Przedsiębiorstwo rodzinne
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(17)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(8)
Artykuły
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Biblioteka Międzywydziałowa
(4)
Biblioteka WEiZ
(9)
Autor
Sadkowska Joanna
(2)
Safin Krzysztof
(2)
Andersen Jens (1955- )
(1)
Barabasz Krystyna
(1)
Czapla Karolina (1981- )
(1)
Czarnota Jerzy Lech
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Haber-Biały Justyna
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hoffmann Urszula
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Koładkiewicz Izabela
(1)
Lewandowska Adrianna
(1)
Lubowicka Agata (1979- )
(1)
Ludzis-Todorov Agata
(1)
Marjański Andrzej
(1)
May Peter (1958- )
(1)
Moszkowicz Mieczysław
(1)
Pizło Wojciech
(1)
Surdej Aleksander (1961- )
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Trzebiatowski Szymon
(1)
Wach Krzysztof
(1)
Zawadka Małgorzata
(1)
Żukowska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Dania
(1)
Grójec (Polska ; region)
(1)
Warka (Polska ; region)
(1)
Gatunek
Monografia
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Historia
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(2)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Historia LEGO : opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie / Jens Andersen ; tłumaczenie: Justyna Haber-Biały, Agata Lubowicka. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2022. - 494, [2] strony : faksymilia, fotografie, ilustracje, portrety, tablica genealogiczna ; 25 cm.
Tytuł oryginału: Et liv med LEGO.
Bibliografia, netografia na stronach 491-494. Indeks.
LEGO. I chyba nie trzeba mówić już nic więcej. Każdy je zna. Każdy się nim bawił. Każdy kupił kiedyś na prezent. I prawie każdy na swój sposób je kocha. „Historia LEGO” to niezwykła opowieść o trzech pokoleniach, które od dziewięćdziesięciu lat tworzą jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Książka Jensa Andersena, wybitnego duńskiego biografa i dziennikarza, to nie tylko inspirująca historia rozwoju globalnej firmy, ale przede wszystkim fascynująca opowieść o wyjątkowej rodzinie, która prawie od stulecia walczy o prawo do nieskrępowanej zabawy. Biografia LEGO, bogato ilustrowana wcześniej niepublikowanymi zdjęciami, jest wspaniałą propozycją zarówno dla fanów LEGO, którzy chcieliby poznać kulisy powstania swoich ulubionych klocków, jak i dla wszystkich, którzy chcieliby zgłębić i zrozumieć ten światowy fenomen. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152917 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie reputacją firm rodzinnych / Zdzisława Dacko-Pikiewicz. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 252, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 229-248.
Reputacja - znaczenie dla współczesnej organizacji Teoretyczno-poznawcze aspekty reputacji ; Tożsamość przedsiębiorstwa w aspekcie procesu zarządzania Wizerunek i reputacja - współzależność pojęć Kryteria i wyznaczniki decydujące o reputacji firmy . Obszary determinujące reputację przedsiębiorstw rodzinnych Charakter przedsiębiorstw rodzinnych Wartości jako fundament reputacji przedsiębiorstw rodzinnych Kapitał relacyjny oraz wizerunek właściciela i rodziny generatorem wartości budujących reputację Budowanie reputacji przedsiębiorstwa rodzinnego na podstawie koncepcji CSR Problem sukcesji a reputacja przedsiębiorstwa rodzinnego Koncepcja zarządzania reputacją przedsiębiorstw rodzinnych Zasady zarządzania reputacją Operacjonalizacja zarządzania reputacją przedsiębiorstw rodzinnych Koncepcja zarządzania reputacją przedsiębiorstw rodzinnych Etapy zarządzania reputacją przedsiębiorstw rodzinnych Znaczenie wartości w zarządzaniu reputacją firmy rodzinnej Identyfikacja obszarów determinujących reputację Strategia budowania reputacji Pomiar reputacji Zarządzanie reputacją przedsiębiorstw rodzinnych w świetle badań empirycznych Prezentacja wyników badań zarządzania reputacją firm rodzinnych Zorientowanie na interesariuszy Znajomość czynników wpływających na reputację Komunikacja z interesariuszami Strategia budowania reputacji Wartość reputacji przedsiębiorstw w ocenie respondentów Wpływ reputacji na sytuację przedsiębiorstwa Trwałość zarządzania reputacją w kontekście zmiany międzypokoleniowej w opinii badanych Ocena, wnioski i rekomendacje dla zarządzania reputacją firm rodzinnych... Ocena zarządzania reputacją firm rodzinnych Wnioski teoretyczne Rekomendacje praktyczne wykorzystania koncepcji zarządzania reputacją firm rodzinnych
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 44
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152952 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6526 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 229-258.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, przedsiębiorców rodzinnych i podmiotów internacjonalizujących swoją działalność.
Teoretyczne podstawy przedsiębiorstw rodzinnych Teoria agencji Teoria stewardship Teoria społeczno-emocjonalnego bogactwa (Socioemotoional wealth, SEW) Teoria zasobowa Teoria przedsiębiorczości Istota przedsiębiorstw rodzinnych Wybrane podejścia do definiowania przedsiębiorstw rodzinnych Cechy szczególne przedsiębiorstw rodzinnych Zaangażowanie rodziny według skali F-PEC Rodzina w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa Kontrola przedsiębiorstwa w rękach rodziny Unikatowe cechy przedsiębiorstw rodzinnych Modele kołowe wpływu rodziny na przedsiębiorstwo Kultura przedsiębiorstwa rodzinnego Przedsiębiorstwa rodzinne na świecie i w Polsce Przedsiębiorstwa rodzinne na świecie Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych Istota sukcesji Fazy procesu sukcesji Etap przed sukcesją . Planowanie sukcesji Zarządzanie sukcesją . Etap po sukcesji . Wpływ procesu sukcesji na finanse przedsiębiorstwa rodzinnego Determinanty procesu sukcesji Czynniki warunkujące powodzenie procesu sukcesji . Bariery procesu sukcesji Sukcesor w procesie sukcesji Motywacja sukcesora . Zaangażowanie sukcesora Wykształcenie sukcesora i doświadczenie poza przedsiębiorstwem rodzinnym Rozwój i wynagrodzenie sukcesora (własna analiza korzyści sukcesyjnych) Szkolenie, kompetencje oraz umiejętności Specyfika badań na temat sukcesji w Polsce Sylwetka sukcesora w polskich przedsiębiorstwach rodzinnych w świetle raportów firm konsultingowych Transfer międzypokoleniowy w świetle międzynarodowego projektu STEP Umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw rodzinnych Istota internacjonalizacji przedsiębiorstw Przegląd teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw wykorzystywanych w badaniach dotyczących ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw rodzinnych . Model uppsalski Podejście sieciowe Eklektyczna teoria Dunninga . Przedsiębiorczość międzynarodowa Specyfika internacjonalizacji przedsiębiorstw rodzinnych w świetle wybranych badań Zasoby i cechy charakterystyczne przedsiębiorstw rodzinnych a internacjonalizacja . Własność Zaangażowanie rodziny Długoterminowa orientacja Proces internacjonalizacji Internacjonalizacja a sukcesja - wybrane wyniki badań Cechy charakterystyczne sukcesora/CEO a ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw - dostępne wyniki badań Podstawy empirycznej analizy wpływu orientacji przedsiębiorczej sukcesora na internacjonalizację przedsiębiorstwa rodzinnego Koncepcja badania empirycznego wpływu orientacji przedsiębiorczej sukcesora pochodzącego z rodziny na internacjonalizację przedsiębiorstwa rodzinnego Założenia teoretyczne badania wpływu orientacji przedsiębiorczej sukcesora na internacjonalizację przedsiębiorstwa rodzinnego Założenia metodyczne dla badania „Next Generation Perspecive" Sposoby pomiaru internacjonalizacji zastosowane w badaniu . Orientacja przedsiębiorcza sukcesora pochodzącego z rodziny Czynniki wpływające na zależność pomiędzy orientacją przedsiębiorczą sukcesora pochodzącego z rodziny a internacjonalizacją przedsiębiorstwa rodzinnego Relacje wewnątrzrodzinne jako moderator orientacji przedsiębiorczej sukcesora w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego Obecność menedżerów zewnętrznych jako moderator orientacji przedsiębiorczej sukcesora pochodzącego z rodziny w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego Kontekst biznesowy jako moderator orientacji przedsiębiorczej sukcesora w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego Przynależność do sieci społecznych oraz kontakty jako moderator orientacji przedsiębiorczej sukcesora pochodzącego z rodziny w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego 160 . Populacja i dobór próby Dobór i charakterystyka zmiennych badawczych Przebieg badania empirycznego Zastosowane narzędzie badawcze . Zastosowane w badaniu metody analizy Orientacja przedsiębiorcza sukcesora a internacjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego - wyniki badań własnych Statystyczna charakterystyka sukcesorów oraz przedsiębiorstw rodzinnych, którzy wzięli udział w badaniu Czynniki wpływające na orientację przedsiębiorczą sukcesora
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 37
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
MAKARCZYKOWIE. Skarb Matki Małgorzata Zawadka KRYSTIAN. Zaczęło się od małego warsztatu czapniczego Urszula Hoffmann ANRO. Twój partner na drodze do poprawy bezpieczeństwa Małgorzata Zawadka AUTOKLINIKA. Można na nich liczyć w każdej sytuacji Małgorzata Zawadka BIURO TURYSTYKI KWALIFIKOWANEJ „ONDRASZEK". Podróżowanie to życie Urszula Hoffmann CAFE MARZENIE. Jest tylko jedna taka kawiarnia Małgorzata Zawadka COACHOWNIA. Specjaliści od zmiany Małgorzata Zawadka, Magdalena Doliwa-Górska EDULA. Wszystko o edukacji naszych dzieci Małgorzata Zawadka GARAGE CREATIVE. Zero ograniczeń, po prostu twórczość Małgorzata Zawadka GELG. Pracujemy w metalu Urszula Hoffmann, Katarzyna Gierczak-Grupińska GOODWAY. Zdrowy biznes Królów Urszula Hoffmann HAES. Wirtuozi koloru Małgorzata Zawadka HYDROMONT. By niczego nie poprawiać Urszula Hoffmann LOGOS CE. Drzwi do dorosłości Małgorzata Zawadka PHU EWA POMES. Szczypta szaleństwa i odrobina ryzyka Urszula Hoffmann PŁUCIENNIK, FIRMA STOLARSKA. Technolodzy drewna Urszula Hoffmann PRACOWNIA REGISTER. Jak ma wyglądać książka Małgorzata Zawadka, Jacek Gruszczyński ROŻEK BROKERS GROUP. Z rodziną najbezpieczniej Małgorzata Zawadka SĄDECKI BARTNIK. Miód - natury cud Małgorzata Zawadka SIL-MACH. Nie ma rzeczy, której nie zrobią sami Małgorzata Zawadka STUDIO TECHNIK CYFROWYCH. Siła tkwi w jakości Urszula Hoffmann WAMECH. Życzymy Wam wszystkiego na kołach! Urszula Hoffmann ZAJAZD ZAGŁOBA. Nie interesowała mnie przeciętność Urszula Hoffmann
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148145 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Inteligentny rozwój firmy rodzinnej a współczesne wartości / Jan Klimek. - Warszawa : Difin, 2019. - 296 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [278]-294.
Specyfika firm rodzinnych Istota firmy rodzinnej Zarządca firmy rodzinnej – charyzmatyczny przywódca i autorytet Przywiązanie do tradycji pokoleniowej – cechą firm rodzinnych Znaczenie sukcesji dla trwałego funkcjonowania firm rodzinnych Firma rodzinna konkurencyjna Kondycja, szanse, zalety i wady firm rodzinnych Poziom umiędzynarodowienia rodzinnego biznesu Uwarunkowania działalności firm rodzinnych Innowacje w sektorze firm rodzinnych Innowacyjność polskich firm rodzinnych Koncepcja otwartych innowacji Przypadek 1 – firma rodzinna dr Irena Eris SA Przypadek 2 – firma rodzinna Makarczykowie z branży kosmetycznej Przypadek 3 – firma kosmetyczna Laboratorium Kosmetyczne AVA Przypadek 4 – firma rodzinna Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków sp. z o.o. Przypadek 5 – firma rodzinna L’Oréal (oddział w Polsce) Syntetyczne ujęcie wyników analizy firm Najbardziej innowacyjne firmy rodzinne w Polsce Zarządzanie talentami w firmach rodzinnych Geneza zarządzania talentami Rekrutacja pracowników Zasoby – podstawowe jednostki kreowania wartości firmy Strategia zarządzania talentami Analiza wyników badań zarządzania talentami w firmach rodzinnych Przemysł inteligentny nadzieją dla firm rodzinnych Rola nauki w rozwoju gospodarczym Przemysł 4.0 jako pojęcie nowej rzeczywistości Korzyści i obawy dotyczące Przemysłu 4.0 Przemysł 4.0 jako szansa dla firm rodzinnych Etyka w firmach rodzinnych a współczesny biznes Czy etyczność popłaca? Rola etyki biznesu Czy tworzyć kodeksy etyczne? Wartości etyczne, którymi kierują się firmy rodzinne Wiarygodność i zaufanie to podstawa Dysfunkcje i patologie etyczne w firmach rodzinnych Firma rodzinna a jej społeczna odpowiedzialność Współczesna interpretacja odpowiedzialności biznesu Oczekiwania i korzyści przedsiębiorstw Postęp cywilizacji a etyka biznesu Humanizacja działalności biznesowej Warunki społecznej odpowiedzialności firm rodzinnych Jakie narzędzia służą do prowadzenia odpowiedzialnej firmy rodzinnej? Jakie korzyści przyniesie firmie rodzinnej prowadzenie odpowiedzialnego biznesu? Wartości na poziomie przedsiębiorstwa – uwagi ogólne Zasady etyczne w określonych środowiskach zawodowych Wartości nieetyczne w biznesie Korupcja Mobbing Fałszowanie składu produktu i jego planowane postarzanie Zmowy cenowe Eksperymenty na zwierzętach Słowo o „agresywnej” reklamie Uwagi nie tylko dla biznesu o charakterze rodzinnym Gospodarka „otwartych oczu” – sposobem na kryzys wartości
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 39
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania według siedziby wydawcy.
Bibliografia, netografia na stronach 243-256.
Strategia indywidualna - wszystko zależy od właściciela Firmy rodzinne są inne, czyli czym tak naprawdę zarządzasz Fakty i mity przedsiębiorczości rodzinnej Firmy rodzinne to nie druga liga ani średnia klasa Syndrom Buddenbrooków to wyzwanie nie tylko dla firm rodzinnych Przedsiębiorstwa rodzinne nie są „dobre” tylko dlatego, że są rodzinne Własność kluczem do odmienności Własność dominująca Rodzina Aspekt wielopokoleniowy Przedsiębiorstwa rodzinne a rodzina przedsiębiorców Po co właścicielowi własna strategia? Historia o drodze na szczyt i upadku rodziny Strategie zarządzania przedsiębiorstwem to za mało Przenikanie się dwóch światów Strategia indywidualna właściciela Strategia rodziny „rodzinność” wpływa na biznes? Odwagi! Rodzinne mogą być silniejsze niż nierodzinne! Słabsze, bo... mają za sobą rodzinę Konflikt pryncypał - agent Firmy rodzinne to maratończycy Konkluzja Trójwymiarowy model - punkt wyjścia do lepszego rozumienia przedsiębiorstw rodzinnych Rodzaje własności rodzinnej (struktura własnościowa Sposób inwestowania rodziny (struktura przedsiębiorstwa) Sposób ingerencji rodziny w sprawy firmy (struktura ładu) Praca z trójwymiarowym modelem rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego Strategie rodzinne - poszukaj własnych odpowiedzi Ilu właścicieli może mieć jedna firma? Kto może zostać właścicielem? Kto jeszcze należy do rodziny właścicielskiej? Czy warto być rodziną przedsiębiorców? Priorytet interesów rodziny czy priorytet interesów firmy? Specjalizacja czy dywersyfikacja? Jakie przyjąć zasady polityki finansowo-operacyjnej? Jak zorganizować zależności między firmą a rodziną? Jak zorganizować zarządzanie firmą? . Jak sprawować kontrolę? Jak przeprowadzić sukcesję? Ład rodzinny Wzajemne relacje Reprezentowanie firmy na zewnątrz, spójność w zachowaniu Sytuacje kryzysowe i łagodzenie konfliktów Cztery obszary wspólnej aktywności Role w rodzinie biznesowej Uregulowanie wzajemnych stosunków między właścicielami Znaczenie Konstytucji Firmy Rodzinnej Strategia biznesu Biznes oparty na wartościach Znaczenie wartości w firmie rodzinnej Odkodowanie tego, co rzeczywiście ważne Harmonizacja wartości Strategiczna układanka w biznesie rodzinnym Typowe atrybuty firm rodzinnych - strategiczna pozycja wyjściowa Czy strategie biznesu w czasie chaosu są jeszcze potrzebne? Strategiczne wyzwania firm rodzinnych Interesariusze w procesie strategicznym Operacjonalizacja strategii biznesowej Czy firma rodzinna z opracowaną strategią jest skuteczna Praktyczne wskazówki zarządzania strategicznego w firmach rodzinnych Zacznij od wartości i zdefiniuj kulturę organizacji . Określ wspólną wizję rozwoju Wybierz odpowiedni rynek Wykorzystaj walor własności Bądź bliżej klienta . Łam zasady Wypracuj atrybuty konkurencyjności, które trudno skopiować Nigdy nie składaj broni Przechytrz cykl życia Pomnażaj zamiast przejmować Dziel sukces, nie władzę Wdrażanie strategii - struktury, zadania i sposób pracy Dlaczego ład korporacyjny ma znaczenie Ład korporacyjny w przedsiębiorstwie rodzinnym Członkowie rodzin na stanowiskach - przekleństwo czy błogosławieństwo? Ciągłość zarządzania - ale nie za długo . Odpowiedni profil osobowościowy - przedsiębiorca i powiernik w jednej osobie Narzędzia zarządzania - dobry przykład i systemy profesjonalne Zabezpieczenie szans i ryzyka Współdziałanie organów Czas na zmianę paradygmatu
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 38
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6031 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 2 pt.: Gospodarowanie w sadownictwie Grójca i Warki : społeczno-ekonomiczne uwarunkowania rozwoju gospodarstw domowych : raport z badań jakościowych / pod red. Wojciecha Pizło.
Praca wykonana w ramach grantu pt.: Gospodarowanie zasobami społeczno-ekonomicznymi z rejonu Grójca i Warki - przykład rodzinnych gospodarstw sadowniczych.
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BMW: III D 6,1 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 13236 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura ryzyka w przedsiębiorstwach rodzinnych / Joanna Sadkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, copyright 2021. - 349, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony [300]-335.
Rozdział 1. Ryzyko – perspektywa zarządzania 1.1. Istota i rodzaje ryzyka 1.2. Ryzyko a niepewność 1.3. Wybrane aspekty zarządzania ryzykiem 1.4. Zarządzanie ryzykiem a budowanie wartości Rozdział 2. Kultura ryzyka 2.1. Kultura ryzyka – dylematy definicyjne 2.2. Kultura ryzyka w przedsiębiorstwie – analiza bibliometryczna 2.3. Istota kultury ryzyka w przedsiębiorstwie 2.4. Budowanie kultury ryzyka w przedsiębiorstwie Rozdział 3. Przedsiębiorstwo rodzinne – analiza teoriopoznawcza 3.1. Przedsiębiorstwo rodzinne – dylematy definicyjne 3.2. Klasyfikacje przedsiębiorstw rodzinnych 3.3. Specyfika działalności przedsiębiorstw rodzinnych 3.4. Przedsiębiorstwa rodzinne w państwach Europy Środkowo-Wschodniej Rozdział 4. Kultura organizacyjna przedsiębiorstw rodzinnych 4.1. Kultura organizacyjna – wyzwania poznawcze 4.2. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa a realizacja pojedynczych operacji biznesowych i złożonych przedsięwzięć 4.3. Kultura organizacyjna przedsiębiorstw rodzinnych – analiza zrealizowanych badań 4.4. Metody poznawania kultury w przedsiębiorstwach rodzinnych – przegląd badań Rozdział 5. Kształtowanie się kultury ryzyka w podmiotach rodzinnych 5.1. Kultura ryzyka w przedsiębiorstwie rodzinnym – specyfika, uwarunkowania, oddziaływanie 5.2. Wymiary kultury ryzyka w przedsiębiorstwie rodzinnym 5.3. Rodzaje kultury ryzyka w przedsiębiorstwie rodzinnym 5.4. Kultura ryzyka w przedsiębiorstwie rodzinnym jako źródło ryzyka Rozdział 6. Metodyczna koncepcja badań 6.1. Identyfikacja empirycznej luki badawczej 6.2. Problem badawczy, cel pracy i pytania badawcze 6.3. Problem badawczy a tło paradygmatyczne 6.4. Dobór metod w studiach empirycznych 6.5. Metoda studium przypadku w badaniu zagadnień kulturowych 6.6. Realizacja postępowania badawczego w badanych przedsiębiorstwach Rozdział 7. Kultura ryzyka w przedsiębiorstwie rodzinnym – ujęcie modelowe i empiryczne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150637 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kulturowe aspekty zarządzania projektami w przedsiębiorstwach rodzinnych / Joanna Sadkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 218 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia, netografia i wykaz aktów prawnych na stronach 194-215.
Znaczenie projektu w osiąganiu celów przedsiębiorstwa 1.1. Istota i cele projektu 1.2. Projekt i jego klasyfikacje 1.3. Czynniki sukcesu projektu 1.4. Kulturowe uwarunkowania sukcesu projektu Rozdział 2. Zarządzanie projektami – kluczowe aspekty 2.1. Zarządzanie projektami – perspektywa przedsiębiorstwa 2.2. Zarządzanie projektami wobec wyzwań społecznych i środowiskowych 2.3. Znaczenie otoczenia w zarządzaniu projektami 2.4. Kształtowanie relacji z interesariuszami projektu Rozdział 3. Specyfika działalności przedsiębiorstw rodzinnych 3.1. Problemy definiowania przedsiębiorstw rodzinnych 3.2. Cechy przedsiębiorstw rodzinnych a ich klasyfikacje 3.3. Kluczowe aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych Rozdział 4. Kulturowe uwarunkowania zarządzania projektami w przedsiębiorstwach rodzinnych 4.1. Projekt i jego kontekst kulturowy 4.2. Istota kultury projektu 4.3. Uwarunkowania kultury projektu i jej oddziaływanie 4.4. Wymiary kultury projektu 4.5. Zarządzanie projektami w podmiotach rodzinnych ‒ przegląd badań Rozdział 5. Kulturowy kontekst zarządzania projektami w przedsiębiorstwach rodzinnych 5.1. Kulturowa perspektywa zarządzania projektami w przedsiębiorstwach rodzinnych – model teoretyczny 5.2. Kulturowe uwarunkowania zarządzania projektami ‒ studium przypadku przedsiębiorstwa A 5.3. Kulturowe aspekty zarządzania projektami ‒ studium przypadku przedsiębiorstwa B
Sygnatura czytelni BWZ: IX L 51
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6220 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, ISSN 0324-8445 ; nr 1179)
(Monografie i Opracowania, ISSN 0239-8532 ; nr 182)
Na książce wyłącznie błędny ISBN.
Bibliogr. s. [344]-357.
Sygnatura czytelni BMW: VI F 44(1179)(182) (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 26
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124661 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3527 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Pojęcie i specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego Pojęcie przedsiębiorstwo rodzinne w teorii i praktyce zarządzania Cechy przedsiębiorstwa rodzinnego Siły i słabości przedsiębiorstwa rodzinnego Różnorodność firm rodzinnych - źródła i modele Firmy rodzinne - czynniki warunkujące ich różnorodność Modele firm rodzinnych Konflikty w firmie rodzinnej i sposoby ich rozwiązywania Przyczyny i źródła konfliktów w organizacji Specyfika konfliktów w firmie rodzinnej Strategie rozwiązywania konfliktów w firmie rodzinnej System nadzoru w firmie rodzinnej System nadzoru w firmie rodzinnej - podstawowe charakterystyki Podsystem zarządzania rodziną i jego kluczowe elementy Podsystem nadzoru korporacyjnego i rada nadzorcza - jego podstawowy mechanizm Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwach rodzinnych Czynnik rodzinności a zarządzanie personelem w firmie rodzinnej Alokacja pracowników w przedsiębiorstwach rodzinnych Ocenianie pracowników w przedsiębiorstwach rodzinnych Wynagradzanie pracowników w przedsiębiorstwach rodzinnych Rozwój pracowników w przedsiębiorstwach rodzinnych Sukcesja jako etap w rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego Pojęcie i istota sukcesji Społeczne determinanty procesu sukcesji Uwarunkowania materialne i potencjał sukcesyjny Modele sukcesji przedsiębiorstwa rodzinnego Proces sukcesji wewnętrznej Sukcesja zewnętrzna Strategia rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego Istota strategii przedsiębiorstwa rodzinnego Proces tworzenia strategii firmy rodzinnej Decyzje strategiczne w warunkach ryzyka Społeczna odpowiedzialność biznesu - perspektywa firmy rodzinnej Społeczna odpowiedzialność biznesu - podstawowe zagadnienia Społeczno-emocjonalne bogactwo - siła sprawcza aktywności firmy rodzinnej w podejmowaniu działań społecznie odpowiedzialnych Zarządzanie interesariuszami w firmie rodzinnej - podstawowe wyzwania Wycena przedsiębiorstwa rodzinnego Cel wyceny a wartość przedsiębiorstwa Zasoby przedsiębiorstwa podlegające wycenie Standardowe metody wyceny przedsiębiorstw Logika finansowa firm rodzinnych Decyzje finansowe w przedsiębiorstwie Firma rodzinna jako podmiot decyzji finansowej Specyfika decyzji finansowych firm rodzinnych Specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego Nadzór w przedsiębiorstwie rodzinnym Sukcesja w przedsiębiorstwie rodzinnym Firma rodzinna a społeczna odpowiedzialność biznesu Polityka CSR w firmie rodzinnej Wycena i kontrola zarządcza przedsiębiorstwa rodzinnego Kontrola zarządcza przedsiębiorstwa
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 36
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5921 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
Bibliogr. s. 211-216.
Sygnatura czytelni BMW: VI F 41 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124660 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [139]-151.
Przedsiębiorczość i przedsiębiorstwo rodzinne w gospodarce rynkowej 1.1. Istota i specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego 1.2. Firmy rodzinne we współczesnej gospodarce 1.3. Rodzina jako pole pobudzające i ogniskujące działalność biznesową 1.4. Rodzinne grupy biznesowe 1.5. Zalety i wady firm rodzinnych Własność, kontrola i zarządzanie w przedsiębiorstwach rodzinnych 2.1. Firmy rodzinne w perspektywie teorii agencji 2.2. Problem transparentności firm rodzinnych 2.3. Problem zarządzania personelem w firmach rodzinnych 2.4. Finansowanie tworzenia i rozwoju firm rodzinnych 2.5. Zagraniczne inwestycje bezpośrednie a firmy rodzinne Sukcesja w przedsiębiorstwach rodzinnych 3.1. Sekwencja rozwojowa firm rodzinnych 3.2. Proces sukcesji w firmie rodzinnej 3.3. Wybór momentu sukcesji 3.4. Reguły dziedziczenia a rozwój firmy 3.5. Skutki sukcesji dla rozwoju firm rodzinnych Egzogeniczne uwarunkowania procesu sukcesji przedsiębiorstw w Unii Europejskiej 4.1. Sytuacja w zakresie sukcesji przedsiębiorstw w Unii Europejskiej 4.2. Kierunki ewolucji wspólnotowej polityki w zakresie sukcesji przedsiębiorstw 4.3. Krajowe instrumenty wsparcia sukcesji przedsiębiorstw Metodyka badania procesu sukcesji przedsiębiorstw rodzinnych 5.1. Podejścia badawcze do sukcesji przedsiębiorstw 5.2. Założenia modelu badawczego 5.3. Zastosowane metody i techniki badawcze Empiryczna analiza sukcesji przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce 6.1. Dobór i charakterystyka próby badawczej 6.2. Diagnoza struktury i tendencji rozwojowych firm rodzinnych w Polsce 6.3. Analiza ex post przeprowadzonych procesów sukcesyjnych 6.4. Analiza ex ante planowanych procesów sukcesyjnych 6.5. Analiza egzogenicznych uwarunkowań procesu sukcesji firm rodzinnych w Polsce
Sygnatura czytelni BMW: VI F 47 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124705 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekonomia)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 265-277. Indeks.
Przedsiębiorstwa rodzinne jako obiekt badań naukowych 1.1. Istota i definicje firm rodzinnych 1.1.1. Przegląd definicji przedsiębiorstwa rodzinnego 1.1.2. Rozważania nad definicją przedsiębiorstwa rodzinnego w Polsce 1.1.3. Istota przedsiębiorstw rodzinnych 1.2. Unikalne cechy firm rodzinnych – przejawy „rodzinności” biznesu oraz cele działalności 1.2.1. Zasobowe ujęcie rodzinności 1.2.2. Istota rodzinności w świetle teorii kapitału społecznego 1.2.3. Cele działalności przedsiębiorstw rodzinnych 1.3. Przedsiębiorstwo rodzinne w perspektywie czasowej 1.3.1. Cykl życia przedsiębiorstwa rodzinnego 1.3.2. Kryzysy i wyzwania związane z kolejnymi fazami rozwoju 1.3.3. Sukcesja w przedsiębiorstwie rodzinnym jako szansa na jego dalsze przetrwanie 1.4. Przedsiębiorstwa rodzinne w obliczu kryzysów zewnętrznych 1.4.1. Reakcje przedsiębiorstw rodzinnych na kryzysy zewnętrzne 1.4.2. Przewaga firm rodzinnych nad firmami nierodzinnymi w czasie kryzysu zewnętrznego 1.4.3. Znaczenie firm rodzinnych dla gospodarki 1.5. Wyniki ekonomiczne firm rodzinnych oraz nierodzinnych 1.5.1. Rodzaje badanych wyników ekonomicznych 1.5.2. Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw rodzinnych – przegląd badań zagranicznych 1.5.3. Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce – przegląd badań 1.5.4. Heterogeniczność przedsiębiorstw rodzinnych jako źródło różnic w osiąganych efektach ekonomicznych Rozdział 2. Profesjonalizacja i jej przejawy w firmie rodzinnej – ujęcie teoretyczne 2.1. Istota i pojęcie profesjonalizacji przedsiębiorstwa . 2.2. Profesjonalizacja przedsiębiorstw rodzinnych 2.3. Przejawy profesjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego 2.3.1. Zaangażowanie menedżerów zewnętrznych 2.3.2. Współpraca z zewnętrznymi organami doradczymi 2.3.3. Nadzór w firmie rodzinnej 2.3.4. Decentralizacja decyzji oraz aktywność organów zarządczych i kontrolnych 2.3.5. Formalizacja procesu planowania i kontroli 2.3.6. Formalizacja zarządzania zasobami ludzkimi 2.3.7. Poszerzanie wiedzy i doskonalenie kompetencji zarządu 2.4. Profesjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego z perspektywy teorii agencji 2.5. Profesjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego w ujęciu teorii służebności 2.6. Profesjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego w ujęciu teorii interesariuszy 2.7. Profesjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego w ujęciu teorii zasobowej Rozdział 4. Przejawy i profile profesjonalizacji w przedsiębiorstwach rodzinnych – wyniki badań własnych 4.1. Przejawy profesjonalizacji w badanych przedsiębiorstwach 4.1.1. Menedżerowie spoza rodziny 4.1.2. Doradztwo zewnętrzne w przedsiębiorstwie rodzinnym 4.1.3. Organy nadzorcze w przedsiębiorstwach rodzinnych 4.1.4. Komponenty family governance 4.1.5. Decentralizacja decyzyjności 4.1.6. Aktywność organów zarządczych oraz kontrolnych 4.1.7. Stosowanie sformalizowanych narzędzi planowania i kontroli 4.1.8. Wykorzystanie formalnych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi 4.1.9. Wiedza i kompetencje zarządu w przedsiębiorstwach rodzinnych 4.2. Typologia przedsiębiorstw rodzinnych pod względem sposobu ich profesjonalizacji 4.2.1. Identyfikacja typów przedsiębiorstw rodzinnych pod względem sposobu ich profesjonalizacji 4.2.2. Percepcja zakresu profesjonalizacji przez przedsiębiorstwa rodzinne Rozdział 5. Efekty ekonomiczne profesjonalizacji przedsiębiorstw rodzinnych 5.1. Wielkość przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.2. Wiek przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.3. Obecność drugiego pokolenia w przedsiębiorstwach rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.4. Wpływ rodziny na przedsiębiorstwa rodzinne o różnych profilach profesjonalizacji 5.5. Struktura majątku w przedsiębiorstwach rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.6. Struktura źródeł finansowania w przedsiębiorstwach rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.7. Płynność przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.8. Rentowność przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.9. Samoocena kondycji ekonomicznej przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.10. Reakcje na kryzys zewnętrzny w przedsiębiorstwach o różnych profilach profesjonalizacji Załącznik 1. Analizowane zmienne oraz testy statystyczne wykorzystane do weryfikacji hipotez Załącznik 2. Etapy gromadzenia danych do badania zasadniczego Załącznik 3. Profile profesjonalizacji przedsiębiorstw rodzinnych* – wyniki przeprowadzonych testów post hoc (test Gamesa–Howella lub test Hochberga) Załącznik 4. Samoocena poziomu profesjonalizacji wybranych obszarów działalności według zidentyfikowanych profili przedsiębiorstw* – wyniki przeprowadzonych testów post hoc Załącznik 5. Średnia wielkość przedsiębiorstw według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami Załącznik 6. Średni wiek przedsiębiorstw według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 7. Wpływ rodziny na różne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 8. Wartości wybranych kategorii aktywów według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 9. Wartości wybranych kategorii pasywów według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 10. Wartości wybranych miar rentowności według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 11. Samoocena kondycji ekonomicznej w przedsiębiorstwach o różnym profilu profesjonalizacji* – wyniki przeprowadzonych testów post hoc (test Gamesa–Howella lub test Hochberga)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 41
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6391 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności