158660
No cover
Book
In basket
Outsourcing – teoretyczne uwarunkowania stosowania w obrocie krajowym i międzynarodowym 1. Pojęcie i istota zjawiska outsourcingu 2. Klasyfikacje outsourcingu 2.1. Kryterium przedmiotu outsourcingu 2.2. Kryterium geograficzne 2.3. Kryterium więzi kapitałowych między podmiotami uczestniczącymi w transakcjach outsourcingowych 3. Czynniki rozwoju BIZ i outsourcingu międzynarodowego 3.1. Teoretyczne podstawy rozwoju BIZ i outsourcingu międzynarodowego w ujęciu makroekonomicznym 3.2. Czynniki rozwoju BIZ i outsourcingu międzynarodowego we współczesnej gospodarce w ujęciu makroekonomicznym 3.3. Teoretyczne podstawy rozwoju outsourcingu międzynarodowego w ujęciu mikroekonomicznym Rozdział II. Outsourcing w praktyce międzynarodowej 1. Międzynarodowe transakcje outsourcingowe na tle BIZ, światowego handlu towarami i usługami oraz globalnych łańcuchów wartości 1.1. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne – skala i trendy 1.2. Międzynarodowy handel towarami i usługami 1.3. Globalne łańcuchy wartości 1.4. Globalny łańcuch wartości usług outsourcingu międzynarodowego 1.5. Wielkość transakcji outsourcingowych w globalnej gospodarce 2. Główne centra outsourcingu 2.1. Indie jako światowy lider outsourcingu usług 2.2. Chiny – ewolucja pozycji na rynku outsourcingu 2.3. Irlandia jako atrakcyjne miejsce dla firm z branży IT 2.4. Państwa Europy Środkowej i Wschodniej wschodzącymi liderami outsourcingu 3. Czynniki sprzyjające atrakcyjności danego państwa dla outsourcingu usług i budowaniu przewag komparatywnych 4. Konsekwencje rozwoju BIZ i międzynarodowego outsourcingu w ujęciu podmiotowym 4.1. BIZ i outsourcing międzynarodowy a globalizacja i finansyzacja gospodarki światowej 4.2. BIZ i outsourcing międzynarodowy a rynek pracy Rozdział III. Outsourcing na rynku globalnym na przykładzie branży IT 1. Rynek międzynarodowego outsourcingu usług IT – geneza i ewolucja 2. Rola chmury obliczeniowej w rozwoju outsourcingu usług IT 3. Strategie firm korzystających z outsourcingu usług IT 4. Zawody, funkcje i zadania w branży IT najbardziej podatne na outsourcing oraz czynniki wpływające na wysokość wynagrodzeń specjalistów IT na rynku międzynarodowym 5. Organizacja zasobów ludzkich w firmach świadczących i nabywających usługi outsourcingu IT 6. Czynniki kształtujące koszt projektu IT w outsourcingu międzynarodowym 7. Outsourcing usług IT w rozliczeniach finansowych firmy i ocenie jej efektywności ekonomicznej 8. Doświadczenia przedsiębiorstw w stosowaniu outsourcingu usług IT 8.1. Organizacja projektu outsourcingowego – przykład 8.2. Międzynarodowy outsourcing usług IT – doświadczenia firm 8.3. Czynniki wpływające na powodzenie bądź porażkę projektu outsourcingowego 9. Perspektywy rozwoju outsourcingu w branży IT Rozdział IV. Platformy pracy internetowej (praca „w chmurze”) jako nowa forma międzynarodowego outsourcingu 1. Rozwój platform pracy internetowej na tle tradycyjnych metod pozyskiwania usług 2. Platformy pracy internetowej – sposoby działania, strategie, zasięg, zakres usług 3. Rozwój platform internetowych a bezpieczeństwo socjalne pracowników i ich pozycja na rynku pracy 4. Regulacje prawne a rozwój platform internetowych na rynku państw Unii Europejskiej 5. Znaczenie platform internetowych dla rozwoju gospodarczego państw 6. Rola instytucji publicznych w rozwoju platform pracy internetowej 7. Perspektywy rozwoju pracy „w chmurze” Rozdział V. Polska na światowym rynku outsourcingu usług – doświadczenia i perspektywy 1. Czynniki decydujące o atrakcyjności Polski jako miejscu lokalizacji BIZ i międzynarodowego outsourcingu 1.1. Polska jako atrakcyjna lokalizacja dla BIZ i przedsięwzięć outsourcingowych 1.2. Działalność specjalnych stref ekonomicznych jako zachęta dla inwestorów zagranicznych finansowana ze środków publicznych 1.3. Działania na rzecz rozwoju innowacyjności w Polsce 1.3.1. Ustawa o innowacyjności i jej znaczenie dla wspierania innowacji w Polsce 1.3.2. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości i ich rola dla gospodarki polskiej 1.4. Specyfika polskiego rynku pracy jako czynnik przyciągający inwestorów zagranicznych 1.4.1. Koszty pracy 1.4.2. Formy zatrudnienia i poziom ochrony praw pracowniczych 1.4.3. Kompetencje pracowników i ich alokacja 2. Rozwój rynku usług outsourcingowych w Polsce 2.1. Polski rynek usług IT i pozycja Polski na światowym rynku outsourcingu usług IT 2.2. Perspektywy rozwoju rynku usług outsourcingowych w Polsce 3. Praca „w chmurze” – szansa czy zagrożenie dla rynku outsourcingu usług w Polsce 3.1. Wykorzystanie platform pracy internetowej w Polsce na tle innych państw 3.2. Uwarunkowania prawne i ekonomiczne rozwoju pracy internetowej w Polsce 3.3. Potencjalne konsekwencje wykorzystania platform pracy internetowej dla rynku pracy i całej gospodarki polskiej 4. Kierunki rozwoju rynku usług outsourcingowych w Polsce 4.1. Rola instytucji publicznych i prywatnych w Polsce w rozwoju rynku outsourcingu usług i możliwe kierunki tego rozwoju 4.2. Działania Komisji Europejskiej na rzecz rozwoju jednolitego rynku cyfrowego – implikacje dla Polski 4.3. Irlandia, Polska i Ukraina jako miejsca lokalizacji usług outsourcingowych. Wnioski dla Polski
Sygnatura czytelni BMW: IV E 75 @
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 5872 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [169]-173.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności