranicznych 81 4. Strategie marketing‑mix przedsiębiorstw województwa łódzkiego na rynkach zagranicznych. Studia przypadków 87 4.1. Charakterystyka założeń badawczych 87 4.2. Studia przypadków 90 4.2.1. Przedsiębiorstwo z branży ogrodniczej Everlasting Flowers 93 4.2.2. Przedsiębiorstwo z branży odzieżowej 97 4.2.3. Przedsiębiorstwo odzieżowe i sklep internetowy z odzieżą oraz tekstyliami 106 4.2.4. Producent w branży instalacyjno‑grzewczej 113 4.2.5. Producent obudów plastikowych dla wyrobów elektronicznych 120 4.2.6. Producent sprężarek do klimatyzacji pojazdów 128 4.2.7. Producent wstążek i dodatków do kwiatów 135 4.2.8. Producent komponentów plastikowych i metalowych do aparatury elektrycznej 140 4.2.9. Przedsiębiorstwo handlowe z branży motoryzacyjnej 147 4.2.10. Producent oprogramowania komputerowego dla przedsiębiorstw 152 4.2.11. Producent taśm i etykiet odzieżowych 157 4.2.12. Producent odlewów ze stopów aluminium 164
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 279 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148931 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 229-258.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, przedsiębiorców rodzinnych i podmiotów internacjonalizujących swoją działalność.
Teoretyczne podstawy przedsiębiorstw rodzinnych Teoria agencji Teoria stewardship Teoria społeczno-emocjonalnego bogactwa (Socioemotoional wealth, SEW) Teoria zasobowa Teoria przedsiębiorczości Istota przedsiębiorstw rodzinnych Wybrane podejścia do definiowania przedsiębiorstw rodzinnych Cechy szczególne przedsiębiorstw rodzinnych Zaangażowanie rodziny według skali F-PEC Rodzina w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa Kontrola przedsiębiorstwa w rękach rodziny Unikatowe cechy przedsiębiorstw rodzinnych Modele kołowe wpływu rodziny na przedsiębiorstwo Kultura przedsiębiorstwa rodzinnego Przedsiębiorstwa rodzinne na świecie i w Polsce Przedsiębiorstwa rodzinne na świecie Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych Istota sukcesji Fazy procesu sukcesji Etap przed sukcesją . Planowanie sukcesji Zarządzanie sukcesją . Etap po sukcesji . Wpływ procesu sukcesji na finanse przedsiębiorstwa rodzinnego Determinanty procesu sukcesji Czynniki warunkujące powodzenie procesu sukcesji . Bariery procesu sukcesji Sukcesor w procesie sukcesji Motywacja sukcesora . Zaangażowanie sukcesora Wykształcenie sukcesora i doświadczenie poza przedsiębiorstwem rodzinnym Rozwój i wynagrodzenie sukcesora (własna analiza korzyści sukcesyjnych) Szkolenie, kompetencje oraz umiejętności Specyfika badań na temat sukcesji w Polsce Sylwetka sukcesora w polskich przedsiębiorstwach rodzinnych w świetle raportów firm konsultingowych Transfer międzypokoleniowy w świetle międzynarodowego projektu STEP Umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw rodzinnych Istota internacjonalizacji przedsiębiorstw Przegląd teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw wykorzystywanych w badaniach dotyczących ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw rodzinnych . Model uppsalski Podejście sieciowe Eklektyczna teoria Dunninga . Przedsiębiorczość międzynarodowa Specyfika internacjonalizacji przedsiębiorstw rodzinnych w świetle wybranych badań Zasoby i cechy charakterystyczne przedsiębiorstw rodzinnych a internacjonalizacja . Własność Zaangażowanie rodziny Długoterminowa orientacja Proces internacjonalizacji Internacjonalizacja a sukcesja - wybrane wyniki badań Cechy charakterystyczne sukcesora/CEO a ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw - dostępne wyniki badań Podstawy empirycznej analizy wpływu orientacji przedsiębiorczej sukcesora na internacjonalizację przedsiębiorstwa rodzinnego Koncepcja badania empirycznego wpływu orientacji przedsiębiorczej sukcesora pochodzącego z rodziny na internacjonalizację przedsiębiorstwa rodzinnego Założenia teoretyczne badania wpływu orientacji przedsiębiorczej sukcesora na internacjonalizację przedsiębiorstwa rodzinnego Założenia metodyczne dla badania „Next Generation Perspecive" Sposoby pomiaru internacjonalizacji zastosowane w badaniu . Orientacja przedsiębiorcza sukcesora pochodzącego z rodziny Czynniki wpływające na zależność pomiędzy orientacją przedsiębiorczą sukcesora pochodzącego z rodziny a internacjonalizacją przedsiębiorstwa rodzinnego Relacje wewnątrzrodzinne jako moderator orientacji przedsiębiorczej sukcesora w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego Obecność menedżerów zewnętrznych jako moderator orientacji przedsiębiorczej sukcesora pochodzącego z rodziny w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego Kontekst biznesowy jako moderator orientacji przedsiębiorczej sukcesora w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego Przynależność do sieci społecznych oraz kontakty jako moderator orientacji przedsiębiorczej sukcesora pochodzącego z rodziny w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego 160 . Populacja i dobór próby Dobór i charakterystyka zmiennych badawczych Przebieg badania empirycznego Zastosowane narzędzie badawcze . Zastosowane w badaniu metody analizy Orientacja przedsiębiorcza sukcesora a internacjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego - wyniki badań własnych Statystyczna charakterystyka sukcesorów oraz przedsiębiorstw rodzinnych, którzy wzięli udział w badaniu Czynniki wpływające na orientację przedsiębiorczą sukcesora
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 37
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 323-324.
Dla praktyków, jak i teoretyków zajmujących się zagadnieniami internacjonalizacji przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 135688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [367]-400. Netogr., wykaz aktów prawnych s. 400. Indeks.
Dla menedżerów, kierowników, specjalistów działów marketingu i sprzedaży oraz pracowników naukowych i studentów uczelni ekonomicznych.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 155 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: V G 67
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139416 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja przygotowana w ramach projektu "Młodzi projektują zarządzanie".
Bibliogr. s. 119-128.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143635 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-[205].
Dla osób zajmujących się zagadnieniami marketingu i handlu międzynarodowego oraz tworzeniem strategii marketingowych przedsiębiorstw.
Sygnatura czytelni BWZ: VIII A 95
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5077 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla kadry naukowej i studentów uczelni ekonomicznych, praktyków i zainteresowanych tematyką zarządzania międzynarodowego.
Ścieżki internacjonalizacji przedsiębiorstw - czy istnieje polski model ekspansji? Bariery internacjonalizacji z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw Formy ekspansji międzynarodowej Przegląd teorii internacjonalizacji Przydatność teorii internacjonalizacji do wyjaśniania ekspansji MŚP . Próby teoretycznego wyjaśnienia międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw z gospodarek rozwijających się Strategie internacjonalizacyjne polskich przedsiębiorstw - wyniki opublikowanych badań Sposoby internacjonalizacji - analiza studiów przypadków polskich firm Internacjonalizacja jako droga do innych celów strategicznych - Mechtex Sp. z o.o Uczestnictwo w sieci międzynarodowej - CCC S.A Dynamiczna ekspansja - born global (Booksy) W poszukiwaniu zagranicznego partnera - racjonalizm czy ograniczona racjonalność? Teoretyczne podstawy wyboru partnera zagranicznego Metodyka wyboru partnera zagranicznego Gelg Sp. z o.o. - studium przypadku . Partners in Progress Sp. z o.o. i Bullet Solutions Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw Teoretyczne koncepcje czynników międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw W poszukiwaniu źródeł międzynarodowej konkurencyjności - metodyka i próba badawcza Zestawienie kluczowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw - wyniki badań Model polskich przedsiębiorstw szybko rosnących Dyskusja wokół modeli ponadprzeciętnego wzrostu przedsiębiorstw Międzynarodowa współpraca konkurentów - polskie przejawy kooperencji Kooperencja - podstawowa charakterystyka Kooperencja w ujęciu teoretycznym Teoria gier . Model PARTS . Teoria kosztów transakcyjnych (TKT) Teoria zasobowa Teoria kapitału społecznego Warunki trwałości i sukcesu kooperencji Kooperencja międzynarodowa - szansa, wyzwanie czy dodatkowe trudności? Obszary międzynarodowej współpracy konkurentów - analiza studiów przypadków spoza Polski Badania i rozwój - przesłanka łączenia zasobów Badania i rozwój - przesłanka tworzenia zasobów Budowa wspólnych sieci produkcji i dystrybucji Wspólne kampanie marketingowe Międzynarodowa kooperencja z polskiej perspektywy Międzynarodowa kooperencja polskich przedsiębiorstw - studia przypadków Zelmer S.A. i Philips NV Selvita S.A. i Berlin-Chemie AG (koncern Menarini) BlueStream i Mintie Corporation of Scandinavia AS Rodzinni giganci - ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych Wprowadzenie do tematyki Przedsiębiorstwa rodzinne - istota i cechy charakterystyczne Przedsiębiorstwa rodzinne w świetle teorii zarządzania Teoria zasobowa Teoria agencji Typy przedsiębiorstw rodzinnych Proces sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych Podejście do internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw rodzinnych - analiza studiów przypadków Strategia internacjonalizacji firmy INGLOT Strategia internacjonalizacji firmy Drutex S.A. Strategia internacjonalizacji firmy Grupa Nowy Styl Strategia internacjonalizacji firmy VOX Znaczenie przywództwa w zarządzaniu międzynarodowym - przykłady polskich przedsiębiorstw Kompetencje przywódcze Wyznaczenie kierunku jako kluczowa rola przywódcy Przyjmowanie szerokiej perspektywy Zarządzanie oparte na zadowoleniu klienta Przewodzenie zmianom Budowanie przedsiębiorstwa opartego na wartościach Zarządzanie różnorodnością Budowanie marki osobistej lidera Planowanie sukcesji Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw Rozwój badań w dziedzinie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach Wpływ internacjonalizacji na kształtowanie funkcji personalnej małych i średnich przedsiębiorstw Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie personelem w ma¬łych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce - analiza studiów przypadków Przedsiębiorstwo rodzinne „Moda” Przedsiębiorstwo rodzinne DARPOL Sp. z o.o. Sp.k. Możliwości pozyskania kapitału udziałowego przez małe i średnie przedsiębiorstwa na europejskich rynkach giełdowych Pojęcie luki kapitałowej Alternatywny system obrotu jako kanał dostępu do kapitału udziałowego dla małych i średnich przedsiębiorstw Wybrane europejskie rynki giełdowe dla małych i średnich przedsiębiorstw Alternatywny system obrotu w Polsce - rynek NewConnect. Alternatywny system obrotu w Niemczech Alternatywny system obrotu w Wielkiej Brytanii - AIM (Alternative Investment Market) Alternatywny system obrotu w Austrii - Dritter Markt . Alternatywny system obrotu w Rumunii - BVB AeRO Emitenci alternatywnych rynków akcji - przykłady Znaczenie nowych mediów i komunikacji marketingowej w zarządzaniu międzynarodowym Istota i znaczenie komunikacji marketingowej Komunikacja marketingowa na rynkach B2B i B2C Nowe media a zmiany w komunikacji marketingowej Cechy i znaczenie nowych mediów w komunikacji marketingowej Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C - analiza studiów przypadków Lego (B2C, B2B) Nike (B2C) Toshiba (B2B) Kukliki FeltDesign Studio (B2C) Reserved (B2C) Nowe podejście do innowacji szansą na rozwój partnerstw strategicznych pomiędzy uniwersytetami i firmami w sektorze biofarmaceutycznym
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 362 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147020 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 352-383.
Dla menedżerów, a także pracowników naukowych, doktorantów i studentów.
ISTOTA I PODSTAWOWE STRATEGIE KONKURENCJI W TEORII I PRAKTYCE ZARZĄDZANIA 1.1. Pojęcie konkurencji i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 1.1.1. Geneza i istota konkurencyjności 1.1.2. Poziomy i czynniki kształtujące model konkurencyjności 1.2. Składniki konkurencyjności organizacji 1.2.1. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.2.2. Koncepcje i źródła przewagi konkurencyjnej 1.2.3. Struktura instrumentów konkurowania 1.2.4. Determinanty pozycji konkurencyjnej 1.3. Powiązania sieciowe w tworzeniu przewagi konkurencyjnej 1.3.1. Koncepcje powiązań sieciowych przedsiębiorstw 1.3.2. Kluczowe parametry relacji sieciowych 1.3.3. Rodzaje i zakres współpracy sieciowej 1.4. Strategie konkurencji organizacji sieciowych 1.4.1. Istota strategii konkurencji 1.4.2. Klasyfikacja strategii konkurencji organizacji sieciowych 1.4.2. Marketingowe strategie konkurencji ISTOTA I ROLA MIĘDZYNARODOWYCH GRUP I KORPORACJI HOTELARSKICH 2.1. Istota i cechy hotelarstwa 2.1.1. Pojęcie i znaczenie hotelarstwa 2.1.2. Parametry usług hotelarskich 2.2. Miejsce hotelarstwa w strukturze gospodarki turystycznej 2.3. Formy turystyki a główne rodzaje obiektów hotelarskich 2.4. Główne komponenty współczesnego hotelarstwa 2.4.1. Hotel niezależne i ich rola na rynku turystycznym 2.4.2. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju 2.4.3. Korporacje hotelowe – istota, cechy, rodzaje 2.5. Metody rozwoju korporacji hotelowych 2.6. Rola międzynarodowych grup i korporacji hotelowych na rynku turystycznym STRATEGIE KONKUROWANIA GRUP I KORPORACJI HOTELOWYCH NA RYNKU MIĘDZYNARODOWYM 3.1. Proces internacjonalizacji w hotelarstwie 3.1.1. Pojęcie internacjonalizacji 3.1.2. Czynniki internacjonalizacji 3.1.3. Motywy internacjonalizacji w hotelarstwie 3.1.4. Sposoby ekspansji przedsiębiorstw hotelowych na rynki zagraniczne 3.2. Metody konkurowania na rynku usług hotelarskich w warunkach globalizacji 3.2.1. Istota globalizacji 3.2.2. Konkurencja w warunkach procesu globalizacji 3.3. Źródła przewagi konkurencyjnej na rynku hotelarskim 3.3.1. Potencjał zasobowy przedsiębiorstw hotelarskich 3.3.2. Wiedza jako niematerialny zasób korporacji hotelowych 3.3.3. Marka i jej wizerunek jako instrument konkurowania korporacji hotelowych 3.4. Marketing w tworzeniu przewagi konkurencyjnej 3.4.1. Instrumenty i strategie marketingu zewnętrznego korporacji hotelowych 3.4.2. Marketing wewnętrzny współczesnych korporacji hotelowych TWORZENIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEZ MIĘDZYNARODOWE GRUPY I KORPORACJE HOTELOWE 4.1. Uwarunkowania rozwoju hotelarstwa w Polsce 4.2. Baza noclegowa Polski na tle krajów Unii Europejskiej 4.3. Kierunki rozwoju działalności międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku polskim 4.4. Motywy, zakres oraz formy wejścia międzynarodowych korporacji hotelowych na polski rynek 4.5. Geograficzne kierunki lokalizacji hoteli 4.6. Preferowane segmenty rynku korporacji hotelowych 4.7. Źródła przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych STRATEGIA OBNIŻANIA KOSZTÓW I KONKUROWANIA POD WZGLĘDEM CENY. STUDIUM PRZYPADKU KORPORACJI ACCORHOTELS 5.1. Pozycja korporacji Accorhotels na świecie 5.2. Zasoby niematerialne korporacji Accorhotels jako instrument konkurowania na polskim rynku 5.3. Analiza i ocena strategii przyjętej przez korporację Accorhotels na polskim rynku
Sygnatura czytelni BWF: XII L 85
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8548 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności