Sałbut Bartosz
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(41)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(39)
Publikacje fachowe
(17)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(17)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Biblioteka Międzywydziałowa
(17)
Biblioteka WEiZ
(14)
Biblioteka WEAiI
(2)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Sałbut Bartosz
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(41)
nieznany (0 0)
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(9)
Przedsiębiorcy
(6)
Szkoły wyższe
(5)
Pracownicy instytucji finansowych
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Zarządzanie
(6)
Inwestycje
(5)
Przedsiębiorstwa
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Innowacje
(4)
Finanse
(3)
Finanse przedsiębiorstwa
(3)
Rynek finansowy
(3)
Sukces
(3)
Szczupłe zarządzanie
(3)
Badania marketingowe
(2)
Instytucje finansowe
(2)
Kaizen
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Zarządzanie finansami
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zasoby ludzkie
(2)
Akcje (ekon.)
(1)
Analiza danych
(1)
Big data
(1)
Biznesplan
(1)
Crowdfunding
(1)
Crowdsourcing
(1)
Decyzje
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Elastyczność (zarządzanie)
(1)
Elektryczność
(1)
Elektryfikacja
(1)
Emerytura
(1)
Energetyka
(1)
Energia elektryczna
(1)
Finanse behawioralne
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Heurystyka
(1)
Informatyka
(1)
Kapitał
(1)
Kierowanie
(1)
Kierowcy wyścigowi
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumenci
(1)
Kreatywność
(1)
Lauda, Niki (1949-2019)
(1)
Maklerstwo
(1)
Marketing
(1)
Marketing doświadczeń
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing szeptany
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Metody statystyczne
(1)
Model biznesowy
(1)
Modele biznesowe
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Niepewność
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Obligacje
(1)
Organizacja
(1)
Papiery wartościowe
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka energetyczna
(1)
Postęp
(1)
Prawdopodobieństwo
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Projektowanie
(1)
Projektowanie graficzne
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przywództwo
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Ryzyko
(1)
Skuteczność organizacyjna
(1)
Sport samochodowy
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Strony WWW
(1)
Urazy
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Wojna
(1)
Wojsko
(1)
Wskaźniki rynkowe
(1)
Wycena przedsiębiorstwa
(1)
Wyszukiwarki internetowe
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Zarządzanie produktem
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Znaki towarowe
(1)
Zysk
(1)
Żołnierze
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Austria
(1)
Gatunek
Poradnik
(14)
Poradniki
(7)
Podręcznik
(5)
Opracowanie
(3)
Biografia
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 236-[238].
Dla marketerów, analityków biznesowych, menedżerów.
Wprowadzenie do analityki marketingowej Nauki marketingowe - co to takiego? Dlaczego anaIityka marketingowa jest tak ważna? Kto zawodowo korzysta z analityki marketingowej? Dlaczego uważam, że mam coś do przekazania w temacie analityki marketingowej? Jakie podejście/filozofię obrałem, pisząc tę książkę? Analityka marketingowa Podstawy statystyki Miary tendencji centralnej Miary dyspersji Rozkład normalny Przedziały ufności Zależności między dwiema zmiennymi: kowariancja i korelacja Rachunek prawdopodobieństwa i rozkłady próby Rozdział 2' Podstawowe zasady zachowań konsumentów i strategii marketingowe Zachowania klientów jako fundament strategii marketingowej Zachowania konsumentów - przegląd Strategia marketingowa - przegląd Przesłanka decyzyjna- co to takiego? Dyrektorzy raczej nie korzystają z przesłanek Czym jest przesłanka decyzyjna? Zmienne zależne Czynniki kształtujące popyt Równania zależne i równania współzależne Równania deterministyczne a równania probabilistyczne Modelowanie elastyczności ról Gwóźdź programu : Segmentacja i modelowanie elastyczności pozwalają maksymalizować przychody w sieci klinik i sklepów medycznych-wyniki badań terenowych Kto daje największe szanse na zakup i jak do niego dotrzeć? Uwagi konceptualne Wykresy przyrostu Stosowanie modelu_współliniowośĆ Diagnozowanie zmiennych Gwóźdź programu: Regresja logistyczna jako narzędzie analizy koszyka rynkowego Kiedy istnieje największe prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na zakup? AnaIiza przeżycia-omówienie konceptualne Wartość w cyklu życia. o wyższości analizy prognostycznej nad opisową Regresja panelowa. W jaki sposób korzystać z szeregów przekrojowo-czasowych? Na czym polega regresja panelowa? Regresja panelowa Układy równań w technikach modelowania zmiennej zależnej Co to jest układów równań? Po co w ogóle zadawać sobie trud stosowania układu równań? Pożądane własności estymatorów Techniki relacyjne Jak wygląda mój rynek? Współdzenie do segmentacji Czym j6tsegment,aczymsegmentacja? Po co prowadzić segmentację? Strategiczne zastosowania segmentacji Cztery ,,P" marketingu strategicznego Kryteria praktycznej segmentacji Odgórnie czy raczĄnie?' Proces od strony konceptualnej Segmentacja. Narzędzia i techniki Wskaźniki skutecznej segmentacji Ogólne techniki analityczne Po co wychodzić poza RFM? Kolejne ważne zagadnienia w codziennej Praktyce marketingowej Testy statystyczne. Skąd mam wiedzieć, co zadziala? Wszyscy chcą testować Wzór na wielkość próby - korzystaj z miary przyrostu Testy podziału i pelny eksperyment czynnikowy_różnice Bigdata i ich znaczenie w analityce marketingowej Czy big data ma znaczenie? Co big data oznacza dla analityki marketingowej?' Co oznacza dla strategii? No i co z tego? Jak przetrwać panikę bigdata Analityka bigdata Bigdata-algorytmy egzatyczne Wielki finał' Co powinieneś z tego wszystkiego zapamiętać? Czego się dowiedziałem, co chciałbym przekazać tobie? Co jeszcze powinieneś z tego wynieść
Sygnatura czytelni BMW: IV A 7 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI B 36
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148197 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6047 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niki Lauda : naznaczony / Maurice Hamilton ; tłumaczenie: Bartosz Sałbut. - Kraków : Wydawnictwo Sine Qua Non, 2020. - 424, [3] strony, [16] stron tablic : fotografie ; 22 cm.
Tytuł oryginału: Niki Lauda : the Biography.
Streszczenie: Niki Lauda stał się inspiracją dla kolejnych pokoleń kierowców, między innymi Nico Rosberga, który nazywa go swoją inspiracją. Sukcesy odnosił nie tylko na torze, ale i w biznesie, choć historię jednego z jego najsłynniejszych interesów znaczy wypadek samolotu należących do niego linii lotniczych, w którym życie straciły 223 osoby. Oto kierowca naznaczony. Namaszczony przez opatrzność do tworzenia wielkich rzeczy, oszpecony przez szatana, który w 1976 roku próbował odebrać mu życie. Poznacie jego losy. [Strona wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150144 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Finanse)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Dla pracowników instytucji finansowych oraz studentów kierunków ekonomicznych.
Sygnatura czytelni BWZ: III A 46
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 131211 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie ryzykiem instytucji finansowych / John C. Hull ; przekład Bartosz Sałbut. - Wydanie II. - Warszawa : PWN, 2021. - 852 strony : wykresy ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1.1. Ryzyko a zwrot z inwestycji w przypadku inwestora 1.2. Granica efektywna 1.3. Model wyceny aktywów kapitałowych 1.4. Teoria arbitrażu cenowego 1.5. Ryzyko a zwrot w przypadku firm 1.6. Zarządzanie ryzykiem w instytucjach finansowych CZEŚĆ I Instytucje finansowe i ich transakcje ROZDZIAŁ 2 Banki 2.1. Bankowość komercyjna 2.2. Wymogi kapitałowe w przypadku małego banku komercyjnego 2.3. Ubezpieczanie depozytów 2.4. Bankowość inwestycyjna 2.5. Handel papierami wartościowymi 2.6. Potencjalne konflikty interesów w bankowości 2.7. Dzisiejsze duże banki 2.8. Rodzaje ryzyka ponoszonego przez banki ROZDZIAŁ 3 Firmy ubezpieczeniowe i plany emerytalne 3.1. Ubezpieczenie na życie 3.2. Ubezpieczenia rentowe 3.3. Tabele umieralności 3.4. Ryzyko długości życia i ryzyko umieralności 3.5. Ubezpieczenia majątkowe i od odpowiedzialności cywilnej 3.6. Ubezpieczenia zdrowotne 3.7. Pokusa nadużycia i selekcja negatywna 3.8. Reasekuracja 3.9. Wymogi kapitałowe 3.10. Rodzaje ryzyka podejmowanego przez firmy ubezpieczeniowe 3.11. Regulacje 3.12. Plany emerytalne ROZDZIAŁ 4 Fundusze powiernicze, fundusze ETF i fundusze hedgingowe 4.1. Fundusze powiernicze 4.2. Fundusze ETF 4.3. Zarządzanie aktywne a bierne 4.4. Regulacje funduszy ETF 4.5. Fundusze hedgingowe 4.6. Strategie stosowane przez fundusze hedgingowe 4.7. Zwroty uzyskiwane przez fundusze hedgingowe ROZDZIAŁ 5 Handel na rynkach finansowych 5.1. Rynki 5.2. Izby rozrachunkowe 5.3. Pozycje długie i krótkie na aktywach 5.4. Rynki instrumentów pochodnych 5.5. Standardowe instrumenty pochodne 5.6. Nietradycyjne instrumenty pochodne 5.7. Opcje egzotyczne i produkty zestrukturyzowane 5.8. Zarządzanie ryzykiem - problemy ROZDZIAŁ 6 Kryzys kredytowy z lat 2007-2008 6.1. Amerykański rynek nieruchomości 6.2. Sekurytyzacja 6.3. Straty 6.4. Co poszło nie tak? 6.5. Wnioski z kryzysu ROZDZIAŁ 7 Wycena i analiza scenariuszowa świat neutralny względem ryzyka i świat rzeczywisty 7.1. Zmienność a ceny aktywów 7.2. Wycena neutralna względem ryzyka 7.3. Analiza scenariuszowa 7.4. Gdy trzeba czerpać z obu światów 7.5. Obliczenia w praktyce 7.6. Szacowanie procesów w czasie rzeczywistym CZĘŚĆ II Ryzyko rynkowe ROZDZIAŁ 8 Jak instytucje finansowe radzą sobie z ponoszonym ryzykiem 8.1. Delta 8.2. Gamma 8.3. Vega 8.4. Theta 8.5. Rho 8.6. Obliczenia współczynników greckich 8.7. Rozwinięcia w szereg Taylora 8.8. Realia hedgingu 8.9. Hedging opcji egzotycznych 8.10. Analiza scenariusza ROZDZIAŁ 9 Ryzyko stopy procentowej 9.1. Zarządzanie zyskiem netto z tytułu odsetek 9.2. Rodzaje stóp 9.3. Czas trwania 9.4. Wypukłość 9.5. Zastosowania ogólne 9.6. Nierównoległe zmiany krzywej rentowności 9.7. Analiza głównych składowych 9.8. Współczynniki gamma i vega ROZDZIAŁ 10 Zmienność 10.1. Definicja zmienności 10.2. Zmienność implikowana 10.3. Czy dzienne zmiany procentowe zmiennych finansowych podlegają rozkładowi normalnemu? 10.4. Prawo potęgowe 10.5. Monitoring zmienności dziennej 10.6. Wykładniczo ważona średnia ruchoma 10.7. Model GARCH(1,1) 10.8. Wybór modeli 10.9. Metody maksymalnego prawdopodobieństwa 10.10.Posługiwanie się modelem GARCH(1,1) w celu prognozowania przyszłej zmienności ROZDZIAŁ 11 Korelacje i kopuły 11.1. Definicja korelacji 11.2. Monitorowanie korelacji 11.3. Macierze korelacji i kowariancji 11.4. Wielowymiarowe rozkłady normalne 11.5. Kopuły 11.6. Zastosowania w przypadku portfeli kredytów ROZDZIAŁ 12 Wartość narażona na ryzyko i niedobór oczekiwany 12.1. Definicja VaR 12.2. Przykładowe obliczenia VaR 12.3. VaR a niedobór oczekiwany 12.4. Niedobór oczekiwany 12.5. Spójne wskaźniki ryzyka 12.6. Dobór parametrów do VaR 12.7. Miary krańcowe, dodatkowe i składnikowe 12.8. Twierdzenie Eulera 12.9. Agregowanie wartości VaR i ES 12.10. Testy wsteczne ROZDZIAŁ 13 Symulacja historyczna i teoria wartości ekstremalnych 13.1. Metodologia 13.2. Precyzja 13.3. Rozwinięcia 13.4. Problemy obliczeniowe 13.5. Teoria wartości ekstremalnych 13.6. Zastosowania teorii wartości ekstremalnych ROZDZIAŁ 14 Metoda budowania modeli 14.1. Podstawowa metodologia 14.2. Uogólnienie 14.3. Przykład z zastosowaniem czterech inwestycji 14.4. Struktury terminowe 14.5. Rozwinięcia procedury podstawowej 14.6. Wagi ryzyka i wrażliwości ważone 14.7. Postępowanie w przypadkach braku liniowości 14.8. Budowanie modeli a symulacja historyczna CZĘŚĆ III Regulacje ROZDZIAŁ 15 Bazylea I, Bazylea II i Solvency II 15.1. Powody regulacji działalności banków 15.2. Regulacje działalności banków przed 1988 r. 15.3. Bazylea I 15.4. Rekomendacje G-30 15.5. Bilansowanie 15.6. Poprawka z 1996 r. 15.7. Bazylea II 15.8. Kapitał z tytułu ryzyka kredytowego na mocy postanowień Bazylei II 15.9. Ryzyko operacyjne w Nowej Umowie Kapitałowej 15.10. Filar drugi - sprawowanie nadzoru 15.11. Filar trzeci - dyscyplina rynkowa 15.12. Solvency II ROZDZIAŁ 16 Bazylea 11.5, Bazylea III i inne zmiany wprowadzane po kryzysie 16.1. Bazylea II.5 16.2. Bazylea III 16.3. Obligacje kapitałowe 16.4. Metody standardowe i SA-CCR 16.5. Ustawa Dodda-Franka 16.6. Przepisy w innych krajach ROZDZIAŁ 17 Regulacje rynku derywatów OTC 17.1. Rozliczanie transakcji na rynkach OTC 17.2. Pokryzysowe zmiany w regulacjach 17.3. Skutki zmian 17.4. CCP i bankructwo ROZDZIAŁ 18 Fundamentalny przegląd księgi handlowej 18.1. Kontekst sytuacyjny 18.2. Metoda standardowa 18.3. Modele wewnętrzne 18.4. Księga handlowa a księga bankowa CZĘŚĆ IV Ryzyko kredytowe ROZDZIAŁ 19 Szacowanie prawdopodobieństwa niewyp łacalności 19.1. Ratingi kredytowe 19.2. Historyczne prawdopodobieństwa niewypłacalności 19.3. Stopy odzysku 19.4. Transakcje swapowe na zwłokę w spłacie kredytu 19.5. Spready kredytowe 19.6. Szacowanie prawdopodobieństw niewypłacalności na podstawie spreadów kredytowych 19.7. Porównanie szacunków prawdopodobieństw niewypłacalności 19.8. Szacowanie prawdopodobieństw niewypłacalności na podstawie cen kapitału własnego ROZDZIAŁ 20 CVA i DVA 20.1. Ryzyko kredytowe w transakcjach na derywatach 20.2. CVA 20.3. Wpływ nowej transakcji 20.4. Ryzyko CVA 20.5. Ryzyko korelacji negatywnej 20.6. DVA 20.7. Kilka prostych przykładów ROZDZIAŁ 21 Wartość narażona na ryzyko kredytowe 21.1. Macierz migracji ratingów 21.2. Model Vasiceka 21.3. Credit Risk Plus 21.4. CreditMetrics 21.5. Ryzyko spreadu kredytowego CZĘŚĆ V Zagadnienia inne ROZDZIAŁ 22 Analiza scenariuszowa i stress-testy 22.1. Opracowywanie scenariuszy 22.2. Regulacje 22.3. Co zrobić z wynikami? ROZDZIAŁ 23 Ryzyko operacyjne 23.1. Na czym polega ryzyko operacyjne? 23.2. Kategoryzacja ryzyka operacyjnego 23.3. Kapitał regulacyjny w ramach Bazylei II 23.4. Standardowa metoda pomiarów 23.5. Zapobieganie stratom z tytułu ryzyka operacyjnego 23.6. Alokacja kapitału na poczet ryzyka operacyjnego 23.7. Stosowanie prawa potęgowego 23.8. Ubezpieczenia 23.9. Ustawa Sarbanes-Oxley ROZDZIAŁ 24 Ryzyko płynności 24.1. Ryzyko płynności w handlu 24.2. Ryzyko płynności finansowania 24.3. Czarne dziury płynności ROZDZIAŁ 25 Zarządzanie ryzykiem modelu 25.1. Wymogi regulacyjne 25.2. Fizyka a finanse 25.3. Proste modele - kosztowne błędy 25.4. Stosowanie modeli w wycenie produktów standardowych... będących przedmiotem aktywnego obrotu 25.5. Modele wyceny produktów podlegających mniej aktywnemu obrotowi 25.6. Rachunkowość 25.7. Co decyduje o popularności modelu wyceny? 25.8. Zagrożenia związane z tworzeniem modeli ROZDZIAŁ 26 Kapitał ekonomiczny i RAROC 26.1. Definicja kapitału ekonomicznego 26.2. Elementy składowe kapitału ekonomicznego 26.3. Kształty rozkładów straty 26.4. Relatywne znaczenie rodzajów ryzyka 26.5. Agregowanie kapitału ekonomicznego 26.6. Alokacja kapitału ekonomicznego 26.7. Kapitał ekonomiczny Deutsche Banku 26.8. RAROC ROZDZIAŁ 27 Zarządzanie ryzykiem przedsiębiorstwa 27.1. Apetyt na ryzyko 27.2. Kultura ryzyka 27.3. Identyfikowanie najważniejszych źródeł ryzyka 27.4. Zarządzanie ryzykiem strategicznym ROZDZIAŁ 28 Innowacje finansowe 28.1. Postęp technologiczny 28.2. Systemy płatności 28.3. Kredyty 28.4. Zarządzanie majątkiem 28.5. Ubezpieczenia 28.6. Regulacje i zgodność 28.7. Jak instytucje finansowe powinny zareagować? ROZDZIAŁ 29 Błędy w zarządzaniu ryzykiem, których należy unikać 29.1. Limity ryzyka 29.2. Zarządzanie pracownikami zawierającymi transakcje 29.3. Ryzyko płynności 29.4. Nauczki dla przedsiębiorstw spoza sektora finansowego CZĘŚĆ VI Aneksy ANEKS A Częstotliwość składania stóp procentowych ANEKS B Stopy zerowe, stopy forward i zerokuponowe krzywe rentowności ANEKS C Wycena kontraktów terminowych typu forward i futures ANEKS D Wycena swapów ANEKS E Wycena opcji europejskich ANEKS F Wycena opcji amerykańskich ANEKS G Rozwinięcia w szereg Taylora ANEKS H Wartości i wektory własne ANEKS I Analiza głównych składowych ANEKS J Przekształcenia macierzy zmiany ratingów ANEKS K Wycena swapów na zwłokę w spłacie kredytu ANEKS L Syntetyczne CDO i ich wycena
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150945 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 140055 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gemba kaizen : zdroworozsądkowe podejście do strategii ciągłego rozwoju / Masaaki Imai ; przekład Magda Witkowska, Bartosz Sałbut. - Wydanie w oprawie miękkiej. - Warszawa : MT Biznes, copyright 2018. - 484 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Zarządzanie Jakością)
0 Kaizen Institute Część I. Fundamenty gemba koizen Rozdział 1 Wprowadzenie do kaizen Główne założenia kaizen Główne systemy kaizen Zasadniczy cel strategii kaizen Rozdział 2. Gemba kaizen Gemba a zarządzanie Dom gemba Standaryzacja 5S utrzymywania porządku miejsca pracy Eliminacja muda Złote zasady zarządzania gemba Zastosowanie złotych zasad Rozdział 3. Jakość, koszt i dostawa w gemba Jakość - więcej niż tylko rezultat Zarządzanie jakością w obrębie gemba Ograniczanie kosztów w gemba Dostawa Jednoczesne podnoszenie jakości i obniżanie kosztów GEMBA KAIZEN Rozdział 4. Standardy Utrzymanie i podnoszenie standardów Standardy operacyjne Podstawowe cechy standardów Toyoda Machinę Works Historia kaizen Praktyka Biznesowa Toyoty. Standardowa historia rozwiązywania problemów w firmie Toyota Kaizen a międzynarodowe standardy jakości Rozdział 5. Pięć kroków do organizacji miejsca pracy, czyli 5S Porządek miejsca pracy w pięciu krokach 5S dla miasta. Obywatelska duma w Rumunii Szczegółowa analiza kroków 5S Wdrożenie 5S Rozdział 6. Muda Muda w postaci nadprodukcji Muda w postaci zapasów magazynowych Muda w postaci braków Muda w postaci zbędnych czynności Muda w postaci błędów w procesie Muda w postaci oczekiwania Muda w postaci transportu Muda w postaci czasu Klasyfikacja muda w sektorze usług Muda, mura, muri Eliminacja muda w sektorze publicznym Rozdział 7. Fundamenty domu gemba Przedsiębiorstwo uczące się System sugestii i koła jakości Wzmacnianie samodyscypliny Rozdział 8. Zarządzanie wizualne Uwidocznienie problemu Utrzymanie kontaktu z rzeczywistością Zarządzanie wizualne w obrębie 5M Metody wizualne w zarządzaniu złożonością Zarządzanie wizualne z wykorzystaniem 5S Publikacja standardów Wyznaczanie celów Rozdział 9. Rola brygadzistów i kierowników w gemba TWI - Training Within Industries Zarządzanie zasobami (pracownikami, materiałami, maszynami) Dzień z życia brygadzisty w zakładach Toyota Motor Manufacturing Kentucky Przegląd poranny (asaichi) QA Best-Line Certification Formułowanie wyzwań Pseudomenedżerska funkcja brygadzistów w gemba Rozdział 10. Role i odpowiedzialność menedżerów w gemba Kaizen w firmie Toyota Astra Motor Company Podręczniki ról w TAM Obowiązki lidera grupy w firmie TAM Obowiązki brygadzisty w firmie TAM Obowiązki kierownika w firmie TAM Czym trzeba zarządzać w obrębie gemba?. Czynniki, które umożliwiły pomyślne zdefiniowanie ról i zakresu obowiązków w firmie TAM Rozwój pracowników Rozpoznawanie potencjalnych problemów Korzyści ze stosowania kaizen w Toyota Astra Motor Company Rozdziału. OdJITdoTFM JIT w zakładzie Aisin Seiki w Anjo Czas taktu a czas cyklu Produkcja pchana a produkcja ciągniona Organizacja produkcji przepływowej Wdrożenie JIT w Aisin Seiki Przenoszenie korzyści JIT do innych branż Total Flow Management Transformacja TFM w firmie A Rozdział 12. JIT w firmie Wiremold Rozdział 13. Rola dyrektora generalnego w kaizen Rozdział 14. Udać się do gemba Gemba kaizen i ogólny kaizen korporacyjny Dwudniowy kaizen Listy kontrolne jako narzędzie kaizen Warsztaty gemba kaizen Część II. Analizy przypadków Studium 1. Wnioski z 20-letniej podróży kaizen Studium 2. Zmiana kultury IT w firmie Achmea Studium 3. Codzienny kaizen w firmie Tork Ledervin Studium 4. Kaizen w przestrzeni publicznej. Zmiany na rzymskim lotnisku Studium 5. Sonae MC. Cicha rewolucja Studium 6. Embraco przekracza oczekiwania dzięki kaizen Studium 7. Kaizen w Oporto Hospital Centrę. Opieka nastawiona na pacjenta staje się rzeczywistością Studium 8. Densho Engineering. Kaizen jako czynnik sprzyjający innowacjom i utrzymywaniu więzi z klientem Studium 9. Ograniczanie „papierologii" w zakładzie usług komunalnych. Enexis Studium 10. Ludzka energia. Zaangażowanie czyni wielką różnicę - przypadek producenta urządzeń elektrycznych Studium 11. Rossimoda. Kaizen i kreatywny rozwój produktu Studium 12. Finsa. Kaizen jako sposób na to, aby wyjść z kryzysu silniejszym Studium 13. Kaizen jako sposób na innowacje w Group Health Studium 14. Dzięki kaizen Caetano Bus realizuje dostawy na czas Studium 15. Kenijski producent mąki wykorzystuje kaizen w celu zwiększenia mocy produkcyjnych oraz poprawy wydajności Studium 16. Kaizen jako fundament innowacji w firmie Medlog Studium 17. Supremia. Rozwój dzięki kaizen Studium 18. Walt Disney World. Przekroczyć oczekiwania klienta Studium 19. Doświadczenia firmy Alpargatas z kaizen Studium 20. Przeobrażenie kultury korporacyjnej. Firma Excel zmienia organizację z myślą o upełnomocnieniu pracowników Studium 21.Jakość w kontekście medycznym. Szpital Inoue Studium 22.Podróż kaizen w Leyland Trucks Studium 23.Usprawnianie logistyki w firmie Matarazzo Studium 24.Eliminacja muda w firmie Sunclipse Studium 25. Porządek miejsca pracy, samodyscyplina i standardy. Tokai Shinei Electronics Studium 26. Rozwiązywanie problemów jakościowych w gemba. Bezpieczeństwo w Tres Cruces Dane adresowe oddziałów Kaizen Institute na całym świecie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla menedżerów.
ROZDZIAŁ 1. DZISIEJSZY ŚWIAT BIZNESU Nadwyżka mocy przerobowych systemów produkcyjnych Kto się ma zachwycać: akcjonariusz czy klient? Instytucje przyznające nagrody i certyfikaty Pięta achillesowa współczesnego kapitalizmu Zachwyt akcjonariusza kontra zadowolenie klienta Współczesna koncepcja ładu korporacyjnego ROZDZIAŁ 2. FIRMY TRADYCYJNE A FIRMY LEAN Jak przejść od modelu tradycyjnego do modelu lean Podejście tradycyjne Mit pierwszy: hurtem będzie taniej Mit drugi: planowanie produkcji na podstawie prognozy sprzedaży i wskaźnika stanów magazynowych43 Fatalne niedociągnięcia i klątwa tradycyjnej działalności operacyjnej Nadmierne zużycie zasobów Kontrola zmienności operacyjnej (baratsuki) jako sposób na utrzymanie dobrej jakości44 Jakość i koszty Elastyczność jako odpowiedź na zmiany na rynku Potrójna funkcja firmy Rozwój nowego produktu Masahiro Sakane w fabrykach joint-venture. Analiza przypadku Błędne postrzeganie zdrowego rozsądku w modelu tradycyjnym Funkcjonowanie gemba w wersji idealnej Standaryzacja 5S, czyli utrzymywanie porządku w miejscu pracy Eliminacja muda ROZDZIAŁ 3. DYREKTOR GENERALNY I RADA DYREKTORÓW Fixing the Game Akcjonariusze na tle innych interesariuszy Kształtowanie ładu korporacyjnego w Japonii Przypadek Sumitomo ROZDZIAŁ 4. AKCJONARIUSZE A KLIENCI Dwie opowieści Rogera Martina Zadowolenie klientów a strategia lean Akcjonariusze na tle innych interesariuszy Spostrzeżenia Sanforda M. Jacoby'ego Definicja interesariusza Myślenie przez pryzmat interesariusza w świetle bieżących trendów Moje stanowisko ROZDZIAŁ 5. ANALIZA PRZYPADKU: KOA Wdrażanie Systemu Produkcyjnego KOA Usprawnienie fizycznej dystrybucji i funkcji produkcyjnych w obrębie gemba Zmiany wdrożone w Systemie Produkcyjnym KOA w ramach KPS ROZDZIAŁ 6. PRZYPADEK FIRMY PRODUKCYJNEJ YOKOMORI Prace konsultacyjne z Yokomori Dwa warunki porozumienia Cel konsultacji: osiągnięcie przepływu działalności operacyjnej Wprowadzenie koncepcji heijunka oraz przepływu produkcji Poziomowanie Przejście od gniazda do przepływu 5S i zarządzanie wizualne ROZDZIAŁ 7. TOYOTA I OHNO Przejście od modelu tradycyjnego do działalności lean Narodziny Systemu Produkcyjnego Toyoty (TPS) Krótko po kapitulacji Japonii w drugiej wojnie światowej Równoległa obsługa wielu maszyn Recesje Równoległa obsługa wielu procesów Just-in-time i Kiichiro Toyoda Doświadczenia wyniesione przez Kiichiro z wizyty w Wielkiej Brytanii Model supermarketu Restrukturyzacja finansowa a restrukturyzacja organizacyjna Wizyta Ohno w Stanach Zjednoczonych Praca standaryzowana Nastawienie na klienta ROZDZIAŁ 8. SAKICHI TOYODA Młodzież w okresie restauracji Meiji Wystawa międzynarodowa i pierwsze patenty Toyoda Automated Weaving i jidoka Dziedzictwo Sakichi Toyody ROZDZIAŁ 9. HISTORIA GM Restrukturyzacja finansowa a restrukturyzacja operacyjna Proces restrukturyzacji Dlaczego kierownictwo wysokiego szczebla nie wdraża lean? ROZDZIAŁ 10. MITSUTOSHI SATO I JEGO STUDIA PRZYPADKÓW Przypadek pierwszy: Miyoshi Plant Przypadek drugi: Otowa Seisakusho (Tokai Rika Company) Przypadek trzeci: Hino Automobile Company Przypadek czwarty: Miyoshi Plant ROZDZIAŁ 11. PARTS SEIKO Kaizen w Parts Seiko Fabryka jako showroom ROZDZIAŁ 12. PRZYPADEK YAZAKI TENRYU Trzyletni projekt budowy elastycznego systemu lean ROZDZIAŁ 13. KOMY, PRODUCENT LUSTER. MAŁA FIRMA, KTÓRA STAWIA SOBIE AMBITNE CELE Lustra Komy Inspiracja działalnością rolniczą Lista klientów firmy Komy Filozofia Komy Nowe wyzwanie Początki działalności w branży lotniczej A dalej... ROZDZIAŁ 14. PRZEPŁYW Przepływ jako źródło korzyści Minimalne wykorzystanie czasu Eliminacja muda, mura i rnuri Poprawa jakości Zmiana behawioralna Zmiana kulturowa Entropia w zakładzie produkcyjnym Odpowiedzialność menedżera Płynny, niezakłócony i szybki przepływ Dwie formy przepływu materiałów Przepływ poziomy Pionowy przepływ materiałów w działalności operacyjnej warsztatu Przepływ informacji Przepływ informacji w modelu tradycyjnym: z góry strumienia w dół strumienia Przepływ informacji w modelu lean: z dołu strumienia w górę strumienia Przepływ układu procesów Przepływ fizyczny operatorów Przepływ jednej sztuki Wymogi wstępne związane z wprowadzeniem przepływu jednej sztuki Samodyscyplina i przywiązanie do szczegółów w obrębie gemba Minimalne zaangażowanie zasobów Zapasy Zarządzanie w wymiarze międzyf unkcyjnym Myślenie „my kontra oni" a interesariusze ROZDZIAŁ 15. FSL, CZYLI NOWE KRYTERIA OCENY STATUSU FIRMY W KATEGORIACH LEAN Audyt i ocena FSL Przepływ Synchronizacja (doukika) Poziomowanie (heijunka) Audyt i ocena działalności operacyjnej lean przez pryzmat FSL Ocena bieżącego statusu FSL Rola dyrektora generalnego Wzór na udane wdrożenie strategii lean ROZDZIAŁ 16. PRZEPŁYW A TPS Istota TPS Poziomowanie (heijunka) Ustalanie i utrzymywanie sekwencji heijunka Praca ciągniona w sekwencji produkcyjnej. Kanban ROZDZIAŁ 17. WSPÓŁPRACA Z TAIICHI OHNO. RELACJA FUJIO CHO Pozostałe wnioski Cho ze współpracy z Ohno ROZDZIAŁ 18. OCENY FSL W PRAKTYCE Dwa modele działalności operacyjnej Porównanie dwóch systemów Charakterystyka firmy lean Główne działania w ramach FSL Lista kontrolna dla FSL Narzędzia kaizen stosowane w zarządzaniu zasobami ludzkimi Wskaźnikowe punkty odniesienia w ocenie statusu lean Narzędzia kaizen stosowane w zarządzaniu jakością Narzędzia kaizen stosowane w zarządzaniu sprzętem Lista kontrolna wizyty w gemba Obserwacje pracy operatora Obserwacje dotyczące 5S Zarządzanie wizualne Lista kontrolna do oceny statusu przepływu Lista kontrolna do diagnozy gemba kaizen Zadania kierownictwa Narzędzia do kształtowania FSL ROZDZIAŁ 19. OSTATNIA GRANICA. STRATEGIA LEAN Różnice Przyczyny niepowodzenia we wdrażaniu lean Jedna z wad wdrożenia lean Brak kryteriów oceny systemu operacyjnego Znaczenie strategii lean Zarządzanie stanami magazynowymi. Przypadek Union Carbide Tunel Nipponzaka Potrójna katastrofa Zapasy magazynowe Kolejna cecha strategii lean Nauka poprzez działanie Zagadnienia atrakcyjne dla kierownictwa firm Długa droga do zmiany nastawienia Towarzysząc Taiichi Ohno Dzień Sądu ROZDZIAŁ 20. WYBRANE WYPOWIEDZI TAIICHI OHNO Wypowiedzi ze źródeł japońskich ROZDZIAŁ 21. APEL W SPRAWIE OCENY FSL Wdrażanie strategii FSL Przegląd gemba produkcyjnego
Sygnatura czytelni BWZ: VII B 89
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 155532 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Klasyczne artykuły autorów bestsellera "Strategia błekitnego oceanu", m.in. "Przywództwo błękitnego oceanu" oraz "Pułapki czerwonego oceanu".
Innowacja w dziedzinie wartości Logika strategiczna dynamicznego wzrostu Sprawiedliwy proces Zarządzanie w gospodarce opartej na wiedzy Tworzenie nowej przestrzeni rynkowej Jak rozpoznać dobry pomysł biznesowy Mapa przyszłosci firmy Przywództwo w punkcie przełomowym Strategia błękitnego oceanu W jaki sposób strategia kształtuje strukturę Pułapki czerwonego ocenau Modele mentalne, które utrudniają wdrażanie strategii rynkotwórczych.
Sygnatura czytelni BWZ: IX I 92
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Onepress)
(Psychologia / Sensus)
Tyt. oryg.: Sources of power. How people make decisions.
Bibliogr. s. [333]-347.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 125802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Tyt. oryg. : Bear-Proof Investing.
U dołu okł. : Bessa oswojona, [...].
Zaw. słownik terminów z zakresu inwestowania.
Bibliogr. oraz netogr. s. [349]-355. Indeks.
Sygnatura czytelni BWZ: III E 66
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3117 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Na s. red. błędnie przypisany ISBN 978-83-7746-517-2.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 139751 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138618 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Twoja firma to nienasycony potwór pochłaniający gotówkę Podstawowe zasady systemu Po pierwsze: ZYSK Wdrażanie systemu Po pierwsze: ZYSK w twojej firmie Ocena kondycji twojej firmy Odsetki alokacyjne Pierwsze prace wdrożeniowe Rozpraw się z zadłużeniem Poszukaj pieniędzy w swojej firmie Metoda Po pierwsze: ZYSK - techniki dla zaawansowanych Życie w stylu Po pierwsze: ZYSK Jak to wszystko utrzymać w ryzach Dodatek 1 Wdrażanie systemu Po pierwsze: ZYSK, instrukcja skrócona Dodatek 2 Arkusz Natychmiastowej Oceny Dodatek 3 Słowniczek najważniejszych pojęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie produktem w modelu lean / Mangalam Nandakumar, tłumaczenie Bartosz Sałbut. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 220 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Lean Product Management : successful products from fuzzy business ideas.
Na książce także ISBN oryginału: 9781788831178.
Na okładce nazwa wydawcy oryginału: Packt.
Indeks.
CZĘŚĆ I. NAD CZYM NALEŻY PRACOWAĆ? DLA KOGO I PO CO TWORZY SIĘ PRODUKT? Rozdział 1. Określenie najważniejszych rezultatów biznesowych 17 Najważniejszy jest sens 18 Kontekst biznesowy ma zasadniczy wpływ na podejmowane działania 18 Od czego zależy sukces produktu? 20 Model biznesowy 21 Najważniejsze rezultaty biznesowe 29 Rozdział 2. Inwestowanie w najważniejsze rezultaty biznesowe 35 Inwestycje 35 Priorytety z datą 36 Inwestowanie w najważniejsze rezultaty biznesowe 40 Gra inwestycyjna: na jakie rezultaty firma postawi w ciągu najbliższego miesiąca czy dwóch? 42 Rozdział 3. Analiza rozwiązań oraz ich wpływu na możliwość osiągnięcia najważniejszych rezultatów biznesowych 49 Rozpoznawanie właściwych problemów do rozwiązania 50 Budować czy nie budować? 52 Kreślenie kompleksowej wizji interakcji między użytkownikiem a firmą (produktem czy usługą) 54 Szacowanie wpływu pomysłu na możliwość osiągnięcia najważniejszych rezultatów biznesowych oraz wypracowania konkretnej wartości 57 Wizualizacja priorytetów za pomocą macierzy 2×2 62 Rozdział 4. Planowanie sukcesu 67 Jak rozumiemy sukces? 69 Definiowanie wskaźników sukcesu 73 Nierealistyczne oczekiwania względem technologii 77 Koszty kompromisów technicznych 80 Definiowanie kryteriów sukcesu technicznego 82 Rozdział 5. Opracowanie produktu o dużej sile oddziaływania 85 Analiza siły oddziaływania produktu 86 Koszty tworzenia doświadczenia produktu o dużej sile oddziaływania 87 Określenie istoty produktu o dużej sile oddziaływania 88 Mapa wartości 93 Decyzja o tworzeniu, zakupie lub rezygnacji z pewnych rozwiązań 94 Koszty rozwiązań cyfrowych 95 Ryzyko związane z odstąpieniem od tworzenia rozwiązań 96 Macierz kosztów i oddziaływania 97 CZĘŚĆ II. CZY PRACUJEMY NAD WŁAŚCIWYM PRODUKTEM? Rozdział 6. Zarządzanie zakresem produktu o dużej sile oddziaływania 101 Czy już możemy być z siebie zadowoleni? 102 Nie zawsze warto robić coś szybciej 103 Minimalnie satysfakcjonujący produkt 104 Krótka historia samochodu 107 Co to zatem jest "produkt o największej sile oddziaływania?" 109 Zadowolony klient na każdym etapie rozwoju produktu 118 Rozdział 7. Gromadzenie, pomiary i analiza informacji zwrotnych od klienta 121 Dlaczego dopracowane produkty nie odnoszą sukcesu na rynku? 122 Martwy punkt informacji zwrotnej 124 Typologia klientów 126 Co to jest wartość postrzegana produktu? 128 Które aspekty doświadczenia produktu mają największe znaczenie? 130 Kiedy i w jaki sposób gromadzić informacje zwrotne? 134 Czy klient jest skłonny przekazywać nam informacje zwrotne? 136 Rozdział 8. Monitorowanie postępów 141 Potrzeba gratyfikacji 141 Czy produkt odpowiada klientowi? 143 Czy produkt odpowiada firmie? 147 CZĘŚĆ III. CZY PRACA NAD PRODUKTEM PRZEBIEGA PRAWIDŁOWO? Rozdział 9. Eliminacja marnotrawstwa. Koniec z szacunkami! 159 Po co nam szacunki? 160 Dlaczego szacunki nie mogą być dokładne? 161 Jakie rezultaty powinny przynosić rozmowy o szacowanych wartościach? 165 Rozdział 10. Eliminacja marnotrawstwa. Nie tworzy się tego, co można kupić! 171 Jak sprzedać pomysł? 172 Dotychczas skuteczne rozwiązania w końcu przestają się sprawdzać 174 Budować czy nie budować? 175 Czarne dziury, które pochłaniają czas zespołu 177 Rozdział 11. Eliminacja marnotrawstwa. Dane a opinie 181 Definiowanie hipotezy 181 Moment pierwszy: dane potrzebne przed rozpoczęciem prac rozwojowych 183 Moment drugi: dane potrzebne po uruchomieniu funkcjonalności 184 Problemy z danymi 185 Rozdział 12. Czy nasz proces nas spowalnia? 191 Kontekst biznesowy i organizacyjny 191 Pierwsza przyczyna występowania marnotrawstwa w obrębie procesów: dążenie do doskonałości 193 Druga przyczyna występowania marnotrawstwa w obrębie procesów: dążenie do wydajności 195 Trzecia przyczyna występowania marnotrawstwa w obrębie procesów: dążenie do maksymalizacji przepustowości 196 Rozwiązania problemu występowania marnotrawstwa w obrębie procesów 199 Rozdział 13. Upełnomocnienie zespołu 207 Założenia koncepcji pracy nad oprogramowaniem w modelu lean 207 Podejmowanie decyzji 209 Współpraca 213
Sygnatura czytelni BMW: VI J 76 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148178 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Na okładce: Przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważać status quo - dla ludzi, którzy myślą o projektowaniu przedsiębiorstw przyszłości lub zmianie przestarzałych modeli biznesowych!
Na okładce: Stworzony przez niesamowitą grupę 470 praktyków z 45 krajów, opisuje tradycyjne i najnowocześniejsze modele biznesowe oraz ich dynamikę, przedstawia techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań.
Bibliografia na stronach 280.
Szablon Definicja: Model biznesowy (18) Dziewięć elementów fundamentalnych (20) Szablon modelu biznesowego (48) Schematy Rozdzielanie (60) Długi ogon (70) Platformy wielostronne (80) FREE jako model biznesowy (92) Otwarte modele biznesowe (112) Projekt Z inspiracji klienta (130) Kreowanie pomysłów (138) Myślenie wizualne (150) Tworzenie prototypów (164) Opowiadanie historii (174) Scenariusze (184) Strategia Otoczenie modelu biznesowego (204) Ocena modelu biznesowego (216) Perspektywy modelu biznesowego (230) Zarządzanie wieloma modelami biznesowymi (236) Proces Proces projektowania modelu biznesowego (248) Perspektywa Perspektywa (266)
Sygnatura czytelni BMW: VI F 110 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
w opracowaniu: sygn. 152878 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 142383 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Na okładce: Zawiera osobiste doświadczenia i przemyślenia 30 projektantów i opiniotwórców.
Bibliografia na stronie 266. Indeks.
Projektuj lepsze firmy; podwójna pętla Przygotuj swój zespół, swoje otoczenie oraz sposób pracy Bądź buntownikiem, nakreśl wizję, zdefiniuj kryteria projektowania Poznaj swoich klientów, kontekst i firmę Naucz się generować pomysły, rozwijać je i dokonywać ich wyboru Wcielaj pomysły w życie, szkicuj, buduj prototypy Wskaż najbardziej ryzykowne założenie, eksperymentuj i wykonuj zwroty Kiedy i jak skalować; poziom gotowości inwestycyjnej
Sygnatura czytelni BMW: VI F 146 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145619 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metoda Lean Startup / Eric Ries ; [tłumaczenie Bartosz Sałbut]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2012. - 248 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: The lean startup : how today's entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses.
Bibliografia strony 243-244.
Geneza modelu Lean Startup Metoda Lean Startup Dlaczego startupy ponoszą porażki? Sposób organizacji materiału Drugie stulecie zarządzania Wizja Start Zarządzanie przedsiębiorcze Korzenie ruchu Lean Startup Definicje Kim tak dokładnie jest przedsiębiorca? Skoro jestem przedsiębiorcą, to jak zdefiniować startup? SnapTax Lean Startup w siedem tysięcy osób Proces uczenia się Proces weryfikowanego uczenia się w IMVU Genialna strategia Sześć miesięcy do premiery rynkowej Premiera rynkowa Rozmowy z klientami Cała moja praca do kosza Wartość a marnotrawstwo Gdzie szukać potwierdzenia? Śmiałość towarzysząca zeru Wnioski IMVU i nie tylko Eksperymenty Od alchemii do nauki Mierz wysoko, zacznij jednak od małych kroków Chcesz osiągnąć trwałe zmiany? Natychmiast rozpocznij eksperymenty Podział Eksperyment jako produkt Village Laundry Services Lean Startup w sektorze publicznym? Kierunek Od wizji do nadawania kierunku Akt wiary Strategia opiera się na założeniach Wzorce i antywzorce Nie tylko "we właściwym miejscu we właściwym czasie" Wartość i wzrost Genchi genbutsu W teren! Projekt i archetyp klienta Paraliż analityczny Testy Dlaczego pierwsze wersje produktu nie muszą być doskonałe Minimalnie satysfakcjonujący produkt wideo Minimalnie satysfakcjonujący produkt concierge Nie zwracaj uwagi na osiem osób siedzących za kulisami Znaczenie projektu i jakości dla MVP Przeszkody na drodze do zbudowania MVP Od MVP do księgowości innowacyjnej Pomiary W jaki sposób coś tak pozornie nudnego jak księgowość może odmienić Twoje życie? Model odpowiedzialności, który sprawdza się we wszystkich branżach Zasady księgowości innowacyjnej trzy cele pośrednie związane z procesem uczenia się Definiowanie punktu odniesienia Strojenie motoru wzrostu Zwrot albo trwanie Księgowość innowacyjna w IMVU Doskonalenie produktu za pięć dolarów dziennie Analiza kohortowa Optymalizacja a proces uczenia się Złudne wskaźniki słowo przestrogi Wskaźniki praktyczne a złudne wskaźniki Kohorty i testy podziału Kanban Diagram pracy kanban z podziałem na etapy Testowanie hipotez w Grockit Trzy "P" i ich znaczenie Praktyczność Przystępność Przejrzystość Zwrot (albo trwanie) Księgowość innowacyjna umożliwia szybsze wykonywanie zwrotów Długość pasa startowego startupu zależy od tego, ile zwrotów startup może jeszcze wykonać Zwrot wymaga odwagi Zebranie w sprawie zwrotu lub trwania Brak zwrotu Klasyfikacja zwrotów Zwrot zbliżający Zwrot oddalający Zwrot ku segmentowi klientów Zwrot ku potrzebom klientów Zwrot platformowy Zwrot ku nowej architekturze biznesowej Zwrot ku wartości Zwrot ku motorowi wzrostu Zwrot ku kanałowi Zwrot technologiczny Zwrot jest hipotezą dotyczącą strategii Przyspieszenie Silniki start! Partia Niewielkie partie a przedsiębiorczość Niewielkie partie w IMVU Wdrażanie ciągłe w innych branżach niż branża programistyczna Małe partie w praktyce Małe partie w szkolnictwie Spirala śmierci dużych partii Nie pchaj ciągnij Hipotezy i techniki pull w branży czystych technologii Wzrost Skąd się bierze wzrost? Trzy motory wzrostu Chwytny motor wzrostu Wirusowy motor wzrostu Płatny motor wzrostu Zastrzeżenie O zestawieniu produktu i rynku decyduje motor wzrostu Kiedy motor przestaje pracować Adaptacja Budowanie organizacji adaptującej się Czy można działać zbyt szybko? Pięć razy dlaczego Dokonuj proporcjonalnych inwestycji Automatyczny regulator szybkości Klątwa pięciu winnych Od czego zacząć Spojrzeć (niewygodnej) prawdzie w oczy Zacznij powoli i skoncentruj się na konkretach Wyznacz mistrza procesu "Pięć razy dlaczego" "Pięć razy dlaczego" w praktyce Nie upychaj wszystkich zaległości w ramach procesu "Pięć razy dlaczego" Przejście na mniejsze partie Rok pierwszy osiągnąć porażkę Rok drugi pamięć mięśniowa Rok trzeci eksplozja Innowacyjność Jak pielęgnować przełomowe innowacje Rzadkie, lecz stabilne zasoby Samodzielność i niezależność w pracach rozwojowych Osobisty interes w wynikach prac Tworzenie platformy umożliwiającej prowadzenie eksperymentów Ochrona spółki matki Racjonalne obawy Zagrożenia związane z ukrywaniem innowacji Budowa piaskownicy innowacyjności Odpowiedzialność zespołów wewnętrznych Zarządzanie portfelowe Przedsiębiorca to stanowisko Wchodzenie w status quo Epilog nie marnuj Organizacyjne supermoce Przede wszystkim system zagrożenia Pseudonauka związana z rozwojem produktu Nowy program badawczy Długoterminowa Giełda Papierów Wartościowych Dołącz do nas Spotkania członków ruchu Lean Startup Lean Startup wiki Lean Startup Circle Konferencja Startup Lessons Learned Lektura obowiązkowa Lektura dodatkowa Pełna przejrzystość
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 340 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VII B 77
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145688 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 310-317.
Rozdział 1 Druga skóra. W czym na wojnę? Rozdział 2 Boom box Ochrona dla zmotoryzowanych, którzy jeżdżą po minach Rozdział 3 Walka uchem Hałas w armii Rozdział 4 Poniżej pasa Najokrutniejszy ze wszystkich strzałów Rozdział 5 Gdy robi się dziwnie Ku pochwale przeszczepiania genitaliów Rozdział 6 Rzeź pod ostrzałem Jak radzą sobie sanitariusze na polu walki? Rozdział 7 Kule i pot Wojna z gorącem Rozdział 8 Przecieki w Navy SEAL Biegunka jako zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego Rozdział 9 Paradoks larwy Muchy na polu bitwy, na dobre i na złe Rozdział 10 CO cię nie zabije, to... spowoduje, że będziesz cuchnąć Krótka historia śmierdzącej bomby Rozdział 11 Stary wyga Jak opracować i przetestować substancję odstraszającą rekiny Rozdział 12 Niemiło jest tonąć Gdy coś nie wyjdzie pod wodą Rozdział 13 W górę i w dół Okręt podwodny próbuje zasnąć Rozdział 14 Czego się możemy dowiedzieć od poległych? Co mogą zrobić zmarli, żeby pomóc żywym pozostać przy życiu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149586 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 132791 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The umami strategy : stand out by mixing business with experience design.
CZĘŚĆ I. Odkrywanie przewagi konkurencyjnej płynącej z doświadczeń 1. Ja Doświadczające i Ja Zapamiętujące 2. Charakter oczekiwań 3. Wzór na doświadczenie 4. Mit racjonalności 5. Podstawy 6. Czynniki motywujące 7. Umami w biznesie CZĘŚĆ II. Definiowanie Strategii Umami 1. Zachowawczość jest ryzykowna 2. Baza Umami 3. Wizja Umami 4. Wyróżniki Umami 5. Wskaźniki Umami Strategia Umami - narzędzia praktyczne 1. Kwestionariusz Bazy Umami 2. Kwestionariusz Postępów Umami 3. Mapa aspiracji 4. Pięć razy Dlaczego - reaktywacja 5. Definiowanie wyróżników 6. Benchmarking wyróżników 7. Rozstrzyganie dylematów 8. Definiowanie Wskaźników Umami 9. Szeregowanie pomysłów z wykorzystaniem Tabeli Umami CZĘŚĆ III. Nastawienie Umami 1. Pozytywna adaptacja 2. Gra bez końca 3. Jak się rozwijać w skomplikowanych czasach 4. Magia tonowania obietnic 5. Opór jest nieunikniony
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152265 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności