158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie (Ewa Giermanowska, Agnieszka Kumaniecka-Wiśniewska, Mariola Racław, Elżbieta Zakrzewska-Manterys) Niepełnosprawność jako atut w ponowoczesnym świecie Opis realizacji badań i charakterystyka badanych absolwentów Metoda biograficzna i scenariusz wywiadu Niepełnosprawni studenci i absolwenci szkół wyższych w statystykach GUS Sytuacja edukacyjna niepełnosprawnych studentów (Elżbieta Zakrzewska-Manterys) Bariery w zdobywaniu wyższego wykształcenia Wpływ poziomu wykształcenia na aktywność zawodową Działania wspierające studentów niepełnosprawnych Badania losów niepełnosprawnych absolwentów studiów wyższych Analiza wyników przeprowadzonych badań Motywacje do podjęcia studiów wyższych Nauka Niepełnosprawność Wsparcie najbliższego otoczenia w procesie zdobywania wyższego wykształcenia i zatrudnienia przez osoby niepełnosprawne (Agnieszka Kumaniecka-Wiśniewska) Osoby niedowidzące Niepełnosprawni ruchowo Osoby głuchonieme i niedosłyszące Sytuacja zawodowa niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych (Ewa Giermanowska Wejście na rynek pracy jako proces społeczny Młodzi niepełnosprawni na rynku pracy Paradygmat interpretatywny w badaniu procesów społecznych Wytwarzanie roli zawodowej Strategie poszukiwania pracy Trajektorie zawodowe – proces budowania roli zawodowej Wchodzenie w role zawodowe Przetrwanie czy zakorzenienie w pracy Sukces zawodowy w pracy Marzenia i życie bez pracy Orientacje zawodowe sprzyjające sukcesowi na rynku pracy Szanse i refleksyjność w ponowoczesnym świecie Instytucjonalne wsparcie niepełnosprawnych studentów i absolwentów szkół wyższych (Mariola Racław) Młodzi wykształceni niepełnosprawni – problem z rolą „aktywnego niepełnosprawnego” „Osobista polityka” wobec instytucji Wielosektorowy „świat instytucji” w narracjach młodych niepełnosprawnych Ekonomizacja niepełnosprawności w niedokończonym procesie inwestowania W kierunku integracji środowiskowej – wybrane rekomendacje Polityka społeczna wobec edukacji i zatrudnienia młodych niepełnosprawnych (Ewa Giermanowska, Mariola Racław) Edukacja i zatrudnienie niepełnosprawnych w Unii Europejskiej – kontekst instytucjonalny Od modelu medycznego do modelu społecznego i praw osób niepełnosprawnych Prawo do edukacji i prawo do pracy w świetle strategii Unii Europejskiej w sprawie niepełnosprawności Polityka społeczna wobec niepełnosprawnych absolwentów szkół wyższych: rozwiązywanie problemu czy jego tworzenie? Polityka społeczna – dylematy i rekomendacje Polityka społeczna i ryzyko socjalne z perspektywy młodych niepełnosprawnych Dylematy w polityce społecznej i rekomendacje Zakończenie Niepełnosprawni studenci oraz osoby niepełnosprawne z wyższym wykształceniem na rynku pracy. Raport na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego (Szymon Wójcik).
Sygnatura czytelni BWF: X H 229
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144744 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8008 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony [207]-215. Wykaz aktów prawnych, netografia strona 215.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Uniwersytet Warszawski. Wydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności