Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(22)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(20)
Artykuły
(1)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Biblioteka Międzywydziałowa
(6)
Biblioteka WEiZ
(11)
Biblioteka WWFiF
(2)
Autor
Karczewski Leszek
(2)
Kretek Henryk
(2)
Barcik Agnieszka
(1)
Bieńkowska Beata (1969- )
(1)
Bojar Matylda
(1)
Dzień Mirosław (1965- )
(1)
Hejny Ludwik
(1)
Howaniec Honorata
(1)
Jamroży Agata
(1)
Jaworowicz Magdalena
(1)
Jaworowicz Piotr (medioznawstwo)
(1)
Kamiński Jacek (ekonomia)
(1)
Kiliańska Katarzyna
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Koczar Jakub
(1)
Krechowicz Maria
(1)
Krzysztofek Anna (ekonomia)
(1)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(1)
Maj-Waśniowska Katarzyna
(1)
Ostrowska Izabela (ekonomia)
(1)
Pietraszkiewicz Krzysztof (1955- )
(1)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(1)
Rogala Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Siemiński Marek (ekonomia)
(1)
Sitarz Patrycja
(1)
Siwek Bartłomiej
(1)
Stabryła-Chudzio Katarzyna
(1)
Strojna Gabriela
(1)
Suder Monika (ekonomistka)
(1)
Szostecka Paulina
(1)
Waliszewski Krzysztof
(1)
Waściński Tadeusz (1952- )
(1)
Wolak-Tuzimek Anna
(1)
Zaleśna Aleksandra
(1)
Śliwa Joanna (prawnik)
(1)
Żak Dominika (ekonomistka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(21)
angielski
(1)
Odbiorca
Doradcy finansowi
(1)
Farmaceuci
(1)
Pracownicy banków
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Czechy
(1)
Niemcy
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(14)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Normy
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [251]-266.
Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne wzorem współczesnych organizacji Etyczny i społeczny wymiar zarządzania współczesnymi organizacjami . Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w ujęciu teoretycznym Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw — w kierunku doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności Instrumenty doskonalenia systemów społecznej odpowiedzialności w kontekście ich integracji Lider procesu społecznej odpowiedzialności kluczowym podmiotem sprawczym tworzenia i rozwoju kapitału intelektualnego w organizacji . Kapitał intelektualny determinantą konstytuowania procesu doskonałości społecznej odpowiedzialności . Rola i atrybuty lidera w organizacjach społecznie odpowiedzialnych Zaufanie jako kluczowy element procesu dochodzenia do doskonałości społecznej odpowiedzialności Compliance instrumentem integrującym systemy społecznej odpowiedzialności w organizacji Compliance — pojęcie, znaczenie i aktualny stan rozwoju System zarządzania compliance w organizacjach społecznie odpowiedzialnych . Kultura i wartości compliance w organizacji Compliance w organizacji bankowej Aktualne problemy metodologiczne nauk o zarządzaniu w kontekście potrzeb badawczych podejmowanych w opracowaniu Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności w świetle badań empirycznych Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności — studium przypadku Przesłanki doboru przypadków do analizy i etapy badań jakościowych Charakterystyka/przebieg i wyniki I etapu badań jakościowych Charakterystyka/przebieg i wyniki II etapu badań jakościowych . Podsumowanie analizowanych przypadków. Dyskusja na temat uzyskanych wyników. Zdefiniowanie obszarów badawczych wraz z hipotezami dla badań ilościowych . Doskonałość systemów społecznej odpowiedzialności — badania ilościowe Model procesu dochodzenia do doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności. Rekomendacje dla praktyki zarządzania Założenia teoretyczne modelu Koncepcja autorskiego Modelu Dochodzenia do Doskonałości Systemów Społecznej Odpowiedzialności Doskonałość strategiczna Doskonałość przywództwa — lidera społecznej odpowiedzialności Doskonałość postaw i zachowań członków organizacji i innych interesariuszy oparta na wiarygodności — zaufaniu Doskonałość struktur organizacyjnych i systemów/instrumentarium zarządzania społeczną odpowiedzialnością
Sygnatura czytelni BMW: VI E 267 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX J 65
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147960 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6013 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia Naukowa / Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
Bibliografia przy rozdziale na stronie 98.
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu a Społeczna Gospodarka Rynkowa -ustrojowy i etyczny wymiar relacji: wnioski i rekomendacje Mirosław Dzień Ludwik Hejny Jerzy Winiarski Społeczna inżynieria biznesu - współczesne problemy i wyzwania z perspektywy koncepcji Społecznej Gospodarki Rynkowej: wnioski i rekomendacje Beata Bieńkowska Mirosław Dzień Ludwik Hejny Potrzeba pogłębionej analizy relacji „Społecznej odpowiedzialności biznesu" i „Społecznej inżynierii biznesu" opartej na koncepcji Społecznej Gospodarki Rynkowej i jej teoretycznej podstawy – ordoliberalizmu Historische Schule der Nationalokonomie und Ordoliberalismus - die Quellcn der Sozialen Marktwirtschaft Piotr Pysz Współczesny kryzys ekonomiczny społeczny i duchowy w świetle twórczości Wilhelma Ropke Grzegorz Szulczewski Was lernt uns das Buch? - Horst Friedrich Wiinsche, Ludwig Erhards Soziale Marktwirtschaft. Wissenschaftliche Grundlagen Politische Fehldeutungen" Józefa Famielec W kwestii wolności jednostki - kilka refleksji z perspektywy osobistych doświadczeń Andrzej Kowalski Trzy perspektywy: rynku, instytucjonalna i ordo w nowym podejściu do prowadzenia biznesu Andrzej Szplit „Społeczna odpowiedzialność" i „Społeczna inżynieria biznesu" - wzajemnerelacje z perspektywy koncepcji Społecznej Gospodarki Rynkowej i ordoliberalizmu Ludwik Hejny Problemy ładu społeczno-gospodarczego - współczesne tendencje i wyzwania wobec zjawiska „pomieszania porządków"Etyczny menedżer i wybrane patologie w organizacji Mirosław Dzień Przedsiębiorczość społeczna w Polsce - próba oceny działalności spółdzielni 131 socjalnych Beata Bieńkowska „Spółdzielnie socjalne" - bardziej społeczne niż rynkowe: przykład ”pomieszania porządków" i problem certyfikacji Ludwik Hejny Marcin Sanetra Ordo-poiemische Dienstleistungen Elżbieta Skąpska Die Share Economy (Ökonomie des Teilens) als neuer Trend im heutigen Wirtschafts- und Gesellschaftsleben Eugeniusz Gostomski Folgen des Brexit für die Wirtschaftsordnung in Europa Grażyna Wojtkowska-Lodej Zakończenie - próba syntezy kierunkowej Beata Bieńkowska Mirosław Dzień Ludwik Hejny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145538 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronach 297-298. U góry okładki: Menedżer XXI wieku.
Bibliografia przy pracach.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ W BIZNESIE 1.Definicje społecznej odpowiedzialności 1.1.Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw wybrane aspekty (Matylda 1.2.Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element strategii zarządzania reputacją firm (Marek Szczepański) 1.3.Oczekiwania i zaufanie - w kierunku modelu odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa (Maria Gagacka) 2.Uwarunkowania społecznej odpowiedzialności 2.1.Uwarunkowania społecznej funkcji przedsiębiorstw w gospodarce (Wiesław Janik) 2.2.Społeczny wymiar wybranych rozwiązań stosowanych w polityce gospodarczej (Jacek Witkowski) 2.3.„Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych" oraz „Global Compact" ONZ. Porównanie i próba oceny (Łukasz Nazarko) 2.4.Rozważania o potrzebie pomiaru efektywności organizacyjnej w konsekwencji wprowadzenia zasad CSR i jej pożytkach dla przedsiębiorstw (Aldona Frączkiewicz-Wronka, Sławomir Kantyka) 2.5.Odpowiedzialność biznesu wobec środowiska (Barbara Kozłowska) 2.6.Prawne i etyczne regulacje działalności lobbingowej (Magdalena Czerwińska) 3.Społeczna odpowiedzialność w małych i średnich przedsiębiorstwach 3.1.Społeczna rola i odpowiedzialność małych przedsiębiorstw (Jerzy Czupiał) 3.2.Małe i średnie przedsiębiorstwa - społeczna odpowiedzialność w biznesie (Jan Klimek) 4.Menedżer a społeczna odpowiedzialność 4.1.Dylematy kształtowania pożądanych kompetencji menedżerów współczesnych przedsiębiorstw (Jan Stachowicz) 4.2.Zrównoważony model sukcesu menedżera (Bolesław Rafał Kuc) 4.3.Odpowiedzialny menedżer XXI wieku - nowe wyzwania i odpowiedzi strategiczne (Grażyna Leśniak-Łebkowska) 4.4.Kapitał społeczny a kompetencje menedżerów (Agnieszka Sitko-Lutek) 4.5.Motywowanie społecznie odpowiedzialne (Żaneta Geryk) 4.6.Społeczna odpowiedzialność menedżera w kształtowaniu lokalnych sieci międzyorganizacyjnych (Zbigniew Olesiński, Anna Sabat) 4.7.Wyzwania stojące przed menedżerem XXI wieku - zarządzanie różnorodnością ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania wiekiem (Anna Krejner-Nowecka) 5.Studia przypadków społecznej odpowiedzialności 5.1.Koncepcja społecznej odpowiedzialności na przykładzie przedsiębiorstw województwa lubelskiego (Anna Żelazna-Blicharz) 5.2.Społeczna odpowiedzialność w biznesie - Zakłady Tytoniowe w Lublinie S.A. (Marek Maj, Robert Pietrzyk) 5.3.Społeczna odpowiedzialność producentów żywności ekologicznej (Piotr Bartkowiak, Anna Bartkowiak) 5.4.Czy uczelnia może być społecznie odpowiedzialna? (Marcin Geryk) 5.5.Rola rankingów szkół wyższych w planach edukacyjnych kandydatów a społeczna odpowiedzialność mediów (Andrzej Różański) 5.6.Społeczna rola przedsiębiorstw na przykładzie spółki Computerland S.A. (Artur Paździor) 5.7.Kryzys członkostwa w bankach spółdzielczych w Polsce (Tomasz Siudek) 5.8.Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako przesłanka jego rozwoju - badanie polskich studentów (Bogdan Nogalski, Anna Szpitter) 5.9.Społeczna odpowiedzialność w relacjach Polski z partnerami wschodnimi (Zofia Tomczonek) 5.10.Strategia społecznej odpowiedzialności w kształtowaniu stosunków gospodarczych Polski z wybranymi partnerami wschodnimi {Katarzyna Czerewacz) MENEDŻER XXI WIEKU 6. Menedżer XXI wieku 6.1.Współczesne podejście do zarządzama strategicznego w przedsiębiorstwie (Andrzej Żuk) 6.2.Społeczny wymiar zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie innowacyjnym (Maria Nowicka-Skowron, Marcin Kozak) 6.3.Zarządzanie innowacjami w Polsce w jednostkach badawczo-rozwojowych (Eliza Frejtag-Mika) 6.4.Zasoby niematerialne a strategia firmy (Urszula Skurzyńska-Sikora) 6.5.Społeczne aspekty w gospodarce sieciowej (Piotr Pachura, Felicjan Bylok) 6.6.Terotechnologia - nowoczesne metody zarządzania zasobami trwałymi (Małgorzata Sosińska Wit) 6.7.Partnerstwo nauki i praktyki w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem (Jolanta Staszewska) 6.8.Potencjał kapitałowy spółek pracowniczych (Elżbieta Maria Wrońska, Adam Pietras)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152235 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 233-252.
Społeczna odpowiedzialność biznesu - geneza, rola etyki w kształtowaniu się koncepcji Etyka a etyka w biznesie - wyjaśnienie pojęć Miejsce etyki biznesu w koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw Geneza społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli od filantropii do koncepcji zaangażowania społecznego Rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce Istota społecznej odpowiedzialności biznesu Współczesne rozumienie społecznej odpowiedzialności biznesu Interesariusze przedsiębiorstwa i ich miejsce w modelu społecznym przedsiębiorstwa Odpowiedzialność ekonomiczna a tworzenie wartości wspólnej . Zobowiązania biznesu w stosunku do środowiska naturalnego . „Dobre obywatelstwo" a zobowiązania wobec społeczności lokalnej Zaangażowanie kulturowe jako element zaangażowania społecznego Korzyści z zaangażowania społecznego Krytyka społecznej odpowiedzialności biznesu - pomiędzy ładem moralnym a ekonomią. Greenwashing jako efekt popularyzacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu Społeczna odpowiedzialność a marketing wartości Miejsce marketingu wartości wśród koncepcji marketingowych Odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing wartości. Etyka marketingu jako element odpowiedzialności firm Istota marketingu wartości Marketing a kształtowanie wartości. Miejsce społecznej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu wartości dla klientów i innych interesariuszy Kształtowanie marketingu wartości Nowe spojrzenie na jakość produktów Współtworzenie wartości z klientami jako element marketingu wartości Zmiana charakteru promocji z tradycyjnej na odpowiedzialną Odpowiedzialność w zakresie stanowienia cen Kształtowanie wartości w obszarze dystrybucji Marka jako nośnik wartości dla interesariuszy Marka pracodawcy jako element marketingu wartości Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element kształtowania wartości w przedsiębiorstwach - wyniki badań Świadomość i sposób postrzegania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw Społeczna odpowiedzialność biznesu w perspektywie klientów Percepcja społecznej odpowiedzialności wśród przedsiębiorstw Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu jako element tworzenia wartości Społeczna odpowiedzialność a kreowanie wartości - perspektywa klientów . Zaangażowanie społeczne jako element tworzenia wartości przedsiębiorstwa - perspektywa biznesu Percepcja korzyści wynikających z wdrożenia działań z zakresu społecznej odpowiedzialności Postrzeganie potencjalnych korzyści wynikających z zaangażowania społecznego przedsiębiorstw w perspektywie klientów Postrzeganie potencjalnych korzyści wynikających z zaangażowania społecznego w perspektywie biznesu Uwarunkowania kształtowania marketingu wartości poprzez zaangażowanie społeczne w warunkach polskich
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 260 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX J 64
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147730 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji / Magdalena Jaworowicz, Piotr Jaworowicz. - Warszawa : Difin, 2017. - 230 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronie 215-220.
Nowoczesna komunikacja w zmieniającym się otoczeniu społeczno-ekonomicznym Istota komunikacji międzyludzkiej Trendy w komunikacji społecznej i biznesowej u progu XXI wieku Kluczowe czynniki w budowaniu skutecznej komunikacji firmy Tożsamość firmy Wizerunek Reputacja Strategiczni odbiorcy komunikacji firm Duże przedsiębiorstwa Małe i średnie przedsiębiorstwa Realizacja celów w strategicznych grupach odbiorców Całościowy model skutecznej komunikacji ze strategicznymi grupami odbiorców Skuteczna komunikacja w środowisku biznesowym – B2B Profesjonalna komunikacja w obsłudze klienta B2B Otwieranie rozmowy z klientem Poznawanie potrzeb klienta Przedstawianie korzyści Asertywność Współpraca w sytuacji konfliktowej Budowanie relacji w komunikacji przedsiębiorstw Podejście partnerskie w komunikacji B2B Zarządzanie jakością (TQM – Total Quality Management) Koncepcja marketingu relacji Pracownicy organizacji jako part-time marketers Doskonała obsługa klienta Metody zdobywania wiedzy o klientach – lead generation Zarządzanie relacjami z klientem – CRM Budowa lojalności Zintegrowana komunikacja marketingowa w modelu B2B Zintegrowana komunikacja marketingowa z odbiorcą końcowym – B2C . Integralny charakter nowoczesnej komunikacji marketingowej Nowa rola marketingu – od orientacji na firmę do orientacji na klienta i społeczeństwo Czy koncepcja 4P jest aktualna? Nowy mix marketingowy Integralny charakter nowoczesnej komunikacji z konsumentami Odbiorcy komunikacji B2C a B2B Narzędzia nowoczesnej Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej Reklama Marketingowe public relations Promocja sprzedaży i POS Sprzedaż osobista Marketing bezpośredni Marketing internetowy Mobile marketing Marketing szeptany Sponsoring Event marketing Integralne spojrzenie na media w nowoczesnym komunikowaniu marketingowym Założenia strategii POE – spójne zarządzanie kanałami komunikacji Media Paid Media Owned Media Earned Odbiorcy i zakres oddziaływania poszczególnych mediów Wybrane techniki i numery nowoczesnej komunikacji marketingowej Content marketing. Storytelling Autentyczność i podkreślanie pochodzenia Dostarczanie doświadczeń Komunikacja wideo w internecie Retrokomunikacja: sentyment konsumentów Komunikacja motywacyjna wewnątrz organizacji Narzędzia komunikacji budujące motywację pracowników Pochwała i wyrazy uznania Dystrybucja opinii klienta Wyrazy wdzięczności Wzajemna motywacja pracowników poprzez rozrywkę Wyjście poza rolę i schematy komunikacyjne Uświadomienie funkcji pełnionej w organizacji Skuteczna komunikacja motywacyjna w zarządzaniu zespołem Wyznaczanie i komunikowanie celów motywujących Deklaracja zobowiązania Efekt rozgrzeszenia Organizacja zebrań Plan realizacji celu Słowa komunikujące sukces lub porażkę Wizualizacja konsekwencji Monitoring progresu Udzielanie motywującej informacji zwrotnej CSR – zintegrowana komunikacja społecznej odpowiedzialności biznesu CSR – zobowiązania społeczne stawiane nowoczesnej firmie Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu Odpowiedzialność społeczna jako cel przedsiębiorstwa Strategia odpowiedzialnego społecznie biznesu CSR w komunikacji public relations Narzędzia zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu Marketing społecznie zaangażowany – Cause Related Marketing (CRM)
Sygnatura czytelni BWF: V G 92
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8835 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Makromarketing / Jacek Kamiński. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2019. - 427 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [375]-414. Indeks.
Zakres nauki o marketingu Zakres nauki o marketingu w świetle treści wybranych podręczników Marketing menedżerski Źródła rozwoju marketingu menedżerskiego Istota marketingu menedżerskiego Inne niż podręcznikowe sposoby ujęcia problematyki marketingowej Poziom analizowania zjawisk marketingowych Zróżnicowanie sektorowe Sposób prezentowania zjawisk marketingowych Zakres nauki o marketingu w świetle Modelu Trzech Dychotomii S. Hunta Problem definicji marketingu Szczególna rola definicji marketingu Definicje marketingu AMA Konsekwencje dla przedmiotu i zakresu nauki o marketingu wynikające z aktualnej definicji marketingu AMA Definicja marketingu a problem statusu marketingu jako nauki Negatywne konsekwencje zbyt wąskiego definiowania marketingu Definiowanie marketingu w sposób menedżerski . Główne zagrożenia wynikające z menedżerskiego definiowania marketingu Makromarketing jako subdyscyplina nauki o marketingu Pojęcie makromarketingu Geneza i rozwój makromarketingu Spór o genezę makromarketingu Makromarketing we wczesnym okresie rozwoju nauki o marketingu Przyczyny odejścia nauki o marketingu od zainteresowania problematyką makro Instytucjonalizacja makromarketingu jako subdyscypliny nauki o marketingu Założenia epistemologiczne makromarketingu Zakres makromarketingu Pierwsze próby określenia zakresu makromarketingu Zakres makromarketingu przedstawiony na Konferencji EAARM Taksonomia Hunta-Burnetta Współczesny zakres makromarketingu Szkoły makromarketingu Marketing społeczny Ogólne tło powstania marketingu społecznego Teoretyczne źródła marketingu społecznego Pojęcie marketingu społecznego Niejednoznaczność interpretacji społecznych korzyści Etyczny wymiar marketingu społecznego Ograniczony zakres zainteresowania kwestiami społecznymi Kształtowanie systemowego ujęcia zagadnień marketingowych Wczesne próby systemowego ujęcia marketingu Wkład W. Aldersona Założenia systemowego ujęcia marketingu W. Aldersona Przyczyny ograniczonej popularności koncepcji W. Aldersona Znaczenie dorobku W. Aldersona Ujęcie systemowe przed powstaniem JMM . Zarys teorii systemów marketingowych Pojęcie systemu marketingowego Założenia teorii systemów marketingowych Specjalizacja Środowisko macierzyste (social matrix) Elementy systemu marketingowego Wynik działania systemu marketingowego Różnice interpretacyjne i obszary badawcze systemów marketingowych Funkcje i dysfunkcje marketingu Funkcje marketingu w gospodarce narodowej Marketing a rozwój gospodarczy Funkcje marketingu wobec nabywców . Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu klasycznym Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu funkcjonalnym Funkcje marketingu wobec nabywców w ujęciu menedżerskim Funkcje marketingu wobec osób zaangażowanych w marketing Dysfunkcje marketingu Wykorzystanie dorobku makromarketingu w praktyce marketingowej – marketing interesariuszy Geneza i założenia koncepcji interesariuszy Przesłanki ewolucji marketingu w kierunku orientacji na interesariuszy Orientacja rynkowa (MO) a orientacja na interesariuszy (SO) Stakeholder marketing Spór o interesariuszy w definicji marketingu Odmiany marketingu zorientowanego na interesariuszy Postać mikromarketingowa Postać makromarketingowa Wymagane umiejętności Marketing wobec odpowiedzialności środowiskowej – marketing zrównoważony Imperatyw środowiskowy w marketingu Bariery utrudniające skierowanie marketingu na zrównoważoną ścieżkę rozwoju Dominujący paradygmat społeczny Złożoność i wieloaspektowość problematyki środowiskowej Opozycyjny wobec zrównoważenia charakter tradycyjnego marketingu Pozostałe bariery Tradycja zainteresowania marketingu problematyką środowiskową W kierunku zielonego marketingu Dualny charakter zainteresowania marketingu kwestiami środowiskowymi Zrównoważony marketing jako koncepcja makromarketingowa Pojęcie zrównoważonego marketingu Założenia epistemologiczne Zarządzanie marketingowe w zrównoważonym marketingu Zrównoważona orientacja rynkowa Nowy marketing-mix Makromarketingowa interpretacja efektywności marketingu Zainteresowanie efektywnością marketingu we wczesnym okresie rozwoju nauki o marketingu Od efektywności marketingu do efektywności marketingowej przedsiębiorstwa Ewolucja oceny wyników działalności marketingowej przedsiębiorstwa W kierunku poszerzonej interpretacji efektywności marketingu Wybrane nurty rozważań dotyczące makromarketingowej interpretacji efektywności marketingu Wzór efektywności marketingu W. Aldersona i propozycja jego modyfikacji Poszerzenie rozumienia efektywności marketingu poprzez ocenę niezamierzonych efektów zewnętrznych Efektywność marketingu w wymiarze środowiskowym
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 265 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI A 21
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147993 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147992 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 519)
Bibliografie, netografie przy pracach.
CZĘŚĆ 1. SOCJOLOGICZNE I KULTUROWE ASPEKTY ZARZĄDZANIA Anna Bohdan Rozwój lokalny w zakresie informatyzacji urzędów gmin na przykładzie gmin miejskich województwa opolskiego Dorota Dolńska-Weryńska Innowacja a innowacja społeczna - analizy pojęciowe Małgorzata Durzewska Ruchy społeczne - opór kulturowy —przemiany Anna Kochmańska Motywacyjna rola komunikacji interpersonalnej w kierowaniu pracownikami Anita Leszczyszyn Zaufanie jako podstawa właściwych relacji interpersonalnych w organizacji Izabela Marszałek-Kotzur Społeczeństwo konsumpcyjne. Cechy człowieka ponowoczesnego w ujęciu Zygmunta Baumana Alicja Nawrot-Lach Zarządzanie kapitałem w ujęciu wielkich religii monoteistycznych Stefan Pastuszewski Kultura w procesie rozwoju i integracji społeczności lokalnej Aleksandra Synowiec Perspektywy i bariery rozwoju świadomości obywatelskiej na terenach wiejskich na Ukrainie - refleksje z badań terenowych w obwodzie chmielnickim Adam Zadroga Etyka zawodowa przedsiębiorców społecznych w perspektywie chrześcijańskiej etyki personalistycznej CZĘŚĆ 2. SPOŁECZNE, POLITYCZNE I EDUKACYJNE DETERMINANTY ZARZĄDZANIA Janusz Dworak Zarządzania emergencją w szkołach wyższych Małgorzata Idasiak Społeczna odpowiedzialność rodzinnych podmiotów gospodarczych Katarzyna Mazur-Kajta, Eva Kovarova Harmonijna komunikacja w opinii studentów z VSB - Technical University of Ostrava Henryk A. Kretek Udział kobiet we władzy ustawodawczej w Polsce w latach 1952-2018, w aspekcie potencjalnych zmian aksjonormatywnych Paulina Kruszyńska Kwoty płci na listach wyborczych jako gwarancja zasady zrównoważonego rozwoju na przykładzie wyborów samorządowych w Polsce Stanisław Niewiński Chiński model rozwojowy - alternatywa dla liberalnej demokracji? Anna Rajchel Wybory edukacyjne uczniów a stereotypy dotyczące szkół branżowych Anna Waleszczyk Dofinansowywanie placówek oświatowych z prywatnych funduszy nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148947, 148950, 148948, 148951, 148949 (5 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 518)
Bibliografie, netografie przy pracach.
CZĘŚĆ 1. BIZNES I ZARZĄDZANIE W KORELACJI Z BEZPIECZEŃSTWEM Maciej Gitling Rola kadry kierowniczej w zapobieganiu zachowań nieetycznych w organizacji13 Janusz Karwot, Józef Ober Zarządzanie sektorem komunalnym - umowa o pracę czy kontrakt menedżerski? Analiza wyników badań Jarosław Legięć Etyczne przywództwo biznesowe. Czy świat wiedzy intelektualistów i świat doświadczeń menedżerów w środowisku biznesowym wzajemnie się wykluczają? Karolina Rybak Społeczne aspekty zrównoważonego rozwoju województwa świętokrzyskiego — analiza taksonomiczna Brygida Smołka-Franke Rewitalizacja miejskiej przestrzeni poprzemysłowej a rozwój miast CZĘŚĆ 2. PRAWO I BEZPIECZEŃSTWO W ASPEKTACH ZARZĄDZANIA Krzysztof Kaczorowski Informatyzacja administracji jako element zrównoważonego rozwoju - ePUAP oraz profil zaufany Katarzyna Kowalska, Paulina Szyja System EMAS jako narzędzie kształtowania odpowiedzialnych praktyk przedsiębiorstw w biznesie Justyna Kubik Mediatorzy o mediacjach w przestrzeni publicznej. Między PR a misją Szymon Mościcki Problematyka uchodźctwa w aspekcie procedur na przykładzie wybranych państw Małgorzata Nadziakiewicz Bezpieczeństwo i jakość w opiece zdrowotnej Jan Róg Zagrożenie bezpieczeństwa państwa przez grupy nacisku (lobbing). Wybrane zagadnienia Monika Szymura Obowiązki informacyjne w umowach z udziałem konsumentów CZĘŚĆ 3. MULTIDYSCYPLINARY DETERMINANTS OF BUSINESS AND MENAGEMENT Mandakini Das Challenges of Financial Inclusion in the Geographical and Socio Economic Context of Northeast India Said Edaich Microfmance and the rhetoric of Social Inclusion: Islamie model Liliia Hrytsai Promotion of renewable energy sources in the European Union: EU renewable energy policies and Member States support schemes Maria Kalczyńska, Milena J. Jędrzejewska Polish media in Lithuania in the process of social integration Kaja Karczewska Revolution 4.0 with "chinese characterstic" implications for China and the World Leszek Karczewski, Kaja Karczewska Ethical Challenges of the Revolution 4.0 Johannes Kals Ethical and Religious Approaches in a Global World - Towards Intergenerational and International Climate Justice Eva Kovafova Przystępność cenowa mieszkań w odniesieniu do wykluczenia społecznego i jego ryzyka w regionach Republiki Czeskiej Ruizan Mekvabidze Teaching Business Research Methods: Connecting Learners to Research (Face to Face) Shirish Limaye A Case Study in Ethical Business Leadership Radmila Suzić, Tijana Dabić The importance of ESP for TT students: Qualitative Data on Business Courses Activities in Serbia David Tchitotashvili, Khaliana Chitadze The Reform of Accumulative Pension Insurance in Georgia — The Insurance of Happy Old Age, or the Financial Risk in Uncertain Time Yesuneh Gizaw Chernet Exploiting the Potential of the Informal Sector for Enhanced Livelihoods in Ethiopia: a Review
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148942, 148943, 148944, 148946, 148945 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Inteligentny rozwój firmy rodzinnej a współczesne wartości / Jan Klimek. - Warszawa : Difin, 2019. - 296 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [278]-294.
Specyfika firm rodzinnych Istota firmy rodzinnej Zarządca firmy rodzinnej – charyzmatyczny przywódca i autorytet Przywiązanie do tradycji pokoleniowej – cechą firm rodzinnych Znaczenie sukcesji dla trwałego funkcjonowania firm rodzinnych Firma rodzinna konkurencyjna Kondycja, szanse, zalety i wady firm rodzinnych Poziom umiędzynarodowienia rodzinnego biznesu Uwarunkowania działalności firm rodzinnych Innowacje w sektorze firm rodzinnych Innowacyjność polskich firm rodzinnych Koncepcja otwartych innowacji Przypadek 1 – firma rodzinna dr Irena Eris SA Przypadek 2 – firma rodzinna Makarczykowie z branży kosmetycznej Przypadek 3 – firma kosmetyczna Laboratorium Kosmetyczne AVA Przypadek 4 – firma rodzinna Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków sp. z o.o. Przypadek 5 – firma rodzinna L’Oréal (oddział w Polsce) Syntetyczne ujęcie wyników analizy firm Najbardziej innowacyjne firmy rodzinne w Polsce Zarządzanie talentami w firmach rodzinnych Geneza zarządzania talentami Rekrutacja pracowników Zasoby – podstawowe jednostki kreowania wartości firmy Strategia zarządzania talentami Analiza wyników badań zarządzania talentami w firmach rodzinnych Przemysł inteligentny nadzieją dla firm rodzinnych Rola nauki w rozwoju gospodarczym Przemysł 4.0 jako pojęcie nowej rzeczywistości Korzyści i obawy dotyczące Przemysłu 4.0 Przemysł 4.0 jako szansa dla firm rodzinnych Etyka w firmach rodzinnych a współczesny biznes Czy etyczność popłaca? Rola etyki biznesu Czy tworzyć kodeksy etyczne? Wartości etyczne, którymi kierują się firmy rodzinne Wiarygodność i zaufanie to podstawa Dysfunkcje i patologie etyczne w firmach rodzinnych Firma rodzinna a jej społeczna odpowiedzialność Współczesna interpretacja odpowiedzialności biznesu Oczekiwania i korzyści przedsiębiorstw Postęp cywilizacji a etyka biznesu Humanizacja działalności biznesowej Warunki społecznej odpowiedzialności firm rodzinnych Jakie narzędzia służą do prowadzenia odpowiedzialnej firmy rodzinnej? Jakie korzyści przyniesie firmie rodzinnej prowadzenie odpowiedzialnego biznesu? Wartości na poziomie przedsiębiorstwa – uwagi ogólne Zasady etyczne w określonych środowiskach zawodowych Wartości nieetyczne w biznesie Korupcja Mobbing Fałszowanie składu produktu i jego planowane postarzanie Zmowy cenowe Eksperymenty na zwierzętach Słowo o „agresywnej” reklamie Uwagi nie tylko dla biznesu o charakterze rodzinnym Gospodarka „otwartych oczu” – sposobem na kryzys wartości
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 39
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6026 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie, Studia, Rozprawy / Politechnika Świętokrzyska, ISSN 1897-2691 ; M125)
(Nauki o Zarządzaniu i Jakości)
Bibliografia, netografia na stronach 113-121.
1.Wybrane aspekty współpracy między organizacyjnej 1.1.Przesłanki podejmowania współpracy międzyorganizacyjnej 1.2.Modelowe ujęcie współpracy międzyorganizacyjnej 2.Społeczna odpowiedzialność podmiotów nawiązujących współpracę międzyorganizacyjną 2.1.Koncepcja społecznej odpowiedzialności - podstawy teoretyczne 2.2.Współpraca międzyorganizacyjną obejmująca dwa sektory gospodarki 2.3.1.Współpraca podmiotów z sektora prywatnego i pozarządowego 2.3.2.Współpraca podmiotów z sektora publicznego i pozarządowego 2.3.3.Współpraca podmiotów z sektora publicznego i prywatnego 2.4.Współpraca międzyorganizacyjną obejmująca trzy sektory gospodarki 3.Relacje między organizacyjne w procesach inwestycyjnych 3.1.Poziom relacji między uczestnikami procesu inwestycyjnego a ryzyko inwestycji 3.3.Zarządzanie jakością relacji międzyorganizacyjnych w procesie inwestycyjnym 3.4.Relacje między uczestnikami przedsięwzięcia inwestycyjnego realizowanego w systemie tradycyjnym i alternatywnym 3.5.Relacje między uczestnikami procesu inwestycyjnego realizowanego w systemie zintegrowanym na przykładzie systemu partnerstwa 3.6.Relacje w przedsięwzięciach realizowanych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego 3.7.Wpływ sposobu ukształtowania relacji między uczestnikami procesu inwestycyjnego i systemu realizacji przedsięwzięcia na sukces projektu i poziom ryzyka 4. Model oceny ryzyka nieuzyskania zamierzonego efektu współpracy międzyorganizacyjnej 4.1.Identyfikacja ryzyka 4.2.Jakościowa analiza drzewa niezdatności 4.3.Ilościowa analiza drzewa niezdatności 4.4.Wyznaczenie ryzyka 4.5.Przykłady zastosowania przedmiotowego modelu oceny ryzyka 4.6.1.Przykład zastosowania modelu oceny ryzyka dla przedsięwzięcia nr 1 4.6.2.Przykład zastosowania modelu oceny ryzyka dla przedsięwzięcia nr 2 4.6.3.Przykład zastosowania modelu oceny ryzyka dla przedsięwzięcia nr 3 4.6.4.Przykład zastosowania modelu oceny ryzyka dla przedsięwzięcia nr 4
Sygnatura czytelni BWZ: VII C 88
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149207 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 285-304.
WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI ODPOWIEDZIALNOŚCI KORPORACYJNEJ Definicje oraz rodzaje odpowiedzialności Odpowiedzialność w świetle poszczególnych nauk Odpowiedzialność w filozofii oraz w etyce Odpowiedzialność w psychologii oraz w socjologii Odpowiedzialność w ekonomii oraz w zarządzaniu Odpowiedzialność ekologiczna Identyfikacja obszarów odpowiedzialności Model społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw K. Davisa Modele społecznego wkładu S. L. Warticka i P. L. Cochrana .J. Wood Model społecznej odpowiedzialności A. B. Carrolla Potrójna linia przewodnia Triple Bottom Line J. Elkingtona Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - aspekty definicyjne Pojęcie nadzoru korporacyjnego Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako element nadzoru korporacyjnego ODPOWIEDZIALNOŚĆ W NADZORZE KORPORACYJNYM W DZIAŁANIACH SPÓŁEK-ASPEKT EMPIRYCZNY Charakterystyka badanych spółek oraz respondentów - badania ilościowe Spółki Respondenci Charakterystyka badanych spółek oraz raportów - badania jakościowe Spółki Raporty Omówienie wyników badań ilościowych Część ogólna wprowadzającado badania Kwestie dotyczące strategii odpowiedzialności społecznej . Kwestie dotyczące raportowania przez spółki Kwestie dotyczące opinii na temat społecznej odpowiedzialności Kwestie dotyczące wskaźników Omówienie wyników badań jakościowych Analiza badanych spółek ze względu na obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i poszczególne grupy interesariuszy Analiza badanych spółek ze względu na wytyczne Global Reporting Initiative
Sygnatura czytelni BWZ: IX J 70
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6457 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Samoorganizacja bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw / Kazimierz Kuciński (redaktor). - Wydanie 1. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 359 stron : ilustracje, fotografie, mapy wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 339-359.
Trwanie w działaniu 35 1.1. Samoorganizacja podmiotów gospodarczych jako proces (Dorota Niedziółka) 35 1.2. Emergencja przestrzenna a bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw (Izabela Rudzka) 37 1.2.1. Istota emergencji przestrzennej 37 1.2.2. Emergencja podmiotów gospodarczych w mikro- i makroprzestrzeni 45 1.2.3. Samoregulacja obszaru zdeterminowanego lokalizacyjnie 48 1.2.3.1. Wpływ zmian w otoczeniu na funkcjonowanie podmiotu 49 1.2.3.2. Wpływ rewitalizacji jako procesu emergetycznego na otoczenie 55 1.2.4. Emergencja versus samoorganizacja 60 1.3. Samoorganizacja bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw a samoregulacja (Waldemar Jagodziński) 63 1.3.1. Istota samoregulacji 63 1.3.2. Soft law a northowski podział instytucji 66 1.3.3. Gdy soft law staje się hard law 68 Samorząd gospodarczy 73 2.1. Samorząd gospodarczy jako kreator i gwarant bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw (Wiesław Czyżowicz) 73 2.1.1. Geneza, funkcje i cele samorządu gospodarczego 73 2.1.2. Podstawy formalno-prawne samoorganizacji przedsiębiorstw 80 2.1.3. Polski samorząd gospodarczy w okresie międzywojennym 84 2.1.4. Samorząd gospodarczy w okresie powojennym 100 2.1.5. Samorząd gospodarczy w okresie transformacji ustrojowej 103 2.1.6. Polskie dyskusje o samorządzie gospodarczym w początkach XXI w. 110 2.1.7. Samorząd gospodarczy w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej z 2004 r. 118 2.1.8. Samorząd gospodarczy w ustawie prawo przedsiębiorców z 2018 r. 123 2.1.9. Projekt ustawy o izbach przemysłowo-handlowych 124 2.1.10. Samoorganizacja bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw obsługi celnej 129 2.1.11. Rekapitulacja 143 2.2. Wpływ organizacji branżowych na kształtowanie bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw (Waldemar Rogowski, Mariusz Lipski) 148 2.2.1. Organizacje branżowe jako instrument samoorganizacji bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw 148 2.2.2. Kształtowanie bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw przez organizacje branżowe 151 2.2.2.1. Polski Związek Firm Deweloperskich - branża deweloperska 153 2.2.2.2. Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego - branża motoryzacyjna 155 2.2.2.3. Związek Banków Polskich - branża bankowa 157 2.2.3. Formy podejmowanych działań przez organizacje zrzeszające w analizowanych branżach 159 2.2.3.1. Działania marketingowe 160 2.2.3.2. Działania w zakresie poszerzania wiedzy wśród pracowników branży 161 2.2.3.3. Działania w zakresie wyznaczania standardów branżowych oraz wypracowywania wspólnego stanowiska 163 2.2.3.4. Działania legislacyjno-prawne 166 2.2.3.4. Aktywność badanych organizacji branżowych na polu międzynarodowym 167 2.2.4. Znaczenie i rola badanych organizacji branżowych w kształtowaniu bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw 168 2.3. Samoorganizacja bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw branży paliwowej (Maciej Mróz) 171 2.3.1. Główne problemy branży paliwowej w Polsce 171 2.3.1.1. Przestępczość w obrocie paliwami 173 2.3.1.2. Kradzieże na stacjach paliw 175 2.3.1.3. Handel na stacjach paliw 175 2.3.1.4. Infrastruktura drogowa a logistyka paliw 177 2.3.1.5. Jakość paliw 177 2.3.1.6. Konkurencyjność polskiego i europejskiego przemysłu rafineryjnego 180 2.3.1.7. Metody i działania przedsiębiorstw paliwowych na rzecz poprawy ich bezpieczeństwa ekonomicznego 180 2.3.2. Wpływ samoorganizacji bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw paliwowych na otoczenie instytucjonalno-prawne 183 2.3.3. Bariery instytucjonalno-prawne rozwoju rynku paliw ciekłych w Polsce 189 2.4. Samoorganizacja bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw zaawansowanych technologicznie (Maciej Gurbała) 191 2.4.1. Koopetycja jako forma współpracy przedsiębiorstw 191 2.4.2. Koopetycja a bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw 195 Dualizm działań 201 3.1. Samoorganizacja bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw elektroenergetycznych (Dorota Niedziółka) 201 3.1.1. Bezpieczeństwo ekonomiczne podmiotów energetycznych 201 3.1.2. Obszary ryzyka na rynku energii elektrycznej 206 3.1.3. Działania na rzecz samoorganizacji bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw energetycznych 211 3.2. Samoorganizacja bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw turystycznych (Marcin Molenda, Marta Kruhlaya) 216 3.2.1. Zewnętrzne warunki bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw turystycznych 216 3.2.2. Wpływ lokalizacji w przestrzeni nadmorskiej na działania probezpiecznościowe przedsiębiorstwa turystycznego 222 3.2.3. Wpływ lokalizacji w przestrzeni pojeziernej na działania probezpiecznościowe przedsiębiorstwa turystycznego 229 3.2.4. Wpływ lokalizacji w przestrzeni miejskiej na działania probezpiecznościowe przedsiębiorstwa turystycznego 232 3.2.5. Bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw turystycznych a ich lokalizacja 238 3.3. Instytucjonalna samoorganizacja bezpieczeństwa ekonomicznego Specjalnych Stref Ekonomicznych i ich interesariuszy (Waldemar Jagodziński) 239 3.3.1. Wartość lokalizacyjna Specjalnych Stref Ekonomicznych 239 3.3.2. Zagrożenia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej na obszarze SSE 241 3.3.3. Zaufanie jako instytucja nieformalna - implikacje w skali makro i mikro 250 3.3.4. Tworzenie kapitału zaufania 253 3.4. Przestrzeń operacyjna przedsiębiorstw a ich bezpieczeństwo ekonomiczne (Maciej Gurbała) 261 3.4.1. Bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw jako funkcja ich przestrzeni operacyjnej 261 3.4.2. Minimalizowanie ryzyka przedsiębiorstw 269 3.4.3. Powiązania przestrzenne przedsiębiorstw 276 3.4.4. Powiązania produkcyjne przedsiębiorstw 279 3.4.5. Władza lokalna a bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw 280 Rozdział 4 Społeczna odpowiedzialność 283 4.1. Społecznie odpowiedzialne zarządzanie bezpieczeństwem ekonomicznym przedsiębiorstwa (Mariusz Karwowski, Monika Raulinajtys-Grzybek) 283 4.1.1. Ryzyko działalności przedsiębiorstwa a jego bezpieczeństwo ekonomiczne 283 4.1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako przejaw wpływu na bezpieczeństwo ekonomiczne otoczenia 287 4.1.3. Ryzyko dotyczące bezpieczeństwa ekonomicznego determinowanego lokalizacyjnie 292 4.1.4. Działania przedsiębiorstw podejmowane na rzecz poprawy bezpieczeństwa ekonomicznego determinowanego lokalizacyjnie 294 4.1.5. Korelacja między zidentyfikowanym ryzykiem a podejmowanymi działaniami w zakresie bezpieczeństwa ekonomicznego determinowanego lokalizacyjnie 298 4.1.6. Bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstwa a jego relacje z interesariuszami 301 4.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw zaawansowanych technologicznie wobec miejsc ich lokalizacji (Maciej Gurbała) 303 4.2.1. Społeczne implikacje zaawansowania technologicznego przedsiębiorstw 303 4.2.2. Zakorzenienie przedsiębiorstwa jako przejaw samoorganizacji bezpieczeństwa ekonomicznego 309 4.2.3. Konsumpcyjny aspekt samoorganizacji bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw 311 4.3. Uspołecznienie drogą samoorganizacji bezpieczeństwa ekonomicznego przedsiębiorstw (Jacek Brdulak, Ewelina Florczak, Tomasz Gardziński) 319 4.3.1. Meandry współczesnej gospodarki 319 4.3.2. Ład społecznej gospodarki rynkowej 322 4.3.3. Przedsiębiorstwo społeczne w kształtowaniu ładu gospodarczego 326
Sygnatura czytelni BMW: VI F 160 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148137 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148136 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 156-168.
Część I. Kierunki zmian w polityce podatkowej państwa Rozdział 1. Ewolucja podatku dochodowego od osób fizycznych w Polsce -30 lat doświadczeń {Bartłomiej Siwek) 1.1.Istota podatku dochodowego od osób fizycznych 1.2.Ewolucja podatku dochodowego od osób fizycznych w Polsce w latach 1991-2021 1.3.Ocena wpływu wybranych elementów konstrukcji podatku dochodowego od osób fizycznych na jego wydajność fiskalną 1.5.Polski Ład - ewolucja czy rewolucja podatkowa? Rozdział 2. Ocena systemu opodatkowania nieruchomości w Polsce na de wybranych krajów Unii Europejskiej (Gabriela Strojna) 2.1.Systemy opodatkowania nieruchomości 2.2.Zasady opodatkowania nieruchomości w Polsce 2.3.Charakterystyka podatków od nieruchomości na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej 2.4.Analiza wysokości obciążeń i znaczenia fiskalnego podatków od nieruchomości w Polsce na tle wybranych państw Unii Europejskiej Rozdział 3. Kontrowersje wokół podatku od czynności cywilnoprawnych -przesłanki i kierunki jego zmian (Jakub Koczar) 3.1.Podatek od czynności cywilnoprawnych w polskim systemie podatkowym 3.2.Analiza wydajności fiskalnej podatku od czynności cywilnoprawnych 3.3.Możliwe kierunki zmian prawnych w podatku od czynności cywilnoprawnych Rozdział 4. Podatkowa konkurencja a podatkowa współpraca w Unii Europejskiej na przykładzie podatku dochodowego od osób prawnych (Monika Suder) 4.2.Istota konkurencji podatkowej i jej zakres w Unii Europejskiej 4.3.Raje podatkowe jako przejaw konkurencji podatkowej 4.4.Idea współpracy podatkowej wUE-w kierunku pogłębionej harmonizacji Część II. Rola współczesnego przedsiębiorstwa w gospodarce i społeczeństwie Rozdział 5. Realizacja zasad ładu korporacyjnego przez spółki publiczne notowane na GPW (.Paulina Szostecka) 5.1.Istota nadzoru korporacyjnego 5.2.Rozwój nadzoru korporacyjnego w Polsce 5.3.Ramy ładu korporacyjnego w Unii Europejskiej a zasady ładu korporacyjnego w Polsce 5.4.Ocena stosowania zasad nadzoru korporacyjnego przez spółki publiczne notowane na GPW 5.5.Wyzwania ładu korporacyjnego w świetle Europejskiego Zielonego Ładu Rozdział 6. Społeczna odpowiedzialność biznesu jako obszar raportowania informacji pozafinansowych (Joanna Śliwa) 6.1.Istota i podstawy prawne raportowania pozafinansowego 6.2.Społeczna odpowiedzialność biznesu a raportowanie niefinansowe 6.3.Standardy i koncepcje teoretyczne raportowania informacji o CSR 6.4.Praktyka raportowania społecznej odpowiedzialności w wybranych spółkach ZWIG20 Rozdział 7. Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu przez polskie spółki energetyczne notowane na GPW (Patrycja Sitarz) 7.1.CSR jako obszar raportowania niefinansowego 7.2.Standardy raportowania CSR 7.3.Powszechność raportowania danych pozafinansowych przez polskie spółki z sektora energetycznego notowane na GPW Rozdział 8. Kierunki działań i ocena stopnia realizacji zielonej polityki Unii Europejskiej (Dominika Żak) 8.1.Istota zielonej gospodarki i rola regulacji środowiskowych 8.2.Rozwój i wyzwania polityki środowiskowej w Unii Europejskiej 8.3.Cele i działania Unii Europejskiej w zakresie ochrony środowiska 8.4.Wykorzystanie instrumentów do osiągania celów ochrony środowiska w Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152711 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [187]-193.
Część I Gospodarka oparta na wiedzy a rozwój sektora usług Rozdział 1. Nowe narzędzia w teorii marketingu usług Grażyna Rosa, Józef Perenc, Joanna Hołub-Iwan, Leszek Gracz, Kamila Słupińska, Izabela Ostrowska, Agnieszka Smalec, Anna Szwajlik, Monika Wojtkiewicz Narzędzia marketingowe stosowane przez polskie przedsiębiorstwa Obserwowane zmiany trendów w zakresie preferowanych narzędzi komunikacji marketingowej Rozwiązania stosowane w komunikacji marketingowej na rynkach zagranicznych Rozdział 2. Rozwój sektora kreatywnego w Polsce Piotr Niedzielski, Władysław Janasz, Adam Stecyk, Tomasz Norek, Ireneusz Jaźwiński, Katarzyna Łobacz, Joanna Markiewicz, Rafał Szymański, Monika Tomczyk, Sylwia Bąkowska, Marcin Chojnowski, Szymon Owsianowski, Michał Bronk, Jordan Klimek Pojęcie i definicje sektora kreatywnego Zewnętrzne i wewnętrzne determinanty rozwoju sektora kreatywnego Czynniki stymulujące wzrost sektorów kreatywnych Podstawowe charakterystyki społeczno-ekonomiczne sektora kreatywnego Część II Koncepcje zarządzania w sektorze usług Rozdział 3. Analiza interesariuszy projektów gospodarczych. Lokalny rozwój gospodarczy w gminach - interesariusze wewnętrzni i zewnętrzni Wojciech Downar, Włodzimier Durka, Małgorzata Skweres-Kuchta, Hanna Soroka-Potrzebna, Joanna Rzempała, Magdalena Ławicka, Małgorzata Smolska, Katarzyna Zioło, Rafał Szymański Koncepcje rozwoju lokalnego Wskaźniki endo- i egzogeniczności rozwoju Niezależność budżetowa Produktywność gmin Egzogeniczność lokalnych rynków pracy Wpływ sfery publicznej na lokalny rynek pracy Atrakcyjność lokalizacji miejsca pracy dla pracujących spoza obszaru gminy Atrakcyjność lokalizacji dla podmiotów innowacyjnych Skala endogeniczności i egzogeniczności rozwoju gminnych wspólnot samorządowych Rozdział 4. Ocena implementacji założeń społecznej odpowiedzialności biznesu w MMŚP z sektora usług turystycznych Grażyna Wolska, Agnieszka Bretyn, Agnieszka Kwarcińska, Agnieszka Łopatka Główne obszary aktywności koncepcji CSR w ujęciu teoretycznym Charakterystyka próby badawczej Wyniki badań obejmujących relacje lokalnej społeczności oraz ochronę środowiska w ramach działań związanych z CSR Różnice w realizacji zasad CSR między polskimi i niemieckimi przedsiębiorstwami Podobieństwa polskich i niemieckich przedsiębiorstw w realizacji zasad CSR Część III Sektor usługowy - zagadnienia szczegółowe Rozdział 5. Proces produkcji usług transportowych Hubert Bronk Charakterystyka procesów realizacji usług transportowych Właściwości produkcji usług transportowych Jednoczesność produkcji i konsumpcji usług transportowych Jednoczesność sprzężenia środków transportu i infrastruktury transportu Dostępność do punktów transportowych Różnorodność popytu usług transportowych Proces transportowy, proces przewozowy Rozdział 6. Integracja transportu publicznego na poziomie regionalnym Wojciech Bąkowski Wprowadzenie - sektor transportu publicznego na obszarze aglomeracji miejskiej Integracja transportu publicznego Organizacja integracji transportu na poziomie regionalnym Bariery wdrożenia integracji transportu publicznego w regionie Rozdział 7. Analiza SWOT/TOWS mikroprzedsiębiorstwa motoryzacyjnego z wyznaczeniem optymalnej strategii rozwoju Marek Mozga Rozdział 8. Poczta we wschodnich prowincjach Niemiec w latach 1918-1945 Andrzej Mielcarek, Józef Stanielewicz, Eugeniusz Mazur Poczta Rzeszy - podstawa prawna i struktura organizacyjna Postawy prawne działania Poczty Rzeszy Dyrekcje poczty we wschodnich prowincjach Zatrudnienie Placówki pocztowe Obroty pocztowe Listy Paczki i przesyłki wartościowe Przekazywanie gazet Usługi finansowe Obroty pocztowe we wschodnich dyrekcjach Przewozy poczty Poczta konna Przewóz kolejami Przewozy samochodowe Przewozy lotnicze Poczta wiejska Służba doręczeniowa Poczta w czasie wojen Pierwsza wojna światowa Druga wojna światowa Poczta Niemiecka na terenach okupowanych Finanse Poczty Rzeszy
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 386 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148297 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 273-293.
Rola komunikacji w działaniach marketingowych Procesy komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem Zmiany społeczno-technologiczne i ich konsekwencje dla aktywności komunikacyjnej organizacji Audytorium działań komunikacyjnych podmiotów rynkowych Proces tworzenia strategii oraz narzędzia komunikacji marketingowej Badania i ocena skuteczności działań w ramach strategii komunikacji Determinanty komunikacji na rynku farmaceutycznym Szczególne cechy komunikacji marketingowej na rynku leków Uwarunkowania prawne i etyczne działań marketingowych Charakterystyka nadawców komunikatów marketingowych Nabywca indywidualny jako odbiorca komunikatów marketingowych Narzędzia komunikacji marketingowej na rynku leków bez recepty Reklama jako narzędzie komunikacji masowej na rynku leków OTC Promocja osobista - rola farmaceuty w sprzedaży leków OTC Narzędzia promocji sprzedaży konsumenckiej Działania public relations wykorzystywane na rynku leków bez recepty Merchandising apteczny jako forma komunikacji Komunikacja marketingowa wykorzystująca środowisko Internetu Nietypowe formy komunikacji na rynku leków bez recepty Działania w zakresie komunikacji marketingowej na rynku leków na receptę (Rx) Dozwolone formy reklamy leków na receptę Rola i znaczenie przedstawiciela medycznego w procesie sprzedaży Promocja sprzedaży kierowana do pośredników w obrocie lekami e-pharmamarketing jako zbiór narzędzi komunikacji na rynku leków Rx Narzędzia public relations wykorzystywane na rynku leków Rx Wyzwania komunikacji marketingowej w branży farmaceutycznej Rola i znaczenie branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia Zachowania zdrowotne Polaków a działania komunikacyjne przedsiębiorstw farmaceutycznych Szanse, zagrożenia i rekomendacje dla aktywności komunikacyjnej z wykorzystaniem nowych technologii Potencjał opieki farmaceutycznej w komunikacji farmaceutów z pacjentami W kierunku odpowiedzialnej komunikacji marketingowej Odpowiedzialność za zdrowie pacjentów jako przejaw etycznej komunikacji w branży farmaceutycznej Dobre praktyki w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu na rynku farmaceutycznym - studia przypadków Rekomendacje dotyczące tworzenia odpowiedzialnych strategii komunikacji
Sygnatura czytelni BWF: V G 90
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8570 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 177-187.
Kultura organizacyjna w naukach o zarządzaniu Definiowanie, geneza i systematyzacja pojęcia „kultura organizacyjna”.. Modele kultury organizacyjnej Typy kulturowe Funkcje kultury organizacyjnej Uwarunkowania kultury organizacyjnej Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu Definiowanie, geneza i systematyzacja pojęcia „społeczna odpowiedzialność biznesu” Kola interesariuszy w kreowaniu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu Strategiczne podstawy koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu... Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem Kontrowersje wokół definicji małego i średniego przedsiębiorstwa Charakterystyczne cechy zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem Społeczna odpowiedzialność w kontekście mikro, małych i średnich przedsiębiorstw Badania nad kulturowymi uwarunkowaniami społecznej odpowiedzialności warmińsko-mazurskich małych i średnich przedsiębiorstwCharakterystyka badanych przedsiębiorstw Profil kulturowy badanych przedsiębiorstw Świadomość społecznej odpowiedzialności wśród badanych przedsiębiorstw Kultura organizacyjna a działalność społecznie odpowiedzialna
Sygnatura czytelni BWZ: IV F 60
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6332 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla studentów kierunków ekonomii, zarządzania i prawa oraz dla bankowców, finansistów, doradców finansowych i osób przygotowujących się do pracy w sektorze finansowym.
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako instrument mitygacji ryzyka reputacyjnego instytucji finansowych 1.1. Identyfikacja ryzyka reputacyjnego instytucji finansowych 1.2. Źródła ryzyka reputacyjnego instytucji finansowych 1.3. Przykłady materializacji ryzyka reputacyjnego w Polsce 1.4. CSR instytucji finansowych jako narzędzie mitygacji ryzyka reputacyjnego Finanse i społeczeństwo - Barbara Pogonowska 2.1. Wartościowania w ekonomii i finansach 2.2. Promowanie etycznych praktyk w sektorze finansów 2.3. Etyczne finanse i odpowiedzialne finansowanie Reputacja technologii finansowych (FinTech) - Jan Krzysztof Solarz 3.1. Opisowa definicja FinTech 3.1.1. Innowacja technologiczna 3.1.2. Innowacja finansowa 3.1.3. Innowacja społeczna 3.1.4. Innowacja systemowa 3.2. Reputacja jako korzyść dla interesariuszy 3.3. Reputacja jako koszt dla interesariuszy Reputacja sektora FinTech w przededniu open banking i PSD2 - Marcin Daniecki Wstęp - przesłanki podjęcia tematu - open banking i PSD2 jako ewolucja stanu obecnego 4.1. Sektor FinTech - nowy gracz na scenie rynku finansowego 4.2. Ryzyko reputacyjne - wymiar czasu i przestrzeni 4.3. Innovation huby / regulatory sandbox - jako inkubatory reputacji FinTech Społeczny wymiar bankowości - Sebastian Łukaszewski 5.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu 5.2. Wyróżniające się działania społeczne banków 5.3. Wybrane działania społeczne banków zgłoszone do konkursu „Instytucja Roku 2018" 5.3.1. Wybrane działania społeczne Alior Banku 5.3.2. Wybrane działania społeczne Banku BNP Paribas i Fundacji BNP Paribas 5.3.3. Wybrane działania społeczne Citi Handlowy 5.3.4. Wybrane działania społeczne Banku Credit Agricole 5.3.5. Wybrane działania społeczne Euro Banku S.A. 5.3.6. Wybrane działania społeczne ING Banku Śląskiego 5.3.7. Wybrane działania społeczne Fundacji mBanku 5.3.8. Wybrane działania społeczne Banku Millennium 5.3.9. Wybrane działania społeczne Banku Ochrony Środowiska i Fundacji Banku Ochrony Środowiska 5.3.10. Wybrane działania społeczne PKO Banku Polskiego 5.3.11. Wybrane działania społeczne Banku Pocztowego 5.3.12. Wybrane działania społeczne Fundacji Santander Bank Polska 5.3.13. Wybrane działania społeczne Santander Bank Polska Znaczenie świadomości finansowej klientów instytucji finansowych w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu - Marta Musiał 6.1. Świadomość finansowa - aspekty teoretyczne 6.2. Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych 6.3. Świadomość finansowa klientów jako element społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych Konflikt strukturalny pomiędzy doradztwem finansowym a działaniami instytucji finansowych - Andrzej Fesnak 7.1. Ograniczenia instytucji finansowych 7.1.1. Kategorie produktów finansowych 7.1.2. Oferta z wielu instytucji finansowych 7.1.3. Doradztwo nieinstytucjonalne 7.2. Marketing doradztwa 7.2.1. Negatywne pola semantyczne 7.2.2. Pozytywne pola semantyczne 7.3. Zawód doradcy finansowego 7.3.1. Zawód w opinii publicznej 7.3.2. Doradca finansowy podstawy wiedzy 7.3.3. Doradca finansowy w literaturze europejskiej i amerykańskiej 7.3.4. Gwarancja jakości w wykonaniu doradcy finansowego 7.4. Działania doradcy 7.4.1. Plan finansowy - struktura celów 7.4.2. Proces planowania 7.5. Współczynniki finansowe planu 7.5.1. Wskaźniki finansowe ogólne 7.5.2. Wskaźniki zadłużenia 7.5.3. Wskaźniki realizacji celu 7.6. Strategie rekomendowania 7.7. Potrzeba planowania finansowego Standardy ochrony konsumenta jako punkt odniesienia w działaniach z zakresu CSR instytucji finansowych - Jarosław Wierzbicki 8.1. Koncepcja CSR a nadużycia rynkowe 8.2. Koszty działalności z zakresu CSR 8.3. Specyfika sektora usług finansowych 8.4. Uwarunkowania CSR instytucji finansowych w Polsce Audyt reputacyjny - nowy wymiar odpowiedzialności społecznej instytucji finansowych w Unii Europejskiej - Dawid Sobczyński 9.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu 9.2. Ryzyko reputacyjne w instytucjach finansowych 9.3. Reputacja jako kapitał instytucji finansowej 9.4. Istota audytu reputacyjnego 9.5. Metodologia audytu reputacyjnego - zarys problematyki Ryzyko reputacji - fakty i mity - Elżbieta Klamut 10.1. Ujęcie definicyjne ryzyka reputacji 10.2. Ryzyko reputacji w przedsiębiorstwach niefinansowych 10.3. Ryzyko reputacyjne a instytucje finansowe 10.4. Ryzyko reputacji w badaniach 10.5. Ubezpieczenie ryzyka jako możliwość jego minimalizacji 10.6. Fakty a mity ryzyka reputacji Ocena aktywności banków w obszarze zaangażowania społecznego CSR - wyzwania i dylematy - Anna Warchlewska 11.1. Podstawy społecznej odpowiedzialności w bankach 11.3. Zaangażowanie społeczne wybranych banków 11.3.1. Ocena aktywności banków 11.3.2. Postrzeganie banków przez rynek - perspektywa rankingów i konkursów Społeczna odpowiedzialność biznesu - zaufanie w służbie sprzedaży - Marta Zięba-Szklarska 12.1. Rozważania wstępne (definicje) 12.2. Zaufanie 12.3. Konflikt interesów 12.4. Misselling
Sygnatura czytelni BWZ: IX J 66
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria budowy modeli biznesowych / Tadeusz Waściński. - Wydanie 1. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2019. - 265 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [243]-256.
1.1. Modele biznesowe - istota, klasyfikacja 1.2. Modele biznesowe i modelowanie biznesowe 1.3. Znaczenie innowacji w modelach biznesowych 1.4. Ograniczenia dla zrównoważonych modeli biznesowych 1.5. Zrównoważone modele biznesowe 1.6. Procesy biznesowe Rozdział 2. Ekonomiczne podstawy modeli biznesowych 2.1. Ekonomiczne podstawy działalności biznesowej 2.2. Modele biznesowe w ujęciu retrospektywnym 2.3. Znaczenie decyzji producenta 2.4. Identyfikacja wybranych czynników ekonomicznych mających wpływ na efektywność ekonomiczną modeli biznesowych 2.5. Studium przypadku - badanie efektywności modeli biznesowych Rozdział 3. Przedsiębiorczość w procesach biznesowych 3.1. Istota i pojęcie przedsiębiorczości 3.2. Wybrane rodzaje przedsiębiorczości i ich charakterystyka 3.3. Rozwój pojęcia przedsiębiorca od R. Cantillona do J.A. Schumpetera 3.4. Ewolucyjne podejście do koncepcji terminu przedsiębiorca 3.5. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości 3.6. Dynamika rozwoju form przedsiębiorczości w Polsce według danych GUS za 2017 rok Rozdział 4. Innowacje w procesach biznesowych 4.1. Innowacyjność przedsiębiorstw, istota i charakter 4.2. Innowacyjność przedsiębiorstwa kreująca jego wartość 4.3. Rola strategii innowacji w strategii rozwoju przedsiębiorstwa 4.4. Podażowe i popytowe źródła innowacji w przedsiębiorstwie 4.5. Model przedsiębiorczości korporacyjnej i innowacji 4.6. Polityka innowacyjności Rozdział 5. Restrukturyzacja w modelach biznesowych 5.1. Analiza źródłowa stanu wiedzy z zakresu restrukturyzacji 5.2. Restrukturyzacja potrzebą w działalności biznesowej przedsiębiorstwa 5.3. Cele restrukturyzacji 5.4. Zasięg i konieczność wdrożenia procesów restrukturyzacyjnych 5.5. Bariery w procesach restrukturyzacji przedsiębiorstw 5.6. Charakterystyka głównych wymiarów restrukturyzacji Rozdział 6. Społeczna odpowiedzialność biznesu podstawą budowy modeli biznesowych 6.1. Koncepcja i istota społecznej odpowiedzialności 6.2. Koncepcja modelu przedsiębiorstwa społecznego 6.3. Wzrastająca rola modelu przedsiębiorstwa społecznego 6.4. Równowaga pomiędzy zyskiem a społeczną odpowiedzialnością biznesu 6.5. CSR koncepcją jednostek administracji państwowej i samorządowej 6.6. Zmiany w zapisach ustawy o rachunkowości w zakresie CSR 6.7. Popularyzacja zagadnień społecznie odpowiedzialnych w środowisku akademickim
Sygnatura czytelni BWZ: VII C 83
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6039 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 293-317.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - kwerenda literatury przedmiotu 1.1. Powstanie i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa 1.2. Miejsce koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w naukach o zarządzaniu 1.3. Argumenty za i przeciw społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa 1.4. Płaszczyzny i obszary oddziaływania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa Teoretyczne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw 2.1. Ewolucja teorii konkurencji 2.2. Konkurencyjność a konkurencja 2.3. Wymiary konkurencyjności przedsiębiorstw 2.4. Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Kierunki badań w zakresie oddziaływania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa na działalność przedsiębiorstw 3.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw 3.2. Oddziaływanie CSR na działalność innowacyjną przedsiębiorstw 3.3. Wpływ społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa na wynik finansowy przedsiębiorstw 3.4. Znaczenie raportowania CSR w działalności przedsiębiorstw CSR jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw w opinii ekspertów - wyniki badań własnych 4.1. Metodyka własnych badań empirycznych 4.1.1. Procedura badawcza 4.1.2. Założenia metody delfickiej 4.1.3. Charakterystyka próby badawczej 4.1.4. Metody i narzędzia analizy statystycznej 4.2. Prezentacja wyników badań - runda I 4.2.1. Opinie ekspertów dotyczące czynników pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw 4.2.2. Opinie ekspertów dotyczące czynników potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa 4.2.3. Opinie ekspertów dotyczące instrumentów konkurowania przedsiębiorstw 4.3. Prezentacja wyników badań - runda II 4.3.1. Opinie ekspertów dotyczące czynników pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw 4.3.2. Opinie ekspertów dotyczące czynników potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa 4.3.3. Opinie ekspertów dotyczące instrumentów konkurowania przedsiębiorstw 4.4. Czynnikowy model konkurencyjności przedsiębiorstw według opinii ekspertów CSR jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw w opinii menedżerów - wyniki badań własnych 201 5.1. Metodyka własnych badań empirycznych 5.1.1. Procedura badawcza 5.1.2. Prezentacja próby badawczej 5.1.3. Metody i narzędzia analizy statystycznej 5.2. Analiza rozkładów zmiennych obserwowalnych 5.3. Analiza zróżnicowania czynników konkurencyjności przedsiębiorstw względem charakterystyki próby 5.4. Czynnikowy model konkurencyjności przedsiębiorstw opracowany według opinii menedżerów Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw - synteza badań własnych 6.1. Analiza porównawcza modeli konkurencyjności przedsiębiorstw opracowanych według opinii ekspertów i menedżerów 6.2. Model konkurencyjności przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych 6.3. Model konkurencyjności przedsiębiorstw bez CSR 6.4. Analiza porównawcza modeli konkurencyjności przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych i przedsiębiorstw bez CSR 6.5. Podsumowanie wyników własnych badań empirycznych
Sygnatura czytelni BWZ: VIII A 114
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147492 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5974 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności