Ciszewska-Mlinarič Mariola
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WEiZ
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Globalizacja
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria z Akademią Leona Koźmińskiego)
Bibliografia na stronach 247-256.
CZĘŚĆ I. O umiędzynarodowieniu działalności przedsiębiorstw – teoria dla praktyków Rozdział 1. Ekspansja na rynki zagraniczne: perspektywa historyczna, korzyści i wyzwania Umiędzynarodowienie w perspektywie historycznej (Krzysztof Obłój) Ekspansja na rynki zagraniczne: korzyści i wyzwania (Krzysztof Obłój, Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik, Piotr Trąpczyński) Trzy typowe ścieżki umiędzynarodowienia (Krzysztof Obłój, Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik, Piotr Trąpczyński) CZĘŚĆ II. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – studia przypadków Rozdział 2. Portret z bliska – historie umiędzynarodowienia i adaptacji do rynków zagranicznych polskich przedsiębiorstw Logika doboru firm do projektu badawczego (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek A – Grupa Nowy Styl (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek B – Granna (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek C – Aplisens SA (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek D – Lechpol (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Przypadek E – Berta (Piotr Wójcik) Przypadek F – Maszyne (Piotr Wójcik) Przypadek G – Sonica (Piotr Trąpczyński) Przypadek H – Buspol (Piotr Trąpczyński) Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji (Mariola Ciszewska-Mlinarič) Część III. Pokonywanie dystansu w ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rozdział 3. Dystans kulturowy (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik) Postrzegana kulturowa odmienność rynków Pokonywanie dystansu kulturowego Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne Rozdział 4. Dystans administracyjny (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński) Postrzegana administracyjna odmienność rynków Pokonywanie dystansu administracyjnego Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne Rozdział 5. Dystans geograficzny (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Wójcik) Postrzegana geograficzna odmienność rynków Pokonywanie dystansu geograficznego Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne Rozdział 6. Dystans gospodarczo-technologiczny (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Piotr Trąpczyński) Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne Rozdział 7. Mechanizmy pokonywania dystansu w ekspansji zagranicznej (Mariola Ciszewska-Mlinarič, Krzysztof Obłój, Piotr Trąpczyński, Piotr Wójcik) Mechanizmy relacyjne Mechanizmy zasobowe Mechanizmy transakcyjne Mechanizmy instytucjonalne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 365-393.
Dystans psychiczny jako kategoria teoretyczna oraz obszar badawczy Teoretyczne perspektywy internacjonalizacji przedsiębiorstw Dystans psychiczny w etapowym modelu internacjonalizacji Definicje dystansu psychicznego i sposoby pomiaru Główne nurty badań dystansu psychicznego Dystans psychiczny a przebieg procesu umiędzynarodowienia (wybór rynku zagranicznego, wybór sposobu wejścia, sekwencja) Dystans psychiczny a wyniki na rynkach zagranicznych Dystans psychiczny a adaptacja do rynku zagranicznego Dystans psychiczny a uwarunkowania postrzeganego dystansu Dystans psychiczny a relacje z partnerem zagranicznym Dystans psychiczny a miękkie aspekty zarządzania Dystans psychiczny a sposoby pokonywania trudności wynikających z odmienności rynków E fe k ty na ryn ka c h za g ra n ic zn y c h : fila ry p e rs p e k tyw y stra te giczn ej i ro d za je barier („k o s z tó w " ) Lu k a b a d aw c za - k om p le k s ow o ś ć za le żn o ś c i, k o n te kst i m e c h a n izm y og ran icza ją ce w p ły w d ystan su psych ic zn eg o na ekspansję za g ra n ic zn ą p r z e d s ię b io r s tw Logika modelu konceptualnego Hipotezy replikujące dotychczasowy dorobek teoretyczny w nowym kontekście Hipotezy poszerzające dotychczasowy dorobek teoretyczny Metody mieszane: łączenie metod ilościowych i jakościowych Dystans psychiczny i sposoby jego pokonywania w świetle wyników badań ilościowych Operacjonalizacja zmiennych Modele równań strukturalnych (SEM) Wpływ dystansu psychicznego na wyniki osiągane na rynkach zagranicznych: estymowanie modelu konceptualnego z wykorzystaniem modelowania strukturalnego Model strukturalny dla całej próby Modelowanie strukturalne w podgrupach branżowych Ocena wyników: weryfikacja hipotez z modelu konceptualnego Znaczenie kontekstu: analiza różnic na poziomie głównych zmiennych w grupach branżowych Dystans psychiczny Reakcja na dystans i zakres instrumentów Adaptacja do rynku zagranicznego Mechanizmy pokonywania dystansu w świetle wyników badań jakościowych Studium przypadku jako metoda badawcza Dobór przedsiębiorstw, źródła danych i analiza materiału empirycznego Profile badanych przedsiębiorstw i charakterystyka ekspansji zagranicznej Dystans kulturowy Postrzegana kulturowa odmienność rynków Pokonywanie dystansu kulturowego Wpływ dystansu kulturowego na wybory strategiczne Dystans administracyjny Postrzegana administracyjna odmienność rynków Protekcjonizm, związki zawodowe i podatki Pokonywanie dystansu administracyjnego Wpływ dystansu administracyjnego na wybory strategiczne Dystans geograficzny Postrzegana geograficzna odmienność rynków Pokonywanie dystansu geograficznego Wpływ dystansu geograficznego na wybory strategiczne Dystans gospodarczo-technologiczny Postrzegana gospodarczo-technologiczna odmienność rynków Pokonywanie dystansu gospodarczo-technologicznego Wpływ dystansu gospodarczo-technologicznego na wybory strategiczne Wpływ dystansu na kluczowe wybory strategii internacjonalizacji Typy mechanizmów pokonywania dystansu Model pokonywania dystansu w ekspansji zagranicznej Sposoby i mechanizmy pokonywania dystansu - model teoretyczny Wkład w teorię internacjonalizacji przedsiębiorstw Wkład w praktykę zarządzania Ograniczenia modelu i kierunki dalszych badań Załącznik 1. Przegląd badań uwzględniających dystans psychiczny, opublikowanych do 2017 Załącznik 2. Kwestionariusz badawczy do badań ilościowych Załącznik 3. Klasyfikacja technologiczna branż produkcyjnych Załącznik 4. Kategorie instrumentów - wyniki modelowania strukturalnego w grupach branżowych Załącznik 5. Przypadek A (Grupa Nowy Styl) Załącznik 6. Przypadek B (Granna) Załącznik 7. Przypadek C (Aplisens SA) Załącznik 8. Przypadek D (Lechpol)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII A 116
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147963 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Dla przedsiębiorców, menedżerów najwyższego szczebla, wykładowców i studentów zarządzania.
Sygnatura czytelni BMW: VI F 139 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143824 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [295]-296.
Bibliogr. s. 288-290 i przy pracach. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych i innych z obszaru nauk społecznych.
Sygnatura czytelni BMW: VI U 1 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 129360 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności