158660
Book
In basket
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie / Maria Romanowska. - Wydanie 3. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 271 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
1. Planowanie strategiczne 1.1. Ewolucja myślenia strategicznego 1.2. Istota strategii 1.3. Model działalności przedsiębiorstwa 1.4. Metodyka budowy planu strategicznego 1.5. Bariery skutecznej strategii i ich przezwyciężanie 2. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa 2.1. Rola analizy strategicznej w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa 2.2. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa 2.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego 2.4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 2.5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 3. Strategia dywersyfikacji - od przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego do konglomeratu 3.1. Model strategii rozwoju przedsiębiorstwa H.I. Ansoffa 3.2. Cele i rodzaje dywersyfikacji 3.3. Sposoby pomiaru dywersyfikacji i synergii 3.4. Historia dywersyfikacji na świecie i w Polsce 3.5. Konglomeraty - nieudany eksperyment? 3.6. Pułapki dywersyfikacji 4. Strategia rozwoju rynku - od przedsiębiorstwa lokalnego do korporacji transnarodowej 4.1. Przesłanki ekspansji geograficznej przedsiębiorstw 4.2. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw 4.3. Model przedsiębiorstwa globalnego 4.4. Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych 4.5. Pomiar internacjonalizacji przedsiębiorstwa 5. Strategia integracji pionowej 5.1. Istota integracji pionowej 5.2. Integracja pionowa a strategie alternatywne 5.3. Strategie zarządzania dostawcami 5.4. Tendencje światowe 6. Sposoby rozwoju przedsiębiorstw 6.1. Przesłanki wyboru sposobu rozwoju 6.2. Fuzje i przejęcia 6.3. Alianse strategiczne 7. Strategie konkurencji 7.1. Istota strategii konkurencji 7.2. Przewagi konkurencyjne 7.3. Źródła przewag konkurencyjnych 7.4. Wybór obszaru konkurencji 7.5. Hiperkonkurencja.
Sygnatura czytelni BMW: IX I 89 @
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 146212 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 5690 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [269]-271.
Target audience note
Dla studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych, także dla przedsiębiorców, menedżerów i kadr kierowniczych.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności