Hamrol Adam (1952- )
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Biblioteka Międzywydziałowa
(8)
Biblioteka WEiZ
(8)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Hamrol Adam (1952- )
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Manedżerowie
(1)
Temat
Zarządzanie jakością
(21)
Produkcja
(4)
Jakość
(2)
Bezpieczeństwo i higiena pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Inżynieria jakości
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(9)
Podręczniki
(7)
Opracowanie
(3)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [491]-494. Indeks.
Streszczenie: Książka prezentuje metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony. Wskazuje właściwe narzędzia, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób. Przedstawia metody, techniki, procesy i dobre praktyki oraz pokazuje jak umiejętnie zastosować je we własnej działalności w opraciu o liczne przykłady zaczerpnięte z polskich przedsiębiorstw. Autor omawia modne obecnie metody zarządzania, takie jak lean management - dostosowanie przedsiębiorstwa do warunków panujących w otoczeniu przez racjonalizację działań i struktur, kaizen - ciągłe udoskonalanie procesów dzięki wszystkim pracownikom firmy. Prezentuje również filozofię six sigma.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 685 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 92
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 141402 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości / Adam Hamrol. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2017. - 538 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
1. O inżynierii jakości i zarządzaniu jakością. 2. Zakres i układ książki. 3. Komentarz terminologiczny. Część I Jakość - postrzeganie i ocena. Rozdział 1 Postrzeganie i ocena jakości. 1.1. Postrzeganie jakości. 1.1.1. Definicja jakości. 1.1.2. Jakość w cyklu życia produktu. 1.2. Cechy jakościowe produktów i procesów. 1.3. Ocena jakości. 1.3.1. Badanie, pomiar i wyznaczanie stanu cech jakościowych . 1.3.2. Ocena jakości procesów produkcji oraz dostarczania usług. 1.3.3. Ocena jakości produktów finalnych. Część II Inżynieria jakości w cyklu życia produktu. Rozdział 2. Projektowanie produktów oraz przygotowanie procesów wykonania. 2.1. Projektowanie projakościowe. 2.1.1. Opracowanie planu projektu i zapewnienie warunków . 2.1.2. Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz możliwości ich spełnienia . 2.1.3. Identyfikacja ryzyka niespełniania założeń projektowych. 2.1.4. Innowacyjność i ciągłe doskonalenie produktów. 2.1.5. Ekonomiczny poziom jakości projektowej. 2.2. Zapewnienie jakości procesów wykonania produktów. 2.2.1. Badanie zdolności jakościowej maszyn i procesów. 2.2.2. Projektowanie granic tolerancji. 2.2.3. Zapewnienie zdolności jakościowej. 2.2.4. Tworzenie projakościowego środowiska pracy. 2.2.5. Standaryzacja pracy. 2.2.6. Uodpornianie procesów na błędy. 2.2.7. Kwalifikacja dostawców. Rozdział 3 Wykonanie produktów. 3.1. Kontrola 3.1.1. Kontrola w cyklu życia produktu. 3.1.2. Sposoby, zakres i cel kontroli. 3.1.3. Systemy. 3.1.4. Kontrola stuprocentowa i kontrola wyrywkowa . 3.1.5. Skuteczność i koszty kontroli. 3.1.6. Planowanie kontroli. 3.2. Sterowanie jakością. 3.2.1. Obwody sterowania jakością. 3.2.2. Statystyczne sterowanie procesem. 3.2.3. Utrzymywanie sprawności i dostępności maszyn. 3.2.4. Utrzymywanie porządku i przestrzeganie standardów. 3.2.5. Komunikacja i wizualizacja. 3.2.6. Kontrola. Rozdział 4 Utrzymanie jakości w procesach dystrybucji i użytkowania. 4.1. Zapewnienie jakości w procesach dystrybucji . 4.2. Zapewnienie prawa klienta do jakości . 4.3. Użytkowanie −ocena niezawodności wyrobów. Część III. Zarządzanie jakością. Rozdział 5 Zasady i strategie zarządzania jakością. 5.1. Cele i funkcje zarządzania jakością. 5.1.1. Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania. 5.1.2. Zarządzanie jakością. 5.2. Zasady zarządzania jakością. 5.2.1. Orientacja na klienta. 5.2.2. Przywództwo . 5.2.3. Zaangażowanie ludzi. 5.2.4. Podejście procesowe. 5.2.5. Ciągłe doskonalenie. 5.2.6. Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów. 5.2.7. Zarządzanie relacjami. 5.3. Koncepcje i strategie zarządzania jakością. 5.3.1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością. 5.3.2. TQM - powszechne zaangażowanie. 5.3.3. Six Sigma- dążenie do doskonałości . 5.3.4. Znormalizowane systemy zarządzania jakością. 5.3.5. Lean Manufacturing, Kaizen i inne koncepcje wspierające zarządzanie jakości. 5.3.6. Synergia różnych strategii - Lean Six Sigma. 5.4. Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością. 5.4.1. Koszty jakości . 5.4.2. Modele kosztów. 5.4.3. Rachunek kosztów jakości. Rozdział 6. Normalizacja w zarządzaniu jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem. 6.1. Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem. 6.2. Normalizacja systemów zarządzania jakością. 6.2.1. Zarządzanie jakością−normy serii ISO 9000. 6.2.2. Zarządzanie jakością w motoryzacji −norma IATF 16949. 6.3. Zarządzanie bezpieczeństwem . 6.3.1. Bezpieczeństwo informacji − ISO/ICE 27000. 6.3.2. Bezpieczeństwo żywności −ISO 22000 i HACCP 2246.3.3. Bezpieczeństwo wyrobów −znak CE. 6.3.4. Bezpieczeństwo i higiena pracy - PN-N 18001 6.4. Zarządzanie środowiskowe - ISO 14001. 6.5. Ogólne zasady projektowania i wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania. 6.5.1. Etapy projektowania. 6.5.2. Deklaracja kierownictwa. 6.5.3. Prace przygotowawcze. 6.5.4. Projektowanie systemów. 6.5.5. Integracja systemów. 6.6. Ocena znormalizowanych systemów zarządzania i certyfikacja. 6.6.1. Audyt . 6.6.2. Przegląd systemu. 6.6.3. Certyfi kacja znormalizowanych systemów zarządzania . Część IV. Instrumenty inżynierii i zarządzania jakością. Rozdział 7. Narzędzia rozwiązywania problemów i doskonalenia. 7.1. Wizualizacja. 7.1.1. Schemat blokowy. 7.1.2. Diagram SIPOC. 7.1.3. Sieć działań. 7.1.4. Mapa procesu - mapa przepływu wartości. 7.1.5. Diagram spaghetii −wykres sznurkowy. 7.1.6. Arkusz kontrolny. 7.2. Grupowanie i identyfi kacja relacji. 7.2.1. Burza mózgów. 7.2.2. Diagram Ishikawy i diagram podobieństwa. 7.2.3. Diagram relacji. 7.2.4. Diagram macierzowy. 7.2.5. Diagram systematyki. 7.2.6. Schemat 5-Why. 7.3. Wyznaczanie ważności. 7.3.1. Diagram Pareta. 7.3.2. Metoda ABCD. 7.3.3. Macierzowa analiza danych. Rozdział 8. Narzędzia i metody projakościowego planowania i projektowania. 8.1. Badania potrzeb, oczekiwań i satysfakcji klientów. 8.1.1. Metodyka badań. 8.1.2. Indeks satysfakcji klientów−CSI. 8.2. QFD -„dom jakości”. 8.3. Identyfikacja i analiza ryzyka -FMEA. 8.4. Planowanie eksperymentów. 8.4.1. Znaczenie eksperymentowania w inżynierii jakości. 8.4.2. Zmiana jednego czynnika. 8.4.3. Porównywanie procesów (wyrobów). 8.4.4. Systematyczna zamiana poziomu czynników. 8.4.5. Eksperyment czynnikowy - dwupoziomowy. 8.4.6. Plany Taguchiego. Rozdział 9 Narzędzia i metody kontroli oraz sterowania jakością. 9.1. Wskaźniki zdolności jakościowej. 9.2. Karty. 9.2.1. Zmienność naturalna i specjalna. 9.2.2. Projektowanie i analiza karty kontrolnej x-9.2.3. Karty kontrolne liczbowe. 9.2.4. Karty kontrolne alternatywne. 9.2.5. Zasady projektowania kart kontrolnych. 9.3. Statystyczna kontrola odbiorcza. 9.3.1. Ryzyko odbiorcy i dostawcy. 9.3.2. Kontrola odbiorcza alternatywna. 9.3.3. Kontrola odbiorcza liczbowa. 9.4. Badanie przydatności systemów pomiarowych. 9.4.1. Parametry systemu pomiarowego. 9.4.2. Ocena systemu pomiarowego cech mierzalnych− wskaźnik R& R. 9.4.3. Ocena systemu pomiarowego cech niemierzalnych. Załącznik 1Kompendium wiedzy ze statystyki dla inżyniera i menedżera jakości. Z1.1. Parametry populacji i statystyki próby. Z1.2. Histogram. Z1.3. Rozkłady. Z1.4. Przedziały ufności . Z1.5. Testy Z1.5.1. Testy parametryczne. Z1.5.2. Testy nieparametryczne. Z1.6. Analiza wariancji - ANOVA.Z1.7. Tablice. Z1.8. Regresja i korelacja Załącznik 2 Projekt Six Sigma- metodyka i przykłady.
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 91
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. E 5647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości / Adam Hamrol. - Wydanie I - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 538 stron : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1.O inżynierii jakości i zarządzaniu jakością Jakość - postrzeganie i ocena Postrzeganie i ocena jakości 1.1.Postrzeganie jakości 1.1.1.Definicja jakości 1.1.2.Jakość w cyklu życia produktu 1.2.Cechy jakościowe produktów i procesów 1.3.Ocena jakości 1.3.1.Badanie, pomiar i wyznaczanie stanu cech jakościowych 1.3.2.Ocena jakości procesów produkcji oraz dostarczania usług 1.3.3.Ocena jakości produktów finalnych Inżynieria jakości w cyklu życia produktu Projektowanie produktów oraz przygotowanie procesów wykonania 2.1. Projektowanie projakościowe 2.1.1.Opracowanie planu projektu i zapewnienie warunków 2.1.2.Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz możliwości ich spełnienia 2.1.3.Identyfikacja ryzyka niespełniania założeń projektowych 2.1.4.Innowacyjność i ciągle doskonalenie produktów 2.1.5.Ekonomiczny poziom jakości projektowej 2.2. Zapewnienie jakości procesów wykonania produktów 2.2.1.Badanie zdolności jakościowej maszyn i procesów 2.2.2.Projektowanie granic tolerancji 2.2.3.Zapewnienie zdolności jakościowej 2.2.4.Tworzenie projakościowego środowiska pracy 2.2.5.Standaryzacja pracy 2.2.6.Uodpornianie procesów na Wędy 2.2.7.Kwalifikacja dostawców Wykonanie produktów 3.1.Kontrola jakości 3.1.1.Kontrola w cyklu życia produktu 3.1.2.Sposoby, zakres i cel kontroli 3.1.3.Systemy pomiarowe 3.1.4.Kontrola stuprocentowa i kontrola wyrywkowa 3.1.5.Skuteczność i koszty kontroli 3.1.6.Planowanie kontroli 3.2.Sterowanie jakością 3.2.1.Obwody sterowania jakością 3.2.2.Statystyczne sterowanie procesem 3.2.3.Utrzymywanie sprawności i dostępności maszyn 3.2.4.Utrzymywanie porządku i przestrzeganie standardów 3.2.5.Komunikacja i wizualizacja 3.2.6.Kontrola dostaw Utrzymanie jakości w procesach dystrybucji i użytkowania 4.1.Zapewnienie jakości w procesach dystrybucji 4.2.Zapewnienie prawa klienta do jakości 4.3.Użytkowanie - ocena niezawodności wyrobów Zarządzanie jakością Zasady i strategie zarządzania jakością 5.1. Cele i funkcje zarządzania jakością 5.1.1.Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania 5.1.2.Zarządzanie jakością 5.2.Zasady zarządzania jakością 5.2.1.Orientacja na klienta 5.2.2.Przywództwo 5.2.3.Zaangażowanie ludzi 5.2.4.Podejście procesowe 5.2.5.Ciągle doskonalenie 5.2.6.Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów 5.2.7.Zarządzanie relacjami 5.3.Koncepcje i strategie zarządzania jakością 5.3.1.Ewolucja podejścia do zarządzania jakością 5.3.2.TQM - powszechne zaangażowanie 5.3.3.Six Sigma - dążenie do doskonałości 5.3.4.Znormalizowane systemy zarządzania jakością 5.3.5.Lcan Manufacturing, Kaizen i inne koncepcje wspierające zarządzanie jakością 5.3.6.Synergia różnych strategii - Lecin Sbc Sigma 5.4.Ekonomiczne aspekty zarządzania jakością 5.4.1.Koszty jakości 5.4.2.Modele kosztów jakości 5.4.3.Rachunek kosztów jakości Normalizacja w zarządzaniu jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem 6.1.Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i środowiskiem 6.2.Normalizacja systemów zarządzania jakością 6.2.1.Zarządzanie jakością - normy serii ISO 9000 6.2.2.Zarządzanie jakością w motoryzacji — norma IATF 16949 6.3.Zarządzanie bezpieczeństwem 6.3.1.Bezpieczeństwo informacji - ISO/ICE 27000 6.3.2.Bezpieczeństwo żywności - ISO 22000 i HACCP 6.3.3.Bezpieczeństwo wyrobów — znak CE 6.3.4.Bezpieczeństwo i higiena pracy - PN-N 18001 6.4.Zarządzanie środowiskowe - ISO 14001 6.5.Ogólne zasady projektowania i wprowadzania znormalizowanych systemów zarządzania 6.5.1.Etapy projektowania 6.5.2.Deklaracja kierownictwa 6.5.3.Prace przygotowawcze 6.5.4.Projektowanie systemów 6.5.5.Integracja systemów 6.6.Ocena znormalizowanych systemów zarządzania i certyfikacja 6.6.1.Audyt 6.6.2.Przegląd systemu 6.6.3.Certyfikacja znormalizowanych systemów zarządzania Instrumenty inżynierii i zarządzania jakością Narzędzia rozwiązywania problemów i doskonalenia 7.1.Wizualizacja 7.1.1.Schemat blokowy 7.1.2.Diagram SIPOC 7.1.3.Sieć działań 7.1.4.Mapa procesu - mapa przepływu wartości 7.1.5.Diagram spaghetii — wykres sznurkowy 7.1.6.Arkusz kontrolny 7.2.Grupowanie i identyfikacja relacji 7.2.1.Burza mózgów 7.2.2.Diagram Ishikawy i diagram podobieństwa 7.2.3.Diagram relacji 7.2.4.Diagram macierzowy 7.2.5.Diagram systematyki 7.2.6.Schemat 5-Why 7.3.Wyznaczanie ważności 7.3.1.Diagram Pareta 7.3.2.Metoda ABCD 7.3.3.Macierzowa analiza danych Narzędzia i metody projakościowego planowania i projektowania 8.1.Badania potrzeb, oczekiwań i satysfakcji klientów 8.1.1.Metodyka badań 8.1.2.Indeks satysfakcji klientów - CSI 8.2.QFD -„dom jakości" 8.3.Identyfikacja i analiza ryzyka - FMEA 8.4.Planowanie eksperymentów 8.4.1.Znaczenie eksperymentowania w inżynierii jakości 8.4.2.Zmiana jednego czynnika 8.4.3.Porównywanie procesów (wyrobów) 8.4.4.Systematyczna zamiana poziomu czynników 8.4.5.Eksperyment czynnikowy — dwupoziomowy 8.4.6.Plany Taguchiego Narzędzia i metody kontroli oraz sterowania jakością 9.1.Wskaźniki zdolności jakościowej 9.2.Karty kontrolne 9.2.1.Zmienność naturalna i specjalna 9.2.2.Projektowanie i analiza karty kontrolnej x 9.2.3.Karty kontrolne liczbowe 9.2.4.Karty kontrolne alternatywne 9.2.5.Zasady projektowania kart kontrolnych 9.3.Statystyczna kontrola odbiorcza 9.3.1.Ryzyko odbiorcy i dostawcy 9.3.2.Kontrola odbiorcza alternatywna 9.3.3.Kontrola odbiorcza liczbowa 9.4.Badanie przydatności systemów pomiarowych 9.4.1.Parametry systemu pomiarowego 9.4.2.Ocena systemu pomiarowego cech mierzalnych - wskaźnik R&R 9.4.3.Ocena systemu pomiarowego cech niemierzalnych Kompendium wiedzy ze statystyki dla inżyniera i menedżera jakości Zl.l. Parametry populacji i statystyki próby Z1.2. Histogram Z1.3. Rozkłady Z 1.4. Przedziały ufności Z1.5. Testy statystyczne Zl.5.1. Testy parametryczne Zl.5.2. Testy nieparametryczne Z1.6. Analiza wariancji - ANOVA Z1.7. Tablice wielodzielcze Z 1.8. Regresja i korelacja Projekt Six Sigma - metodyka i przykłady
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości : ze spojrzeniem w rzeczywistość 4.0 / Adam Hamrol. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 368 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką jakości, inżynierów i studentów studiów technicznych i ekonomicznych.
Z jakością do Rzeczywistości 4.0 11 1. Jakość dóbr jako stymulator wzrostu i rozwoju 12 1.1. Permanentny deficyt jakości 12 1.2. Permanentny deficyt jakości stymulatorem wzrostu i rozwoju gospodarczego 14 1.3. Permanentny deficyt jakości katalizatorem rozwoju naukowo-technicznego 15 2. Czwarta rewolucja przemysłowa 17 3. Rzeczywistość 4.0 19 ROZDZIAŁ 1 Postrzeganie i definiowanie jakości 29 1.1. Postrzeganie jakości 29 1.1.1. Trochę historii 29 1.1.2. Konteksty postrzegania jakości produktu 30 1.2. Potrzeby, oczekiwania i wymagania 32 1.3. Właściwości jakościowe produktów 34 1.3.1. Metawłaściwości wyrobów i usług 35 1.3.2. Marketingowe właściwości wyrobów 36 1.3.3. Marketingowe właściwości usług 38 1.3.4. Procesowe właściwości wyrobów 39 1.3.5. Procesowe właściwości usług 40 1.4. Jakość w cyklu życia produktu 41 1.4.1. Cykl życia produktu 41 1.4.2. Łańcuch jakości 43 1.4.3. Kluczowe znaczenie etapu projektowania 45 ROZDZIAŁ 2 Ocena jakości 49 2.1. Podstawowe pojęcia 49 2.1.1. Ocena, obserwacja, pomiar 49 2.1.2. Dane liczbowe oraz dane opisowe 50 2.1.3. Skale pomiarowe 51 2.1.4. Niezgodność i wada 52 2.2. Ocena jakości 54 2.2.1. Ocena jakości produktów finalnych – perspektywa klienta 54 2.2.2. Ocena jakości produktów w procesie realizacji – perspektywa wykonawcy 55 2.3. Mierniki satysfakcji klientów 56 2.4. Mierniki jakości procesów 57 2.4.1. Mierniki odnoszące się do niezgodności (DPU, DPO, DPMO) 58 2.4.2. Mierniki odnoszące się jednostek zgodnych/niezgodnych (p, ppm, FTY) 59 2.4.3. Wskaźnik zdolności jakościowej (Cp, Cpk) 60 2.4.4. Poziom sigma 66 2.4.5. Wskaźnik OEE 69 ROZDZIAŁ 3 Planowanie jakości produktów 73 3.1. Etapy planowania jakości produktu 73 3.2. Identyfikacja potrzeb i oczekiwań klientów 74 3.2.1. Model Kano 75 3.2.2. Mapa jakości produktu 76 3.3. Współtworzenie produktów przez klientów 77 3.3.1. Masowa kastomizacja 77 3.3.2. Konfiguratory produktów 80 3.3.3. Design Thinking 81 3.4. Projektowanie produktu 81 3.4.1. Innowacyjność produktu 81 3.4.2. Quality Function Deployment 82 3.4.3. Systemy projektowania 86 3.4.4. Zapewnianie niezawodności, bezpieczeństwa i ekologiczności wyrobów 88 3.5. Ocena ryzyka 94 3.5.1. Przegląd, weryfikacja oraz walidacja 95 3.5.2. Badania prototypu 96 3.5.3. FMEA produktu 96 ROZDZIAŁ 4 Planowanie i zapewnienie zdolności jakościowej procesów realizacji produktu 107 4.1. Zdolność jakościowa procesu 107 4.1.1. Dobór technologii 108 4.1.2. Dobór parametrów procesu 110 4.1.3. Zapewnienie warunków pracy 113 4.1.4. Standaryzacja pracy .116 4.1.5. Praktyki 5S 119 4.1.6. Zapobieganie powstawaniu błędów i wczesne ich wykrywanie 120 4.1.7. Utrzymanie zdolności jakościowej 124 4.2. Kwalifikacja dostawców 124 4.3. Weryfikacja zdolności jakościowej procesu 128 4.3.1. Kontrola pierwszej sztuki 128 4.3.2. Testowanie zdolności jakościowej 129 4.3.3. Planowanie kontroli jakości 129 4.4. FMEA procesu 129 ROZDZIAŁ 5 Kontrola jakości 135 5.1. Planowanie kontroli jakości 135 5.2. System pomiarowo-kontrolny 138 5.2.1. Skuteczność kontroli 138 5.2.2. Sprzęt pomiarowo-kontrolny 139 5.2.3. Badanie przydatności systemów pomiarowych 140 5.2.4. Badanie przydatności systemu kontroli organoleptycznej i wizyjnej .147 5.2.5. Nadzorowanie i obsługa sprzętu pomiarowo-kontrolnego 150 5.3. Kontrola selekcjonująca stuprocentowa i wyrywkowa 152 5.4. Statystyczna kontrola odbiorcza partii wyrobów 153 5.4.1. Ryzyko odbiorcy i dostawcy. 153 5.4.2. Kontrola alternatywna 155 5.4.3. Kontrola liczbowa 160 5.5. Statystyczna kontrola procesu 164 5.6. Statystyczne sterowanie procesem – karty kontrolne 165 5.6.1. Stabilność procesu – zakłócenia naturalne i specjalne 165 5.6.2. Karty kontrolne liczbowe 167 5.6.3. Karty kontrolne alternatywne .176 5.6.4. Ogólne wytyczne do projektowania kart kontrolnych 179 ROZDZIAŁ 6 Zapewnienie jakości w dystrybucji i eksploatacji. Badanie opinii klientów 183 6.1. Zapewnienie i ochrona jakości w dystrybucji 183 6.1.1. Czynniki zagrażające 183 6.1.2. Opakowanie, magazynowanie i transport 185 6.2. Eksploatacja i serwis 186 6.2.1. Zużywanie i starzenie się wyrobu 186 6.2.2. Instrukcja obsługi 187 6.2.3. Serwis 188 6.2.4. Rękojmia i gwarancja 188 6.3. Koniec życia wyrobu 189 6.4. Badanie oczekiwań i satysfakcji klientów 190 6.4.1. Metody badań 191 6.4.2. Dobór próby 191 6.4.3. Pytania ankietowe 195 6.4.4. Przeprowadzenie badań 196 6.4.5. Analiza i prezentacja wyników badań 197 ROZDZIAŁ 7 Cel, funkcje oraz zasady zarządzania jakością 205 7.1. Cele i funkcje zarządzania jakością 205 7.1.1. Cele zarządzania jakością 206 7.1.2. Funkcje zarządzania jakością 207 7.2. Zasady zarządzania jakością. 209 7.2.1. Orientacja na klienta 210 7.2.2. Przywództwo 211 7.2.3. Zaangażowanie ludzi 212 7.2.4. Podejście procesowe .217 7.2.5. Doskonalenie 218 7.2.6. Podejmowania decyzji na podstawie dowodów 219 7.2.7. Dbałość o relacje 220 7.3. Koncepcje zarządzania jakością 222 7.3.1. Ewolucja koncepcji zarządzania jakością 222 7.3.2. TQM 224 7.3.3. Six Sigma 224 7.3.4. Kaizen 225 7.3.5. Znormalizowane systemy zarządzania jakością 226 7.3.6. Lean Six Sigma 226 ROZDZIAŁ 8 Znormalizowane systemy zarządzania jakością 231 8.1. System zarządzania jakością 231 8.1.1. Poziomy zaawansowania systemu zarządzania jakością 231 8.1.2. Przesłanki do wprowadzania znormalizowanego systemu zarządzania jakością 232 8.2. Normy dotyczące systemów zarządzania jakością 234 8.2.1. Normalizacja i organizacje normalizacyjne 234 8.2.2. Normy ISO serii 9000 235 8.2.3. Normy branżowe 235 8.2.4. Integracja systemów 237 8.3. Wymagania normy ISO 9001 238 8.4. Projektowanie systemów zarządzania jakością 240 8.4.1. Etapy projektowania systemu 240 8.4.2. Deklaracja kierownictwa oraz ogłoszenie polityki jakości 241 8.4.3. Działania przygotowawcze 243 8.4.4. Identyfikacja procesów i dokumentowanie 244 8.5. Nadzorowanie i certyfikacja 248 8.5.1. Audyt 248 8.5.2. Audyt wewnętrzny 251 8.5.3. Przegląd systemu 254 8.5.4. Certyfikacja 254 Bibliografia 255 ROZDZIAŁ 9 Doskonalenie 257 9.1. Idea doskonalenia 257 9.1.1. Doskonalenie a rozwiązywanie problemów 257 9.1.2. Doskonalenie a postęp i innowacje 260 9.1.3. Cykl doskonalenia 260 9.2. Narzędzia doskonalenia 262 9.2.1. Klasyfikacja 262 9.2.2. Opis wybranych narzędzi 265 9.3. Planowanie i prowadzenie eksperymentów 273 9.3.1. Czynniki oraz interakcja czynników 273 9.3.2. Plany eksperymentów stosowane w doskonaleniu procesów 276 9.3.3. Plan jednoczynnikowy 277 9.3.4. Plan z sekwencyjną zmianą czynników – OFAT 278 9.3.5. Plan czynnikowy – dwupoziomowy 280 9.3.6. Wstępna selekcja czynników 289 9.3.7. Eksperyment pasywny 292 9.4. Prowadzenie projektu według metodyki DMAIC 296 ROZDZIAŁ 10 Koszty jakości 303 10.1. Źródła kosztów jakości 303 10.2. Klasyfikacja kosztów jakości 304 10.3. Ewidencjonowanie oraz wskaźniki kosztów jakości 304 10.4. Modele kosztów jakości 310 10.4.1. Model z optymalnym, niezerowym poziomem niezgodności 310 10.4.2. Model z minimum kosztów jakości przy „zero niezgodności” 311 ROZDZIAŁ 11 Jakość, inżynieria jakości i zarządzanie jakością w Rzeczywistości 4.0 317 11.1. Produkty i jakość 4.0 317 11.1.1. Produkty 4.0 317 11.1.2. Rozpowszechnienie produktów 4.0 321 11.1.3. Jakość produktów 4.0 322 11.2. Inżynieria jakości w Rzeczywistości 4.0 323 11.2.1. Technologie 4.0 323 11.2.2. Technologie 4.0 i produkty 4.0 w inżynierii jakości 326 11.3. Technologie 4.0 w inżynierii jakości 329 11.3.1. Profilowanie klientów 329 11.3.2. Wykorzystywanie sprawdzonych rozwiązań – systemy KBE 330 11.3.3. Udział klienta w konfigurowanie produktu w rzeczywistości wirtualnej 331 11.3.4. Szybkie prototypowanie wyrobów – technologie przyrostowe 333 11.3.5. Prototypy cyfrowe 334 11.3.6. Kontrola jakości in-line – systemy wizyjne 335 11.3.7. Prognozowanie zdolności jakościowej procesu – diagnostyka procesu 338 11.3.8. Zdalne monitowanie i serwisowanie wyrobów 342 11.4. Zarządzanie jakością w Rzeczywistości 4.0 343 11.4.1. Potrzeba ewolucji koncepcji zarządzania jakością 343 11.4.2. Nowe aspekty zasad zarządzania jakością 344
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 62
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153261 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98683 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 2 uzup. - Warszawa ; Poznań : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1999. - 366 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E 842 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3 uaktual. - Warszawa ; Poznań : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. - 371 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 124 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 21
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 105493 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1522 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3 uaktual. - 2 dodr. - Warszawa ; Poznań : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 371 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
Sygnatura czytelni BWF: V G 2
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113734, 114043 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3742 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3 uaktual. - 4 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 371 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy część. Indeks.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 41 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 11273 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3, uaktual., [5 dodr.]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 371, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134629, 126813, 134626, 126811, 126677, 126675, 134627, 126810, 126679, 126674, 126812, 126676, 126678, 134628 (14 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością : teoria i praktyka / Adam Hamrol, Władysław Mantura. - Wyd. 3. uaktual. - 6 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 371 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy częściach. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 130002, 130003 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 1, dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 483 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [474]-476 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 126 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118887 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 122043 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 554, [1] s. : il. ; 24 cm.
Na okł. : Nowe wyd.
Bibliogr. s. 541-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 42 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 11274 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2 zm. - 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Na okł. i grzb. : Nowe wyd.
Zaw. słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 30 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 55
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124477 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124476 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2 zm. - 2 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Na okł. i grzb.: Nowe wyd.
Zaw. słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126819, 126818, 126817 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2 zm. - 3 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Na okł.: Nowe wyd.
Zawiera słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 132233, 132234, 132232, 132235 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2, zm. [- 4 dodr.]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Na okł.: Nowe wyd.
Zawiera słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji, a także dla praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134625, 134033, 134035, 134623, 134032, 134624 (6 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością z przykładami / Adam Hamrol. - Wyd. 2, zm. [- 5 dodr.]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 554 s. : il. ; 24 cm.
Zawiera słowniczek terminów z zakresu zarządzania jakością.
Bibliogr. s. [541]-543 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzanie i marketing, zarządzanie i inżynieria produkcji, a także dla praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143044 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 1026-1028. Indeks.
Dla pracowników naukowych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych, studentów uczelni technicznych, rolniczych i ekonomicznych oraz menedżerów i praktyków zarządzania produkcją.
Organizacja i zarządzanie produkcją oraz usługami Wprowadzenie do organizacji i zarządzania produkcją oraz usługami Strategiczne zarządzanie produkcją Strategie produkcji Przykłady decyzji strategicznych dotyczących produkcji Wyroby i usługi Typologia i struktura wyrobów Usługi i ich cechy charakterystyczne Program produkcyjny wyrobu i jego wyznaczanie Procesy produkcyjne Definicja i elementy procesu produkcyjnego. Typologia procesów Aspekty procesów produkcyjnych Procesy produkcyjne przyjazne dla środowiska Zasady organizacji procesów produkcyjnych Metody modelowania, analizy i usprawniania procesów produkcyjnych Systemy produkcyjne Pojęcie i elementy charakterystyki systemu produkcyjnego Kryteria dekompozycji systemu produkcyjnego Struktura funkcjonalna systemu produkcyjnego Typy, formy i odmiany organizacji produkcji Elastyczność, integracja i automatyzacja systemów produkcyjnych Elastyczne systemy produkcyjne i komputerowo zintegrowane wytwarzanie Możliwości produkcyjne i projektowanie systemów produkcyjnych Możliwości produkcyjne Wskaźnikowe projektowanie systemów produkcyjnych Projektowanie systemów produkcyjnych Lokalizacja produkcji i przestrzenna organizacja procesu produkcyjnego Wybór lokalizacji ogólnej i szczegółowej oraz projektowanie planów generalnych zakładów przemysłowych Projektowanie rozmieszczenia komórek produkcyjnych i stanowisk roboczych Nowe koncepcje struktur przestrzennych systemów produkcyjnych Cykl produkcyjny Pojęcie i struktura cyklu produkcyjnego Kolejność technologiczna i organizacyjna operacji, okres technologiczny, układ przebiegu partii produkcyjnych elementów Wyznaczanie długości cyklu produkcyjnego zbioru wyrobów Wykresy Gantta ich zastosowanie Harmonogramy i metody harmonogramowania zbioru zadań Możliwości i metody skracania długości cyklu produkcyjnego Zapasy produkcyjne Definicja i klasyfikacja zapasów Funkcje i koszty zapasów Mechanizmy powstawania zapasów i czynniki wpływające na wielkość zapasów Ekonomiczna wielkość partii produkcyjnej / partii dostaw Modele i metody wyznaczania zapasów produkcyjnych Możliwości i metody ograniczania poziomu zapasów Zarządzanie produkcją i usługami: definicja, zakres i funkcje Planowanie zagregowane Definicje, cele i strategie planowania zagregowanego Proces, modele i metody planowania zagregowanego Popyt niezależny i sterowanie zapasami Popyt zależny i niezależny oraz metody ich wyznaczania Systemy sterowania zapasami Sterowanie produkcją wg stanów magazynowych Systemy informatyczne wspomagające sterowanie zapasami Popyt zależny i planowanie potrzeb materiałowych Zasady planowania potrzeb materiałowych Budowa i funkcjonowanie systemu planowania potrzeb materiałowych Główny harmonogram produkcji Procedura planowania potrzeb materiałowych Ewolucja systemów MRP. Systemy ERP Systemy planowania potrzeb dystrybucji Planowanie operatywne i ewidencja produkcji Podstawy planowania operatywnego produkcji Rodzaje systemów planowania operatywnego produkcją, cele i decyzje planistyczne Graficzne modele i metody planowania operatywnego produkcji Reguły priorytetu Systemy informatyczne w planowaniu operatywnym produkcji i harmonogramowaniu. Systemy APS Ewidencja produkcji. Podstawowe dokumenty planistyczno-ewidencyjne i ich obieg Sterowanie produkcją rytmiczną Sterowanie według taktu produkcji Sterowanie produkcją w liniach Sterowanie wieloasortymentową produkcją rytmiczną Zarządzanie produkcją jednostkową - przez projekty Zarządzanie przez projekty Zarządzanie projektem i techniki sieciowe Teoria ograniczeń w zarządzaniu zorientowanym na projekt Planowanie w środowisku wieloprojektowym Just in time i Lean Production Zasady organizacji produkcji w systemach JIT Kaizen i ciągłe usprawnienia Ssący mechanizm sterowania przepływem produkcji i jego odmiany Istota i cele Lean Manufacturing Zasady i techniki Lean Manufacturing Problemy wdrażania i efekty stosowania Lean Manufacturing Lean Management i Lean Thinking Zarządzanie ograniczeniami Istota i zasady teorii ograniczeń Rachunek kosztów przerobu Zarządzanie ograniczeniami w produkcji Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie produkcją w TOC Inne obszary zastosowań TOC Organizacja i zarządzanie obsługą produkcji Pomocnicze procesy produkcyjne Obsługa eksploatacyjna maszyn i urządzeń Obsługa narzędziowa produkcji Zarządzanie kosztami i wynikami Mierniki wyników Dekompozycja celów w organizacji i zarządzanie wynikami Kontroling produkcji Kierunki rozwoju organizacji oraz zarządzania produkcją i usługami Wybrane zagadnienia inżynierii procesów wytwarzania Charakterystyka i struktura procesu wytwórczego Proces technologiczny jako podstawowa część procesu produkcyjnego Podział procesów technologicznych według stosowanych technologii i środków pracy Wybór procesu i technologii wytwarzania Struktura i typizacja procesów technologicznych Zautomatyzowane projektowanie konwencjonalnego procesu technologicznego Technologia obróbki na obrabiarki sterowane numerycznie Systemy Computer Aided Manufacturing Podstawy procesów obróbki ubytkowej Stereometria ostrzy narzędzi do obróbki wiórowej Współczesne materiały narzędziowe do obróbki wiórowej i ściernej Zużycie, trwałość i niezawodność narzędzi Warstwa wierzchnia i jej charakterystyka Wskaźniki fizykalne i technologiczne procesów obróbki Jakość technologiczna wyrobu Kryteria wyboru okresu trwałości ostrzy narzędzi Technologiczne aspekty procesów obróbki ubytkowej Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki wiórowej Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki ściernej Obróbka wysokociśnieniową strugą wodno-ścierną Obróbka materiałów trudnoskrawalnych Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki erozyjnej Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki elektrochemicznej Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki skoncentrowanymi strumieniami energii Hybrydowe metody i sposoby obróbki Współczesne kierunki rozwoju procesów obróbki ubytkowej Rachunek kosztów obróbki Zasady doboru i optymalizacja parametrów obróbki Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki bezubytkowej Procesy obróbki plastycznej Procesy odlewnicze Procesy przetwórstwa tworzyw polimerowych Metody i techniki przyrostowego wytwarzania wyrobów Podstawy inżynierii rekonstrukcyjnej Montaż wyrobów Charakterystyka i metody procesów montażowych Połączenia nierozłączne Automatyzacja procesów montażowych Robotyzacja procesów technologicznych Generacje robotów Klasyfikacja robotów Zastosowanie robotów w procesach technologicznych Korzyści z robotyzacji procesów technologicznych Kierunki rozwoju systemów produkcyjnych Zarządzanie innowacjami Innowacja - ewolucja pojęcia, odmiany i cele Rozwój pojęcia, definicje Odmiany i cele innowacji Falowy charakter innowacyjności Znaczenie innowacji Metodyka poszukiwania innowacyjnych rozwiązań Psychologia kreatywności wspierająca stymulowanie innowacyjnych procesów i produktów Model twórczego rozwiązywania problemów System wspomagający dobór metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań Ocena i wybór optymalnych wariantów rozwiązań Organizacja i zarządzanie innowacjami Stymulowanie i bariery innowacji Modele procesów innowacji Strategie innowacji Źródła innowacji Systemowe podejście do zarządzania innowacjami Ryzyko innowacji i jego ocena Metody projektowania innowacyjnych produktów i procesów Metody opracowania strategii technologicznej Metody i techniki projektowania zmian w produkcji Metody doskonalenia zarządzania rozwojem technologii Techniczno-ekonomiczna ocena przedsięwzięć innowacyjnych Ocena innowacji technologicznej Ocena techniczna i ekonomiczna w procesie rozwoju innowacji Metody oceny alternatywnych innowacji technologii Transfer technologii Rozwój systemów transferu nowej technologii do produkcji Systemowe ujęcie transferu technologii do nowej produkcji Wybrane elementy zarządzania własnością intelektualną Kierunki rozwoju innowacyjności Wizja wzrostu skuteczności stosowania twórczych metod rozwiązywania problemów Rozwój strategii innowacji na przykładzie Strategii Błękitnego Oceanu i strategii Innowacji Otwartej Koncepcje projektowania innowacji w kooperacji Zarządzanie projektami produkcyjnymi i usługowymi Projekt Definicja i istota projektu Rodzaje i typy projektów produkcyjnych i usługowych Programy i portfel projektów Otoczenie i środowisko projektu, programu, portfela Kryteria oceny projektów produkcyjnych i usługowych Zarządzanie projektem Obszary wiedzy i zagadnienia w zarządzaniu projektem Metodyki i standardy zarządzania projektami Zarządzanie czasem Zarządzanie zasobami Dostawcy i kontrahenci Koszty i finanse w projekcie Ryzyko w procesie planowania projektu Jakość projektu Informatyczne wspomaganie zarządzania projektem produkcyjnym i usługowym Procesy zarządzania projektami Cykl życia projektu produkcyjnego i usługowego Proces rozpoczęcia projektu Realizacja projektu Zamknięcie projektu Ludzie w projekcie Organizacja projektu Kompetencje realizatorów projektu Zespół w strukturze organizacji Komunikacja w projekcie Kultura w realizacji projektu Kierunki rozwoju w zarządzaniu projektami produkcyjnymi i usługowymi Elastyczność w realizacji projektów produkcyjnych i usługowych Znaczenie Lean Project Management Logistyka. Zarządzanie łańcuchami dostaw Rola logistyki w produkcji Istota logistyki Uwarunkowania wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie Mierniki i wskaźniki logistyczne Procesy logistyczne Procesy przepływu dóbr rzeczowych Procesy utrzymania zapasów Logistyczne procesy informacyjno-decyzyjne Infrastruktura procesów logistycznych Koszty procesów logistycznych Optymalizacja procesów logistycznych Istota podejścia systemowego do logistyki Analiza systemów logistycznych Klasyfikacja systemów logistycznych w ujęciu funkcjonalnym Klasyfikacja systemów logistycznych w ujęciu fazowym Rozwój i integracja łańcuchów dostaw Rozwój łańcuchów i sieci dostaw Zarządzanie łańcuchami dostaw Czynniki integrujące łańcuchy dostaw Doskonalenie funkcjonowania łańcuchów dostaw Typy przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw Rola i miejsce łańcucha dostaw w optymalizacji przepływu strumienia rzeczowego Narzędzia i instrumenty wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw Zarządzenie bezpieczeństwem w łańcuchach dostaw Wskaźniki i kryteria oceny funkcjonowania łańcuchów dostaw Konfigurowanie łańcucha dostaw Zrównoważone łańcuchy dostaw Technologie informatyczne wspierające i integrujące przepływ informacji w łańcuchu dostaw Komputerowo zintegrowane systemy zarządzania łańcuchem dostaw SCM i ich struktura Gromadzenie danych i ich elektroniczna wymiana na potrzeby łańcucha dostaw Systemy śledzenia Tendencje rozwojowe Systemy logistyczne w przyszłości Perspektywy rozwoju łańcuchów dostaw Zarządzanie jakością Pojęcie i istota jakości Filozoficzny wkład do zarządzania jakością Definiowanie jakości Znaczenie jakości zarządzania w przedsiębiorstwie Zarządzanie przez jakość Koncepcje zarządzania jakością Triada Jurana 14 zasad Deminga Standaryzacja jakości Feigenbauma „Zero defects” Crosby'ego Funkcja strat jakości Taguchi Marnotrawstwo zasobów Ohno Zasady zarządzania jakością Orientacja na klienta Przywództwo Zaangażowanie ludzi Podejście procesowe Ciągłe doskonalenie Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów Zarządzanie relacjami Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością Geneza, znaczenie i cele normalizacji Pojęcie normy i normalizacji Szczeble normalizacji Normy ISO serii 9000 i pochodne Model ISO 9001 Ocena zgodności systemów i wyrobów Europejski model rozwiązań projakościowych Obszary regulowany i nieregulowany Podejście do harmonizacji i normalizacji technicznej Kryteria oznakowania CE Koszty jakości Znaczenie kosztów jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym Pojęcie i istota kosztów jakości Rachunek kosztów jakości Pozyskiwanie informacji o kosztach jakości Ewidencjonowanie i analiza kosztów jakości Wykorzystanie informacji o kosztach jakości w procesach decyzyjnych Pomiar i ocena jakości Jakość wyrobów i jakość procesów produkcji Ocena jakości przez klienta Ocena jakości procesów produkcyjnych Narzędzia i metody wspomagające zarządzanie jakością Klasyfikacja i zasady stosowania narzędzi i metod Proste narzędzia Narzędzia statystyczne Metody Kontrola, sterowanie i doskonalenie Kontrola i sterowanie Ciągłe doskonalenie Kierunki rozwoju dziedziny zarządzania jakością Systemy wspomagania decyzji. Zarządzanie wiedzą produkcyjną Definicje SWD i charakterystyka procesu decyzyjnego Geneza i rozwój systemów wspomagania decyzji Fazy procesu decyzyjnego Poziomy procesów decyzyjnych Metody stosowane w SWD Modele symulacyjne Metody optymalizacyjne Techniki kalkulacyjne Metody sztucznej inteligencji Modele abstrakcyjne w SWD Projektowanie SWD Architektura SWD Strategie projektowania Interfejs użytkownika Bazy wiedzy Metody i narzędzia projektowania SWD Narzędzia stosowane we wspomaganiu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach produkcyjnych Zastosowania SWD w praktyce gospodarczej Metodyka wdrażania systemów informatycznych klasy SWD Przykład systemu eksperckiego Przykład systemu Business Intelligence Podstawy zarządzania wiedzą produkcyjną Pojęcia i definicje Typologia wiedzy Wiedza przedsiębiorstwa jako zasób Modele zarządzania wiedzą Model japoński Nonaki i Takeuchiego Model procesowy Model zasobowy Podstawowe procesy zarządzania wiedzą produkcyjną Lokalizowanie zasobów wiedzy Pozyskiwanie wiedzy Przechowywanie wiedzy Stosowanie wiedzy Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą System informatyczny a system zarządzania wiedzą Typologie systemów informatycznych zarządzania wiedzą Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą Strategie zarządzania wiedzą Strategie kodyfikacji i personalizacji Strategie zarządzania wiedzą w doskonaleniu przedsiębiorstwa Kierunki rozwoju systemów wspomagania decyzji i zarządzania wiedzą produkcyjną Nowe jakościowo możliwości procesu wspomagania decyzji menedżerskich w świetle rozwoju kognitywistyki Uwarunkowania i perspektywy wdrażania strategii zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach Prognozowanie w przedsiębiorstwie. Modelowanie i symulacja komputerowa Podstawy prognozowania Zastosowania prognozowania w praktyce produkcyjnej Elementy statystyki w prognozowaniu Podstawowe pojęcia z zakresu prognozowania Prognozowanie na podstawie modelu ekonometrycznego Ekonometryczny model jednorównaniowy Modele wielorównaniowe Zmienne jakościowe w modelach ekonometrycznych Szeregi czasowe Dekompozycja szeregu czasowego Modele adaptacyjne Prognozowanie na podstawie funkcji trendu Periodyczność w szeregach czasowych Modele autoregresyjne Sieci neuronowe w prognozowaniu Neuron oraz warstwy neuronów Uczenie i testowanie sieci Prognozowanie neuronowe Prognozowanie heurystyczne Metoda delficka Testy rynkowe Prognozowanie analogowe w kształtowaniu popytu Prognozowanie kombinowane i hybrydowe w systemie prognostycznym przedsiębiorstwa Metody kombinowane Metody hybrydowe Podstawy modelowania i symulacji Podstawowe definicje z zakresu modelowania i symulacji Zasady modelowania systemów produkcyjnych Planowanie i przebieg eksperymentów symulacyjnych Przegląd oprogramowania symulacyjnego Zastosowania modelowania i symulacji w praktyce produkcyjnej Rodzaje symulacji Symulacja ciągła Symulacja dyskretna Symulacja hybrydowa Gry symulacyjne Podstawy gier symulacyjnych Zasady organizacji gier Skuteczność i efektywność gier symulacyjnych Modelowanie i symulacja systemów produkcyjnych Definiowanie problemu Zebranie i opracowanie danych Budowa modelu symulacyjnego Testowanie i weryfikacja modelu Planowanie eksperymentów symulacyjnych Przeprowadzenie eksperymentów symulacyjnych Analiza wyników Wdrożenie do praktyki produkcyjnej Kierunki rozwoju prognozowania, modelowania i symulacji Nowoczesne narzędzia prognozowania Komputerowa integracja narzędzi wspomagających prognozowanie, modelowanie i symulację w przedsiębiorstwie Nowe technologie w symulacji Kształtowanie środowiska pracy. Bezpieczeństwo pracy Środowisko pracy Definicje i określenia środowiska pracy Problematyka kształtowania środowiska pracy Środowisko pracy w przedsiębiorstwie i jego otoczenie Znaczenie środowiska pracy w przedsiębiorstwie Wpływ środowiska pracy na jakość życia Środowisko pracy a zadowolenie pracowników Wpływ środowiska pracy na wyniki uzyskiwane przez przedsiębiorstwo Otoczenie środowiska pracy przedsiębiorstwa Modelowanie środowiska pracy Istota kaskadowego modelowania środowiska pracy Założenia budowy kaskadowego modelu środowiska pracy Budowa drzew diagnostycznych Charakterystyka warunków środowiska pracy jako podmiotu modelowania Badanie czynników środowiska pracy w aspekcie zaspokojenia potrzeb i oczekiwań pracowników Metody i mierniki oceny środowiska pracy w modelowaniu kaskadowym Wybrane zagadnienia metodologiczne Środowiskowe mierniki oceny wyników działalności przedsiębiorstwa Metody stosowane w badaniu i ocenie środowiska pracy Wypadki przy pracy i choroby zawodowe Definicje i klasyfikacja wypadków przy pracy Mierniki wypadków przy pracy i chorób zawodowych Ustalanie przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy Czynniki wpływające na wypadki przy pracy Choroby zawodowe System zarządzania bezpieczeństwem pracy Podstawowe definicje i pojęcia bezpieczeństwa pracy System zarządzania bezpieczeństwem pracy Obszary krytyczne efektywnego zarządzania bezpieczeństwem pracy Stan normalizacji w zakresie bezpieczeństwa pracy Metody oceny ryzyka w środowisku pracy Metody oceny wysiłku fizycznego i obciążenia psychicznego Metody oceny ryzyka występowania dolegliwości mięśniowo-szkieletowych Metody oceny ryzyka zawodowego Ergonomia w zapewnieniu bezpieczeństwa pracy Podstawowe pojęcia i definicje ergonomii Aspekty fizjologiczne i psychiczne obciążenia pracą Ergonomia warunków środowiska pracy Projektowanie bezpiecznych stanowisk pracy z uwzględnieniem zasad ergonomii Metody ergonomicznej oceny maszyn i stanowisk pracy Organizacja bezpiecznych stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe Przykłady rozwiązań ergonomicznych zapewniających bezpieczeństwo pracy Uwagi praktyczne dotyczące zarządzania bezpieczeństwem pracy w przedsiębiorstwie Organizacja systemu bezpieczeństwa i higieny pracy Planowanie i realizacja systemu bezpieczeństwa i higieny pracy Ocena stanu bezpieczeństwa pracy Pomiary bezpieczeństwa pracy Audyt bezpieczeństwa i higieny pracy Kierunki rozwoju zarządzania środowiskiem i bezpieczeństwem pracy Zespół czynników technicznych Zespół czynników materialnego środowiska pracy Zespół czynników organizacyjnych Zespół czynników związanych z człowiekiem Zespół czynników kształtujących kulturę w przedsiębiorstwie Efektywność, produktywność i doskonalenie organizacji przedsiębiorstw Pojęcie efektywności i produktywności Definicje produktywności, efektywności i skuteczności funkcjonowania przedsiębiorstwa Koszty produkcji i rentowność przedsiębiorstwa Miary efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw, relacje między rentownością a produktywnością oraz relacje pomiędzy produktywnością a innymi miernikami efektywności Znaczenie produktywności dla doskonalenia organizacji przedsiębiorstw Czynniki wpływające na poprawę produktywności i efektywności przedsiębiorstw Znaczenie doskonalenia organizacji przedsiębiorstw dla wzrostu produktywności Makroekonomiczne ujęcie produktywności Znaczenie produktywności we współczesnej gospodarce rynkowej Produktywność w ujęciu statystycznym Produktywność jako miernik konkurencyjności gospodarki narodowej Mikroekonomiczne ujęcie produktywności Produktywność w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa Mierniki produktywności i efektywności Metody analizy trendów i interpretacja wskaźników Wpływ rozwiązań organizacyjnych produkcji na produktywność przedsiębiorstwa Struktury organizacyjne Struktury przebiegów procesów produkcyjnych Metody określania kosztów własnych produkcji, wspomagające ocenę produktywności Algorytmy określania kosztów własnych produkcji Ocena przebiegów procesów produkcyjnych z punktu widzenia kosztów i czasu realizacji Redukcja kosztów a poprawa produktywności Organizacja procesów poprawy efektywności i produktywności w przedsiębiorstwie Programy poprawy produktywności Organizacja procesów ciągłego doskonalenia systemów i procesów produkcyjnych Kwestionariusz diagnostyczny stanu przedsiębiorstwa Diagnoza stanu organizacji Identyfikacja miejsc i problemów niskiej produktywności Działania usprawniające i doskonalące działalność przedsiębiorstwa Kierunki rozwoju analizy efektywności oraz poprawy produktywności przedsiębiorstw Ogólna charakterystyka kierunków rozwoju Integracja metod i technik kształtowania systemów i procesów produkcyjnych Rozwój oprogramowania komputerowego CAx, ERP Wizualizacja i animacja pracy systemów produkcyjnych.
Sygnatura czytelni BMW: VI J 154 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VII E 49
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146324, 147294, 146322, 147290, 147291, 147297, 147292, 147295, 147296 (9 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144560 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5700 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Bibliogr. s. [319]-325. Netogr. s. 327. Wykaz aktów prawnych, wykaz norm s. 325-327. Indeks.
Dla studentów kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji.
Sygnatura czytelni BMW: VI H 1 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX H 79
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 137447, 134030, 137451, 143042, 137450, 134031, 143041 (7 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 134029 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4675 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności