158722
Książka
W koszyku
Technical leadership : od eksperta do lidera / Mariusz Sieraczkiewicz. - 2. wydanie. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 190 s. : ilustracje ; 24 cm.
(Onepress)
Rozdział 1. ROLA LIDERA TECHNICZNEGO (9) Typowa ścieżka kariery w IT (10) Definicja lidera technicznego (11) Model Technical Leadership (12) Wizja (14) Stereotyp lidera (15) Typy przywództwa (16) Grzechy główne liderów technicznych (18) Rozdział 2. EKSPERT A LIDER (23) Między ekspertem a liderem (23) Autorytet wiedzy i postawy (26) Jak pogodzić prace techniczne i nietechniczne? (27) Rozdział 3. OD WIZJI DO DZIAŁANIA (35) Strategia Disneya (35) Definiowanie wizji środowiska z użyciem strategii Disneya (37) Rozdział 4. MOTYWACJA (41) Teoria X i Y (41) Co mnie motywuje? (42) Czynniki motywacyjne (43) Kryteria (45) Kwantyfikatory ilościowe (45) Profil motywacyjny (47) Jak to wpleść w codzienne życie zespołu? (49) Analiza motywatorów (49) Skupienie (50) Codziennik (51) Wysoka energia (53) Czynniki motywacyjne i higieniczne (54) Co motywuje programistów? (55) Złam wszelkie zasady (56) Drive (57) Elementy angażującego środowiska (59) Slack (63) Rozdział 5. PRACA Z ZESPOŁEM (67) Model Cynefin (67) Oczekiwania i reguły (69) Fazy rozwoju grupy (70) Przywództwo sytuacyjne (72) Dysfunkcje zespołu (74) Rozdział 6. PROCES I INŻYNIERIA (79) Podział odpowiedzialności (79) Wizja i cele projektu (80) Wymagania i decyzje biznesowe (81) Właściciel procesu (81) Proces (82) Retrospekcje (83) Codzienne spotkania (85) Oznaczanie problemów (85) Kryteria jakościowe (86) Rozdział 7. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ (89) Wprowadzanie osoby do zespołu (89) Spójne zasady (90) Wymiana doświadczeń w zespołach (91) Przeglądy kodu (91) Aktualizacja wiedzy o systemie (92) Ciągły rozwój (93) Mantra architektoniczna (95) Co to jest mantra architektoniczna? (95) Rozdział 8. RELACJA Z BIZNESEM (103) Antywzorce współpracy (103) Dobre praktyki (105) Budowanie sieci wsparcia (106) Ustalanie zasad współpracy (107) Indeks zadowolenia (109) Mapa relacji (109) Analiza potrzeb (111) Rozdział 9. WZORCE ZMIANY (115) Zmiana jest nieunikniona (115) Model zmiany (116) Bezbolesna zmiana (118) Rozdział 10. INFORMACJA ZWROTNA (129) Praktyki związane z informacją zwrotną (129) Dlaczego nie udzielamy informacji zwrotnej i jakie są tego konsekwencje? (130) Korzyści (130) Podstawowy błąd (130) Feedback i feedforward (131) Wskazówki co do udzielania informacji zwrotnej (132) Kanapka informacji zwrotnej (133) Zespołowa informacja zwrotna (133) Trudna informacja zwrotna (134) Rozdział 11. TRUDNE ROZMOWY (137) Skąd się biorą emocje? (137) Co niszczy kontakt? (139) Elementy klarownego komunikatu (141) Druga pozycja (145) Rozdział 12. KONFLIKTY I ICH TECHNIKALIA (149) Pewna historia (149) Prosty przykład (150) Struktura (152) Przykładowe pytania (152) Algorytm (153) Gdzie jeszcze? (155) Rozdział 13. LIDER JAKO COACH (157) Dlaczego ludzie nie lubią, gdy udziela się im rad? (157) Coaching (158) Moc pytań (159) Rodzaje i siła pytań (160) Intencja (161) Konkretyzacja (161) Prowadzenie rozmowy (163) Model problemu (167) Trening zadawania pytań (171) Rozdział 14. EFEKTYWNE SPOTKANIA (173) Podstawy efektywnych spotkań (173) Dlaczego to nie wystarcza? (175) Struktury i ich zastosowanie (176) Gamestorming (181) Ramy spotkania (181) Schemat spotkania (182)
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146539 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności