156984
Book
CD
In basket
Autodesk Inventor Professional 2019PL/2019+/Fusion 360+ : metodyka projektowania / Andrzej Jaskulski. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 1223 strony : ilustracje ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
1.1.Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) 1.5.1.Podstawy modelowania bryłowego (FBM) 1.5.2.Modelowanie części (FBM) 1.5.2.1.Bez przygotowania wstępnego 1.5.2.2.Po kursie „Podstawy modelowania bryłowego (FBM)" 1.5.3.Modelowanie zespołów (FBM) 1.5.4.Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D 1.5.5.Podstawowy kurs projektowania (Essentials) 1.5.6.Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn 1.5.7.Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D - wprowadzenie 1.5.8.Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych 1.5.9.Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM) 1.6.Konwencje zapisu 1.6.1.Akapity specjalne 1.6.2.Sposoby wydawania poleceń 1.6.2.1. Nazwy narzędzi 1.6.3.Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 2.1.Uruchamianie programu 2.2.Interfejs użytkownika 2.2.1.Podstawowe operacje na wstążce 2.2.1.1.Budowa panelu 2.2.1.2.Rodzaje narzędzi na wstążce 2.2.1.3.Zmiana położenia panelu 2.2.2.Wydawanie poleceń za pomocą wstążki 2.2.3.Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora 2.2.3.1. Tekstowe menu kursora 2.2.3.2. Kołowe menu kursora 2.2.4.Pasek szybkiego dostępu 2.2.5.Menu Plik 2.3.Podstawy zarządzania projektami 2.3.1.Tworzenie struktury nowego projektu 2.3.2.Uaktywnienie istniejącego projektu 2.3.3.Usuwanie definicji istniejącego projektu 2.3.4.Projekt kursu R2019-MP.ipj 2.3.4.1.Odszukiwanie i otwieranie pliku projektu kursu R2019-MP.ipj 2.3.4.2.Konfiguracja bibliotek Content Center 2.4.Zarządzanie plikami w ramach projektu 2.4.1.Otwieranie pliku 2.4.2.Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia 2.4.3.Zapisywanie kopii pliku 2.4.4.Zapisywanie kopii pliku jako szablon 2.4.5.Tworzenie nowego pliku 2.4.5.1. Szablony 2.5.Elementy okna programu 2.6.Podstawowe operacje konfiguracyjne 2.6.1.Przywrócenie konfiguracji standardowej 2.6.2.Zmiana podstawowych opcji aplikacji 2.7.Powtarzanie ostatniego polecenia 2.8.Skróty klawiszowe (Alias) 3. Przeglądarka obiektów 3.1.Definicje wybranych obiektów 3.2.Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce 3.3.Rozwijanie i zwijanie gałęzi 3.4.Wskazywanie obiektu 3.5.Wybór obiektu za pomocą przeglądarki 3.5.1.Wybór pojedynczego obiektu 3.5.2.Anulowanie wyboru 3.5.3.Wybór wielu obiektów 3.6.Wybór obiektu na obszarze modelowania 3.6.1.Tryby wyboru 3.6.2.Wybieranie obiektów pokrywających się 3.7.Edycja obiektu 3.7.1.Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora 3.7.1.1.Metoda „pokaż wymiary" (Show Dimensions) 3.7.1.2.Inne operacje edycyjne 3.7.2.Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem 3.8.Narzędzia pomiarowe 3.9.Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania 3.10.Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania 3.10.1.Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych 3.10.2.Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych 3.11.Karty i filtry przeglądarki 3.12.Wyłączanie elementów podstawowych 3.13.Włączanie elementów podstawowych 3.14.Usuwanie elementów i innych obiektów 3.15.Zmiana nazwy elementów 3.16.Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów 3.17.Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania 3.18.Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów 3.18.1.Modelowanie zespołu 3.18.2.Pliki prezentacji 4.Sterowanie wyświetlaniem 4.1.Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji 4.2.Zmiana sposobu reprezentacji modelu 4.3.Zmiana sposobu budowy obrazu 4.4.Panoramowanie (Pan) 4.5.Obracanie swobodne (Free Orbit) 4.5.1. Zmiana środka obrotu 4.6.Zmiana powiększenia (Zoom) 4.6.1.Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 4.6.2.Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 4.6.3.Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) 4.6.4.Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window) 4.7.Widok na wybrany obiekt (Look At) 4.8.Widok główny (Home View) 4.9.Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 4.10.ViewCube 4.10.1.Widoki standardowe 4.10.2.Redefinicja widoku głównego (Home View) 4.10.3.Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View) 4.11.Obracanie ograniczone (Constrained) 4.12.SteeringWheels 4.13.Sterowanie nazwanymi widokami 5.Wprowadzenie do projektowania części 5.1.Parametryczność 5.2.Model matematyczny konstrukcji 5.3.Model geometryczny konstrukcji 5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne 5.3.1.1. Przykłady parametrów 5.4.Obiekty 3D 5.5.Obiekty 2D w modelowaniu 3D 5.6.Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych 5.7.Typowy proces projektowania części 5.7.1.Modelowanie części 5.7.2.Redagowanie dokumentacji 5.7.3.Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku 6. Szkice i więzy 6.1.Czynności wstępne 6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View) 6.2.Opcje aplikacji 6.3.Ustawienia dokumentu 6.4.Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki 6.5.Tworzenie obiektu typu szkic 2D 6.6.Szkicowanie 6.6.1.Style obiektów szkicu 6.6.2.Sterowanie tworzeniem więzów 6.6.3.Szkicowanie zarysu profilu 6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne 6.7.Więzy geometryczne 6.7.1.Typy i symbole więzów 6.7.2.Wyświetlanie więzów geometrycznych 6.7.3.Sprawdzenie poprawności związanego szkicu 6.7.4.Usuwanie więzów 6.7.5.Ręczne wprowadzanie więzów 6.7.6.Stopnie swobody szkicu 6.7.7.Ćwiczenia sprawdzające 6.8.Więzy wymiarowe 6.8.1.Technika nakładania więzów wymiarowych 6.8.2.1.Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt 6.8.2.2.Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty 6.8.3.Wymiary nieparametryczne (sterowane) 6.8.4.Zmiana typu obiektu więzy - wymiar 6.9.Zmiana sposobu wyświetlania więzów 6.10.Automatyczne nakładanie więzów 6.11.Edycja wartości więzów wymiarowych 6.11.1.Narzędzia pomiarowe podczas edycji 6.11.2.Dostęp do więzów wymiarowych - narzędzie Pokaż wymiary 6.11.3.Narzędzie Tolerancje 6.12.Więzy tolerowane 6.12.1.Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych 6.12.2.Tolerancje globalne 6.12.3.Wyłączanie tolerancji globalnych 6.13.Właściwości więzów i wymiarów 6.14.Widoczność więzów 6.15.Linie konstrukcyjne 6.16.Specjalne techniki szkicowania 6.17.Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów 6.18.Zasady efektywnego szkicowania 7.Wstęp do parametrycznego modelowania 3D 7.1.Szkice i płaszczyzny szkicu 7.1.1.Parametryczne płaszczyzny szkicu 7.1.2.Nieparametryczne płaszczyzny szkicu 7.1.3.Definiowanie płaszczyzny szkicu 7.1.3.1.Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu 7.1.3.2.Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 7.2.Elementy konstrukcyjne 7.3.Płaszczyzny konstrukcyjne 7.3.1.Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 7.3.2.Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 7.3.3.Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych 7.3.3.1.Wskazówki metodyczne 7.3.3.2.Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt 7.3.3.3.Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty 7.3.3.4.Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty 7.3.4.Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych 7.3.4.1.Zmiana położenia płaszczyzny 7.3.4.2.Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 7.3.4.3.Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 7.3.4.4.Zmiana wartości więzów 7.3.4.5.Zmiana zwrotu wektora normalnego 7.4.Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne 8.Operacje parametrycznego modelowania 3D 8.1.Elementy szkicowe 8.2.Standardowe narzędzia i techniki modelowania 8.3.Elementy okien dialogowych 8.3.1.Opis operacji modelowania 8.3.2.Karta Kształt (Shape) 8.3.2.1.Przyciski wyboru profili, brył, osi, ścieżek 8.3.2.2.Przycisk rodzaju elementu 8.3.2.3.Przycisk sposobu modelowania 8.3.2.4.Rodzaj „zakończenia" elementu i kierunek modelowania 8.3.2.5.Powierzchnia początkowa i końcowa elementu 8.3.3.Karta Więcej (More) 8.3.4.Przycisk podsystemu diagnostycznego 8.4.Definiowanie profilu 8.5.Współdzielenie szkicu (Share Sketch) 8.6.Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare) 8.7.Współdzielenie elementów konstrukcyjnych 8.8.1.Wyciąganie profilem (Extrude) 8.8.1.1.Wskazówki metodyczne 8.8.1.2.Element bazowy 8.8.1.3.Pozostałe elementy wyciągane 8.8.1.4.Wyciągnięcie typu „do następnego" (To Next) 8.8.1.5.Wyciągnięcie typu „do" (To) 8.8.1.6.Wyciągnięcie typu „między" (Between) 8.8.1.7.Wyciągnięcie przelotowe 8.8.2.Obrót profilem (Revolve) 8.8.3.1.Wskazówki metodyczne 8.8.3.2.Obrót o kąt (Angle) 8.8.3.3.Obrót do następnego (To Next) 8.8.3.4.Obrót pełny (Full) 8.8.4.Zmiana kolejności operacji modelowania 8.8.5.Wskazówki metodyczne 8.8.6.Przeciąganie profilem (Sweep) 8.8.7.Rozpinanie powierzchni (Loft) 8.8.8.Żebra (Rib) 8.9.Elementy wstawiane 8.10.1.Zaokrąglenia (Fillet) 8.10.2.Fazowania (Chamfer) 8.10.3.Skorupa (Shell) 8.10.4.Pochylenia (Draft) 8.11.Otwory 8.11.1.Elementy okna dialogowego 8.11.1.1.Rodzaje i typy otworów 8.11.1.2.Metody określania położenia otworów 8.11.2.Pliki definicji gwintów i otworów 8.11.3.Algorytm definiowania otworu 8.11.4.1.Metoda „koncentrycznie" (Concentric) 8.11.4.2.Metoda „liniowo" (Linear) 8.11.4.3.Metoda „ze szkicu" (From Sketch) 8.12.Gwint (Thread) 8.13.Inne operacje modelowania 3D 8.13.1.Kopiowanie elementów szkicowych 8.13.2.Kopiowanie elementów i części w szyku 8.13.2.1.Szyk kołowy (Circular Pattern) 8.13.2.2.Szyk prostokątny (Rectangular Pattern) 8.13.3.Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror) 8.13.4.Podział ściany i części 9.Styl obiektów w modelu części 9.1.Przechowywanie stylów i standardów 9.2.Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami 9.3.Zarządzanie stylami: materiał i wygląd 9.4.Wygląd 9.4.1.Wygląd logiczny 9.4.2.Przeglądanie stylów - wygląd 9.4.3.Zapis stylu z biblioteki w dokumencie - wygląd 9.4.4.Zastosowanie stylu - zmiana wyglądu części 9.4.5.Tworzenie nowego stylu - wygląd 9.4.6.Zapis stylu z dokumentu w bibliotece - wygląd 9.4.7.Indywidualne usuwanie stylu - wygląd 9.4.7.1.Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku) 9.4.7.2.Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki 9.4.8.Edycja lokalna stylu - wygląd 9.4.9.Aktualizacja stylów - przywrócenie zgodności z biblioteką 9.4.10.Globalny zapis stylów do biblioteki 9.4.11.Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych) 9.5.Materiał 9.5.1. Właściwości fizyczne 10.Właściwości obiektów w modelu części 10.1.Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części 10.2.Edycja właściwości 10.3.Edycja iProperties 11.Modele wielobryłowe 11.1.Tworzenie modelu wielobryłowego - ćwiczenia 11.2.Operacje logiczne Boole'a 12.Edycja elementów bryłowych i części 12.1.Sposoby inicjowania operacji 12.2.System diagnostyczny 12.3.System naprawczy 12.4.Przykłady typowych operacji edycyjnych 12.5. Redefinicja obiektów 12.5.1.Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych 12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu 12.5.2.Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu 12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu 12.5.3.Redefinicja elementu konstrukcyjnego 13.Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części 14.1.Typy plików dokumentacji 14.2.Czynności wstępne 14.2.1.Tworzenie pliku rysunku 14.2.2.Opcje aplikacji dotyczące rysunku 14.2.3.Ustawienia dokumentu 14.2.4.Szablony rysunku 14.2.5.Stałe elementy rysunku 14.2.5.1.Edycja układu arkusza 14.2.5.2.Edycja iProperties 14.3.Styl obiektów w pliku rysunku - standard rysunkowy 14.3.1.Ustawienia ogólne standardu 14.3.2.Dostępne style standardu 14.3.3.Wartości domyślne obiektów 14.3.4.Style główne i zależne 14.3.5.Style logiczne i określone wprost 14.3.5.1.Styl logiczny Jak warstwa 14.3.5.2.Styl logiczny Jak standard 14.3.6.Warstwy 14.3.7.Styl tekstu 14.3.8.Styl wymiarowania 14.3.9.Zarządzanie elementami standardu (stylami) 14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu 14.3.10.Tworzenie nowego stylu w standardzie - ćwiczenia 14.3.11.Eksport i import elementów standardu - ćwiczenia 14.4.Podstawy tworzenia rzutów 14.4.1.Tworzenie rzutu bazowego modelu 14.4.2.Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych 14.4.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne 14.5.Podstawy edycji rzutów 14.5.1.Zmiana położenia rzutów 14.5.2.Zmiana wyrównania rzutów 14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet 14.5.3.Usuwanie rzutów 14.6.Przekroje 14.6.1. Przekrój pełny 14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia 14.6.2.Przekrój częściowy 14.6.3.Przekrój stopniowy 14.6.4.Przekrój łamany 14.7.Szczegóły 14.8.Rzuty pomocnicze 14.9.Przerwania 14.10.Wyrwania 14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem 14.11.Rzuty szkicowane 14.12.Płat (Slice) i kadr (Crop) 14.13.Edycja rzutów i ich elementów 14.13.1.Zmiana ogólnych właściwości rzutów 14.13.2.Zmiana właściwości obiektów rzutów 14.13.2.1.Modyfikacja kreskowania 14.13.2.2.Zmiana właściwości krawędzi 14.13.3.Pobieranie więzów 14.13.4.Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów 14.13.5.Modyfikacja definicji przekroju 14.13.6.Modyfikacja innych obiektów 14.14.Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku 14.14.1.Wymiary i więzy w dokumentacji 2D 14.14.1.1.Więzy 14.14.1.2.Wymiary 14.14.2.Inne elementy opisu rysunku 14.14.3.Sterowanie widocznością wymiarów i więzów 14.14.4.Edycja wymiarów i innych elementów opisu 14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru 14.14.5.Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku 14.15.Tworzenie wymiarów 14.15.1.Typ wymiaru 14.15.2.Tryby lokalizacji 14.15.3.Inne aspekty procesu wymiarowania 14.15.4.Znajdowanie punktu przecięcia 14.15.5.Wymiary liniowe średnicy 14.15.6.Wymiary równoległe 14.16.Inne narzędzia opisu 14.16.1. Parametryczne osie symetrii 14.16.1.1.Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu - ćwiczenia 14.16.1.2.Ręczne tworzenie osi symetrii - ćwiczenia 14.16.1.3.Automatyczne osie symetrii 14.16.2.Opisy i tabele otworów 14.16.2.1.Opisy otworów i gwintu - ćwiczenia 14.16.2.2.Tabele otworów - ćwiczenia 14.16.2.3.Edycja tabeli otworów - ćwiczenia 14.16.3.Symbole znormalizowanych oznaczeń 14.16.4.Oznaczanie chropowatości powierzchni 14.16.4.1.Tworzenie symbolu - ćwiczenia 14.16.4.2.Edycja symbolu - ćwiczenia 14.16.5.Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia 14.16.6.Oznaczanie elementów odniesienia 14.16.7.Obiekty tekstowe 14.16.7.1.Tworzenie obiektów tekstowych - ćwiczenia 14.16.7.2.Edycja obiektów tekstowych - ćwiczenia 14.16.8.Linie odniesienia 14.16.8.1.Tworzenie i formatowanie linii odniesienia - ćwiczenia 14.16.8.2.Dołączanie linii odniesienia - ćwiczenia 14.16.9.Symbole definiowane przez użytkownika 14.16.9.1.Punkty specjalne symboli użytkownika 14.16.9.2.Definiowanie symbolu - ćwiczenia 14.16.9.3.Wstawianie symbolu - ćwiczenia 14.16.10.Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem 14.17.Zarządzanie arkuszami 14.17.1.Wstawianie arkusza o domyślnym formacie 14.17.2.Usuwanie arkusza 14.18.Zarządzanie stałymi elementami rysunku 14.19.Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku 14.19.1.Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia 14.19.2.Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia 14.19.3.Wypełnianie tabliczki rysunkowej 14.19.4.Edycja tabliczki rysunkowej - ćwiczenia 14.19.5.Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej 14.19.5.1.Obiekty typu „tylko szkic" (Sketch Only) 14.19.5.2.Tworzenie szkicu tabliczki - ćwiczenia 14.19.5.3.Pole wartości wprowadzanej - ćwiczenia 14.19.5.4.Pole właściwości OPIS - ćwiczenia 14.19.5.5.Pole właściwości MATERIAŁ - ćwiczenia 14.19.5.6.Statyczne pole tekstowe - ćwiczenia 14.19.6.Definiowanie własnego obramowania 14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory - ćwiczenia 14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory - ćwiczenia 14.19.7.Usuwanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia 14.19.8.Kopiowanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia 14.19.9.Definiowanie własnego formatu arkusza 14.19.9.1.Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów - ćwiczenia 14.19.9.2.Pusty arkusz - ćwiczenia 14.19.10.Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów - ćwiczenia 14.19.11.Wstawianie własnego pustego arkusza - ćwiczenia 14.20.Zapis rysunku w innym formacie 14.20.1.Eksport do pliku DWG i DXF 14.20.2.Eksport do pliku DWF 14.21.Import rysunku w innym formacie 14.21.1.Import danych DWG do modelu części - ćwiczenia 14.21.2.Import danych DWG do rysunku - ćwiczenia
15.Modyfikacja projektu części 16.Projekt części 16.1.Uwagi metodyczne 16.2.Modelowanie tulei 16.2.1.Czynności wstępne 16.2.2.Szkicowanie profilu 16.2.3.Modelowanie bryły bazowej 16.2.4.Tworzenie elementów konstrukcyjnych 16.2.5.Modelowanie rowka podcięcia 16.2.6.Modelowanie fazowań i zaokrągleń 16.2.7.Modelowanie otworów 16.3.Redagowanie dokumentacji tulei 16.3.1.Uwagi metodyczne 16.3.1.1.Wariant z przekrojem łamanym 16.3.1.2.Wariant z wyrwaniem 16.3.1.3.Tabliczka rysunkowa 16.3.2.Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem 16.3.3.1.Tworzenie rzutu bazowego 16.3.3.2.Tworzenie wyrwania 16.3.3.3.Stabilność definicji wyrwania 16.3.3.4.Tworzenie szczegółu 16.3.3.5.Tworzenie rzutu izometrycznego 16.4.Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji 16.4.1.Osie symetrii 16.4.2.Wymiary 16.4.3.Dołączanie adnotacji 16.4.3.1.Tworzenie i dołączanie tekstu 16.4.3.2.Tworzenie i dołączanie odcinków 16.4.4.Tworzenie pozostałych elementów opisu 16.5.Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej 16.5.1. Wypełnianie pola Opis 16.6.Modyfikacja projektu 16.6.1.Modyfikacja z poziomu rysunku 16.6.2.Modyfikacja z poziomu modelu 16.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach 16.6.3.Zakończenie pracy nad projektem 16.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu 16.7.Wydruk dokumentacji 17.Wprowadzenie do projektowania zespołów 17.1.Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu 17.2.Zestawienie składników (BOM) 17.3.Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki 17.4.1.Wyodrębnianie wystąpień składników 17.4.2.Zaawansowane techniki wyboru wystąpień 18.Zarządzanie strukturą zespołu 18.1.Czynności wstępne 18.2.Zarządzanie składnikami 18.2.1.Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component) 18.2.1.1.Wstawianie umieszczeń z automatycznym definiowaniem więzów montażowych 18.2.2.Usuwanie wystąpienia 18.2.3.Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component) 18.2.4.Zmiana elementów szyku na elementy niezależne 18.2.5.Zmiana nazwy wystąpienia 18.2.6.Zastępowanie wystąpienia 18.2.7.Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote) 18.2.8.Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote) 18.2.9.Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu 18.2.10.Zmiana stanu wystąpienia 18.2.11.Uaktywnienie wystąpienia 18.2.12.Tworzenie składnika w kontekście zespołu 18.2.13.Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami - ćwiczenia 18.2.14.Składniki z systemu Mechanical Desktop 19.Typowy proces projektowania zespołu 19.1.Modelowanie zespołu 19.2.Redagowanie dokumentacji zespołu 19.2.1.Prezentacje zespołu 19.2.2.Redagowanie dokumentacji 2D zespołu 19.3.Modyfikacja projektu 20.Więzy montażowe 20.1.Koncepcje nakładania więzów montażowych 20.2.Rodzaje i typy więzów 20.3.Stopnie swobody i składnik bazowy 20.4.Przykłady więzów 20.4.1.Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 20.4.2.Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 20.4.3.Więzy kątowe (Angle) 20.4.4.Więzy styczności (Tangent) 20.4.5.Więzy wstawiające (Insert) 20.5.Techniki nakładania więzów montażowych 20.5.1.Narzędzie „Wiązanie" (Constrain) 20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu 20.5.2.Narzędzie Złóż (Assemble) 20.6.Przeglądanie i edycja więzów 20.6.1.Przeglądanie i edycja wartości więzów 20.6.2.Pełna edycja więzów zespołu 20.6.3.Aktualizacja więzów zespołu 20.7.1.Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) 20.7.2.Więzy zestawiające zgodnie (Flush) 20.7.3.Więzy kątowe (Angle) 20.7.4.Więzy styczności (Tangent) 20.7.5.Więzy wstawiające (Insert) 20.8.Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 20.8.1.1.Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints) 20.8.1.2.Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) 20.8.1.3.Sprawdzenie zakresu ruchomości pary 21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu 21.1.Prezentacje 21.1.1.Tworzenie pliku prezentacji 21.1.2.Tworzenie sceny 21.1.3.Rozsunięcia składników 21.1.4.Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 21.1.5.Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 21.1.6.Usuwanie rozsunięć 21.1.7.Sterowanie widocznością torów montażu 21.1.8.Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć 21.1.9.Zapis ujęcia 21.1.10.Zapis serii ujęć 21.1.11.Animacje montażu i demontażu 21.2.1.Tworzenie pliku prezentacji i sceny 21.2.2.Rozsunięcia składników 21.2.3.Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 21.2.4.Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 21.2.5.Usuwanie rozsunięć 21.2.6.Sterowanie widocznością torów montażu 21.2.7.Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu 21.2.8.Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 21.2.9.Animacje montażu i demontażu 21.3.Klasyczna dokumentacja 2D zespołu 21.3.1.Dodatkowe operacje na rzutach zespołu 21.3.2.Rzuty nakładane 21.4.Dodatkowe elementy rzutów zespołu 21.5.1.Wyłączanie przekrojów 21.5.2.Sprawdzenie i modyfikacja stylu 21.5.3.Wstawianie wykazu elementów 21.5.4.Wstawianie i edycja numerów pozycji 21.5.4.1.Wstawianie pojedynczego numeru pozycji 21.5.4.2.Dołączanie i usuwanie numeru pozycji 21.5.4.3.Wstawianie wszystkich numerów pozycji 21.5.4.4.Edycja numerów pozycji 21.6.Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów 21.6.1.Edycja zestawienia składników (BOM) 21.6.1.1.Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) 21.6.1.2.Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji 21.6.2.Edycja wykazu elementów (listy części) 21.7. Składniki niemodelowane 22.Projekt zespołu 22.1.Sformułowanie zadania 22.2.Uwagi metodyczne 22.3.Modelowanie zespołu 22.3.1.Czynności wstępne 22.3.2.Budowa struktury zespołu 22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu 22.3.3.Więzy montażowe 22.3.4.Wybrane analizy zespołu 22.3.5.Widoki modelu zespołu 22.3.5.1.Definiowanie nazwanego widoku 22.3.5.2.Uaktywnienie nazwanego widoku 22.3.5.3.Zmiana definicji widoku zablokowanego 22.4.Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu 22.5.Tworzenie dokumentacji 3D 22.5.1.Tworzenie sceny nr 1 22.5.2.Tworzenie sceny nr 2 22.6.Redagowanie dokumentacji 2D 22.6.1.Uwagi metodyczne 22.6.2.Tworzenie pierwszego arkusza 22.6.3.Tworzenie rzutu przekroju 22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji 22.6.4.Tworzenie rzutu montażowego 22.6.5.Tworzenie drugiego arkusza 23.Zaawansowane techniki projektowania 3D 23.1.Parametry 23.2.Projektowanie adaptacyjne 23.2.1.1.Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia 23.2.1.2.Definiowanie adaptacyjności 23.2.1.3.Adaptacyjne modyfikacje zespołu 23.3.Technika modeli pochodnych 23.4.Kojarzenie technik zaawansowanych - ćwiczenia 23.5.Kinematyczne więzy napędowe 23.6.Więzy prowadzące 23.7.Toczenie 23.8.Szkice 3D 24.Obiekty „inteligentne" 24.1.iFeatures 24.1.1.Definiowanie iFeature - ćwiczenia 24.1.2.Wstawianie iFeature - ćwiczenia 24.1.3.Edycja wystąpienia iFeature - ćwiczenia 24.1.4.Edycja definicji iFeature - ćwiczenia 24.2.iParts 24.2.1.Typy iParts 24.2.2.Tworzenie definicji iParts 24.2.3.1.Definiowanie generatora standardowej iPart - ćwiczenia 24.2.3.2.Domyślne parametry generatora iPart 24.2.3.3.Ręczne definiowanie generatora iPart 24.2.4.Wstawianie wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia 24.2.5.Edycja wystąpień standardowych iParts - ćwiczenia 24.2.6.Edycja generatora standardowych iParts - ćwiczenia 24.2.7.Niestandardowe iParts 24.2.7.1.Definiowanie generatora niestandardowych iParts – ćwiczenia 24.2.7.2.Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts - ćwiczenia 24.3.iAssemblies 24.4.iMates 24.4.1.1.Wstawianie wystąpienia z więzami iMates 24.4.1.2.Definiowanie indywidualnego iMate 24.4.1.3.Definiowanie złożonych iMate 24.5.iCopy 24.5.1.Tworzenie definicji iCopy 24.5.2.„Inteligentne" kopiowanie 24.5.3.Edycja „inteligentnych" kopii 25.iLogic - wewnętrzny język i podsystem programowania 25.1.Instrukcja warunkowa 25.1.1.Instrukcja warunkowa prosta 25.1.2.Instrukcja warunkowa złożona 25.2.1.Analiza zadania 25.2.2.Definiowanie listy wartości 25.2.3.Definiowanie reguły 25.2.4.Sprawdzenie poprawności rozwiązania 26.Zarządzanie danymi projektowymi 26.1.Tryb właściwości (Properties) - ćwiczenia 26.2.Tryb przeglądania (Preview) - ćwiczenia 26.3.Tryb zarządzania (Manage) - ćwiczenia 27.Projekt przejściowy 27.1.Kopiowanie projektu 27.2.Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole 27.3.Biblioteka Content Center 27.3.1.Konfiguracja biblioteki Content Center 27.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień 27.3.2.Wstawianie składników z biblioteki Content Center 27.3.3.Tworzenie więzów montażowych 27.3.4.Korekta wymiarów pogłębienia 28.Moduły specjalizowane 28.1.Moduł projektowania konstrukcji spawanych 28.1.1.1.Kopiowanie projektu z połączeniami śrubowymi 28.1.1.2.Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną 28.1.1.3.Przygotowanie powierzchni do spawania 28.1.1.4.Spoina kosmetyczna 28.1.1.5.Spoina pachwinowa 28.1.1.6.Obróbka po spawaniu 28.1.1.7.Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu 28.1.1.8.Rysunek 2D konstrukcji spawanej 28.2.Projekt konstrukcji blaszanej 28.2.1.1.Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy 28.2.1.2.Zmiana stylu konstrukcji blaszanej 28.2.1.3.Pozostałe operacje modelowania 28.2.1.4.Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów 29.Modelowanie mieszane 2D-3D 29.1.Zadanie projektowe 29.2.Dane wyjściowe 29.3.Koncepcja procesu projektowania 29.4.1.Budowa modelu 2D-3D 29.4.2.Wykonanie pełnych modeli 3D 30.Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania 30.1.Generator ram - ćwiczenia 30.1.1.Wstawianie kształtowników 30.1.2.Przycinanie kształtowników 30.1.3.Przycinanie i wydłużanie kształtowników 30.1.4.Edycja kształtowników 30.1.5.Operacje końcowe 30.2.Generator połączeń śrubowych statycznych - ćwiczenia 30.2.1.Edycja połączenia gwintowego 30.2.2.Usuwanie elementów połączenia gwintowego 30.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego 30.3.Generator wałów - ćwiczenia 30.3.1.Generator wałów - definiowanie szablonów 30.3.2.Generator wałów - projektowanie wału 30.4.Generator elementów przekładni zębatych - ćwiczenia 31. Narzędzia analityczne 31.1.Analizy tradycyjne 31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału - ćwiczenia 31.1.1.1.Podparcia i obciążenia 31.1.1.2.Obliczenia i analiza wyników 31.2.Analizy wytrzymałościowe MES 31.2.1.1.Wybrane operacje konfiguracyjne 31.2.1.2.Definiowanie podparć 31.2.1.3.Definiowanie obciążeń 31.2.1.4.Obliczenia 31.2.1.5.Analiza wyników 31.2.1.6.Zapis modelu MES 31.2.2.Częstości i postacie drgań własnych - ćwiczenia 31.2.2.1.Kopiowanie modelu MES 31.2.2.2.Edycja modelu MES 31.2.2.3.Obliczenia 31.3.Analizy dynamiczne 31.3.1.Sformułowanie zadania 31.3.2.Wskazówki metodyczne 31.3.3.Automatyczne tworzenie par kinematycznych - ćwiczenia 31.3.4.Konwersja więzów montażowych - ćwiczenia 31.3.5.Definiowanie siły ciężkości - ćwiczenia 31.3.6.Uruchomienie symulacji - ćwiczenia 31.3.7.Definiowanie par kinematycznych - ćwiczenia 31.3.7.1.Para przesuwna: walec na płaszczyźnie 31.3.7.2.Kontakt 2D 31.3.7.3.Sprężyna 31.3.7.4.Amortyzator 31.3.7.5.Modelowanie oporów ruchu 31.3.8.Siła wymuszająca - ćwiczenia 1 31.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego 31.3.9.Grapher wyjściowy - ćwiczenia 31.3.9.1.Określenie warunków początkowych 31.3.9.2.Symulacja 31.3.10.Eksport wyników do modułu MES - ćwiczenia 31.3.11.Analiza MES (analiza obciążeń „w ruchu") - ćwiczenia 32.Narzędzia prezentacyjne 32.1.1.Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio 32.1.2.Konfiguracja animacji 32.1.3.Definiowanie i edycja oświetlenia 32.1.4.Określanie wyglądu powierzchni obiektów 32.1.5.Powlekanie (rendering) sceny 32.1.6.Rejestracja animacji 33.Wybrane aspekty efektywności projektowania 33.1.Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D 33.2.Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO) 33.2.1.Przykład systemu ETO 33.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji 33.2.2.Budowa systemu ETO 33.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO 33.2.3.Inne przykłady systemów ETO 34.Ewolucja systemu Fusion 36.1.Autodesk Inventor Fusion 36.2.Autodesk Fusion 360 37.Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 37.1.Interfejs użytkownika 37.1.1. Główne okno programu 37.2.Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia 37.3.1. Edycja profilu 37.3.Operacje modelowania części - ćwiczenia 37.4.Edycja modelu części - ćwiczenia 37.5.1.Edycja elementu bryłowego wstawianego 37.5.2.Edycja elementu bryłowego szkicowego 37.5.2.1.Edycja bezpośrednia szkicu 37.5.2.2.Edycja parametrów modelu 37.5.3.Edycja swobodna bryły 37.5.3.1.Przesunięcie ograniczone ściany 37.5.3.2.Przemieszczenie uogólnione bryły 37.5.3.3.Usuwanie operacji modelowania swobodnego 37.6.Zmiana rodzaju modelu - ćwiczenia 37.6.1.Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych 37.6.2.Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym 37.6.3.Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej 37.7.Wykrywanie elementów w modelach importowanych - ćwiczenia 37.8.Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 - ćwiczenia 37.8.1.Modelowanie składników zespołu 37.8.2.Więzy montażowe 37.8.2.1.Edycja więzów montażowych 37.8.2.2.Zadanie kontrolne 37.9.Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 - uwagi końcowe 38.Dodatek: informacje techniczne o niezbędnym oprogramowaniu CAD 38.1.Informacje o programie Autodesk Inventor 38.1.1.Wersja testowa programu Autodesk Inventor 38.1.2.Przed instalacją wersji testowej 38.1.3.Wymagania programu Autodesk Inventor 38.2.Informacje o narzędziu Autodesk Fusion 360 39.Dodatek: instalowanie oprogramowania z dołączonej płyty CD-ROM 39.1.Instalowanie kursu R2019-MP 39.2.Nauka za pomocą nowszych niż 2019 wersji programu Autodesk Inventor 39.2.1.Szablony 39.2.2.Biblioteki stylów 39.2.3.Zasadnicze pliki kursu R2019-MP 39.3.Dezinstalacja kursu R2019-MP
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Y 83
Media files:
Availability:
Biblioteka WEAiI
Copies are only available in the library: sygn. 146335 N (1 egz.)
Notes:
General note
Płyta CD zawiera omawiane w książce przykłady, zadania, a także elementy konfiguracyjne, które nie występują w oryginalnym programie Autodesk Inventor.
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach [1207]-1208. Indeks.
Target audience note
Dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programu Autodesk Inventor Profrssional i Autodesk Fusion 360.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności