158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Znaczenie edukacji Kapitał ludzki jako czynnik rozwoju gospodarczego w teorii i badaniach empirycznych Perspektywa mikroekonomiczna - rynek pracy Podejście makroekonomiczne Kapitał ludzki a wzrost gospodarczy. Badania empiryczne Zasób versus jakość kapitału ludzkiego Kapitał ludzki a wzrost gospodarczy w skali regionalnej Edukacja a zróżnicowanie rozwojowe polskich regionów Zróżnicowanie rozwojowe polskiej przestrzeni Procesy długiego trwania Dystans miasto-wieś Metropolie a obszary pozametropolitalne Konwergencja czy dywergencja? Regionalne zróżnicowanie zasobów kapitału ludzkiego w Polsce Empiryczny model wzrostu na poziomie podregionalnym z uwzględnieniem kapitału ludzkiego Regionalne zróżnicowanie osiągnięć edukacyjnych Jakość edukacji w kontekście przestrzennym Regionalne zróżnicowanie osiągnięć szkolnych w Polsce W poszukiwaniu przyczyn zróżnicowania wyników egzaminów - model empiryczny Źródła danych Wyniki badania - dane opisowe Wyniki estymacji modelu regresji Czynniki historyczne a niewyjaśnione różnice między regionami Edukacja a transformacja gospodarcza. Doświadczenia Polski Główne cechy polskiej transformacji Zmiany w systemie edukacji - ogólna charakterystyka Edukacja jako ochrona przed szokiem transformacyjnym Edukacja jako narzędzie decentralizacji państwa Od uniwersytetu elitarnego do powszechnego Korzyści dla polskich miast z pełnienia funkcji akademickiej w kontekście mobilności edukacyjnej i poedukacyjnej ludności Znaczenie uczelni wyższej dla rozwoju miasta i regionu Koncepcja badania i źródła danych Zdolność miast do przyciągania studentów Absorpcja absolwentów uczelni przez miasta Syntetyczne miary zdolności miast do tworzenia i absorbowania kapitału ludzkiego Zagranica jako kierunek migracji absolwentów Uczelnie: Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Jagielloński Małe miasta akademickie: Nowy Sącz i Rybnik Podsumowanie - typologia miast akademickich o randze wojewódzkiej Determinanty decyzji migracyjnych wykształconych Polaków Podstawy teoretyczne Strategie estymacji empirycznej Zróżnicowanie lokalnych stóp zwrotu z edukacji i migracji w Polsce Empiryczny model przepływów absolwentów uczelni między województwami Wnioski z badania czynników migracji absolwentów uczelni między województwami
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145217 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Publikacja powstała w ramach projektu „Regionalne korzyści z inwestowania w edukację. Doświadczenia polskie i międzynarodowe".
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [204]-212.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności