Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WWFiF
(4)
Autor
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bobroff Gary (1971- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Butler-Bowdon Tom (1967- )
(1)
Dykier Monika
(1)
Fuller Ray (1943-)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Kleinman Paul
(1)
Kowalczyk Filip
(1)
Lück Helmut E. (1941- )
(1)
Niemirowski Tomasz (1955- )
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Sawicka Kamila
(1)
Trzcińska-Hildebrandt Agata
(1)
Volkmann-Raue Sibylle
(1)
Wolf Claudia
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Psycholodzy
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Szwajcaria
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Biografia
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawód psycholog : regulacje prawne i etyka zawodowa / Dorota Bednarek. - Nowe wydanie, wydanie 2. - Warszawa : PWN, 2020. - 353, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
1. Zawód psychologa w świetle prawa 1.1.Prawna definicja zawodu psychologa 1.2.Psycholog jako zawód zaufania publicznego 1.2.1.Prawne koncepcje zawodu zaufania publicznego i za¬wodu regulowanego 1.2.2.Zawody zaufania publicznego w świadomości współ¬czesnych Polaków 1.3.Samorząd zawodowy i inne organizacje zawodowe 1.3.1.Regulacje prawne i organizacje zawodowe psycholo¬gów w innych krajach 1.3.2.Sytuacja prawna innych zawodów zaufania publiczne¬go w Polsce 1.3.3.Samorząd zawodowy psychologów w Polsce 1.3.4.Zrzeszenia psychologów w Polsce 1.3.5.Międzynarodowe zrzeszenia psychologów 1.4.Prawo do wykonywania zawodu psychologa 1.4.1.Prawo do wykonywania zawodu psychologa w zapisie ustawy 1.4.2.Faktyczne prawo do wykonywania zawodu psychologa 1.4.3.Konsekwencje niejasności prawnych w regulacji zawo¬du psychologa i losy ustawy 2.Odpowiedzialność w zawodzie psychologa 2.1.Rodzaje odpowiedzialności psychologów w praktyce zawodowej 2.1.1.Odpowiedzialność karna 2.1.2.Odpowiedzialność cywilna 2.1.3.Odpowiedzialność dyscyplinarna 2.2.Prawa klienta/pacjenta w kontekście odpowiedzialności zawodowej psychologa Akty prawne 3.Źródła zasad etycznych w zawodzie psychologa 3.1.Etyka filozoficzna a etyka stosowana 3.2.Kodeksy etyki różnych zawodów 3.3.Etyka zawodowa w zawodzie psychologa 3.3.1.Kodeksy etyczne Polskiego Towarzystwa Psychologicz¬nego 3.3.2.Zasady etyki zawodu psychologa wg Kodeksu Etyki Ame¬rykańskiego Towarzystwa Psychologicznego 3.3.3.Kodeksy etyczne innych stowarzyszeń psychologicz¬nych 3.4.Zasady etyczne a regulacje prawne 3.4.1.Konflikt zasad etycznych i przepisów prawa 3.4.2.Konflikt zasad etycznych i wymogów organizacji 3.4.3.Absolutny zakaz łamania praw człowieka 3.5.Kontrowersje wokół kodeksów etyki 3.6.Jak rozstrzygać wątpliwości etyczne? 4.Podstawowe zasady etyczne w pracy psychologa 4.1.Zasada A: Działanie dla dobra i nieszkodzenie 4.2.Zasada B: Wierność i odpowiedzialność 4.3.Zasada C: Uczciwość i prawość 4.4.Zasada D: Sprawiedliwość 4.5.Zasada E: Szacunek dla ludzkich praw i ludzkiej godności 5.Tajemnica zawodowa 5.1.Pojęcie tajemnicy zawodowej 5.2.Tajemnica w zawodzie psychologa - podstawy prawne 5.3.Jak długo obowiązuje tajemnica zawodowa? 5.4.Ograniczenia tajemnicy zawodowej w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia 5.5.Tajemnica zawodowa psychologa a sąd, prokuratura i policja 5.5.1.Bezwzględny zakaz dowodowy 5.5.2.Społeczny obowiązek denuncjacji 5.5.3.Prawny obowiązek denuncjacji 5.5.4.Psycholog jako świadek w procesie karnym 5.5.5.Psycholog jako świadek w postępowaniu cywilnym 5.5.6.Tajemnica w pracy biegłego sądowego 5.6.Zagrożenie poufności w kontekście terapii grupowej lub terapii par 5.7.Ograniczenia poufności w usługach na zlecenie strony trze¬ciej 5.8.Ujawnienie informacji w celach dydaktycznych 5.9.Ujawnienie informacji w celu uzyskania konsultacji 5.10.Ujawnienie informacji poufnej na życzenie klienta 5.11.Ujawnienie informacji poufnych w związku z obroną psycho¬loga 5.12.Zabezpieczenie poufności przy współpracy z innymi specjali¬stami 6.Dokumentacja psychologiczna 6.1.Standardy APA w zakresie dokumentacji 6.1.1.Cel tworzenia dokumentacji 6.1.2.Co podlega udokumentowaniu 6.1.3.Sposób organizacji dokumentacji 6.1.4.Etyczne standardy tworzenia i zabezpieczania doku¬mentacji psychologicznej 6.2.Regulacje prawne związane z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) 6.2.1.Dane osobowe w praktyce psychologicznej 6.2.2.Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych 6.2.3.Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe 6.2.4. Zasady ochrony prywatności i danych osobowych 6.3.Prawne regulacje dotyczące dokumentacji w niektórych obszarach praktyki psychologicznej 6.3.1.Dokumentacja psychologiczna - ogólna 6.3.2.Dokumentacja medyczna i dokumentacja psychologicz¬na w kontekście świadczeń leczniczych 6.4.Prywatność a dokumentacja zewnętrzna („jawna") 6.5.Okres przechowywania dokumentacji psychologicznej 6.6.Etyczne i prawne zasady udostępniania dokumentacji innym podmiotom 6.6.1.Opracowania statystyczne na podstawie dokumentacji psychologicznej 6.6.2.Dostęp do dokumentacji innych specjalistów pracują¬cych z klientem 6.6.3.Opracowania do celów naukowych 6.7.Ograniczenie uprawnień organów ścigania w dostępie do dokumentacji psychologicznej 6.7.1.Dokumentacja psychologiczna jako dowód w procesie karnym 6.7.2.Dokumentacja psychologiczna jako dowód w procesie cywilnym 7. Świadoma zgoda na usługę psychologiczną 7.1.Prawo klienta do dobrowolnego i świadomego korzystania z usług psychologicznych 7.1.1.Zgoda na przetwarzanie danych osobowych 7.1.2.Zgoda na usługę psychologiczną osób z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych 7.1.3.Usługa psychologiczna bez zgody 7.2.Informacje niezbędne do podjęcia świadomej zgody 7.2.1.Rzetelna informacja o kwalifikacjach psychologa 7.2.2.Rzetelna informacja o metodzie pracy i jej alternaty¬wach 7.2.3.Rzetelna informacja o poufności i jej ograniczeniach 7.2.4.Uzgodnienie celu, zakresu i sposobu realizacji usługi 7.2.5.Rzetelna informacja o prawach klienta 7.3.Uzgodnienie praktycznych aspektów usługi 7.3.1.Konflikt interesów i różnorodność ról 7.3.2.Odpłatność 7.3.3.Wymiar czasowy Załącznik 1. Lista kontrolna zagadnień etycznych związanych z poinformowaną zgodą Załącznik 2. Lista kontrolna związana z podjęciem się usługi psychologicznej 8. Standardy etyczne w diagnozie psychologicznej 8.1.Opinia psychologiczna na podstawie badania diagnostycznego 8.2.Zasady ogólne etycznego postępowania diagnostycznego 8.3.Podmiotowe traktowanie klienta 8.3.1.Minimalizacja wtargnięcia (standard 4.04 - Minimali¬zacja wtargnięcia; APA, 2017) 8.3.2.Diagnoza a badania naukowe 8.4.Zapewnienie optymalnego funkcjonowania klienta 8.5.Standardy diagnozy 8.6.Dobór narzędzi diagnostycznych 8.6.1.Odpowiedzialne rozróżnienie między diagnozą psycho¬logiczną a badaniem testowym 8.6.2.Kontrowersje wokół technik projekcyjnych 8.6.3.Prawo do stosowania narzędzia diagnostycznego 8.6.4.Kwalifikacje użytkownika narzędzi diagnostycznych 8.7.Przedstawienie wniosków diagnostycznych 8.7.1.Pisemna opinia, orzeczenie, raport 8.7.2.Ustna informacja zwrotna 8.8.Diagnoza grup szczególnych (niepełnosprawność, obca kultura/obcy język) 8.8.1.Bariera językowa 8.8.2.Bariera kulturowa 8.8.3.Modyfikacja procedury i niedostosowanie prób norma¬lizacyjnych 9. Standardy etyczne w pomocy psychologicznej 9.1.Kwalifikacje do udzielania pomocy psychologicznej 9.1.1.Interwencja oparta na dowodach 9.1.2.Kontekst prawny 9.2.Pomoc psychologiczna a autonomia i integralność klienta 9.3.Zawarcie kontraktu na pomoc psychologiczną 9.4.Terapia dla rodzin lub grup 9.5.Terapia dla osób znajdujących się już pod opieką psychologa 9.6.Niedostępność terapii 9.7.Zakończenie terapii 9.8.Monitorowanie skuteczności interwencji. Superwizja 10.Usługi psychologiczne na zlecenie strony trzeciej – problem dobrowolności, podmiotowości i poufności 10.1.Diagnoza psychologiczna w procesie ubiegania się o pracę 10.2.Prawnie wymagana ocena psychologiczna w celu określenia zdolności do wykonywania zawodu lub funkcji 10.3.Pobór do wojska 10.4.Usługa psychologiczna na zlecenie pracodawcy 10.5.Przymusowe badanie psychologiczne na zlecenie wymiaru sprawiedliwości 10.6.Dokumentacja psychologiczna w systemie oświaty 11.Przeciwdziałanie dyskryminacji w praktyce psychologicznej 11.1.Dyskryminacja - kontekst prawny 11.2.Przejawy dyskryminacji w praktyce psychologicznej 11.2.1.Odmowa świadczenia 11.2.2.Niezróżnicowane postrzeganie osób należących do mniejszości 11.2.3.Niedostosowanie świadczenia do specyficznych potrzeb osób należących do mniejszości 11.2.4.Nieuwzględnianie zagrożenia stereotypem 11.2.5.Przeżywanie negatywnych uczuć 11.3.Dyskryminacja wynikająca z ograniczeń kompetencji psychologów 11.3.1.Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z zaburzeniami somatycznymi 11.3.2.Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z grup mniejszościowych 11.4. Dyskryminacja wynikająca z uprzedzeń żywionych przez psychologa 11.4.1.Obowiązek eliminowania uprzedzeń 11.4.2.Zalecenia dla psychologów świadczących usługi populacjom zróżnicowanym etnicznie, językowo, kulturowo i seksualnie 12.Usługi psychologiczne na odległość 12.1.Czy możliwa jest etyczna usługa psychologiczna na odle¬głość? 12.2.Opracowania dotyczące zasad etycznych w usługach na od¬ległość 12.3.Zalety kontaktu psychologicznego na odległość 12.4.Zagrożenia dla praw klienta w usługach na odległość 12.4.1.Poufność w usługach na odległość 12.4.2.Sytuacja kryzysowa w usługach na odległość 12.4.3.Świadoma zgoda w usługach na odległość 12.4.4.Wyznaczenie granic 12.5.Specyfika telepsychoterapii 12.6.Diagnoza psychologiczna przez internet 12.6.1.Zalety i ograniczenia 12.6.2.Testy do samodzielnego rozwiązania w celu rozwo¬ju osobistego i pogłębienia samoświadomości vs. diagnoza psychologiczna 12.7.Bezpieczeństwo narzędzi diagnostycznych w internecie 13.Usługi psychologiczne na rzecz dzieci 13.1. Zgoda na usługę psychologiczną wobec dzieci 13.1.1.Władza rodzicielska - aspekt prawny 13.1.2.Wyrażenie zgody na usługę psychologiczną wobec dziecka - kwestie prawne350 13.1.3.Zgoda na usługę psychologiczną na terenie instytu¬cji, pod której opieką znajduje się dziecko 13.1.4.Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyra¬żenia świadomej zgody - regulacje w kodeksie cy¬wilnym 13.1.5.Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyra¬żenia świadomej zgody - jak kwestia zgody dziecka jest regulowana w zawodzie lekarza 13.1.6. Wyrażenie przyzwolenia na usługę psychologiczną przez dziecko 13.2.Odpowiedzialność za samopoczucie dziecka w trakcie kontaktu 13.2.1. Obecność osoby bliskiej 13.3.Poszanowanie podmiotowości dziecka 13.3.1.Poszanowanie podmiotowości dziecka a wywiad z rodzicami 13.3.2.Poszanowanie podmiotowości dziecka a udzielanie informacji zwrotnych 13.3.3.Zdefiniowanie obszaru świadczenia i minimaliza¬cja wtargnięcia 13.4.Dylemat klient-dziecko czy klient-rodzic 13.5.Zasada poufności i jej ograniczenia w usługach wobec dzie¬ci 13.6.Dziecko w badaniach naukowych 13.6.1.Dobrowolność udziału dzieci w psychologicznych badaniach naukowych 13.6.2.Czy badania naukowe z udziałem dzieci są koniecz¬ne? 14. Zasady etyki w naukowych badaniach psychologicznych 14.1. Prawne aspekty przestrzegania zasad etyki w psychologicznych badaniach naukowych 14.1.1.Regulacja badań biomedycznych 14.1.2.Regulacje w badaniach naukowych z udziałem lu¬dzi w innych krajach 14.1.3.Regulacje w badaniach naukowych z udziałem zwierząt 14.1.4. Polskie regulacje w psychologicznych badaniach naukowych z udziałem ludzi 14.2.Świadoma zgoda na udział w badaniu 14.2.1.Regulacje prawne dotyczące przetwarzania wraż¬liwych danych osobowych 14.2.2.Świadoma zgoda na rejestrację głosu i wizerunku 14.2.3.Zgoda na ujawnienie dodatkowych informacji 14.2.4.Zgoda na udział w badaniach osób bez zdolności lub z ograniczoną zdolnością do czynności praw¬nych 14.2.5.Odstąpienie od świadomej zgody w badaniach na¬ukowych 14.2.6.Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) 14.3.Poufność informacji w badaniach naukowych 14.3.1.Przechowywanie danych 14.3.2.Ujawnienie osobie badanej wrażliwych danych z badania naukowego 14.3.3.RODO a badania naukowe 14.4.Zgoda instytucji 14.5.Udział w badaniu osób podległych (klient/pacjent, student) 14.6.Problemy związane z wykluczaniem osób z badań 14.7.Wynagrodzenie za udział w badaniach 14.8.Procedury maskujące 14.8.1.Procedura odkłamania 14.8.2.Odstąpienie od procedury odkłamania 14.9.Minimalizowanie szkód 14.10.Badanie naukowe weryfikujące skuteczność terapii 14.11.Badania naukowe przez internet 14.11.1.Poufność w badaniach internetowych 14.11.2.Problem świadomej zgody w badaniach interne¬towych 14.11.3.Maskowanie, odkłamanie i dyskomfort w bada¬niach internetowych Załącznik 1. Lista kontrolna zagadnień etycznych w badaniu naukowym Załącznik 2. Lista kontrolna zagadnień etycznych związanych ze świadomą zgodą na badanie 15.Zasady etycznego postępowania podczas rozpowszechniania wyników badań, wiedzy psychologicznej i popularyzacji 15.1. Rozpowszechnianie wyników badań naukowych i wiedzy naukowej 15.1.1.Plagiatorstwo 15.1.2.Zasady powoływania się na literaturę cytowaną 15.1.3.Zasady cytowania i parafrazowania 15.1.4.Zgoda na reprodukcję 15.2.Autorstwo publikacji 15.3.Powtórna publikacja danych 15.4.Udostępnianie danych do weryfikacji 15.5.Recenzja naukowa 15.6. Unikanie konfliktu interesów 16.Tożsamość zawodowa psychologa i prawa psychologa 16.1. Prawa psychologa 16.1.1.Prawo do niezależności zawodowej 16.1.2.Prawo do zrzeszania się 16.1.3.Prawo do ustawicznego kształcenia 16.1.4.Prawo do błędu 16.1.5.Prawo do obrony 16.1.6.Prawo do uzyskania wsparcia 16.1.7.Prawo do korzystania z wyników pracy innych spe¬cjalistów 16.1.8.Prawo do odmowy składania zeznań 16.1.9.Prawo do odmowy wobec pracodawcy lub współ¬pracownika 16.1.10.Prawo do odmowy informacji wobec klienta 16.1.11.Prawo do odmowy świadczenia w szczególnych sy¬tuacjach 16.1.12.Prawo do przerwania usługi w szczególnych sytu¬acjach 16.1.13.Prawo do autorskich metod pracy 16.1.14. Prawo do ochrony osobistych granic
Sygnatura czytelni BMW: VI U 222 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149155 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Carl Gustav Jung / Gary Bobroff ; przełożyła Małgorzata Guzowska. - Polskie wydanie. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 217, [3] strony : ilustracje ; 22 cm.
(W Pigułce)
Indeks.
Psychologia Junga Cień Praca wewnętrzna Jaźń Typy osobowości Archetypy Anima i Animus Synchroniczność Carl Jung i II wojna światowa Aktualny przewodnik po Jungu Chronologia życia i twórczości Junga
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151632 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
O psychologii i psychologach : między uniwersytetem a praktyką społeczną / Jerzy M. Brzeziński, Piotr K. Oleś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - XIII, [3], 563, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 517-[544]. Indeks.
PSYCHOLOGIA JAKO NAUKA Jaką nauką jest psychologia? Psychologia jest nauką empiryczną, która ma swoje osobliwości Osobliwości przedmiotu i metody psychologii Koncepcja człowieka Potrzeba założeń metasystemowych Kim jest człowiek? Dlaczego – będąc psychologiem – warto to wiedzieć Psychologia a inne dyscypliny naukowe: problemy interdyscyplinarne PROBLEMY KSZTAŁCENIA PSYCHOLOGÓW Skąd się biorą psychologowie – co zrobić, aby zostać dobrym psychologiem? Idea kształcenia na poziomie uniwersyteckim – czyli czemu służy studiowanie Studia psychologiczne na polskich uniwersytetach i w innych szkołach wyższych Zideologizowane początki studiów psychologicznych (1950 r.) Rozwój studiów po przełomie październikowym 1956 r. Blaski i cienie prowadzenia studiów psychologicznych według deklaracji bolońskiej (1999 r. – I0 i II0 kształcenia) versus jednolite pięcioletnie studia magisterskie O potrzebie ogólnopolskich standardów kształcenia na studiach psychologicznych Trochę historii Jak mogłyby wyglądać studia psychologiczne? O jednolite standardy dla rozpraw doktorskich z psychologii Kontekst nowej ustawy z 20 lipca 2018 r.: Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Kryteria dobrej rozprawy doktorskiej Co po dyplomie magisterskim – nieustające doskonalenie zawodowe i podejmowanie nowych wyzwań zawodowych Co dają, a czego nie dają studia magisterskie i co można dzięki nim osiągnąć? Co wynosimy z uczelni? A czego studia nie dają i jak zdobyć „to”, czego nie dają? Studia przygotowują do pracy badawczej i praktyki psychologicznej Zawód psycholog Psycholog – jako profesjonalista, badacz i nauczyciel akademicki Europejski Certyfikat Psychologa EuroPsy Czym jest EuroPsy? Model kompetencji zawodowych EuroPsy w Europie i w Polsce Specjalizacja, certyfikat, uprawnienia Konieczność ustawicznego kształcenia PSYCHOLOG JAKO PROFESJONALISTA Jedna jest psychologia, ale z wieloma zastosowaniami O integracji teorii i badań empirycznych z praktyką psychologiczną Od teorii do praktyki. Cztery fazy przejścia od wyników badania naukowego do ich praktycznych zastosowań – wytworzenia wiedzy naukowej – upowszechniania wyników opracowania Programu Praktycznego Działania (PPD) aplikacji PPD Praktyka oparta na dowodach empirycznych Diagnoza oparta na dowodach empirycznych Terapia oparta na dowodach empirycznych Terapia i inne rodzaje profesjonalnej aktywności oparte na dowodach empirycznych Gdy psycholog występuje jako ekspert Trzy role eksperckie podejmowane przez psychologa Psycholog-badacz jako kompetentny krytyk naukowy Dobre „wychowanie” badacza-krytyka Postawa krytycznej otwartości Odporność na pokusy Unikanie konfliktu interesów Niepożądane społeczne skutki złej krytyki naukowej Psycholog-profesjonalista jako biegły sądowy Psycholog-profesjonalista jako doradca i autor ekspertyz Gdy psycholog występuje jako popularyzator Kto, co i jak powinien popularyzować? Istota popularyzacji Cztery poziomy popularyzacji W kierunku ustalenia granic popularyzacji wiedzy Gdy psycholog angażuje się w działalność społeczną Ochrona zdrowia psychicznego jednym z priorytetów Unii Europejskiej Skutki rozwoju cywilizacji a społeczna rola psychologów Psycholog jako badacz zjawisk społecznych Psycholog zaangażowany w procesy społeczne Psycholog świadczący pomoc wobec wyzwań i problemów społecznych Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom Promocja zdrowia i jakości życia Psycholog pomaga w zdrowiu i chorobie Psycholog a problemy i potrzeby osób starszych Interwencja Psycholog wobec problemów współczesności Niektóre problemy popandemicznego świata Lęk jako reakcja na pandemię i lęki społeczne Trudne relacje społeczne w okresie pandemii i po niej Lęk przed śmiercią Popandemiczny wzrost? Czterowymiarowy model zmian człowieka XXI wieku Przemiany kulturowe o charakterze globalnym Niepewność, iluzja wolności a tożsamość Wymiary zmian Człowiek wobec nowej fali cywilizacji Psychologiczne implikacje zmian Świat realny i wirtualny Kultura młodych a tradycja Brak tożsamościowego zakorzenienia i lęk przed przyszłością Problem autentyczności Uzależnienia, agresja społeczna, odmienność Sens życia i ekonomia działań Psychologia i psychologowie też będą inni Jeszcze o wyzwaniach popandemicznego świata E-interwencje Niepewność i kryzys autorytetów Psychologia: globalna czy lokalna? Jak pracować z ludźmi w świecie kulturowo zróżnicowanym Problemy a możliwości adaptacyjne człowieka NIE TYLKO WIEDZA… Nie tylko twarda wiedza naukowa, lecz także empatia Co jest potrzebne w zawodzie psychologa: wiedza i empatia Profesjonalizm jako synteza wiedzy i empatii Osiem cnót psychologicznych Uważność Otwartość Wrażliwość Asertywność Rzetelność Odpowiedzialność Dalekowzroczność Pokora W kierunku metacnoty? Jak to osiągnąć? Podatność i odporność na wpływy kulturowe Wrażliwość etyczna psychologa: badacza i profesjonalisty Znaczenie wrażliwości etycznej w kształceniu i funkcjonowaniu zawodowym psychologów Etyczny kontekst badania naukowego Naukowa ważność podejmowanej tematyki Podstawy kompetencyjne badacza Umiejętności w zakresie planowania danego badania empirycznego Przeprowadzanie badania empirycznego Wyciągnięcie wniosków z przeprowadzonego badania Traktowanie osób badanych Prawo do poszanowania godności Prawo do zapewnienia bezpiecznego udziału w badaniu Prawo do wyrażenia w pełni świadomej zgody na udział w badaniu oraz do informacji o badaniu i wykorzystaniu przez badacza wyników Prawo do poszanowania poufności, prywatności oraz anonimowości Kilka uwag o zakresie działania uniwersyteckich komisji etycznych Uczciwość badacza – naganne etycznie odstępstwa od naukowych standardów p-hacking, fishing expedition (p < 0,05); efekt szuflady ( file drawer effect, publication bias)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 117
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8796 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Sensus)
Tyt. oryg. : 50 Psychology Classics : Who We Are, How We Think, What We Do : Insight and Inspiration from 50 Key Books.
Na okł : Summa wiedzy najznakomitszych umysłów psychologii: Zygmunta Freuda, [...].
Bibliogr. s. [383]-385.
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 64
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 121690 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5443 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99063 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
IWAN PAWŁOW B.F. SKINNER ZYGMUNT FREUD ANNA FREUD LAWRENCE KOHLBERG STANLEY MILGRAM ALFRED ADLER PODSTAWOWE TEORIE GRUP PHILIP ZIMBARDO SOLOMON ASCH JOHNB.WATSON HERMANN RORSCHACH PERCEPCJA WZROKOWA PSYCHOLOGIA POSTACI PSYCHOLOGIA POZNAWCZA TEORIA DYSONANSU POZNAWCZEGO TEORIA REDUKCJI POPĘDU HARRY HARLOW JEAN PIAGET ALBERT BANDURA CARL ROGERS ABRAHAM MASLOW TEORIE INTELIGENCJI KURT LEWIN CARL GUSTAV JUNG HENRY MURRAY LEWA I PRAWA PÓŁKULA MÓZGU MIŁOŚĆ KAREN HORNEY JOHN BOWLBY TEORIA ATRYBUCJI EMOCJE OSOBOWOŚĆ TEORIE PRZYWÓDZTWA SNY ARTETERAPIA HIPNOZA ALBERT ELLIS TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA HEURYSTYKA HARRY STACK SULUVAN MAGICZNA CYFRA SIEDEM, PLUS MINUS DWA ERICH FROMM EKSPERYMENT DOBREGO SAMARYTANINA ZABURZENIA OSOBOWOŚCI ZABURZENIA DYSOCJACYJNE EKSPERYMENT ROSENHANA STYLE UCZENIA SIĘ DAVIDA KOLBA ZABURZENIA LĘKOWE MARY AINSWORTH I NIEZNANE SYTUACJE ZABURZENIA NASTROJU LEW WYGOTSKI ZABURZENIA SOMATOFORMICZNE FAŁSZYWY KONSENSUS FAŁSZYWA NIEPOWTARZALNOŚĆ STRES TEORIA ROZBIEŻNOŚCI JA
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 19
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8891 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Przedmowa do polskiego wydania Włodzisław Zeidler Wprowadzenie Sibylle Volkmann-Raue Helmut E. Luck CZĘŚĆ 1 Psychoanaliza Rozdział 1 LOU Andreas-Salome: poetka psychoanalizy Chństina Deimel Rozdział 2 Helenę Deutsch: macierzyństwo jako program życia Brigitte Boothe Rozdział 3 Sabina Spielrein: destrukcja jako przyczyna rozwoju Sibylle Volkmonn-Raue Rozdział 4 Karen Horney: neurotyczna osobowość naszych czasów Gerhard Bauer Rozdział 5 Anna Freud: rozmiłowana w psychoanalizie Elke Muhlleitner Rozdział 6 Marie Langer: psychoanaliza i rewolucja Ingeborg Fulde CZĘŚĆ 2 Psychologia rozwojowa Rozdział 7 Clara Stern: życie kobiety i matki dla nauki Werner Deutsch Rozdział 8 Melanie Klein: psychoanaliza dziecka Lilii Gast Rozdział 9 Rosa Katz: w poszukiwaniu kulturowo-historycznej psychologii rozwojowej Elfriede Billmann-Mahecha Rozdział 10 Martha Muchow: świat dziecka i jego rozwój Rudolf Miller Rozdział 11 Charlotte Buhler: bieg życia ludzkiego jako problem psychologiczny Gerald Buhring Rozdział 12 Barbel Inhelder: inna strona psychologii genetycznej Anastasia Tryphon CZĘŚĆ 3 Psychologia społeczna i psychologia stosowana Rozdział 13 Tamara Dembo: w poszukiwaniu koncepcji lepszego życia Helmut E. Liuck Rozdział 14 Anitra Karsten: nasycenie psychiczne Hellmuth Metz-Gockel Rozdział 15 Bluma Wolfowna Zeigarnik: jedność psychiki Joachim Lompscher Rozdział 16 Franziska Baumgarten-Tramer: o naukowość psychologii praktycznej Edelgard Daub Rozdział 17 Elsę Frenkel-Brunswik: między psychologią, psychoanalizą i logicznym empiryzmem Helga Sprung Rozdział 18 Marie Jahoda: utopia sprawiedliwego świata Brigitte Bauer Rozdział 19 Wykształcenie i tożsamość córek domów żydowskich Charlotte E. Haver CZĘŚĆ 4 Polska psychologia Rozdział 20 Józefa Joteyko: testy psychologiczne Paweł Izdebski Rozdział 21 Maria Grzegorzewska: psychologia wobec niepełnosprawności Anna Hryniewicka Rozdział 22 Alina Szemińska: niedoceniona odkrywczyni Andrzej Gołąb
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149048 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Pedagogika i Psychologia)
Bibliografia strony 241-251.
Antropologiczne podstawy etyki Różnica transcendentalna Niezmienna natura człowieka Wewnętrzne ukierunkowanie człowieka Powołanie człowieka Zmienna natura człowieka Wielkość (godność) i słabość człowieka Poniżanie i obrona swej godności Podstawowe uwarunkowania i aspekty moralności określenie dobra i zła Źródła szczęścia Elementy szczęścia Wartości źródła miłości Źródła powinności Struktura sumienia Sumienie jako ostateczne źródło ocen moralnych Kształtowanie sumienia Hierarchia wartości Dobra użyteczne- środki do celu Dobra przyjemne Dobra godziwe Podstawowe zasady etyczne Etyczne aspekty rozwoju człowieka Definicja rozwoju Cele rozwoju człowieka Bycie sobą jako cel rozwoju czlowieka Wolność odpowiedzialność Aktualny kres rozwoju człowieka ostateczny kres rozwoju człowieka Cele rozwoju człowieka w różnych dziedzinach Człowiek w pełni rozwinięty Sokrates przykładem człowieka w pełni rozwiniętego Rozwój kobiecości, rozwój męskości Powołanie kobiety i mężczyzny Wzajemne wspomaganie rozwoju Etyka wspomagania rozwoju Prawo do ingerencji w rozwój Pożądane cechy osobowe mistrza Cechy charakteryzujące mistrza Relacja mistrza do ,,ucznia' Sposoby Wspomagania rozwoju Męskie i kobiece sposoby wspomagania rozwoju człowieka Wspomaganie i korygowanie rozwoju jako kształtowanie obrazu siebie Potrzeba prawdziwego i pozytywnego obrazu siebie Samospełniające się proroctwo w kierowaniu własnym rozwojem Samospełniające się proroctwo we wspomaganiu rozwoju innych Nieetyczne zachowania pedagoga i psychologa Kulturowe zagrożenia rozwoju człowieka Błędy popełniane indywidualnie Etyka badań psychologicznych i pedagogicznych
Sygnatura czytelni BWF: IV G 15
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146759 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8224 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Czasy i ludzie / Józef Pieter. - Katowice : Śląski Instytut Naukowy, 1986. - 397, [2] s., [28] s. tabl. : il. ; 21 cm.
(Silesiana)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72175 L (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
3. Zjazd Psychologów Akademii Klubów Ekstraklasy./ Kamila Sawicka W: Asystent Trenera Rok 2020, nr 6, s. 60-65. - 2021.
Bibliografia na stronach 00-00
Kartoteka zagadnieniowa: Kultura Fizyczna
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności