Usarzewicz Wojciech
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Biblioteka WEiZ
(2)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Usarzewicz Wojciech
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Kariera
(2)
Samopoznanie
(2)
Sukces
(2)
Aspiracje zawodowe
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Mikroekonomia
(1)
Programiści
(1)
Programowanie
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rozwój osobisty
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tytuł oryginału: Self-leadership and the one minute manager : discover the magic of no excuses! : increasing effectiveness through situational self leadership.
Czy wierzysz w magię? Ludzie nie potrafią czytać w myślach Myślenie słonia Orbity władzy Poznaj siebie Zdobywanie tego, czego potrzebujesz Biegnąc razem Żadnych wymówek Jednominutowa magia
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 350 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146198 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146180 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Tytuł oryginału: How to jump start your (next) career.
Rozdział 1. Rozwój profesjonalnej postawy 9 Rozdział 2. Rozwijanie marki osobistej 33 Rozdział 3. Zdolność zarządzania ludźmi 57 Rozdział 4. Zdolność zarządzania procesami 77 Rozdział 5. Umiejętność przemawiania 109 Rozdział 6. Rozwijanie umiejętności pisania 135 Rozdział 7. Awans wewnętrzny 155 Rozdział 8. Szukanie nowej pracy - źródła ofert 183 Rozdział 9. Szukanie nowej pracy - CV i rozmowa kwalifikacyjna 207 Rozdział 10. Zmiana zawodu 231 Dodatek A. O Dale Carnegie & Associates, Inc. 259 Dodatek B. Zasady Dale'a Carnegiego 261
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 146
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie IV - odnosi się do oryginału.
Co to jest NLP? ELEMENTY NLP NEURO Wzorce myślenia Filtry, przez które postrzegasz świat Myślenie za pomocą ciała LINGWISTYCZNE Wzbogacona komunikacja Czyste pytania Metafora: klucz do nieświadomego umysłu Pytania precyzujące Język hipnotyczny Metakomunikaty PROGRAMOWANIE Modelowanie Strategie udanego życia MODELUJ SIEBIE ZA POMOCĄ NLP Wykorzystaj swój potencjał wewnętrzny: kotwiczenie W harmonii z samym sobą: neurologiczne poziomy zmian Napisz własny scenariusz swojego życia: przekonania o doskonałości Zdobądź to, na czym naprawdę Ci zależy: dobrze sformułowane cele Carpe diem: czas KIERUJ ZA POMOCĄ NLP Zbuduj klimat zaufania: nawiązanie kontaktu Wynegocjuj sobie drogę przez życie: pozycje percepcyjne Rozwiązywanie konfliktów: integrowanie części Udzielanie i odbieranie informacji zwrotnych Coaching - trening ukierunkowany na osiąganie znakomitych wyników Trening z humorem (coaching prowokatywny)
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 103
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150483, 150482 N (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Modele biznesowe dla bystrzaków / Jim Muehlhausen ; [tłumaczenie Wojciech Usarzewicz]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 398 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
U góry okładki: W prostocie tkwi siła.
Tytuł oryginału: Business Models For Dummies.
Indeks.
Zaczynamy przygodę z modelami biznesowymi Tworzymy zwycięski model biznesowy Jak radzić sobie ze zmianami Innowacje w modelach biznesowych Dekalogi Co to takiego model biznesowy i dlaczego ma znaczenie? Historia modeli biznesowych Modele biznesowe są na topie Dla kogo model biznesowy? Wartość modelu biznesowego Przyszłość modeli biznesowych Coraz większe wyrafinowanie Więcej dóbr cyfrowych Ochrona własności intelektualnej Wykorzystanie transparentności Siła skutecznych operatorów Definicja modelu biznesowego Recepta na udany model biznesowy Sekretny składnik do robienia pieniędzy Ta sama branża, inne modele biznesowe Jak Twój model biznesowy wyróżnia Cię spośród konkurencji Porównujemy modele biznesowe z biznesplanami Elementy dobrego biznesplanu Biznesplany nie uwzględniają wszystkiego Ulepszamy biznesplan Tworzenie planu modelu biznesowego Rozważamy Twoją przewagę konkurencyjną Pozyskiwanie przewagi konkurencyjnej Wzmacniamy Twoją przewagę konkurencyjną Modele biznesowe mają wiele postaci Wspólne aspekty wszystkich modeli biznesowych Modele biznesowe w swojej najprostszej postaci Przykłady modeli biznesowych Sukces Twojej firmy zależy od modelu biznesowego Próbujemy (nieskutecznie) odnieść sukces bez wspaniałego modelu biznesowego Dobre wieści: modele biznesowe są zmienne Studium przypadku: Kodak kontra Fujifilm Porównując ciężką pracę z wynikami - póki model biznesowy jest solidny Ciężka praca zdefiniowana na nowo Unikanie zobowiązania wobec złego modelu biznesowego Studium przypadku: New Pig Droga do świetnego modelu usłana jest eksperymentami Nawet inwestorzy venture wygrywają tylko raz na trzy podejścia Niech rynek określi, czy jesteś sprytny Nigdy nie licz na głupie szczęście Tworzymy zwycięski model biznesowy Używanie narzędzi do zaprojektowania Twojego modelu biznesowego Analizujemy tradycyjne sposoby projektowania modelu biznesowego Powrót do serwetki Imitacja Eureka, czyli jak wpaść na model Problemy tradycyjnych metod Za dużo rzeczy do zapamiętania Złożone wzajemne oddziaływania Nie wszystko ma tę samą wagę Projektowanie modelu biznesowego z użyciem procesu systemowego Szablon modelu biznesowego Czterokomórkowy model biznesowy Koło modelu biznesowego Szukanie najbardziej atrakcyjnych rynków do stworzenia potężnej oferty Oceniamy rynek docelowy Określanie atrakcyjności branży Znaleźć najlepszą branżę Działanie na zaniedbanych lub nieobsługiwanych rynkach Studium przypadku: oprogramowanie kontra linie lotnicze Szukamy niszy Siła dobrej niszy Istnieje nieograniczona liczba nisz Rynki mają tendencję do podziału Znajdź zaniedbane lub nieobsługiwane rynki Czas na atrakcyjność klientów Znajdź swoje miejsce w branżowym łańcuchu wartości Uzupełnianie oferty z pomocą wyjątkowej propozycji wartości Budujemy wyjątkową propozycję wartości Porównujemy wyjątkową propozycję sprzedaży z wyjątkową propozycją wartości Definiujemy wyjątkową propozycję sprzedaży Definiujemy wyjątkową propozycję wartości Czas na porównanie Maksymalizacja potencjału produktu Budowanie zbywalności Twoja wyjątkowa propozycja wartości w jednym zdaniu Bycie pierwszym na rynku Tworzenie nowej WPS, kiedy rośnie konkurencja Niech Twoja propozycja wartości ma znaczenie dla klientów Tworzenie potężnej marki Twoja marka w oczach Twoich klientów Inne kwestie związane z marką Zarabianie na modelu biznesowym Budujemy model rentownej sprzedaży Generowanie dużych marż Tworzenie produktu o wysokiej marży Utrzymanie się na rynku dzięki własnej wyjątkowej marży Sukces dzięki tworzeniu wyjątkowych strumieni przychodów Zwracanie uwagi na to, co ogranicza marże Analiza konkurencji Dobrzy konkurenci Źli konkurenci Pośredni konkurenci Generowanie wystarczającej marży całkowitej Zamiana marży na zyski Właściwy asortyment: benzyna, papierosy i napoje Tworzenie znaczącej przewagi kosztowej Efekty skali Wykorzystanie technologii Lepsze zarządzanie łańcuchem wartości Tworzenie cennego źródła regularnych przychodów Przychód powtarzalny obniża koszty sprzedaży Kiedy przychód regularny wcale taki nie jest Unikanie pułapek rynkowych Upewnij się, że posiadasz klienta Trochę kreatywności w rachunkowości Technologia szybko zabija marże Monetyzacja przez wyniki sprzedaży Zamykamy transakcję Pozyskanie klienta po rozsądnej cenie Niedocenianie trudności ze sprzedażą Zakładanie, że powtarzalna sprzedaż to łatwizna Marketing przewyższa sprzedaż Tworzenie sprawdzonego i powtarzalnego procesu sprzedaży Budowanie trwałego modelu biznesowego Osiąganie trwałej przewagi konkurencyjnej Wykorzystywanie własności intelektualnej Tworzenie przewagi finansowej Utrzymywanie przewagi konkurencyjnej Taktyka defensywna Taktyka ofensywna Oszacowanie przewagi konkurencyjnej z użyciem pięciu sił Portera Podtrzymywanie modelu biznesowego. Innowacje i unikanie pułapek rynkowych Utrzymanie siły modelu z pomocą innowacji Zrozum swój czynnik innowacji Pamiętaj o potrzebie innowacji Unikanie pułapek rynkowych Nadmierne poleganie na trendach Nadmierne poleganie na kilku klientach Podatność na siły będące poza naszą kontrolą Monetyzacja Rozważ kolejnego właściciela: najlepsze modele biznesowe można przenosić Umniejszanie wartości Twojego modelu biznesowego Wyłamanie się z marki osobistej Lekcja od Oprah Sprzedaż firmy nie jest jedyną strategią wyjścia Sprzedaż firmy a dożywotni CEO Porównanie finansowych korzyści strategii wyjścia Zwiększenie zdolności do korzystnego wyjścia z inwestycji Polegaj na procedurach, nie na ludziach Skup się na wartości przedsiębiorstwa - nie tylko na zyskach Sprzedaż we właściwym momencie Analizujemy Twój model biznesowy Porównywanie działających modeli biznesowych z teoretycznymi modelami biznesowymi Używamy szablonu modelu biznesowego Zacznijmy od podstaw Pytania, na które trzeba odpowiedzieć Ocena Twojego modelu biznesowego Szybki system oceny System oceny profesjonalnej Jak radzić sobie ze zmianami Erozja dotyczy wszystkich modeli biznesowych Słabnący model biznesowy nie jest powodem do wstydu Dlaczego firmy nie dostrzegają zagrożeń Lekcje od firm Apple i IBM Działaj i ciesz się efektami Coroczne planowanie modelu biznesowego Co pięć lat zaczynaj od nowa Przykład: Sony Jak poznać, że Twój model biznesowy słabnie Spadające marże Świetne marże czynią Cię celem dla konkurencji Cykle życia produktu i Twój model biznesowy Kiedy można tolerować spadające marże, a kiedy już nie Przykład: układy pamięci Notowanie niskich zysków w dłuższym okresie Cienka granica między wyjściem na prostą a głupotą Nie zostań niewolnikiem złego modelu biznesowego Nikt nie zwycięża w wojnie wyniszczającej Łatwiejsze rozwiązanie Trend stabilnej sprzedaży Ogólne niezadowolenie Wykrywanie ukrytych problemów i sprawna adaptacja Naprawiamy model biznesowy, aby pozbyć się problemów Analiza ukrytych problemów Ukryty problem: potrzeba zwiększenia sprzedaży Ukryty problem: 26-godzinna doba Ignorowanie problemów z modelem biznesowym tylko je wzmacnia Konsekwencje ignorowania problemów Twój model ulega erozji, ale jak szybko? Zmiana zawsze wydaje się ryzykowna Brak zmian może być gorszy Innowacje w modelach biznesowych Od czego zacząć proces wprowadzania innowacji Drobne ulepszenia rzadko dają efekty Patrz do przodu, nie do tyłu Przykład: globalny model biznesowy McDonald's Przewidywanie przyszłości Patrzymy w kryształową kulę Pokonanie strachu przed pomyłką Prognozowanie trendów z odrobiną kreatywności Porażka może być korzystna (o ile jest tania i szybka) Nowa definicja porażki Przykłady: porażka jako pierwszy krok do sukcesu Sprawne funkcjonowanie dzięki kolejnym wersjom modelu biznesowego Rozpoczynamy proces wprowadzania innowacji Porównujemy innowację brzegową z kwantową Kiedy potrzebujesz obydwu form Korzyści płynące z innowacji brzegowej Korzyści płynące z innowacji kwantowej Odkrywamy korelacje między szaleństwem a innowacyjnym geniuszem Odróżniamy szalone pomysły od genialnych Cierpliwość jest cnotą Dbanie o ciągłość kreatywnego procesu Pozyskujemy talenty z zewnątrz Używamy narzędzi w czasie procesu Innowacja zaburzająca Innowator zaburzający zazwyczaj wygrywa Lekcje płynące z dylematu innowatora Jak czerpać korzyści z innowacji zaburzającej? Większość Twoich istniejących modeli jest w porządku: nie wylewaj dziecka z kąpielą Porównujemy nadmierną innowację z niewystarczającą innowacją Które części Twojego modelu zostawić, a które odrzucić Crowdsourcing - zaawansowana innowacja modelu biznesowego Crowdsourcing szybko nie zniknie Dziesięć rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, że są rezultatem crowdsourcingu Twój model biznesowy może skorzystać na crowdsourcingu Crowdsourcing jest 1300 razy szybszy od metod tradycyjnych Crowdsourcing tworzy nową merytokrację Crowdsourcing może generować nadzwyczajne pomysły Crowdsourcing redukuje koszty Crowdsourcing po prostu czasami działa lepiej Potencjalne minusy crowdsourcingu Wykorzystujemy proces sprzedaży wirtualnej W jaki sposób internet zmienił sprzedaż Nie sprzedawaj, jakby wciąż był 1985 Klątwa niewidzialnego klienta Płynąć z prądem Nowe możliwości Rozważ korzyści płynące z wirtualizacji sprzedaży Podstawy wirtualizacji procesu sprzedaży Czas odrzucić przestarzałe metody Quid pro quo Edukuj na wczesnym etapie procesu Pamiętamy o wzajemnej zgodzie Wirtualizacja procesu sprzedaży krok po kroku W jaki sposób stworzyć wirtualny proces sprzedaży Przykład wirtualizacji procesu sprzedaży: sprzedaż franczyzy Czerpanie zysków z ubezpieczeń Co to te ubezpieczenia Dlaczego ubezpieczenia są rentowne Dokładna analiza ryzyka Jak zarobić na błędnych szacunkach Odmówienie klientowi ubezpieczenia będzie Cię kosztować Kreatywne ubezpieczenia Kiedy godzina nie jest godziną Przykład kreatywnego ubezpieczenia: Enron Arkusz roboczy: tworzymy program ubezpieczeniowy DEKALOGI Dziesięć wspaniałych modeli biznesowych Stwórz raz, sprzedawaj wielokrotnie Stwórz pożądaną markę Niech klienci tworzą dobra za darmo Przewaga konkurencyjna przy niskich kosztach Wydobycie surowców naturalnych Chroniona własność intelektualna Technologiczne wyniszczenie istniejącego modelu Pozłacanie złota Wykorzystywanie rozwijającej się świadomości klienta Działamy w ultraniszy Dziesięć oznak problemów z modelem biznesowym Kiedy bardzo chcesz sprzedać biznes Za mało sobie płacisz Scenariusz 1. Charlie Dusigrosz Scenariusz 2. Nawykowa Harriet Musisz ciągle szukać funduszy, aby firma mogła się rozwijać Wydaje Ci się, że musisz zatrudnić supersprzedawcę, żeby naprawić problemy ze sprzedażą Bank za Tobą nie przepada Twoje marże są niższe od marż konkurencji Męczysz się z trudnymi klientami, zamiast się ich pozbyć Masz wrażenie, że nie ma nikogo, komu można oddelegować pracę Twoi najlepsi pracownicy często odchodzą, szukając lepszych możliwości Liczba klientów stoi w miejscu albo spada Dziesięć źródeł innowacji modelu biznesowego Książki biznesowe Konkurenci Konsultanci Firmy spoza Twojej branży Kryształowa kula Pracownicy Kupowane produkty lub usługi Podróżuj do innych krajów i wartościowych miejsc Sny na jawie Handlowcy Dziesięć rzeczy, których inwestor nie chce słyszeć o Twojej firmie Później pomyślę, jak na tym zarobić To taki jakby Groupon, tylko trochę inny... Pracowałem kiedyś dla firmy, która robiła dokładnie to samo Mój biznesplan wymaga... W końcu wyjdę na swoje Wszyscy tego potrzebują Nadrobię ilością Wystarczy nam jeden procent rynku Od roku pracuję nad tą umową i wkrótce będzie podpisana Co to takiego model biznesowy?
Sygnatura czytelni BMW: VI F 147 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145784 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Complete Software Developer's Career Guide: How to Learn Your Next Programming Language, Ace Your Programming Interview, and Land The Coding Job Of Your Dreams.
Indeks.
CZĘŚĆ I. JAK ZACZĄĆ KARIERĘ PROGRAMISTY? (35) Rozdział 2. Jak zacząć? (37) Moje własne początki (37) Poznajemy zawód (39) Zrozumienie problemu (40) Projekt (40) Pisanie kodu (41) Testowanie i wdrażanie (41) Pisanie kodu to coś więcej niż pisanie kodu (42) Miej plan (43) Określanie planu (43) Tworzenie planu (44) Kto chce być "sportowcem"? (45) Solidny przykład (47) Rozdział 3. Umiejętności praktyczne, których potrzebujesz (49) Umiejętności, którymi zapłacisz rachunki (49) Jeden język programowania (50) Opanowanie struktur kodu (51) Programowanie zorientowane obiektowo (52) Algorytmy oraz struktury danych (52) Platforma i powiązane technologie (54) Framework i narzędzia (55) Podstawy baz danych (57) Kontrola wersji (57) Kompilacja i wdrożenie (58) Testowanie (59) Debugowanie (60) Metodyki tworzenia oprogramowania (61) Przytłoczony? Niepotrzebnie (61) Rozdział 4. Jak rozwijać umiejętności praktyczne? (64) Jak nauczyć się szybko uczyć? (65) Podstawy procesu (65) Nauka przez działanie (67) Jak uczyć się przez działanie? (68) Przykład uczenia się przez działanie (69) Jak nauczam umiejętności praktycznych? (70) Szersze spojrzenie: co możesz zrobić z daną technologią? (70) Jak zacząć? (71) 20% tego, co naprawdę musisz wiedzieć, aby działać skutecznie (72) Czytaj to, co piszą eksperci (73) Praktyka, praktyka, praktyka (74) Rozdział 5. Jaki język programowania wybrać? (75) Język wcale nie ma aż takiego znaczenia (75) O czym warto pamiętać, wybierając język programowania? (77) Potencjał pracy i przyszłość (77) Technologia, która Cię interesuje (80) Poziom trudności (81) Dostępne materiały (81) Zdolność do adaptacji (82) Kilka słów na koniec (83) Rozdział 6. Uczymy się pierwszego języka programowania (85) Zacznij od przyjrzenia się działającym zastosowaniom (86) Znajdź kilka dobrych materiałów lub książek i je przeskanuj (87) Naucz się pisać "Witaj, świecie" (88) Poznaj podstawowe elementy składni i przetestuj je na prawdziwych problemach (89) Poznaj różnicę między elementami języka a bibliotekami (90) Analiza istniejącego kodu w celu jego zrozumienia (91) Zacznij tworzyć (93) Zastosuj język programowania do konkretnej platformy czy technologii (94) Rozwiązuj problemy za pomocą algorytmów i wybranego języka (95) Rozdział 7. Idziemy na studia (98) Zalety (99) Wady (102) Strategia (106) Rozdział 8. Kursy (111) O co chodzi z tymi kursami? (111) Zalety (112) Wady (117) Strategia (120) Rozdział 9. Samodzielna nauka (124) Zalety samodzielnej nauki programowania (125) Wady samodzielnej nauki programowania (128) Strategia (132) CZĘŚĆ II. JAK ZNALEŹĆ PRACĘ? (137) Rozdział 10. Staż (139) Czym jest staż? (140) Czy powinienem żądać pensji? (142) Jak dostać staż? (143) Co czyni z Ciebie dobrego stażystę? (146) Ze stażu na etat (147) Rozdział 11. Jak dostać pracę bez doświadczenia? (149) Największe ryzyko dla firm zatrudniających programistę (149) Ominięcie problemu (152) Bądź obecny w sieci (153) Zbuduj portfolio (154) Stwórz własną firmę (156) Przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych (157) Zbuduj sieć kontaktów (158) Zaoferuj pracę za darmo (158) Zaoferuj pracę nad małym projektem (159) Po prostu dostań się do firmy (160) Zdobądź certyfikaty (161) Bądź wytrwały (162) Rozdział 12. Jak znaleźć pracę? (163) Podejście tradycyjne, czyli brak oryginalności (164) Loteria (164) Stwórz dobre CV (166) Określ liczbę podań składanych każdego dnia (167) Jak składać podanie o pracę? (168) Mierz rezultaty (169) Zmiany w planie (170) Pracuj bezpośrednio z rekruterem (171) Odrobina kreatywnego myślenia (172) Zbuduj sieć kontaktów (173) Trafnie dobieraj firmy (175) Stwórz coś przydatnego (176) Zacznij od góry (177) Wykorzystaj marketing przychodzący (178) Porozmawiaj z rekruterem (179) Bądź wytrwały (180) Rozdział 13. Tworzymy CV (181) Krok pierwszy: nie twórz CV (182) Wybieramy specjalistę od CV (184) Praca ze specjalistą (185) Co czyni CV dobrym? (187) Pisanie swojego CV (189) Zacznij od LinkedIn (189) Skup się na oferowanej wartości (190) Co zrobiłeś, jak to zrobiłeś i co to dało? (190) Krótko i konkretnie (192) Sprawdź swój język (194) Stwórz kilka wersji CV (194) Uczyń CV wyjątkowym (195) Rozdział 14. Rozmowa kwalifikacyjna (197) Rodzaje rozmów kwalifikacyjnych (199) Rozmowa telefoniczna (199) Rozmowy techniczne online (200) Standardowa rozmowa techniczna (201) Dopasowanie do kultury organizacyjnej (202) Komisja kwalifikacyjna (202) Rozmowa praktyczna (203) Rozmowy całodniowe (203) Co musisz wiedzieć? (204) Jak rozwiązać problemy programistyczne? (205) Często spotykane pytania techniczne (206) Pytania osobiste i psychologiczne (207) Porady dotyczące rozmowy (208) Właściwy ubiór (210) Bądź na czas (211) Nie kłam (211) Nie broń się (212) Rozwijaj temat (213) Bądź pewny siebie (i nie udawaj) (213) Zademonstruj ten jeden, najważniejszy przekaz (214) Ćwicz, ćwicz, ćwicz (215) Rozdział 15. Płaca i negocjacje (216) Poznaj swoje możliwości (217) Otrzymanie oferty (218) Negocjowanie (223) Pozycja do negocjacji (225) Kto pierwszy rzuci liczbę, przegrywa (227) Nie bój się złożyć kontroferty (228) Wszystko można negocjować (230) Nie poddawaj się presji czasu (231) Wiele ofert (231) Rozdział 16. Jak odejść z pracy? (234) Kiedy odejść z pracy? (234) Jak odejść z pracy? (236) Nie martw się o "zespół" (237) Pamiętaj o informacji z wyprzedzeniem (238) Nie groź odejściem z pracy (240) Nie przesadzaj z okresem wypowiedzenia (241) Świat jest niesamowicie mały (242) Przeszkol swojego następcę (243) Nie mów nic złego na ostatniej rozmowie (244) Rozdział 17. Zmiana kariery (późne wejście) (246) Korzyści płynące ze zmiany kariery (246) Wady i minusy (248) Jak to zrobić? (249) Dokonaj przejścia w aktualnej pracy (249) Szukaj sposobów na wykorzystanie swojego istniejącego doświadczenia (250) Bądź gotów zacząć na dole (251) Rozdział 18. Przejście z QA lub podobnej roli do działu programistycznego (253) Największa przeszkoda (255) Poinformuj o tym, czego chcesz (255) Poproś o szansę (257) Sam szukaj okazji (257) Wykorzystaj czas własny (258) Szukaj pracy przejściowej (259) Przejście do nowej firmy (260) Moja ostatnia rada (261) Rozdział 19. Zlecenie kontra etat (262) Rodzaje zleceń (263) Zlecenia przez agencję (264) Niezależni zleceniobiorcy (265) Wolny strzelec (266) Praca etatowa (266) Pieniądze (267) Analizujemy stawkę przy pracy na zlecenie (267) Dlaczego zleceniobiorca zarabia więcej? (269) Wykorzystaj praktyczną wartość dodatków (270) Otoczenie w pracy (271) Inne kwestie do przemyślenia (272) Rozdział 20. Jak działa branża rekrutacyjna? (274) Typy rekruterów i agencji rekrutacyjnych (i jak się im płaci) (275) Mali i niezależni rekruterzy (276) Duże agencje (277) Agencje wewnętrzne (278) Wewnętrzni rekruterzy (280) Agenci rekrutacyjni (280) Co to oznacza dla Ciebie? (281) Pierwsze podanie (282) Negocjacje pensji (283) Korzystanie z usług rekrutera a samodzielne szukanie pracy (286) CZĘŚĆ III. CO MUSISZ WIEDZIEĆ O TWORZENIU OPROGRAMOWANIA? (289) Rozdział 21. Ogólny przegląd języków programowania (291) C (292) C++ (292) C# (293) Java (294) Python (294) Ruby (295) JavaScript (295) Perl (296) PHP (297) Objective-C (298) Swift (298) Go (299) Erlang (299) Haskell (300) Dla jasności (300) Rozdział 22. Co to takiego programowanie webowe? (303) Szybki przegląd (304) Jak działa sieć? (305) Krótka historia internetu (307) Główne technologie wykorzystywane w programowaniu webowym (309) HTML (309) CSS (310) JavaScript (312) Renderowanie po stronie serwera (313) Renderowanie po stronie klienta (313) API (315) Absolutne podstawy (316) Rozdział 23. Programowanie mobilne (317) Co to takiego programowanie mobilne? (318) Główne platformy mobilne (319) iOS (319) Android (320) Inne platformy (321) Jak wygląda programowanie mobilne? (321) Narzędzia natywne (322) Frameworki i narzędzia wieloplatformowe (323) Mobilne aplikacje webowe (326) Pomyśl o programowaniu mobilnym (327) Rozdział 24. Programowanie back-endu (328) Co to jest programowanie back-endu? (329) Co robią programiści back-endu? (329) Główne technologie i umiejętności w programowaniu back-endu (330) Programiści full-stack? (331) Podsumowanie (332) Rozdział 25. Kariera w branży gier wideo (333) Ostrzeżenie (334) Dyplom (335) Wymagane umiejętności (336) Praca dla dużego studia (338) Twórca niezależny (339) Zasoby i sugestie (340) Rozdział 26. DevOpsi i administratorzy baz danych (342) DBA, czyli administrator baz danych (343) Bazy danych wymagają opieki (344) Czy muszę być DBA? (344) DevOps - nowa rola (346) Eksploatacja - jak to robiono dawniej? (346) Co to jest DevOps? (347) Co to oznacza dla Ciebie? (348) Rozdział 27. Metodyka programowania (350) Tradycyjny model kaskadowy (351) Czy pilnujesz SDLC? (352) Agile (355) Manifest Agile (355) Agile to nie do końca metodyka (357) Problemy z modelem kaskadowym (357) Scrum (358) Role w Scrum (359) Jak działa Scrum? (359) Problemy ze Scrumem (360) Kanban (361) Programowanie ekstremalne (XP) (363) Inne metodyki i modele programowania (365) Rozdział 28. Testowanie i podstawy QA (367) Podstawowe założenie testowania (368) Typowe rodzaje testowania (369) Proces testowania (375) Jak działa testowanie w zespołach stosujących Agile? (377) Testowanie i Ty, programista (378) Rozdział 29. Programowanie oparte na testach i testy jednostkowe (380) Czym są testy jednostkowe? (382) Co jest czasem nazywane testami jednostkowymi? (384) Wartość testów jednostkowych (385) Co to takiego programowanie oparte na testach (TDD)? (386) Co jest celem TDD? (387) Typowy tok pracy TDD (389) To tylko podstawy (390) Rozdział 30. Kontrola wersji (394) Czym jest kontrola wersji? (396) Dlaczego to takie ważne? (396) Podstawy kontroli wersji (398) Repozytoria (398) Pobranie kodu (398) Rewizje (399) Branching, czyli odgałęzienia (400) Scalanie (401) Konflikty (402) Typowe rozwiązania (403) Systemy scentralizowane (403) Systemy rozproszone (DVCS) (404) Szybki przegląd najpopularniejszych systemów kontroli wersji (405) CVS (405) Subversion (406) Git (406) Mercurial (407) Coś jeszcze? (408) Rozdział 31. Ciągła integracja (409) Jak kiedyś budowaliśmy kod? (410) I nastała era serwerów kompilacji (412) Nareszcie, ciągła integracja (414) Przykład toku pracy z ciągłą integracją (415) Serwery i oprogramowanie CI (419) Rozdział 32. Debugowanie (423) Co to takiego debugowanie? (424) Pierwsza zasada debugowania: nie używaj programu do debugowania (425) Odtwórz błąd (426) Usiądź i pomyśl (428) Przetestuj hipotezy (429) Sprawdź swoje założenia (431) Dziel i rządź (432) Jeśli naprawisz błąd, zrozumiesz go (433) Sztuka i nauka (435) Rozdział 33. Utrzymanie kodu (436) Większość kariery spędzisz na utrzymywaniu kodu (437) Wybitni programiści piszą kod, który można utrzymać (438) Zasada skauta (439) Najważniejsza jest czytelność (440) Refaktoryzacja w celu ulepszenia kodu (441) Automatyzacja jest niezbędna (443) Pisz dobre komentarze (443) Materiały dla chcących dowiedzieć się więcej (444) Rozdział 34. Praca i nazwy stanowisk (447) Tytulatura nie ma znaczenia... (448) ...ale powinieneś dostać najlepszy tytuł (448) Często spotykana tytulatura (449) Jeden tytuł, którego trzeba unikać (451) Podstawowe role czy stanowiska? (452) Tytulatura w wielkich firmach technologicznych (454) Sporo hałasu o tytuł (455) Rozdział 35. Rodzaje pracy (457) Pisanie kodu (458) Naprawianie błędów (459) Projekty i architektura (459) Spotkania (460) Uczenie się (461) Eksperymentowanie i odkrywanie (462) Testowanie (462) Myślenie (463) Interakcja z klientami i interesariuszami (464) Szkolenie innych, mentoring (465) I tyle... (465) CZĘŚĆ IV. PRACA W ROLI PROGRAMISTY (467) Rozdział 36. Współpracownicy (469) Liczy się pierwsze wrażenie (471) Staraj się być pomocny (472) Unikaj scen i nieprzyjemnych sytuacji (473) Ale nie unikaj konfliktów (474) Polityka i religia (476) Współpracownicy, którzy nie pracują (477) Gadatliwi współpracownicy (480) Osoby toksyczne (482) A co z X? (483) Rozdział 37. Jak radzić sobie z szefem? (484) Zrozumieć szefa (485) Odpowiedzialność na Twoich barkach (487) Co ułatwia pracę Twojemu szefowi? (487) Wrodzy szefowie (489) Mikromenedżer (490) Dręczyciel (491) Ignorant (494) Pan niewolników (497) Nie zawsze możesz wybrać swojego szefa (499) Rozdział 38. Praca z działem QA (500) QA nie jest wrogiem (500) Wiedz, co jest testowane (501) Najpierw sam testuj swój kod (503) Unikaj cyklu błędów i poprawek (504) Pomagaj w automatyzacji (505) Co zrobić z tym jednym typkiem? (506) Rozdział 39. Równowaga między życiem a pracą (508) Równowaga między życiem a pracą to mit (509) Nadgodziny rzadko coś wnoszą (511) Ale to nie powód, by nie pracować ciężko (512) Najpierw płać sobie (513) Niech dbanie o siebie będzie Twoim priorytetem (514) Ostrożnie dobieraj relacje (517) Życie tu i teraz (518) Prawdziwa równowaga (519) Rozdział 40. Praca w zespole (520) Wspólny sukces, wspólna porażka (521) Zespoły mają wspólne cele (522) Bądź odpowiedzialny za zespół (524) Komunikacja i współpraca (525) Bądź szczery, ale taktowny (526) Rozdział 41. Przekonywanie do swoich pomysłów (528) Dlaczego przekonywanie do pomysłów jest takie ważne? (529) Nie kłóć się (530) Bądź przekonujący (531) Prowadzenie do celu (532) Umiejętna komunikacja (533) Pożycz autorytet (533) Stwórz autorytet (534) Edukuj (536) Dojdź do wprawy (537) Rozdział 42. Ubiór (538) Wygląd ma znaczenie (539) Ubieraj się lepiej, niż jest to wymagane (542) Podążaj za liderem (543) Charyzma i sprzeczności (544) Ubieraj się, by... zmienić osobowość? (547) Symbole statusu (547) Fryzura, makijaż i podstawowa higiena (548) A jeśli mnie to nie interesuje? (549) Rozdział 43. Ocena pracownicza (552) Jak dobrze wypadłem w ocenie pracowniczej? (553) Nie czekaj na ostatnią chwilę (555) Miej konkretne cele, informuj o nich (556) Śledź i dokumentuj postępy (557) Przygotuj argumenty (558) Odwołuj się, jeśli trzeba (559) Pułapka oceny samego siebie (560) Oceny współpracownicze (561) Technika wymuszonego rozkładu (563) Rozdział 44. Uprzedzenia (566) Zaakceptuj, że ludzie nieświadomie są uprzedzeni (567) Staraj się unikać uprzedzeń (568) Nie segreguj się (571) Bądź pewny siebie (572) Ignoruj, co się da (574) Zgłoś to, czego nie możesz zignorować (575) Uprzedzenia są okropne (577) Rozdział 45. Lider (578) Czym jest przywództwo? (579) Jak skutecznie przewodzić? (580) Przywództwo we wszystkich obszarach (581) Wymagaj od siebie więcej (582) Jesteś odpowiedzialny za swój zespół (583) Ufaj swoim ludziom, deleguj pracę (584) Prowadź! (586) Rozdział 46. Podwyżki i awanse (587) Zawsze wybieraj odpowiedzialność, nie wypłatę (588) Podejmij inicjatywę (590) Zainwestuj w edukację (591) Nie ukrywaj swoich celów (592) Zyskaj wartość poza firmą (594) Zostań cennym atutem (595) Poproś o konkretne sumy (597) Bez gróźb (598) Nie mów, dlaczego potrzebujesz pieniędzy (599) Jeśli nic innego nie pomoże, poszukaj innej pracy (600) Rozdział 47. Kobiety w świecie technologii (602) Stereotypy i uprzedzenia (603) Dlaczego faceci nękają kobiety? (604) Rady dla kobiet (606) Staraj się nie być taka urażona (607) Nie ignoruj prawdziwych problemów (608) Nie staraj się być jedną z nich (609) Wykorzystaj swoje zalety (610) Negocjuj (613) Rady dla mężczyzn (615) Nie traktuj kobiet protekcjonalnie (616) Kobiety nie są facetami (619) Nie wyładowuj frustracji na kobietach (620) Zachowuj się normalnie (621) Szczerze wierzę, że to pomoże (622) CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KARIERY (623) Rozdział 48. Budowanie reputacji (625) Korzyści płynące ze "sławy" (627) Styl i treść (628) Tworzenie marki osobistej (630) Jak zostać "znanym"? (633) Twórz wartość dla innych (635) Bądź cierpliwy (636) Rozdział 49. Networking (638) Błędny networking (639) Poprawny networking (640) Gdzie nawiązywać kontakty? (642) Tworzenie grup (645) Networking to nic trudnego (646) Rozdział 50. Dbanie o swoje umiejętności (648) Brak planu to też plan, po prostu okropny (648) Czytanie blogów (650) Czytanie książek (650) Wybieranie nowej rzeczy do opanowania (652) Ucz się szybko (654) Uczestniczenie w wydarzeniach (655) Czytanie newsów (655) Koduj - dużo (656) Unikaj strefy komfortu (657) Rozdział 51. Umiejętności ogólne kontra specjalizacja (658) Moc specjalizacji (659) Aby się specjalizować, musisz mieć szerokie podstawy wiedzy (660) Pamiętaj o zasadzie T (661) Ale wszyscy mówią, by szukać ludzi o wiedzy ogólnej (662) Dziś nawet nie można znać się na wszystkim (663) A jeśli wybiorę złą specjalizację? (664) Co powinieneś zrobić? (665) Rozdział 52. Prelekcje i konferencje (667) Uczestniczenie w konferencjach (667) Ale konferencje są drogie (668) Co robić na konferencji? (669) Występy (671) Jak zacząć? (673) Pokonanie tremy (675) Kilka praktycznych rad (677) Przygotowanie materiałów (678) Występy płatne (679) Bierz się do pracy (682) Rozdział 53. Tworzenie bloga (683) Dlaczego blog to wciąż najlepszy pomysł? (684) Jak stworzyć bloga? (686) Wybieranie tematu (688) Jak blogować? (689) Potęga konsekwencji (692) Pozyskiwanie ruchu (693) Znajdź swój styl (696) Pisz (699) Rozdział 54. Freelancing i własna firma (701) Czy naprawdę chcesz to robić? (702) Czym jest freelancing? (704) Jak zacząć? (705) Wspomniałeś coś o prostszym sposobie? (707) Jak ustalić stawkę? (708) Otwieranie firmy (712) Nie dąż do perfekcji (713) Nie rzucaj pracy (714) Najpierw zbuduj bazę odbiorców (716) Naucz się sprzedawać (718) Znajdź pomoc (719) Biznes jest trudny, ale jest też tego wart (720) Rozdział 55. Ścieżki kariery (721) Trzy typy programistów (722) Możliwości dla tradycyjnej kariery (723) Programista webowy (724) Programista mobilny (724) Programista desktopowy (725) Gry wideo (725) Systemy wbudowane (726) Data science (727) Narzędzia i oprogramowanie dla firm (727) Oprogramowanie w chmurze (728) Automatyzacja (728) Pokonanie ograniczeń (729) Zarządzanie czy ścieżka techniczna? (729) Zawsze myśl o tym, dokąd zmierzasz (731) Rozdział 56. Gwarancja zatrudnienia i poczucie stabilizacji (733) Nie ma stabilizacji i to jest w porządku (734) Bezpieczeństwa zatrudnienia nie zyskasz, skrywając wiedzę (736) Rób odwrotnie (737) Zastąp stabilizację umiejętnościami (738) Stwórz własną sieć bezpieczeństwa (738) Nie bój się niepewności (742) Rozdział 57. Szkolenia i certyfikaty (745) Czy certyfikaty są warte swojej ceny? (746) Dlaczego więc wyrobiłeś certyfikaty, Johnny? (747) Jak uzyskać certyfikat? (748) A co ze szkoleniami? (749) Jakiego rodzaju szkolenia są dostępne? (751) W pełni wykorzystaj szkolenie (753) Przekonanie pracodawcy do sfinansowania szkolenia (755) Zostanie szkoleniowcem (757) Wszystko zależy od tego, co dasz od siebie (758) Rozdział 58. Projekty po godzinach (759) Zawsze powinieneś robić coś po godzinach (762) Wybieramy projekt dodatkowy (763) Projekt dodatkowy powinien realizować dwa cele (765) Zaczynamy (767) Działaj konsekwentnie (769) Kończ, co zacząłeś (770) Zarabianie na projektach dodatkowych (772) Zacznij działać! (773) Rozdział 59. Książki, które warto przeczytać (774) Pisanie dobrego kodu (775) Co musisz wiedzieć? (776) Praca z zastanym kodem (777) Rozwój zawodowy (779) Rozwój osobisty (780) Zgłębianie tematów (781) Rozrywka i zabawa (783) Wytrwałość i motywacja (785) Czytaj dalej, przyjacielu... (786)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 95
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146289 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności