Pokolenie (socjologia)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(3)
Biblioteka WEiZ
(2)
Autor
Bubiak Bogumiła
(1)
Jedlikowska Dorota
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Lipka Anna
(1)
Mróz Barbara
(1)
Nieżurawska-Zając Joanna
(1)
Pawłowska Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Waszczak Stanisław
(1)
Wileczek Anna
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Pokolenie (socjologia)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(696)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(614)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(491)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 219-234.
RÓŻNORODNOŚĆ W PRACY ZAWODOWEJ Zróżnicowanie personalne współczesnych organizacji Wymiary różnorodności pracowniczej Istota zarządzania różnorodnością pracowniczą Korzyści wynikające z zarządzania różnorodnością pracowniczą Pokolenia aktywne na rynku pracy Kategoria pokolenia w analizach kohortowych Jakościowa charakterystyka pokoleń w kontekście ich funkcjonowania w miejscu pracy Niepełnosprawność jako wymiar różnicujący zasoby ludzkie Współczesne rozumienie niepełnosprawności Potencjał zawodowy osób niepełnosprawnych – od ograniczeń do możliwości Niepełnosprawność a rynek pracy Zarządzanie niepełnosprawnością w organizacji Zatrudnienie wspomagane Zróżnicowanie zasobów pracy jako czynnik sprzyjający uczeniu się Uczenie się w miejscu pracy. Orientacja nastawiona na rozwój Uczenie się w miejscu pracy przez organizację pracy Korzyści z uczenia się w miejscu pracy zróżnicowanych zasobów pracy ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ Zarządzanie różnorodnością w organizacji a adaptacja społeczno-zawodowa pracowników Znaczenie adaptacji do środowiska pracy w zarządzaniu personelem Etapy rozwoju zawodowego w cyklu życia człowieka Start zawodowy na etapie wczesnej kariery Instrumenty wspierające adaptację społeczno-zawodową pracowników Zarządzenie pracownikami różnych pokoleń w polskich firmach Istota zarządzania różnorodnością pokoleniową Zespoły międzypokoleniowe Zarządzanie międzypokoleniowe w obszarze rekrutacji i selekcji Uwarunkowania dialogu międzypokoleniowego Międzypokoleniowy transfer wiedzy Różnicowanie motywatorów ze względu na przynależność pokoleniową Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a zarządzanie różnorodnością pracowników Idea społecznej odpowiedzialności biznesu Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec problemów grup defaworyzowanych Wielokulturowość a zarządzanie zróżnicowanym zespołem pracowników Strategia współpracy instytucjonalnej Zarządzanie w start-upie. Różnorodność kompetencyjna zespołu start-upu Organizacja typu start-up. Zwinne zarządzanie Zespoły tworzące start-up i ich różnorodność Praktyki w działalności start-upów Kształtowanie zróżnicowanych zespołów pracowniczych Kultura organizacyjna Rola przełożonego w tworzeniu zróżnicowanych zespołów pracowniczych Psychologiczne aspekty zarządzania różnorodnością pracowników Inteligencja emocjonalna pracowników a zarządzanie różnorodnością
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 404 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 149
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149600 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. E 6202 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-233.
Specyfika zespołów kreatywnych (na przykładzie zespołów badawczych) - Anna Lipka 1.1. Cechy kreatywnych zespołów 1.2. Kryteria typologiczne zespołu badawczego jako rodzaju kreatywnego zespołu 1.3. Ocena pracy zespołu badawczego 1.4. Przystawalność ról w zespołach badawczych do ról w ramach zespołów zarządzających 1.4.1. Pojęcie roli zespołowej. Rola główna i drugorzędna 1.4.2. Specyfikacja ról wg M. Belbina oraz ich odpowiedniki w zespole badawczym 1.5. Wartość zespołu (badawczego) i jej dynamika Role w zespole badawczym a cechy osobowościowe - Stanisław Waszczak 2.1. Różnice osobowościowe jako rodzaj różnic indywidualnych 2.2. Pięcioczynnikowy model osobowości P.T. Costy, Jr. i R.R. McCrae'a 2.3. Homogeniczność zespołów a ich wyniki 2.4. Role w zespole badawczym a pożądane nasilenie cech osobowości 2.4.1. „Pracownik firmy" (company worker) 2.4.2. „Prezes" (chairman) 2.4.3. „Lokomotywa" (shaper) 2.4.4. „Kreator" (plant) 2.4.5. „Poszukiwacz źródeł" (resource investigator) 2.4.6. „Ewaluator" (monitor-evaluator) 2.4.7. „Dusza zespołu" (team worker) 2.4.8. „Perfekcjonista" (completer-finisher) 2.4.9. „Specjalista" (specialist) 2.4.10. „Zespołowiec" Role w zespole badawczym a cechy temperamentalne - Stanisław Waszczak 3.1. Temperament jako biologiczne podłoże różnic indywidualnych 3.1.1. Pojęcie temperamentu 3.1.2. Temperament a osobowość 3.2. Charakterystyka wybranych teorii temperamentu 3.3. Role zespołowe w kontekście Regulacyjnej teorii temperamentu 3.4. Role w zespole (badawczym) a cechy przypisywane generacjom pracowników - Anna Lipka 4.1. Pojęcie pokoleń i ich klasyfikacja 4.2. Charakterystyka poszczególnych kohort generacyjnych 4.2.1. Weterani 4.2.2. Pokolenie wyżu demograficznego 4.2.3. Generacja X 4.2.4. Pokolenie Y 4.2.5. Generacja C 4.2.6. „Juniorat" i „seniorat" 4.3. Wyzwania dla zarządzania kapitałem ludzkim w związku z wielopokoleniowością załóg 4.4. Przesłanki i strategie budowania międzygeneracyjnych zespołów 4.5. Zdolność do pracy w kreatywnych zespołach dojrzałych pracowników w kontekście wymagań pracy 4.6. Generacje badaczy w Polsce z perspektywy ryzyka funkcjonowania kreatywnych zespołów 4.7. Wymagania ról zespołowych a prezentowane w literaturze przedmiotu różnice pokoleniowe 4.8. Metodyka badań empirycznych nad postrzeganiem cech generacyjnych - Anna Lipka i Stanisław Waszczak 5.1. Projekt badań 5.1.1. Przedmiot i cel badań 5.1.2. Definicje kluczowych pojęć 5.2. Narzędzie badawcze 5.3. Klucz interpretacyjny wyników badań Wyniki badań własnych i ich interpretacja - Anna Lipka 6.1. Charakterystyka respondentów 6.2. Rezultaty badań 6.2.1. Postrzeganie wpływu homogeniczności zespołu na jego kreatywność 6.2.2. Percepcja cech osobowościowych w kontekście generacyjnym 6.2.2.1. Neurotyczność 6.2.2.2. Ekstrawersja 6.2.2.3. Otwartość 6.2.2.4. Ugodowość 6.2.2.5. Sumienność 6.2.2.6. Konkluzje 6.2.3. Percepcja cech temperamentalnych - perspektywa pokoleniowa 6.2.3.1. Rozkład odpowiedzi 6.2.3.2. Konkluzje 6.2.4. Percepcja cech kreatora u trzech generacji 6.2.4.1. Prezentacja wyników 6.2.4.2. Konkluzje
Sygnatura czytelni BMW: VI E 245 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145937 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145946 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia)
Bibliografia, netografia na stronach 91-100.
Rodzic i dziecko czy partnerzy? Różnice generacyjne w relacjach szef–pracownik z perspektywy kontraktu psychologicznego Młode pokolenie pracowników w badaniach Zmiany w kontrakcie psychologicznym Relacje między pracownikiem Y a szefem X Podejście badawcze Zakres wykorzystania analizy transakcyjnej E. Berne’go Cechy osobowości i system wartości kierowników (pokolenie X) oraz pracowników (pokolenie Y) we współczesnych badaniach psychologicznych Różnice generacyjne i co z nich wynika obecnie Model Osobowościowo-Aksjologiczny MOA i jego związki z teorią autodeterminacji SDT Menedżerowie edukacji, czyli w stronę efektywnego zarządzania pokoleniem Y. O uwarunkowaniach i nowych wyzwaniach edukacyjnych Pokolenie Y O uwarunkowaniach i wyzwaniach edukacyjnych w społeczeństwie informacyjnym W stronę sieci edukacji w społeczeństwie informacyjnym Jednostka w społeczeństwie informacyjnym – tożsamość hubrystyczna i cechy pożądane w (po)nowoczesności Zmieniające się role nauczycieli – perspektywa pedeutologiczna Podejście pedeutologiczne – w stronę paradygmatu konstruktywistycznego Multiplikacja kompetencji i role nauczycieli jako liderów Menedżerowie edukacji Motywowanie i wynagradzanie pokolenia Y. Uelastycznianie systemów płacowych jako alternatywa motywowania pokolenia Y Elastyczne systemy wynagradzania Płaca za efekty jako elastyczna forma wynagradzania pokolenia Y Mierniki efektów jako podstawa kształtowania płac Wady i zalety PRP Płaca za kompetencje Sposoby pomiaru kompetencji Wady i zalety CRP Wynagradzanie za wkład pracy Systemy kafeteryjne jako sposób wynagradzania pokolenia Y Różnice w wynagradzaniu pracowników pokolenia X i Y Język „wyluzowanych”… O międzypokoleniowej (nie)komunikacji Post-pokolenie? E-młodzi w kulturze prefiguratywnej Ponowoczesne praktyki komunikacyjne młodzieży. Młodomowa dla… wszystkich? Pokolenie X i Y w mikroprzedsiębiorstwie. Mezalians czy szansa na rozwój organizacji? Pokolenie – dylematy interpretacyjne Pokolenie X Pokolenie Y Pokolenie X i Y – wyzwania Dwa pokolenia – rekomendacje
Sygnatura czytelni BMW: VI E 237 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 32
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145399 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5808 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności