Górska Ewa (organizacja i zarządzanie)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(3)
Biblioteka WEiZ
(3)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Górska Ewa (organizacja i zarządzanie)
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
Ergonomia
(2)
Globalizacja
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorstwa
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(4)
Architektura i budownictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ergonomia : projektowanie, diagnoza, eksperymenty / Ewa Górska. - Wydanie IV. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2021. - 469, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 421-429.
Geneza ergonomii jako dyscypliny naukowej Rozwój techniki i ewolucja jej roli dla człowieka oraz społeczeństwa organizacja badań ergonomicznych, instytucje naukowe oraz piśmiennictwo periodyczne z zakresu ergonomii w Polsce i na świecie Podstawowe pojęcia stosowane w ergonomii, diagnostyce i organizacji pracy PODSTAWY PROJEKTOWANIA ERGONOMICZNEGO .Działania ergonomiczne w sferze techniki Procesy projektowania w technice Pojęcie procesu projektowania Sekwencja działań podstawowych i strategie projektowe Typowe struktury procesów projektowania technicznego Elementy metodyki projektowania ergonomicznego Decyzje projektowe Przedmiot projektowania ergonomicznego Podział zadań w systemie człowiek-obiekt techniczny Fazy istnienia systemu Ergonomiczne kryteria projektowe Ergonomiczna klasyfikacja projektowanych systemów Komputerowe wspomaganie projektowania ergonomicznego. Procedura wykonania zadania projektowego Sformułowanie zadania projektowego Założenia ergonomiczno-techniczno-ekonomiczne (ZETE) do projektu Poszukiwanie koncepcji rozwiązania zadania projektowego Projektowanie wstępne Projektowanie szczegółowe i dokumentowanie konstrukcyjne Budowa i badanie prototypu. Weryfikacja dokumentacji projektowej Podział czynności i zadań między człowieka i maszynę Prognoza obciążeń fizycznych pracownika Prognoza obciążenia psychicznego Ustalenie wysokości manipulacyjnej i przestrzeni czynności ruchowych Projektowanie stanowiska pracy w pozycji siedzącej Projektowanie struktury przestrzeni pracy na podstawie danych antropometrycznych . Projektowanie koniecznej przestrzeni obserwacji . Architektura obiektu technicznego Projektowanie rozmieszczenia urządzeń sterowniczych I wskaźnikowych Konstrukcja i dobór urządzeń sygnalizacyjnych i informacyjnych Konstrukcja i dobór typowych urządzeń sterowniczych Badanie prototypu Projektowanie modernizacji stanowisk pracy Projektowanie środowiska fizyczno-chemiczno-biologicznego DIAGNOZAW ERGONOMII. . Istota diagnozy. Diagnoza ergonomiczna Diagnoza jako źródło danych do projektowania Diagnoza obciążeń człowieka w procesie pracy. Fizjologiczne i biomechaniczne podstawy wykonywania pracy Ocena obciążenia fizycznego pracą ocena ryzyka występowania dolegliwości mięśniowo-szkieletowych Psychologiczne podstawy wykonywania pracy ocena obciążenia psychicznego pracą Zmęczenie i odpoczynek Diagnoza obiektów technicznych ocena antropometryczna obiektów technicznych Dane dotyczące warunków percepcji informacji . . . . . . Kształtowanie układów kontrolno-sterowniczych Kształtowanie obiektów technicznych Diagnoza materialnego środowiska pracy Drgania mechaniczne (wibracje) Hałas s4 oświetlenie Mikroklimat Zanieczyszczenia, zapylenia. Emisja energii szkodliwej. Przegląd, metod i technik diagnostycznych Struktura metod oceny stanowisk pracy .Metoda list kontrolnych Metody badań testowych Metody ilościowe Metody atestacji i certyfikacji Metoda bilansowa Metoda analizy czynnikowej ZASADY PROJEKTOWANIA ZHUMANIZOWANYCH FORM ORGANIZACJI PRACY Ergonomiczne aspekty nowych form organizacji pracy Kształtowanie treści pracy .Praca w zespołach roboczych Przerwy w1rpoczynkowe w czasie pracy Praca zmianowa Elastyczne formy czasu pracy Psychologiczne i społeczne aspekty organizacji pracy Motywacja do pracy Satysfakcja z pracy Teoria systemów socjotechnicznych Partycypacyjne metody usprawnienia organizacji pracy Metody wartościowania pracy Mierniki oceny warunków pracy Ocena płynności kadr bezpieczeństwa pracy Ocena wypadków przy pracy Ocena ryzyka zawodowego Ocena efektów pracy pracownika ocena wydajności pracy Ocena technicznego uzbrojenia pracy ocena ekonomiczna rozwiązań ergonomicznych NOWE NURTY W BADANIACH ERGONOMICZNYCH Ergonomia mieszkania Ergonomia dla ludzi starszych i osób z niepełnosprawnościami Ergonomia wyrobu Ergonomia a bezpieczeństwo pracy Stan normalizacji w ergonomii Ergonomia przekazu informacji naukowej .osobowość wykładowcy Konstrukcja treści przekazu Zasadapog1ądowości przekazu Certyfikacja kompetencji zawodowych ergonomisty STRUKTURA PRZESTRZENNA STANOWISKA PRACY Graficzne wyznaczanie obszarów pracy Modelowę wyznaczanie obszarów pracy(fantomy) Komputerowe wyznaczanie obszarów pracy ocena rozmieszczenia urządzeń sterowniczych ocena ergonomiczności różnych typów krzeseł. Wyznaczanie wysokości pola pracy i rozległości stref manipulacyjnej Wyznaczanie położenia strefy manipulacji Uwarunkowania sprawności komunikacyjnej układu człowiek-maszyna Wyznaczanie optymalnego położenia kątowego strefy manipulacyjnej Badanie związków między sygnałem a działaniem (wariant A) Badanie związków między sygnałem a działaniem (wariant B) Badanie szybkości i precyzji pracy Weryfikacja antropometryczna stanowiska pracy. FIZJOLOGICZNE PODSTAWYWYKONYWANIAPRACY Badanie wydolności fizycznej na podstawie pomiaru ciśnienia krwi Badanie wydolności fizycznej na podstawie pomiaru wentylacji minutowej płuc Badanie wydolności fizycznej a podstawie pomiaru tętna Badanie wydolności fizycznej na podstawie pomiaru odnowy tętna,. ciśnięnia krwi, wentylacji minutowej płuc Warunki utrzymania maksymalnej się mięśni Statyczne obciążenie mięśni Indeks sprawności fizycznej PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY WYKONANIA PRACY Badanie wydolności psychicznej na podstawie pomiaru czasu reakcji prostej .Badanie wydolności psychicznej na podstawie pomiaru czasu reakcji złożonej (altematywnej) Koordynacja wzrokowo-ruchowa Preferencje w spostrzeganiu Monotonia HAŁAS ocena poziomu hałasu w pomieszczeniu zamkniętym Sumowanie poziomów hałasu Wpływ szumu na odbiór informacji werbalnych Ocena poziomu ekspozycji na hałas. Absolutny próg słuchowy wpływ hałasu na słuch ocena szkodliwości hałasu ocena dokuczliwości hałasu Indywidualne środki ochrony przed hałasem Wykreślenie mapy hałasu Chłonność akustyczna pomieszczenia Izolacyjność akustyczna przegród z materiałów dżwiękoizolacvjnych Eksperyment 38. Tłumienie dźwięku przez materiały dŹwiękoizolacyjne DRGANIAMECHANICZNE (WTBRACJE) ocena parametrów wibracji Wpływ parametrów wibracji na pracę człowieka oŚWIETLENIE ocena parametrów oświetlenia w pomieszczeniu zamkniętym oświetlenie płaszczyzny roboczej Cienistość ogólna i zaciemnienie miejscowe na płaszczyźnie roboczej wpływ natężenia oświetlenia na czas reakcji prostej operatora WARUNKI TERMICZNE ocena parametrów mikroklimatu Mikroklimat w środowisku termicznym umiarkowanym ZAGROZENIA WYPADKOWE Analityczna ocena częstości zagrożeń wypadkowych
Sygnatura czytelni BMW: VI E 296 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: II C 54
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150871 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149418 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148884 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 518-528.
EWOLUCJA TEORII ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA ŚRODOWISKIEM Zasady naukowej organizacji – szkoła klasycznej teorii organizacji Szkoła naukowej organizacji pracy Zasady administracji Zasady wydajności pracy Prawa i zasady nauki organizacji Szkoła behawioralna. Szkoła ilościowa Kierunek systemowy w teorii zarządzania Kierunek sytuacyjny w teorii zarządzania Dynamiczne zaangażowanie w teorii zarządzania Przedsiębiorstwo i środowisko Ograniczenia ekologiczne rozwoju gospodarczego Kierunki zarządzania w warunkach globalizacji ŚRODOWISKO ORGANIZACJI Środowisko w zarządzaniu przedsiębiorstwem Wpływ środowiska pracy na jakość życia Środowisko pracy a zadowolenie pracowników Wpływ środowiska pracy na wyniki uzyskiwane przez przedsiębiorstwo Otoczenie środowiska pracy przedsiębiorstwa Struktura środowiska pracy Aspekty fizjologiczne i psychiczne obciążenia pracą Kształtowanie ergonomicznej jakości warunków pracy Mikrośrodowisko organizacji Mikroklimat na stanowisku pracy Zapylenie na stanowisku pracy Oświetlenie na stanowisku pracy Hałas na stanowisku pracy Wibracja na stanowisku pracy Promieniowanie elektromagnetyczne Promieniowanie jonizujące Elektryczność statyczna Makrośrodowisko w organizacji Globalne ocieplenie Zmniejszenie warstwy ozonowej Zużycie zasobów surowcowych Problem energetyczny Zanieczyszczenie powietrza Toksyczne substancje chemiczne Zanieczyszczenie wód Zagrożenia jakości życia Czynniki zagrażające równowadze ekosystemu globalnego Kultura organizacji Wyróżniki i symptomy kultury organizacji Etapy tworzenia kultury organizacji PLANOWANIE W ORGANIZACJI Planowanie strategii Problematyka planowania strategicznego Aspekty praktyczne formułowania i budowy planu strategii przedsiębiorstwa Etapy projektu strategii przedsiębiorstwa produkcyjnego Kontrola działań strategicznych Planowanie operacyjne Budżetowanie w przedsiębiorstwie Struktura budżetu w przedsiębiorstwie Budowa planu działania przedsiębiorstwa z punktu widzenia jego budżetowania Biznesplan ORGANIZOWANIE Organizacja formalna Struktury organizacyjne Organizacja stanowisk pracy Pojęcie i struktura stanowiska pracy Zasady organizowania stanowisk pracy Standaryzacja pracy na stanowiskach Organizacja stanowisk pracy wyposażonych w monitory Organizacja stanowisk pracy dla osób z niepełnosprawnościami Organizacja zasobów ludzkich Wybrane zagadnienia zarządzania zasobami pracowniczymi Polityka rozwoju kadry kierowniczej w przedsiębiorstwie Outplacement Mobilność pracowników w przedsiębiorstwie Pojęcie i istota mobilności pracowników w przedsiębiorstwie Rodzaje mobilności Kierowanie zmianami organizacyjnymi Przesłanki opracowywania zmian Bariery wprowadzania zmian PRZEWODZENIE W ORGANIZACJI Motywacja w organizacji Istota motywacji Teorie treści motywacji Teorie procesu motywacji Teorie wzmocnienia motywacji Motywacja pracowników w miejscu pracy . Stosunek przełożonego do podwładnych Style kierowania Praca zespołowa Środowisko pracy jako czynnik integracji pracowników z organizacją Kontroling w zarządzaniu Analiza kontroli zarządzania Zadanie kontrolera zarządzania Narzędzia pomiaru kontroli zarządzania System kontroli zarządzania Funkcje kontroli Elementy kontroli Wspomaganie zarządzania Kontrola finansowa Kontrola i sterowanie budżetemMonitoring osiągania celów przedsiębiorstwa Mierniki oceny środowiska pracy Ocena bezpieczeństwa pracy Ocena wypadków przy pracy Ocena ryzyka zawodowego Ocena efektów pracy pracownika Ocena wydajności pracy PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I INNOWACJE W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM Przedsiębiorca i przedsiębiorczość w teorii nauk o zarządzaniu Intraprzedsiębiorczość Przedsiębiorczość intelektualna Istota i zakres przedsiębiorczości Przedsiębiorczość jako wyznacznik działania Koncepcje przedsiębiorczości Rodzaje przedsiębiorczości Proces przedsiębiorczości Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza Pojęcie przedsiębiorstwa Misja i cele przedsiębiorstwa Innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem Rodzaje innowacji FILOZOFIE I KONCEPCJE ZARZĄDZANIA Klasyczne koncepcje zarządzania Współczesne filozofie i koncepcje zarządzania Koncepcje strukturalne organizacji ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W ORGANIZACJI Tezy i zasady zarządzania jakością Proces zarządzania jakością Zintegrowane zarządzanie jakością Sposoby integracji systemów zarządzania jakością, ochroną środowiska i bezpieczeństwem Budowa systemu zintegrowanego Faza przejściowa do zintegrowanych systemów zarządzania Jakość życia Przykład zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym Charakterystyka firmy Rola strategii personalnej w zarządzaniu Systemy zarządzania w przedsiębiorstwie System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy Metody identyfikujące problemy Metoda Pareto Metoda ABC i XYZ Metoda Ishikawy – wykres przyczynowo-skutkowy Metody diagnostyczne Metoda badania i usprawniania organizacji Metoda analizy wartości Metody badania i mierzenie pracy (MTM) Metody zapewnienia jakości Metoda 5S Metoda Quality Function Deployment (QFD) Metoda Failure Mode and Effects Analysis (FMEA) Statystyczne sterowanie procesem (SPC) Metoda Poka Yoke Metody planowania Wykresy graficzne w planowaniu Metody sieciowe Metody wspomagające decyzje Metoda programowania liniowego Metoda określania serii ekonomicznej Metody twórczego rozwiązywania problemów Twórcza dyskusja (burza mózgów) Technika skojarzenia (porównania) Technika kwestionariuszy pytań pomocniczych Technika morfologiczna Technika delficka Metody oceny bezpieczeństwa pracy Metody identyfikacji zagrożeń Metody oceny ryzyka zawodowego Metody oceny ryzyka występowania dolegliwości mięśniowo-szkieletowych Metody oceny psychospołecznego środowiska pracy Metody oceny behawioralnej środowiska pracy SYSTEM INFORMACYJNY ZARZĄDZANIA Problematyka systemów informacyjnych System informacyjny Zarządzanie informacjami Projektowanie systemów informacyjnych zarządzania System informowania kierownictwa Zasady systemu informowania kierownictwa Poziomy zarządzania i organizacja zadań Zakres informacji wewnętrznej Informacja zewnętrzna Sprawozdania dla kierownictwa Przepływ wiedzy w organizacjach gospodarczych Organizacja jako system wiedzy Wiedza a informacja Rodzaje wiedzy organizacyjnej Modele przepływu wiedzy Wdrażanie zarządzania wiedzą Systemy wspomagania decyzji (SWD) Grupowe systemy wspomagania decyzji Kryteria wyboru systemu wspomagania decyzji Systemy eksperckie (SE) Sieci neuronowe Projektowanie systemów informacyjnych zarządzania z uwzględnieniem zasad ergonomii Wskaźnik mglistości tekstu Czytelność materiałów wizualnych Wielkość znaku Kształt znaku Kontrast z tłem – zjawisko olśnienia Barwa w przekazie informacji Kompozycja obrazu informacyjnego Wzajemne relacje Zawartość informacyjna Skojarzenia w przekazie informacji Odbiór informacji Wartość informacyjna Technologia informacyjna (IT). Stan obecny i przyszłość Początki technologii informacyjnej Kierunki rozwoju technologii informacyjnej SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE ŚRODOWISKIEM System zarządzania środowiskowego Schemat zarządzania i auditu środowiskowego (Eco-Management and Audit Scheme – EMAS) Wstępny przegląd środowiskowy Systemy odpowiedzialności społecznej Porównanie systemów zarządzania środowiskowego System zarządzania bezpieczeństwem Stan normalizacji w zakresie bezpieczeństwa pracy Podstawowe obowiązki pracodawcy Ergonomiczne wyznaczniki w zintegrowanym systemie zarządzania jakością, bezpieczeństwem i ochroną środowiska Systemy zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego GMP – dobra praktyka produkcyjna GHP – dobra praktyka higieniczna HACCP – system zarządzania bezpieczeństwem zdrowotnym żywności Zarządzanie zdrowiem w przedsiębiorstwie ZARZĄDZANIE MAJĄTKIEM ORGANIZACJI Majątek trwały przedsiębiorstwa Środki trwałe Wartości niematerialne i prawne Inwestycje Finansowy majątek trwały Obszary decyzyjne zarządzania majątkiem trwałym przedsiębiorstwa Gospodarka używanymi maszynami i urządzeniami Koncepcje naprawcze środków trwałych Klasyfikacja koncepcji napraw obiektów technicznych Koncepcje wymian profilaktycznych prostych obiektówKoncepcje napraw profilaktycznych złożonych obiektów technicznych Organizacja gospodarki naprawczej środków trwałychOrganizacja stanowiska naprawczego z uwzględnieniem zasad ergonomii Kierunki rozwoju systemów naprawczych środków trwałych ISTOTA LOGISTYKI I PODSTAWOWE PROBLEMY ORGANIZACJI DOSTAW Just intime Wprowadzenie – pojęcie i istota logistyki Główne założenia logistyczne we współczesnym przedsiębiorstwie Podstawowe problemy organizacji dostaw Just in time
Sygnatura czytelni BWZ: II C 51
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6207 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 1026-1028. Indeks.
Dla pracowników naukowych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych, studentów uczelni technicznych, rolniczych i ekonomicznych oraz menedżerów i praktyków zarządzania produkcją.
Organizacja i zarządzanie produkcją oraz usługami Wprowadzenie do organizacji i zarządzania produkcją oraz usługami Strategiczne zarządzanie produkcją Strategie produkcji Przykłady decyzji strategicznych dotyczących produkcji Wyroby i usługi Typologia i struktura wyrobów Usługi i ich cechy charakterystyczne Program produkcyjny wyrobu i jego wyznaczanie Procesy produkcyjne Definicja i elementy procesu produkcyjnego. Typologia procesów Aspekty procesów produkcyjnych Procesy produkcyjne przyjazne dla środowiska Zasady organizacji procesów produkcyjnych Metody modelowania, analizy i usprawniania procesów produkcyjnych Systemy produkcyjne Pojęcie i elementy charakterystyki systemu produkcyjnego Kryteria dekompozycji systemu produkcyjnego Struktura funkcjonalna systemu produkcyjnego Typy, formy i odmiany organizacji produkcji Elastyczność, integracja i automatyzacja systemów produkcyjnych Elastyczne systemy produkcyjne i komputerowo zintegrowane wytwarzanie Możliwości produkcyjne i projektowanie systemów produkcyjnych Możliwości produkcyjne Wskaźnikowe projektowanie systemów produkcyjnych Projektowanie systemów produkcyjnych Lokalizacja produkcji i przestrzenna organizacja procesu produkcyjnego Wybór lokalizacji ogólnej i szczegółowej oraz projektowanie planów generalnych zakładów przemysłowych Projektowanie rozmieszczenia komórek produkcyjnych i stanowisk roboczych Nowe koncepcje struktur przestrzennych systemów produkcyjnych Cykl produkcyjny Pojęcie i struktura cyklu produkcyjnego Kolejność technologiczna i organizacyjna operacji, okres technologiczny, układ przebiegu partii produkcyjnych elementów Wyznaczanie długości cyklu produkcyjnego zbioru wyrobów Wykresy Gantta ich zastosowanie Harmonogramy i metody harmonogramowania zbioru zadań Możliwości i metody skracania długości cyklu produkcyjnego Zapasy produkcyjne Definicja i klasyfikacja zapasów Funkcje i koszty zapasów Mechanizmy powstawania zapasów i czynniki wpływające na wielkość zapasów Ekonomiczna wielkość partii produkcyjnej / partii dostaw Modele i metody wyznaczania zapasów produkcyjnych Możliwości i metody ograniczania poziomu zapasów Zarządzanie produkcją i usługami: definicja, zakres i funkcje Planowanie zagregowane Definicje, cele i strategie planowania zagregowanego Proces, modele i metody planowania zagregowanego Popyt niezależny i sterowanie zapasami Popyt zależny i niezależny oraz metody ich wyznaczania Systemy sterowania zapasami Sterowanie produkcją wg stanów magazynowych Systemy informatyczne wspomagające sterowanie zapasami Popyt zależny i planowanie potrzeb materiałowych Zasady planowania potrzeb materiałowych Budowa i funkcjonowanie systemu planowania potrzeb materiałowych Główny harmonogram produkcji Procedura planowania potrzeb materiałowych Ewolucja systemów MRP. Systemy ERP Systemy planowania potrzeb dystrybucji Planowanie operatywne i ewidencja produkcji Podstawy planowania operatywnego produkcji Rodzaje systemów planowania operatywnego produkcją, cele i decyzje planistyczne Graficzne modele i metody planowania operatywnego produkcji Reguły priorytetu Systemy informatyczne w planowaniu operatywnym produkcji i harmonogramowaniu. Systemy APS Ewidencja produkcji. Podstawowe dokumenty planistyczno-ewidencyjne i ich obieg Sterowanie produkcją rytmiczną Sterowanie według taktu produkcji Sterowanie produkcją w liniach Sterowanie wieloasortymentową produkcją rytmiczną Zarządzanie produkcją jednostkową - przez projekty Zarządzanie przez projekty Zarządzanie projektem i techniki sieciowe Teoria ograniczeń w zarządzaniu zorientowanym na projekt Planowanie w środowisku wieloprojektowym Just in time i Lean Production Zasady organizacji produkcji w systemach JIT Kaizen i ciągłe usprawnienia Ssący mechanizm sterowania przepływem produkcji i jego odmiany Istota i cele Lean Manufacturing Zasady i techniki Lean Manufacturing Problemy wdrażania i efekty stosowania Lean Manufacturing Lean Management i Lean Thinking Zarządzanie ograniczeniami Istota i zasady teorii ograniczeń Rachunek kosztów przerobu Zarządzanie ograniczeniami w produkcji Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie produkcją w TOC Inne obszary zastosowań TOC Organizacja i zarządzanie obsługą produkcji Pomocnicze procesy produkcyjne Obsługa eksploatacyjna maszyn i urządzeń Obsługa narzędziowa produkcji Zarządzanie kosztami i wynikami Mierniki wyników Dekompozycja celów w organizacji i zarządzanie wynikami Kontroling produkcji Kierunki rozwoju organizacji oraz zarządzania produkcją i usługami Wybrane zagadnienia inżynierii procesów wytwarzania Charakterystyka i struktura procesu wytwórczego Proces technologiczny jako podstawowa część procesu produkcyjnego Podział procesów technologicznych według stosowanych technologii i środków pracy Wybór procesu i technologii wytwarzania Struktura i typizacja procesów technologicznych Zautomatyzowane projektowanie konwencjonalnego procesu technologicznego Technologia obróbki na obrabiarki sterowane numerycznie Systemy Computer Aided Manufacturing Podstawy procesów obróbki ubytkowej Stereometria ostrzy narzędzi do obróbki wiórowej Współczesne materiały narzędziowe do obróbki wiórowej i ściernej Zużycie, trwałość i niezawodność narzędzi Warstwa wierzchnia i jej charakterystyka Wskaźniki fizykalne i technologiczne procesów obróbki Jakość technologiczna wyrobu Kryteria wyboru okresu trwałości ostrzy narzędzi Technologiczne aspekty procesów obróbki ubytkowej Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki wiórowej Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki ściernej Obróbka wysokociśnieniową strugą wodno-ścierną Obróbka materiałów trudnoskrawalnych Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki erozyjnej Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki elektrochemicznej Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki skoncentrowanymi strumieniami energii Hybrydowe metody i sposoby obróbki Współczesne kierunki rozwoju procesów obróbki ubytkowej Rachunek kosztów obróbki Zasady doboru i optymalizacja parametrów obróbki Kształtowanie wyrobów w procesach obróbki bezubytkowej Procesy obróbki plastycznej Procesy odlewnicze Procesy przetwórstwa tworzyw polimerowych Metody i techniki przyrostowego wytwarzania wyrobów Podstawy inżynierii rekonstrukcyjnej Montaż wyrobów Charakterystyka i metody procesów montażowych Połączenia nierozłączne Automatyzacja procesów montażowych Robotyzacja procesów technologicznych Generacje robotów Klasyfikacja robotów Zastosowanie robotów w procesach technologicznych Korzyści z robotyzacji procesów technologicznych Kierunki rozwoju systemów produkcyjnych Zarządzanie innowacjami Innowacja - ewolucja pojęcia, odmiany i cele Rozwój pojęcia, definicje Odmiany i cele innowacji Falowy charakter innowacyjności Znaczenie innowacji Metodyka poszukiwania innowacyjnych rozwiązań Psychologia kreatywności wspierająca stymulowanie innowacyjnych procesów i produktów Model twórczego rozwiązywania problemów System wspomagający dobór metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań Ocena i wybór optymalnych wariantów rozwiązań Organizacja i zarządzanie innowacjami Stymulowanie i bariery innowacji Modele procesów innowacji Strategie innowacji Źródła innowacji Systemowe podejście do zarządzania innowacjami Ryzyko innowacji i jego ocena Metody projektowania innowacyjnych produktów i procesów Metody opracowania strategii technologicznej Metody i techniki projektowania zmian w produkcji Metody doskonalenia zarządzania rozwojem technologii Techniczno-ekonomiczna ocena przedsięwzięć innowacyjnych Ocena innowacji technologicznej Ocena techniczna i ekonomiczna w procesie rozwoju innowacji Metody oceny alternatywnych innowacji technologii Transfer technologii Rozwój systemów transferu nowej technologii do produkcji Systemowe ujęcie transferu technologii do nowej produkcji Wybrane elementy zarządzania własnością intelektualną Kierunki rozwoju innowacyjności Wizja wzrostu skuteczności stosowania twórczych metod rozwiązywania problemów Rozwój strategii innowacji na przykładzie Strategii Błękitnego Oceanu i strategii Innowacji Otwartej Koncepcje projektowania innowacji w kooperacji Zarządzanie projektami produkcyjnymi i usługowymi Projekt Definicja i istota projektu Rodzaje i typy projektów produkcyjnych i usługowych Programy i portfel projektów Otoczenie i środowisko projektu, programu, portfela Kryteria oceny projektów produkcyjnych i usługowych Zarządzanie projektem Obszary wiedzy i zagadnienia w zarządzaniu projektem Metodyki i standardy zarządzania projektami Zarządzanie czasem Zarządzanie zasobami Dostawcy i kontrahenci Koszty i finanse w projekcie Ryzyko w procesie planowania projektu Jakość projektu Informatyczne wspomaganie zarządzania projektem produkcyjnym i usługowym Procesy zarządzania projektami Cykl życia projektu produkcyjnego i usługowego Proces rozpoczęcia projektu Realizacja projektu Zamknięcie projektu Ludzie w projekcie Organizacja projektu Kompetencje realizatorów projektu Zespół w strukturze organizacji Komunikacja w projekcie Kultura w realizacji projektu Kierunki rozwoju w zarządzaniu projektami produkcyjnymi i usługowymi Elastyczność w realizacji projektów produkcyjnych i usługowych Znaczenie Lean Project Management Logistyka. Zarządzanie łańcuchami dostaw Rola logistyki w produkcji Istota logistyki Uwarunkowania wpływające na organizację logistyki w przedsiębiorstwie Mierniki i wskaźniki logistyczne Procesy logistyczne Procesy przepływu dóbr rzeczowych Procesy utrzymania zapasów Logistyczne procesy informacyjno-decyzyjne Infrastruktura procesów logistycznych Koszty procesów logistycznych Optymalizacja procesów logistycznych Istota podejścia systemowego do logistyki Analiza systemów logistycznych Klasyfikacja systemów logistycznych w ujęciu funkcjonalnym Klasyfikacja systemów logistycznych w ujęciu fazowym Rozwój i integracja łańcuchów dostaw Rozwój łańcuchów i sieci dostaw Zarządzanie łańcuchami dostaw Czynniki integrujące łańcuchy dostaw Doskonalenie funkcjonowania łańcuchów dostaw Typy przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw Rola i miejsce łańcucha dostaw w optymalizacji przepływu strumienia rzeczowego Narzędzia i instrumenty wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw Zarządzenie bezpieczeństwem w łańcuchach dostaw Wskaźniki i kryteria oceny funkcjonowania łańcuchów dostaw Konfigurowanie łańcucha dostaw Zrównoważone łańcuchy dostaw Technologie informatyczne wspierające i integrujące przepływ informacji w łańcuchu dostaw Komputerowo zintegrowane systemy zarządzania łańcuchem dostaw SCM i ich struktura Gromadzenie danych i ich elektroniczna wymiana na potrzeby łańcucha dostaw Systemy śledzenia Tendencje rozwojowe Systemy logistyczne w przyszłości Perspektywy rozwoju łańcuchów dostaw Zarządzanie jakością Pojęcie i istota jakości Filozoficzny wkład do zarządzania jakością Definiowanie jakości Znaczenie jakości zarządzania w przedsiębiorstwie Zarządzanie przez jakość Koncepcje zarządzania jakością Triada Jurana 14 zasad Deminga Standaryzacja jakości Feigenbauma „Zero defects” Crosby'ego Funkcja strat jakości Taguchi Marnotrawstwo zasobów Ohno Zasady zarządzania jakością Orientacja na klienta Przywództwo Zaangażowanie ludzi Podejście procesowe Ciągłe doskonalenie Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów Zarządzanie relacjami Normy i wymagania wyznaczające standardy zarządzania jakością Geneza, znaczenie i cele normalizacji Pojęcie normy i normalizacji Szczeble normalizacji Normy ISO serii 9000 i pochodne Model ISO 9001 Ocena zgodności systemów i wyrobów Europejski model rozwiązań projakościowych Obszary regulowany i nieregulowany Podejście do harmonizacji i normalizacji technicznej Kryteria oznakowania CE Koszty jakości Znaczenie kosztów jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym Pojęcie i istota kosztów jakości Rachunek kosztów jakości Pozyskiwanie informacji o kosztach jakości Ewidencjonowanie i analiza kosztów jakości Wykorzystanie informacji o kosztach jakości w procesach decyzyjnych Pomiar i ocena jakości Jakość wyrobów i jakość procesów produkcji Ocena jakości przez klienta Ocena jakości procesów produkcyjnych Narzędzia i metody wspomagające zarządzanie jakością Klasyfikacja i zasady stosowania narzędzi i metod Proste narzędzia Narzędzia statystyczne Metody Kontrola, sterowanie i doskonalenie Kontrola i sterowanie Ciągłe doskonalenie Kierunki rozwoju dziedziny zarządzania jakością Systemy wspomagania decyzji. Zarządzanie wiedzą produkcyjną Definicje SWD i charakterystyka procesu decyzyjnego Geneza i rozwój systemów wspomagania decyzji Fazy procesu decyzyjnego Poziomy procesów decyzyjnych Metody stosowane w SWD Modele symulacyjne Metody optymalizacyjne Techniki kalkulacyjne Metody sztucznej inteligencji Modele abstrakcyjne w SWD Projektowanie SWD Architektura SWD Strategie projektowania Interfejs użytkownika Bazy wiedzy Metody i narzędzia projektowania SWD Narzędzia stosowane we wspomaganiu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach produkcyjnych Zastosowania SWD w praktyce gospodarczej Metodyka wdrażania systemów informatycznych klasy SWD Przykład systemu eksperckiego Przykład systemu Business Intelligence Podstawy zarządzania wiedzą produkcyjną Pojęcia i definicje Typologia wiedzy Wiedza przedsiębiorstwa jako zasób Modele zarządzania wiedzą Model japoński Nonaki i Takeuchiego Model procesowy Model zasobowy Podstawowe procesy zarządzania wiedzą produkcyjną Lokalizowanie zasobów wiedzy Pozyskiwanie wiedzy Przechowywanie wiedzy Stosowanie wiedzy Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą System informatyczny a system zarządzania wiedzą Typologie systemów informatycznych zarządzania wiedzą Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą Strategie zarządzania wiedzą Strategie kodyfikacji i personalizacji Strategie zarządzania wiedzą w doskonaleniu przedsiębiorstwa Kierunki rozwoju systemów wspomagania decyzji i zarządzania wiedzą produkcyjną Nowe jakościowo możliwości procesu wspomagania decyzji menedżerskich w świetle rozwoju kognitywistyki Uwarunkowania i perspektywy wdrażania strategii zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach Prognozowanie w przedsiębiorstwie. Modelowanie i symulacja komputerowa Podstawy prognozowania Zastosowania prognozowania w praktyce produkcyjnej Elementy statystyki w prognozowaniu Podstawowe pojęcia z zakresu prognozowania Prognozowanie na podstawie modelu ekonometrycznego Ekonometryczny model jednorównaniowy Modele wielorównaniowe Zmienne jakościowe w modelach ekonometrycznych Szeregi czasowe Dekompozycja szeregu czasowego Modele adaptacyjne Prognozowanie na podstawie funkcji trendu Periodyczność w szeregach czasowych Modele autoregresyjne Sieci neuronowe w prognozowaniu Neuron oraz warstwy neuronów Uczenie i testowanie sieci Prognozowanie neuronowe Prognozowanie heurystyczne Metoda delficka Testy rynkowe Prognozowanie analogowe w kształtowaniu popytu Prognozowanie kombinowane i hybrydowe w systemie prognostycznym przedsiębiorstwa Metody kombinowane Metody hybrydowe Podstawy modelowania i symulacji Podstawowe definicje z zakresu modelowania i symulacji Zasady modelowania systemów produkcyjnych Planowanie i przebieg eksperymentów symulacyjnych Przegląd oprogramowania symulacyjnego Zastosowania modelowania i symulacji w praktyce produkcyjnej Rodzaje symulacji Symulacja ciągła Symulacja dyskretna Symulacja hybrydowa Gry symulacyjne Podstawy gier symulacyjnych Zasady organizacji gier Skuteczność i efektywność gier symulacyjnych Modelowanie i symulacja systemów produkcyjnych Definiowanie problemu Zebranie i opracowanie danych Budowa modelu symulacyjnego Testowanie i weryfikacja modelu Planowanie eksperymentów symulacyjnych Przeprowadzenie eksperymentów symulacyjnych Analiza wyników Wdrożenie do praktyki produkcyjnej Kierunki rozwoju prognozowania, modelowania i symulacji Nowoczesne narzędzia prognozowania Komputerowa integracja narzędzi wspomagających prognozowanie, modelowanie i symulację w przedsiębiorstwie Nowe technologie w symulacji Kształtowanie środowiska pracy. Bezpieczeństwo pracy Środowisko pracy Definicje i określenia środowiska pracy Problematyka kształtowania środowiska pracy Środowisko pracy w przedsiębiorstwie i jego otoczenie Znaczenie środowiska pracy w przedsiębiorstwie Wpływ środowiska pracy na jakość życia Środowisko pracy a zadowolenie pracowników Wpływ środowiska pracy na wyniki uzyskiwane przez przedsiębiorstwo Otoczenie środowiska pracy przedsiębiorstwa Modelowanie środowiska pracy Istota kaskadowego modelowania środowiska pracy Założenia budowy kaskadowego modelu środowiska pracy Budowa drzew diagnostycznych Charakterystyka warunków środowiska pracy jako podmiotu modelowania Badanie czynników środowiska pracy w aspekcie zaspokojenia potrzeb i oczekiwań pracowników Metody i mierniki oceny środowiska pracy w modelowaniu kaskadowym Wybrane zagadnienia metodologiczne Środowiskowe mierniki oceny wyników działalności przedsiębiorstwa Metody stosowane w badaniu i ocenie środowiska pracy Wypadki przy pracy i choroby zawodowe Definicje i klasyfikacja wypadków przy pracy Mierniki wypadków przy pracy i chorób zawodowych Ustalanie przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy Czynniki wpływające na wypadki przy pracy Choroby zawodowe System zarządzania bezpieczeństwem pracy Podstawowe definicje i pojęcia bezpieczeństwa pracy System zarządzania bezpieczeństwem pracy Obszary krytyczne efektywnego zarządzania bezpieczeństwem pracy Stan normalizacji w zakresie bezpieczeństwa pracy Metody oceny ryzyka w środowisku pracy Metody oceny wysiłku fizycznego i obciążenia psychicznego Metody oceny ryzyka występowania dolegliwości mięśniowo-szkieletowych Metody oceny ryzyka zawodowego Ergonomia w zapewnieniu bezpieczeństwa pracy Podstawowe pojęcia i definicje ergonomii Aspekty fizjologiczne i psychiczne obciążenia pracą Ergonomia warunków środowiska pracy Projektowanie bezpiecznych stanowisk pracy z uwzględnieniem zasad ergonomii Metody ergonomicznej oceny maszyn i stanowisk pracy Organizacja bezpiecznych stanowisk pracy wyposażonych w monitory ekranowe Przykłady rozwiązań ergonomicznych zapewniających bezpieczeństwo pracy Uwagi praktyczne dotyczące zarządzania bezpieczeństwem pracy w przedsiębiorstwie Organizacja systemu bezpieczeństwa i higieny pracy Planowanie i realizacja systemu bezpieczeństwa i higieny pracy Ocena stanu bezpieczeństwa pracy Pomiary bezpieczeństwa pracy Audyt bezpieczeństwa i higieny pracy Kierunki rozwoju zarządzania środowiskiem i bezpieczeństwem pracy Zespół czynników technicznych Zespół czynników materialnego środowiska pracy Zespół czynników organizacyjnych Zespół czynników związanych z człowiekiem Zespół czynników kształtujących kulturę w przedsiębiorstwie Efektywność, produktywność i doskonalenie organizacji przedsiębiorstw Pojęcie efektywności i produktywności Definicje produktywności, efektywności i skuteczności funkcjonowania przedsiębiorstwa Koszty produkcji i rentowność przedsiębiorstwa Miary efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw, relacje między rentownością a produktywnością oraz relacje pomiędzy produktywnością a innymi miernikami efektywności Znaczenie produktywności dla doskonalenia organizacji przedsiębiorstw Czynniki wpływające na poprawę produktywności i efektywności przedsiębiorstw Znaczenie doskonalenia organizacji przedsiębiorstw dla wzrostu produktywności Makroekonomiczne ujęcie produktywności Znaczenie produktywności we współczesnej gospodarce rynkowej Produktywność w ujęciu statystycznym Produktywność jako miernik konkurencyjności gospodarki narodowej Mikroekonomiczne ujęcie produktywności Produktywność w różnych obszarach działalności przedsiębiorstwa Mierniki produktywności i efektywności Metody analizy trendów i interpretacja wskaźników Wpływ rozwiązań organizacyjnych produkcji na produktywność przedsiębiorstwa Struktury organizacyjne Struktury przebiegów procesów produkcyjnych Metody określania kosztów własnych produkcji, wspomagające ocenę produktywności Algorytmy określania kosztów własnych produkcji Ocena przebiegów procesów produkcyjnych z punktu widzenia kosztów i czasu realizacji Redukcja kosztów a poprawa produktywności Organizacja procesów poprawy efektywności i produktywności w przedsiębiorstwie Programy poprawy produktywności Organizacja procesów ciągłego doskonalenia systemów i procesów produkcyjnych Kwestionariusz diagnostyczny stanu przedsiębiorstwa Diagnoza stanu organizacji Identyfikacja miejsc i problemów niskiej produktywności Działania usprawniające i doskonalące działalność przedsiębiorstwa Kierunki rozwoju analizy efektywności oraz poprawy produktywności przedsiębiorstw Ogólna charakterystyka kierunków rozwoju Integracja metod i technik kształtowania systemów i procesów produkcyjnych Rozwój oprogramowania komputerowego CAx, ERP Wizualizacja i animacja pracy systemów produkcyjnych.
Sygnatura czytelni BMW: VI J 154 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VII E 49
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146324, 147294, 146322, 147290, 147291, 147297, 147292, 147295, 147296 (9 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144560 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5700 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności