Sałbut Bartosz
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(40)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje fachowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(32)
dostępne
(17)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Biblioteka Międzywydziałowa
(17)
Biblioteka WEiZ
(13)
Biblioteka WEAiI
(2)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Sałbut Bartosz
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(39)
nieznany (0 0)
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(8)
Przedsiębiorcy
(6)
Szkoły wyższe
(5)
Pracownicy instytucji finansowych
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Zarządzanie
(6)
Inwestycje
(5)
Przedsiębiorstwa
(5)
Innowacje
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Finanse
(3)
Finanse przedsiębiorstwa
(3)
Rynek finansowy
(3)
Sukces
(3)
Badania marketingowe
(2)
Instytucje finansowe
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Szczupłe zarządzanie
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zasoby ludzkie
(2)
Akcje (ekon.)
(1)
Analiza danych
(1)
Big data
(1)
Biznesplan
(1)
Crowdfunding
(1)
Crowdsourcing
(1)
Decyzje
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Elastyczność (zarządzanie)
(1)
Elektryczność
(1)
Elektryfikacja
(1)
Emerytura
(1)
Energetyka
(1)
Energia elektryczna
(1)
Finanse behawioralne
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Heurystyka
(1)
Informatyka
(1)
Kaizen
(1)
Kapitał
(1)
Kierowanie
(1)
Kierowcy wyścigowi
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci
(1)
Kreatywność
(1)
Lauda, Niki (1949-2019)
(1)
Maklerstwo
(1)
Marketing
(1)
Marketing doświadczeń
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing szeptany
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Metody statystyczne
(1)
Model biznesowy
(1)
Modele biznesowe
(1)
Niepewność
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Obligacje
(1)
Organizacja
(1)
Papiery wartościowe
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka energetyczna
(1)
Postęp
(1)
Prawdopodobieństwo
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Projektowanie
(1)
Projektowanie graficzne
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przywództwo
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Ryzyko
(1)
Skuteczność organizacyjna
(1)
Sport samochodowy
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Strony WWW
(1)
Urazy
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Wojna
(1)
Wojsko
(1)
Wskaźniki rynkowe
(1)
Wycena przedsiębiorstwa
(1)
Wyszukiwarki internetowe
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Zarządzanie produktem
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Znaki towarowe
(1)
Zysk
(1)
Żołnierze
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Austria
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Poradniki
(7)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(3)
Biografia
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Logo design love : tworzenie genialnych logotypów : nowa odsłona / David Airey ; tłumaczenie Bartosz Sałbut. - Wydanie II rozszerzone. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - XIII, [1], 224 strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Logo design love : a guide to creating iconic brand identities.
Na okładce: Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami?
Bibliografia na stronie 220. Indeks.
CZĘŚĆ I ZNACZENIE WIZERUNKU MARKI Rozdział 1. Jesteśmy otoczeni (2) Rozdział 2. Chodzi o to, co chcesz przekazać (6) Oryginalny produkt tylko z tym podpisem (7) Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy (8) Na oczach milionów (9) Tylko za zgodą królowej (10) Symbole nie znają granic (11) Projektowanie wizerunku jako element języka (13) O znaczeniu wizerunku marki raz jeszcze (21) Rozdział 3. Elementy kultowych projektów (22) Nie komplikuj (22) Trafność (24) Czerpanie z tradycji (28) Wyjątkowość (29) Logo powinno zapadać w pamięć (34) Małe jest piękne (35) Skoncentruj się na jednym aspekcie (37) Siedem składników Twojego popisowego dania (38) Pamiętaj, że zasady są po to, aby je łamać (39) CZĘŚĆ II PROCES PROJEKTOWANIA Rozdział 4. Podstawy (42) Pozbądź się tremy (42) Wszystko zależy od wytycznych projektu (43) Gromadzenie informacji wstępnych (44) Informacje szczegółowe (44) Słów kilka na temat decydentów (45) Daj klientowi czas na odpowiedź... (45) ...dbaj jednak o to, aby dialog przebiegał zgodnie z zasadami (45) Czas na zadanie domowe (46) Opracowywanie wytycznych projektu (46) Misja i cele kluczem do sukcesu (47) Badania terenowe na ratunek (50) Wcielanie w życie szczegółów ustalonych z klientem (54) Wybór przymiotników zaproponowanych przez klienta (56) Rozdział 5. Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem (60) Argumenty przemawiające za rebrandingiem (60) Byle nie przedobrzyć (61) Odpowiedź znajdziesz często w wywiadzie zogniskowanym (62) Od wizerunku korporacyjnego do wizerunku bliskiego (63) A może wystarczy poprawić to i owo? (66) Łączenie elementów (70) Nie zapomnij o manierach (71) Rozdział 6. Wycena projektu (72) Najpierw porozmawiaj, potem podaj cenę (72) Rozdział 7. Od ołówka do PDF-a (81) Mapy myślowe (81) Szkicownik - rzecz absolutnie niezbędna (86) Dziesiąte przykazanie (89) Definiowanie ubezpieczeń (93) Międzynarodowy komunikat (96) Raz szybciej, raz wolniej (97) Zbyt wiele pomysłów (102) Czerń i biel przed kolorem (103) Znaczenie kontekstu (105) Pióro mocniejsze od myszy (108) Rozdział 8. Sztuka prowadzenia rozmów (110) Kontaktuj się z decydentami (111) Zasada nr 1: współpracuj z osobą kontaktową (115) Zasada nr 2: unikaj pośrednictwa i mediacji (117) Zasada nr 3: przejmij kontrolę (119) Zasada nr 4: utrzymuj zaangażowanie komitetu (121) Nie zapomnij mniej obiecać, a potem przekroczyć oczekiwania (123) Zapomnij o swoim ego (128) CZĘŚĆ III NAPRZÓD Rozdział 9. Utrzymywanie motywacji (132) Nigdy nie przestawaj się uczyć (132) Wyprzedzaj innych o cztery lata (134) Zrób coś ważnego (134) Odejdź od komputera (138) Twórz dla siebie (138) Stwórz coś nowego (138) Pamiętaj o początkach (139) Znajdź w sobie nieukojone pragnienie (140) Nie przepracowuj się (140) Nie ustawaj w zadawaniu pytań (144) Wstań z łóżka prawą nogą i pozostań na niej (144) Znajdź płaszczyznę porozumienia (144) Gdy zbliża się termin (145) Myśl lateralnie (151) Lepiej się komunikuj (151) Kontroluj swoje oczekiwania (152) Nigdy nie przestawaj projektować (152) Bądź szczęśliwy (152) Nie wszyscy mają tyle szczęścia (153) Rozdział 10. Odpowiedzi na Twoje pytania (154) Problemy z oryginalnością pomysłów (154) Pomiary zwrotu z inwestycji w projekt (155) Prawo do korzystania z logo (156) Problemy komunikacyjne (156) Jak sfinalizować transakcję (157) Klienci zagraniczni (158) Ile koncepcji? (158) Rodzina i przyjaciele (160) Poprawianie projektów (161) Ramy czasowe projektów (161) Badanie konkurentów klienta (162) Najgorszy projekt, najgorszy klient (162) Co jest czyje? (162) Kontrolowanie ilości pracy (163) Rozdział 11. 31 praktycznych porad dotyczących projektowania logo (164) 1. Zadawaj klientom pytania (164) 2. Myśl jasno (164) 3. Przygotuj się na niespodziewane okoliczności (164) 4. Logo nie musi informować o tym, czym zajmuje się firma (165) 5. Symbol nie jest niezbędnym elementem logo (165) 6. Jeden element zapadający w pamięć (166) 7. Nie zapominaj o szkicowniku (166) 8. Trendy zostaw przedstawicielom świata mody (166) 9. Sięgaj po banały (167) 10. Pracuj w czerni i bieli (167) 11. Pamiętaj o trafności (167) 12. Uważaj na koszty druku (167) 13. Bądź konsekwentny (168) 14. Dopasuj czcionkę do symbolu (168) 15. Stosuj podpisy (168) 16. Przedstaw wersję jednokolorową (168) 17. Zwracaj uwagę na kontrast (168) 18. Testuj wiele różnych rozmiarów (170) 19. Odwróć kolorystykę (170) 20. Odwróć projekt do góry nogami (170) 21. Ważny jest materiał (170) 22. Zastanów się nad rejestracją logo jako znaku towarowego (171) 23. Nie obawiaj się błędów (171) 24. Zachowaj elastyczność (171) 25. Logo to nie marka (172) 26. Pamiętaj, że projektowanie to proces dwukierunkowy (172) 27. Zróżnicowanie to podstawa (172) 28. Świadomość kulturowa (172) 29. Wspomagaj rozpoznawalność (172) 30. Przedstaw kontekst (173) 31. Spraw, by inni się uśmiechali (173) Rozdział 12. Logo to nie wszystko (176) Pyszne marzenie (176) Przyczyna i skutek (186) Diabeł tkwi w szczegółach (194) Szczęścia nie kupisz, ale kupisz herbatę (202) Pod powierzchnią wody (206)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 78
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146184 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Inwestycje)
Tyt. oryg.: The financial times guide to value investing : how to become a disciplined investor.
Bibliogr. s. [349]-353. Indeks.
Dla inwestorów indywidualnych, analityków akcji, maklerów, doradców inwestycyjnych, zarządzających funduszami inwestycyjnymi oraz osób zainteresowanych tematyką.
Sygnatura czytelni BMW: VI D 6 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: III E 81
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 135268 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 135267 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: Discplined entrepreneurship : 24 steps to a successful startup.
24 kroki, sześć motywów przewodnich 29 KROK O. Początek KROK I. Segmentacja rynku KROK 2. Wybór przyczółka rynkowego KROK 3. Tworzenie profilu użytkownika końcowego KROK 4. Obliczanie rozmiarów całkowitego dostępnego rynku (TAM) w ramach przyczółka rynkowego KROK 5. Zdefiniuj użytkownika modelowego na przyczółku rynkowym KROK 6. Analiza zastosowania produktu w pełnym cyklu życia KROK 7. Ogólna specyfikacja produktu 117 KROK 8. Liczbowe ujęcie propozycji wartości 131 KROK 9. Wskaż dziesięciu następnych klientów 141 KROK 10. Zdefiniuj swoją podstawową kompetencję 151 KROK 11. Opracuj wykres pozycji konkurencyjnej 163 KROK 12. Opisz jednostkę decyzyjną klienta 173 KROK 13. Mapa procesu pozyskiwania płacącego klienta 183 KROK 14. Obliczanie rozmiarów całkowitego dostępnego rynku (TAM) dla rynków rozwojowych 193 KROK 15. Opracuj model biznesowy 199 KROK 16. Ustal założenia polityki cenowej 213 KROKU. Oblicz wartość klienta w cyklu życia (LTV) 223 KROK 18. Mapa procesu sprzedaży prowadzącego do pozyskania klienta 239 KROK 19. Oblicz koszt pozyskania klienta (COCA) 249 KROK 20. Zdefiniuj podstawowe założenia 267 KROK 21. Sprawdź swoje podstawowe założenia 273 KROK 22. Zdefiniuj minimalnie satysfakcjonujący produkt biznesowy (MVBP) 285 KROK 23. Wykaż, że „pies zechce jeść karmę dla psów" 295 KROK 24. Opracuj plan produktu 305
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 97 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149561 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139407 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce logo wydawcy oryginału: Oxford University Press.
Podstawy i koncepcje psychologiczne Dlaczego finanse behawioralne mają znaczenie dla praktyków? Jakie są podstawowe założenia finansów behawioralnych? Czym jest teoria perspektywy i co mówi o naszych zachowaniach w momencie dokonywania wyboru? Czym jest efekt dyspozycji i dlaczego jest on niekorzystny dla inwestorów? Co to takiego heurystyka? Jaką rolę odgrywają heurystyki w procesie formułowania opinii i podejmowania decyzji? W jaki sposób heurystyka reprezentatywności wpływa na zachowania związane z podejmowaniem decyzji i formułowaniem osą38 Jakie dwa błędy behawioralne najczęściej wynikają z zastosowania heurystyki reprezentatywności? Czym jest heurystyka dostępności i jak może wpływać na decyzje inwestycyjne? W jaki sposób zakotwiczenie wpływa na decyzje inwestycyjne? Czym jest heurystyka afektu i jak oddziałuje na proces decyzyjny? Czym jest ramowanie i jak może wpływać na proces podejmowania decyzji? Jaką rolę w finansach behawioralnych odgrywają błędy behawioralne? Jaką rolę w finansach behawioralnych odgrywają nieefektywne rynki? Jakie odkrycia doprowadziły do powstania i ugruntowania koncepcji finansów behawioralnych W jaki sposób kryzys z lat 2007–2008 wpłynął na rozwój wiedzy na temat ludzkich zachowań? Jakie zarzuty stawiają krytycy finansom behawioralnym? Jakie wskazują ich słabości? Czy inwestorzy mogą wykorzystać w praktyce anomalie rynkowe rozpoznane przez finanse behawioralne? Jaki wkład wnoszą finanse behawioralne w rozwikłanie zagadki zmienności? W jaki sposób niechęć do straty tłumaczy zachowania inwestorów w obliczu spadków na rynku 2. Błędy poznawcze Czym są błędy behawioralne i dlaczego warto się nimi interesować? Czym są błędy poznawcze? Jakie wyróżniamy trzy główne ich typy? Czym jest błąd konserwatyzmu i jak może wpływać na podejmowanie decyzji? Czym jest efekt potwierdzenia i jakie wywołuje skutki? Czym jest egotyzm atrybucyjny? Czym jest efekt pewności wstecznej i jak może wpływać na decyzje inwestycyjne? Czym jest złudzenie kontroli i jak może wpływać na proces podejmowania decyzji? Czym jest błąd dobrej znajomości i czym się przejawia w działalności inwestycyjnej? Czym jest błąd ramowania i jak może wpływać na decyzje finansowe? Czym jest błąd ograniczonej uwagi i jak może wpływać na proces decyzyjny? Czym jest księgowanie umysłowe i jaki może być jego negatywny wpływ na stan finansów inwestora? Czym jest efekt wyniku i jakie może rodzić problemy dla inwestorów? Czym jest efekt bliskości w czasie i jak może wpływać na wyniki inwestycyjne? Jak kryzys finansowy z lat 2007−2008 zmienił tolerancję inwestorów na ryzyko i jak wpłynął na błędy poznawcze? Jakie są zależności między przynależnością do konkretnego typu inwestycyjnego a podatnością na określone błędy poznawcze? Czy rozeznanie w kwestii błędów poznawczych pomaga bardziej świadomie podejmować decyzje finansowe? Jak sobie radzić z błędami poznawczymi, które mogą wpływać na proces decyzyjny? 3. Błędy emocjonalne i czynniki społeczno-kulturowe Jaką rolę odgrywają emocje w procesie inwestowania? Czym różnią się błędy emocjonalne od poznawczych? Czym jest niechęć do straty i jak wpływa na podejmowanie decyzji? Czym jest błąd nadmiernej pewności siebie i jakie niebezpieczeństwa mogą się z nim wiązać? Jaką rolę nadmierna pewność siebie odgrywa w decyzjach finansowych, w szczególności tych związanych z niepowodzeniem lub potencjalnym błędem inwestycyjnym? Czym jest błąd samokontroli i jak może wpływać na wyniki inwestycyjne? Czym jest efekt status quo i dlaczego może stanowić zagrożenie dla inwestorów? Jak efekt posiadania oddziałuje na inwestorów? Czym się przejawia unikanie żalu i jak może wpływać na inwestorów? W jaki sposób emocje i nastroje mogą wpływać na decyzje inwestycyjne? W jaki sposób emocje i nastroje mogą wpływać na rynki? Jakie działania potęgują, a jakie ograniczają oddziaływanie emocji na przebieg procesu decyzyjnego? Czym są błędy kulturowe? W jaki sposób zaufanie i błąd zakupu krajowego wpływają na decyzje finansowe? W jaki sposób interakcje społeczne wpływają na zachowania ludzi, w szczególności zaś na ich zachowania inwestycyjne? Jaką rolę społeczną w sferze inwestowania odgrywają kluby inwestycyjne? W jaki sposób tożsamość i normy społeczne wpływają na postępowanie ludzi, zwłaszcza w sprawach inwestycyjnych? W jaki sposób kapitał społeczny wpływa na ludzi, w szczególności na ich decyzje inwestycyjne W jaki sposób nastawienie wpływa na decyzje inwestycyjne? Czy pogoda może wpływać na decyzje inwestycyjne? Jak można mierzyć nastroje inwestorów i dlaczego jest to ważne? 4. Zachowania inwestora Jaki może być wpływ błędów behawioralnych na wyniki inwestycyjne? Jak nadmierna pewność siebie i egotyzm atrybucyjny wpływają na decyzje inwestorów? W jaki sposób efekty dyspozycji, teorii perspektywy oraz nastrojów rynkowych wpływają na zachowania inwestorów? Jak zjawisko ograniczonej uwagi wpływa na wybory inwestycyjne? Dlaczego niektórzy inwestorzy zbyt intensywnie handlują? Czym jest hiperboliczne obniżanie wartości i dlaczego warto o nim wiedzieć? Dlaczego inwestorzy nie pilnują dywersyfikacji portfela? W jaki sposób cechy osobowości wpływają na zachowania inwestorów? W jaki sposób czynniki demograficzne i socjoekonomiczne wpływają na decyzje inwestorów? W jakim stopniu błędy poznawcze dotyczą wytrawnych inwestorów z dobrym rozeznaniem w sytuacji? Jakie błędy poznawcze wpływają na decyzje inwestorów profesjonalnych? W jakim stopniu nastrój wpływa na proces inwestycyjny i inne decyzje o charakterze finansowym? W jaki sposób interakcje społeczne i presja otoczenia wpływają na zachowania inwestorów? Jak owczy pęd wpływa na rynki? Czy należy inwestować w akcje firmy, w której się pracuje? Jakie błędy behawioralne skłaniają inwestorów do zakupu bądź sprzedaży pewnych określonych funduszy inwestycyjnych? 5. Impuls Czym jest zależność od ram? Jak można zaprezentować zależność od ram na przykładzie? W jaki sposób zależność od ram może wpływać na politykę zdrowotną? W jaki sposób ramowanie wpływa na skłonność do podejmowania ryzyka i ocenę zwrotów? W jaki sposób ramowanie wpływa na prognozy inwestycyjne? W jaki sposób ramowanie wpływa na podejście do kont emerytalnych? W jaki sposób zależność od ram wpływa na podejście do ubezpieczenia społecznego? W jaki sposób banki wykorzystują ramowanie, aby zachęcać ludzi do oszczędzania? Czy presja środowiska może zwiększyć zainteresowanie programami oszczędnościowymi? W jaki sposób wykorzystuje się ramowanie, aby zachęcać do wspierania dobroczynności? W jaki sposób ramowanie informacji o zwrotach wpływa na wynik procesu decyzyjnego? Czym jest rewolucja impulsu? W jaki sposób można wykorzystywać ramowanie, aby nakłaniać ludzi do podejmowania niekorzystnych decyzji finansowych? Jak kredytodawcy wykorzystali ramowanie, aby nakłonić nabywców nieruchomości do zaciągania niebezpiecznych kredytów hipotecznych, za sprawą których doszło do kryzysu finansowego z lat 2007−2008? W jaki sposób pracodawcy mogą wykorzystywać zjawisko impulsu, aby wspierać pracowników w podejmowaniu decyzji dotyczących inwestycji emerytalnych? Czy impulsy są skuteczne? 6. Kompetencje poznawcze Jakie procesy poznawcze wiążą się z działalnością inwestycyjną? Jak się kształtują zależności między IQ a sukcesem inwestycyjnym? Czym siężni myślenie analityczne od intuicyjnego? Po czym można poznać człowieka, który myśli świadomie? Jakie znaczenie ma tryb myślenia dla finansów behawioralnych i jak wpływa na wyniki inwestycyjne? Jak postępują lepiej przeszkoleni i bardziej doświadczeni inwestorzy? Jakie skutki wywołuje proces poznawczy zwany teorią umysłu? Na czym polega starzenie się w sferze poznawczej? Czy w związku ze starzeniem się w sferze poznawczej osoby starsze są bardziej narażone na oszustwa finansowe? Czy tolerancja na ryzyko zmienia się z wiekiem? W jaki sposób proces starzenia się w sferze poznawczej wpływa na skład portfela? Jakie znaczenie ma starzenie się w sferze poznawczej z punktu widzenia finansów behawioralnych Jak brak snu wpływa na zdolności poznawcze i proces podejmowania decyzji finansowych? Czym jest dysonans poznawczy i w jaki sposób objawia się w praktyce? Czy doświadczenie i kompetencje w zakresie inwestowania chronią przed szkodliwymi zachowaniami finansowymi?
Sygnatura czytelni BWZ: III A 85
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151469 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
CZĘŚĆ I. SZTUKA FINANSÓW (I JEJ ZNACZENIE) 1. Czym jest inteligencja finansowa? 19 2. Podstawy sztuki finansów 29 Część I. Narzędzia 39 Finansowanie firmy; Budowanie zespołu finansowego CZĘŚĆ II. CECHY CHARAKTERYSTYCZNE RACHUNKU WYNIKÓW 3. Zysk jest wartością szacunkową 45 4. Łamanie kodu rachunku wyników 51 5. Przychód: Najważniejszy jest moment zaksięgowania 61 6. Koszty i wydatki: Żadnych jednoznacznych rozwiązań 67 7. Różne ujęcia zysku 83 Część II. Narzędzia 91 Zrozumienie istoty odchyleń; Procent procentowi nierówny CZĘŚĆ III. BILANS UJAWNIA NAJWIĘCEJ 8. Znajomość podstaw bilansu 97 9. Po stronie aktywów: Kolejne szacunki i założenia (z wyjątkiem gotówki) 105 10. Pasywa 117 11. Dlaczego bilans się równoważy? 125 12. Rachunek wyników wpływa na bilans 129 Część III. Narzędzia 135 "Moim najważniejszym zasobem są ludzie"; Wydatek czy nakłady inwestycyjne? CZĘŚĆ IV. GOTÓWKA KRÓLUJE 13. Gotówka daje prawdziwy obraz rzeczywistości 141 14. Zysk to nie gotówka, choć obydwa elementy są ważne 147 15. Język rachunku przepływów pieniężnych 155 16. Jak przepływy pieniężne oddziałują na inne zapisy? 161 17. Dlaczego gotówka jest tak ważna? 173 Część IV. Narzędzia 177 Metoda kasowa; Wolne środki pieniężne CZĘŚĆ V. WSKAŹNIKI, CZYLI CO TAK NAPRAWDĘ MÓWIĄ LICZBY 18. Potęga wskaźników 181 19. Wskaźniki rentowności: Im wyższe, tym lepsze (zazwyczaj) 189 20. Wskaźniki zadłużenia: Zachowywanie równowagi 197 21. Wskaźniki płynności: Czy jesteśmy w stanie opłacić rachunki? 203 22. Wskaźniki wydajności: W jaki sposób wydobyć ze swoich aktywów jak najwięcej 207 Część V. Narzędzia 215 Które wskaźniki są najistotniejsze dla Twojej firmy?; Znaczenie procentowego udziału w przychodzie ze sprzedaży; Stopa zrównoważonego wzrostu CZĘŚĆ VI. JAK OBLICZYĆ (I ZROZUMIEĆ) ZWROT Z INWESTYCJI 23. Istota zwrotu z inwestycji 221 24. Sedno sprawy, czyli obliczanie zwrotu z inwestycji 231 Część VI. Narzędzia 245 Analiza nakładów inwestycyjnych krok po kroku CZĘŚĆ VII. INTELIGENCJA FINANSOWA STOSOWANA - ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM OBROTOWYM 25. Magia zarządzania bilansem 251 26. W bilansie wszystko jest ze sobą powiązane 255 27. Cel - konwersja gotówki 263 Część VII. Narzędzia 269 Współpraca z bankiem; Wskaźnik przedawnienia należności CZĘŚĆ VIII. INTELIGENCJA FINANSOWA W ORGANIZACJI 28. Biegłość finansowa i przejrzystość a wyniki organizacji 275 29. Strategie biegłości finansowej 283 30. Wykorzystanie inteligencji finansowej w praktyce: Rozwijanie firmy 291 Część VIII. Narzędzia 299 Zarządzanie w modelu otwartej księgi; Ustawa Sarbanes-Oxley
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150678 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
Na okładce i grzbiecie: Harvard Business Review Press.
SZTUKA FINANSÓW (I JEJ ZNACZENIE) Czym jest inteligencja finansowa? Podstawy sztuki finansów Narzędzia Finansowanie firmy; Budowanie zespołu finansowego CECHY CHARAKTERYSTYCZNE RACHUNKU WYNIKÓW Zysk jest wartością szacunkową Łamanie kodu rachunku wyników Przychód: Najważniejszy jest moment zaksięgowania Koszty i wydatki: Żadnych jednoznacznych rozwiązań Różne ujęcia zysku Narzędzia Zrozumienie istoty odchyleń; Procent procentowi nierówny BILANS UJAWNIA NAJWIĘCEJ Znajomość podstaw bilansu Po stronie aktywów: Kolejne szacunki i założenia (z wyjątkiem gotówki) 105 Pasywa Dlaczego bilans się równoważy? Rachunek wyników wpływa na bilans Narzędzia "Moim najważniejszym zasobem są ludzie"; Wydatek czy nakłady inwestycyjne? GOTÓWKA KRÓLUJE Gotówka daje prawdziwy obraz rzeczywistości Zysk to nie gotówka, choć obydwa elementy są ważne Język rachunku przepływów pieniężnych Jak przepływy pieniężne oddziałują na inne zapisy? Dlaczego gotówka jest tak ważna? Narzędzia oMetoda kasowa; Wolne środki pieniężne WSKAŹNIKI, CZYLI CO TAK NAPRAWDĘ MÓWIĄ LICZBY Potęga wskaźników Wskaźniki rentowności: Im wyższe, tym lepsze (zazwyczaj) Wskaźniki zadłużenia: Zachowywanie równowagi Wskaźniki płynności: Czy jesteśmy w stanie opłacić rachunki?
Sygnatura czytelni BWZ: IX G 99
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151020 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej: Trzecia edycja.
Indeks.
Efektywne organizacje (Don Carew, Fay Kandarian, Eunice Parisi-Carew, Jesse Stoner, Ken Blanchard) Właściwy cel: cztery kluczowe sprawy Najlepszy obywatel korporacyjny Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem Model HPO SCORES® Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES® Interpretacja wyników Zastosowanie uzyskanych wyników Siła wizji (Jesse Stoner, Ken Blanchard, Drea Zigarmi) Znaczenie wizji Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji Tworzenie skutecznej wizji Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej Wizja jako punkt wyjścia Wizja na wszystkich poziomach organizacji Urzeczywistnienie wizji Życie zgodne z wizją Wizja a przywództwo ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE PRACOWNIKÓW . Kluczem jest empowerment (Alan Randolph, Ken Blanchard) Definicja empowermentu Siła empowermentu Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty Uczenie się języka empowermentu Trzy klucze do empowermentu Przywództwo Sytuacyjne SLII® – koncepcja integrująca (Współzałożyciele The Ken Blanchard Companies®: Ken Blanchard, Margie Blanchard, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fred Finch, Laurence Hawkins, Drea Zigarmi, Pat Zigarmi) Trzy umiejętności lidera SLII® Umiejętność trzecia: dostosowywanie stylu przywództwa do etapu rozwoju Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki Efektywne przywództwo to proces transformacji Samoprzywództwo: siła kryjąca się za empowermentem (Susan Fowler, Ken Blanchard, Laurence Hawkins) Wyzwalanie empowermentu u pracowników Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się Trzy główne umiejętności samoprzywódcy Przywództwo indywidualne (Fred Finch, Ken Blanchard) Skuteczny system ocen pracowniczych Przywództwo indywidualne a zarządzanie wynikami Współpraca jako nieformalny system ocen Kluczowe umiejętności w zakresie przywództwa indywidualnego (Ken Blanchard, Fred Finch) Jednominutowe wyznaczanie celów Jednominutowe pochwały Reprymendy a uwagi Czwarty tajnik jednominutowego menedżera Budowanie zaufania (Ken Blanchard, Cynthia Olmstead, Randy Conley) Wysokie koszty braku zaufania Korzyści płynące z zaufania Cztery składowe zaufania Wyzwanie przejrzystości Odzyskiwanie nadszarpniętego zaufania Efekt domina 1Coaching – kluczowa umiejętność z punktu widzenia kształtowania przywódców (Madeleine Homan Blanchard, Linda Miller) Definicja coachingu Pięć zastosowań coachingu Mentoring. Narzędzie planowania życia (Ken Blanchard, Claire Díaz-Ortiz) Przeszkody w procesie rozpoczynania relacji mentorskiej Wybór partnera w relacji mentorskiej Istota kontra forma Model MENTOR. Składowe udanej relacji mentorskiej Tworzenie programu mentoringu w organizacji Mentoring dostosowany do etapu kariery Przywództwo zespołowe (Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Lael Good, Ken Blanchard) Po co w ogóle tworzyć zespoły? Przyczyny niepowodzenia zespołów Model skutecznego przewodzenia zespołowi Strategie sprzyjające osiąganiu większej efektywności pracy zespołowej Potęga zespołów Współdziałanie. Paliwo znakomitych wyników (Jane Ripley, Eunice Parisi-Carew, Ken Blanchard) Współdziałanie to nie koordynowanie, współpraca ani praca zespołowa Tworzenie ram dla współdziałania Współdziałanie a rywalizacja Co jest niezbędne, żeby współdziałać? Współdziałanie. Motor znakomitych wyników Przywództwo organizacyjne (Ken Blanchard, Jesse Stoner, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fay Kandarian) Autentyczne przykłady zastosowania modelu HPO SCORES® Wyznaczanie odpowiedniego stylu przewodzenia w danej organizacji Diagnozowanie etapu rozwoju, na którym znajduje się organizacja Wyniki i relacje – wyznaczniki efektywnych organizacji Pierwszy etap rozwoju organizacji: startup Drugi etap rozwoju organizacji: poprawa Trzeci etap rozwoju organizacji: wzrost Czwarty etap rozwoju organizacji: wysoka efektywność Dopasowywanie stylu przewodzenia do etapu rozwoju organizacji Stosowanie właściwego stylu przewodzenia na poszczególnych etapach rozwoju organizacji Istotność diagnozy i dopasowywania Historyczna operacja ratowania firmy Zmiana organizacyjna. Dlaczego ludzie się jej opierają? (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra, Ken Blanchard) Znaczenie przewodzenia zmianie Dlaczego zmiana organizacyjna jest tak skomplikowana? Kiedy zmiana jest niezbędna? Dlaczego zmiany się nie udają i kończą niepowodzeniem? Skupienie na przewodzeniu tej podróży Wydobywanie z ludzi obaw związanych ze zmianą i reagowanie na nie Angażowanie tych, od których oczekuje się zmian Przewodzenie ludziom w okresie zmian (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra) Pięć strategii zarządzania zmianą Strategia druga: wyjaśnienie przyczyn wprowadzania zmiany Strategia trzecia: współdziałanie przy wdrożeniu Strategia czwarta: utrwalanie zmiany Strategia piąta: analiza możliwości Znaczenie umacniania wprowadzonej zmiany Kierowanie udaną transformacją kulturową (Garry Demarest, Chris Edmonds, Bob Glaser) Gung Ho! – punkt wyjścia Kultura ukształtowana samoistnie, a nie zaprojektowana Skuteczne zarządzanie transformacją kulturową Transformacja kulturowa – krytyczne czynniki sukcesu ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE KLIENTÓW Obsługa klientów na wyższym poziomie (Ken Blanchard, Kathy Cuff, Vicki Halsey, Jesse Stoner) Korzyści zdobywane dzięki klientom Kreowanie doskonałej obsługi Obsługa klientów na wyższym poziomie WŁAŚCIWY RODZAJ PRZYWÓDZTWA Przywództwo służebne (Ken Blanchard, Scott Blanchard, Drea Zigarmi) Przywództwo służebne – definicja Stosowanie przywództwa służebnego Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia Czynniki wpływające na wydajność pracy Przywództwo służebne to kwestia serca Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem Zagrożenie ze strony ego Zadania przywódców służebnych Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór Kształtowanie własnej wizji przywództwa (Ken Blanchard, Margie Blanchard, Pat Zigarmi) Elementy składowe wizji przywództwa Kształtowanie własnej wizji przywództwa
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 116 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 157
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151504 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151503 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce również nazwa wydawnictwa oryginalnego: Wiley.
CZĘŚĆ I. Projektowanie 1.1. Dobór zespołu (3) 1.2. Formułowanie pomysłu (15) CZĘŚĆ II. Testowanie 2.1. Hipoteza (27) 2.2. Eksperyment (41) 2.3. Wnioski (49) 2.4. Decyzja (59) 2.5. Zarządzanie (65) CZĘŚĆ III. Eksperymenty 3.1. Wybór eksperymentu (91) 3.2. Rozpoznanie (101) 3.3. Potwierdzenie informacji (231) CZĘŚĆ IV. Nastawienie 4.1. Na co uważać podczas realizacji eksperymentu? (313) 4.2. Rola lidera w działalności eksperymentalnej (317) 4.3. Organizacja nastawiona na eksperymenty (323)
Sygnatura czytelni BMW: VI G 33 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150200 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150199 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: The startup owner's manual. Vol. 1, The step-by-step guide for building a great company" 2012.
Indeks.
Początek Przepis na katastrofę - startup nie jest małą wersją dużej firmy Droga do objawienia - model customer development Manifest customer development Etap pierwszy - rozpoznanie rynku Etap drugi Weryfikacja rynku.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 337 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII A 108
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145584 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami / Eugene Brigham, Joel Houston ; [tłumaczenie Bartosz Sałbut]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2015. - XXII, 782 strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Tekst także na wyklejkach.
Indeks.
Dla analityków i menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie finansami w firmie oraz studentów studiów MBA.
Wprowadzenie do zarządzania finansami Pierwsze spojrzenie na zarządzanie finansami Znaleźć właściwą równowagę Czym są finanse? Praca w finansach Różne formy organizacji biznesowych Znajdowanie równowagi między wartością dla akcjonariuszy a interesem społecznym Wartość wewnętrzna, ceny akcji i wynagrodzenia kadry kierowniczej Istotne trendy biznesowe Etyka w biznesie Konflikty między kierownictwem, akcjonariuszami i posiadaczami obligacji Rynki i instytucje finansowe Odbudowa systemu finansowego po kryzysie Proces alokacji kapitału Rynki finansowe Instytucje finansowe Rynek akcji Rynek akcji zwykłych Zwroty z rynku akcji Efektywność rynku akcji Zintegrowana analiza przypadku Podstawowe zagadnienia w zarządzaniu finansami Sprawozdania finansowe, przepływy środków pieniężnych i podatki Odnajdywanie cennych informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych Dokumenty i sprawozdania finansowe Bilans Rachunek zysków i strat Rachunek przepływów pieniężnych Rachunek kapitału akcyjnego Zastosowania i ograniczenia sprawozdań finansowych Wolne środki pieniężne MVA i EVA Podatek dochodowy Analiza sprawozdań finansowych Blockbuster walczy o przetrwanie Analiza wskaźników Wskaźniki płynności Wskaźniki związane z zarządzaniem aktywami Wskaźniki związane z zarządzaniem zadłużeniem Wskaźniki rentowności Wskaźniki wartości rynkowej Wykorzystanie różnych wskaźników - model DuPonta Potencjalne błędy w wykorzystywaniu ROE Wykorzystanie wskaźników finansowych w ocenie wyników firmy Zastosowania wskaźników i ich ograniczenia Liczby to nie wszystko Kompleksowy problem wymagający użycia arkusza kalkulacyjnego Thomson Reuters Wartość pieniądza w czasie Czy będziesz mógł przejść na emeryturę? Osie czasu Wartość przyszła Wartość bieżąca Obliczanie stopy procentowej (/) Obliczanie liczby lat (N) Płatności okresowe Wartość przyszła płatności okresowej zwykłej Wartość przyszła płatności okresowej z góry Wartość bieżąca płatności okresowej zwykłej Ustalanie wartości płatności, okresów i stóp procentowych w przypadku płatności okresowych Płatności dożywotnie Nierówne przepływy pieniężne Wartość przyszła strumienia nierównych przepływów pieniężnych Wyznaczanie / w przypadku strumieni nierównych przepływów pieniężnych Półroczne i inne okresy naliczania Porównanie stóp procentowych Okresy ułamkowe Pożyczki zamortyzowane Aktywa finansowe Stopy procentowe Stopy procentowe pozostają na niskim poziomie, ponieważ gospodarka dopiero podnosi się z recesji i kryzysu finansowego Koszt pieniądza Poziomy stóp procentowych Czynniki determinujące poziom rynkowych stóp procentowych Struktura terminowa stóp procentowych Czynniki determinujące przebieg krzywej rentowności Szacowanie przyszłych stóp zwrotu na podstawie krzywej rentowności Czynniki makroekonomiczne kształtujące poziom stóp procentowych Stopy procentowe a decyzje biznesowe Obligacje i ich wycena Analiza ryzyka na rynku obligacji Kto emituje obligacje? Najważniejsze cechy obligacji Wycena obligacji Rentowność obligacji Zmiany wartości obligacji w czasie Obligacje z kuponem półrocznym Ocena ryzyka obligacji Ryzyko niewypłacalności Rynki obligacji Ryzyko i stopy zwrotu Zarządzanie ryzykiem w trudnych czasach Zależność między ryzykiem a zwrotem Ryzyko autonomiczne Ryzyko w ujęciu portfelowym - model CAPM Zależność między ryzykiem a stopą zwrotu Kilka wątpliwości związanych ze współczynnikiem beta i modelem CAPM Uwagi końcowe - implikacje dla przedstawicieli kierownictwa firm i inwestorów Akcje i ich wycena W poszukiwaniu odpowiedniej spółki Prawa przysługujące posiadaczowi akcji zwykłych Rodzaje akcji zwykłych Cena akcji a wartość wewnętrzna Model zdyskontowanej dywidendy Akcje stałego wzrostu Wycena akcji o niestałym wzroście Wycena całego przedsiębiorstwa Akcje uprzywilejowane Równowaga na rynku akcji Inwestowanie w aktywa długoterminowe - planowanie nakładów kapitałowych Koszt kapitału Generowanie wartości w Disneyu Średni ważony koszt kapitału (WACQ - informacje ogólne Podstawowe definicje Koszt zadłużenia, rd (1-T) Koszt akcji uprzywilejowanych, rp Koszt zysków zatrzymanych, rs Koszt nowych akcji zwykłych, re Średni ważony koszt kapitału WACC Czynniki oddziałujące na WACC Korygowanie kosztu kapitału o ryzyko Inne problemy związane z szacowaniem kosztu kapitału Podstawy planowania nakładów kapitałowych Konkurencja w przemyśle lotniczym - Airbus kontra Boeing Planowanie nakładów kapitałowych - informacje ogólne Wartość bieżąca netto (NPV) Wewnętrzna stopa zwrotu (IRR) Mnogie wewnętrzne stopy procentowe Założenia dotyczące stopy reinwestycji Zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu {MIRR) Profile NPV Zwrot nakładów inwestycyjnych Wnioski dotyczące metod oceny stosowanych w ramach planowania nakładów kapitałowych Kryteria decyzyjne stosowane w praktyce Szacowanie przepływów pieniężnych i analiza ryzyka Home Depot ciągle się rozwija Problemy teoretyczne związane z szacowaniem przepływów pieniężnych Analiza projektu ekspansyjnego Analiza projektu wymiany Analiza ryzyka w planowaniu nakładów kapitałowych Pomiary ryzyka autonomicznego Ryzyko korporacyjne i ryzyko beta Opcje rzeczowe Optymalny budżet kapitałowy Audyt końcowy Amortyzacja podatkowa Struktura kapitałowa i polityka wypłaty dywidend Struktura kapitałowa i dźwignia Zadłużenie - dopalacz czy kotwica? Caterpillar Inc. Wagi księgowe, rynkowe czy „docelowe"? Ryzyko biznesowe i ryzyko finansowe Wyznaczanie optymalnej struktury kapitałowej Struktura kapitałowa - teoria Decyzje dotyczące struktury kapitałowej - lista kontrolna Zróżnicowanie struktur kapitałowych Dystrybucja wartości wśród akcjonariuszy - dywidendy i wykupy akcji Microsoft zmienia strategię i zaczyna dystrybuować swoje spore zapasy gotówki wśród akcjonariuszy Dywidendy czy zyski kapitałowe - co preferują inwestorzy? Inne kwestie związanie z polityką wypłaty dywidend Kształtowanie polityki wypłaty dywidend w praktyce Plany reinwestowania dywidendy Czynniki oddziałujące na politykę wypłaty dywidend - podsumowanie Dywidendy akcyjne i split akcji Wykup akcji Zarządzanie kapitałem obrotowym, prognozowanie i międzynarodowe zarządzanie finansami Zarządzanie kapitałem obrotowym Firmy odnoszące sukcesy umiejętnie zarządzają kapitałem obrotowym Kapitał obrotowy - informacje ogólne Polityka inwestowania w aktywa bieżące Polityka finansowania aktywów bieżących Cykl konwersji gotówki Budżet gotówkowy Gotówka i zbywalne papiery wartościowe Zapasy Należności Zobowiązania (kredyt kupiecki) Kredyty bankowe Krótkoterminowe skrypty dłużne Rozliczenia międzyokresowe Stosowanie zabezpieczenia w finansowaniu krótkoterminowym Prognozowanie i planowanie finansowe Skuteczne prognozowanie okazuje się jeszcze ważniejsze w trudniejszych okresach Planowanie strategiczne Prognoza sprzedaży Równanie AFN Prognozowane sprawozdania finansowe Regresja jako metoda poprawiania prognoz Analiza efektów zmian wartości wskaźników Międzynarodowe zarządzanie finansami Amerykańskie spółki kierują wzrok za granicę, gdzie szukają dodatkowej wartości dla akcjonariuszy Korporacje międzynarodowe (globalne) Zarządzanie finansami w ujęciu krajowym i międzynarodowym Międzynarodowy system monetarny Kursy wymiany walut Handel na giełdzie walutowej Parytet stóp procentowych Parytet siły nabywczej Inflacja, stopy procentowe i kursy wymiany walut Międzynarodowe rynki pieniężne i kapitałowe Inwestowanie za granicą Planowanie nakładów kapitałowych w ujęciu międzynarodowym Międzynarodowe struktury kapitałowe
Sygnatura czytelni BWZ: IX G 83
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145227, 142988, 142984, 142983, 142987, 142986, 142985, 142989, 142982 N (9 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5344 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie finansami / Eugene Brigham, Joel Houston ; tłumaczenie Bartosz Sałbut. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - XXII, 779, [2] strony : ilustracje ; 29 cm.
Indeks.
Wprowadzenie do zarządzania finansami ROZDZIAŁ 1 Pierwsze spojrzenie na zarządzanie finansami Znaleźć właściwą równowagę 1.1.Czym są finanse? 1.2.Praca w finansach 1.3.Różne formy organizacji biznesowych 1.4.Znajdowanie równowagi między wartością dla akcjonariuszy a interesem społecznym 1.5.Wartość wewnętrzna, ceny akcji i wynagrodzenia kadry kierowniczej 1.6.Istotne trendy biznesowe 1.7.Etyka w biznesie 1.8.Konflikty między kierownictwem, akcjonariuszami i posiadaczami obligacji ROZDZIAŁ 2 Rynki i instytucje finansowe Odbudowa systemu finansowego po kryzysie 2.1.Proces alokacji kapitału 2.2.Rynki finansowe 2.3.Instytucje finansowe 2.4.Rynek akcji 2.5.Rynek akcji zwykłych 2.6.Zwroty z rynku akcji 2.7.Efektywność rynku akcji Podstawowe zagadnienia w zarządzaniu finansami ROZDZIAŁ 3 Sprawozdania finansowe, przepływy środków pieniężnych i podatki Odnajdywanie cennych informacji zawartych w sprawozdaniach finansowych 3.1.Dokumenty i sprawozdania finansowe 3.2.Bilans 3.3.Rachunek zysków i strat 3.4.Rachunek przepływów pieniężnych 3.5.Rachunek kapitału akcyjnego 3.6.Zastosowania i ograniczenia sprawozdań finansowych 3.7.Wolne środki pieniężne 3.8.MVA\EVA 3.9.Podatek dochodowy ROZDZIAŁ 4 Analiza sprawozdań finansowych Blockbuster walczy o przetrwanie 4.1.Analiza wskaźników 4.2.Wskaźniki płynności 4.3.Wskaźniki związane z zarządzaniem aktywami 4.4.Wskaźniki związane z zarządzaniem zadłużeniem 4.5.Wskaźniki rentowności 4.6.Wskaźniki wartości rynkowej 4.7.Wykorzystanie różnych wskaźników - model DuPonta 4.8.Potencjalne błędy w wykorzystywaniu ROE 4.9.Wykorzystanie wskaźników finansowych w ocenie wyników firmy 4.10.Zastosowania wskaźników i ich ograniczenia 4.11.Liczby to nie wszystko ROZDZIAŁ 5 Wartość pieniądza w czasie Czy będziesz mógł przejść na emeryturę? 5.1.Osie czasu 5.2.Wartość przyszła 5.3.Wartość bieżąca 5.4.Obliczanie stopy procentowej (/) 5.5.Obliczanie liczby lat (N) 5.6.Płatności okresowe 5.7.Wartość przyszła płatności okresowej zwykłej 5.8.Wartość przyszła płatności okresowej z góry 5.9.Wartość bieżąca płatności okresowej zwykłej 5.10.Ustalanie wartości płatności, okresów i stóp procentowych w przypadku płatności okresowych 5.11.Płatności dożywotnie 5.12.Nierówne przepływy pieniężne 5.13.Wartość przyszła strumienia nierównych przepływów pieniężnych 5.14.Wyznaczanie / w przypadku strumieni nierównych przepływów pieniężnych 5.15.Półrocznej inne okresy naliczania 5.16.Porównanie stóp procentowych 5.17.Okresy ułamkowe 5.18.Pożyczki zamortyzowane Aktywa finansowe ROZDZIAŁ 6 Stopy procentowe Stopy procentowe pozostają na niskim poziomie, ponieważ gospodarka dopiero podnosi się z recesji i kryzysu finansowego 6.1.Koszt pieniądza 6.2.Poziomy stóp procentowych 6.3.Czynniki determinujące poziom rynkowych stóp procentowych 6.4.Struktura terminowa stóp procentowych 6.5.Czynniki determinujące przebieg krzywej rentowności 6.6.Szacowanie przyszłych stóp zwrotu na podstawie krzywej rentowności 6.7.Czynniki makroekonomiczne kształtujące poziom stóp procentowych 6.8.Stopy procentowe a decyzje biznesowe ROZDZIAŁ 7 Obligacje i ich wycena Analiza ryzyka na rynku obligacji 7.1.Kto emituje obligacje? 7.2.Najważniejsze cechy obligacji 7.3.Wycena obligacji 7.4.Rentowność obligacji 7.5.Zmiany wartości obligacji w czasie 7.6.Obligacje z kuponem półrocznym 7.7.Ocena ryzyka obligacji 7.8.Ryzyko niewypłacalności 7.9.Rynki obligacji ROZDZIAŁ 8 Ryzyko i stopy zwrotu Zarządzanie ryzykiem w trudnych czasach 8.1.Zależność między ryzykiem a zwrotem 8.2.Ryzyko autonomiczne 8.3.Ryzyko w ujęciu portfelowym - model CAPM 8.4.Zależność między ryzykiem a stopą zwrotu 8.5.Kilka wątpliwości związanych ze współczynnikiem beta i modelem CAPM 8.6.Uwagi końcowe - implikacje dla przedstawicieli kierownictwa firm i inwestorów ROZDZIAŁ 9 Akcje i ich wycena W poszukiwaniu odpowiedniej spółki 9.1.Prawa przysługujące posiadaczowi akcji zwykłych 9.2.Rodzaje akcji zwykłych 9.3.Cena akcji a wartość wewnętrzna 9.4.Model zdyskontowanej dywidendy 9.5.Akcje stałego wzrostu 9.6.Wycena akcji o niestałym wzroście 9.7.Wycena całego przedsiębiorstwa 9.8.Akcje uprzywilejowane Dodatek 9A. Równowaga na rynku akcji Inwestowanie w aktywa długoterminowe - planowanie nakładów kapitałowych ROZDZIAŁ 10 Koszt kapitału Generowanie wartości w Disneyu 10.1.Średni ważony koszt kapitału (WACQ - informacje ogólne 10.2.Podstawowe definicje 10.3.Koszt zadłużenia, rd(1-T) 10.4.Koszt akcji uprzywilejowanych, rp 10.5.Koszt zysków zatrzymanych, rs 10.6.Koszt nowych akcji zwykłych, re 10.7.Średni ważony koszt kapitału (WACQ 10.8.Czynniki oddziałujące na WACC 10.9.Korygowanie kosztu kapitału o ryzyko 10.10. Inne problemy związane z szacowaniem kosztu kapitału ROZDZIAŁ 11 Podstawy planowania nakładów kapitałowych Konkurencja w przemyśle lotniczym - Airbus kontra Boeing 11.1.Planowanie nakładów kapitałowych-informacje ogólne 11.2.Wartość bieżąca netto {NPV) 11.3.Wewnętrzna stopa zwrotu (IRR) 11.4.Mnogie wewnętrzne stopy procentowe 11.5.Założenia dotyczące stopy reinwestycji 11.6.Zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu (MIRR) 11.7.Profile NPV 11.8.Zwrot nakładów inwestycyjnych 11.9.Wnioski dotyczące metod oceny stosowanych w ramach planowania nakładów kapitałowych 11.10.Kryteria decyzyjne stosowane w praktyce ROZDZIAŁ 12 Szacowanie przepływów pieniężnych i analiza ryzyka Home Depot ciągle się rozwija 12.1.Problemy teoretyczne związane z szacowaniem przepływów pieniężnych 12.2.Analiza projektu ekspansyjnego 12.3.Analiza projektu wymiany 12.4.Analiza ryzyka w planowaniu nakładów kapitałowych 12.5.Pomiary ryzyka autonomicznego 12.6.Ryzyko korporacyjne i ryzyko beta 12.7.Opcje rzeczowe 12.8.Optymalny budżet kapitałowy 12.9.Audyt końcowy Amortyzacja podatkowa Struktura kapitałowa i polityka wypłaty dywidend ROZDZIAŁ 13 Struktura kapitałowa i dźwignia Zadłużenie - dopalacz czy kotwica? Caterpillar Inc. 13.1.Wagi księgowe, rynkowe czy „docelowe"? 13.2.Ryzyko biznesowe i ryzyko finansowe 13.3.Wyznaczanie optymalnej struktury kapitałowej 13.4.Struktura kapitałowa - teoria 13.5.Decyzje dotyczące struktury kapitałowej - lista kontrolna 13.6.Zróżnicowanie struktur kapitałowych ROZDZIAŁ 14 Dystrybucja wartości wśród akcjonariuszy - dywidendy i wykupy akcji Microsoft zmienia strategię i zaczyna dystrybuować swoje spore zapasy gotówki wśród akcjonariuszy 14.1.Dywidendy czy zyski kapitałowe - co preferują inwestorzy? 14.2.Inne kwestie związanie z polityką wypłaty dywidend 14.3.Kształtowanie polityki wypłaty dywidend w praktyce 14.4.Plany reinwestowania dywidendy 14.5.Czynniki oddziałujące na politykę wypłaty dywidend - podsumowanie 14.6.Dywidendy akcyjne i split akcji 14.7.Wykup akcji Zarządzanie kapitałem obrotowym, prognozowanie i międzynarodowe zarządzanie finansami ROZDZIAŁ 15 Zarządzanie kapitałem obrotowym Firmy odnoszące sukcesy umiejętnie zarządzają kapitałem obrotowym 15.1.Kapitał obrotowy-informacje ogólne 15.2.Polityka inwestowania w aktywa bieżące 15.3.Polityka finansowania aktywów bieżących 15.4.Cykl konwersji gotówki 15.5.Budżet gotówkowy 15.6.Gotówka i zbywalne papiery wartościowe 15.7.Zapasy 15.8.Należności 15.9.Zobowiązania (kredyt kupiecki) 15.10.Kredyty bankowe 15.11.Krótkoterminowe skrypty dłużne 15.12.Rozliczenia międzyokresowe 15.13.Stosowanie zabezpieczenia w finansowaniu krótkoterminowym ROZDZIAŁ 16 Prognozowanie i planowanie finansowe Skuteczne prognozowanie okazuje się jeszcze ważniejsze w trudniejszych okresach 16.1.Planowanie strategiczne 16.2.Prognoza sprzedaży 16.3.Równanie AFN 16.4.Prognozowane sprawozdania finansowe 16.5.Regresja jako metoda poprawiania prognoz 16.6.Analiza efektów zmian wartości wskaźników ROZDZIAŁ 17 Międzynarodowe zarządzanie finansami Amerykańskie spółki kierują wzrok za granicę, gdzie szukają dodatkowej wartości dla akcjonariuszy 17.1.Korporacje międzynarodowe (globalne) 17.2.Zarządzanie finansami w ujęciu krajowym i międzynarodowym 17.3.Międzynarodowy system monetarny 17.4.Kursy wymiany walut 17.5.Handel na giełdzie walutowej 17.6.Parytet stóp procentowych 17.7.Parytet siły nabywczej 17.8.Inflacja, stopy procentowe i kursy wymiany walut 17.9.Międzynarodowe rynki pieniężne i kapitałowe 17.10.Inwestowanie za granicą 17.11.Planowanie nakładów kapitałowych w ujęciu międzynarodowym 17.12.Międzynarodowe struktury kapitałowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152937 N, 152936 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dzikie fale : jak budować biznes gotowy na wszystko / Jonathan Brill ; przekład Bartosz Sałbut. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 349, [2] strony : fotografie, ilustracje, mapa ; 24 cm.
Dlaczego szkolna strategia niezmiennie zawodzi? 14 Skąd się biorą problemy firm? 18 Odporność na wstrząsy jako nowa strategia rozwoju 21 Rady praktyka 26 Organizacja materiału w książce 28 ROZEZNANIE W SYTUACJI Transformacja jako klucz do przetrwania w coraz bardziej rozchwianym świecie 35 Dyrektor generalny jak kapitan na pełnym morzu 37 Fale fenomenalne w ujęciu matematycznym 38 Wzmacnianie fali w rzeczywistości społecznej 42 Czterej wrogowie wzrostu 45 Przyszłość nie jest ani chaotyczna, ani z góry określona 48 Dziesięć prądów głębinowych, które przyczynią się do wezbrania kolejnej fali fenomenalnej 51 Lokalne oddziaływanie makrotrendów 54 Trendy gospodarcze 60 Trendy technologiczne 75 Trendy społeczne 90 Skoro przyszłość jest tak oczywista, to dlaczego fi rmy nie radzą sobie z falami fenomenalnymi? 94 ZMIANA ZACHOWAŃ Sposób na falę fenomenalną, czyli metoda ROGUE 102 Ocena sytuacji bieżącej 105 Dociekania. Sztuka dostrzegania tego, co niewidoczne 106 Rzeczywistość jako punkt odniesienia 109 Gromadzenie danych 119 Analiza dostępnych opcji 130 Prawdopodobne stany faktyczne 137 Klucz do skutecznej oceny sytuacji bieżącej 144 Obserwacja systemu 147 Słowo o przyszłości 149 Zrozumieć system 153 Oswoić się z niepewnością 158 Rozpoznawanie schematów mimo braku wszystkich danych 163 Rozpoznawanie skutków wyższego rzędu 166 Pętle przyczynowe 168 Modelowanie systemów. Rady praktyczne 177 Możliwe wersje przyszłości 181 Drzewo możliwości 186 Wizje skrajności 188 Gra wojenna jako droga do sukcesu 209 Możliwe warianty przyszłości na wykresie 215 Oddzielanie szans od zagrożeń 219 Model jako klucz do zmiany świata 222 Rozpoznanie punktów zapalnych 223 Stymulowanie systemu 230 Priorytetowe szanse i zagrożenia 235 Zmiana poziomu prawdopodobieństwa i siły oddziaływania 247 Eksperymenty 259 Wzrost innowacyjności nie zawsze idzie w parze ze wzrostem rentowności 263 Wybór właściwego eksperymentu 266 Projektowanie portfeli 271 Eksperymenty a wyczucie czasu 273 Równowaga portfela 277 Wyniki i odporność jako dwa podstawowe kryteria projektowania portfela 281 Rezerwa projektów 283 Właściwy poziom innowacyjności 285 Definiowanie eksperymentów 287 Efektywna ocena rezultatów 290
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153468 N, 153469 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Siła energii : elektryczność bogactwem narodów / Robert Bryce ; [z języka angielskiego przetłumaczył: Bartosz Sałbut]. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, copyright 2020. - 431, [1] strona : fotografie, ilustracja, portrety, wykresy ; 25 cm.
Tytuł oryginału: A question of power : electricity and the wealth of nations.
Bibliografia na stronach 414-416. Indeks.
Elektryczność to nowoczesność Podstawy elektryczności Transformacyjna moc elektryczności Miasto pionowe Nowy ład (elektryczny) Podłączanie mocarstwa Kobiety bez prądu Dlaczego miliardy ludzi nadal tkwią w ciemnościach? I jak próbują z tym walczyć? Moja lodówka kontra reszta świata Imperatywy mocy: integralność, kapitał i paliwo Wojna po amerykańsku Mafia generatorowa w Bejrucie Bez węgla nie ma światła Punkt widzenia krajów „dużej mocy” Nowa gospodarka (elektryczna) Zelektryfikowana gotówka Od prądu do trawy Transmisji z blackoutu nie będzie Terawaty w XXI wieku Terawatowe wyzwanie Bajdurzenie o tym, że źródła odnawialne wystarczą To moja ziemia! Jądrowa konieczność Sieć przyszłości Symbole i jednostki w układzie SI Wartość pieniężna energii elektrycznej magazynowanej w akumulatorach
Sygnatura czytelni BMW: VII H 200 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15109 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Światowe Bestsellery Biznesowe)
Tyt. oryg.: The second machine age : work, progress and prosperity in a time of brillant technologies
Bibliogr., netogr. s. [377].
Sygnatura czytelni BMW: VI J 126 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 142213 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Onepress VIP)
Tyt. oryg. : Heart of Change Field Guide : Tools and Tactics for Leading Change in Your Organization.
U góry s. tyt., okł. i grzb. nazwa wydaw. oryg. : Harvard Business Press.
U dołu s. tyt. i okł. : Wykorzystaj w praktyce, co znasz z teorii, [...].
Publ. stanowi uzup. podręcznika pt. "Sedno zmian : autentyczne historie transformacji, które odmieniły oblicza firm na całym świecie" (wyd. pol. 2008), autorstwa Johna P. Kottera i Dana S. Cohena.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
Sygnatura czytelni BWZ: IX B 30
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3119 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wycena firmy : storytelling i liczby / Aswath Damodaran ; przekład Bartosz Sałbut. - Puszczykowo : Księgarnia maklerska, 2022. - 348, [3] strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
1. Opowieść o dwóch plemionach 2. Opowiedz mi historię 3. Elementy składające się na opowiadanie historii 4. Potęga liczb 5. Narzędzia analityczne 6. Tworzenie historii 7. Sprawdzanie opowieści 8. Od opowieści do liczb 9. Od liczb do wartości 10. Modyfikowanie i ulepszanie opowieści – pętla sprzężenia zwrotnego 11. Modyfikowanie opowieści – gdy na drodze staje życie 12. Wiadomości a opowieści 13. Opowieści w skali makro 14. Cykl życia przedsiębiorstwa 15. Wyzwania związane z zarządzaniem 16. Finał
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154836 N, 154835 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na 589-598. Indeks.
Elementy składowe procesu biznesowego Korzenie i historia BPM Organizacja funkcjonalna Narodziny myślenia procesowego Popularność i schyłek BPR Cykl życia BPM Identyfikacja procesu 2.2.1. Kategorie procesów Zależności między procesami Modele referencyjne Model krajobrazu procesów Architektura procesów w firmie SAP − przykład Wybór procesów Kryteria wyboru Wskaźniki efektywności procesu . Portfel procesów Podstawy modelowania procesów BPMN – pierwsze kroki Rozgałęzianie i łączenie Decyzje wykluczające Wykonanie równoległe Decyzje niewykluczające Ponowne podejmowanie i powtarzanie działań Obiekty biznesoweDekompozycja procesu Wielokrotne wykorzystywanie modelu procesu Zaawansowane modele procesów Wielokrotne wykonywanie i powtarzanie działań oraz rozwinięcie Powtarzanie równoległe Powtarzanie niekontrolowane Postępowanie ze zdarzeniami Zdarzenia odbierające lub wysyłające komunikat Zdarzenia związane z czasem Zdarzenia rywalizujące Postępowanie z wyjątkami . Przerwanie procesu Wyjątki wewnętrzne Wyjątki zewnętrzne Działania z limitem czasu Zdarzenia nieprzerywające i wyjątki złożone Podprocesy zdarzeniowe Kompensowanie działań Procesy a reguły biznesowe Rozpoznanie procesu Kontekst sytuacyjny rozpoznania procesu Analityk procesów a ekspert w danej dziedzinie Trzy wyzwania związane z rozpoznaniem procesu Metody stosowane w rozpoznaniu procesów Rozpoznanie na podstawie danych Rozpoznanie oparte na rozmowie Rozpoznanie na podstawie warsztatówMetoda modelowania procesów Krok 1: wyznacz granice procesu Krok 2: wskaż działania i zdarzenia Krok 3: wskaż zasoby i ich przekazanie Krok 4: wskaż przebieg przepływu Krok 5: wskaż elementy dodatkowe Gwarantowanie jakości modelu procesu Jakość składniowa i jej weryfikacja Jakość semantyczna i walidacja Jakość pragmatyczna i certyfikacja Wytyczne i konwencje związane z tworzeniem modeli Jakościowa analiza procesów . Analiza z udziałem interesariuszy i dokumentacja problemów Analiza z udziałem interesariuszy Rejestr problemów Analiza Pareto i wykresy PICK Analiza przyczyn źródłowych Diagramy przyczynowo-skutkowe Diagramy why-why (drzewiaste) Ilościowa analiza procesu Obliczanie czasu cyklu z wykorzystaniem analizy przepływu Efektywność czasu cyklu Metoda ścieżki krytycznej Prawo Little’a Pojemność i wąskie gardła Analiza przepływu pod kątem kosztów Ograniczenia analizy przepływu Podstawy teorii kolejkowania Modele M/M/1 i M/M/c Ograniczenia podstawowej teorii kolejkowania Symulacja Anatomia symulacji procesów Dane wejściowe w symulacji procesu Narzędzia do prowadzenia symulacji Przeprojektowywanie procesu Istota przeprojektowywania procesów Innowacje produktowe a innowacje procesowe Koncepcje przeprojektowywania procesów Czworokąt Diabła Różne podejścia do przeprojektowywania procesów Orbita przeprojektowywania procesów Metody transakcyjne Przegląd metod transakcyjnych 7FE Heurystyczne przeprojektowywanie procesów Metody transformacyjne Przegląd metod transformacyjnych Reengineering procesów biznesowych Projektowanie produktowe Systemy informacyjne zorientowane na proces Rodzaje systemów informacyjnych zorientowanych na proces Systemy informacyjne zorientowane na proces, typowe dla konkretnych dziedzin Systemy zarządzania procesami biznesowymi Architektura BPMS ACNS Korzyści płynące z wdrożenia BPMS Zmniejszenie obłożenia pracą Elastyczna integracja systemów Przejrzystość wykonania Egzekwowanie reguł Wyzwania związanie z wdrożeniem BPMS Wdrażanie procesów za pomocą modeli wykonywalnych Wskazanie granic automatyzacji Przegląd zadań manualnych Ukończenie modelu procesu Sprowadzenie modelu procesu na odpowiedni poziom uszczegółowienia Dekompozycja zadań Dekompozycja podprocesów ad hoc z wykorzystaniem CMMN Agregowanie zadań Zmienne, komunikaty, sygnały, błędy oraz ich typy danych Mapowanie danych Zadania usługowe Zadania wysyłające i odbierające komunikaty, zdarzenia wysyłające i odbierające komunikaty i sygnały Zadania oparte na skrypcie Zadania użytkownika Wyrażenia zadań, zdarzeń i przepływu sekwencji Implementowanie reguł za pomocą DMN Inne własności typowe dla BPMS Monitorowanie procesu Kontekst monitorowania procesów Pulpity kontrolne Operacyjne pulpity kontrolne Taktyczne pulpity kontrolne Strategiczne pulpity kontrolne Narzędzia tworzenia pulpitów kontrolnych Wprowadzenie do eksploracji procesów Techniki eksploracji procesów Rejestry zdarzeń Zautomatyzowane rozpoznanie procesów Wykresy zależności Algorytm α Bardziej rzetelne rozpoznanie procesu Wskaźniki jakościowe w zautomatyzowanym rozpoznaniu procesów. Eksploracja efektywności procesów Czas Koszt Jakość Elastyczność Sprawdzanie zgodności Zgodność przepływu kontroli Zgodność danych i zasobów Analiza wariantów Eksploracja procesów w praktyce BPM jako kompetencja przedsiębiorstwa Bariery sukcesu BPM Sześć czynników sukcesu dojrzałości BPM Harmonizacja strategiczna Ład procesowy Ludzie Kultura Pomiary dojrzałości procesu i dojrzałość BPM Heurystyki dotyczące klienta Heurystyki dotyczące funkcjonowania procesów biznesowych Heurystyki dotyczące zachowania procesów biznesowych. Heurystyki dotyczące organizacji Heurystyki dotyczące informacji Heurystyki dotyczące technologii Heurystyki dotyczące otoczenia
Sygnatura czytelni BWZ: VII C 104
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 152955 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6528 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139013 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Tytuł oryginału: Manager's path : a guide for tech leaders navigating growth and change.
Na okładce: "O'Reilly".
Podstawy zarządzania Czego oczekiwać od menedżera? Spotkania jeden na jeden Informacje zwrotne i wskazówki robocze Szkolenie i rozwój zawodowy Zarządzanie od strony pracownika Refleksja nad oczekiwaniami Sam jesteś za siebie odpowiedzialny Menedżer też człowiek Mądrze wybieraj menedżerów Ocena własnego doświadczenia Mentoring Znaczenie mentoringu dla młodszych stażem członków zespołu W roli mentora Mentor dla stażysty Mentor dla nowego pracownika Mentoring techniczny bądź zawodowy Dobry menedżer, zły menedżer: techniczny samiec alfa Wskazówki dla menedżera nadzorującego pracę mentora Wnioski dla mentora Wykazuj zainteresowanie i zachowaj otwarty umysł Słuchaj podopiecznego i mów jego językiem Nawiązuj kontakty Ocena własnego doświadczenia Lider techniczny Dziwna sztuczka znana każdemu świetnemu liderowi technicznemu Podstawowe informacje o pracy lidera technicznego Główne role lidera technicznego Zarządzanie projektami Zarządzanie projektem Decyzja: kariera techniczna czy menedżerska? Wyobrażenia na temat życia starszego specjalisty Prawdziwe życie starszego specjalisty Wyobrażenia na temat życia menedżera Prawdziwe życie menedżera Dobry menedżer, zły menedżer: car procesu Przepis na świetnego lidera technicznego Rozumie architekturę Potrafi grać zespołowo Przewodzi przy podejmowaniu decyzji technicznych Sprawnie się komunikuje Ocena własnego doświadczenia Zarządzanie ludźmi Podwaliny pod dobre relacje z nowym podwładnym Szacunek i porozumienie Plan na 30/60/90 dni Aktualizacja dokumentacji jako źródło motywacji do zaangażowania Informacja o stylu pracy i oczekiwaniach Informacje zwrotne od nowego pracownika Komunikacja z zespołem Regularne spotkania 1-1 Planowanie spotkań 1-1 Dostosowywanie spotkań 1-1 do indywidualnych potrzeb Różne style spotkań w formule 1-1 Spotkanie pod znakiem listy zadań do wykonania Spotkanie typu "co słychać?" Spotkania służące przekazywaniu informacji zwrotnych Spotkania w sprawie postępów Spotkania zapoznawcze Mieszanka stylów Dobry menedżer, zły menedżer: mikrozarządzanie i delegowanie zadań Praktyczne rady dotyczące skutecznego delegowania zadań Cele zespołu jako kryterium wyboru szczegółowych zagadnień wymagających uwagi Najpierw informacje z systemu, potem od ludzi Poziom zainteresowania zależny od stadium projektu Standardy dotyczące kodu i systemów Neutralny lub pozytywny stosunek do otwartości w zakresie przekazywania informacji - zarówno dobrych, jak i złych Stwarzanie warunków dla ciągłego przepływu informacji zwrotnych Oceny wyników Opracowywanie i przekazywanie oceny wyników Wspieranie karier Wyzwania: jak zwolnić kogoś, kto sobie nie radzi? Ocena własnego doświadczenia Zarządzanie zespołem Zachowanie kompetencji technicznych Rozwiązywanie problemów dysfunkcyjnego zespołu ? kwestie podstawowe Brak wyników Ludzkie przywary Niezadowolenie wynikające z przepracowania Problemy ze współpracą Tarcza ochronna Nakierowanie na dobrą decyzję Kultura zespołowa oparta na danych Wysiłek produktowy Spojrzenie w przyszłość Analiza skutków decyzji i projektów Analiza retrospektywna procesów i codziennego funkcjonowania Dobry menedżer, zły menedżer: unikanie konfliktów a łagodzenie konfliktów Konflikt - co robić, a czego nie robić? Wyzwania: czynniki szkodliwe dla spójności zespołu Genialny palant Tajniak Pracownik okazujący brak szacunku Zaawansowane zarządzanie projektami Ogólne zasady zarządzania projektami Ocena własnego doświadczenia Zarządzanie wieloma zespołami Zarządzanie czasem: co jest tak naprawdę ważne? Decydowanie i delegowanie Delegować należy zadania proste i częste Samodzielnie należy wykonywać zadania proste i nieczęste Zadania złożone i nieczęste należy wykorzystać jako materiał szkoleniowy dla przyszłych liderów Zadania złożone i częste należy delegować, aby zespół mógł się rozwijać Wyzwania: jak powiedzieć "nie"? "Tak, z tym że..." Definiuj politykę "Pomóż mi powiedzieć >>tak
Sygnatura czytelni BMW: VI E 241 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145786 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności