Programiści
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(17)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(6)
Artykuły
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WEAiI
(8)
Autor
Martin Robert C
(2)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(2)
Bartyzel Michał
(1)
Baszkiewicz Jacek
(1)
Bałusz Dagmara
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Cantor Murray
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Collins-Sussman Ben
(1)
Fitzpatrick Brian W
(1)
Goodliffe Pete
(1)
Haase Chet
(1)
Heimgartner Viscardi Stacia
(1)
Hunt Andrew (1964- )
(1)
Kanat-Alexander Max
(1)
Kałkus Arkadiusz
(1)
Kraśkiewicz Witold
(1)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Lopp Michael
(1)
Manshreck Tom
(1)
Małachowski Radosław
(1)
McDowell Gayle Laakmann (1982- )
(1)
Moch Wojciech
(1)
Pilch Piotr
(1)
Sonmez John Z
(1)
Thomas David (1956- )
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Winters Titus
(1)
Witek Konrad
(1)
Wolska Katarzyna
(1)
Wright Hyrum
(1)
Zawiła Tadeusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Programiści
(3)
Menedżerowie
(2)
Informatycy
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Programiści
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Poradnik
(5)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(3)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zawody przyszłości / Dagmara Bałusz. W: Personel i Zarządzanie. 2012, nr 6, s.44-46. - Warszawa : INFOR, 2012
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Książka
W koszyku
(Onepress)
Bibliogr. s. [179]-180.
Streszczenie: Przedstawiony jest bogaty wachlarz wyzwań stojących przed świadomym programistą. Wysuwane są propozycje samodoskonalenia. Opisane są sprawdzone recepty pomagające zrozumieć codzienne problemy, które rozbite są na czynniki pierwsze. Pokazuje jak walczyć o lepszą organizację czasu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143183 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109356, 109000 L (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Debugging teams : better productivity through collaboration.
Indeks.
1. Mit genialnego programisty (29) Pomóż mi ukryć mój kod (30) Mit geniusza (30) Ukrywanie jest uznawane za szkodliwe (33) Liczy się tylko zespół (39) Trzy filary (40) HRT w praktyce (44) Kolejne kroki (52) 2. Budowanie znakomitej kultury zespołowej (53) Dlaczego powinno Cię to obchodzić? (56) Kultura a ludzie (59) Wzorce komunikacji w kulturach odnoszących sukcesy (63) Synchronizacja wysokopoziomowa (64) Codzienne dyskusje (74) Posługiwanie się systemem śledzenia zgłoszeń (78) Komunikacja jako element inżynierii (79) W końcu tak naprawdę chodzi wyłącznie o produkt... (84) 3. Każda łódź potrzebuje kapitana (87) Natura nie znosi próżni (88) Brzydkie słowo: menedżer (89) Usłużny lider (93) Antywzorce (94) Wzorce postępowania liderów (100) Ludzie są jak rośliny (118) Motywacja wewnętrzna a motywacja zewnętrzna (120) 4. Radzenie sobie z toksycznymi ludźmi (123) Definicja toksyczności (124) Umacnianie zespołu (125) Identyfikowanie zagrożenia (127) Odtrutka (132) Końcowe przemyślenia (139) 5. Sztuka organizacyjnej manipulacji (141) Firmy dobre, firmy złe i strategie (141) Jak być powinno (142) Jak jest zazwyczaj (145) Organizacyjna manipulacja (151) Plan B: Ewakuacja (165) Nie wszystko stracone (167) 6. Użytkownik też człowiek (169) Zarządzanie opinią publiczną (170) Jak użyteczny jest Twój program? (174) Wygląd ma znaczenie (181) Zarządzanie relacjami z użytkownikami (187) Pamiętaj o użytkownikach (196)
Sygnatura czytelni BMW: VI E 248 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146311 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(O'Reilly)
Okł.: Podręcznik prawdziwego programisty!
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 88
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 141267 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 141093 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Androidy : zespół, który stworzył system operacyjny Android / Chet Haase ; przekład: Krzysztof Krzyżanowski. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 392 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Na okładce także nazwa wydawcy oryginału: No starch press.
Android. system operacyjny dla aparatów fotograficznych? Doświadczenie zawsze w cenie Zespół się rozrasta Jak zapunktować u inwestorów? Przejęcie startupu Życie w Google'u BUDOWANIE PLATFORMY Zespół do spraw podstawowych elementów systemu Java Podstawowe biblioteki Infrastruktura Grafika Media Framework Zestaw narzędzi do tworzenia interfejsu użytkownika Systemowy interfejs użytkownika i launcher Design Androidowa przeglądarka internetowa London Calling Aplikacje Usługi Androida Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja Android Market. Komunikacja Narzędzia dla deweloperów Odchudzony kod Open source Jak tym wszystkim zarządzać? Porozumienia Produkt kontra platforma ZESPÓŁ ANDROIDA Android != Google Zabawy ze sprzętem. Zabawy z robotami W tym czasie w Cupertino. Wydanie SDK Okres poprzedzający wydanie wersji 1.0 systemu Wydanie wersji 1.0 Reakcje na G1 Pierwsze urządzenia Droid dał radę Samsung i inni
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII R 42
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154648 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104643, 104205 L (2 egz.)
Książka
W koszyku
Programista : przewodnik po zawodzie / Arkadiusz Kałkus. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 279 stron : ilustracje ; 21 cm.
Rozdział 1. Programowanie Na czym polega programowanie? Wyjaśnienie proste Wyjaśnienie złożone Wyjaśnienie bardzo skomplikowane Esencja programowania System binarny Algebra Boolea Jak działa procesor? Jak procesor dodaje? Warstwy Języki programowania Anatomia nowoczesnego języka programowania Kod źródłowy Instrukcje Wyrażenia Instrukcje a wyrażenia Zmienne i stałe Typy Operatory Instrukcja blokowa/blok kodu Instrukcje warunkowe Pętle Funkcje Klasy i obiekty Bazy danych Bazy relacyjne Tabele Relacje Dekompozycja SQL Serwery i chmura Serwery Chmura Narzędzia pracy programisty Edytor Kompilator Debugger IDE Systemy kontroli wersji Narzędzia do modelowania Narzędzia do zarządzania projektem Narzędzia do zarządzania wiedzą i dokumentacją Narzędzia do komunikacji Biblioteki Frameworki Sprzęt Inne Testowanie oprogramowania Dlaczego musimy testować oprogramowanie? Testy jednostkowe Testy integracyjne Testy systemowe Testy akceptacyjne Testy regresyjne Testy wydajnościowe Testy bezpieczeństwa Rozdział 2. Branża IT Programiści piechota branży IT Nie tylko programiści Tester/Quality Assurance Engineer (QA) Projektant UI Specjalista UX Administrator DevOps Specjalista ds. bezpieczeństwa Scrum master Agile coach Kierownik zespołu/team manager (TM) Kierownik projektu/project manager (PM) Analityk biznesowy/business analyst (BA) Właściciel produktu/product owner (PO) Specjalista ds. zasobów ludzkich/human resources specialist (HR) Dlaczego programiści mają dużo pracy? Pierwsze kroki Rewolucja naukowa Rewolucja przemysłowa Druga rewolucja przemysłowa Rewolucja cyfrowa ZAROBKI PROGRAMISTÓW DOCHODOWOŚĆ BRANŻY IT RENTOWNOŚĆ PRZYCZYNY SKUTKI Rozdział 3. Praca programisty Na czym polega zawód programisty? Tłumaczenie maszynom świata ludzi Tłumaczenie ludziom świata maszyn Dzień pracy programisty Produkcja oprogramowania Modele wytwarzania oprogramowania Model kaskadowy Metodyki zwinne Scrum Role i listy zadań Spotkania Planowanie sprintu Daily scrum Przegląd sprintu Retrospekcja sprintu Kanban Specjalizacje Generalista Frontend developer Backend developer Fullstack developer Mobile developer Embedded Big data Business intelligence Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe SAP Mainframe Slang Kariera Standardowa kariera Stażysta Młodszy programista/junior developer Programista/mid developer Senior developer Lider techniczny/tech lead Architekt Freelancer Kontraktor Przedsiębiorca technologiczny Szkoleniowiec Konsultant Zalety i wady zawodu Dobre zarobki Praca w biurze Ciągła nauka Praca z ludźmi Praca z maszynami Możliwości awansu Długość kariery Choroby zawodowe Lokalizacja pracy Odpowiedzialność Samochody Samoloty Rakiety Odpowiedzialność Rozdział 4. Droga do zawodu Predyspozycje Cierpliwość i opanowanie Sumienność, dyscyplina i precyzja Kreatywność Wyobraźnia Empatia Matematyka Nie każdy programista musi być matematykiem Informatyka to nauka interdyscyplinarna Inna od matematyki, lecz podobna Studia Program studiów w Polsce Czy warto studiować? Politechnika kontra uniwersytet Magister kontra inżynier/licencjat? Bootcampy i kursy Bootcampy Kursy Przebranżowienie Czy przebranżowienie jest możliwe? Czy przebranżowienie jest trudne? Czy warto się przebranżowić? Jak się przebranżowić? Poszukiwanie pracy Gdzie szukać ofert pracy? CV LinkedIn Kontakt z rekruterami Rozmowa kwalifikacyjna Przygotowanie Jak się zachować w trakcie spotkania? Po spotkaniu Pierwsza praca Pierwszy dzień Pierwszy miesiąc Pierwszy rok Rozdział 5. Przyszłość Programowanie jutro i pojutrze Ostatni zawód przed końcem pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152046 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Understanding software.
Na okładce nazwa wydawcy oryginału Packt.
Na książce także ISBN oryginału 9781788628815.
Indeks.
CZĘŚĆ PIERWSZA. ZASADY DLA PROGRAMISTÓW Rozdział 1. Zanim zaczniesz... 17 Będziesz to robić, więc rób to dobrze 18 Rozdział 2. Postawa inżyniera 21 Rozdział 3. Niezwykła tajemnica programisty gwiazdora 25 Rozdział 4. Projekt oprogramowania w dwóch sentencjach 29 CZĘŚĆ DRUGA. ZŁOŻONOŚĆ OPROGRAMOWANIA I JEJ PRZYCZYNY 31 Rozdział 5. Wskazówki dotyczące nadmiernej złożoności 33 Rozdział 6. Drogi do stworzenia złożoności. Zepsuj swoje API 35 Rozdział 7. Kiedy wsteczna kompatybilność nie jest warta swojej ceny? 39 Rozdział 8. Złożoność to więzienie 43 CZĘŚĆ TRZECIA. PROSTOTA I PROJEKTOWANIE OPROGRAMOWANIA 45 Rozdział 9. Projektuj od początku 47 Ruszając dobrą drogą 48 Rozdział 10. Dokładność przyszłych przewidywań 49 Rozdział 11. Prostota i precyzja 53 Rozdział 12. Dwa to za dużo 57 Refaktoryzacja 58 Rozdział 13. Rozsądny projekt oprogramowania 61 Zła droga 62 Analiza złej drogi 64 Odnosząc to do grupy 65 Dobra droga 66 Przestrzegaliśmy praw tworzenia oprogramowania 69 CZĘŚĆ CZWARTA. DEBUGOWANIE 71 Rozdział 14. Czym jest bug? 73 Sprzęt 74 Rozdział 15. Źródło błędów 75 Spotęgowana złożoność 76 Rozdział 16. Spraw, by to nie powróciło 79 Spraw, by to nigdy nie powróciło - przykład 80 W głąb króliczej nory 84 Rozdział 17. Fundamentalna filozofia debugowania 85 Wyjaśnij błąd 87 Patrz na system 88 Znajdź prawdziwą przyczynę 89 Cztery kroki 90 CZĘŚĆ PIĄTA. INŻYNIERIA W ZESPOŁACH 93 Rozdział 18. Efektywna produktywność inżynierii 95 Co powinieneś zrobić? 97 Rozwiązanie 98 Wiarygodność i rozwiązywanie problemów 100 Blocker 101 Zmierzając w stronę podstawowego problemu 103 Rozdział 19. Mierząc produktywność dewelopera 107 Definicja "produktywności" 108 Czemu nie "linie kodu"? 108 Określając prawidłowy wskaźnik 110 A co, jeśli Twoim produktem jest kod? 111 A co z ludźmi, którzy pracują nad produktywnością deweloperów? 111 Rozdział 20. Jak radzić sobie ze złożonością kodu w firmie programistycznej 115 Krok pierwszy - lista problemów 117 Krok drugi - spotkanie 117 Krok trzeci - raport błędów 118 Krok czwarty - priorytetyzacja 119 Krok piąty - zadanie 120 Krok szósty - planowanie 121 Rozdział 21. W refaktoryzacji chodzi o funkcjonalności 123 Być efektywnym 124 Ustalając granice refaktoryzacji 127 Refaktoryzacja nie marnuje czasu, ona go oszczędza 128 Refaktoryzacja aż do jasności 128 Rozdział 22. Życzliwość i kodowanie 131 Oprogramowanie to ludzie 131 Przykład uprzejmości 132 Bądź miły i twórz lepsze oprogramowanie 134 Rozdział 23. Społeczność open source, w uproszczeniu 135 Utrzymanie współtwórców 136 Usuwając bariery 142 Zainteresować ludzi 145 Miej superpopularny produkt 146 Miej produkt napisany w popularnym języku programowania 146 CZĘŚĆ SZÓSTA. ROZUMIEĆ OPROGRAMOWANIE 149 Rozdział 24. Czym jest komputer? 151 Rozdział 25. Komponenty oprogramowania: struktura, akcja i wynik 155 Rozdział 26. Oprogramowanie na nowo: (I)SAR wyjaśnione 157 Struktura 158 Akcja 159 Wyniki 159 ISAR w pojedynczej linii kodu 160 Podsumowując SAR 161 Rozdział 27. Oprogramowanie jako wiedza 163 Rozdział 28. Cel technologii 167 Czy są jakieś kontrprzykłady tej zasady? 168 Czy postęp technologiczny jest "dobry"? 168 Rozdział 29. Prywatność, w uproszczeniu 171 Prywatność przestrzeni 171 Prywatność informacji 173 Podsumowanie prywatności 177 Rozdział 30. Prostota i bezpieczeństwo 179 Rozdział 31. Test-Driven Development i cykl obserwacji 183 Przykłady ODA 184 Proces wytwarzania i produktywność 185 Pierwsza ODA 187 Rozdział 32. Filozofia testowania 189 Wartość testu 190 Asercje testu 190 Granice testu 191 Założenia testu 191 Projekt testu 192 Testowanie end to end 192 Testy integracyjne 194 Testy jednostkowe 195 Rzeczywistość 196 Podróbki 197 Determinizm 199 Prędkość 200 Pokrycie 202 Wniosek - ogólny cel testowania 202 CZĘŚĆ SIÓDMA. MNIEJ DAWAĆ CIAŁA 203 Rozdział 33. Tajemnica sukcesu: mniej dawać ciała 205 Dlaczego to zadziałało? 206 Rozdział 34. Jak odkryliśmy, co dawało ciała 209 Rozdział 35. Potęga "nie" 213 Rozpoznawanie złych pomysłów 215 Nie mając lepszego pomysłu 215 Wyjaśnienie, akceptacja i uprzejmość 217 Rozdział 36. Dlaczego programiści dają ciała 219 Czego się uczyć 222 Rozdział 37. Sekret szybkiego programowania: przestań myśleć 225 Zrozumienie 226 Rysowanie 227 Rozpoczynanie 228 Pomijanie kroku 229 Problemy fizyczne 229 To, co rozprasza 230 Zwątpienie w siebie 230 Fałszywe pomysły 231 Zastrzeżenie 231 Rozdział 38. Pycha dewelopera 233 Rozdział 39. Spójność nie oznacza jednolitości 235 Rozdział 40. Użytkownicy mają problemy, deweloperzy mają rozwiązania 237 Zaufanie i informacja 238 Problemy pochodzą od użytkowników 238 Rozdział 41. Natychmiastowa gratyfikacja = natychmiastowa porażka 241 Rozwiązania na dłuższą metę 242 Jak zniszczyć firmę tworzącą oprogramowanie 243 Rozdział 42. Sukces bierze się z wykonania, nie z innowacji 245 Rozdział 43. Oprogramowanie doskonałe 247 1. Robi dokładnie to, co użytkownik mu polecił do wykonania 248 2. Zachowuje się dokładnie tak, jak użytkownik oczekuje, że się zachowa 249 3. Nie blokuje użytkownika przed komunikowaniem jego intencji 250 Doskonałość jest istotniejsza (ale nie w konflikcie) od prostoty kodu 252
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 19
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148077 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce marka Onepress w ramach której Helion wydaje książki.
CZĘŚĆ I. MENEDŻERSKI KOŁCZAN 13 Rozdział 1. Nie bądź złamasem 15 Rozdział 2. Menedżerowie nie są źli 19 Rozdział 3. Flegmatycy i cholerycy 29 Rozdział 4. Test Randsa 35 Rozdział 5. Jak prowadzić spotkania 43 Rozdział 6. Nagłe przeczucie 49 Rozdział 7. Aktualne informacje, wyładowania i katastrofy 55 Rozdział 8. Poniedziałkowy zawrót głowy 61 Rozdział 9. Między słowami 65 Rozdział 10. Wykrycie agendy 69 Rozdział 11. Szczegółowa analiza mandatu 75 Rozdział 12. Głód informacji 81 Rozdział 13. Subtelność, podstęp i cisza 85 Rozdział 14. Menedżerska chińszczyzna 89 Rozdział 15. Zacznij w końcu słuchać 93 Rozdział 16. Fred nienawidzi zebrań poza miejscem pracy 97 Rozdział 17. Inny rodzaj SPA 105 Rozdział 18. Inżynierska mentalność 109 Rozdział 19. Rozmontuj ten system 115 Rozdział 20. Tytuły są toksyczne 121 Rozdział 21. Sztuka odmawiania 127 CZĘŚĆ II. TO PROCES STANOWI PRODUKT 131 Rozdział 22. Wersja 1.0 133 Rozdział 23. Mit procesu 141 Rozdział 24. Od czego zacząć 147 Rozdział 25. Daj sobie czas do namysłu 153 Rozdział 26. Wartość wsiąkania 159 Rozdział 27. Uchwycenie kontekstu 163 Rozdział 28. Teoria małych kroków 167 Rozdział 29. Kiedy świat się wali 173 Rozdział 30. Hakowanie to ważna rzecz 179 Rozdział 31. Pogromcy entropii 183 CZĘŚĆ III. RÓŻNE WERSJE CIEBIE 189 Rozdział 32. Znudzeni pracownicy odchodzą 191 Rozdział 33. Wodzireje 197 Rozdział 34. Dziewięćdziesięciodniowa rozmowa kwalifikacyjna 203 Rozdział 35. Zarządzanie nerdami 207 Rozdział 36. NADHD 213 Rozdział 37. Nerd w jaskini 217 Rozdział 38. Kreatury żerujące na spotkaniach 221 Rozdział 39. Zwolennicy teorii inkrementalnej i holistycznej 227 Rozdział 40. Naturaliści i mechanicy 231 Rozdział 41. Wewnętrzni, zewnętrzni i holistyczni menedżerowie 237 Rozdział 42. Wilk 241 Rozdział 43. Wolne elektrony 243 Rozdział 44. Stara gwardia 247 Rozdział 45. Zasady reorganizacji 251 Rozdział 46. Niespodziewane połączenie 255 Rozdział 47. Unikanie zgreda 259 Rozdział 48. W mgnieniu oka i z haczykiem 265 Rozdział 49. Przejdź rozmowę telefoniczną śpiewająco 271 Rozdział 50. Lista rzeczy do zrobienia przed rzuceniem pracy 275 Rozdział 51. Opuszczona garda 281 Rozdział 52. Chaotyczne, piękne płatki śniegu 285
Sygnatura czytelni BMW: VI E 260 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147427 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The clean coder : a code of conduct for professional programmers.
U góry okł.: Podręcznik profesjonalnego programisty!
U góry okł. logo wydawcy oryg. Prentice Hall.
Bibliogr. przy niektórych rozdz. Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 58
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 137580, 140645, 137579 (3 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 136736 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie 4. okładki także nazwa wydawcy oryginału: Pearson.
Rozdział 1. Rzemiosło CZĘŚĆ I. Procedury Programowanie ekstremalne Krąg rozwoju Programowanie sterowane testami Refaktoryzacja Prostota projektu Programowanie zespołowe Testy akceptacyjne Rozdział 2. Programowanie sterowane testami Ogólny zarys Oprogramowanie Trzy prawa TDD Czwarte prawo Podstawy Proste przykłady Stos Czynniki pierwsze Gra w kręgle Rozdział 3. Zaawansowane techniki TDD Sortowanie - podejście 1. Sortowanie - podejście 2. Utknięcie Przygotuj, działaj, sprawdź Wprowadzenie do BDD Automaty skończone Znowu o BDD Dublery testowe Atrapa Zaślepka Szpieg Imitacja Podróbka Zasada niepewności metodyki TDD Londyn kontra Chicago Problem pewności Londyn Chicago Synteza Architektura Rozdział 4. Projektowanie testów Testowanie baz danych Testowanie interfejsów GUI Dane wprowadzane z interfejsu GUI Wzorce testowe Podklasa specyficzna dla testów Samopodstawienie Skromny obiekt Projektowanie testów Problem kruchych testów Zgodność jeden do jednego Zrywanie zgodności Wypożyczalnia filmów Szczegółowość kontra ogólność Domniemane pierwszeństwo przekształceń (Transformation Priority Premise) Rozdział 5. Refaktoryzacja Czym jest refaktoryzacja? Podstawowy zestaw narzędziowy Zmiana nazwy Wyodrębnianie metody Wyodrębnianie zmiennej Wyodrębnianie pola Kostka Rubika Procedury Testy Szybkie testy Zerwij z głęboką zgodnością jeden do jednego Stale refaktoryzuj Refaktoryzuj bezwzględnie Niech wyniki testów będą stale pozytywne! Pozostaw sobie wyjście Rozdział 6. Prostota projektu YAGNI Kod pokryty testami Pokrycie Cel asymptotyczny Projekt? To jednak nie wszystko Zwiększenie wyrazistości Bazowa abstrakcja Testy: druga część problemu Ograniczenie duplikacji Przypadkowa duplikacja Zmniejszanie Prosta konstrukcja Rozdział 7. Programowanie zespołowe Rozdział 8. Testy akceptacyjne Procedura Ciągła budowa CZĘŚĆ II. Standardy Twój nowy dyrektor techniczny Rozdział 9. Produktywność Nie będziemy nigdy wciskać badziewia Możliwość niedrogiej adaptacji Będziemy zawsze gotowi Stabilna wydajność Rozdział 10. Jakość Ciągłe ulepszanie Odważna fachowość Wyjątkowa jakość Nie będziemy zrzucali pracy na dział zapewniania jakości Przypadłość działu zapewniania jakości Dział zapewniania jakości niczego nie znajdzie Automatyzacja testów Testowanie automatyczne a interfejsy użytkownika Testowanie interfejsu użytkownika Rozdział 11. Odwaga Zastępujemy się nawzajem Rzetelne oszacowania Musisz mówić "NIE" Ciągłe aktywne uczenie się Mentorowanie CZĘŚĆ III. Etyka Pierwszy programista Siedemdziesiąt pięć lat Ofermy i wyzwoliciele Wzory osobowe i czarne charaktery Rządzimy światem Katastrofy Przysięga Rozdział 12. Szkody Po pierwsze, nie szkodzić Nie szkodzić społeczeństwu Uszczerbek w funkcjonowaniu Nieszkodzenie strukturze Elastyczność Testy Najlepsza praca Jak zrobić to dobrze Czym jest dobra struktura? Macierz Eisenhowera Programiści są interesariuszami Dokładanie wszelkich starań Powtarzalny dowód Dijkstra Udowadnianie poprawności Programowanie strukturalne Dekompozycja funkcyjna Programowanie sterowane testami Rozdział 13. Integralność Krótkie cykle Historia kontroli kodu źródłowego Git Krótkie cykle Ciągła integracja Gałęzie kontra przełączniki Ciągłe wdrażanie Ciągła budowa Bezwzględne ulepszanie Pokrycie testami Testowanie mutacyjne Stabilność semantyczna Oczyszczanie Wytwory Utrzymywanie wysokiej wydajności Lepkość Radzenie sobie z rozproszeniami Zarządzanie czasem Rozdział 14. Praca zespołowa Praca w zespole Otwarte/wirtualne biuro Rzetelne i uczciwe oszacowania Kłamstwa Uczciwość, dokładność, precyzja Historia nr 1: wektory Historia nr 2: pCCU Nauczka Dokładność Precyzja Łączenie Uczciwość Szacunek Nigdy nie przestawaj się uczyć
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 116
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152693 N, 152692 N (2 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153044 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139014 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Complete Software Developer's Career Guide: How to Learn Your Next Programming Language, Ace Your Programming Interview, and Land The Coding Job Of Your Dreams.
Indeks.
CZĘŚĆ I. JAK ZACZĄĆ KARIERĘ PROGRAMISTY? (35) Rozdział 2. Jak zacząć? (37) Moje własne początki (37) Poznajemy zawód (39) Zrozumienie problemu (40) Projekt (40) Pisanie kodu (41) Testowanie i wdrażanie (41) Pisanie kodu to coś więcej niż pisanie kodu (42) Miej plan (43) Określanie planu (43) Tworzenie planu (44) Kto chce być "sportowcem"? (45) Solidny przykład (47) Rozdział 3. Umiejętności praktyczne, których potrzebujesz (49) Umiejętności, którymi zapłacisz rachunki (49) Jeden język programowania (50) Opanowanie struktur kodu (51) Programowanie zorientowane obiektowo (52) Algorytmy oraz struktury danych (52) Platforma i powiązane technologie (54) Framework i narzędzia (55) Podstawy baz danych (57) Kontrola wersji (57) Kompilacja i wdrożenie (58) Testowanie (59) Debugowanie (60) Metodyki tworzenia oprogramowania (61) Przytłoczony? Niepotrzebnie (61) Rozdział 4. Jak rozwijać umiejętności praktyczne? (64) Jak nauczyć się szybko uczyć? (65) Podstawy procesu (65) Nauka przez działanie (67) Jak uczyć się przez działanie? (68) Przykład uczenia się przez działanie (69) Jak nauczam umiejętności praktycznych? (70) Szersze spojrzenie: co możesz zrobić z daną technologią? (70) Jak zacząć? (71) 20% tego, co naprawdę musisz wiedzieć, aby działać skutecznie (72) Czytaj to, co piszą eksperci (73) Praktyka, praktyka, praktyka (74) Rozdział 5. Jaki język programowania wybrać? (75) Język wcale nie ma aż takiego znaczenia (75) O czym warto pamiętać, wybierając język programowania? (77) Potencjał pracy i przyszłość (77) Technologia, która Cię interesuje (80) Poziom trudności (81) Dostępne materiały (81) Zdolność do adaptacji (82) Kilka słów na koniec (83) Rozdział 6. Uczymy się pierwszego języka programowania (85) Zacznij od przyjrzenia się działającym zastosowaniom (86) Znajdź kilka dobrych materiałów lub książek i je przeskanuj (87) Naucz się pisać "Witaj, świecie" (88) Poznaj podstawowe elementy składni i przetestuj je na prawdziwych problemach (89) Poznaj różnicę między elementami języka a bibliotekami (90) Analiza istniejącego kodu w celu jego zrozumienia (91) Zacznij tworzyć (93) Zastosuj język programowania do konkretnej platformy czy technologii (94) Rozwiązuj problemy za pomocą algorytmów i wybranego języka (95) Rozdział 7. Idziemy na studia (98) Zalety (99) Wady (102) Strategia (106) Rozdział 8. Kursy (111) O co chodzi z tymi kursami? (111) Zalety (112) Wady (117) Strategia (120) Rozdział 9. Samodzielna nauka (124) Zalety samodzielnej nauki programowania (125) Wady samodzielnej nauki programowania (128) Strategia (132) CZĘŚĆ II. JAK ZNALEŹĆ PRACĘ? (137) Rozdział 10. Staż (139) Czym jest staż? (140) Czy powinienem żądać pensji? (142) Jak dostać staż? (143) Co czyni z Ciebie dobrego stażystę? (146) Ze stażu na etat (147) Rozdział 11. Jak dostać pracę bez doświadczenia? (149) Największe ryzyko dla firm zatrudniających programistę (149) Ominięcie problemu (152) Bądź obecny w sieci (153) Zbuduj portfolio (154) Stwórz własną firmę (156) Przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych (157) Zbuduj sieć kontaktów (158) Zaoferuj pracę za darmo (158) Zaoferuj pracę nad małym projektem (159) Po prostu dostań się do firmy (160) Zdobądź certyfikaty (161) Bądź wytrwały (162) Rozdział 12. Jak znaleźć pracę? (163) Podejście tradycyjne, czyli brak oryginalności (164) Loteria (164) Stwórz dobre CV (166) Określ liczbę podań składanych każdego dnia (167) Jak składać podanie o pracę? (168) Mierz rezultaty (169) Zmiany w planie (170) Pracuj bezpośrednio z rekruterem (171) Odrobina kreatywnego myślenia (172) Zbuduj sieć kontaktów (173) Trafnie dobieraj firmy (175) Stwórz coś przydatnego (176) Zacznij od góry (177) Wykorzystaj marketing przychodzący (178) Porozmawiaj z rekruterem (179) Bądź wytrwały (180) Rozdział 13. Tworzymy CV (181) Krok pierwszy: nie twórz CV (182) Wybieramy specjalistę od CV (184) Praca ze specjalistą (185) Co czyni CV dobrym? (187) Pisanie swojego CV (189) Zacznij od LinkedIn (189) Skup się na oferowanej wartości (190) Co zrobiłeś, jak to zrobiłeś i co to dało? (190) Krótko i konkretnie (192) Sprawdź swój język (194) Stwórz kilka wersji CV (194) Uczyń CV wyjątkowym (195) Rozdział 14. Rozmowa kwalifikacyjna (197) Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych (199) Rozmowa telefoniczna (199) Rozmowy techniczne online (200) Standardowa rozmowa techniczna (201) Dopasowanie do kultury organizacyjnej (202) Komisja kwalifikacyjna (202) Rozmowa praktyczna (203) Rozmowy całodniowe (203) Co musisz wiedzieć? (204) Jak rozwiązać problemy programistyczne? (205) Często spotykane pytania techniczne (206) Pytania osobiste i psychologiczne (207) Porady dotyczące rozmowy (208) Właściwy ubiór (210) Bądź na czas (211) Nie kłam (211) Nie broń się (212) Rozwijaj temat (213) Bądź pewny siebie (i nie udawaj) (213) Zademonstruj ten jeden, najważniejszy przekaz (214) Ćwicz, ćwicz, ćwicz (215) Rozdział 15. Płaca i negocjacje (216) Poznaj swoje możliwości (217) Otrzymanie oferty (218) Negocjowanie (223) Pozycja do negocjacji (225) Kto pierwszy rzuci liczbę, przegrywa (227) Nie bój się złożyć kontroferty (228) Wszystko można negocjować (230) Nie poddawaj się presji czasu (231) Wiele ofert (231) Rozdział 16. Jak odejść z pracy? (234) Kiedy odejść z pracy? (234) Jak odejść z pracy? (236) Nie martw się o "zespół" (237) Pamiętaj o informacji z wyprzedzeniem (238) Nie groź odejściem z pracy (240) Nie przesadzaj z okresem wypowiedzenia (241) Świat jest niesamowicie mały (242) Przeszkol swojego następcę (243) Nie mów nic złego na ostatniej rozmowie (244) Rozdział 17. Zmiana kariery (późne wejście) (246) Korzyści płynące ze zmiany kariery (246) Wady i minusy (248) Jak to zrobić? (249) Dokonaj przejścia w aktualnej pracy (249) Szukaj sposobów na wykorzystanie swojego istniejącego doświadczenia (250) Bądź gotów zacząć na dole (251) Rozdział 18. Przejście z QA lub podobnej roli do działu programistycznego (253) Największa przeszkoda (255) Poinformuj o tym, czego chcesz (255) Poproś o szansę (257) Sam szukaj okazji (257) Wykorzystaj czas własny (258) Szukaj pracy przejściowej (259) Przejście do nowej firmy (260) Moja ostatnia rada (261) Rozdział 19. Zlecenie kontra etat (262) Rodzaje zleceń (263) Zlecenia przez agencję (264) Niezależni zleceniobiorcy (265) Wolny strzelec (266) Praca etatowa (266) Pieniądze (267) Analizujemy stawkę przy pracy na zlecenie (267) Dlaczego zleceniobiorca zarabia więcej? (269) Wykorzystaj praktyczną wartość dodatków (270) Otoczenie w pracy (271) Inne kwestie do przemyślenia (272) Rozdział 20. Jak działa branża rekrutacyjna? (274) Typy rekruterów i agencji rekrutacyjnych (i jak się im płaci) (275) Mali i niezależni rekruterzy (276) Duże agencje (277) Agencje wewnętrzne (278) Wewnętrzni rekruterzy (280) Agenci rekrutacyjni (280) Co to oznacza dla Ciebie? (281) Pierwsze podanie (282) Negocjacje pensji (283) Korzystanie z usług rekrutera a samodzielne szukanie pracy (286) CZĘŚĆ III. CO MUSISZ WIEDZIEĆ O TWORZENIU OPROGRAMOWANIA? (289) Rozdział 21. Ogólny przegląd języków programowania (291) C (292) C++ (292) C# (293) Java (294) Python (294) Ruby (295) JavaScript (295) Perl (296) PHP (297) Objective-C (298) Swift (298) Go (299) Erlang (299) Haskell (300) Dla jasności (300) Rozdział 22. Co to takiego programowanie webowe? (303) Szybki przegląd (304) Jak działa sieć? (305) Krótka historia internetu (307) Główne technologie wykorzystywane w programowaniu webowym (309) HTML (309) CSS (310) JavaScript (312) Renderowanie po stronie serwera (313) Renderowanie po stronie klienta (313) API (315) Absolutne podstawy (316) Rozdział 23. Programowanie mobilne (317) Co to takiego programowanie mobilne? (318) Główne platformy mobilne (319) iOS (319) Android (320) Inne platformy (321) Jak wygląda programowanie mobilne? (321) Narzędzia natywne (322) Frameworki i narzędzia wieloplatformowe (323) Mobilne aplikacje webowe (326) Pomyśl o programowaniu mobilnym (327) Rozdział 24. Programowanie back-endu (328) Co to jest programowanie back-endu? (329) Co robią programiści back-endu? (329) Główne technologie i umiejętności w programowaniu back-endu (330) Programiści full-stack? (331) Podsumowanie (332) Rozdział 25. Kariera w branży gier wideo (333) Ostrzeżenie (334) Dyplom (335) Wymagane umiejętności (336) Praca dla dużego studia (338) Twórca niezależny (339) Zasoby i sugestie (340) Rozdział 26. DevOpsi i administratorzy baz danych (342) DBA, czyli administrator baz danych (343) Bazy danych wymagają opieki (344) Czy muszę być DBA? (344) DevOps - nowa rola (346) Eksploatacja - jak to robiono dawniej? (346) Co to jest DevOps? (347) Co to oznacza dla Ciebie? (348) Rozdział 27. Metodyka programowania (350) Tradycyjny model kaskadowy (351) Czy pilnujesz SDLC? (352) Agile (355) Manifest Agile (355) Agile to nie do końca metodyka (357) Problemy z modelem kaskadowym (357) Scrum (358) Role w Scrum (359) Jak działa Scrum? (359) Problemy ze Scrumem (360) Kanban (361) Programowanie ekstremalne (XP) (363) Inne metodyki i modele programowania (365) Rozdział 28. Testowanie i podstawy QA (367) Podstawowe założenie testowania (368) Typowe rodzaje testowania (369) Proces testowania (375) Jak działa testowanie w zespołach stosujących Agile? (377) Testowanie i Ty, programista (378) Rozdział 29. Programowanie oparte na testach i testy jednostkowe (380) Czym są testy jednostkowe? (382) Co jest czasem nazywane testami jednostkowymi? (384) Wartość testów jednostkowych (385) Co to takiego programowanie oparte na testach (TDD)? (386) Co jest celem TDD? (387) Typowy tok pracy TDD (389) To tylko podstawy (390) Rozdział 30. Kontrola wersji (394) Czym jest kontrola wersji? (396) Dlaczego to takie ważne? (396) Podstawy kontroli wersji (398) Repozytoria (398) Pobranie kodu (398) Rewizje (399) Branching, czyli odgałęzienia (400) Scalanie (401) Konflikty (402) Typowe rozwiązania (403) Systemy scentralizowane (403) Systemy rozproszone (DVCS) (404) Szybki przegląd najpopularniejszych systemów kontroli wersji (405) CVS (405) Subversion (406) Git (406) Mercurial (407) Coś jeszcze? (408) Rozdział 31. Ciągła integracja (409) Jak kiedyś budowaliśmy kod? (410) I nastała era serwerów kompilacji (412) Nareszcie, ciągła integracja (414) Przykład toku pracy z ciągłą integracją (415) Serwery i oprogramowanie CI (419) Rozdział 32. Debugowanie (423) Co to takiego debugowanie? (424) Pierwsza zasada debugowania: nie używaj programu do debugowania (425) Odtwórz błąd (426) Usiądź i pomyśl (428) Przetestuj hipotezy (429) Sprawdź swoje założenia (431) Dziel i rządź (432) Jeśli naprawisz błąd, zrozumiesz go (433) Sztuka i nauka (435) Rozdział 33. Utrzymanie kodu (436) Większość kariery spędzisz na utrzymywaniu kodu (437) Wybitni programiści piszą kod, który można utrzymać (438) Zasada skauta (439) Najważniejsza jest czytelność (440) Refaktoryzacja w celu ulepszenia kodu (441) Automatyzacja jest niezbędna (443) Pisz dobre komentarze (443) Materiały dla chcących dowiedzieć się więcej (444) Rozdział 34. Praca i nazwy stanowisk (447) Tytulatura nie ma znaczenia... (448) ...ale powinieneś dostać najlepszy tytuł (448) Często spotykana tytulatura (449) Jeden tytuł, którego trzeba unikać (451) Podstawowe role czy stanowiska? (452) Tytulatura w wielkich firmach technologicznych (454) Sporo hałasu o tytuł (455) Rozdział 35. Rodzaje pracy (457) Pisanie kodu (458) Naprawianie błędów (459) Projekty i architektura (459) Spotkania (460) Uczenie się (461) Eksperymentowanie i odkrywanie (462) Testowanie (462) Myślenie (463) Interakcja z klientami i interesariuszami (464) Szkolenie innych, mentoring (465) I tyle... (465) CZĘŚĆ IV. PRACA W ROLI PROGRAMISTY (467) Rozdział 36. Współpracownicy (469) Liczy się pierwsze wrażenie (471) Staraj się być pomocny (472) Unikaj scen i nieprzyjemnych sytuacji (473) Ale nie unikaj konfliktów (474) Polityka i religia (476) Współpracownicy, którzy nie pracują (477) Gadatliwi współpracownicy (480) Osoby toksyczne (482) A co z X? (483) Rozdział 37. Jak radzić sobie z szefem? (484) Zrozumieć szefa (485) Odpowiedzialność na Twoich barkach (487) Co ułatwia pracę Twojemu szefowi? (487) Wrodzy szefowie (489) Mikromenedżer (490) Dręczyciel (491) Ignorant (494) Pan niewolników (497) Nie zawsze możesz wybrać swojego szefa (499) Rozdział 38. Praca z działem QA (500) QA nie jest wrogiem (500) Wiedz, co jest testowane (501) Najpierw sam testuj swój kod (503) Unikaj cyklu błędów i poprawek (504) Pomagaj w automatyzacji (505) Co zrobić z tym jednym typkiem? (506) Rozdział 39. Równowaga między życiem a pracą (508) Równowaga między życiem a pracą to mit (509) Nadgodziny rzadko coś wnoszą (511) Ale to nie powód, by nie pracować ciężko (512) Najpierw płać sobie (513) Niech dbanie o siebie będzie Twoim priorytetem (514) Ostrożnie dobieraj relacje (517) Życie tu i teraz (518) Prawdziwa równowaga (519) Rozdział 40. Praca w zespole (520) Wspólny sukces, wspólna porażka (521) Zespoły mają wspólne cele (522) Bądź odpowiedzialny za zespół (524) Komunikacja i współpraca (525) Bądź szczery, ale taktowny (526) Rozdział 41. Przekonywanie do swoich pomysłów (528) Dlaczego przekonywanie do pomysłów jest takie ważne? (529) Nie kłóć się (530) Bądź przekonujący (531) Prowadzenie do celu (532) Umiejętna komunikacja (533) Pożycz autorytet (533) Stwórz autorytet (534) Edukuj (536) Dojdź do wprawy (537) Rozdział 42. Ubiór (538) Wygląd ma znaczenie (539) Ubieraj się lepiej, niż jest to wymagane (542) Podążaj za liderem (543) Charyzma i sprzeczności (544) Ubieraj się, by... zmienić osobowość? (547) Symbole statusu (547) Fryzura, makijaż i podstawowa higiena (548) A jeśli mnie to nie interesuje? (549) Rozdział 43. Ocena pracownicza (552) Jak dobrze wypadłem w ocenie pracowniczej? (553) Nie czekaj na ostatnią chwilę (555) Miej konkretne cele, informuj o nich (556) Śledź i dokumentuj postępy (557) Przygotuj argumenty (558) Odwołuj się, jeśli trzeba (559) Pułapka oceny samego siebie (560) Oceny współpracownicze (561) Technika wymuszonego rozkładu (563) Rozdział 44. Uprzedzenia (566) Zaakceptuj, że ludzie nieświadomie są uprzedzeni (567) Staraj się unikać uprzedzeń (568) Nie segreguj się (571) Bądź pewny siebie (572) Ignoruj, co się da (574) Zgłoś to, czego nie możesz zignorować (575) Uprzedzenia są okropne (577) Rozdział 45. Lider (578) Czym jest przywództwo? (579) Jak skutecznie przewodzić? (580) Przywództwo we wszystkich obszarach (581) Wymagaj od siebie więcej (582) Jesteś odpowiedzialny za swój zespół (583) Ufaj swoim ludziom, deleguj pracę (584) Prowadź! (586) Rozdział 46. Podwyżki i awanse (587) Zawsze wybieraj odpowiedzialność, nie wypłatę (588) Podejmij inicjatywę (590) Zainwestuj w edukację (591) Nie ukrywaj swoich celów (592) Zyskaj wartość poza firmą (594) Zostań cennym atutem (595) Poproś o konkretne sumy (597) Bez gróźb (598) Nie mów, dlaczego potrzebujesz pieniędzy (599) Jeśli nic innego nie pomoże, poszukaj innej pracy (600) Rozdział 47. Kobiety w świecie technologii (602) Stereotypy i uprzedzenia (603) Dlaczego faceci nękają kobiety? (604) Rady dla kobiet (606) Staraj się nie być taka urażona (607) Nie ignoruj prawdziwych problemów (608) Nie staraj się być jedną z nich (609) Wykorzystaj swoje zalety (610) Negocjuj (613) Rady dla mężczyzn (615) Nie traktuj kobiet protekcjonalnie (616) Kobiety nie są facetami (619) Nie wyładowuj frustracji na kobietach (620) Zachowuj się normalnie (621) Szczerze wierzę, że to pomoże (622) CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KARIERY (623) Rozdział 48. Budowanie reputacji (625) Korzyści płynące ze "sławy" (627) Styl i treść (628) Tworzenie marki osobistej (630) Jak zostać "znanym"? (633) Twórz wartość dla innych (635) Bądź cierpliwy (636) Rozdział 49. Networking (638) Błędny networking (639) Poprawny networking (640) Gdzie nawiązywać kontakty? (642) Tworzenie grup (645) Networking to nic trudnego (646) Rozdział 50. Dbanie o swoje umiejętności (648) Brak planu to też plan, po prostu okropny (648) Czytanie blogów (650) Czytanie książek (650) Wybieranie nowej rzeczy do opanowania (652) Ucz się szybko (654) Uczestniczenie w wydarzeniach (655) Czytanie newsów (655) Koduj - dużo (656) Unikaj strefy komfortu (657) Rozdział 51. Umiejętności ogólne kontra specjalizacja (658) Moc specjalizacji (659) Aby się specjalizować, musisz mieć szerokie podstawy wiedzy (660) Pamiętaj o zasadzie T (661) Ale wszyscy mówią, by szukać ludzi o wiedzy ogólnej (662) Dziś nawet nie można znać się na wszystkim (663) A jeśli wybiorę złą specjalizację? (664) Co powinieneś zrobić? (665) Rozdział 52. Prelekcje i konferencje (667) Uczestniczenie w konferencjach (667) Ale konferencje są drogie (668) Co robić na konferencji? (669) Występy (671) Jak zacząć? (673) Pokonanie tremy (675) Kilka praktycznych rad (677) Przygotowanie materiałów (678) Występy płatne (679) Bierz się do pracy (682) Rozdział 53. Tworzenie bloga (683) Dlaczego blog to wciąż najlepszy pomysł? (684) Jak stworzyć bloga? (686) Wybieranie tematu (688) Jak blogować? (689) Potęga konsekwencji (692) Pozyskiwanie ruchu (693) Znajdź swój styl (696) Pisz (699) Rozdział 54. Freelancing i własna firma (701) Czy naprawdę chcesz to robić? (702) Czym jest freelancing? (704) Jak zacząć? (705) Wspomniałeś coś o prostszym sposobie? (707) Jak ustalić stawkę? (708) Otwieranie firmy (712) Nie dąż do perfekcji (713) Nie rzucaj pracy (714) Najpierw zbuduj bazę odbiorców (716) Naucz się sprzedawać (718) Znajdź pomoc (719) Biznes jest trudny, ale jest też tego wart (720) Rozdział 55. Ścieżki kariery (721) Trzy typy programistów (722) Możliwości dla tradycyjnej kariery (723) Programista webowy (724) Programista mobilny (724) Programista desktopowy (725) Gry wideo (725) Systemy wbudowane (726) Data science (727) Narzędzia i oprogramowanie dla firm (727) Oprogramowanie w chmurze (728) Automatyzacja (728) Pokonanie ograniczeń (729) Zarządzanie czy ścieżka techniczna? (729) Zawsze myśl o tym, dokąd zmierzasz (731) Rozdział 56. Gwarancja zatrudnienia i poczucie stabilizacji (733) Nie ma stabilizacji i to jest w porządku (734) Bezpieczeństwa zatrudnienia nie zyskasz, skrywając wiedzę (736) Rób odwrotnie (737) Zastąp stabilizację umiejętnościami (738) Stwórz własną sieć bezpieczeństwa (738) Nie bój się niepewności (742) Rozdział 57. Szkolenia i certyfikaty (745) Czy certyfikaty są warte swojej ceny? (746) Dlaczego więc wyrobiłeś certyfikaty, Johnny? (747) Jak uzyskać certyfikat? (748) A co ze szkoleniami? (749) Jakiego rodzaju szkolenia są dostępne? (751) W pełni wykorzystaj szkolenie (753) Przekonanie pracodawcy do sfinansowania szkolenia (755) Zostanie szkoleniowcem (757) Wszystko zależy od tego, co dasz od siebie (758) Rozdział 58. Projekty po godzinach (759) Zawsze powinieneś robić coś po godzinach (762) Wybieramy projekt dodatkowy (763) Projekt dodatkowy powinien realizować dwa cele (765) Zaczynamy (767) Działaj konsekwentnie (769) Kończ, co zacząłeś (770) Zarabianie na projektach dodatkowych (772) Zacznij działać! (773) Rozdział 59. Książki, które warto przeczytać (774) Pisanie dobrego kodu (775) Co musisz wiedzieć? (776) Praca z zastanym kodem (777) Rozwój zawodowy (779) Rozwój osobisty (780) Zgłębianie tematów (781) Rozrywka i zabawa (783) Wytrwałość i motywacja (785) Czytaj dalej, przyjacielu... (786)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 95
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146289 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Czym jest inżynieria oprogramowania Jak dobrze pracować w zepołach Dzielenie się wiedzą Inżynieria zapewniajaca równość Jak kierować zespołem Przywództwo przy dużej skali Wytyczne i reguły dotyczące stylu Inspekcja kodu Dokumentacja Testowanie - przegląd Testowanie jednostkowe Dublery w testch Testowanie na dużą skalę Wycofywanie Kontrola wersji i zarządzanie gałęziami Narzędzie Code Search Systemy do kompilacji Critique - narzędzie firmy Goohle do inspekcji kodu Analiza statyczna Zarządzanie zależnościami Zmiany na dużą skalę Integracja ciągła Wdrażanie ciągłe Model CaaS
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII F 103
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154672 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności