Marciniak Jarosław
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(14)
Forma i typ
Książki
(9)
Artykuły
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka Międzywydziałowa
(4)
Biblioteka WEiZ
(5)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Marciniak Jarosław
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Doradcy personalni
(1)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Zatrudnienie
(3)
Rekrutacja
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dyskryminacja
(1)
Firma
(1)
Kadrowiec
(1)
Kandydat
(1)
Konkurs na stanowisko
(1)
Mobbing
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Ogłoszenia prasowe na rynku pracy
(1)
Personel
(1)
Polityka kadrowa
(1)
Praca
(1)
Prawo
(1)
Przedsiębiorstwa
(1)
Regulaminy pracy
(1)
Rekrutacja pracowników
(1)
Weryfikacja
(1)
Zarządzanie
(1)
Zasoby ludzkie
(1)
Zewnętrzny dobór kadr
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(5)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(HR [Human Resources])
Indeks.
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 78
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 121656 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2001 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Meritum)
Dodatkowe materiały - procedury HR zamieszczone są na s. internet.
Indeks.
Dla menedżerów i pracowników służb personalnych, pracowników firm doradczych, trenerów, wykładowców i studentów.
Sygnatura czytelni BMW: VI E 202 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 4
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 130714 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4182 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Laureat na kierownika / Jarosław Marciniak. W: Personel i Zarządzanie. 2002, nr 6, s.20-22. - Warszawa, 2002
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Książka
W koszyku
(Meritum)
Na okładce: Edytowalne wzory dostępne na stronie internetowej.
Indeks.
Rozdział I. Funkcja personalna w organizacji 1. Charakter i istota funkcji personalnej 2. Podział kompetencji w firmach w odniesieniu do zarządzania ludźmi - przykłady rozwiązań (dziat personalny, zarząd, menedżerowie) 3. Strategia personalna organizacji 4. Przykłady strategii personalnych Rozdział II. Administracja i obsługa kadrowa 1. Administracja i obsługa jako punkt wyjścia dla HR 2. Omówienie najważniejszych kwestii związanych z administracją kadrową - podstawy prawne 3. Standardy obsługi kadrowej 4. Standardy pracy kadrowej/ standardy stanowisk 5. Regulaminy jako podstawa polityki kadrowej organizacji 6. Przykłady regulacji podstawowych w praktyce kadrowej 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych 8. Administracja i obsługa kadrowa a potrzeby i rola kierowników w tym obszarze Rozdział III. Analiza i planowanie zatrudnienia 1. Analiza i planowanie zatrudnienia w systemie HR współczesnej organizacji 2. Czynniki wpływające na plan zatrudnienia 3. Analiza stanu zatrudnienia - dlaczego jest niezbędna 4. Budżetowanie - podejście do planowania kosztów zatrudnienia i HR 5. Opisy stanowisk jako podstawowe narzędzie w pracy kadrowej 6. Plan zatrudnienia-narzędzie "kadrowe" i narzędzie "kierownicze" 7. Procedura planowania zatrudnienia 8. Wdrożenie planu zatrudnienia Rozdział IV. Pozyskiwanie pracowników - rekrutacja 1. Pozyskiwanie/ dobór pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2. Co umożliwia sprawne pozyskiwanie i dobór pracowników 3. Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna - porównanie 4. Wptyw przepisów prawnych na proces rekrutacji 5. Procedura rekrutacyjna 6. Konkurs na stanowisko - zastosowanie w rekrutacji 7. Rozmowy kwalifikacyjne w praktyce rekrutacji 8. Przykładowy zestaw pytań do rozmów kwalifikacyjnych wraz z komentarzem 9. Pozostałe metody stosowane w rekrutacji pracowników 10. Zasady ostatecznego wyboru kandydata 11. Błędy w procesie rekrutacji - występujące w praktyce, niezależnie od stosowanych narzędzi 12. Przykład wypełnionego dokumentu - raportu podsumowującego obszar HR rekrutacja - w danym roku 13. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział V. Adaptacja i integracja 1. Adaptacja i integracja pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2. Kontekst zespołowy procesu adaptacji zawodowej i podmioty realizujące proces adaptacji 3. Adaptacja i integracja pracowników a "budowanie" lojalności 4. Adaptacja pokoleniowa 5. Procedura adaptacyjna 6. Zakończenie procesu adaptacji zawodowej w firmie 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział VI. Motywacja placowa i pozapłacowa - wprowadzenie 1. Motywacja płacowa i pozapłacowa w systemie HR współczesnej organizacji 2. Wynagradzanie pracowników-podstawy prawne 3. Podstawowe pojęcia związane z systemem wynagrodzeń 4. Tworzenie i doskonalenie systemów wynagrodzeń 5. Wewnętrzna analiza wynagrodzeń - punkt wyjścia do poprawy systemu motywacji 6. Stosowane motywatory w praktyce polskich przedsiębiorstw 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział VII. Wynagrodzenie stałe i wartościowanie stanowisk pracy 1. Charakterystyka wynagrodzenia podstawowego - płacy zasadniczej 2. Zmiana wynagrodzeń - zasady 3. Taryfikatory w zarządzaniu płacą zasadniczą 4. Wartościowanie stanowisk 5. Wybrane metodologie wartościowania 6. Przykład zastosowania Metody Profilowej Wartościowania Stanowisk Pracy 7. Przykład wartościowania stanowisk metodą analityczno-punktową uproszczoną Rozdział VIII. Systemy premiowania 1. Premiowanie - czym jest premia 2. Prowizje i nagrody w systemie premiowania pracowników 3. Tworzenie i wdrażanie systemu premiowania 4. Kafeteryjne systemy wynagrodzeń 5. Przykłady systemów premiowania Rozdział IX. Szkolenia i rozwój zawodowy 1. Szkolenia i rozwój pracowników w systemie HR współczesnej organizacji 2. Aspekty prawne związane z nowymi przepisami dotyczącymi szkoleń 3. Planowanie szkoleń 4. Rozwój zawodowy pracowników 5. Standardy i dobre praktyki szkoleniowe a szkolenia wewnętrzne 6. Mentoring i coaching jako narzędzia w procesie rozwoju pracowników 7. Mobilność pracowników jako alternatywa dla awansów 8. Przykłady dokumentów z obszaru szkoleń i rozwoju 9. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział X. Ocena pracowników 1. Oceny w systemie HR współczesnej organizacji 2. Procedura/regulamin ocen okresowych 3. Kryteria oceniania 4. Konsekwencje ocen 5. Rozmowy oceniające 6. Przykład kompleksowego systemu ocen 7. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział XI. Racjonalizacja zatrudnienia 1. Działania optymalizacyjne w systemie HR współczesnej organizacji 2. Podmioty zaangażowane w proces zmian 3. Relacje kierownik-pracownicy w procesie restrukturyzacji 4. Rola i zadania działu personalnego w przygotowywaniu organizacji na zmiany 5. Analizy-punkt wyjścia 6. Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami - analiza przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej 7. Określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych 8. Narzędzia ułatwiające optymalizację zatrudnienia - przykłady formularzy do analiz i ocen Rozdział XII. Redukcja zatrudnienia 1. Zakończenie współpracy z pracownikiem w systemie HR współczesnej organizacji 2. Komunikacja-najważniejszy element procesu zwolnień 3. Rozmowy ze zwalnianymi pracownikami-wskazówki 4. Outplacement - program osłonowy dla zwalnianych pracowników 5. Korzyści z outplacementu 6. Organizacja i przebieg programu outplacementu 7. Usługi składające się na program outplacementu 8. Skuteczność pomocy indywidualnej w programach outplacementu 9. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział XIII. Kontrola i audyt procesów HR 1. Kontrola i audyt w systemie HR współczesnej organizacji 2. Funkcja kontrolna działu personalnego 3. Analiza ryzyka kadrowego firmy - sposoby i zasady postępowania 4. Przygotowanie systemu controllingu personalnego w firmie 5. Miary i wskaźniki w systemie controllingu HR 6. Wdrożenie systemu controllingu w organizacji 7. Pojęcie audytu funkcji personalnej w organizacji 8. Cele audytu funkcji personalnej 9. Korzyści z audytu funkcji personalnej 10. Zarządzanie zasobami ludzkimi a System Zarządzania Jakością w organizacji 11. Przykład zawartości kompleksowego raportu rocznego - obszar zatrudnienia w organizacji Rozdział XIV. Budowa wizerunku pracodawcy i marketing personalny 1. Marketing wewnętrzny i zewnętrzny w systemie HR współczesnej organizacji 2. Podstawowe pojęcia związane z wizerunkiem pracodawcy 3. Budowa przewag wizerunkowych w wybranych obszarach HR 4. Rekrutacja i oddziaływanie na ogólny rynek pracy 5. Współpraca z uczelniami i szkołami 6. Budowa specyficznych przewag w wizerunku pracodawcy 7. Współpraca HR z PR w obszarze wizerunkowym 8. Charakter zaangażowania HR w budowanie wizerunku 9. Rekomendacje dla współpracy HR z różnymi grupami podmiotów w organizacji 10. Współpraca i zasady komunikacji HR - ze związkami zawodowymi 11. Podsumowanie rozdziału: autodiagnoza danego obszaru HR - ankieta dla działów personalnych Rozdział XV. Trendy HR 1. Wymagania wobec działów personalnych - tendencje 2. HR - dla menedżerów i "z menedżerami" 3. Szczególne wymagania wobec menedżera HR 4. HR-właściciel i kreator procedur 5. HR a porządek prawny organizacji i kwestia zapewnienia zgodności 6. Informatyzacja procesów HR 7. Zarządzanie wiekiem jako wyzwanie dla HR 8. Różnorodność kontra specjalizacja 9. HRBP - podejście biznesowe i organizacyjne 10. Przyszłość HR w naszych realiach
Sygnatura czytelni BMW: VI E 247 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146186 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mobbing, dyskryminacja, molestowanie : przeciwdziałanie w praktyce / Jarosław Marciniak. - Wydanie 3. Stan prawny na 1 marca 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 308 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronie [305].
Przejawy mobbingu w zakładzie pracy 1.1. Definicje mobbingu a praktyka 1.2. Zjawisko mobbingu – próba uchwycenia kluczowych elementów 1.3. Tendencje w postrzeganiu zjawiska mobbingu 1.4. Tendencje w prawie pracy 1.5. Mobbing a stalking Mobbing a dyskryminacja 2.1. Charakterystyka pojęcia dyskryminacji 2.2. Walka z dyskryminacją w UE 2.3. Przepisy dotyczące dyskryminacji podstawowymi zasadami prawa pracy 2.4. Zmiany przepisów – konkretyzacja i uszczegółowienie 2.5. Ciężar dowodu w sprawach o dyskryminację 2.6. Prawo a praktyka 2.6.2. Dyskryminacja w wynagradzaniu 2.6.3. Dyskryminacja w dostępie do szkoleń Dyskryminacja a molestowanie 3.1. Definicja molestowania 3.2. Czym jest, a czym nie jest molestowanie seksualne? 3.3. Czy wszystko może być molestowaniem? 3.4. Co to oznacza dla ofiary? 3.5. Dynamika i formy molestowania 3.6. Cechy molestowania seksualnego i specyficzne zachowania sprawcy 3.7. Podejście pracodawców 3.8. Rady dla molestowanego pracownika Jak może dojść do mobbingu i innych patologii? 4.1. Konflikty podłożem problemów interpersonalnych i patologii w firmie 4.2. Ewolucja od konfliktu do mobbingu 4.3. Etapy narastania zjawisk 4.4. Kiedy na pewno mamy do czynienia z mobbingiem, a kiedy z dyskryminacją? Czynniki sprzyjające powstawaniu niepożądanych zjawisk 5.1. Organizacja i struktura 5.2. Zarządzanie firmą 5.3. Pracownicy i zespoły – kto może być mobberem? 5.4. Kto może zostać ofiarą? 5.5. Czynniki zewnętrzne Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji, molestowania dla zakładu pracy 6.1. Konsekwencje prawne 6.2. Praktyka sądowa – tendencje w orzecznictwie i przykłady orzeczeń 6.3. Konsekwencje zarządcze 6.4. Konsekwencje społeczne 6.5. Konsekwencje indywidualne Prawdopodobieństwo zagrożenia mobbingiem, dyskryminacją i molestowaniem 7.1. Rzeczywista skala zjawiska w Polsce 7.2. Na co powinni zwracać uwagę pracodawcy? Istota przeciwdziałania patologiom 8.1. Konieczność przełożenia prawnych zapisów na praktykę zarządzania – 15 lat polityki antymobbingowej w Polsce 8.2. Wytyczne Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy dotyczące działań antymobbingowych 8.3. Zakres działań wynikający z obowiązku pracodawcy 8.4. Czy w ogóle można przeciwdziałać mobbingowi? Przeciwdziałanie w praktyce 9.1. Punkt wyjścia – deklaracja woli pracodawcy 9.2. Działania diagnostyczne 9.3. Przykład ankiety antymobbingowej 9.4. Działania informacyjne oraz uświadamiające 9.4.2. Przykład informacji podstawowej 9.4.3. Przykład zawartości biuletynu dotyczącego zjawiska mobbingu przeznaczonego dla pracowników 9.4.4. Przykładowy program szkolenia dotyczącego przeciwdziałania mobbingowi 9.5. Rozwiązania systemowe – procedury i polityki antymobbingowe 9.5.2. Treść procedury i jej szczegółowość 9.5.3. Przygotowanie tekstu i zakres konsultacji 9.5.4. Jak wdrożyć procedurę antymobbingową (antydyskryminacyjną) 9.5.5. Sankcje wobec sprawców – czy je stosować i w jakim zakresie? 9.6. Inne rozwiązania systemowe – oceny pracowników, szkolenia 9.7. Szczegółowe rekomendacje dotyczące obszaru rekrutacji 9.8. Kryteria merytoryczne i wymagania osobowościowe 9.9. Ustalenie zakresu i treści informacji dla kandydatów 9.10. Inne działania – rozwiązania indywidualne 9.11. Pomoc psychologiczna ofiarom mobbingu Przykłady dokumentów wewnątrzorganizacyjnych 10.1. Przykład regulacji wewnętrznej (1) 10.5. Regulacja dotycząca molestowania seksualnego
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 148
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6121 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Nie przeoczyć najlepszych! / Jarosław Marciniak. W: Personel i Zarządzanie. 2002, nr 15/16, s.72-75. - Warszawa, 2002
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Książka
W koszyku
(HR [Human Resources])
Indeks.
Rozdział 1. Miejsce optymalizacji zatrudnienia w zarządzaniu firmą. Optymalizacja, racjonalizacja, restrukturyzacja Optymalizacja- działanie komp1eksowe Zmiany a otoczenie rynkowe - pozyskiwanie informacji Zmiany a strategia Rozdział 2. Rozpoczęcie procesu optymalizacji zatrudnienia w przedsiębiorstwie Analiza zatrudnienia, organizacji pracy i struktury firmy jako punkt wyjścia do optymalizacji zatrudnienia Plan funkcji w firmie Stanowiska - od funkcji do kompetencji. Doskonalenie struktury organizacyjnej Rodzaje struktur organizacyjnych Rozdział 3. Zadania kadry kierowniczej w procesie optymalizacji zatrudnienia Tradycyjny kierownik a restrukturyzacja. Polski menedżer w procesie restrukturyzacji _ rezultaty badań. Podejście procesowe szansą dla kierowników Menedżer- osoba, która inicjuje zmiany i odpowiada za nie. Kierownicy średniego i niższego szczebla w procesie restrukturyzacji Relacje kierownik - pracownicy w procesie restrukturyzacji Pomoc działu personalnego dla kierowników różnych szczebli w procesie restrukturyzacji Rozdział 4. Restrukturyzacja _ narzędzia i procedura. Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami – analiza przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej. Procedura analizy pracy. określenie celów działań racjonalizacyjnych określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. Rozdział 5. Racjonalizacja działania uzupełniające. Przesunięcia wewnętrzne - mobilność pozioma pracowników Telepraca - niewykorzystany potencja| oszczędności Formuła zadaniowa- zadaniowy czas pracy Outsourcing i inne formy przenoszenia wybranych funkcji na zewnątrz firmy .Podsumowanie : charakterystyka wybranych działań optymalizacyjnych w zakresie form zatrudnienia. Rozdział 6. Redukcja zatrudnienia Konieczne zmiany w podejściu do redukcji.. Polityka zwolnień - odpowiedzialne podejście pracodawcy Odpowiednia komunikacja. Podsumowanie: przygotowanie zwolnień – kompletna procedura postępowania. Zasady zwolnień Rozdział 7. Outplacement' czyli zwolnienia monitorowane. Historia, definicja, istota i formy outplacementu. Outplacement indywidualny. Czy zwolnienia monitorowane opłacają się pracodawcy? Załącznik 1. Korzyści ze zrealizowanego programu zwolnień monitorowanych - przykład Mleczarni Turek Sp. z o.o. Załącznik 2. Procedura outplacementu - przykład dobrej praktyki. Komunikacja i public relations Zespół realizujący program Etap I - przygotowanie firmy do realizacji programu. Etap II - nawiązanie porozumienia i współpracy ze zwalnianymi pracownikami. Etap III - realizacja części doradczej i szkoleniowej Etap IV - pozyskiwanie ofert pracy. Wskazówki warunkujące powodzenie programu. Skuteczność pomocy indywidualnej.
Sygnatura czytelni BMW: VI E 29 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 123053 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR [Human Resources])
Wyd. 1. pt.: Optymalizacja zatrudnienia : zwolnienia, outsourcing, outplacement.
Indeks.
Rozdział 1. Optymalizacja i restrukturyzacja - definicja, zakres i cele. Kluczowe pojęcia - optymalizacja i restrukturyzacja. Cele optymalizacji w firmie. Zmiana jako kluczowy czynnik optymalizacji. Czym jest przerost zatrudnienia w organizacji. Zjawisko chomikowania pracy. Zmiany a otoczenie rynkowe i specyfika zasobów organizacji - pozyskiwanie informacji. Demografia jako punkt wyjścia. Zmiany a strategia. Rozdział 2. Czynniki, które muszą być brane pod uwagę przy optymalizacji. Znaczenie puli kapitału intelektualnego (zasobów wiedzy) w utrzymaniu potencjału wiedzy organizacji. Restrukturyzacja a ryzyko personalne. Rozdział 3. Rozpoczęcie procesu optymalizacji zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Analiza zatrudnienia, organizacji pracy i struktury firmy jako punkt wyjścia optymalizacji zatrudnienia. Plan funkcji w firmie. Stanowiska - od funkcji do kompetencji. Doskonalenie struktury organizacyjnej. Rodzaje struktur organizacyjnych. Rozdział 4. Zadania kadry kierowniczej w procesie optymalizacji zatrudnienia. Tradycyjny kierownik a restrukturyzacja. Podejście procesowe szansą dla kierowników. Menedżer - osoba, która inicjuje zmiany i odpowiada za nie. Kierownicy średniego i niższego szczebla w procesie restrukturyzacji. Relacje kierownik - pracownicy w procesie restrukturyzacji. Pomoc działu personalnego dla kierowników różnych szczebli w procesie restrukturyzacji. Rozdział 5. Restrukturyzacja - narzędzia i procedura. Zestawienie obecnej struktury zatrudnienia z potrzebami - analiza przerostów zatrudnienia, niedoborów w zatrudnieniu oraz luki kompetencyjnej. Procedura analizy pracy. Określenie celów działań racjonalizacyjnych. Określenie koniecznych zmian ilościowych oraz jakościowych w zatrudnieniu w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. Rozdział 6. Racjonalizacja systemów wynagradzania. Efektywność wynagrodzeń. Przegląd sytuacji związanej z wynagrodzeniami. Racjonalizacja systemu płac zasadniczych. Racjonalizacja systemu premii i nagród. Stworzenie racjonalnych zasad podwyżek (awansu płacowego). Rozdział 7. Racjonalizacja - działania uzupełniające. Przesunięcia wewnętrzne - mobilność pozioma pracowników. Telepraca - niewykorzystany potencjał oszczędności. Formuła zadaniowa - zadaniowy czas pracy. Outsourcing i inne formy przenoszenia wybranych funkcji na zewnątrz firmy. Podsumowanie: charakterystyka wybranych działań optymalizacyjnych w zakresie form zatrudnienia. Rozdział 8. Redukcja zatrudnienia. Konieczne zmiany w podejściu do redukcji. Polityka zwolnień - odpowiedzialne podejście pracodawcy. Odpowiednia komunikacja. Podsumowanie: przygotowywanie zwolnień - kompletna procedura postępowania. Zasady zwolnień - wytyczne do rozmów ze zwalnianymi pracownikami. Rozdział 9. Outplacement, czyli zwolnienia monitorowane. Historia, definicja, istota i formy outplacementu. Outplacement indywidualny. Czy zwolnienia monitorowane opłacają się pracodawcy? Załącznik 1. Korzyści ze zrealizowanego programu zwolnień monitorowanych - przykład Mleczarni Turek Sp. z o.o. Załącznik 2. Procedura outplacementu - przykład dobrej praktyki.
Sygnatura czytelni BWZ: II A 42
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5643 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pierwsze kroki / Jarosław Marciniak. W: Personel . 1997, nr 12, s. 20/23. - Warszawa : INFOR, 1997
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie w Praktyce)
Dla pracowników służb personalnych w przedsiębiorstwach, menedżerów różnych szczebli, a także dla pracowników odpowiedzialnych za obieg informacji i komunikację w firmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97302 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Regulaminy i procedury w firmie / Jarosław Marciniak. - Stan prawny na 1 marca 2012 r. - Warszawa : Lex a Wolters Kluwer business, 2012. - 321 s. : il. ; 21 cm.
Dla menedżerów i pracowników działów personalnych, a także kierowników i pracowników działów prawnych i organizacyjno-prawnych firm, specjalistów audytu wewnętrznego, pracowników firm doradczych i świadczących usługi w zakresie opracowywania regulacji wewnętrznych i procedur oraz dla osób kompleksowo zarządzających pracą w różnego typu organizacjach.
Sygnatura czytelni BMW: VI R 23 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 133182 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 133181 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(HR [Human Resources])
Bibliogr. s. [182]-184.
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 85
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2331 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
W ogniu pytań / Jarosław Marciniak. W: Personel i Zarządzanie. 2002, nr 7, s.32-35. - Warszawa, 2002
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności