Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(246)
Forma i typ
Książki
(243)
Publikacje fachowe
(211)
Publikacje naukowe
(140)
Publikacje dydaktyczne
(119)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(195)
dostępne
(128)
wypożyczone
(32)
nieokreślona
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(148)
Czytelnia Główna
(3)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(72)
Biblioteka WEiZ
(118)
Biblioteka WWFiF
(6)
Magazyn
(3)
Biblioteka WEAiI
(15)
Autor
Sałbut Bartosz
(9)
Biesok Grzegorz (1976- )
(4)
Kozłowski Waldemar
(4)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(4)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(3)
Kuzior Anna
(3)
Nowak Edward (1951- )
(3)
Pfaff Józef (1953- )
(3)
Poniatowska Lucyna
(3)
Strojek-Filus Marzena
(3)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(3)
Farley David (1959- )
(2)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(2)
Gierulski Wacław
(2)
Gross-Gołacka Elwira
(2)
Guryn Halina
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Hamrol Adam (1952- )
(2)
Hoffman Reid (1967- )
(2)
Jabłoński Marek (ekonomia)
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Leoński Wojciech
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(2)
Nowak Mariusz (ekonomia)
(2)
Nowak Marta (ekonomia)
(2)
Pilch Piotr
(2)
Plinta Dariusz
(2)
Puchalska-Kamińska Malwina
(2)
Rostek Katarzyna
(2)
Rówińska Małgorzata
(2)
Santarek Krzysztof
(2)
Schein Edgar H. (1928- )
(2)
Skonieczny Jan
(2)
Szczepański Jarek
(2)
Vernon Vaughn
(2)
Wagner Natalia
(2)
Wirkus Marek
(2)
Wiśniewski Michał (ekonomia)
(2)
Wyród-Wróbel Jolanta
(2)
Zagórska Paulina (tłumacz)
(2)
Łapko Aleksandra
(2)
Łądka-Barańska Agnieszka
(2)
Świerczek Artur
(2)
Abela Andrew V. (1965- )
(1)
Ajdacki Michał
(1)
Ali Hashem Saad Ahmed
(1)
Alto Valentina
(1)
Ameisen Emmanuel
(1)
Andrian Karolina
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Ashkenas Ronald N. (1950- )
(1)
Babin Leif
(1)
Baczyńska Anna K
(1)
Baraniecka Anna (logistyka)
(1)
Baranowski Marian
(1)
Barry Bruce (1958- )
(1)
Barłożewski Krystian
(1)
Becella Adrian
(1)
Berman Karen (1962- )
(1)
Berłowski Paweł (1964- )
(1)
Berłowski Paweł. (1964- )
(1)
Bełch Paulina
(1)
Bielewski Andrzej
(1)
Bielińska Irena
(1)
Biernacki Michał
(1)
Biliński Michał (prawo)
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bober Tomasz
(1)
Bogdan Natalia
(1)
Bojar Waldemar L. (1959- )
(1)
Bokacki Robert St
(1)
Brill Jonathan
(1)
Brunson Russell
(1)
Brynjolfsson Erik (1962- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Buła Piotr
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Bąkowska-Morawska Urszula
(1)
Błażyńska Joanna
(1)
Cagan Marty (1959- )
(1)
Capizzi Joseph Edward
(1)
Carlberg Conrad George
(1)
Case John (1944- )
(1)
Cawrey Daniel
(1)
Chaniewska Maria
(1)
Cheba Katarzyna
(1)
Chmielewska Anna (ekonomia)
(1)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Chounlamany-Turalska Natalia
(1)
Chrapko Mariusz
(1)
Cichocki Marcin (marketing)
(1)
Ciesielska Magdalena (organizacja i zarządzanie)
(1)
Cieślik Rafał
(1)
Cohen June
(1)
Cohn Mike
(1)
Collins Jim C. (1958- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(158)
2010 - 2019
(86)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(242)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(246)
Język
polski
(245)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1864)
Menedżerowie
(246)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(105)
Fizjoterapeuci
(100)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(74)
Lekarze
(57)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Specjaliści ds. marketingu
(25)
Architekci
(23)
Ekonomiści
(23)
Pracodawcy
(20)
Biegli rewidenci
(19)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Ortopedzi
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Adwokaci
(13)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Radcy prawni
(13)
Rodzice
(13)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Dyrektorzy HR
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Pracownicy banków
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Przedsiębiorstwo
(39)
Zarządzanie
(36)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(32)
Przywództwo
(16)
Innowacje
(13)
Zarządzanie strategiczne
(12)
Menedżerowie
(11)
Kultura organizacyjna
(10)
Marketing
(10)
Zaangażowanie pracowników
(10)
Finanse przedsiębiorstwa
(9)
Zachowanie organizacyjne
(9)
Komunikacja marketingowa
(8)
Logistyka
(8)
Konkurencyjność
(7)
Motywacja pracy
(7)
Praca zespołowa
(7)
Przedsiębiorstwa
(7)
Rachunkowość zarządcza
(7)
Szczupłe zarządzanie
(7)
Zarządzanie zmianą
(7)
Controlling
(6)
Decyzje
(6)
Kapitał ludzki
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Logistyka gospodarcza
(6)
Organizacja
(6)
Organizacje
(6)
Programy komputerowe
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
Zarządzanie kryzysowe
(6)
Zarządzanie projektami
(6)
Zarządzanie relacjami z klientami
(6)
Zarządzanie różnorodnością
(6)
Analiza finansowa
(5)
Badania marketingowe
(5)
Coaching
(5)
Efektywność ekonomiczna
(5)
Ocena pracowników
(5)
Produkcja
(5)
Rachunkowość finansowa
(5)
Rekrutacja pracowników
(5)
Sprawozdawczość finansowa
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Wartościowanie pracy
(5)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(4)
Kompetencje przywódcze
(4)
Model biznesowy
(4)
Nowy produkt
(4)
Praca
(4)
Programowanie (informatyka)
(4)
Projektowanie
(4)
Strategia marketingowa
(4)
Łańcuch dostaw
(4)
Analiza danych
(3)
Dobre praktyki
(3)
Działalność gospodarcza
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Internet
(3)
Kompetencje menedżerskie
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Metodologia
(3)
Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF)
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Praca zdalna
(3)
Public relations
(3)
Rachunkowość
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Sztuczna inteligencja
(3)
Technologia informacyjna (IT)
(3)
Technologie cyfrowe
(3)
Usługi
(3)
Zachowania konsumentów
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie kompetencjami
(3)
Zarządzanie produktem
(3)
Zastosowanie i wykorzystanie
(3)
Analiza rynku
(2)
Automatyzacja procesów biznesowych
(2)
BHP
(2)
Badania ilościowe
(2)
Badania naukowe
(2)
Badania rynku
(2)
Big data
(2)
Blockchain
(2)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
E-konsumenci
(2)
Etyka
(2)
Finansowanie
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka elektroniczna
(2)
Temat: czas
2001-
(111)
1901-2000
(13)
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(67)
Europa
(3)
Czechy
(2)
Japonia
(2)
Niemcy
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Belgia
(1)
Białoruś
(1)
Brazylia
(1)
Dania
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Libia
(1)
Powiat olsztyński (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Sudan
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(63)
Opracowanie
(58)
Monografia
(53)
Poradnik
(50)
Materiały pomocnicze
(45)
Praca zbiorowa
(15)
Raport z badań
(14)
Case study (studium przypadku)
(11)
Poradniki
(7)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocniczne
(1)
Vademecum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(197)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(60)
Informatyka i technologie informacyjne
(24)
Transport i logistyka
(17)
Psychologia
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Matematyka
(3)
Nauka i badania
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Religia i duchowość
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
246 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Czym jest inżynieria oprogramowania Jak dobrze pracować w zepołach Dzielenie się wiedzą Inżynieria zapewniajaca równość Jak kierować zespołem Przywództwo przy dużej skali Wytyczne i reguły dotyczące stylu Inspekcja kodu Dokumentacja Testowanie - przegląd Testowanie jednostkowe Dublery w testch Testowanie na dużą skalę Wycofywanie Kontrola wersji i zarządzanie gałęziami Narzędzie Code Search Systemy do kompilacji Critique - narzędzie firmy Goohle do inspekcji kodu Analiza statyczna Zarządzanie zależnościami Zmiany na dużą skalę Integracja ciągła Wdrażanie ciągłe Model CaaS
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII F 103
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154672 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla studentów, pracowników naukowych, menedżerów i przedsiębiorców.
Pojęcie i klasyfikacja produktów oraz ich miejsce w strategii firmy - Jerzy Koszałka 15 1.2. Rynek jako miejsce oferowania i wymiany produktów 16 1.3. Pojęcie produktu 23 1.4. Marketingowa struktura produktu 29 1.5. Rodzaje i klasyfikacja produktów 32 1.6. Miejsce produktów w strategii firmy 38 Strategie rozwoju nowego produktu - Ireneusz P. Rutkowski 49 2.2. Formułowanie strategii rozwoju nowego produktu - nowe podejście 51 2.3. Wybór wariantu strategii rozwoju nowego produktu 58 2.4. Typy strategii rozwoju nowego produktu 62 2.5. Nowe wyzwania i trendy w obszarze strategii nowego produktu 67 Wdrażanie innowacji przełomowych w oparciu o wykrywanie przelotnych szans rynkowych - Anna M. Lis 71 3.2. Innowacje przełomowe a poziomy strategii 72 3.3. Sposoby konkurowania na rynku 75 3.4. Podstawowe założenia koncepcji innowacji przełomowych 78 3.5. Identyfikacja szans na innowację 81 3.5.1. Identyfikacja przeszkód ograniczających konsumpcję 83 3.5.2. Identyfikacja przypadków nadmiernej obsługi 86 3.5.3. Identyfikacja zadań potencjalnych klientów 87 Planowanie rozwoju technologii - Aleksander Buczacki 95 4.2. Proces planowania rozwoju technologii 96 4.2.1. Perspektywa technologii 96 4.2.2. Perspektywa przedsiębiorstwa 98 4.3. Roadmapping technologiczny - narzędzie stosowane w procesie planowania rozwoju technologicznego 101 4.4. Przykład zastosowania roadmappigu technologicznego 108 4.4.1. Kontekst technologiczno-rynkowy przedsięwzięcia 108 4.4.2. Opis zastosowania roadmappingu technologicznego 110 Projektowanie techniczne technologii wytwarzania produktu - Jan Duda 115 5.2. Formalny opis procesu technologicznego montażu 116 5.3. Formalny opis projektowania procesu technologicznego montażu 117 5.3.1. Opracowanie struktury montażowej produktu 118 5.3.2. Generowanie dopuszczalnych sekwencji montażowych 120 5.3.3. Opracowanie graficznego planu montażu dla wybranej sekwencji montażowej 120 5.3.4. Określenia zadań montażowych i następstwa ich realizacji 122 5.3.5. Opracowanie struktury procesu technologicznego montażu 123 5.4. Przykład projektowania procesu technologicznego montażu 123 5.5. Formalny opis procesu technologicznego obróbki 130 5.6. Formalny opis projektowania procesu technologicznego obróbki 131 5.6.1. Dobór i projektowanie półfabrykatu 132 5.6.2. Opracowanie struktury procesu obróbki 133 5.6.3. Opracowanie planu obróbki 134 5.7. Przykład projektowania procesu technologicznego obróbki 135 Integracja projektowania konstrukcyjnego, technologicznego i wytwórczego - Jan Duda 141 6.2. Metody i systemy stosowane w realizacji faz rozwojowych wyrobu 142 6.2.1. Fazy przygotowania produkcji 143 6.2.2. Fazy produkcji i użytkowania 146 6.4. Kierunki rozwoju systemów komputerowego wspomagania stosowanych w rozwoju wyrobów 147 6.4.1. Rozwój systemów CAD/CAM 147 6.4.2. Integracyjna rola systemów DFx 148 6.4.3. Rozwój systemów bazujących na wiedzy 149 6.5. Integracja projektowania procesu i systemu wytwarzania w środowisku PLM 151 6.5.1. Integracja funkcjonalna 151 6.5.2. Integracja informacyjna 154 6.5.2. Integracja kompleksowa 157 6.6. Przykład zintegrowanego projektowania procesu i systemu wytwarzania w środowisku PLM 158 Koncepcje, metody, techniki i narzędzia zarządzania jakością w projektowaniu i rozwoju nowych produktów - Grzegorz Zieliński 165 7.2. Kluczowe obszary projektowania nowych produktów 166 7.2.1. Faza identyfikacji potrzeb klienta 167 7.2.2. Faza poszukiwania i selekcji pomysłów 168 7.2.3. Faza projektowania 170 7.2.4. Faza testów 171 7.2.5. Faza wprowadzenia produktu na rynek 172 Model bezpieczeństwa produktów w Unii Europejskiej - Ewa Romanowska 177 8.2. Ewolucja procesu harmonizacji technicznej 179 8.3. Bezpieczeństwo produktów w obrębie ramowych i szczególnych regulacji prawa Unii Europejskiej 183 8.3.1. Ogólne bezpieczeństwo wyrobów 184 8.3.2. Odpowiedzialność za wyrób wadliwy 185 8.4. Dyrektywy nowego podejścia do harmonizacji technicznej oraz normy zharmonizowane 186 8.5. System oceny zgodności w Unii Europejskiej 188 8.6. Oznakowanie CE - europejska deklaracja bezpieczeństwa produktu 194 Wdrażanie nowego produktu z wykorzystaniem metodyki Early Product Management - Artur Maciaszczyk, Piotr Idźkowiak 201 9.2. Zastosowanie podejścia Early Product Management w projektach wdrożeniowych 202 9.2.1. Przegląd literatury w zakresie Early Product Management 202 9.2.2. Główne problemy i wyzwania we wdrażaniu nowych produktów 204 9.2.3. Pionowe uruchomienie - minimalizacja kosztów i czasu wdrożenia 205 9.2.4. Early Product Management jako element zintegrowanego programu poprawy WCOM™ 206 9.3. Zastosowanie systemu Design Review (DR System) w zarządzaniu projektem wdrożeniowym 207 9.3.1. Określenie odpowiedzialności w zarządzaniu projektem EPM 208 9.3.2. Dopasowanie etapów i narzędzi projektowych 209 9.3.3. Walidacja faz i ocena ryzyka w projekcie 211 9.3.4. Nauka na podstawie wcześniejszych doświadczeń 212 9.4. Efekty poprawy działań inwestycyjnych przy zastosowaniu podejścia Early Product Management 213 Komunikacja marketingowa, jako istotny instrument kreujący wizerunek nowego produktu - Magdalena Brzozowska-Woś 217 10.2. Zdefiniowanie procesu komunikacji marketingowej 218 10.3. Funkcje komunikacji marketingowej 220 10.4. Strategie komunikacji marketingowej 221 10.5. Kanały komunikacji oraz metody ustalania budżetu 224 10.6. Instrumenty komunikacji marketingowej 225 10.6.1. Reklama 225 10.6.2. Merchandising, promocja sprzedaży oraz sprzedaż osobista 229 10.6.3. Public relations i sponsoring 231 10.6.4. Marketing bezpośredni 233 10.6.5. Marketing szeptany 235 10.7. Ocena rezultatów działań komunikacji marketingowej 236 Marka a postrzeganie nowych produktów - Magdalena Brzozowska-Woś 241 11.2. Definicja i funkcje marki 242 11.3. Strategie kreowania marki 244 11.4. Tożsamość marki oraz kształtowanie jej wizerunku 249 Cena i dystrybucja, jako instrumenty kreujące wizerunek nowego produktu - Magdalena Brzozowska-Woś 255 12.2. Polityka ustalania ceny 256 12.3. Metody badania wrażliwości cenowej 258 12.4. Popyt i koszty 259 12.5. Metody ustalania cen 261 12.6. Pojęcia dystrybucji i kanałów marketingowych 262 12.7. Klasyfikacja kanałów marketingowych i podmiotów w nich występujących 265 12.8. Strategie dystrybucji 269
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154441 N, 154442 N (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 439.
Dla menedżerów, dyrektorów HR, pracowników firm konsultingowych, studentów, pracowników naukowych.
Stan wiedzy w dziedzinie SZZL Koncepcja ,,twardego" i,,miękiego'' HRM Model Michigan Model Warwick i model Harvarda Koncepcja f. Storeya D. Guesta R.S. Schulera i S.E. Jackson SZZL na przełomie xx i xxl,,dobrych praktyk O. Lundy'ego i A. Cowlinga Koncepcje polskie Koncepcja A. Sajkiewicz A. Pocztowskiego A. Lipki D. Ulricha Koncepcje M. Armstronga Koncepcje duńska i hiszpańska Dyera i R. Shafera Podsumowanie koncepcji według N. Gouldinga Związki między ZZL i Strategicznym zzL Zarządzanie przedsiębiorstwem Przedsiębiorstwo w strukturze społeczno-gospodarczej Systemowe ujęcie przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo jako system działającyIstota przedsiębiorstwa Kluczowe cele przedsiębiorstwa Procesowe ujęcie działalności przedsiębiorstwa Istotne przesłanki prowadzenia przedsiębiorstwa System zarządzania przedsiębiorstwem Istota zarządzania Budowa systemu zarządzania System zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem Istota zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem Wybrane elementy doktryny strategicznej Postawa strategiczna Zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie Rola czynnika ludzkiego Procesy kształtowania zasobów ludzkich System strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi (szzL) Układ logiczny systemu szzL Orientacja strategiczna w stosunku do ZL Zakres prowadzenia SZZL Doktryna strategicznego zarządzania zasobami Iudzkimi Podstawy diagnostyczne SZZL Zasady diagnozowania.. Fundamenty diagnozowania potencjału strategicznego Swoistość i trudności diagnozowania Metody i techniki diagnozowania Diagnozowanie zL Diagnozowanie systemu zarządzania zL Modelowanie wzorcujące i urzeczywistnianie jego rezultatów Modelowanie wzorcujące ZL i szzL Modelowanie i modele wzorce Podejścia do akcji strategicznej Przesłanki modelowania wzorcującego Formułowanie modelu wzorca Generowanie alternatyw strategicznych Wybór strategiczny -Struktura i własności modelu wzorcowego strategii System planu strategicznego Struktura planu Normatywne wzorce strategii ZZL Wybrane wzorce strategii normatywnych Model T. Stalewskiego Brunsteina i C. Fishera Model T. Lisrwana Zgodność strukturalna strategii Podejścia do wzorcowania i wzorców na niższych poziomach strategii zZL Urzeczywistnianie modelu wzorcowego strategii Podstawy ksztaltowania substrategii SZZL Strukturyzacja podsystemów szzL Układ strategicznych procesów kształtowania ZL Wielowarstwowa struktura podsystemów \ZZL Strukturyzacja SZZL według wybranych punktów odniesienia Wybrane odniesienia SZZL do podmiotowości i konstruowania substrategii aktywności podstawowej Wybrane odniesienia SZZL do podmiotowości Wybrane odniesienia do konstruowania substrategii aktywności podstawowej Urzeczywistnianie strategii Podstawy urzeczywistniania strategii ZZL Controlling strategiczny i strategiczne uczenie się Controlling strategiczny Strategiczne uczenie się w SZZL Podstawy uczenia się System Wczesnego Reagowania (SWR) Wywiad gospodarczy Analiza dyskryminacji Kształtowanie prawdopodobieństwa zdarzeń w SZZL Podstawy zarządzania prawdopodobieństwem strategicznym Zarządzanie zmianami w SZZL Ryzyko w implementacji planu SZZL i zasady jego redukcji Sprawność szzL Struktura dążeń sprawnościowych sD Walory i wytyczne sprawności w odniesieniu do załogi Walory i wyłączne sprawności ZL i SZZL Pozabiznesowe wartości ZL ZZLiSZZL Prawo, etyka i kultura a SZZL w systemie dążeń strategicznych Substrategia gospodarowania w SZZL Podstawy substrategii gospodarowania Zasady i zakres gospodarowania Możliwość substrategii wynagradzania.
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 5
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5801 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 293-308.
Dla menedżerów logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw dużych korporacji międzynarodowych, przedstawicieli władz lokalnych, którzy dążą do pozyskiwania japońskich inwestorów, a także wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych i technicznych specjalizujących się w logistyce oraz międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
Zarządzanie łańcuchami dostaw w warunkach globalizacji 1.1. Łańcuch dostaw w ujęciu procesowym i podmiotowym 1.2. Uwarunkowania rozwoju łańcuchów dostaw 1.3. Kierunki ewolucji międzynarodowych łańcuchów dostaw 1.3.1. Zrównoważone, społecznie odpowiedzialne i zielone łańcuchy dostaw 1.3.2. Orientacja na wzrost wartości i jakość obsługi klientów 1.3.3. Znaczenie technologii teleinformatycznych 2. Koopetycja przedsiębiorstw w zarządzaniu globalnymi łańcuchami dostaw 2.1. Podstawowe decyzje i doskonalenie procesów w zarządzaniu międzynarodowymi łańcuchami dostaw 2.2. Współdziałanie i konkurencja firm japońskich w ramach struktur Keiretsu i innych organizacji gospodarczych 2.3. Społeczna odpowiedzialność globalnych łańcuchów dostaw 2.3.1. Społecznie odpowiedzialny łańcuch dostaw 2.3.2. Przegląd badań na temat społecznie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw w Polsce, Wielkiej Brytanii i Japonii 3. Zewnętrzne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania japońskich łańcuchów dostaw w Europie 3.1. Japońskie inwestycje zagraniczne w Europie 3.2. Stagnacja gospodarcza a zmiany w zarządzaniu i lokalizacji japońskich przedsiębiorstw 3.3. Uwarunkowania kulturowe w zarządzaniu japońskimi łańcuchami dostaw w Polsce i Wielkiej Brytanii 3.3.1. Kultura narodowa jako zmienna zewnętrzna efektywności przedsiębiorstw 3.3.2. Wymiary kultur narodowych z perspektywy łańcuchów dostaw 3.3.3. Strategie łańcuchów dostaw a wymiary kultur narodowych 3.3.4. Analiza wymiarów kultur narodowych Polski, Japonii i Wielkiej Brytanii 3.4. Analiza porównawcza kapitału społecznego w badanych krajach 3.4.1. Kapitał społeczny jako uwarunkowanie funkcjonowania łańcuchów dostaw 3.4.2. Składowe kapitału społecznego 3.4.3. Pomiar kapitału społecznego 3.4.4. Poziom zaufania jako składowej kapitału społecznego w Polsce, Japonii i Wielkiej Brytanii 3.4.5. Kapitał społeczny Polski jako uwarunkowanie zewnętrzne funkcjonowania japońskich łańcuchów dostaw 3.4.6. Wyniki badań japońskich łańcuchów dostaw w Polsce dotyczące kapitału społecznego 3.5. Infrastrukturalne uwarunkowania zarządzania łańcuchami dostaw w Polsce, Wielkiej Brytanii i Japonii 3.5.1. Infrastrukturalne uwarunkowania związane z transportem, magazynowaniem i intermodalnością 3.5.2. Rozwój infrastruktury logistycznej w kontekście uwarunkowań polityczno-prawnych 3.6. Współpraca japońskich inwestorów z samorządami lokalnymi w Polsce 3.6.1. Istota i obszary współpracy samorządu lokalnego z zagranicznymi inwestorami 3.6.2. Wyniki badań przeprowadzonych na Dolnym Śląsku 4. Planowanie, organizowanie i kontrola w zarządzaniu japońskimi łańcuchami dostaw w Europie 4.1. Europejska struktura podmiotowo-organizacyjna łańcuchów dostaw wybranych grup Keiretsu 4.1.1. Japońskie łańcuchy dostaw w sektorze motoryzacyjnym 4.1.2. Rozwój i dezinwestycje w japońskich łańcuchach dostaw w sektorze elektrotechnicznym 4.1.3. Udział firmy logistycznej w kształtowaniu i funkcjonowaniu japońskich łańcuchów dostaw 4.2. Doskonalenie struktur i procesów w łańcuchach dostaw - studia przypadków firm japońskich 4.2.1. Zespoły projektowe w doskonaleniu japońskich łańcuchów dostaw 4.2.2. Kaizen jako koncepcja doskonalenia procesów 4.2.3. Rozwój nowych produktów 4.2.4. Narzędzia teleinformatyczne w japońskich łańcuchach dostaw 4.3. Dobre praktyki w japońskich łańcuchach dostaw automotive w Europie - przypadek Bridgestone Europe 5. Metody, narzędzia i dobre praktyki zarządzania logistycznego w japońskich łańcuchach dostaw - wyniki badań empirycznych 5.1. Transport i magazynowanie 5.2. Zakupy i zarządzanie zapasami 5.3. Just-in-time w logistyce produkcji 5.4. Logistyczna obsługa klientów 5.4.1. Istota i znaczenie logistycznej obsługi klienta 5.4.2. Strategia logistycznej obsługi klienta 5.4.3. Obsługa klienta w łańcuchu dostaw 5.4.4. Wyniki badań dotyczące logistycznej obsługi klienta 5.5. Ekologistyka 5.5.1. Istota i cele ekologistyki 5.5.2. Racjonalna gospodarka pozostałościami 5.5.3. Ekologistyka w zarządzaniu łańcuchem dostaw 5.5.4. Ekologistyka w modelu SCOR 5.5.5. Wyniki badań w zakresie ekologistyki 6. Bariery i stymulatory rozwoju japońskich łańcuchów dostaw w Europie 6.1. Przyszłość japońskich FDI w Europie i scenariusze rozwoju ich łańcuchów dostaw 6.1.1. Zakres badania 6.1.2. Dane statystyczne 6.1.3. Etapy badań oraz wykorzystane narzędzia analizy 6.1.4. Wyniki badań i analiz 6.1.5. Wpływ czynników społecznych na rozwój japońskich łańcuchów dostaw w Europie 6.2. Warunki dyfuzji japońskich praktyk w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw w Europie 6.2.1. Pożądane kierunki rozwoju kapitału ludzkiego 6.2.2. Obniżenie kosztów transakcyjnych przez wzrost poziomu zaufania
Sygnatura czytelni BWZ: VIII F 26
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5871 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Controlling strategiczny / Tomasz Wnuk-Pel. - [Warszawa] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media, copyright 2023. - 346 stron : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 337-338 i przy rozdziałach.
Rozdział 1. Istota strategicznej rachunkowości zarządczej Rozdział 2. Zarządzanie na podstawie działań 2.3.1. FernitureCo-producent mebli skrzyniowych 2.3.2. SonkyoCo - producent telefonów komórkowych 2.3.3. EConsult - firma tworząca i pozycjonująca strony internetowe 2.3.4. TorchCo - producent latarek - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 2.3.5. TechParts - producent wyrobów elektronicznych - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 3. Budżetowanie według dziatań i rachunek kosztów działań sterowany czasem 3.3.1. FamilyMarket - sieć sklepów spożywczych 3.3.2. InSafe - firma ubezpieczeniowa 3.3.3. TeethClinic - firma oferująca usługi medyczne 3.3.4. InsurCo - firma ubezpieczeniowa 3.3.5. PharmTrade - firma handlowa - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 3.3.6. TaxFin - firma doradztwa finansowego i podatkowego - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 3.3.7. GreenFood - firma handlowa - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 4. Zarządzanie kosztami jakości 4.3.1. ParcelService - firma zajmująca się dostarczaniem przesyłek 4.3.2. CppTraining - firma szkoleniowa 4.3.3. HouseholdAppliances - producent sprzętu gospodarstwa domowego 4.3.4. MeterCo - producent urządzeń pomiarowych 4.3.5. SalesTraining - firma szkoleniowa - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 4.3.6. LogisticServices - firma logistyczna - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 5. Zarządzanie kosztami środowiska 5.3.1. PaintCo-firma zajmująca się farbowaniem tkanin 5.3.2. EcoParts - producent wyrobów z tworzyw sztucznych 5.3.3. FosforyCo - producent nawozów - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 5.3.4. UniFarm - firma z branży chemicznej - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 6. Zarządzanie kosztami w łańcuchu wartości 6.3.1. QualityApple - producent soku jabłkowego 6.3.2. SugarPol - producent cukru 6.3.3. ElectroPro - producent urządzeń elektrycznych 6.3.4. QualityVine - producent win - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 6.3.5. NationalOil - firma z branży paliwowej - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 7. Decyzje w warunkach ryzyka 7.3.1. ItalFashion-firma z branży odzieżowej 7.3.2. PersonalAdvisors - sieć biur doradztwa personalnego i podatkowego 7.3.3. GoPoland - firma handlująca gadżetami piłkarskimi - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 7.3.4. FoodCourt - sieć delikatesów - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 8. Rachunek redukcji kosztów i rachunek kosztów docelowych 8.3.1. TrailerCorp-producent przyczep 8.3.2. EduSpecialists - firma szkoleniowa 8.3.3. LancetCo - producent narzędzi medycznych - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 8.3.4. YourCamera - producent aparatów fotograficznych - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 9. Pomiar dokonań za pomocą mierników finansowych 9.3.1. Famirylcecream - producent lodów 9.3.2. GreenFarm - gospodarstwo rolne 9.3.3. PhoneOp - operator telefonii komórkowej 9.3.4. BlueProperty - firma zarządzająca nieruchomościami 9.3.5. MarketAgents - agencja reklamowa 9.3.6. HealthCo - sieć hurtowni medycznych - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 9.3.7. FinConsuIt - firma świadcząca usługi dla biznesu - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 10. Zrównoważona karta wyników 10.3.1. NewHospital-szpital 10.3.2. QuickMeal - operator barów szybkiej obsługi 10.3.3. BusinessTrain - firma szkoleniowa - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 10.3.4. SilkCarpet - producent dywanów - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 11. Ocena opłacalności inwestycji 11.3.1. CarPark- operator stref płatnego parkowania 11.3.2. NaturMarket - sieć sklepów z kosmetykami 11.3.3. StationeryDepot - firma oferująca usługi poligraficzne 11.3.4. MacTrans-firma przewozowa 11.3.5. FoodPack - producent opakowań - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 11.3.6. FabricCo - producent tkanin - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 12. Szacowanie przepływów pieniężnych i ryzyka inwestycji 12.3.1. MegaLogistic - firma logistyczna 12.3.2. SunResort - sieć hoteli 12.3.3. DrugStore - firma handlująca artykułami drogeryjnymi 12.3.4. FreshCoffee - sieć kawiarni - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 12.3.5. LogiTech - firma logistyczna - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania Rozdział 13. Szczupła rachunkowość zarządcza 13.3.1. WoodFurniture - producent mebli 13.3.2. FurnaceCo - producent wyrobów dla przemysłu motoryzacyjnego 13.3.3. MasterFrame - producent metalowych ramek do zdjęć - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania 13.3.4. ProChair - producent krzeseł biurowych - studium przypadku do samodzielnego rozwiązania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153709 N, 153708 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zarządzanie kapitałem ludzkim i strategia zrównoważonego rozwoju Teoria i praktyka zrównoważonego rozwoju – Agata Lulewicz-Sas, Michał Zubek Zrównoważone zarządzanie kapitałem ludzkim i zielone ZKL – założenia koncepcji i stosowane w firmach praktyki – Rafał Łabędzki Zachowania pracowników wspierające zrównoważony rozwój w organizacji – Anna Biłyk Zdrowie pracowników w zrównoważonym zarządzaniu kapitałem ludzkim – Tomasz Rostkowski Charakterystyka wybranych praktyk zrównoważonego ZKL w organizacjach Well-being w organizacjach – dobre praktyki biznesowe – Dariusz Danilewicz, Tomasz Rostkowski Znaczenie równowagi między pracą a życiem osobistym i aktywnością pozazawodową w zrównoważonym rozwoju kapitału ludzkiego – Katarzyna Mikołajczyk Zarządzanie karierami i rozwojem w perspektywie zrównoważonego rozwoju – Marzena Fryczyńska Systemy wynagrodzeń w zrównoważonym zarządzaniu kapitałem ludzkim – Hanna Kinowska W poszukiwaniu efektów zrównoważonego ZKL – związki z postawami i zachowaniami w miejscu pracy Zrównoważone ZKL a zaangażowanie w pracę – Hanna Kinowska Zrównoważone ZKL a satysfakcja z pracy – Małgorzata Pawlak Zrównoważone ZKL a konflikt między rolami w pracy i życiu osobistym – Katarzyna Mikołajczyk Zrównoważone ZKL a dobrostan w pracy – Dariusz Danilewicz Zrównoważone ZKL a identyfikacja z organizacją – Agnieszka Wojtczuk-Turek Zrównoważone ZKL a postrzegana zatrudnialność – Marzena Fryczyńska Efekty zrównoważonego ZKL w świetle wyników metaanalizy i własnych badań empirycznych – Agnieszka Wojtczuk-Turek Metodyka badania, charakterystyka próby badawczej i narzędzia pomiaru
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 181
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 152300, 152299 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dla programistów i menedżerów pracujących według zasad DevOps.
Ciągłe dostarczanie co i jak Wprowadzenie czym jest ciągłe dostarczanie? Dlaczego udostępnianie oprogramowania jest tak skomplikowane? Ciągła integracja daje nadzieję Powolne i ryzykowne procesy Szybka praca jest możliwa Wartość ciągłego dostarczania Regularność Możliwość śledzenia i sprawdzalność zmian Regresja Korzyści płynące z ciągłego dostarczania Ciągłe dostarczanie w celu przyspieszenia udostępniania Przykład Implementowanie funkcji i udostępnianie jej w środowisku produkcyjnym Przejście do następnej funkcji Ciągłe dostarczanie zapewnia przewagę konkurencyjną Scenariusz bez ciągłego dostarczania Ciągłe dostarczanie i Lean Startup Wpływ na proces rozwoju produktu Minimalizowanie ryzyka za pomocą ciągłego dostarczania Szybsze informacje zwrotne i podejście Lean Procesy generowania i struktura potoku ciągłego dostarczania Zapewnianie infrastruktury Automatyzowanie infrastruktury przykład Skrypty instalacyjne Problemy związane ze standardowymi skryptami instalacyjnymi Chef Chef a Puppet Inne możliwości Podstawy techniczne Podstawowe pojęcia związane z Chefem Chef, księgi receptur i receptury Role Chef Solo Chef Solo wnioski Knife i Chef Server Chef Server wnioski Vagrant Przykład zastosowania Chefa i Vagranta Vagrant wnioski Docker Rozwiązanie oparte na Dockerze Kontenery Dockera a wirtualizacja Cel używania Dockera Komunikacja między kontenerami Dockera Tworzenie kontenerów Dockera Pliki Dockerfile Tworzenie i uruchamianie obrazów Dockera Uruchamianie przykładowej aplikacji za pomocą Dockera Dodatkowe polecenia Dockera Docker i Vagrant Vagrant jako mechanizm dodawania oprogramowania Docker Machine Tworzenie złożonych konfiguracji za pomocą Dockera Docker Registry Docker w klastrze Docker Compose Niemodyfikowalny serwer Wady idempotencji Serwer niemodyfikowalny i Docker Infrastruktura jako kod Testowanie infrastruktury w postaci kodu Serverspec Test Kitchen ChefSpec Platforma jako usługa Obsługa danych i baz Zarządzanie schematami Dane testowe i główne Potok ciągłego dostarczania Automatyzacja procesu budowania i ciągła integracja Automatyzacja procesu budowania przykład Automatyzowanie procesu budowania i narzędzia do budowania Narzędzia do budowania w świecie Javy Ant Maven Kontrola wersji i snapshoty Udostępnianie z użyciem Mavena Gradle Gradle Wrapper Dodatkowe narzędzia do budowania Wybór odpowiedniego narzędzia Testy jednostkowe Pisanie dobrych testów jednostkowych Programowanie sterowane testami Ruchy Clean Code i Software Craftsmanship Ciągła integracja Jenkins Rozszerzanie Jenkinsa za pomocą wtyczek Wtyczka SCM Sync Configuration Wtyczka Environment Injector Wtyczka Job Configuration History Wtyczka Clone Workspace SCM Wtyczka Build Pipeline Wtyczka Amazon EC2 Wtyczka Job DSL Tworzenie własnych wtyczek Infrastruktura do ciągłej integracji Pomiar jakości kodu SonarQube Integrowanie z potokiem Zarządzanie artefaktami Integracja z procesem budowania Zaawansowane funkcje repozytoriów Testy akceptacyjne Testy akceptacyjne przykład Piramida testów Czym są testy akceptacyjne? Zautomatyzowane testy akceptacyjne Więcej niż wzrost wydajności Testy ręczne A co z klientem? Testy akceptacyjne a testy jednostkowe Środowiska testowe Testy akceptacyjne oparte na interfejsie GUI Problemy z testami z użyciem interfejsu GUI Stosowanie abstrakcji Automatyzacja z użyciem narzędzia Selenium Interfejs API WebDriver Testy bez użycia przeglądarki HtmlUnit Interfejs API WebDriver dla Selenium Środowisko IDE dla Selenium Problemy ze zautomatyzowanymi testami interfejsu GUI Wykonywanie testów z użyciem interfejsu GUI Eksportowanie testów jako kodu Ręczne modyfikowanie przypadków testowych Dane testowe Obiekty reprezentujące strony Inne narzędzia do przeprowadzania testów z użyciem interfejsu GUI PhantomJS Windmill Tekstowe testy akceptacyjne Podejście BDD Różne adaptery Inne platformy Strategie przeprowadzania testów akceptacyjnych Właściwe narzędzie Błyskawiczne informacje zwrotne Pokrycie testami Testy wydajności Testy wydajności przykład Testy wydajności jak je przeprowadzać? Cele testów wydajności Środowiska i ilość danych Testy szybkości tylko po zakończeniu implementowania kodu? Testy wydajności = zarządzanie ryzykiem Symulowanie działań użytkowników Dokumentowanie wymogów związanych z szybkością Sprzęt potrzebny w testach wydajności Chmura i wirtualizacja Minimalizowanie ryzyka dzięki ciągłemu testowaniu Testy wydajności sensowne czy nie? Implementowanie testów wydajności Testy wydajności z użyciem narzędzia Gatling Wersja demonstracyjna a praktyka Narzędzia używane zamiast Gatlinga Grinder Apache JMeter Tsung Rozwiązania komercyjne Testy eksploracyjne Testy eksploracyjne przykład Po co stosować testy eksploracyjne? Czasem testy ręczne i tak są lepsze Testy z udziałem klientów Testy ręczne wymagań niefunkcjonalnych Jak zabrać się za testy eksploracyjne? Zadanie określa testy Zautomatyzowane środowisko Przypadki pokazowe jako punkt wyjścia Przykład aplikacja z obszaru handlu elektronicznego Testy wersji beta Testy oparte na sesji Wdrażanie udostępnianie w środowisku produkcyjnym Wdrażanie przykład Udostępnianie i wycofywanie Korzyści Wady Zastępowanie nową wersją Korzyści Wady Wdrażanie w modelu niebieskie-zielone Korzyści Wady Udostępnianie kanarkowe Korzyści Wady Ciągłe wdrażanie Korzyści Wady Wirtualizacja Hosty fizyczne Poza aplikacje sieciowe Eksploatacja Eksploatacja przykład Trudności z eksploatacją oprogramowania Pliki dziennika Co należy rejestrować? Narzędzia do przetwarzania plików dziennika Elasticsearch, Logstash i Kibana Rejestrowanie danych w przykładowej aplikacji Analizowanie dzienników przykładowej aplikacji Analizowanie danych za pomocą Kibany ELK skalowalność Inne technologie obsługi dzienników Zaawansowane techniki rejestrowania dzienników Anonimizacja Szybkość działania Czas Operacyjna baza danych Monitorowanie Pomiary z użyciem narzędzia Graphite Pomiary w przykładowej aplikacji Struktura przykładu Inne rozwiązania z obszaru monitorowania Inne wyzwania związane z eksploatacją aplikacji Skrypty Aplikacje w centrum danych klienta Zarządzanie, kwestie organizacyjne i architektura w obszarze ciągłego dostarczania Wprowadzanie ciągłego dostarczania w organizacji Ciągłe dostarczanie od początku projektu Odwzorowywanie strumienia wartości Odwzorowywanie strumienia wartości pozwala opisać sekwencję zdarzeń Optymalizacje Dodatkowe sposoby optymalizacji Inwestycje wysokiej jakości Koszty Korzyści Nie dodawaj kodu, gdy proces budowania kończy się niepowodzeniem! Zatrzymywanie taśmy Pięć pytań dlaczego DevOps Ciągłe dostarczanie i DevOps Czym jest model DevOps? Problemy Perspektywa klienta Pionierska firma Amazon DevOps Ciągłe dostarczanie i DevOps DevOps więcej niż ciągłe dostarczanie Pełna odpowiedzialność i samoorganizowanie się Decyzje z obszaru technologii Mniej scentralizowanej kontroli Pluralizm w obszarze technologii Wymiana między zespołami Architektura Ciągłe dostarczanie bez modelu DevOps? Końcowa część potoku ciągłego dostarczania Ciągłe dostarczanie, DevOps i architektura oprogramowania Architektura oprogramowania Po co tworzyć architekturę oprogramowania? Optymalizowanie architektury pod kątem ciągłego dostarczania Mniejsze jednostki wdrażania Interfejsy Prawo Postela lub zasada odporności Projektowanie pod kątem niepowodzeń Stan Bazy danych Zapewnianie stabilności baz danych Baza danych = komponent Widoki i procedury składowane Baza danych dla komponentu Bazy typu NoSQL Mikrousługi Mikrousługi i ciągłe dostarczanie Wprowadzanie ciągłego dostarczania z użyciem mikrousług Mikrousługi wymagają ciągłego dostarczania Struktura organizacyjna Radzenie sobie z nowymi funkcjami Odgałęzienia kodu funkcji Przełączniki funkcji Korzyści Przykłady zastosowań przełączników funkcji Wady Wnioski - jakie korzyści wynikają z ciągłego dostarczania?
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 71
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145288 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 201-210.
Dla właścicieli małych i średnich firm, menedżerów i pracowników działów kadr, a także studentów i pracowników naukowych.
Rozdział 1. Monitorowanie jako obszar badań w zarządzaniu Rozdział 2. Cele i rodzaje monitorowania Rozdział 3. Powody monitorowania pracy i jego rodzaje na przykładzie problemu gapowicza i jego współczesna wersja w pracy w postaci serfowania po sieci Rozdział 4. Tradycyjne i współczesne monitorowanie pracy, czyli o monitoringu elektronicznym Rozdział 5. Sposoby wdrażania monitorowania pracy w różnych kontekstach
Sygnatura czytelni BMW: VI E 289 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150562 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150561 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym / Grażyna Paulina Wójcik. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 255 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz norm na stronach 231-249.
Dla studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw oraz pełnomocników systemu zarządzania jakością.
Jakość jako element kreowania wartości w organizacji Proces kreowania wartości a działania nietworzące wartości w organizacji Wpływ zarządzania jakością i marketingu na kształtowanie wartości Modele kosztów jakości opartych na wartości Zarządzanie kosztami jakości Koncepcje i metody zarządzania kosztami jakości Podstawowe elementy zarządzania kosztami jakości Zasady zarządzania kosztami jakości Metody zarządzania kosztami jakości Tradycyjne metody zarządzania kosztami jakości Pozostałe metody zarządzania kosztami jakości Kierunki rozwoju zarządzania kosztami jakości Ekonomiczno-zarządcze aspekty kosztów jakości Jakość w aspekcie ekonomicznym Rachunek kosztów jakości Analiza kosztów jakości Metody badania i analizy kosztów jakości Tradycyjne metody zarządzania kosztami jakości Histogram Schemat blokowy Arkusz kontrolny Diagram Pareto-Lorenza Diagram Ishikawy Karty kontrolne Diagram korelacji Nowe metody zarządzania kosztami jakości Diagram relacji Diagram strzałkowy Diagram pokrewieństwa Diagram macierzowy Macierzowa analiza danych Diagram systematyki Diagram programowania procesu decyzyjnego (PDPC) Six Sigma strategiczną metodą zarządzania kosztami jakości Pozostałe metody zarządzania kosztami jakości Model zarządzania kosztami jakości Założenia modelu zarządzania kosztami jakości w organizacji Model zarządzania kosztami jakości w organizacji Praktyczne zastosowanie modelu zarządzania kosztami jakości
Sygnatura czytelni BMW: VI H 98 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152631 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 152069 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-203.
Klimat organizacyjny pochodną kultury organizacyjnej Klimat organizacyjny - próba egzemplifikacji pojęcia Typy klimatu organizacyjnego Klimat organizacyjny a kultura organizacyjna - w gąszczu wzajemnych zależności Różnorodność elementów klimatu organizacyjnego i ich charakterystyka Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury zagranicznej Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury polskiej Identyfikacja i analiza relacji występujących między elementami klimatu organizacyjnego Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom efektywności organizacyjnej Efektywność organizacyjna - wieloznaczność kategorii badawczej Elementy klimatu organizacyjnego wpływające na poziom efektywności organizacyjnej. Reduktory siły oddziaływania proefektywnościowych składników klimatu organizacyjnego Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom motywacji ludzi do pracy Zrozumieć istotę motywacji pracowniczej Motywacja a budowa poczucia szczęścia Motywowanie w świecie VUCA Menedżer kluczową postacią w procesie kreacji motywującego klimatu organizacyjnego
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 119 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VII C 101
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151638 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Employer branding po polsku / Urszula Zając-Pałdyna. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 229 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Onepress)
Bibliografia na stronach 221-229.
Rozdział 1. Słów kilka o employer brandingu 1.1. Kluczowe definicje i pojęcia związane z employer brandingiem 1.2. Modele EB Model Backhausa i Tikoo Model Martina 1.3. Interesariusze działań EB Rozdział 2. Od czego rozpocząć przygodę z EB? 2.1. Na czym stoimy? 2.1.1. Wizerunek naszej firmy jako pracodawcy 2.1.2. Candidate Experience 2.1.3. Employee Experience 2.2. Odkrywanie EVP 2.3. Transparentność wynagrodzeń 2.4. Strategia komunikacji 2.5. Mierzenie działań EB Rozdział 3. Kandydat w centrum uwagi 3.1. Ogłoszenie o pracy Opis firmy Nazwa stanowiska Wymagania Zakres obowiązków Oferta Klauzula 3.2. Strona Kariera Zbadaj potrzeby Pamiętaj o dostosowaniu treści do interesariuszy Informacje o firmie Dlaczego warto u nas pracować? Wartości Profity Firma od kuchni Aktualne oferty pracy Aplikacje spontaniczne Call To Action Proces rekrutacyjny Kontakt do osób rekrutujących Q&A Użyteczność zakładki Kariera 3.3. Targi pracy 3.4. Współpraca z uczelniami 3.5. Social media 3.6. Personal branding jako składowa EB 3.7. Akcja rekrutacja Rekrutacja w mediach społecznościowych NIE w rekrutacji System poleceń dla kandydatów Połączenie marki produktowej i marki pracodawcy Mówienie językiem grupy docelowej Komunikacja z kandydatami w internecie Speed Recruitment 3.8. Wideo w employer brandingu JYSK Polska PWC ATERIMA MED 3.9. Opinie w sieci 3.10. Agencja pracy/headhunter rola w budowaniu marki pracodawcy Rozdział 4. Osoba ubiegająca się o pracę 4.1. Doświadczenie na wagę złota 4.2. Odpowiadanie na ofertę pracy 4.3. Informacja zwrotna 4.4. Spotkanie 4.5. Komunikacja 4.6. Rola osób rekrutujących oraz hiring managerów 4.7. Ambasador za 0 zł Rozdział 5. Osoba, która przyjęła ofertę 5.1. Pre-boarding Pamiętaj o komunikacji Zadbaj o kwestie formalne Angażuj przyszłego pracownika Przygotuj sprzęt oraz dostęp Rozdział 6. Pracownik 6.1. On-boarding 6.2. Re-boarding 6.3. Employee experience Rozdział 7. Były pracownik 7.1. Rozstanie z pracownikiem 7.2. Off-boarding 7.3. Exit interview Rozdział 8. Kadra zarządzająca Rozdział 9. Klient
Sygnatura czytelni BMW: VI U 241 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VI C 94
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150188 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6262 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach i na stronach 545-560. Indeks.
Istota procesu zarządzania Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 1.1. Tożsamość nauk o zarządzaniu 1.2. Pojęcie i cechy procesu zarządzania 1.3. Funkcje i płaszczyzny zarządzania 1.5. Ćwiczenie w formie dyskusji: Kodeks dobrych zasad zarządzania 2. Organizacja i jej miejsce w otoczeniu Anna Adamik, Marek Matejun 2.1. Istota i cechy organizacji 2.2. Typy organizacji w teorii i praktyce gospodarczej 2.3. Otoczenie organizacji 2.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Analiza form organizacji 3. Ewolucja nauk o zarządzaniu Stefan Lachiewicz, Marek Matejun 3.1. Klasyczne teorie zarządzania 3.2. Podejścia integrujące dorobek klasyczny - kierunek systemowy i sytuacyjny 3.3. Wybrane współczesne koncepcje zarządzania 4. Role i kompetencje menedżerskie Stefan Lachiewicz, Anna Walecka 4.1. Cechy i formy pracy kierowników we współczesnych organizacjach 4.2. Role i zadania kierownicze 4.3. Kompetencje kadry kierowniczej 4.5. Ćwiczenie w formie gry i testu samooceny: Odgrywanie ról i ocena predyspozycji kierowniczych 5. Planowanie w organizacji Katarzyna Szymańska 5.1. Istota i funkcje planowania w organizacji 5.2. Etapy i zasady planowania 5.3. Rodzaje planów w organizacji 5.4. Pytania i polecenia 5.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Błędy w procesie planowania 6. Strategia przedsiębiorstwa Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 6.1. Pojęcie, poziomy i rodzaje strategii 6.2. Podstawy analizy strategicznej 6.3. Opracowywanie i realizacja strategii 6.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Analiza SWOT 7. Podejmowanie decyzji Anna Adamik, Michał Nowicki 7.1. Istota procesu decyzyjnego 7.2. Rodzaje decyzji 7.3. Techniki podejmowania decyzji 7.4. Pytania i polecenia 7.5. Ćwiczenie w formie mapy myśli: Podejmij właściwą decyzję 8. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 8.1. Pojęcie, elementy i funkcje struktury organizacyjnej 8.2. Zasady budowy i cechy struktur organizacyjnych 8.3. Czynniki strukturotwórcze 8.5. Ćwiczenie w formie projektu: Budowanie struktury organizacyjnej 9. Typy struktur organizacyjnych Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 9.1. Kryteria różnicowania struktur organizacyjnych 9.2. Klasyczne struktury organizacyjne 9.3. Podstawowe i nowoczesne struktury organizacyjne 9.5. Ćwiczenie w formie studium przypadku: Ocena struktury organizacyjnej firmy Morning Star Company 10. Podstawy motywowania pracowników Anna Walecka 10.1. Istota motywacji i motywowania pracowników 10.2. Teorie motywacji i motywowania 10.3. Proces motywowania pracowników i jego elementy 10.5. Ćwiczenie w formie testu samooceny: Ocena motywacji do osiągnięć 11. Metody i narzędzia motywowania personelu Anna Adamik, Michał Nowicki 11.1. Metody motywowania pracowników 11.2. Materialne narzędzia motywowania 11.3. Niematerialne narzędzia motywowania 11.5. Ćwiczenie w formie projektu: Projektowanie systemu kafeteryjnego 12. Przywództwo i style kierowania Stefan Lachiewicz, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska 12.1. Źródła władzy i zasady jej sprawowania 12.2. Przywództwo i cechy przywódców 12.3. Style kierowania i sytuacyjne modele przywództwa 12.4. Pytania i polecenia 12.5. Ćwiczenie w formie gry: Przywództwo i praca w zespole 13. Kontrola w organizacji Sylwia Flaszewska, Katarzyna Szymańska 13.1. Istota i funkcje kontroli w organizacji 13.2. Rodzaje i fazy kontroli 13.3. Efektywność i skuteczność kontroli 13.5. Ćwiczenie w formie posteru: Zasady i metody kontroli 14. Komunikacja w zarządzaniu Anna Walecka 14.1. Istota i modele procesu komunikowania się 14.2. Komunikacja werbalna i niewerbalna 14.3. Komunikacja wewnętrzna organizacji 14.5. Ćwiczenie w formie scenki: Percepcja i bariery w procesie komunikacji 15. Kulturowy kontekst zarządzania Katarzyna Szymańska 15.1. Pojęcie, składniki i funkcje kultury organizacyjnej 15.2. Rodzaje kultury organizacyjnej 15.3. Czynniki kształtujące kulturę organizacyjną 15.5. Ćwiczenie w formie dyskusji: Analiza kultury organizacyjnej różnych typów organizacji 16. Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu Anna Adamik, Michał Nowicki 16.1. Etyka w procesach zarządzania 16.2. Podstawy koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu 16.3. Narzędzia realizacji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 16.5. Ćwiczenie w formie dyskusji: Świadomość i rozpoznawalność kampanii z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu E 6145 (PWN)
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 394 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149397 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149254 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Od warsztatu do fabryki : usługi finansowo-księgowe / Piotr Ziarkowski. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 256 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 235-248.
Dla kadry menedżerskiej.
Wartość dla klienta Koncepcja wartości dla klienta Klasyczne modele pomiaru wartości dla klienta Model kosztowy wartości dla klienta Model cenowy wartości dla klienta Model ekonomiczny wartości dla klienta Model portfelowy wartości dla klienta Atrybutowe modele pomiaru wartości dla klienta Wartość dla klienta w naukach o zarządzaniu Wartość dla klienta w marketingu Wartość dla klienta w zarządzaniu strategicznym Wartość dla klienta w zarządzaniu operacyjnym Wartość dla klienta w rachunkowości zarządczej Outsourcing usług finansowo-księgowych Działalność finansowo-księgowa i przesłanki jej outsourcingu Dostawcy usług finansowo-księgowych Usługi finansowo-księgowe jako usługi profesjonalne Atrybuty profesji finansowo-księgowej Atrybuty oferty outsourcingu procesów finansowo-księgowych Analiza ofert usług finansowo-księgowych Atrybuty związane z usługami finansowo-księgowymi Atrybuty związane z kadrą i technologią Atrybuty związane z relacjami i marką Atrybuty związane z oddziaływaniem Wstępna koncepcja modelu wartości dla klienta usług finansowo-księgowych Atrybuty usług finansowo-księgowych w opiniach ekspertów Weryfikacja modelu wartości dla klienta usług finansowo-księgowych Znaczenie poszczególnych cech dla klientów małych i średnich biur rachunkowych Znaczenie poszczególnych cech dla klientów dużych międzynarodowych centrów usług BPO Porównanie atrybutów usług finansowo-księgowych biur rachunkowych i międzynarodowych centrów BPO
Sygnatura czytelni BWZ: X E 26
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6189 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 249-251.
Dla badaczy i decydentów zainteresowanych wykorzystaniem ICT w przedsiębiorstwach oraz jednostkach administracji publicznej.
Prolegomena do badań nad wykorzystaniem ICT w Polsce - Ewa Ziemba 9 1.1. ICT ogniwem społeczeństwa informacyjnego 9 1.2. Zakres problematyki ICT analizowany w opracowaniu 14 1.3. Cele i układ opracowania oraz wykorzystane podejście badawcze 16 Krytyczne czynniki sukcesu i poziom wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych - Ewa Ziemba, Monika Eisenbardt, Maria Jadamus-Hacura....... 21 2.1. Metodologia badań 21 2.2. Charakterystyka badanej próby 23 2.3. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w gospodarstwach Domowych 25 2.3.1. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w przekroju Polski 25 2.3.2. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w różnych przekrojach 29 2.4. Poziom wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych 36 2.4.1. Aspekty ekonomiczne wykorzystania ICT 36 2.4.2. Aspekty technologiczne wykorzystania ICT 39 2.4.3. Aspekty społeczno-kulturowe wykorzystania ICT 54 2.4.4. Aspekty organizacyjne wykorzystania ICT 61 2.5. Implikacje dla wykorzystania ICT w gospodarstwach domowych 66 Krytyczne czynniki sukcesu i poziom wykorzystania ICT w przedsiębiorstwach - Ewa Ziemba 73 3.1. Metodologia badań 73 3.2. Charakterystyka badanej próby 75 3.3. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w przedsiębiorstwach 78 3.3.1. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w przekroju Polski 78 3.3.2. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w różnych przekrojach 82 3.4. Poziom wykorzystania ICT w przedsiębiorstwach 89 3.4.1. Aspekty ekonomiczne wykorzystania ICT 89 3.4.2. Aspekty technologiczne wykorzystania ICT 97 3.4.3. Aspekty społeczno-kulturowe wykorzystania ICT 114 3.4.4. Aspekty organizacyjne wykorzystania ICT 122 3.5. Implikacje dla wykorzystania ICT w przedsiębiorstwach 136 Krytyczne czynniki sukcesu i poziom wykorzystania ICT w administracji publicznej - Ewa Ziemba, Tomasz Papaj, Danuta Descours 147 4.1. Metodologia badań 147 4.2. Charakterystyka badanej próby 150 4.3. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w administracji publicznej 152 4.3.1. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w przekroju Polski 152 4.3.2. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w różnych przekrojach 157 4.4. Poziom wykorzystania ICT w administracji publicznej 164 4.4.1. Aspekty ekonomiczne wykorzystania ICT 164 4.4.2. Aspekty technologiczne wykorzystania ICT 173 4.4.3. Aspekty społeczno-kulturowe wykorzystania ICT 190 4.4.4. Aspekty organizacyjne wykorzystania ICT 201 4.5. Implikacje dla wykorzystania ICT w administracji publicznej 215 Implikajce z badań nad wykorzystaniem ICT w Polsce - Ewa Ziemba 227 5.1. Rola ICT w rozwoju społeczeństwa informacyjnego 227 5.2. Krytyczne czynniki sukcesu wykorzystania ICT w Polsce 228 5.3. Poziom wykorzystania ICT w Polsce 230 5.4. Wskaźniki pomiaru poziomu wykorzystania ICT w Polsce 233 5.5. Kierunki prac nad wzrostem i rozwojem wykorzystania ICT w Polsce 243
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ź 145
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146285 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne koncepcje i metody zarządzania / Kazimierz Zimniewicz. - Wydanie II zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. - 247 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 242-247.
Dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach wszystkich typów oraz dla menedzerów.
Od reengineeringu do metodyki myślenia sieciowego Reengineering Geneza reengineeringu Definicja reengineeringu i słowa kluczowe Podstawowe zasady Technologia informacyjna w reengineeringu Główne postacie reengineeringu Wprowadzenie koncepcji w życie Rezultaty wprowadzenia reengineeringu Spory i dyskusje wokół reengineeringu Przyczyny rozczarowania reengineeringiem Benchmarking Pojęcie benchmarkingu Obiekty benchmarkingu Rodzaje benchmarkingu Metodyka Bariery benchmarkingu Outsourcing Pojęcie outsourcingu Nowa treść funkcji zaopatrzenia Nowa sytuacja dostawców Lokalizacja źródeł zaopatrzenia — przykład Mercedesa Outsourcing usług Problem kosztów Blaski i cienie outsourcingu Lean management Japoński rodowód koncepcji Założenia i komponenty lean management Lean management w świetle badań empirycznych Warunki kulturowe wprowadzania lean management Czym właściwie jest lean management Wewnętrzna konkurencja i kształtowanie jakości Ocena wydajności w japońskich przedsiębiorstwach Mechanizm awansowania System zapewnienia jakości Japońskie koncepcje zarządzania w świetle położenia gospodarczego Japonii Time based management Czas jako atut strategiczny Podstawy koncepcji skierowanej na czas Główne części składowe tbm Organizacja oparta na wiedzy Epoka wiedzy i informacji Pojęcie organizacji opartej na wiedzy Cechy organizacji opartej na wiedzy Warunki niezbędne do osiągnięcia efektów ze zdobytej wiedzy Strategia zdobywania wiedzy Wirtualna organizacja Ewolucja koncepcji wirtualności Różne zastosowania wirtualnej organizacji Wirtualne przedsiębiorstwo Problem zaufania Konsekwencje dla zarządzania Metodyka myślenia sieciowego Podstawy teoretyczne metodyki Fazy metodyki myślenia sieciowego Ustalanie celów i modelowanie sytuacji problemowej Analiza wzajemnych oddziaływań Ujęcie i interpretacja możliwości zmian sytuacji Objaśnienie możliwości kierowania zmianą Planowanie strategii i działań Wprowadzenie rozwiązania problemu w życie Myślenie sieciowe w praktyce Przykład zastosowania myślenia sieciowego — przedsiębiorstwo handlu samochodami Sformułowanie problemu Wyznaczenie sieci Badanie oddziaływań Interpretacja możliwości postępowania Decyzje kierownicze Strategie i działania Czynnik ekologiczny w zarządzaniu Problem odpowiedzialności przedsiębiorstwa Ochrona środowiska w hierarchii celów firmy Ochrona środowiska a strategia firmy Ochrona środowiska a struktura firmy Ochrona środowiska a kultura firmy Konflikt krótko- i długookresowych planów i korzyści w polityce ekologicznej władz lokalnych Park krajobrazowy i jego funkcje Gospodarcze i społeczne potrzeby gmin a postulat ochrony środowiska Główne przyczyny konfliktów Prawo jako bariera zarządzania parkiem krajobrazowym Zarządzanie parkiem krajobrazowym Naruszanie przepisów Podmioty naruszające prawo Przyczyny i skutki naruszania prawa Prawo jako czynnik zwiększający skuteczność zarządzania parkiem
Sygnatura czytelni BWF: V G 6
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149492 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4473 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Franczyza : nowoczesny model rozwoju biznesu / Marta Joanna Ziółkowska. - Wydanie 5 zmienione i uaktualnione. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 252 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 249-252.
Dla przedsiębiorców, właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw, a także studentów i wykładowców szkół wyższych o profilu ekonomicznym.
Franczyza jako forma więzi ekonomicznej Pojęcie i geneza powiązań franczyzowych Rozwój koncepcji franczyzy od II poł. XIX w. do końca I poł. XX w. Boom franczyzowy po II wojnie światowej Początki powiązań franczyzowych w Polsce Podział ze względu na przedmiot działalności Podział ze względu na formę organizacji systemu (na sposób powiązania podmiotów) Podział ze względu na zasięg obowiązywania umowy Podział ze względu na formę działalności gospodarczej Podział ze względu na zasięg działania systemu Podział ze względu na realizowaną strategię działalności Podział ze względu na strategię ekspansji gospodarczej Podział ze względu na strukturę podporządkowania stron umowy Pozostałe typy powiązań franczyzowych Przesłanki wykorzystywania franczyzy przez polskie przedsiębiorstwa Zalety i wady wykorzystania franczyzy dla dawcy systemu Korzyści i słabości wykorzystania franczyzy dla biorcy systemu Motywy tworzenia i koncepcje budowy systemów franczyzowych Porozumienia franczyzowe jako metoda ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw Podstawy prawne powiązań franczyzowych Przedmiot porozumień franczyzowych Pojęcie i charakter prawny umowy franczyzy Podmioty umowy franczyzowej Unormowania prawne umów franczyzowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Ameryce Południowej, Azji i Australii Umocowania prawne umów franczyzowych w Unii Europejskiej Treść umowy franczyzy w świetle przepisów prawa polskiego Rozwój franczyzy w wybranych krajach świata Charakterystyka powiązań franczyzowych Rozwój franczyzy w wybranych krajach Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej Franczyza w Europie Franczyza w Azji, Australii, Nowej Zelandii i Afryce Franczyza w Republice Południowej Afryki i Maroku Analiza powiązań franczyzowych w Polsce Funkcjonujące powiązania franczyzowe Rozwój polskiego rynku franczyzy w latach 90. XX wieku i w XXI wieku Analiza rynku franczyzy według sektorów Systemy franczyzowe typu inbound i outbound na polskim rynku Perspektywy rozwoju powiązań franczyzowych Powiązania franczyzowe w opinii twórców sieci (franczyzodawców) Rozwój powiązań franczyzowych w Polsce Motywy tworzenia sieci franczyzowych oraz czynniki sprzyjające i bariery rozwoju rynku franczyzy w Polsce Wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstw Uwarunkowania pozyskiwania franczyzobiorców Zagraniczna ekspansja polskich systemów franczyzowych Powiązania franczyzowe w opinii franczyzobiorców Korzyści i słabe strony współpracy franczyzowej w Polsce
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 42
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6493 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Po co nam pan analityk? Jak opracować wymagania dla systemu informatycznego Jaki to ma związek z systemem informatycznym? System zarządzania informacją Łańcuchy Czym jest system CRM Czy dysk sieciowy rozwiązuje problem? Pora na system CRM Zasoby IT a procesy przetwarzania informacji A na grzyba mi to modelowanie Więc jak to jest z tymi wymaganiami? Jak je wyspecyfikować? O błędach w modelowaniu Jak, co i po co modelować O analizie wymagań dla systemu IT Potrzeby informacyjne a zarządzanie wiedzą Potrzeby informacyjne firmy Model pojęciowy jako model rzeczywistości Zarządzanie wiedzą Historyjka użytkownika - kłopoty Reguły biznesowe - czym są Komunikacja, czyli analiza i projektowanie, oraz jak to zostanie odebrane Model komunikacji Jak to się ma do inżynierii oprogramowania Przypadki użycia i granice systemu Diagram klas: model dziedziny Dygresja budowlana - pouczająca przygoda Diagram klas czy model dziedziny - co ma powstać? Model dziedziny systemu zamówienia Diagram klas a model dziedziny systemu Czy takie analizy mają sens w przypadku gotowych ERP? A gdzie się podziały wymagania pozafunkcjonalne? Klient nasz pan Wymagania dla oprogramowania ERP a analiza przedwdrożeniowa - gdzie jest różnica? Kupujemy buciki Jak wykonać patyczek? Co zawiera taki model? Udziałowcy projektu, czyli diagramy UML Modelowanie zależności pomiędzy udziałowcami UML i diagramy przypadków użycia jako model udziałowców Analiza RACI Analityk biznesowy, czyli wyplenić dwuznaczność z dokumentów Plansza do gry w szachy, czyli analiza i projektowanie Cel zamawiającego Model pojęciowy - zrozumieć problem i cel projektu Model procesu biznesowego - zrozumieć, co i po co jest robione Zarządzanie wymaganiami
Sygnatura czytelni BWZ: XIII B 17
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(OnePress)
W książce rok wydania: 2022, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2021.
Agile, Agile HR i Agile EB 9 Sięgając do korzeni 16 Agile HR 23 Agile EB 27 Jak wprowadzić zwinność do HR i EB - model zwinnego ananasa 31 Dlaczego firmy potrzebują zwinności 34 I. Dostarczaj z klientem 39 Od czego zacząć 39 Kultura pracy produktowej 40 Zwykle zaczyna się od pomysłu... 44 Historii ciąg dalszy 49 Rozwój produktów HR i EB (Design Thinking, Scrum) 51 Zmieniające się wymagania 69 Praca produktowa w Employer Brandingu (case study) 74 II. Zmniejszaj nieznane 87 Czy planowanie jest wszystkim? 87 OKR 99 Czy Twój kajak płynie we właściwym kierunku? O mierzeniu działań 105 III. Zaangażuj zespoły 127 Grając do jednej bramki 127 Zespoły a Agile 132 Organizacje to ludzie (case study) 135 IV. Ucz się poprzez działanie 139 Organizacja ucząca się 139 Psychological Safety 145 Wyciągaj wnioski i usprawniaj 151 Performance Management 165 Czym jest T-shape? 169 V. Rozwijaj leadership 179 Agile leadership 179 Perspektywy pracy zwinnego lidera 185 VI. Podnoś efektywność 195 W świecie procesów 195 Przepływ pracy 200 Kanban 209 Kanban w Zespole Rekrutacji (case study) 213
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 119
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151844 N, 151845 N (2 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151843 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Na stronie redakcyjnej: Pierwsze wydanie książki ukazało się nakładem Oficyny Wydawniczej SGH, (Warszawa, 2019).
Bibliografia, netografia na stronach 245-266.
Dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów i przedsiębiorców, a także pracowników naukowych zarządzania, psychologii i socjologii oraz studentów tych kierunków.
Kompetencje w naukach o zarządzaniu Podejście holistyczne Podejście do kompetencji w szkołach zarządzania Typologia kompetencji . Rozwój kompetencji jako inwestycja w kapitał ludzki Rozwój kompetencji pracowników Proces rozwoju kompetencji pracowników Determinanty rozwoju kompetencji pracowników Formy rozwoju kompetencji pracowników Tutoring, mentoring, coaching Mentoring Coaching Szkolenie, warsztat, trening . Blended learning Self-directed learning Konferencja, kongres, seminarium Studia podyplomowe Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników Ewaluacja rozwoju kompetencji pracowników Modele oceny form rozwoju kompetencji pracowników Czteropoziomowy model Kirkpatricka Model Hamblina Pięciopoziomowy model (ROI) Phillipsa Zmodyfikowany ROI Metoda implementacji arkusza inwestycji i korzyści Model krytycznych poziomów Guskeya Model Holtona Model oceny wyników O’Connora (RA) Model Kaufmana i Kellera Model Brinkerhoffa (SCM) Model IPO Model C-I-P-O Czteropoziomowy model ewaluacji Warra (CIRO) Czteropoziomowy model Stufflebeama (CIPP) Model Passmore’a i Velez (SOAP-M model) Model Ramseya (GAP model) Model Fiester i Morris Analiza porównawcza modeli oceny form rozwoju kompetencji ....... pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń Przegląd badań poświęconych problematyce modeli oceny form rozwoju kompetencji pracowników Opracowanie narzędzi gromadzenia danych, przeprowadzenie badań terenowych i analiza zgromadzonych danych Rozdział V. Autorska metoda oceny form rozwoju kompetencji pracowników . Autorska metoda i jej zastosowanie Studium przypadku przedsiębiorstwa z sektora medialnego przetwórstwa mięsnego transportowego piwowarskiego nowych technologii doradczego obsługi klienta medycznego
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 86
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153420 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [375]-387.
Dla słuchaczy studiów podyplomowych, analityków finansowych, menedżerów i biegłych rewidentów.
Tradycyjny rachunek dźwigni ekonomicznych Podstawy teoretyczne rachunku dźwigni ekonomicznych Koncepcja „3M" (model - metoda - metodyka) Korelacja pojęć: metoda - technika Pojęcie modelu Analiza wrażliwości jako koncepcja badania modelu Zjawisko ekonomii skali - istota zmian proporcjonalnych i nieproporcjonalnych Wartość bezwzględna jako narzędzie eliminacji mankamentów niektórych mierników ekonomicznych Wyznaczanie struktury wektora o dowolnych składowych Uogólnienie wskaźnika dynamiki i wskaźnika tempa zmian Interpretacja ekonomiczna tempa zmiany badanej wielkości ekonomicznej Elastyczność - pojęcie oraz rodzaje Poglądy niektórych ekonomistów na temat elastyczności Wybrane wskaźniki ekonomiczne oraz ich interpretacja Pojęcie miar wrażliwości Autorska koncepcja teorii dźwigni ekonomicznych w pierwotnym ujęciu Pojęcie dźwigni operacyjnej w świetle literatury Kilka uwag o wykorzystaniu pojęcia „dźwignia" Dźwignia operacyjna - podejście klasyczne Propozycja nowej miary wpływu dźwigni operacyjnej Dźwignia finansowa oraz dźwignia całkowita w ujęciu klasycznym Poglądy niektórych ekonomistów dotyczące dźwigni finansowej Problematyka dźwigni finansowej w ujęciu klasycznym Podstawowe pojęcia związane z dźwignią finansową Analiza mierników związanych z dźwignią finansową i ich interpretacja Dźwignia całkowita jako złożenie dwóch dźwigni Podstawowe pojęcia związane z dźwignią całkowitą Dźwignia całkowita według poglądów niektórych polskich ekonomistów Kilka uwag dodatkowych do klasycznego ujęcia dźwigni ekonomicznych Rozszerzona analiza istoty dźwigni ekonomicznych Nowe podejście do analizy wrażliwości modeli finansowych Stopień dźwigni ekonomicznej jako funkcja jednej zmiennej Weryfikacja niektórych poglądów na temat dźwigni Rachunek dźwigni w warunkach zarządzania wartością przedsiębiorstwa Prosta ocena efektów dźwigni ekonomicznych - propozycja metodyczna Przygotowanie rachunku wyników na potrzeby analizy CVP Zaawansowana analiza wrażliwości zysku Dźwignie ekonomiczne w ujęciu wektorowym Agregatowe dźwignie ekonomiczne Stopień dźwigni — ujęcie agregatowe Stopień dźwigni - ujęcie wektorowe Parametr stopnia dźwigni - ujęcie skalarne Parametr stopnia dźwigni - ujęcie wektorowe Dekompozycja wskaźników dźwigni ekonomicznych Uogólnione dźwignie ekonomiczne Analiza cząstkowa wrażliwości zysku Dźwignie ekonomiczne przy produkcji wieloasortymentowej a współczynniki bezpieczeństwa Metodyka koncepcji mnożników zysku Tradycyjna koncepcja wykorzystania mnożników zysku Analiza scenariuszy na podstawie znanych modeli finansowych Analiza scenariusza polityki gospodarczej firmy Model „mieszany" (addytywno-multiplikatywny) zysku Podstawy teoretyczne Egzemplifikacja ogólnej formuły tempa zmiany zysku operacyjnego Model agregatowy zysku i jego praktyczne wykorzystanie Współzależność mnożników zysku i stopni dźwigni ekonomicznych Wykorzystanie macierzy w rachunku dźwigni ekonomicznych Zysk operacyjny w ujęciu macierzowym Dźwignia operacyjna Analiza horyzontalna i wertykalna modelu zysku operacyjnego Macierz rozkładu agregatowego stopnia dźwigni operacyjnej Dźwignia finansowa Dźwignia całkowita Analiza horyzontalna i wertykalna modelu zysku brutto Macierz rozkładu agregatowego stopnia dźwigni całkowitej Uogólnienie stopni dźwigni ekonomicznych Płaszczyzny i procedury współczesnego rachunku dźwigni Nowe podejście do metodyki rachunku dźwigni ekonomicznych Pojęcie diagnozy i diagnostyki ekonomicznej Diagnozowanie dźwigni ekonomicznych - koncepcja autorska Dźwignia operacyjna Dźwignia finansowa Dźwignia całkowita Niektóre własności wskaźników udziału kosztów stałych w kosztach całkowitych Punkty „krytyczne" dźwigni ekonomicznych - podwójna interpretacja Punkty „krytyczne" a efekty dźwigni ekonomicznych Wybrane zagadnienia związane z dźwignią finansową Model Du Ponta a dźwignia finansowa Analiza niektórych wielkości związanych z dźwigniami ekonomicznymi Wielopłaszczyznowe ujęcie rachunku dźwigni ekonomicznych Istota stopni dźwigni ekonomicznych - nowe spojrzenie Zjawisko dźwigni ekonomicznej w ujęciu przekładni mechanicznej Przekładnia dźwigni operacyjnej Przekładnia dźwigni finansowej Przekładnia dźwigni całkowitej Dźwignie ekonomiczne według podejścia badań przyczynowych Punkty krytyczne - podstawa analizy wariantów technologii produkcji Kilka uwag dodatkowych związanych z pojęciem dźwigni ekonomicznych Dźwignie ekonomiczne a doskonałość operacyjna Stopień dźwigni ekonomicznej a wskaźnik pokrycia (opłacenia) Nowe kierunki analizy zjawiska dźwigni ekonomicznych Punkt podparcia dźwigni według niektórych autorów Interpretacja dźwigni ekonomicznych - koncepcja autorska Cechy „szczególne" rachunku dźwigni operacyjnej Dopuszczalne wahania skali sprzedaży Zmiana progu rentowności a tempo zmiany sprzedaży Elastyczności cząstkowe stopnia dźwigni operacyjnej Wpływ dynamiki zmiany progu rentowności na wskaźnik DOL Niektóre relacje związane z dźwigniami ekonomicznymi Koncepcja uogólnienia stopnia dźwigni operacyjnej Orientacje firmy a dźwignia operacyjna Współzależności stopni dźwigni ekonomicznych Mierniki dynamiczne a mierniki statyczne dźwigni ekonomicznych Próba nowego podejścia do problematyki dźwigni operacyjnej Dźwignia finansowa w świetle różnych podejść metodycznych Próba uogólnienia koncepcji zjawiska dźwigni ekonomicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144691 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności