Big data
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(13)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Biblioteka Międzywydziałowa
(3)
Biblioteka WEiZ
(3)
Magazyn
(1)
Biblioteka WEAiI
(3)
Autor
Bychov Oleksji
(1)
Błażewicz Grzegorz
(1)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Dimitrov Georgi Lûbomirov
(1)
Durlak Damian
(1)
Gadzała Agnieszka
(1)
Galińska Barbara (organizacja i zarządzanie)
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Goliszek Sławomir
(1)
Grigsby Mike
(1)
Harrison Guy
(1)
Kopania Joanna
(1)
Lachowski Lech
(1)
Marcenûk Vasil Petrovič (1971- )
(1)
Palino Todd
(1)
Pawełoszek Ilona
(1)
Petty Krit
(1)
Pilch Piotr
(1)
Prajsnar Piotr
(1)
Rančić Dejan (1968- )
(1)
Rysiński Jacek
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Shapira Gwen
(1)
Sivaram Rajini
(1)
Strittmatter Kai (1965- )
(1)
Surma Jerzy
(1)
Walaszczyk Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Wieczorkowski Jędrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
angielski
(1)
Odbiorca
Informatycy
(2)
Menedżerowie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Big data
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Göteborg (Szwecja)
(1)
Rostock (Niemcy)
(1)
Ryga (Łotwa)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Zarządzanie i marketing
(4)
Transport i logistyka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(1)
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rewolucja z marketing automation : jak wykorzystać potencjał Big Data / Grzegorz Błażewicz. - Wydanie I - 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 181 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(E-marketing)
Bibliografia, netografia strony 177-[181].
FILOZOFIA MARKETING AUTOMATION Zaczarowani przez szamanów marketingu Nowy marketer i nowa szkoła marketingu Do kogo adresowana jest ta książka i jak z niej korzystać Znaczenie rewolucji Big Data Czemu Google wie lepiej Korelacja zamiast przyczynowości Wszystko jest daną Algorytm ułoży dla ciebie serial i playlistę Dane jako kapitał firmy Nowy konsument Samodzielność Prosument i jego zwyczaje Mobilność Rola aplikacji Apifikacja Efekt ROPO i showrooming: dlaczego klienci migrują między kanałami Internet rzeczy Dwa pozornie sprzeczne trendy w zachowaniu konsumentów Cyfrowe ślady i dlaczego klienci zostawiają swoje dane Digital body language Informacje składające się na digital body language Budowanie modeli: podróż zakupowa klienta i buyer persona Wyższość analizy zachowania konsumentów nad innymi sposobami pozyskiwania wiedzy Nowy marketer Inbound vs. outbound Romantyczna i pragmatyczna Cykle HADI Marketing predyktywny Dysproporcja między dyskursem a praktyką Czemu marketerzy nie potrafią współpracować ze sprzedawcami (a dlaczego powinni)? Nowy sprzedawca Kto ufa sprzedawcom? Mikser i wehikuł czasu Atlassian, czyli absurdy B2B Tesla Motors, czyli pożegnaj sprzedawcę samochodów Dopasowanie do kontekstu MARKETING AUTOMATION I BIG DATA REDEFINIUJĄ MARKETING, JAKI ZNAM Klasyczne 4P Porady dla osób, które wybierają platformę marketing automation Wyciek leadów Rola edukacji w procesie zakupowym Content marketing z marketing automation Idealny content marketing wspomagany automatyzacją Symptomy braku równowagi między produkcją treści i automatyzacją Jak łączyć content marketing i marketing automation? Nowe podejście do e-mail marketingu Potęga e-mail marketingu, czyli lekcja od Baracka Obamy Co wiedział Jacob Palme, czyli o zmęczeniu komunikacyjnym Przestań utożsamiać e-mail marketing z newsletterami albo zamęcz klienta na śmierć Personalizacja wiadomości e-mail Wiadomości 1-do-1 Programy lojalnościowe Zostań dyrektorem departamentu lojalności Co to jest lojalność i czy klient może być lojalny? Perspektywa customer lifetime value: myślmy o pozyskanym kliencie w perspektywie całościowej relacji, nie pojedynczych transakcji RFM Pojęcie lojalności 8. Kanał mobile Aplikacje jako narzędzie marketingowe Mobile marketing automation Tworzenie buyer persona Czym jest persona? Zastosowanie person Budowanie persony Pytania przydatne podczas tworzenia buyer persona dla B2B Pytania dotyczące tworzenia buyer persona dla B2C Monitoring kontaktów i zarządzanie nimi przez CRM Zbieranie danych o użytkownikach Scoring Pozyskiwanie leadów Formularze kontaktowe, które działają Twój klient Pinokio: progresywne profilowanie kontra nieprawidłowe dane w formularzach Jak długi ma być formularz? Pozyskiwanie leadów przez gated content lub bonusy E-mail marketing Higiena bazy Regularne czyszczenie bazy Segmentacja klientów Autorespondery i wiadomości dynamiczne Wiadomości powitalne Zwiększanie wartości koszyka E-maile zwiększające zaangażowanie E-maile urodzinowe E-maile reaktywujące E-maile ratujące porzucone koszyki zakupowe w e-commerce Lead nurturing Zanim przygotujesz program „pielęgnacji leadów” Fazy lead nurturing Kampanie wielokanałowe Kampanie tematyczne kierowane do obecnych klientów Lead recycling Lead nurturing dla pracowników Korzyści z lead nurturing i jak je zmierzyć Website marketing Wzrastająca rola silników rekomendacji Personalizacja strony WWW Przykłady: dynamiczne zestawy i widgety z rekomendowaną ofertą Sprzedaż Cold calling Identyfikacja gotowości zakupowej Alerty w marketing automation Znaczenie social media dla sprzedaży Retencja Działania adresowane do lojalnych klientów Programy lojalnościowe z wykorzystaniem marketing automation Wykorzystanie mobile w programach lojalnościowych Marketing automation jako wsparcie dla biura obsługi klienta Social media Blaski i cienie social media dla biznesu Cały Facebook jest o tym samym Podstawowa zasada: żadna platforma social media nie może być twoim głównym narzędziem komunikacji Ustalanie celów: integracja z marketing automation Automatyzacja social media Personalizacja reklam na Facebooku za pomocą custom audiences i platformy marketing automation Angażuj pracowników Mobile Powiadomienia push Mobile CRM i personalizacja powiadomień Nie zapominaj o SMS-ach! M-handel Adresowanie online – offline gap: efekt ROPO Analityka marketingu KPI Trendy w działaniach analitycznych: kierunki rozwoju Testy A/B Porady dla osób, które wybierają platformę marketing automation Mity na temat marketing automation Kiedy opłaca się wdrażać marketing automation? Jak wybrać platformę marketing automation? Jak wygląda praca z platformą marketing automation? Rozwiązania marketing automation dla B2B Rozwiązania marketing automation dla B2C i e-commerce
Sygnatura czytelni BWZ: XIII D 75
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152829 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6513 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Politechniki Łódzkiej)
Na stronie redakcyjnej numer kolejny wydawnictw Politechniki Łódzkiej: 2248.
Bibliografia, netografia przy pracach.
FUNKCJONOWANIE WYBRANYCH NARZĘDZI SZCZUPŁEGO ZARZĄDZANIA NA PRZYKŁADZIE POLSKICH FIRM Barbara Galińska, Jarosław Kwapisz ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE LOGISTYCZNYM Z WYKORZYSTANIEM NOWOCZESNYCH NARZĘDZI Ewelina Ziajka ZASTOSOWANIA BUSINESS INTELLIGENCE W PROCESACH LOGISTYCZNYCH NA PRZYKŁADZIE RYNKU VENDINGOWEGO Piotr Kapusto WYKORZYSTANIE BIG DATA W ZARZĄDZANIU TRANSPORTEM -TMS PRZYSZŁOŚCI Joanna Litewska SUBTROPOLIS JAKO ALTERNATYWNY SPOSÓB MAGAZYNOWANIA Katarzyna Telega ZASTOSOWANIE BUSINESS INTELLIGENCE W NOWOCZESNYCH MAGAZYNACH NA WYBRANYCH PRZYKŁADACH Magdalena Grabowy, Agnieszka Wielgosz INICJATYWY W OBSZARZE TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH WSPIERAJĄCYCH ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW Milena Antosik-Panek, Magdalena Kluźniak COMARCH ERP XL JAKO NARZĘDZIE WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ Kornelia Osieczko BIG DATA W ŚWIECIE SPORTU Aleksander Ciesielski, Arkadiusz Witczak
Sygnatura czytelni BMW: VI I 227 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145907 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145906 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberkolonializm / Krzysztof Gawkowski. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 337, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na okładce: "Poznaj świat cyfrowych przyjaciół i wrogów...".
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 317-334.
Rozdział 1. Wszechobecna cyberprzestrzeń - rzeczywistość i kierunki jej rozwoju 11 Technologia w służbie człowieka 11 Społeczeństwo informacyjne 12 Pojęcie cyberprzestrzeni 13 Prawo Moore'a i jego implikacje 14 Globalna sieć teleinformatyczna 15 Nowe technologie jako stały element życia człowieka 18 Gospodarka i społeczeństwo oparte na nowych technologiach 20 Ewolucja infrastruktury informatycznej 23 Czas internetowego biznesu 24 Elektroniczny sport 25 Innowacyjność sieci 28 Informatyka medyczna 30 Drukowanie 3D 32 Nowe technologie w administracji 35 Wykluczeni z globalnej sieci - konsekwencje i sposoby rozwiązania problemu 37 Bezrobocie cyfrowe - efekt rozwoju nowych technologii 41 Kryptografia i kryptowaluty 46 Rozdział 2. Cyberzagrożenia czyhające w wirtualnym i realnym świecie 51 Dzieci a technologie ITC 51 Sieć i problemy ze zdrowiem, z pamięcią, emocjami 54 Formy uzależnienia od internetu i cyberprzestrzeni 55 Sieci społecznościowe - źródło frustracji i egoizmu? 60 Social media a prywatność i konsekwencje jej naruszania 68 Luki w oprogramowaniu 73 Bezpieczeństwo struktur teleinformatycznych - główne wyzwania 75 Przestępstwa i zbrodnie w sieci 75 Kradzież tożsamości i handel danymi osobowymi 81 Fałszowanie tożsamości 85 Hakowanie samochodów 88 Oprogramowanie do popełniania przestępstw 92 Urządzenia mobilne 98 Mobilne finanse 101 Mobilny biznes 103 Mobilne zdrowie - łatwy cel dla hakera 105 Przykłady innych zagrożeń będących skutkiem rozwoju technologicznego - druk przestrzenny, cyfrowa lokalizacja, bezzałogowe statki powietrzne 109 Indeksy cyberbezpieczeństwa 114 Zagrożenia ekoelektroniczne 115 Rozdział 3. Dane - złoto naszych czasów 119 Dane osobowe 119 Big data 120 Przetwarzanie danych w chmurze 125 Chmury a prywatność użytkowników sieci 127 Globalna inwigilacja 127 Firmy branży internetowej - rozwój i pozycja finansowa 131 Prywatność w serwisach internetowych 132 Anonimowość w sieci 133 Sieć TOR - możliwości, zasoby, użytkownicy 134 Freenet 137 Sposoby ochrony prywatności 137 Wideonadzór 140 Biometria 147 Ranking społeczeństwa 154 Rozdział 4. Cyberprzestrzeń jako pole walki 157 Wojny informacyjne 157 Wybory w sieci 161 Szpiegostwo internetowe - zaciekła walka o informacje 164 Koncepcja Obronna RP i nowe technologie w wojskowości 169 Drony 170 Broń nowej generacji 172 Superwojsko 175 Cyberstrategie jako element strategii obronnych 176 Cyberwojna 182 Działania cyberwojenne w czasie pokoju 183 Cyberbezpieczeństwo infrastruktury krytycznej 186 Cyberterroryzm 188 Rozdział 5. Prawne regulacje dotyczące internetu 191 Oficjalne strategie informatyzacji kraju 192 Nadzór nad domenami 193 Inne regulacje międzynarodowe dotyczące cyberprzestrzeni 193 Prawne wyzwania dotyczące regulacji cyberprzestrzeni 198 Internet a prawne ramy prywatności 203 Ochrona danych 209 RODO 210 Rozdział 6. Inteligentny świat - komfort czy niebezpieczeństwo? 213 Inteligentny internet 214 Protokoły IPv4 i IPv6 215 Internet rzeczy 216 Idea smart city 224 Inteligentne systemy transportowe 231 Smart grids 232 Inteligentne domy 236 Inteligentne osiedla 238 Inteligentne miasta przyszłości a bezpieczeństwo 239 Rozdział 7. Cyberświat przyszłości - czy wiemy, dokąd zmierzamy? 243 Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość 244 Sztuczna inteligencja 246 Technologie kognitywne 252 Robotyka 253 Bunty maszyn 265 Włamanie do ludzkiego mózgu 268 CyberGenetyka 269 Inteligentne implanty i ulepszanie człowieka 271 Wyłączyć człowieka 272 Transhumanizm 273 Rozdział 8. Zakończenie czy koniec świata? 281
Sygnatura czytelni BMW: VI E 409 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146780 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Geograficzne / Polska Akademia Nauk. Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania im. Stanisława Leszczyckiego, ISSN 0373-6547 ; nr 277)
Bibliografia, netografia na stronach 173-187.
1.4. Narzędzia GIS, materiały źródłowe, metody badań oraz metody pozyskania danych 2. Dostępność w transporcie indywidualnym i zbiorowym 2.1. Podział definicji i klasyfikacji transportu w mieście 2.2. Komponenty dostępności transportowej i metody jej mierzenia 2.2.1. Komponent przestrzenny 2.2.2. Komponent transportowy 2.2.3. Komponent czasowy 2.2.4. Komponent indywidualny 2.3. Przegląd badań dostępności w transporcie indywidualnym i zbiorowym 2.3.1. Analiza zmian dostępności w wyniku zmian rozmieszczenia ludności oraz zróżnicowania celów podróży 2.3.2. Analiza zmian dostępności w wyniku rozbudowy infrastruktury 2.3.3. Analiza zmian dostępności w wyniku zmian organizacyjnych 2.3.4. Analiza zmian dostępności dla poszczególnych grup społeczno- ekonomicznych 2.4. Metody pomiaru dostępności transportowej 2.4.1. Metody badań dostępności 2.4.2. Metody dostępności użyte w pracy 3. Komponenty dostępności transportowej w Szczecinie 3.1. Komponent przestrzenny 3.1.1. Rozmieszczenie źródeł podróży (ludność) – analiza porównawcza z innymi miastami portowymi akwenu Morza Bałtyckiego i Północnego 3.1.2. Zmiany liczby ludności - analiza porównawcza z innymi miastami portowymi akwenu Morza Bałtyckiego i Północnego 3.2. Komponent transportowy 3.2.1. Sieć transportu indywidualnego i zbiorowego w porównaniu do innych miast portowych 3.2.2. Transport indywidualny w 2018 – prędkości na sieci 3.2.3. Transport publiczny w latach 2009/2012/2015/2018 3.2.4. Budowa szybkiego tramwaju 3.3. Komponent indywidualny 3.4. Komponent czasowy 4. Dostępność czasowa do wybranych usług 4.1. Pływalnie (kryte) 4.2. Kina 4.3. Centra handlowe 4.4. Szpitale 4.5. Ludność zamieszkująca obszary o dalszych odległościach dojazdu do wybranych usług transportem publicznym i prywatnym 4.6. Zróżnicowanie czasowe transportem publicznym i prywatnym w dojazdach do wybranych usług 5. Dostępność potencjałowa do ludności 5.1. Diagnoza dla transportu publicznego i indywidualnego 5.2. Różnice przestrzenne dostępności potencjałowej między transportem publicznym a samochodem prywatnym 6. Dostępność czasowa (kumulatywna) oraz iloraz potencjałów do miejsc pracy i usług edukacyjnych 6.1. Dostępność kumulatywna do miejsc pracy 6.2. Iloraz potencjałów. Analiza popytowo-podażowa miejsc pracy 6.3. Dostępność kumulatywna do placówek edukacji 6.4. Iloraz potencjałów. Analiza popytowo-podażowa dostępności do miejsc edukacji 7. Zróżnicowanie dostępności w ujęciu dynamicznym (2009-2018) 7.1. Dostępność potencjałowa do ludności przy uwzględnieniu zmian transportowych i przestrzennych 7.2. Zmiany liczby ludności a średni czas dojazdu do rejonów transportowych 7.3. Analiza zmian dobowych dostępności czasowej w ujęciu dynamicznym 2009-2018 7.4. Standaryzacja wyników i miernik syntetyczny dostępności na poziomie osiedli i dzielnic w Szczecinie (ranking dostępności) 8. Wnioski i rekomendacje z badań dostępności transportowej w Szczecinie 8.1. Podsumowanie badań dostępności w Szczecinie – wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153293 E N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 236-[238].
Dla marketerów, analityków biznesowych, menedżerów.
Wprowadzenie do analityki marketingowej Nauki marketingowe - co to takiego? Dlaczego anaIityka marketingowa jest tak ważna? Kto zawodowo korzysta z analityki marketingowej? Dlaczego uważam, że mam coś do przekazania w temacie analityki marketingowej? Jakie podejście/filozofię obrałem, pisząc tę książkę? Analityka marketingowa Podstawy statystyki Miary tendencji centralnej Miary dyspersji Rozkład normalny Przedziały ufności Zależności między dwiema zmiennymi: kowariancja i korelacja Rachunek prawdopodobieństwa i rozkłady próby Rozdział 2' Podstawowe zasady zachowań konsumentów i strategii marketingowe Zachowania klientów jako fundament strategii marketingowej Zachowania konsumentów - przegląd Strategia marketingowa - przegląd Przesłanka decyzyjna- co to takiego? Dyrektorzy raczej nie korzystają z przesłanek Czym jest przesłanka decyzyjna? Zmienne zależne Czynniki kształtujące popyt Równania zależne i równania współzależne Równania deterministyczne a równania probabilistyczne Modelowanie elastyczności ról Gwóźdź programu : Segmentacja i modelowanie elastyczności pozwalają maksymalizować przychody w sieci klinik i sklepów medycznych-wyniki badań terenowych Kto daje największe szanse na zakup i jak do niego dotrzeć? Uwagi konceptualne Wykresy przyrostu Stosowanie modelu_współliniowośĆ Diagnozowanie zmiennych Gwóźdź programu: Regresja logistyczna jako narzędzie analizy koszyka rynkowego Kiedy istnieje największe prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na zakup? AnaIiza przeżycia-omówienie konceptualne Wartość w cyklu życia. o wyższości analizy prognostycznej nad opisową Regresja panelowa. W jaki sposób korzystać z szeregów przekrojowo-czasowych? Na czym polega regresja panelowa? Regresja panelowa Układy równań w technikach modelowania zmiennej zależnej Co to jest układów równań? Po co w ogóle zadawać sobie trud stosowania układu równań? Pożądane własności estymatorów Techniki relacyjne Jak wygląda mój rynek? Współdzenie do segmentacji Czym j6tsegment,aczymsegmentacja? Po co prowadzić segmentację? Strategiczne zastosowania segmentacji Cztery ,,P" marketingu strategicznego Kryteria praktycznej segmentacji Odgórnie czy raczĄnie?' Proces od strony konceptualnej Segmentacja. Narzędzia i techniki Wskaźniki skutecznej segmentacji Ogólne techniki analityczne Po co wychodzić poza RFM? Kolejne ważne zagadnienia w codziennej Praktyce marketingowej Testy statystyczne. Skąd mam wiedzieć, co zadziala? Wszyscy chcą testować Wzór na wielkość próby - korzystaj z miary przyrostu Testy podziału i pelny eksperyment czynnikowy_różnice Bigdata i ich znaczenie w analityce marketingowej Czy big data ma znaczenie? Co big data oznacza dla analityki marketingowej?' Co oznacza dla strategii? No i co z tego? Jak przetrwać panikę bigdata Analityka bigdata Bigdata-algorytmy egzatyczne Wielki finał' Co powinieneś z tego wszystkiego zapamiętać? Czego się dowiedziałem, co chciałbym przekazać tobie? Co jeszcze powinieneś z tego wynieść
Sygnatura czytelni BMW: IV A 7 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI B 36
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148197 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6047 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Next generation databases : NoSQL and Big Data.
Na okładce nazwa wydawcy oryginału: "Apress".
Bibliografia przy niektórych rozdziałach. Indeks.
CZĘŚĆ I. BAZY DANYCH NASTĘPNEJ GENERACJI 17 Rozdział 1. Trzy rewolucje związane z bazami danych 19 Wczesne systemy baz danych 19 Pierwsza rewolucja związana z bazami danych 21 Druga rewolucja związana z bazami danych 23 Teoria modelu relacyjnego 23 Modele transakcji 25 Pierwsze relacyjne bazy danych 25 Wojny baz danych! 26 Model przetwarzania klient-serwer 26 Programowanie obiektowe i system OODBMS 27 Okres stabilizacji relacyjnych baz danych 29 Trzecia rewolucja związana z bazami danych 29 Google i Hadoop 29 Reszta witryn internetowych 30 Chmura obliczeniowa 30 Bazy danych dokumentów 31 NewSQL 32 Eksplozja nierelacyjnych baz danych 32 Podsumowanie: jeden rozmiar nie pasuje wszystkim 33 Rozdział 2. Google, Big Data i Hadoop 35 Rewolucja związana z koncepcją Big Data 35 Chmura, urządzenia przenośne, serwisy społecznościowe i Big Data 36 Google: pionier koncepcji Big Data 37 Sprzęt używany przez firmę Google 38 Stos oprogramowania firmy Google 38 Dodatkowe informacje o modelu MapReduce 40 Hadoop: stos open source firmy Google 42 Początki technologii Hadoop 42 Siła technologii Hadoop 43 Architektura technologii Hadoop 43 HBase 46 Hive 46 Pig 49 Ekosystem Hadoop 49 Rozdział 3. Sharding, Amazon i narodziny systemu NoSQL 53 Skalowanie standardu Web 2.0 53 Historia triumfu standardu Web 2.0 54 Rozwiązanie open source 55 Sharding 55 Fatalny koniec spowodowany przez tysiąc segmentów 57 Twierdzenie CAP 58 Spójność ostateczna 58 System Dynamo firmy Amazon 59 Mieszanie spójne 62 Spójność umożliwiająca dostosowanie 62 System Dynamo i rodzina magazynów klucz-wartość 63 Rozdział 4. Bazy danych dokumentów 67 Format XML i bazy danych XML 68 Narzędzia i standardy związane z formatem XML 68 Bazy danych XML 69 Obsługa danych XML w systemach relacyjnych 69 Bazy danych dokumentów JSON 70 JSON i AJAX 71 Bazy danych dokumentów JSON 71 Modele danych w bazach danych dokumentów 73 Pierwsze bazy danych dokumentów JSON 74 MemBase i Couchbase 75 MongoDB 75 Format JSON, wszędzie format JSON 76 Rozdział 5. Tabele nie są przyjazne: grafowe bazy danych 79 Czym jest graf? 79 Wzorce systemu RDBMS związane z grafami 81 RDF i SPARQL 82 Grafy właściwości i Neo4j 83 Gremlin 84 Wewnętrzne szczegóły baz danych grafów 86 Silniki obliczeniowe grafów 87 Rozdział 6. Kolumnowe bazy danych 89 Schematy hurtowni danych 89 Alternatywa kolumnowa 91 Kompresja kolumnowa 91 Konsekwencje zapisu kolumnowego 93 Sybase IQ, C-Store i Vertica 94 Architektury kolumnowych baz danych 94 Projekcje 96 Technologia kolumnowa w innych bazach danych 97 Rozdział 7. Koniec dysku? Pamięciowe bazy danych i bazy oparte na dyskach SSD 99 Koniec dysku? 99 Dysk SSD 100 Ekonomia dysku 101 Bazy danych oparte na dyskach SSD 102 Pamięciowe bazy danych 103 TimesTen 104 Redis 105 SAP HANA 107 VoltDB 109 "Pamięciowa" baza danych Oracle 12c 111 Stos Berkeley Analytics Data Stack i Spark 112 Architektura środowiska Spark 113 CZĘŚĆ II. ZE WSZYSTKIMI SZCZEGÓŁAMI 117 Rozdział 8. Wzorce rozproszonych baz danych 119 Rozproszone relacyjne bazy danych 120 Replikacja 120 Współużytkowany dysk i brak współużytkowania 120 Nierelacyjne rozproszone bazy danych 124 Sharding i replikacja w bazie danych MongoDB 125 Sharding 125 Mechanizmy shardingu 125 Równoważenie klastra 128 Replikacja 128 Potwierdzenie zapisu i preferowanie odczytu 128 HBase 130 Tabele, regiony i serwery regionów 130 Buforowanie i lokalność danych 131 Uporządkowanie oparte na kluczach wierszy 132 Serwer regionów - podziały, równoważenie i awarie 133 Repliki regionów 134 Cassandra 134 Protokół "plotek" 134 Mieszanie spójne 135 "Wtyczki" 137 Rozdział 9. Modele spójności 141 Typy spójności 141 Modele ACID i MVCC 142 Globalne numery sekwencyjne transakcji 144 Potwierdzanie dwuetapowe 144 Inne poziomy spójności 144 Spójność w bazie danych MongoDB 145 Blokowanie w bazie danych MongoDB 145 Zestawy replik i spójność ostateczna 146 Spójność w bazie danych HBase 146 Repliki regionów o ewentualnej spójności 146 Spójność w bazie danych Cassandra 147 Współczynnik replikacji 148 Spójność zapisu 148 Spójność odczytu 149 Interakcja między poziomami spójności 150 Mechanizm hinted handoff i naprawianie odczytu 150 Znaczniki czasu i szczegółowość 151 Zegary wektorowe 152 Uproszczone transakcje 153 Rozdział 10. Modele danych i magazynowanie 159 Modele danych 159 Przegląd relacyjnego modelu danych 160 Magazyny klucz-wartość 160 Modele danych w bazach danych BigTable i HBase 164 Cassandra 166 Modele danych JSON 168 Magazynowanie 169 Typowy model magazynu relacyjnego 170 Drzewa LSM 172 Dodatkowe indeksowanie 175 Rozdział 11. Języki i interfejsy programowania 181 Język SQL 182 Interfejsy API baz danych NoSQL 183 Riak 183 HBase 185 MongoDB 187 Język CQL (Cassandra Query Language) 189 MapReduce 191 Pig 193 Grafy DAG 194 Cascading 195 Spark 195 Powrót języka SQL 196 Hive 197 Impala 198 Spark SQL 199 Couchbase N1QL 199 Apache Drill 201 Inne narzędzia SQL baz danych NoSQL 203 Rozdział 12. Bazy danych przyszłości 205 Powrót do rewolucji 205 Kontrrewolucje 206 Czy zatoczono pełne koło? 207 Problem z wyborem 208 Czy można mieć wszystko? 208 Modele spójności 209 Schemat 210 Języki baz danych 211 Przechowywanie 213 Wizja zbieżnej bazy danych 214 A tymczasem powróćmy do centrali firmy Oracle 215 Obsługa formatu JSON przez firmę Oracle 216 Uzyskiwanie dostępu do danych JSON za pośrednictwem interfejsu Oracle REST 218 Dostęp do tabel bazy danych Oracle przy użyciu interfejsu REST 218 Obsługa grafów w bazie danych Oracle 219 Sharding firmy Oracle 221 Oracle jako hybrydowa baza danych 222 Inne zbieżne bazy danych 223 Przełomowe technologie baz danych 224 Technologie magazynowania 224 Łańcuch bloków 225 Komputer kwantowy 226 Dodatek A. Przegląd baz danych 229 Aerospike 230 Cassandra 230 Couchbase 231 DynamoDB 232 HBase 232 MarkLogic 233 MongoDB 234 Neo4j 234 NuoDB 235 Oracle RDBMS 236 Redis 236 Riak 237 SAP HANA 238 TimesTen 238 Vertica 239 VoltDB 239
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 33
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147419 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
Materiały z XII Międzynarodowej Konferencji Studentów oraz Doktorantów „Inżynier XXI wieku”, 9 grudnia 2022r., Bielsko Biała.
Bibliografie, netografie przy referatach. Indeks.
Marcin BERNAŚ, Iva KOSTADINOVA, Vasil TOTEV, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV O metodologii A1.1 zbierania dobrych praktyk Big Data: projektowanie badań i wnioskowanie A1.2 | On methodology A1.1 for collecting Big Data good practice: designing research and concluding A1.2 Aleksandra KŁOS-WITKOWSKA, Marcin BERNAS, Krzysztof WITOS, Eugenia KOVATCHEVA, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksii BYCHKOV Badanie istniejących programów nauczania w zakresie Big Data | Research of existing training programs in the field of Big Data Marcin BERNAŚ, Krzysztof WITOS, Aleksandra KŁOS -WITKOWSKA, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV Rynek pracy Big Data: przegląd wymagań w branży | Big Data labor market: an overview of the demand in the field Kateryna MERKULOVA, Tetiana KOVALIUK, Liudmyla ZUBYK, Yelyzaveta ZHABSKA, Sergii DOTSENKO, Aleksandra KLOS-WITKOWSKA, Krzysztof WITOS, Marcin BERNAS, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksii BYCHKOV Badanie istniejących programów naukowych w dziedzinie Big Data | Research of existing scientific programs in the field of Big Data Kateryna MERKULOVA, Tetiana KOVALIUK, Liudmyla ZUBYK, Yelyzaveta ZHABSKA, Sergii DOTSENKO, Aleksandra KŁOS -WITKOWSKA, Krzysztof WITOS, Marcin BERNAS, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksii BYCHKOV Badanie kompetencji i umiejętności nauczycieli w dziedzinie Big Data | Research of the competencies and skills of teachers in the field of Big Data Marko MILOJKOVIĆ, Dragan STOJANOVIĆ, Natalija STOJANOVIĆ, Aleksandra KLOS-WITKOWSKA, Krzysztof WITOS, Marcin BERNAS, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV Badanie potrzeb i oczekiwań w zakresie Big Data absolwentów informatyki magistrów i absolwentów systemów i technologii informatycznych | Research of Big Data needs and expectations of it graduates masters and it alumni in information systems and technologies Marko MILOJKOVIĆ, Dragan STOJANOVIĆ, Natalija STOJANOVIĆ, Aleksandra KŁOS -WITKOWSKA, Krzysztof WITOS, Marcin BERNAŚ, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV Określanie kompetencji absolwenta w Data Science: badania pracodawców | Specifying graduate competencies in Data Science: research of employers Iva KOSTADINOVA, Vasil TOTEV, Aleksandra KLOS-WITKOWSKA, Krzysztof WITOS, Marcin BERNAS, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV Dobre praktyki w Big Data: zbieranie specyfikacji IT | On good practices in Big Data: collecting IT specifications Aleksandra KŁOS-WITKOWSKA, Kateryna MERKULOVA, Tetiana KOVALIUK, Yelyzaveta ZHABSKA, Sergii DOTSENKO, Andriy SHATYRKO, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Eugenia KOVATCHEVA, Dejan RANCIC, Oleksii BYCHKOV Kształcenie Big Data w oparciu o kompetencje: wymagania dla innowacyjnego kursu | Competence-based study of Big Data: requirements of an innovative course Michał KUPCZAK, Marcin BERNAS, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV Inteligentny hub pracowników Big Data | Smart Big Data Job hub Iva KOSTADINOVA, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV, Vasil TOTEV, Tomasz GANCARCZYK, Damian Mateusz GRYGIERCZYK, Kacper PALKA, Mateusz DAMEK, Wojciech KŁÓSKO, Tamara RISTOVSKA, Gabriela KALINOVA NAYDENOVA, Genadiy PENEV GOSPODINOV, Slaven KRASIMIROV PANOV, Andjela KOSTIC, Djordje ANTIC, Danica PEJCIC, Mina KRSTIC Projektowanie i rezultaty krótkiego szkolenia C3 z Big Data: podejście oparte o kompetencje | Design of the short Big Data training course C3 and results: competence oriented approach Iva KOSTADINOVA, Aleksandra KŁOS -WITKOWSKA, Marcin BERNAŚ, Tomasz GANCARCZYK, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV, Eugenia KOVATCHEVA, Vasil TOTEV Przewodnik dla nauczycieli A4.1 w ramach projektu Erasmus+ iBIGworld: podejście do tworzenia kursów szkoleniowych oparte o prawdziwe przypadki | Teacher guide A4.1 for iBIGworld Erasmus+ project: approach to creating a Big Data training course thought real cases Iva KOSTADINOVA, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV, Eugenia KOVATCHEVA, Vasil TOTEV Wytyczne do szkolenia praktycznego w Big Data: przewodnik dla studentów A4.2 do projektu iBIGworld | Guidelines for practice training in Big Data: students guide A4.2 for iBigWorld Project Iva KOSTADINOVA, Dragan STOJANOVIC, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV, Yelyzaveta ZHABSKA Przewodnik biznesowy projektu Erasmus+ iBIGworld | Business guide for iBIGworld Erasmus+ project Katia RASHEVA, Iva KOSTADINOVA, Dragan STOJANOVIC, Tomasz GANCARCZYK, Aleksandra KŁOS-WITKOWSKA, Marcin BERNAŚ, Vasyl MARTSENYUK, Georgi DIMITROV, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV Wydarzenia upowszechniające jako ważne narzędzia rozpowszechniania wyników projektu iBIGworld | Multiplier events as the important tools for the dissemination of the results of the project iBIGworld Georgi DIMITROV, Iva KOSTADINOVA, Vasyl MARTSENYUK, Dejan RANCIC, Oleksiy BYCHKOV, Eugenia KOVATCHEVA, Aleksandra KLOS-WITKOWSKA Sukcesy i osiągnięcia projektu iBIGworld | iBIGWorld Project successes and achievements
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153580 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Publikuj-Subskrybuj Indywidualne systemy kolejkowe Pojawienie się Kafki Komunikaty i partie Schematy Tematy i partycje Producenty i konsumenty Brokery i klastry Wiele klastrów Wiele producentów Wiele konsumentów Retencja na dysku Skalowalność Wysoka wydajność Funkcjonalności platformy Ekosystem danych Przypadki użycia Pochodzenie Kafki Problem LinkedIna Narodziny Kafki Open source Zaangażowanie komercyjne Instalowanie Kafki Konfiguracja środowiska Wybór systemu operacyjnego Instalowanie Javy Instalowanie ZooKeepera Instalowanie brokera Kafki Konfiguracja brokera Ogólne parametry brokera Domyślne ustawienia tematu Wybór sprzętu Przepustowość dysku Pojemność dysku Pamięć Konfiguracja sieciowa Procesor Kafka w chmurze Microsoft Azure Amazon Web Services Konfiguracja klastrów Kafki Ile brokerów? Konfiguracja brokera Dostosowywanie systemu operacyjnego Zagadnienia produkcyjne Opcje mechanizmu odzyskiwania pamięci Układ centrum danych Współlokowanie aplikacji na ZooKeeperze. Producenty Kafki - zapisywanie komunikatów w Kafce Omówienie producenta Konstruowanie producenta Kafki Wysyłanie komunikatów do Kafki Synchroniczne wysyłanie komunikatów Asynchroniczne wysyłanie komunikatów Konfiguracja producentów client.id acks Czas dostarczania komunikatów linger.ms buffer.memory compression.type batch.size max.in.flight.requests.per.connection max.request.size receive.buffer.bytes i send.buffer.bytes enable.idempotence Serializatory Serializatory niestandardowe Serializacja przy użyciu Apache Avro Używanie rekordów Avry z Kafką Partycje Wdrażanie niestandardowej strategii partycjonowania Nagłówki Przechwytywacze Kwoty i dławienie przepływności Konsumenty Kafki - odczytywanie danych z Kafki Koncepcje konsumenckie Kafki Konsumenty i grupy konsumentów Grupy konsumentów i równoważenie partycji Statyczne członkostwo w grupie Tworzenie konsumenta Kafki Subskrybowanie tematów Pętla odpytywania Bezpieczeństwo wątków Konfiguracja konsumentów fetch.min.bytes fetch.max.wait.ms fetch.max.bytes max.poll.records max.partition.fetch.bytes session.timeout.ms i heartbeat.interval.ms max.poll.interval.ms default.api.timeout.ms request.timeout.ms auto.offset.reset enable.auto.commit partition.assignment.strategy client.id client.rack group.instance.id receive.buffer.bytes i send.buffer.bytes offsets.retention.minutes Zatwierdzenia i przesunięcia Zatwierdzanie automatyczne Zatwierdzanie bieżących przesunięć Zatwierdzanie asynchroniczne Łączenie zatwierdzeń synchronicznych i asynchronicznych Zatwierdzanie określonego przesunięcia Nasłuchiwacze równoważenia obciążenia Konsumowanie rekordów z określonymi przesunięciami Wychodzenie z pętli Deserializatory Niestandardowe deserializatory Stosowanie deserializacji Avry z konsumentem Kafki Samodzielny konsument - dlaczego i jak korzystać z konsumenta bez grupy? Programowe zarządzanie Kafką Przegląd interfejsu AdminClient Asynchroniczny i ostatecznie spójny interfejs API Opcje Hierarchia płaska Dodatkowe uwagi Cykl życia AdminClient API - tworzenie, konfiguracja i zamykanie client.dns.lookup request.timeout.ms Podstawowe zarządzanie tematami Zarządzanie konfiguracją Zarządzanie grupą konsumentów Eksploracja grup konsumentów Modyfikowanie grup konsumentów Metadane klastra Zaawansowane operacje administracyjne Dodawanie partycji do tematu Usuwanie rekordów z tematu Wybór lidera Ponowne przypisywanie replik Testowanie. Wewnętrzne mechanizmy działania Kafki Przynależność do klastra Kontroler KRaft - nowy kontroler Kafki oparty na algorytmie Raft Replikacja Przetwarzanie żądań Żądania produkcji Żądania pobierania Fizyczna pamięć masowa Warstwowy system pamięci masowej Przydzielanie partycji Zarządzanie plikami Format plików Indeksy Kompaktowanie Jak działa kompaktowanie? Usunięte zdarzenia Kiedy tematy są kompaktowane? Niezawodne dostarczanie danych Gwarancje niezawodności Replikacja Konfiguracja brokera Współczynnik replikacji Wybór nieczystego lidera Minimalna liczba replik zsynchronizowanych Utrzymywanie synchronizacji replik Utrwalanie na dysku Korzystanie z producentów w niezawodnym systemie Wysyłanie potwierdzeń Konfigurowanie prób ponawiania przez producenta
Dodatkowa obsługa błędów Korzystanie z konsumentów w niezawodnym systemie Ważne właściwości konfiguracji konsumenta w celu niezawodnego przetwarzania Bezpośrednie zatwierdzanie przesunięć w konsumentach Walidacja niezawodności systemu Walidacja konfiguracji Walidacja aplikacji Monitorowanie niezawodności w środowisku produkcyjnym Semantyka "dokładnie raz" Producent idempotentny Jak działa idempotentny producent? Ograniczenia producenta idempotentnego Jak korzystać z producenta idempotentnego Kafki? Transakcje Przypadki użycia transakcji Jakie problemy rozwiązują transakcje? W jaki sposób transakcje gwarantują semantykę "dokładnie raz"? Jakich problemów nie rozwiązują transakcje? Jak korzystać z transakcji? Identyfikatory transakcyjne i odgradzanie Jak działają transakcje? Wydajność transakcji Budowanie potoków danych Zagadnienia związane z budowaniem potoków danych Terminowość Niezawodność Wysoka i zmienna przepustowość Format danych Transformacje Bezpieczeństwo Postępowanie w razie awarii Powiązania i zwinność Przypadki użycia dla frameworku Kafka Connect oraz dla producentów i konsumentów Kafka Connect Uruchamianie frameworku Kafka Connect Przykład konektora - źródło plików i ujście plików Przykład konektora - z MySQL-a do Elasticsearcha Pojedyncze transformacje komunikatów Jak działa framework Kafka Connect? Alternatywy dla frameworku Kafka Connect Frameworki pobierania dla innych magazynów danych Narzędzia ETL oparte na GUI Frameworki przetwarzania strumieniowego Mirroring danych między klastrami Przypadki użycia dla mirroringu między klastrami Architektury wieloklastrowe Realia komunikacji między centrami danych Architektura piasty i szprych Architektura aktywny-aktywny Architektura aktywny-pasywny Klastry rozciągnięte MirrorMaker platformy Apache Kafki Konfigurowanie MirrorMakera Topologia replikacji wieloklastrowej Zabezpieczanie MirrorMakera Wdrażanie MirrorMakera w środowisku produkcyjnym Regulowanie MirrorMakera Inne rozwiązania do mirroringu między klastrami uReplicator Ubera Brooklin LinkedIna Rozwiązania do mirroringu między centrami danych firmy Confluent Zabezpieczanie Kafki Zamykanie dostępu do Kafki Protokoły bezpieczeństwa Uwierzytelnianie SSL SASL Ponowne uwierzytelnianie Aktualizowanie zabezpieczeń bez przestojów Szyfrowanie Szyfrowanie kompleksowe Autoryzacja AclAuthorizer Dostosowywanie autoryzacji Kwestie bezpieczeństwa Audyt Zabezpieczanie ZooKeepera SASL SSL Autoryzacja Zabezpieczanie platformy Zabezpieczanie hasłem Administrowanie Kafką Operacje na tematach Tworzenie nowego tematu Wyświetlanie listy wszystkich tematów w klastrze Generowanie opisu tematu Dodawanie partycji Redukcja liczby partycji Usuwanie tematu Grupy konsumentów Wyświetlanie listy i generowanie opisu grup Usuwanie grup Zarządzanie przesunięciami Dynamiczne zmiany konfiguracji Nadpisywanie wartości domyślnych konfiguracji tematu Nadpisywanie wartości domyślnych konfiguracji klienta i użytkownika Nadpisywanie wartości domyślnych konfiguracji brokera Generowanie opisów nadpisanych konfiguracji Usuwanie nadpisanych konfiguracji Produkowanie i konsumowanie Producent konsolowy Konsument konsolowy Zarządzanie partycjami Wybór repliki preferowanej Zmienianie replik partycji Zrzucanie segmentów dziennika Weryfikacja replik Pozostałe narzędzia Niebezpieczne operacje Przenoszenie kontrolera klastra Rozwiązywanie problemów z usuwaniem tematów Ręczne usuwanie tematów Monitorowanie Kafki Podstawy monitorowania Gdzie są wskaźniki? Jakich wskaźników potrzebujesz? Kontrolowanie kondycji aplikacji SLO Definicje dotyczące poziomu usług Jakie wskaźniki nadają się na SLI? Stosowanie SLO w ostrzeganiu Wskaźniki brokerów Kafki Diagnozowanie problemów z klastrami Sztuka posługiwania się wskaźnikiem URP Wskaźniki brokera Wskaźniki tematów i partycji Monitorowanie JVM Monitorowanie systemu operacyjnego Rejestrowanie Monitorowanie klienta Wskaźniki producenta Wskaźniki konsumenta Kwoty Monitorowanie opóźnień Monitorowanie kompleksowe Przetwarzanie strumieniowe Czym jest przetwarzanie strumieniowe? Koncepcje przetwarzania strumieniowego Topologia Czas Stan Dualność strumieniowo-tablicowa Okna czasowe Gwarancje przetwarzania Wzorce projektowe przetwarzania strumieniowego Przetwarzanie pojedynczego zdarzenia Przetwarzanie ze stanem lokalnym Przetwarzanie wielofazowe (repartycjonowanie) Przetwarzanie z wyszukiwaniem zewnętrznym - łączenie strumieniowo-tablicowe Łączenie tablicowo-tablicowe Łączenie strumieniowe Zdarzenia poza kolejnością Ponowne przetwarzanie Zapytania interaktywne Kafka Streams na przykładach Licznik słów Statystyki giełdowe Wzbogacanie strumienia kliknięć Strumienie Kafki - przegląd architektury Budowanie topologii Optymalizacja topologii Testowanie topologii Skalowanie topologii Obsługa awarii Przypadki użycia dla przetwarzania strumieniowego Jak wybrać framework przetwarzania strumieniowego Instalowanie Kafki w innych systemach operacyjnych Instalowanie w systemie Windows Korzystanie z windowsowego podsystemu dla Linuksa Korzystanie z natywnej Javy Instalowanie w systemie macOS Korzystanie z Homebrew Instalacja ręczna Dodatkowe narzędzia Kafki Kompleksowe platformy Wdrażanie klastra i zarządzanie nim Monitorowanie i eksploracja danych Biblioteki klienckie Przetwarzanie strumieniowe
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII U 26
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153026 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Die Neuerfindung der Diktatur : wie China den digitalen Überwachungstaat aufbaut und uns damit herausfordert.
Nowe Chiny, nowy świat Słowo - Jak autokrata odbiera nam język Karabin - Jak terror i prawo wzajemnie się uzupełniają Pióro - Jak działa propaganda Sieć - Jak partia nauczyła się kochać Internet Czysta kartka - Dlaczego naród musi zapominać Z woli niebios - Jak partia wybrała sobie cesarza Chiński sen - Jak Karol Marks i Konfucjusz zmartwychwstają razem z wielkim narodem Oko - Jak partia wykorzystuje sztuczną inteligencję w rządzeniu państwem Nowy człowiek - Jak big data i system społecznych nagród mają stworzyć posłusznego poddanego Poddany - Jak dyktatura wypacza dusze Żelazny dom - Jak garstka niezłomnych odmawia kłamstwa Zakład - Kiedy władza sama staje sobie na drodze Cień - Jak każdy wymyśla sobie własne Chiny Świat - O wpływie Chin Przyszłość - Kiedy wszystkie drogi prowadzą do Pekinu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149307 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyfryzacja życia w erze Big Data : człowiek, biznes, państwo / Jerzy Surma. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2017. - 124 s. : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 119-124.
Dla środowiska naukowego, praktyków oraz studentów ekonomii, informatyki, politologii i bezpieczeństwa narodowego.
Człowiek Historia MyLifeBits Digital Anthropology Reolity Mining Big Data Konsekwencje Sieć nigdy nie zapomina Normy społeczne działają Utrata intymności Biznes Przedsiębiorstwo w erze Big Data N=1 Krótka historia Business Intelligence Złota pętla Konkurowanie analityką Systemy CRM Strategie implementacji systemów CRM Analityczny profil klienta Proces personalizacji Analiza profilu i model LXV Problemy budowania modeli analitycznych Systemy CRM a media społecznościowe Gospodarka cyfrowa Wartość informacji Efekty sieciowe Źródła przewagi konkurencyjnej Problem prywatności Google Glass - krótkie studium przypadku Przeciwstawne strategie: Facebook i Apple Konkluzje Państwo Imperia cyfrowe Statystyki - świat i Polska jako przykłady Facebook Rewolucja 2.0 Facebook Data Science Team - 61 milionów Facebook Data Science Team - Epidemia emocji Google Wykorzystanie metod analizy i eksploracji danych - stan obecny Potencjał analityczny - stan możliwy Konkluzje i rekomendacje Wpływ społeczny Utrata kontroli Suwerenność cyfrowa Potencjalne scenariusze obrony Zagrożenia w cyberprzestrzeni Rola mediów społecznościowych w prowadzeniu wojny informacyjnej Facebook na polu walki Boty w serwisie Twitter Wykorzystanie badań naukowych Analiza mediów społecznościowych w walce z przestępczością zorganizowaną Monitorowanie ugrupowań terrorystycznych Monitorowanie przestępczości w cyberprzestrzeni Załącznik: Metody eksploracji danych Standardowa eksploracja danych Eksploracja danych tekstowych i przetwarzanie języka naturalnego Eksploracja sieci społecznych online i mediów społecznościowych Ograniczenia Rekomendowana literatura Źródła wiedzy na WWW
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII F 42
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144901 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 Ryszard Knosala Poleca)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 283-298. Indeks.
BIG DATA JAKO DANE, METODY I ZJAWISKO Technologia pozyskiwania danych Technologia przechowywania i przetwarzania danych Metody analizy danych masowych Aspekt ekonomiczny Zastosowania w biznesie Zastosowania w sektorze publicznym Zastosowania w nauce Zastosowania w życiu codziennym Przetwarzanie danych prywatnych w biznesie Przetwarzanie danych prywatnych przez organy państwa Selekcjonowanie treści, dezinformacja TRENDY W PRZETWARZANIU DUŻYCH WOLUMENÓW DANYCH Dane i ich wartość Ekonomia informacji w czasach big data Przeciążenie informacyjne Trend danetyzacji Istotne tendencje w analizie wielkich zbiorów danych Łączenie źródeł danych Idea otwartości danych Korelacja a przyczynowość Podejście do jakości danych Big data jako element koncepcji Przemysłu 4.0 Czwarta rewolucja przemysłowa Metody big data w zarządzaniu produkcją Teraźniejszość i przyszłość big data w zarządzaniu produkcją EWOLUCJA ANALITYKI BIZNESOWEJ W KIERUNKU BIG DATA Tradycyjne transakcyjne systemy informatyczne wspomagające zarządzanie Systemy przetwarzania transakcyjnego Transakcyjne bazy danych, relacyjny model danych Tradycyjne analityczne systemy informatyczne wspomagające zarządzanie Systemy przetwarzania analitycznego Hurtownie danych, wielowymiarowy model danych Systemy analityki biznesowej w czasach big data Cele i wymagania analityki biznesowej Generacje systemów analityki biznesowej Włączanie metod big data w analitykę biznesową Ku integracji analityki biznesowej i big dat 4. PODSTAWOWE TECHNOLOGIE BIG DATA Architektura big data Źródła danych Pozyskiwanie i wstępne przetwarzanie danych Sposoby dostępu do danych Pozyskiwanie danych w czasie rzeczywistym Przykład rozwiązania Apache Kafka Przetwarzanie i analizowanie danych Funkcje platformy big data na przykładzie Apache Spark Modele przechowywania danych Architektura przechowywania danych Przetwarzanie w pamięci in-memory Sposoby zapisu danych w pamięci masowej Nierelacyjne systemy zarządzania bazami danych NoSQL Bazy danych klucz-wartość . Baza dokumentów Kolumnowy model danych Grafowa baza danych Strumieniowa baza danych WYBRANE METODY I NARZĘDZIA ANALITYKI BIZNESOWEJ Możliwości zaawansowanych narzędzi analitycznych Eksploracja dużych zbiorów danych Klasteryzacja Reguły asocjacyjne Analiza regresji Klasyfikacja danych Drzewa decyzyjne Analiza szeregów czasowych Analiza tekstu Wybrane narzędzia analizy dużych zbiorów danych Narzędzia analityki biznesowej Narzędzia eksploracji dużych zbiorów danych BIG DATA W CHMURZE Istota chmury obliczeniowej Modele dystrybucji i wdrażania usług w chmurze Rozwiązania chmurowe dla dużych zbiorów danych MODELE BIZNESOWE KREOWANE PRZEZ BIG DATA Wpływ big data na ewolucję modeli biznesu Perspektywy ewolucji modeli biznesu Modele e-biznesu jako kierunek innowacyjności Ewolucja e-modeli biznesu a technologie big data Podejście do danych masowych w modelach biznesowych Bariery wdrożeń modeli wykorzystujących big data Uniwersalne bariery wdrożeniowe Bariery wdrożeniowe specyficzne dla rozwiązań big data 8. BRANŻOWE PRZYKŁADY MODELI BIZNESU Big data determinantą modeli biznesu w Przemyśle 4.0 Idea Przemysłu 4.0 Big data jako determinanta integracji Korzyści implementacji big data w przemyśle Big data jako integrator rozwiązań w Przemyśle 4.0 Kierunki ewolucji modelu biznesu Big data w turystyce Istota branży turystycznej Korzyści stosowania big data w branży turystycznej Innowacje w branży turystycznej determinowane big data Big data w tworzeniu modeli handlu elektronicznego Istota handlu elektronicznego Wpływ big data na model biznesu handlu elektronicznego Big data w modelach biznesu wirtualnej społeczności Social media jako środowisko modeli biznesu Wpływ big data na modele biznesu w social mediach Rozwój technologii Web determinantą stosowania big data w social mediach Korelacja technologii Web z ewolucją modeli biznesu w social mediach 9. STUDIA PRZYPADKÓW ZASTOSOWAŃ METOD BIG DATA Zastosowanie big data w energetyce na przykładzie General Electric Power Kierunki rozwoju przemysłu energetycznego Firma General Electric Power Platforma big data Przykład cyfrowej farmy wiatrowej Optymalizacja połączeń komunikacyjnych na przykładzie aplikacji JakDojade Problematyka planowania połączeń komunikacyjnych Rozwój aplikacji JakDojade Model biznesowy firmy Wnioski dotyczące otwartych danych OGD/PSI Big data w branży turystycznej na przykładzie Przedsiębiorstwa Uzdrowiska Kłodzkie SA Zakres działalności Przedsiębiorstwa Uzdrowiska Kłodzkie SA Charakterystyka wykorzystywanych rozwiązań technologicznych Integracja zasobów – kluczowa cecha rozwiązania big data Big data w realizacji kluczowych procesów biznesowych
Sygnatura czytelni BWZ: XIII C 53
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6443 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności