Branża informatyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(9)
Forma i typ
Artykuły
(5)
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Berłowski Paweł
(3)
Baszuro Paweł
(1)
Chrapko Mariusz
(1)
Cohn Mike
(1)
Dąbrowski Marcin (informatyk)
(1)
Guryn Halina
(1)
Kałkus Arkadiusz
(1)
Próchnicki Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Informatycy
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Menedżerowie
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Branża informatyczna
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(5)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
U mnie działa : język branży IT / Paweł Baszuro. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 184 strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 169-178. Indeks.
Komputery i oprogramowanie Komputer w życiu codziennym Komputer i oprogramowanie w firmie Komputer w wytwarzaniu oprogramowania Działanie oprogramowania Projekty informatyczne Cykl życia i role projektu oprogramowania Zwinne podejście Analiza i wymagania Źródła i podział wymagań Dokumenty wymagań Praca nad nie swoimi wymaganiami Projektowanie Krok po kroku Przykład wymagań kształtujących architekturę Programowanie i programiści Podział programistów Programista programiście nierówny Nieprogramiści tworzący oprogramowanie Testowanie Zgłoszenia błędów Rodzaje testów Środowisko testowe Wdrożenie i utrzymanie Wdrożenie Utrzymanie Przykład skomplikowania utrzymania i wdrożenia w bezpiecznym życiu codziennym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152384 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Nietypowa rekrutacja / Paweł Berłowski. W: Personel i Zarządzanie. 2014, nr 2, s.64-67. - Warszawa : INFOR, 2014
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Scrum : o zwinnym zarządzaniu projektami / Mariusz Chrapko ; [wprowadzenie Mike Cohn]. - Wydanie II rozszerzone. - Gliwice : Helion, © 2022. - 352 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Indeks.
1. Myślenie odwrotne. Czym jest agile? (21) Szkoła przetrwania (21) Wodospad (22) Pan Samochodzik i tworzenie oprogramowania (27) Ludzie z kryjówek (28) Wychodzenie z kryjówki (30) Myślenie odwrotne (31) Zdrowie szaleńców (32) Manifest agile (33) 2. Lekcje pływania. O zwinnym zarządzaniu projektami (37) Klasyka i jazz (37) Piankowe wyzwanie (44) Dama z łasiczką (46) Agile i pornografia (48) Scrum (52) Lekcje pływania (58) 3. Kontrabasista. Nowe role i obowiązki (61) Lekcja z Kontrabasisty (61) Scrum Master (62) Cechy dobrego Scrum Mastera (67) Wybór Scrum Mastera (74) W dużej organizacji (77) Właściciel Produktu (77) Czy kierownik projektu jest potrzebny w Scrumie? (91) 4. Ława przysięgłych. O hodowaniu zwinnych zespołów projektowych (107) Ugotowani (107) Zespół = nirwana projektu (109) Szlachetny cel (113) Uprawa zwinnych zespołów (115) Wielofunkcyjne zespoły (130) Zespoły komponentowe (131) Ława przysięgłych (134) 5. Platon, idee i ryby. Jak zwinnie zarządzać wymaganiami? (141) Jaszczurka czy dinozaur? (141) Diabeł tkwi w... komunikacji (143) Historyjki użytkownika (150) ZaINWESTuj w dobre historyjki (157) Rejestr produktu i ocean plazmy (168) Historyjki, epiki, tematy... thriller (170) Wymagania jak góra lodowa (171) Pielęgnacja (172) Praca z dużym rejestrem (174) Tylko 150, reszta nie ma znaczenia (175) 6. Lizanie znaczków i chirurgia mózgu. Szacowanie projektów w Scrumie (177) Kadzidłowy dym, ekstatyczny trans (177) O istocie szacowania (178) W punktach czy w osobodniach? (200) Trochę techniki i człowiek... się nie gubi (205) 7. O żeglowaniu i obieraniu cebuli. Planowanie projektów w Scrumie (215) Obsesja planowania (215) Zwinne planowanie (216) Żeglowanie i obieranie cebuli (218) Jak się do tego zabrać? (220) Plan wydania (239) Planowanie na dużą skalę (241) Jak śledzić postęp prac? (245) 8. Biegnij, Forrest, biegnij. Sprint (251) Jak na nartach po Barcelonie (251) Planowanie sprintu (252) Plan sprintu (265) Gotowi!... Do startu!... Gotowi?! (266) W dużych projektach (268) Zrobione czy niezrobione? (272) Puste taczki (274) Komunikacja (277) Śledzenie postępu prac (279) 9. W pokoju sztabowym. Codzienne scrumy (285) Wniosek o zakończenie wojny (285) Codzienny scrum (290) Jak się komunikować? (302) Zespoły rozproszone (305) Scrum of Scrums (309) 10. Furtka do ogrodu. O tym, jak zorganizować przegląd sprintu (313) W sklepie z zabawkami (313) Przegląd sprintu (314) Metoda Kawasakiego (316) Zarażać dobrą energią (317) Furtka do ogrodu (318) Atak na Ziemian (319) 11. Myślodsiewnia. Retrospektywa na koniec sprintu (321) Myślodsiewnia (321) Oczyszczenie (322) Najczęściej pomijana praktyka (323) Lekcja anatomii (324) Próba ogarnięcia kuwety (333) 12. Wspólny rejs. Historia z morza wzięta (343)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153045 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. PROJEKTY NIEREALNE Rozdział 1. Czym są projekty nierealne TYPOWE PROBLEMY PROJEKTÓW NIEREALNYCH CECHY PROJEKTU NIEREALNEGO Rozdział 2. Jak i dlaczego powstają projekty nierealne JAKIE ŚRODOWISKO SPRZYJA POWSTAWANIU PROJEKTÓW NIEREALNYCH DO CZEGO ZWYKLE PROWADZĄ PROCESY ZAKUPOWE DLACZEGO TO NIE MA SENSU Rozdział 3. Czy projekt nierealny można dowieźć PRZYKŁADY PROJEKTÓW NIEREALNYCH, KTÓRE ZAKOŃCZYŁY SIĘ SUKCESEM JAK KLIENT ROZUMIE SUKCES PROJEKTU 10 ZASAD DOWOŻENIA PROJEKTÓW NIEREALNYCH Część II. METODYKI I CERTYFIKATY - BS Rozdział 4. Fabryka certyfikatów CERTYFIKATY VS PRAKTYKA I DOŚWIADCZENIE FABRYKA CERTYFIKATÓW WŁASNE SPOSOBY ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI - CZYLI ZDROWY ROZSĄDEK I WYCIĄGANIE WNIOSKÓW Z HISTORII FIRMY Rozdział 5. Bezradność metodyk i certyfikatów w zderzeniu z kluczowymi problemami projektów nierealnych POWTARZAJĄCE SIĘ, CHRONICZNE OPÓŹNIENIA PUCHNĄCY, "WYBUCHAJĄCY" ZAKRES PRAC STRATY FINANSOWE NA PROJEKCIE BRAK ZASOBÓW, BRAK ZESPOŁU BRAK KOMPETENCJI DZIEDZINOWYCH W FIRMIE NIEOKREŚLONY I CIĄGLE ZMIENIAJĄCY SIĘ CEL PROJEKTU NIEPRZYCHYLNE LUB WROGIE NASTAWIENIE KLIENTA CIĄGŁA PRESJA KLIENTA NA "WIĘCEJ I LEPIEJ" UNIKANIE PODEJMOWANIA DECYZJI PO STRONIE KLIENTA ZASKAKUJĄCE, DESTRUKCYJNE I NIEPRZEWIDYWALNE DECYZJE PO STRONIE KLIENTA NALICZANIE KAR, GROŹBA ZATRZYMANIA PROJEKTU CZY NAWET ZERWANIA KONTRAKTU PRZEZ KLIENTA Rozdział 6. Wiedza praktyczna - brakujące ogniwo Część III. 10 ZASAD DOWOŻENIA PROJEKTÓW NIEREALNYCH Rozdział 7. Zasada 1. Zaangażuj się w negocjacje kontraktu Rozdział 8. Zasada 2. Zdefiniuj, co oznacza "dowiezienie" projektu Rozdział 9. Zasada 3. Bądź przydatny i pokazuj zaangażowanie Rozdział 10. Zasada 4. Buduj relacje oraz siłę wpływu Rozdział 11. Zasada 5. Skup się na postępach, bądź pragmatyczny Rozdział 12. Zasada 6. Wywieraj presję i wykorzystuj swoją pozycję Rozdział 13. Zasada 7. Świadomie zarządzaj przepływem informacji Rozdział 14. Zasada 8. Dbaj o kondycję finansową projektu Rozdział 15. Zasada 9. Twórz i dokumentuj własną historię projektu Rozdział 16. Zasada 10. Skup się na długoterminowej relacji z klientem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155400 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Programista : przewodnik po zawodzie / Arkadiusz Kałkus. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 279 stron : ilustracje ; 21 cm.
Rozdział 1. Programowanie Na czym polega programowanie? Wyjaśnienie proste Wyjaśnienie złożone Wyjaśnienie bardzo skomplikowane Esencja programowania System binarny Algebra Boolea Jak działa procesor? Jak procesor dodaje? Warstwy Języki programowania Anatomia nowoczesnego języka programowania Kod źródłowy Instrukcje Wyrażenia Instrukcje a wyrażenia Zmienne i stałe Typy Operatory Instrukcja blokowa/blok kodu Instrukcje warunkowe Pętle Funkcje Klasy i obiekty Bazy danych Bazy relacyjne Tabele Relacje Dekompozycja SQL Serwery i chmura Serwery Chmura Narzędzia pracy programisty Edytor Kompilator Debugger IDE Systemy kontroli wersji Narzędzia do modelowania Narzędzia do zarządzania projektem Narzędzia do zarządzania wiedzą i dokumentacją Narzędzia do komunikacji Biblioteki Frameworki Sprzęt Inne Testowanie oprogramowania Dlaczego musimy testować oprogramowanie? Testy jednostkowe Testy integracyjne Testy systemowe Testy akceptacyjne Testy regresyjne Testy wydajnościowe Testy bezpieczeństwa Rozdział 2. Branża IT Programiści piechota branży IT Nie tylko programiści Tester/Quality Assurance Engineer (QA) Projektant UI Specjalista UX Administrator DevOps Specjalista ds. bezpieczeństwa Scrum master Agile coach Kierownik zespołu/team manager (TM) Kierownik projektu/project manager (PM) Analityk biznesowy/business analyst (BA) Właściciel produktu/product owner (PO) Specjalista ds. zasobów ludzkich/human resources specialist (HR) Dlaczego programiści mają dużo pracy? Pierwsze kroki Rewolucja naukowa Rewolucja przemysłowa Druga rewolucja przemysłowa Rewolucja cyfrowa ZAROBKI PROGRAMISTÓW DOCHODOWOŚĆ BRANŻY IT RENTOWNOŚĆ PRZYCZYNY SKUTKI Rozdział 3. Praca programisty Na czym polega zawód programisty? Tłumaczenie maszynom świata ludzi Tłumaczenie ludziom świata maszyn Dzień pracy programisty Produkcja oprogramowania Modele wytwarzania oprogramowania Model kaskadowy Metodyki zwinne Scrum Role i listy zadań Spotkania Planowanie sprintu Daily scrum Przegląd sprintu Retrospekcja sprintu Kanban Specjalizacje Generalista Frontend developer Backend developer Fullstack developer Mobile developer Embedded Big data Business intelligence Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe SAP Mainframe Slang Kariera Standardowa kariera Stażysta Młodszy programista/junior developer Programista/mid developer Senior developer Lider techniczny/tech lead Architekt Freelancer Kontraktor Przedsiębiorca technologiczny Szkoleniowiec Konsultant Zalety i wady zawodu Dobre zarobki Praca w biurze Ciągła nauka Praca z ludźmi Praca z maszynami Możliwości awansu Długość kariery Choroby zawodowe Lokalizacja pracy Odpowiedzialność Samochody Samoloty Rakiety Odpowiedzialność Rozdział 4. Droga do zawodu Predyspozycje Cierpliwość i opanowanie Sumienność, dyscyplina i precyzja Kreatywność Wyobraźnia Empatia Matematyka Nie każdy programista musi być matematykiem Informatyka to nauka interdyscyplinarna Inna od matematyki, lecz podobna Studia Program studiów w Polsce Czy warto studiować? Politechnika kontra uniwersytet Magister kontra inżynier/licencjat? Bootcampy i kursy Bootcampy Kursy Przebranżowienie Czy przebranżowienie jest możliwe? Czy przebranżowienie jest trudne? Czy warto się przebranżowić? Jak się przebranżowić? Poszukiwanie pracy Gdzie szukać ofert pracy? CV LinkedIn Kontakt z rekruterami Rozmowa kwalifikacyjna Przygotowanie Jak się zachować w trakcie spotkania? Po spotkaniu Pierwsza praca Pierwszy dzień Pierwszy miesiąc Pierwszy rok Rozdział 5. Przyszłość Programowanie jutro i pojutrze Ostatni zawód przed końcem pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152046 N (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jak analizować wydatki inwestycyjne firmy z branży IT / Wojciech Próchnicki. W: Controlling i Rachunkowość Zarządcza. 2014, nr 11, s.28-29. - Warszawa : INFOR, 2014
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności