Manedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka WEiZ
(1)
Autor
Hamrol Adam (1952- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1859)
Menedżerowie
(243)
Programiści
(184)
Przedsiębiorcy
(103)
Fizjoterapeuci
(100)
Manedżerowie
(-)
Inżynierowie
(84)
Inżynierowie budownictwa
(78)
Informatycy
(74)
Lekarze
(57)
Technikum
(49)
Nauczyciele
(43)
Szkoły zawodowe
(43)
Prawnicy
(39)
Urzędnicy
(37)
Szkoły średnie
(34)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(31)
Pracownicy naukowi
(29)
Księgowi
(28)
Architekci
(23)
Specjaliści ds. marketingu
(23)
Ekonomiści
(22)
Pracodawcy
(20)
Logistycy
(19)
Analitycy ekonomiczni
(18)
Biegli rewidenci
(18)
Psycholodzy
(18)
Rzeczoznawcy budowlani
(18)
Specjaliści ds. kadr
(17)
Elektrycy
(16)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Ortopedzi
(15)
Lekarze rodzinni
(14)
Budowlani
(13)
Doradcy personalni
(13)
Rodzice
(13)
Adwokaci
(12)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(12)
Radcy prawni
(12)
Sportowcy
(12)
Studenci
(12)
Analitycy danych
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Rehabilitanci
(11)
Inspektorzy bhp
(10)
Szkoły ponadgimnazjalne
(10)
Handlowcy
(9)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Pedagodzy
(9)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Dietetycy
(8)
Inspektorzy budowlani
(8)
Szkoły branżowe I stopnia
(8)
Sędziowie
(8)
Terapeuci zajęciowi
(8)
Zarządcy nieruchomości
(8)
Aplikanci
(7)
Coachowie
(7)
Dyrektorzy HR
(7)
Dzieci
(7)
Elektronicy
(7)
Farmaceuci
(7)
Inżynierowie środowiska
(7)
Policjanci
(7)
Pracownicy banków
(7)
Szkoły policealne
(7)
18+
(6)
Administratorzy systemów
(6)
B1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(6)
Logopedzi
(6)
Menedżerowie produkcji
(6)
Monterzy urządzeń energii odnawialnej
(6)
Neurolodzy
(6)
Politycy
(6)
Specjaliści ds. controllingu
(6)
Strażacy
(6)
Doradcy finansowi
(5)
Dziennikarze
(5)
Elektrycy budowlani
(5)
Energetycy
(5)
Kardiolodzy
(5)
Kierownicy budów
(5)
Kierownicy projektów
(5)
Masażyści
(5)
Młodzież
(5)
Pracownicy socjalni
(5)
Spedytorzy
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(5)
A2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Dietetycy i żywieniowcy
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekolodzy
(4)
Graficy
(4)
Główni księgowi
(4)
Inżynierowie elektrycy
(4)
Kierowcy zawodowi
(4)
Temat
Produkcja
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia na stronach 493-496. Indeks.
Sprawność, strategie i praktyki sprawnego działania Sprawność działań i procesów Sprawność jako ogólna kategoria oceny działań Aspekty sprawności Sprawność działań przekłada się na sprawność procesu W procesie produkcyjnym sprawność ma odniesienie do jakości, kosztów i czasu Mierniki sprawności działań i procesów Mierniki muszą uwzględniać różne aspekty sprawności Mierniki odnoszą się do cech liczbowych lub atrybutowych Mierniki są wyrażane w różnych skalach pomiarowych Uniwersalne mierniki skuteczności Skuteczny - zgodny z oczekiwaniami lub wymaganiami Mierniki zgodnoŚci _ jak skuteczny był proces Mierniki zdolności - prognozowanie SkutecznoŚci procesu ,,Poziom Sigma" - jak blisko procesowi do doskonałości? . Jaki miernik skutecznoŚci wybrać? Uniwersalne mierniki efektywności Wskaźnik wydajności pracy _ jak efektywnie jest wykorzystany czas pracy? Wskaźnik oEE - jak efektywnie są wykorzystane maszyny i urządzenia? Wskaźnik efektywności procesu * gdzie jest dodawana wartoŚć? Mierniki finansowe i kosztowe Mierniki dedykowane do procesów W procesach rozwoju ważna jest innowacyjność W sprzedaży należy zwracać uwagę na terminowość W procesach wykonania liczy się skuteczność i stabilnoŚć W zaopatrzeniu ważna jest racjonalność zakupów i zapasów Utrzymanie ruchu to przede wszystkim niezawodność i dostępność W zarządzaniu zasobami ludzkimi oczekuje się stabilności i bezpieczeństwa Mierniki satysfakcji klienta Klient i dostawca różnie postrzegają jakość produktu Wskaźnik satysfakcji klienta uwzględnia znaczenie i ocenę wymagan Kluczowe wskaźniki sprawności Strategie i praktyki sprawnego działania. Zródła strategii i praktyk sprawnego dzialania Od filozofii do praktyki Zródla biznesowe i naukowe Ewolucja zamiast rewolucji Strategie sprawnego dzialania TQM - powszechne zaangażowanie . Zaangażowanie wszystkich w ciągłe doskonalenie Fundamentem są zasady Deminga Klient, procesy i dostawcy w centrum uwagi . Potrzeby i oczekiwania klienta Źródlem wymagań . . Podejście procesowe _ patrz na proces oczami klienta Udzial w konkursach o nagrodę jakości . Kaizen - problemy motywacją do dzialania Wykorzystanie każdej okazji do doskonalenia Doskonalenie malymi krokami Wynagradzanie aktywności Lean Manufacturing - sprawny przepływ wartości . Marnotrawstwo i wartość dodana _ woda i ogień sprawności Pozwolić wartości płynąć Wiele marnotrawstwa ukrywa się w procesach biurowych Six Signa - dążenie do perfekcji Postrzeganie jakości jako wartości dla klienta i dostawcy Aby coś zmienić, trzeba to najpierw zmierzyć oryginalne mierniki skuteczności Role Green - oraz Black Belta budują kulturę Six Sigma Metodyka DMAIC wyróżnikiem projektów Slx Sigma ' ToC - Zarządzanie ograniczeniami . Proces nie może być sprawniejszy niż jego najsłabsze ogniwo Ograniczenia są ukryte -_trzeba je znaleźć w modelach myślowych ograniczenie powinno narzucać tempo i warunki Znormalizowane systemy zarządzania- przestrzeganie standardów Nie tylko ISO wyznacza standardy Porządkuje i uspokaja Różne strategie - jeden cel Są różne, ale się przenikają i uzupełniają . Lean i Six Sigma tworzą silną parę 2.3. Praktyki sprawnego działania Zasady Są werbalnym orężem strategii Metodyki działania Nie tylko PDCA Metody i narzędzia Różnorodność i komplemęntarność Strategie i praktyki sprawnego dzialania w zapewnianiu, sterowaniu i doskonaleniu Zapewnianie, planowanie i organizowanie warunków do spełniania wymagań Budowanie zaufania Żródla dzisiejszych problemów powstały wczoraj W fazie zapewniania tworzy się podstawy przyszłych wyników (lub porażki) Cele i wartości - określanie tożsamości przedsiębiorstwa Misja, wizja i strategia Misja i wizja budują tożsamość Strategia i cele strategiczne wyznaczają pola i sposoby konkurowania Misja i strategia to nie slogany Misja, wizja, strategia, cele strategiczne i operacyjne muszą być spójne Wartości Są drogowskazem na co dzień Tworzą kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa Mająźr6d1aw otoczeniu przedsiębiorstwa Ludzie - kluczowy zasób. Przywódcy i kierownicy Przywódca wie, co jest dobre Kierownik potrafi sprawni ę działać Styl kierowania musi być dostosowany do sytuacji Pracownicy o sprawności działania człowieka decyduje wiedza, umiejętności i motywacja Jak znaIeźć tych najlepszych? Motywacja ma wiele wymiarów Aby się angażować, potrzeba współodpowiedzialności WielozadaniowoŚć zwiększa pewność siebie Dobra komunikacja pozwala unikać błędów Struktura organizacyjna wpływa na relacje między ludźmi Produkty - wizytówka przedsiębiorstwa Zrozumienie klienta Zrozumieć klientów - ich potrzeby i oczekiwania Klient i producent mają r6żne oczekiwania * konieczny jest kompromis Różne oczekiwania co do trwałości wyrobów QFD - link między projektantem a klientem Projektowanie równoległe - warunek sprawnego wdrażania produktów Planistandaryzacja pozwalają uniknąć błędów i opóŹnień FMEA - przewidywanie potencjalnych problemów Pułapki czasowe zmota projektantów Dostawcy - przedłużenie przedsiębiorstwa Partnerskie relacje z dostawcami warunkiem jakości i terminowoŚci dostaw Kwalifikacja dostawców wymaga uwzględnienia czynników Wewnętrznych i zewnętrznych Dylemat-produkować czy kupować Technologia i organizacja procesów produkcyjnych Proces _ przetwarzanie zasobów w produkty Procesy produkcyjne a procesy uslugowe Proces technologiczny - zmiana właściwości, kształtu i konfiguracji produktu Rodzaje produkcji _ decyduje postać, złożoność, różnorodność oraz ilość Produkcja na zamówienie lub na magazyn 22| Forma organizacji produkcji _ zależy od sposobu przepływu materialów Organizacja procesów a technologia i produkty Organizacja powinna nadążać za technologią Formy organizacji powinny być dostosowane do produktów i zapotrzebowania . Layout pomaga - nie może przeszkadzać Zasada just in Time wymusza przepływ Przeplyw jednej sztuki pozwala szybko reagować na błędy Wyrównane obciążenie warunkiem ciągłego przepływu Pchać czy wyciągać? . Współdzielenie zasobów Supermarket lekarstwem na zakłócenia i zmienność zapotrzebowania Mapowanie procesów Mapowanie strumienia wartości pozwala wiele zauważyć Standardy pracy pozwalają precyzyjnie planować System zapewnienia dostępności zasobów Bogactwo praktyk daje duże możliwości Praktyki 55 porządkują miejsce i otoczenie TPM zapewnia dostępność maszyn Poka Yoke zapobiega popełnianiu błędów SMED - skraca czas tracony naprzezbrojenia Visual Management zapęwnia dostępność i czytelność informacji Zarządzanie jakością Norma ISo 9001 wzorcem w zarządzaniu procesami Wymagania dotyczą wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa Podejście procesowe oraz cykl PDCA 269 Dokumentacja gwarantem spójności i trwałości systemu zarządzania Wprowadzanie systemu zarządzania jakością wymaga Systematyczności I konsekwencji Zmienność wymagań i warunków Zmienność ma różnorodne źródła i postaci Zadaniem sterowania jest minimalizacja odchyleń od wymagań obwód sterowania - kontrola, decyzja i działanie Kontrola - pozyskiwanie danych do sterowania Wielkości kontrolowane Wielkości kontrolowane są mierzone, obserwowane lub obliczane Muszą mieć związek z tym, co w działaniu lub w procesie jest ważne Wartości graniczne nie mogą być określane arbitralnie Łączą cele operacyjne i strategiczne Planowanie i prowadzenie kontroli Dzialania związane z kontrolą W planie kontroli należy uwzględniać różnorodne aspekty Kontrola procesu jest bardziej efektywna niż kontrola odbiorcza Za dużo kontroli może być kosztowne Wiarygodność kontroli Sterowanie i spełnianie wymagań Spełnianie wymagań i utrzymanie warunków Wyniki pomiarów są obciążone Błędy oceny mają różne skutki zmiennoscią Statystyczna kontrola odbiorcza Dostawca i odbiorca dzielą ryzyko niewłaściwej oceny . Plan kontroli jest kompromisem Statystyczna kontrola procesu - karty kontrolne Nadzorowanie stabilności procesu _ czy nie pojawiły się zakłócenia specjalne? Linie kontrolne to granice przedziału ufności nadzorowanej statystyki W praktyce wystarczy Znać kilka wzorców Projektowanie i prowadzenie kart kontrolnych Projektowanie i prowadzenię kart kontrolnych alternatywnych Audyt Audyt może odnosić się do systemu' procesu lub wyrobu o skuteczności decyduje przygotowanie audytorów Badanie wymagań i satysfakcji klientów Wiele źródeł oraz sposobów pozyskiwania danych i informacji Niewłaściwie dobrana próba może dać bezwartoŚciowe wyniki Obwody sterowania w praktyce Stanowiskowe obwody sterowania - dominuje samokontrola Praktyki 55, autonomicznę utrzymanie ruchu, Poka Yoke oraz wizualizacja Statystyczne sterowanie procesem (SPC) daje szansę na zero braków Międzywydziałowe obwody sterowania -łączą ludzi i procesy Trzeba widzieć całe przedsiębiorstwo Planowanie i harmonogramowanie łagodzi skutki zmienności zapotrzebowania .. Poziomowanie _ równomierne obciążenie wszystkich zasobów Zespołowe rozwiązywanie bieżących problemów - wykorzystanie Efektu synergii Systematyczna ocena dostawców oraz utrzymywanie racjonalnych zapasów Audyt i zaangażowanie menedżerów - ocena czy system jest Spójny Rynkowe obwody sterowania - sięgają poza przedsiębiorstwo Doskonalenie zdolności do spełniania wymagań 5.l. Doskonalenie - sztuka zauważania i wykorzystywania okazji problemy i okazje inspiracją do doskonalenia . Uczynienie z problemu szansy Doskonalenie odnosi się do celów strategicznych - prowadzone jest na poziomie operacyjnym Cęlę doskonalenia muszą być SMART Zarządzanie projektami doskonalącymi Doskonalenie na co dzień i doskonalenie jako projekt Nie popelnić falstartu - zidentyfikować stan aktualny i dominujące problemy Przyjąć sekwencję dzialań Rozpoczynać od doskonalenia i angażowania ludzi Właściwe zarządzanie projektem zmniejsza ryzyko niepowodzenia Dzialać metodycznie, opisywać prosto i zrozumiale Chwalić się osiągnięciami Narzędzia i metody doskonalenia Proste narzędzia - pomagają więcej zauważyć Narzędzia i metody pozwalają zalważyć to, Częgo nie widać golym okiem Umiejscowić w czasie i otoczeniu Zbięrać i w i wizualizować dane Znajdować podobieństwa Koncentrować się na czynnikach najważniejszych . Widzieć związki między rzeczami, faktami, zjawiskami Narzędzia logicznego wnioskowania odkrywać głęboko ukryte przyczyny problemów Eksperymentowanie-poznawanie zależności Identyfikowanie czynników, którymi można wpływać na sprawność procesu Eksperyment czynnikowy - wy znaczanie siły wpływu czynników Oraz ich interakcji Systematyczna zamiana czynników między lepszym a gorszym - szybkie wskazanie czynników krytycznych Porównywanie ,,lepszego z gorszym" - wykorzystanie danych z przeszlości Samodoskonalenie oraz doskonalenie systemu Praktyki 55 w laboratorium Skracanie czasu przezbrajania . Usprawnianie przeplywu Zmiana layoutu Kompleksowa zmiana organizacji całego procesu produkcyjnego Skracanie taktu linii montażowej Stabilizacja i poprawa zdolności jakościowej procesu Projekt S ix _sigma przeprowadzony według metodyki DMAIC Male, lokalne usprawnienia Gemba-MTM Wybór i ocena efektywności projektów Korzystać z różnych źródeł inspiracji Najważniejsze są korzyści przedsiębiorstwa Uwzględniać wskaźniki kosztów jakości Wpisywać się w cele przedsiębiorstwa Ważyć nakłady i korzyści
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 93
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. E 5908 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności